Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katarina93
profiilit
Katarina93
Katarina93
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onkohan+muut+vielä+mukana,+kun+joulusta+ja+uudestavuodestakin+on+nyt+selvitty?+:)+Mä+en+näinä+viikkoina+laihtunut+ollenkaan,+mutta+paino+oli+eilen+aamulla+60,7+kg+ja+tänään+61,5+kg+(ties+mistä+johtuu+tuo+turvotus,+kun+en+ole+mitään+ylimääräistä+syönyt)+eli+voin+olla+ihan+tyytyväinen+ettei+homma+mennyt+täysin+karille+lomalla.+Vähän+turhauttaa,+kun+paino+on+pysytellyt+tässä+plus+miinus+61+kilossa+niin+hirveän+pitkään,+mutta+eiköhän+tää+tästä+ala+taas+pudota,+kun+noudattaa+taas+hyvää+ruokarytmiä.+Tavoitteena+on+nyt+saada+paino+alle+60+kilon+pysyvästi.+Ei+ole+varsinaista+aikarajaa,+mutta+huomaan+että+alan+tulla+kärsimättömäksi+ja+motivaatio+heikkenee,+jos+kestää+ja+kestää.+Eli+tammikuun+loppu+voisi+olla+hyvä.
08.01.2020 11:51
En+nyt+aivan+ymmärrä,+mihin+muotoon+tuo+"mielenkiintoisinta"+muuttuisi.+Kyllä+tuo+mulle+oli+tärkeä+oivallus,+ettei+kaloreita+tarvitse+vähentää+ja+sitä+kautta+viedä+tärkeitä+ravintoaineita+lihaksilta.+Olen+aiemmin+laskenut+suuntaa+antavan+kulutukseni+netin+kalorilaskureilla+ja+ne+näyttävät+aina+pienempää+kalorimäärää+painon+laskiessa.+Oli+tosi+kiva+huomata,+ettei+tarvetta+kaloreiden+vähentämiseen+olekaan+vaan+voi+syödä+jopa+enemmän+kuin+ennen.
08.01.2020 11:42
Viikossa+tulokset+eivät+vielä+välttämättä+näy,+joten+yritä+olla+kärsivällinen.+Jos+laskee+kalorit+tarkkaan+oman+kulutuksen+mukaan,+paino+kyllä+varmasti+lähtee+laskuun.+Lisäksi+liikunta+saattaa+hetkellisesti+nostaa+painoa+(esim.+salitreenin+jälkeen),+mutta+ei+kannata+missään+nimessä+säikähtää+sitä,+koska+pidemmän+päälle+se+kasvattaa+lihaksia,+mikä+taas+puolestaan+lisää+kalorinkulutusta+ja+polttaa+rasvaa!+Voi+myös+olla,+että+kropalla+kestää+hetki+tottua+uuteen+ruokavalioon,+mutta+kun+muistaa+syödä+paljon+kasviksia+/+kuituja+sekä+juoda+tarpeeksi,+vatsan+kyllä+pitäisi+ruveta+toimimaan.
Muita+asioita+jotka+vaikuttaa+painoon:
-+Naisilla+kuukautiskierto,+koska+usein+paino+saattaa+nousta+1-2+kg+ennen+kuukautisten+alkamista.+Tästä+johtuva+turvotus+katoaa+niiden+alettua.
-+Liian+vähäinen+veden+juominen.+Nestehukka+aiheuttaa+turvotusta,+joka+kuitenkin+katoaa+juomalla+riittävästi+vettä.+Juomaksi+kannattaa+valita+muutenkin+ihan+vain+pelkkä+vesi,+niin+ei+tule+siitä+ylimääräisiä+piilokaloreita.
-+Hiilihydraattipitoinen+sekä+suolainen+ruoka.+Hiilihydraatit+varastoituvat+kehoon+glykogeenina,+joka+sitoo+itseensä+vettä.+Samoin+suolainen+ruoka+aiheuttaa+turvotusta.+Esimerkiksi+pizza+on+tästä+syystä+huono+valinta+ruoaksi,+vaikkei+missään+nimessä+yksistään+ruokavalioa+pilaakaan.+:)+Hiilareita+ja+suolaa+on+kuitenkin+tärkeää+saada+kohtuullisissa+määrin+eikä+niitä+kannata+karsia+kokonaan+pois.+Mieluummin+kiinnittää+huomiota+siihen,+että+hiilarit+tulevat+esim.+täysjyväviljasta+ja+hedelmistä,+jotka+myös+sisältävät+kuitua+ja+parantavat+vatsan+toimintaa.
08.01.2020 11:35
Tärkeintä,+mitä+tänä+aikana+on+oppinut,+on+kyllä+oikeanlaisen+syömisen+opettelu.+Ennen+laihdutin+liian+pienillä+kalorimäärillä,+mutta+nyt+olen+oppinut+syömään+järkevämmin.+Mielenkiintoisinta+on+se,+miten+mun+kalorinkulutus+on+noussut,+vaikka+olen+monta+kiloa+kevyempi!+Olen+aina+ajatellut+että+vähentäisin+kalorinsaantia+laihtuessa,+mutta+nyt+olen+sen+sijaan+syönyt+saman+verran+tai+jopa+enemmän+kuin+ennen,+koska+lihaksia+on+enemmän+ja+sen+myötä+kroppa+kuluttaa+enemmän.+Ilman+kehonkoostumusmittausta+en+olisi+tätä+oivaltanut,+mutta+näin+sitä+oppii+ajan+kanssa!+Sitten+kun+oli+mustaa+valkoisella+siitä,+että+peruskulutus+on+oikeasti+noussut,+tajusin+ettei+ole+mitään+järkeä+vähentää+kaloreiden+määrää.
