Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Minimarkus
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Minimarkus

Minimarkus

Minimarkus profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Liittynyt 7v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                0 aloitusta · 4 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • MoikkaElin+aikoinaan+sairaalamaailmoissa+nuorena+ja+pitkään+vielä+aikuisenaSain+runsaasti+diagnooseja+mm+vaikea+masennus+ja+vaikka+olin+vain+kolme+tuntia+vuorokaudesta+ylhäällä+sängystä+kuukausitolkulla..niin+masennus+diagnoosi+oli+vielä+lievä+muutamiin+muihin+diagnooseihin+joita+sain+ja+vasta+jälkeenpäin+oireista+saivat+tietää+tarkemmin+henkilökunta+sillä+eipä+niistä+silloin+voinut+puhua+koska+jokainen+myös+osastolla+oli+mielessäni+muitten+maitten+agentteja,taruolentoja+ynms+Ääni+ja+näkö+harhat+olivat+helvetillisiä+henkeä+uhkaavia+enkä+kokenut+hetkenkään+rauhaa.....lääkkeitä+meni+16päivässä(kaksi+isoa+dosenttia)jaettiin+lisäksi+tarvittavat+eli+rauhoittavat+ja+unilääkkeet...13+kk+kesti+pisin+hoito+josta+6+kk+akuutti+psykoosi+osastolla+ilman+lomia+ja+heti+jatkoon+7kk+muualla+ilman+lomia...tiesi+olevansa+yksin+maailmassa+kun+sen+hoidon+aikana+kukaan+ei+soittanut+tai+tullut+käymään..no+sen+lisäksi+tein+samaan+sairaalan+kaiken+kaikkiaan+nii+sata+reissua(jotkut+lyhyitä+parin+päivän)jotkut+pidempiä..(viikkoja,kuukausia)miksi+tästä+kirjoitan+niin+olen+jo+kymmenen+vuotta+elänyt+niin+ettei+sairauksien+hoitoon+mene+säännöllistä+lääkitystä!(ennalta+ehkäisevästi+halusin+jättää+hyvin+pienen+määrän+jonka+haen+kerran+kk)tämä+rohkaisuksi+sulle!!ja+varmasti+tarvitset+tukea+ja+jos+haluat+niin+sitä[email protected]Niin+voin+kirjoittaa+sinulle+lisää?Olen+aktiivisesti+ollut+jo+pitkään+työelämässä+ja+teen+paljon+töitä+ja+ystäviä+on+todella+paljon+käyn+puhumassa+ja+laulamassa+ynmsEn+ole+pelloissani+ja+elämä+on+järjettömän+hyvää+siihen+nähden+mistä+on+noustu...naamani+on+hymyssä+75%päivästä+ja+sinulle+se+on+myös+mahdollista!!Jäin+itse+orvoksi+15+v+ja+ilman+sukuani+siitä+asti+tähän+päivään(47v)+tosin+nyt+saanut+tutustua+isääni+81vkoska+joutui+neljä+vuotta+sitten+tiukkaan+paikkaan++sairaalaan+ja+otin+hoitoni+kun+kuulin+siitä...on+nykyään+erittäin+hyvässä+kunnossa+rullaattori+heitettiin+murkistansa+pois+yli+vuosi+sitten+kun+tarve+loppui...:)eli+ota+rohkeasti+yhteyttä+niin+kerron+sulle+miten+selvisin..jos+siitä+olisi+vaikka+apua...monille+on+ollut...ja+on++t+markus+heimola10.01.2019 00:46
                                                • Olen aktiivisesti työelämässä vaikka olen 1994 asti ollut eläkkeelllä
                                                  Miksi halusin kokemukseni kertoa tohon seksi keskusteluun on se että ihan jokainen tutkintoon sydäntään ja etsikööön omaa tapaa elää elämäänsä ja toteuttaa seksuaalisuuttaan jonka luonnostaan on saanut me ollaan kaikki meidän omien valintojen kanssa 24/7 et ne jotka neuvoo ja joilta kaipaammme hyväksyntää ja saamme olan taputuksia j arvostusta”oikein suoritetusta”elämästä ovat ihan jossain muualla ajamassa ja elämässä omaa elämäänsä...omien oikullisten muuttuvien katsomustensa tai pelkoihin perustuvien halujensa etujensa perässä !ja mikään ei tee meistä eikä heistä parempia tai huonompia luonnon (korkeimman,kollektiivin,jumalan)olemme kaikki yhtä arvokkaita luonnon osia tässä maailmankaikkeudessa ja osasten summa on korkein voima!
                                                  Jumala!eli koska jumala on kaikissa j kaikessa niin se on taho joka näkee kaikista näkökulmista ja siten tietää paremmin mikä minulle on hyväksi joten tottakai mun kannatta myös seksiin liittyvissä asioissa pyytää johdatusta siltä:)
