Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

4

  1. MoikkaElin+aikoinaan+sairaalamaailmoissa+nuorena+ja+pitkään+vielä+aikuisenaSain+runsaasti+diagnooseja+mm+vaikea+masennus+ja+vaikka+olin+vain+kolme+tuntia+vuorokaudesta+ylhäällä+sängystä+kuukausitolkulla..niin+masennus+diagnoosi+oli+vielä+lievä+muutamiin+muihin+diagnooseihin+joita+sain+ja+vasta+jälkeenpäin+oireista+saivat+tietää+tarkemmin+henkilökunta+sillä+eipä+niistä+silloin+voinut+puhua+koska+jokainen+myös+osastolla+oli+mielessäni+muitten+maitten+agentteja,taruolentoja+ynms+Ääni+ja+näkö+harhat+olivat+helvetillisiä+henkeä+uhkaavia+enkä+kokenut+hetkenkään+rauhaa.....lääkkeitä+meni+16päivässä(kaksi+isoa+dosenttia)jaettiin+lisäksi+tarvittavat+eli+rauhoittavat+ja+unilääkkeet...13+kk+kesti+pisin+hoito+josta+6+kk+akuutti+psykoosi+osastolla+ilman+lomia+ja+heti+jatkoon+7kk+muualla+ilman+lomia...tiesi+olevansa+yksin+maailmassa+kun+sen+hoidon+aikana+kukaan+ei+soittanut+tai+tullut+käymään..no+sen+lisäksi+tein+samaan+sairaalan+kaiken+kaikkiaan+nii+sata+reissua(jotkut+lyhyitä+parin+päivän)jotkut+pidempiä..(viikkoja,kuukausia)miksi+tästä+kirjoitan+niin+olen+jo+kymmenen+vuotta+elänyt+niin+ettei+sairauksien+hoitoon+mene+säännöllistä+lääkitystä!(ennalta+ehkäisevästi+halusin+jättää+hyvin+pienen+määrän+jonka+haen+kerran+kk)tämä+rohkaisuksi+sulle!!ja+varmasti+tarvitset+tukea+ja+jos+haluat+niin+sitä[email protected]Niin+voin+kirjoittaa+sinulle+lisää?Olen+aktiivisesti+ollut+jo+pitkään+työelämässä+ja+teen+paljon+töitä+ja+ystäviä+on+todella+paljon+käyn+puhumassa+ja+laulamassa+ynmsEn+ole+pelloissani+ja+elämä+on+järjettömän+hyvää+siihen+nähden+mistä+on+noustu...naamani+on+hymyssä+75%päivästä+ja+sinulle+se+on+myös+mahdollista!!Jäin+itse+orvoksi+15+v+ja+ilman+sukuani+siitä+asti+tähän+päivään(47v)+tosin+nyt+saanut+tutustua+isääni+81vkoska+joutui+neljä+vuotta+sitten+tiukkaan+paikkaan++sairaalaan+ja+otin+hoitoni+kun+kuulin+siitä...on+nykyään+erittäin+hyvässä+kunnossa+rullaattori+heitettiin+murkistansa+pois+yli+vuosi+sitten+kun+tarve+loppui...:)eli+ota+rohkeasti+yhteyttä+niin+kerron+sulle+miten+selvisin..jos+siitä+olisi+vaikka+apua...monille+on+ollut...ja+on++t+markus+heimola
  2. Moikka+kiitos+keskustelun+aiheesta:)Tuon+näkökulman+myös+tähän....jos+tutkii+historiaa+ja+mistä+seksistä+pidättäytyminen+on+joissain+instituutioisssa+niin+sanotusti+oikein+ja+pyhää+ja+mistä+se+juontaa??...niin+ihan+on+inhimillinen+pelkoon+perustuva+motiivi+ollut+sitä+”lakia”kehitellessä...+kun+aikoinaan+vain+miehet+olivat+kirkkokuntien+ja+instituutioiden++uskontokunnasta+riippumatta+palveluksessa+pappina+ynms++munkit+ynms+sellaisina(ilmansuunnasta+ja+paikasta+riippumatta)+niin+yksinkertaisesti+kun+ei+ole+seksiä(aik+ENNEN+KONDOMEJA)+tuli+lapsia+eli+perillisiä+...et+kyllä+instituution+etu+on+ollut+se+että+perillisiä+ei+tule+niin+instituutio+saa+käyttöönsä+omaisuuden+palvelijan+kuoleman+jälkeen+oli+se+sitten+iso+tai+pieni...minulle+tuli+lapsena+kulttuuriperintönä+oppi+jumalista+joka+olisi+luonut+lapsilleen+jotain+sellaisia+tuumii+Saska+että+jos+niihin+kosketa+tai+nautit+tai+jaat+nautintoa+rakastat+jotain+..