Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

6

1. No voi sun Jeesus! Kannattaako koko maanpäällinen elämä uhrata sen vuoksi, että ehkä näkee, minne pääsee ja onko se totta?
  2. Kiitos kun avauduit aralla aiheella. Luulen, että tällaiset ongelmat parisuhteessa ovat aika yleisiä. Avioliittoon ladataan nykyisin niin paljon odotuksia. Ihmisten elinikä on pidentynyt ja terveys parantunut entisistä ajoista, jolloin lasten aikuistumisen kynnyksellä vanhemmat olivat jo toinen jalka haudassa. Nykyisin ollaan terveempiä ja kun kodin rakentamisen ja lasten kasvattamisen jälkeen tuleekin taas aikaa, elämää on vielä paljon edessä, mutta se ei toimikaan niin kuin silloin kun ihastuttiin ja rakastuttiin ja deittailtiin. Kaiken takana olevan yhteiselämän jälkeen parisuhde ei olekaan enää sitä innostunutta ja hurahtanutta toisen opiskelua ja yhteisiä projekteja. Hormonitoimintakin on jo muuttanut mielihaluja. Vaikea ihastua uudelleen ihmiseen, jonka tuntee jo läpikotaisin. Todella epätodennäköistä, mutta mahdollista. Sekin vielä, että molempien pitäisi tuntea samoin.
    En osaa antaa ratkaisuja, mutta luulen, ettei sinun kannata jäädä tuleen makaamaan. Miehesi on sellainen kuin on eikä varmaan siitä muutu. Jonkin pitää muuttua, mutta ei sen tarvitse olla ero tai riita tai muukaan muutos suuressa elämänkuvassa. Olen oikeasti sitä mieltä, että avioliitossakin voi pysyä ja jatkaa arkea edelliseen tapaan, mutta monia asioita voi ulkoistaa. Jos yhdestä ihmissuhteesta ei saa kaikkea sitä mitä haluaa tai tarvitsee, miksei voisi olla useampia läheisiä suhteita, ei välttämättä parisuhteita, mutta omanlaisiaan ystävyyssuhteita, joille ei tarvitse asettaa etukäteen rajoja.

Tuntuu siltä, että sinä tarvitse jonkun jolle puhua. Parisuhdeterapeutti pyrkii aina pelastamaan avioliiton ja tavoittelee sitä, että te yhdessä jatkatte sovitulla tavalla. Ei sen tarvitse olla ammattilainen, vaan henkilö, joka ajattelee sinua, on kiinnostunut sinusta eikä pyri mihinkään. Olen itse ollut ja olen edelleekin hieman vastaavanlaisessa tilanteessa, tosin miehenä. Minulla on ollut avioliiton ulkopuolisia läheisiä ystävyyssuhteita, ilman seksiä ja seksin kanssa. Kaikki ovat olleet omanlaisiaan ja auttaneet minua eteenpäin. Elämä on hyvää, kun kotona on rauhallista ja turvallista ja koen mielenkiitoisia hetkiä myös kodin ulkopuolisessa elämässä. Täytyy vain löytää sellaisia ihmisiä, joille tällainen kuvio sopii. Niitä on paljon. On jotakin mitä odottaa ja se palkitsee. Jos haluat, voin vaihtaa ajatuksia enemmänkin.