                                                  Ja löytää oma tie ei muiden!ps jos haluaa lähestyä luontoa kannattaa lähestyä rehellisesti omana itsenään ei naapurina eikä niinkuin kuuluu
                                                  No tuli pitkä teksti minulta joka en pystynyt aikoinaaan edes kommunikoimaan kenenkään kanssa:)
                                                  30.12.2018 03:56
                                                • Moikka kiitos keskustelun aiheesta:)
                                                  Tuon näkökulman myös tähän....jos tutkii historiaa ja mistä seksistä pidättäytyminen on joissain instituutioisssa niin sanotusti oikein ja pyhää ja mistä se juontaa??...niin ihan on inhimillinen pelkoon perustuva motiivi ollut sitä ”lakia”kehitellessä... kun aikoinaan vain miehet olivat kirkkokuntien ja instituutioiden uskontokunnasta riippumatta palveluksessa pappina ynms munkit ynms sellaisina(ilmansuunnasta ja paikasta riippumatta) niin yksinkertaisesti kun ei ole seksiä(aik ENNEN KONDOMEJA) tuli lapsia eli perillisiä ...et kyllä instituution etu on ollut se että perillisiä ei tule niin instituutio saa käyttöönsä omaisuuden palvelijan kuoleman jälkeen oli se sitten iso tai pieni...minulle tuli lapsena kulttuuriperintönä oppi jumalista joka olisi luonut lapsilleen jotain sellaisia tuumii Saska että jos niihin kosketa tai nautit tai jaat nautintoa rakastat jotain .. olet fyysisesti yhteydessä teet hyvää toiselle niin jumala erottaisi minut itsestään ...itse en kyllä sellaisia leluja omille lapsilleni antaisi eikä ole kyllä luonto minuun mitään sellaista asettanut
                                                  Lapsen seksuaalisuus alkaa kehittyä samaan aikaan kun hän huomaa esim kätensä ynms. Kun hän sitten löytää sukuelimensä ja siihen koskettaa sitä ja se tuntuu hyvältä niin eikös vanhempien huolestunut katse tai pelko hämmennä lasta ja viestitäristiriitaista minäkuvaa(lapsen psyykkeen perusta ,pohjautuu kolmen ensimmäisen vuoden aikana..lapsi kokee jo varhain näin että hänessä on jotain vikaa...syntyy häpeää pelkoa...sekä ihan todella paljon seksuaalisia vääristymiä sekä muita seksuaali ongelmia vanhenpana...sitten sellainen tosiasia että siittiö solu on elävä organisaatio siis se on vuorokaudessa sukukypsä sen jälkeen sille käy niinkuin kaikille vastaaville kuten esim hedelmille ne tulee kypsiksi ja sitten alkaa vaihe kohti mädäntymistä ja sitä voi sit vaan miettiä että mitä tuhoja se aiheutttaa elimistööni.puhumattakaan siitä mitä se tekee psyykkeelleni.faktaa on myös että ihan jos unohdetaan hetkeksi sukupuolinen kanssa käyminen ja todetaan etttä mikään muu kuin toisen ihmisen kosketus ei laukaise aivoissa sellaista kemiallista hormonin toimintaa mikä on aivan ratkaisevan tärkeä fyysisen terveyden kannalta !!!!kosketuksella tarkoitan sellaista jossa on myös seksuaalisuuttta vaikkei nyt sitä kauhian peljättävää rakastelua olisikaan:) kahden ihmisen fyysinen psyykkinen ja henkinen hengellinen sielullinen sekä emotionaalisesti turvallinen yhteys,ykseys on maailman kaunein ja pyhin asia. Ja kun se ei tule kenenkään kustannuksella vaan kahden ihmisen yhteisestä päätöksestä ja sydämen halusta ei velvollisuudesta niin se on varmasti paikka jossa on jumalan tahto toteutunut kauneimmilllaan ja pyhä henki ei vaan malta ollla olematta paikalla:)
                                                  Se on paikka jossa voi rakastaa kaikilla rakkauden tasoilla:)myös acabe...kun se ei tule kenenkään kustannuksella
                                                  Itse olin vuosia tilassa ja sAirauksissa hyvin nuorena ja pitkään aikuisena että ei ollut toivoa edes saada yhtään kaveria ei ystävää ,tyttöystävää , vaimoa perhettä ei edes toivoa päästä pois paikasta missä kaikki koskettaminen jopa hartia hieronta oli kiellettyä...voin kertoa että siihen kun lisätään etttä söin kuusitoista pilleriä päivässä ja tarvittavat rauhoittavat ja unilääkkeet päällle eikä mitään seksuaalista kykyä!!!iäsÄ jossa muut perustivat perheitä ynms