+olet+fyysisesti+yhteydessä+teet+hyvää+toiselle+niin+jumala+erottaisi+minut+itsestään+...itse+en+kyllä+sellaisia+leluja+omille+lapsilleni+antaisi+eikä+ole+kyllä+luonto+minuun+mitään+sellaista+asettanutLapsen+seksuaalisuus+alkaa+kehittyä+samaan+aikaan+kun+hän+huomaa+esim+kätensä+ynms.+Kun+hän+sitten+löytää+sukuelimensä+ja+siihen+koskettaa+sitä+ja+se+tuntuu+hyvältä+niin+eikös+vanhempien+huolestunut+katse+tai+pelko+hämmennä+lasta+ja+viestitäristiriitaista+minäkuvaa(lapsen+psyykkeen+perusta+,pohjautuu+kolmen+ensimmäisen+vuoden+aikana..lapsi+kokee+jo+varhain+näin+että+hänessä+on+jotain+vikaa...syntyy+häpeää+pelkoa...sekä+ihan+todella+paljon+seksuaalisia+vääristymiä+sekä+muita+seksuaali+ongelmia+vanhenpana...sitten+sellainen+tosiasia+että+siittiö+solu+on+elävä+organisaatio+siis+se+on+vuorokaudessa+sukukypsä+sen+jälkeen+sille+käy+niinkuin+kaikille+vastaaville+kuten+esim+hedelmille+ne+tulee+kypsiksi+ja+sitten+alkaa+vaihe+kohti+mädäntymistä+ja+sitä+voi+sit+vaan+miettiä+että+mitä+tuhoja+se+aiheutttaa+elimistööni.puhumattakaan+siitä+mitä+se+tekee+psyykkeelleni.faktaa+on+myös+että++ihan+jos+unohdetaan+hetkeksi+sukupuolinen+kanssa+käyminen+ja+todetaan+etttä+mikään+muu+kuin+toisen+ihmisen+kosketus+ei+laukaise+aivoissa+sellaista+kemiallista+hormonin+toimintaa+mikä+on+aivan+ratkaisevan+tärkeä+fyysisen+terveyden+kannalta+!!!!kosketuksella+tarkoitan+sellaista+jossa+on+myös+seksuaalisuuttta+vaikkei+nyt+sitä+kauhian+peljättävää+rakastelua+olisikaan:)+kahden+ihmisen+fyysinen+psyykkinen+ja+henkinen+hengellinen+sielullinen+sekä+emotionaalisesti+turvallinen+yhteys,ykseys+on+maailman+kaunein+ja+pyhin+asia.+Ja+kun+se+ei+tule+kenenkään+kustannuksella+vaan+kahden+ihmisen+yhteisestä+päätöksestä+ja+sydämen+halusta+ei+velvollisuudesta+niin+se+on+varmasti+paikka+jossa+on+jumalan+tahto+toteutunut+kauneimmilllaan+ja+pyhä+henki+ei+vaan+malta+ollla+olematta+paikalla:)Se+on+paikka+jossa+voi+rakastaa+kaikilla+rakkauden+tasoilla:)myös+acabe...kun+se+ei+tule+kenenkään+kustannuksellaItse+olin+vuosia+tilassa+ja+sAirauksissa+hyvin+nuorena+ja+pitkään+aikuisena+että+ei+ollut+toivoa+edes+saada+yhtään+kaveria+ei+ystävää+,tyttöystävää+,+vaimoa+perhettä+ei+edes+toivoa+päästä+pois+paikasta+missä+kaikki+koskettaminen+jopa+hartia+hieronta+oli+kiellettyä...voin+kertoa+että+siihen+kun+lisätään+etttä+söin+kuusitoista+pilleriä+päivässä+ja+tarvittavat+rauhoittavat+ja+unilääkkeet+päällle+eikä+mitään+seksuaalista+kykyä!!!iäsÄ+jossa+muut+perustivat+perheitä+ynmsJa+seuranana+järkyttävät+harha+maailmat+hitler+tyyppisillä+henkeä+uhkaavilla+ääni+kautta+näköharhoilla.agentteja+ja+taruolentoja+tuli+jatkuvallla+syötöllä+ovesta+ja+kaikki+jotka+olivat+siellä+yrittivät+tappaa+minua..helvetin+siitä+teki+se+ettei+ollut+toivoa+päästä+siitä+tilasta+pois...