03.12.2019 13:36
Aiemmassa+viestissä+sanoin,+että+olisi+hienoa+päästä+alle+60+kilon+uudeksi+vuodeksi.+Se+tuli+nyt+saavutettua,+enkä+ajatellut+laittaa+kovempaa+tavoitetta+tilalle.+Mietin,+että+hyvä+loppuvuoden+tavoite+on+oikeastaan+vakiinnuttaa+paino+tähän,+jotta+kroppa+ja+mieli+ehtii+tottua+muutokseen.+Uuden+vuoden+jälkeen+voi+taas+katsoa,+mikä+on+tilanne+ja+miettiä+mikä+olisi+hyvä+tavoite+seuraavaksi!+Lopullinen+tavoite+on+suunnilleen+56+kiloa,+mutta+pitää+katsoa+sitten+lähempänä,+miltä+tilanne+näyttää+ja+mikä+rasvaprosentti+on+silloin.+Tavoitepainossakin+sitä+ehkä+haluaa+muokata+vielä+kroppaa+keräämällä+lihasta+ja+pienentämällä+rasvaprosenttia,+mutta+sitä+voi+miettiä+sitten+myöhemmin.+Kävin+heinäkuussa+kehonkoostumusmittauksessa+ja+seuraavan+kerran+syksyllä+kolmen+kuukauden+päästä+ensimmäisestä.+Seuraava+on+tammikuussa+jälleen+kolmen+kuukauden+päässä+edellisestä,+joten+sen+tulosten+jälkeen+on+taas+helpompi+miettiä,+mihin+suuntaan+kannattaa+lähteä.+:)+Viimeksi+oli+lähtenyt+yli+5+kg+pelkkää+rasvaa,+joten+jännittävää+nähdä,+miten+käy+ensi+kerralla!
03.12.2019 13:27
Tänä+aamuna+kun+kävin+vaa'alla,+lukema+oli+yllättäen+59,9+kg!+Tosiaan+paino+oli+jumittanut+paikoillaan+61-62+kilon+välillä+noin+kaksi+kuukautta+vähän+riippuen+syömisistä+ja+muista.+Tähän+yllättävän+nopeaan+pudotukseen+on+varmaankin+syynä+kuukautiset,+jotka+juuri+on+ohi+(ne+aiheuttaa+mulla+aina+yli+kilon+turvotuksen).+Tuntuu+tosi+erikoiselta+koska+en+ole+painanut+alle+60+kiloa+koko+aikuiselämäni+aikana!+Nyt+pitää+kyllä+malttaa+pysyä+terveellisessä+ruokavaliossa+ja+liikunnassa,+jotta+paino+myös+jää+tähän+eikä+lähde+jojoilemaan+(varsinkin+kun+pikkujoulukautena+tulee+varmaan+viikottain+jokin+tapahtuma+jossa+tulee+syötyä+sitä+sun+tätä).+Paino+saattaa+helpostikin+heitellä+kilon+tai+pari+suuntaan+tai+toiseen+riippuen+päivästä,+joten+iloitsen+tästä+sitten+kun+huomaa+painon+vakiintuneen+tähän+alle+60+kiloon+jo+useampana+päivänä.+:D+Mutta+tästä+on+hyvä+jatkaa!+Kaksi+vuotta+sitten+painoa+oli+lähes+20+kiloa+enemmän,+joten+pitää+pitää+mielessä+kuinka+valtava+ja+pitkä+projekti+tämä+on+ollut.+Itse+jään+helposti+tuijottamaan+vaakaa+ja+saattaa+harmittaa+kun+on+aikoja+jolloin+edistystä+ei+tapahdu.+Silloin+pitää+muistaa+mitä+on+jo+saavuttanut.+:)
03.12.2019 13:20
Mä+voisin+liittyä+mukaan+ketjuun!+Mä+painoin+kaksi+vuotta+sitten+78+kiloa+ja+oon+pudottanut+tosi+rauhallista+tahtia+62+kiloon.+Olen+162+cm+pitkä+joten+olen+jo+normaalipainossa,+mutta+ylimääräistä+rasvaa+on+edelleen+monta+kiloa+eli+lihasta+pitäisi+saada+rasvan+tilalle.+Kaksi+kuukautta+paino+on+jumittanut+paikoillaan+ja+alkaa+vähän+jo+turhauttaa+tämä,+mutta+kaloreita+en+haluaisi+laskea+alle+1600,+koska+sitten+liikunta+ja+jaksaminen+alkaa+ainakin+mun+kohdalla+kärsiä.+Ennen+uutta+vuotta+olisi+kuitenkin+hienoa+päästä+alle+60+kilon,+joten+pitää+yrittää+jaksaa+käydä+salilla.+:)
28.11.2019 12:01
1 / 1