                                                  Ja seuranana järkyttävät harha maailmat hitler tyyppisillä henkeä uhkaavilla ääni kautta näköharhoilla.agentteja ja taruolentoja tuli jatkuvallla syötöllä ovesta ja kaikki jotka olivat siellä yrittivät tappaa minua..helvetin siitä teki se ettei ollut toivoa päästä siitä tilasta pois...äärrimmmäisestä yksinäisyydestä äärimmäistä peloist ahdistuksesta...13kk oli pisin aika josta 8kk edellä kuvatuissa tiloissa....että sen verran kovat ”taistelut ”oli päällä näistä kaikista mahdollisista ja mahdollisista asioist että oli ihan pakko kysyä luonnolta(jumalalta )(mitä nyt nimeä sit milloinkin haluaa käyttää..)suoraan että miten on kelpaanko?olenko jotenkin viallinen?olenko erikoistapaus?olenko paha?oletko luonut minut?oletko oikeesti asettanut minuun jotain pahaa?jotain likaista?jotain epäpyhää viettiä?ruumiinosaa?että miten se on sano suoraan?
                                                  No kun rehellisesti kysyin?vilpittömästi tarkoitin mitä huusin!!!!niin kas kummaa aivan käsittämätön rauha tuli olemukseni ja sain ensimmäisen kerran elämässäni kokea etttä olen aivan sataprosenttisesti hyväksytty sekä aivan yhtä tärkeä ja arvokas luonnolle kuin kuka tahansa joka tällä pallolla tässä maailmankaikkeudessa on ikinä ollut on tai tuleee olemaan:)ja hei kun keräilin itteni siitä betonilattialta patjallle n kahden viikon valvomisen jälkeen ni nukuin kuin pikkulapsi aamuun asti:)ja siitä lähti toipuminen erittäin vaikeista sAirauksista!tämä tapahtui 1994ja 12v sitten sairaala hoitoni(n 100reissua tein)ajettiin alas sairauksien hoitoihin ei ole sieltä asti mennyt lääkityksiä.ennalta ehkäisevästi halusin jättää hyvin pienen lääkkeen:)
                                                  30.12.2018 03:37
                                                • Moikka
                                                  Olen itse nuorena sairastanut mm vaikean masennuksen jonka lisäksi minulla lukuisia muita vielä hankalampia ja vaikeampia diagnooseja...tosin nyt jo kymmenisen vuotta ollut niistä täysin vapaa mikä on kääntänyt sen kaiken kurjuuden,yksinäisyyden ja kelpaamattomuuden nurinpäin siinä mielessä että kaikki se helvetti on muuttunut voimavaraksi ja jokaisesta ahdistuksesta ja helkkarinmoisesta pelosta olen nykyään kiitollinen
                                                  Kun äitini kuolinilmoitus 15v ja jäin käytännössä orvoksi ja edelleen äidin kuoleman jälkeen suvun puolelta ei ole yhteyden ottoa eikä silloin ollut...
                                                  Silti minulla on jo pitkään ollut hyvä olla ja rikas elämä!
                                                  En tiedä osaanko neuvoa...mutta kerron minkälaisista asioista on ollut apua minulle😊
                                                  Olin pisimmässä hoidossa aikoinaan 13kk ilman lomia tai paikkaa mihin mennä lomille ahdistus ja pelot olivat läsnä vuorokauden ympäri!!kun on 13kk laitoksessa eikä kukaan soita tai tule käymään tietää olevansa yksin maailmassa!kävin läpi helvetin syöverit seuranani henkeä uhkaavat ääni sekä näköharhat