äärrimmmäisestä+yksinäisyydestä+äärimmäistä+peloist+ahdistuksesta...13kk+oli+pisin+aika+josta+8kk+edellä+kuvatuissa+tiloissa....että+sen+verran+kovat+”taistelut+”oli+päällä+näistä+kaikista+mahdollisista+ja+mahdollisista+asioist+että+oli+ihan+pakko+kysyä+luonnolta(jumalalta+)(mitä+nyt+nimeä+sit+milloinkin+haluaa+käyttää..)suoraan+että+miten+on+kelpaanko?olenko+jotenkin+viallinen?olenko+erikoistapaus?olenko+paha?oletko+luonut+minut?oletko+oikeesti+asettanut+minuun+jotain+pahaa?jotain+likaista?jotain+epäpyhää+viettiä?ruumiinosaa?että+miten+se+on+sano+suoraan?No+kun+rehellisesti+kysyin?vilpittömästi+tarkoitin+mitä+huusin!!!!niin+kas+kummaa+aivan+käsittämätön+rauha+tuli+olemukseni+ja+sain+ensimmäisen+kerran+elämässäni+kokea+etttä+olen+aivan+sataprosenttisesti+hyväksytty+sekä+aivan+yhtä+tärkeä+ja+arvokas+luonnolle+kuin+kuka+tahansa+joka+tällä+pallolla+tässä+maailmankaikkeudessa+on+ikinä+ollut+on+tai+tuleee+olemaan:)ja+hei+kun+keräilin+itteni+siitä+betonilattialta+patjallle+n+kahden+viikon+valvomisen+jälkeen+ni+nukuin+kuin+pikkulapsi+aamuun+asti:)ja+siitä+lähti+toipuminen+erittäin+vaikeista+sAirauksista!tämä+tapahtui+1994ja+12v+sitten+sairaala+hoitoni(n+100reissua+tein)ajettiin+alas+sairauksien++hoitoihin+ei+ole+sieltä+asti+mennyt+lääkityksiä.ennalta+ehkäisevästi+halusin+jättää+hyvin+pienen+lääkkeen:)
  3. MoikkaOlen+itse+nuorena+sairastanut+mm+vaikean+masennuksen+jonka+lisäksi+minulla+lukuisia+muita+vielä+hankalampia+ja+vaikeampia+diagnooseja...tosin+nyt+jo+kymmenisen+vuotta+ollut+niistä+täysin+vapaa+mikä+on+kääntänyt+sen+kaiken+kurjuuden,yksinäisyyden+ja+kelpaamattomuuden+nurinpäin+siinä+mielessä+että+kaikki+se+helvetti+on+muuttunut+voimavaraksi+ja+jokaisesta+ahdistuksesta+ja+helkkarinmoisesta+pelosta+olen+nykyään+kiitollinenKun+äitini+kuolinilmoitus+15v+ja+jäin+käytännössä+orvoksi+ja+edelleen+äidin+kuoleman+jälkeen+suvun+puolelta+ei+ole+yhteyden+ottoa+eikä+silloin+ollut...Silti+minulla+on+jo+pitkään+ollut+hyvä+olla+ja+rikas+elämä!En+tiedä+osaanko+neuvoa...mutta+kerron+minkälaisista+asioista+on+ollut+apua+minulle😊Olin+pisimmässä+hoidossa+aikoinaan+13kk+ilman+lomia+tai+paikkaa+mihin+mennä+lomille+ahdistus+ja+pelot+olivat+läsnä+vuorokauden+ympäri!!kun+on+13kk+laitoksessa+eikä+kukaan+soita+tai+tule+käymään+tietää+olevansa+yksin+maailmassa!kävin+läpi+helvetin+syöverit+seuranani+henkeä+uhkaavat+ääni+sekä+näköharhat++Helvetin+siitä+teki+sen+ettei+ollut+eikä+uskaltanut+kenellekään+rehellisesti+puhua+mitä+mielessä+oli+sekä+se+ettei+rikastanut+ollut+toivoa+päästä+pois!ei+toivoa+ikinä+saada+yhtään+kaveria...ystävää...tyttöystävää..vaimoa..perhetttä..ei+edes+toivoa+päästä+sairaalasta+pois...silloisella+lääkityksellä(16erilaista+lääkettä+päivässä+jonka+lisäksi+tarvittavat+lääkkeet+eli+rauhoittavat+ja+unilääkkeet+päälle)niin+elinikä+ennusteeni+oli+max+25v+pelkästään+sen+vuoksi+ettei+kenenkään+elimistö+kestä+sellaisia+lääkemääriä+kovin+kauan!tein+noin+sata+reissua+sairaalaan+vastaaviinntoki+lyhyempiin+hoitoihin.nyt+jo+kymmenen+vuotta+mennyt+ilman+että+sairauksien+hoitoon+ei+ole+mennyt+pysyvää+lääkitystä(vain+ennalta+ehkkäisevästi+hyvin+vähän)minulle+ratkaisevin+apu+on+tullut+vertaistuesta+sekä+siitä+että+en+ole+leimalla+säästellyt+olotilojani(päihteet+kokonaan+pois)lisäksi+tärkeä+kysymys+oli+huutaa+pihalle+sisältäni+luonnolle/maailmalle+että+miten+se+on+Kelpaanko?!jos+on+jotain+voimaa+joka+voit+auttaa+niin+auttaisitko?mulle+on+ihan+sama+mikä+olet+mut+vittu+mä+en+jaksa+enää!!!noSilloin+olin+sitä+pätkää+pari+viikkoo+menny+ilman+unta+sairaalassa+hirveissä+peloissa+ja+harhoissa+ja+kun+olin+heittänyt+tyhjyyteen+huutoni+niin+jotain+merkillistä+tapahtui...keräilin+itteni+lattialta+patjalle+ja+nukuin+kuin+pikkulapsi+aaamuun+asti!en+ollut+vapaa+enkä+terve+kun+heräsin+mutta+sain+kokemuksen+että+minullakin+on+ihmis+arvo+maailmassa+ja+että+mikään+ei+tekoni+tai+tekemättä+jättäminen+ajattelu+tai+sjattelematta+jättäminen+ei+tee+minusta+luonnon+kannalta+huonompaa+kuin+muut+eikä+myöskään+parempaa+ja+että+luonnon+edessä+olen+yhtä+arvokas+kuin+kuka+muu+tahansa+joka+tällä+pallolla+on+koskaan+elänyt+elää+tai+tulee+elämään+riippumatta+ansioista+tai+niiden+puuttumisesta.tärkeää+myös+oli+todeta+että+en+ole+vastuussa+miten+muut+minua+kohtelevat+tai+ovat+kohtelematta+olen+vastuussa+vain+siitä+miten+pyrin+kohtelemaan+muita!ymmärtäen+että+olen+ihminen+ja+teen+ja+tulen+tekemään+itsekkäitä+pelkoon+perustuvia+ratkaisuja+ja+tekoja+muita+kohtaan+ja+samoin+muut+minua+kohtaan!ratkaisuista+yksi+oli+ja+on+kääntää+huomio+siihen+että+mitä+voin+tehdä!voin+olla+ystävä+kenelle+vaan...voin+kohdella+ketä+vaan+hyvin+eli+voin+rakastaa+vaikka+kukaan+ei+rakastaisi+minua😊niin+kauan+kun+halusin+että+minua+rakastetaan,lohdutetaan,ymmärretään,huomioidaan+ynms.niin+elämäni+onni+ja+mielenrauha+oli+kiinni+siitä+mitä+ja+miten+muut+toimivat,olosuhteista+ynms!joten+valta+oli+muilla+sekä+itse+olin+täysin+kyvytön+ja+voimaton+vaikuttamaan+onnellisuuteen+tai+mielenrauhaaniTärkeää+oli+myös+todeta+että+minä+en+ole+vastuussa+siitä+että+maailmassa+on+sairauksia+tai+siitä+miten+joku+kohtelee+tai+on+kohdellut+minua+sairautensa,pelkonsa+omien+lähtökohtiensa+vuoksi...tärkein+työkaluni+siis+on+asenne+muutos+itsessäni+niin+että+harjoittelen+ja+harjoitan++jatkuvasti+mieleni+suuntaamista+pois+siitä+että+miltä+minusta+tuntuu,onko+minulla+sitä+tai+tätä+saanko+sitä+tai+tätä+tykätäänkö+minusta,rakastaako+joku+minua,ja+käännyn+omasta+minästä+siihen+että+hei+mä+voin+rakastaa+ihan+ketä+vaan+voin+olla+ystävällinen+kaikille+voin+osallistua+toisten+auttamiseen,yhteiskuntaa+auttaa+voin+nostaa+sen+telkkarin+tai+naapurin+puolesta+roskan+ja+tehdä+sen+niin+etten+saata+tekojani+päivänvaloon+voin+tehdä+yhteiseen+menestykseen+liittyviä+vastaavia+tekoja+missä+tahansa+ja+kun+teen+niitä+nimettömänä+ilman+maineen+hakua+tai+arvostuksen+tai+edes+kiitoksen+toivossa+niin+sillä+keinollla+rakennan+pikkuhiljaa+oman+arvontunnetta,itsekunnioitukseni+kasvaa+rupean+kunnioittamaan+ja+rakastamaan+itseäni+juuri+sellaisena+ihmisenä+joka+olen+sillai+oma+arvoni+itseluottamukseni+sekä+itsetuntoni+eheytyy+ja+elämäni+ei+ole+niin+kiinni+siitä+mitä+luulen+että+muut+minusta+ajattelee!tulen+pikkuhiljaa+vapaaksi+elämään+oman+näköistä+elämää😊täällä+on+yli+7miljardia+oikeata+tapaa+elää+minun+on+parasta+elää+ja+etsiä+omaani😊siinä+muutamia+asioita+jotka+ovat+olleet+ja+ovat+mulle+toimineet!T+markus+heimola+0442398373