Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

366

  1. No+en+tiedä.+Ehkä+on+vaan+totuttu+ajattelemaan+niin,+että+nainen+tykkää+hoivata+muita+ja+mies+tykkää+saada+hemmottelua?+Mutta+oikeastihan+me+ollaan+yksilöitä+ja+kaikilla+on+näissä+asioissa+aika+samanlaisia+tarpeita.+Veikkaan,+että+sellainen+mies+tekee+kyllä+positiivisen+vaikutuksen,+joka+osaa+ja+haluaa+myös+laittaa+ruokaa+vuorostaan.+parisuhteessahan+homma+toimii,+kun+molemmat+haluavat+tälläkin+tavalla+ilahduttaa+toista.
  2. Minua+kyllä+aika+lailla+huvittaa+tämä+kokkaustaitojen+korostaminen.+Veikkaan,+että+palstan+miehet+eivät+itse+osaa+laittaa+ruokaa,+vaan+lämmittelevät+roiskeläppäpitsoja+itselleen,+koska+jos+osaisivat,+niin+tietäisivät+myös,+että+ruuanlaitto+ei+ole+vaikeaa.+Se+ei+oikeastaan+ole+mikään+taitolaji.+Käsitys+siitä,+että+joku+"osaa+laittaa+ruokaa"+tarkoittaakin+useimmiten+sitä,+että+se+joku+omaa+samanlaisen+ruokamaun+kuin+itse.+Ja+tämä+usein+liittyy+maustamiseen+ja+siihen,+millaisesta+ruuasta+noin+yleisesti+ottaen+pitää.Jos+jonkun+ihmisen+kohdalla+hyveiksi+mainitaan+lähinnä,+että+"osaa+laittaa+ruokaa",+tulee+kyllä+tunne,+ettei+siinä+mitään+kauhean+erikoista+ole.+Koska+suurin+osa+kyllä+osaa+laittaa+ruokaa+-+se+ei+ole+vaikeaa,+ja+jos+ei+tiedä,+mitä+pitäisi+tehdä,+niin+seikkaperäisiä+ruokaohjeita+on+netti+täynnä.+Parisuhteen+onnistumisen+kannalta+on+aika+samantekevää,+kuinka+hyvin+osaa+laittaa+ruokaa,+sillä+huonosti+toimivaa+suhdetta+ei+hyvä+ruoka+pelasta,+ja+toisaalta+toimivaa+suhdetta+ei+pohjaan+palanut+kattila+pilaa.+Ruuanlaitto+nimenomaan+on+asioita,+jotka+pystyy+oppimaan+todella+nopeasti+-+useimmiten+se+tarkoittaa+lähinnä+sitä,+millä+lailla+jotain+reseptiä+muokkailee+oman+makunsa+mukaiseksi,+ja+kokeilemalla+oppii+mikä+on+vaikka+kasviksissa+itselle+sopiva+kypsyysaste.+Ei+oikeastaan+sen+kummempaa.+Eri+asia+sitten+ne,+jotka+kehittelevät+uusia+ruokalajeja,+mutta+jälleen+parisuhteen+onnistumisen+ja+vatsan+täyttymisen+kannalta+on+aika+sama,+tekeekö+aterian+omasta+päästään+vai+katsooko+ruokaohjeesta.
  3. Ei+kun+sori+nyt+luin+itse+sun+tekstin+huolimattomasti.+Sori!+Niin+no,+enpä+tiedä...+veikkaan+että+ätmien+kanssa+ero+tulee+vaan+eri+syistä+kuin+jonkun+muun+kanssa.