                                                  Helvetin siitä teki sen ettei ollut eikä uskaltanut kenellekään rehellisesti puhua mitä mielessä oli sekä se ettei rikastanut ollut toivoa päästä pois!ei toivoa ikinä saada yhtään kaveria...ystävää...tyttöystävää..vaimoa..perhetttä..ei edes toivoa päästä sairaalasta pois...silloisella lääkityksellä(16erilaista lääkettä päivässä jonka lisäksi tarvittavat lääkkeet eli rauhoittavat ja unilääkkeet päälle)niin elinikä ennusteeni oli max 25v pelkästään sen vuoksi ettei kenenkään elimistö kestä sellaisia lääkemääriä kovin kauan!tein noin sata reissua sairaalaan vastaaviinntoki lyhyempiin hoitoihin.nyt jo kymmenen vuotta mennyt ilman että sairauksien hoitoon ei ole mennyt pysyvää lääkitystä(vain ennalta ehkkäisevästi hyvin vähän)minulle ratkaisevin apu on tullut vertaistuesta sekä siitä että en ole leimalla säästellyt olotilojani(päihteet kokonaan pois)lisäksi tärkeä kysymys oli huutaa pihalle sisältäni luonnolle/maailmalle että miten se on Kelpaanko?!jos on jotain voimaa joka voit auttaa niin auttaisitko?mulle on ihan sama mikä olet mut vittu mä en jaksa enää!!!no
                                                  Silloin olin sitä pätkää pari viikkoo menny ilman unta sairaalassa hirveissä peloissa ja harhoissa ja kun olin heittänyt tyhjyyteen huutoni niin jotain merkillistä tapahtui...keräilin itteni lattialta patjalle ja nukuin kuin pikkulapsi aaamuun asti!en ollut vapaa enkä terve kun heräsin mutta sain kokemuksen että minullakin on ihmis arvo maailmassa ja että mikään ei tekoni tai tekemättä jättäminen ajattelu tai sjattelematta jättäminen ei tee minusta luonnon kannalta huonompaa kuin muut eikä myöskään parempaa ja että luonnon edessä olen yhtä arvokas kuin kuka muu tahansa joka tällä pallolla on koskaan elänyt elää tai tulee elämään riippumatta ansioista tai niiden puuttumisesta.tärkeää myös oli todeta että en ole vastuussa miten muut minua kohtelevat tai ovat kohtelematta olen vastuussa vain siitä miten pyrin kohtelemaan muita!ymmärtäen että olen ihminen ja teen ja tulen tekemään itsekkäitä pelkoon perustuvia ratkaisuja ja tekoja muita kohtaan ja samoin muut minua kohtaan!ratkaisuista yksi oli ja on kääntää huomio siihen että mitä voin tehdä!voin olla ystävä kenelle vaan...voin kohdella ketä vaan hyvin eli voin rakastaa vaikka kukaan ei rakastaisi minua😊niin kauan kun halusin että minua rakastetaan,lohdutetaan,ymmärretään,huomioidaan ynms.niin elämäni onni ja mielenrauha oli kiinni siitä mitä ja miten muut toimivat,olosuhteista ynms!joten valta oli muilla sekä itse olin täysin kyvytön ja voimaton vaikuttamaan onnellisuuteen tai mielenrauhaani
                                                  Tärkeää oli myös todeta että minä en ole vastuussa siitä että maailmassa on sairauksia tai siitä miten joku kohtelee tai on kohdellut minua sairautensa,pelkonsa omien lähtökohtiensa vuoksi...tärkein työkaluni siis on asenne muutos itsessäni niin että harjoittelen ja harjoitan jatkuvasti mieleni suuntaamista pois siitä että miltä minusta tuntuu,onko minulla sitä tai tätä saanko sitä tai tätä tykätäänkö minusta,rakastaako joku minua,ja käännyn omasta minästä siihen että hei mä voin rakastaa ihan ketä vaan voin olla ystävällinen kaikille voin osallistua toisten auttamiseen,yhteiskuntaa auttaa voin nostaa sen telkkarin tai naapurin puolesta roskan ja tehdä sen niin etten saata tekojani päivänvaloon voin tehdä yhteiseen menestykseen liittyviä vastaavia tekoja missä tahansa ja kun teen niitä nimettömänä ilman maineen hakua tai arvostuksen tai edes kiitoksen toivossa niin sillä keinollla rakennan pikkuhiljaa oman arvontunnetta,itsekunnioitukseni kasvaa rupean kunnioittamaan ja rakastamaan itseäni juuri sellaisena ihmisenä joka olen sillai oma arvoni itseluottamukseni sekä itsetuntoni eheytyy ja elämäni ei ole niin kiinni siitä mitä luulen että muut minusta ajattelee!tulen pikkuhiljaa vapaaksi elämään oman näköistä elämää😊täällä on yli 7miljardia oikeata tapaa elää minun on parasta elää ja etsiä omaani😊siinä muutamia asioita jotka ovat olleet ja ovat mulle toimineet!
                                                  T markus heimola 0442398373
                                                  29.12.2018 06:30

