Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

  1. Vastataahan+vanhaan+ketjuun,+koska+rupes+tekemään+mieli+avautua+jonnekkin+omasta+elämästä+ja+kokemuksista.Olen+änkyttänyt+niin+kauan+kuin+muistan.+Ja+ekat+muistot+on+ihan+sieltä+päiväkodista+saakka.+Myös+minun+suvussa+on+esiintynyt+lievempää+tai+pahempaa+änkytystä.Itse+luokittelisen+oman+änkytykseni+kokonaisuutena+aika+lieväksi,+vaikka+niitä+pahoja+päiviä+on+riittänyt.+Mutta+ei+kuitenkaan+hirveen+usein+tule+pahoja+blokkeja,+ellei+ole+kamalan+kiire+puhua.+Toki+joskus+rauhallisissa+tilanteissa+myös+tulee+välillä+lukkoja.+Enimmäkseen+itelleni+tulee+venytyksiä+ja+toistoja.+Joskus+niitä+tulee+ajattelematta+änkytystä+myös+tai+yksin+lukiessa+ääneen.+Änkytykseni+on+siis+tosi+vaihtelevaa.+Pahin+ongelma+on+itsellä+kuitenkin+oma+suhtautuminen+puheeseen.+Kävin+pari+vuotta+sitten+puheterapiaa,+joka+toi+tosi+paljon+itsevarmuutta,+ja+olin+tosi+positiivinen+jatkuvasti+esim+sen+aikasessa+työpaikassa.+Siellä+sain+helposti+kavereita.+Mutta+nykyään+kun+muutin+toiselle+paikkakunnalle+niin+tilanne+on+ihan+sama+kuten+esim+opiskeluaikoina+oli.+Olen+työpaikan+hiljasemmasta+päästä+ja+jotenkin+tuntuu,+ettei+kukaan+halua+hirveästi+puhua+minun+kanssa.+Olen+luonteeltani+siis+hyvinkin+sosiaalinen+ja+puhelias,+joten+ottaahan+tämä+luonnonpäälle.+Tiedän+jo+ratkaisun+tähän+tilanteeseen:+olla+rohkea+ja+änkyttää+vaan.+Toki+kaikkia+puhetekniikoita+olen+yrittänyt+käyttää+ettei+mene+ihan+överiksi+lukot+sun+muut.++Toki+olen+harkinnut+tahalteen+hankkiutua+sellaiseen+työhön,+missä+pitää+kommunikoida+ihmisten+kanssa.+Veikkaisin+että+se+saattais+auttaa+ja+puhumisesta+tulisi+ns.+normaalia,+ja+änkytys+saattaisi+vähentyä.+Tällä+hetkellä+olen+vain+kiinni+nykyisessä+duunissa,+mutta+jos+vähän+aikaan+tässä+sinnittelee+niin+kovaa+työnhakua+vaan.+Vaikken+ole+paras+sanomaan+neuvoja,+mutta+kyllä+se+asenne+ja+itsevarmuus+vaan+ratkaisee+änkytyksessä+myös.+Tärkeintä+on+vaan+hyväksyä+itsensä+:)