Osallistu keskusteluun

• Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.91

Mitä mieltä olette asiasta?

• Pilattiin sitten Omakanta27

Omakanta uusittiin. Meni päin persiitä. Ennen sain siellä uusia reseptit, katsoa labratulokset ja lukea infoa joka käynnistä. Nyt ne sivut niin kummalliset, että uusimmat tiedot ja reseptit jossain huitsin hiidessä. hel…

• TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."18

Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. ​Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…

• Sinimustan liikkeen rasistisia tarroja on liimattu kouluihin Helsingissä109

Apulaispormestari Shawn Huff (vihr) sanoo, ettei syntyperäisenä helsinkiläisenä ole ennen nähnyt näin avointa vihaa myös lapsia ja nuoria kohtaan https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012316928.html

• Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?12

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle varsin härskin kommentin suorassa lähetyksessä. Vai oliko tämä paljastus uudesta TTK-romanssista? Lu…

Suomi24 Viihde

• Some repesi – Kiti Kokkonen jakoi humoristisen perälisto-kuvan itsestään: "On PERSpektiiviä..."Suosikkiuusinta: Voisi sanoa leikkisästi, että hersyvänä komediennena tunnettu Kiti Kokkonen on jakanut "uuden puolen" itsestään.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Vinski ja näkymättömyyspulveri -elokuva tv:ssä – Kuura Rossi ja Martti Suosalo loistavatVinski ja näkymättömyyspulveri perustuu Aapelin suosittuun Koko kaupungin Vinski -kirjaan.

Stara

• Neljä heijastinta testattiin – kaikissa ilmeni puutteitaHeijastimen käyttö on tärkeää syksyisin ja talvisin pimeän aikaan ulkona
                                                • Työmatka voi olla lokakuussa haastava – pienet valmistelut auttavatSyksy tuo mukanaan uusia haasteita liikenteessä. Pienet valmistelut ennen työmatkalle
                                                • Mallorcalla maanjäristys – jo toinen muutaman päivän sisälläEspanjalle kuuluvalla Baleaarien saariryhmällä on havaittu muutaman päivän sisään jo

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia