Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kun tulen välillä lukemaan kirjoituksia ja sitten on niin paljon haukkumista, usein lähden pois. En jaksa lukea. On niin paljon vihaa ja katkeruutta meillä ihmisillä ja sitten me puramme ne toisiin. Miksihän me emme pysty hyväksymään eriäviä mielipiteitä ? Jos joku sanoo, että hän pitää sinisestä väristä ja siitä toinen suuttuu, koska hän pitääkin vihreästä väristä. Olemmeko me niin fariseuksia, että kaikkien pitäisi ajatella samanlailla kuin itse ajattelee. Jos toinen ajattelee asiasta eri lailla, me suutumme. Toisen pitää todella ajatella siitä asiasta prikulleen niin kuin minäkin, muuten pyssy pamahtaa. Olemme me aikamoisia ketaleita.
Sisällissodassa punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan, mutta kun Suomelle tuli yhteinen vihollinen, silloin nämä entiset riitapukarit taistelivat yhdessä vihollista vastaan.
30.03.2024 21:30
Tämä on keskustelupalsta, missä ihmiset saavat tuoda omia ajatuksiaan esille. Uskovaisellakin on oikeus sanoa ajatuksensa, niin kuin muillakin. Mutta, mikä minua harmittaa, että täällä on niin paljon riitaa. Tuntuu siltä, että me ihmiset olemme riidanhaluisia ja haluamme riidellä kaikesta. Täällä on hyvin harvoin rakentavaa keskustelua.
Minä en voi pakottaa ketään ajattelemaan samoin kuin minä, eikä kukaan voi pakottaa minua ajattelemaan niin kuin hän.
Minä uskon, että Jumala on luonut tämän maailmankaikkeuden ja kukaan ei voi pakottaa minua uskomaan evoluutioon. Mutta en voi myöskään minä pakottaa ketään uskomaan siihen, mihin minä uskon. Mutta jokaisella on kuitenkin oikeus sanoa sanottavansa. Millainen olisi tämä maailma, jos kaikki olisivat yhtä mieltä, kukaan ei uskaltaisi sanoa eriävää mielipidettä.
Tänne saa jokainen kirjoittaa ajatuksensa, minä vaan toivoisin, ettemme niin paljon haukkuisi toisiamme ja oppisimme pikku hiljaa hyväksymään sen, että toinen ajattelee eri lailla asioista kuin itse. Olisi hyvä oppia kunnioittamaan toisten mielipiteitä, vaikka ei itse ajattelisi niin.
30.03.2024 21:07
Nämä naiset tekivät väärin lapsia kohtaan. Toivottavasti he saavat rangaistuksen, koska eihän noin saa lapsia kohdella. En lukenut paljoakaan, koska minulle teki niin pahaa sen lukeminen. Ihminen, joka tekee näin lapsilleen, ei ole ottanut Jeesusta vastaan elämäänsä tai sitten hän erittäin lakihenkinen. Lakihenkisyys on tehnyt paljon pahaa ihmisten elämässä. Onko hän uskonnollinen vai mielenvikainen, kun näin kohtelee lapsiaan. Ei ole oikein.
30.03.2024 20:44
Anteeksi sanavalintani, en tarkoittanut käyttää sanaa täyttää. Välillä tulee näitä lipsahduksia, kun etsii oikeaa sanaa. Tiedän, etten edes kymmentä käskyä pysty täyttämään, vaan yritän noudattaa niitä, mutta usein huonolla tuloksella. Aina jää vajaaksi se yrittäminenkin.
Sen tähden minusta on lohdullisempaa Jeesuksen sanat, kun hän sanoo, että hän antaa uuden lain: "Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä kuin itseäsi." Vaikka hyvin usein huomaa sen noudattamisessa kompastuvansa ja jäävänsä alamittaiseksi. Silloin ei voi muuta kuin turvautua armoon ja sanoa Jeesukselle, että hän tekisi työtänsä minussa.
30.03.2024 20:33
Näin on.
Kirjoitin vain sille miekkoselle, joka kirjoitti, että meidän täytyy täyttää kaikki Mooseksen lain kohdat. Kysyin siksi häneltä uhraamisesta.
Minäkin haluan totella Jeesuksen sanoja enkä Mooseksen lakia. Miten se aina onnistuu, se on oma lukunsa. Mutta haluan rakastaa Jumalaa kaikesta sydämestäni ja lähimmäistä kuin itseäni. Kaikista vaikeinta on rakastaa itseään, kun näkee, miten paljon vikaa itsessä on. Mutta silloin on turvauduttava armoon.
30.03.2024 15:50
Minä kysyin, muuttuiko enoni kristityksi, kun hänet kastettiin vauvana. Oliko hän kristitty, kun hän joi, teki huorin, kirosi ihmisiä ja teki kaikenlaista pahuutta.
Entä sitten, jos joku ottaa Jeesuksen vastaan elämäänsä ja häntä ei ole kastettu lapsena. Hän on aikeissa mennä kasteelle, mutta hän kuoleekin ennen kastetta. Miten on hänen laitansa ?
Miten kävi ristin ryövärille, hän otti Jeesuksen vastaan, mutta hän ei ehtinyt käydä kasteella.
29.03.2024 16:37
Muuttuiko enoni kristityksi, kun hänet kastettiin vauvana ? Miksi hän vietti elämänsä juoden, kiroten ihmisiä ja harjoittaen haureutta ? Miksi, minäpä kysyn, jos hänet kastettiin kristityksi ? Tekikö kaste hänet kristityksi.
Hän oli jo pienestä pitäen kauhukakara, hän kiusasi pienempää siskoaan ja keksi kaikenlaisia pahoja kepposia. Isompana hän nuoli lautasensa ja laittoi sen kaappiin ja nauroi paskasta naurua, kun joku söi siltä lautaselta. Oliko hän kristitty, koska hänet oli kastettu ? Ei, tuhat kertaan ei, hän ei ollut kristitty vaan hän oli paholaisen palvelija, vaikka kuuluikin kirkkoon.
Jos kaste tekee kristyksi, silloinhan ihminen saa tehdä mitä tahansa ja pysyy kristittynä. Toinen asia on se, hyväksyykö Jumala hänet vain sen takia, että hänet on kastettu.
29.03.2024 13:40
Miksi hamasin äijät eivät vie palestiinalaisia naisia ja lapsia turvaan onkaloihinsa. Siellä nämä äijät vain piileskelevät turvassa, eivätkä välitä muista palestiinalaisista yhtään.
Ei pitäisi uskoa, mitä kaikkea hamasin äijät valehtelevat. He eivät osaa puhua totta, kaikessa he valehtelevat ja länsi uskoo kaiken, mitä nämä äijät sylkevät suustaan.
Terroristi ona aina terroristi, vaikka sen voissa paistaisi. Sen näkee Moskovan tapahtumastakin, ei niille ihmishenki merkitse mitään.
Kyllä se suomalaistenkin mieli muuttuisi terroristeihin, jos täällä jossain tapahtumassa nuoria ammuttaisiin. Eiköhän suomalaisetkin muuttaisi kantaansa terroristien suhteen. Eivät enää silittelisi heitä ja tuntisi sympatiaa heitä kohtaan.
29.03.2024 13:21
Toteutatko sinä kaikki lain käskyt ? Entä uhraaminen, sekin on siellä käskynä.
Kaikkia niitä käskyjä ei voi millään nykyään toteuttaa. Aika on eri. Jos me noudattaisimme sitä kehotusta, että menisimme metsään kakalle lapio mukana, mitä siitä tulisi, varsinkin suurissa kaupungeissa. Minä voisin niin tehdä, koska pihan takana on metsää, mutta onhan tuo vessa mukavampi paikka, kuin kykkiä metsässä itikoiden pisteltävänä.
Siellä on todella monia hyviä lakeja, mutta eiköhän ne toteudu siinä, että me rakastaisimme Jumalaa ja toisiamme. Silloinhan emme tahdo tehdä muille ihmisille pahaa, kun välitämme heistä.
29.03.2024 09:51
Minä varmaan ymmärsin kirjoituksesi väärin tai sitten vastasin väärään kirjoitukseen. Anteeksi.
Tarkoitukseni oli kirjoittaa sille henkilölle, joka jatkuvasti haukkuu muita seurakuntia kuin luterilaista kirkkoa, Se ei ole mukavaa luettavaa. Se haukkuminen ei rakenna ketään. Luin monia kirjoituksia ja ne hyökkäsivät helluntailaisuutta vastaan karkein sanoin. Jotenkin tuntui siltä, että ihminen, joka haukkuu uskovaisia, jotka eivät ole luterilaisia, ei ole sisiäistänyt sitä, mitä Jeesus sanoi, että me rakastaisimme toisiamme. Minusta tuntuu aina siltä, että tämä luterilainen vihaa kaikkia muita uskovaisia, jotka eivät ajattele prikulleen niin kuin hän ajattelee.
29.03.2024 09:39
Ei pakota, älä valehtele.
28.03.2024 21:38
Minun enoni oli kunnon luterilainen. Hän joi viinaa, hän kirosi ihmisiä, hän palveli paholaista, hän luki mustaa raamattua ja viimein tappoi itsensä viinahöyryissään. Hän oli kunnon luterilainen.
28.03.2024 21:26
Minä tiedän paljon luterilaisia, joita ei pätkääkään kiinnosta Jeesus. Heitä kiinnostaa viinan kanssa läträäminen, huoraaminen ja kaikenlainen synti elämä. Synti elämä kiinnostaa heitä enemmän kuin Jeesuksen seuraaminen.
28.03.2024 21:24
Kyllä se oli ihan kraanasta otettua vettä, millä minunkin pojat kastettiin.
28.03.2024 21:18
Älä kirjoita jonnin joutavia, kun et tiedä mitään.
28.03.2024 21:15
Älä valehtele. Valehteleminen on syntiä.
28.03.2024 21:14
Älä valehtele.
28.03.2024 21:12
Pelastuiko minun enoni sen tähden, etttä hänet oli kastettu vauvana ? Hän luki mustaa raamattua, palvoi paholaista, kirosi ihmisiä joi viinaa ja viimein joi viinaa ja otti lääkeitä, että kuoli. Pelastuiko hän sen tähden, että oli kastettu vauvana ? Enoni palveli mieluummin paholaista kuin Jeesusta, vaikka oli lapsena kastettu.
Minun esi- isäni ja -äitini tappoivat miehen 1800 - luvun alussa. Heidät mestattiin. Pelastuivatko he sen tähden, että heidät oli kastettu vauvana. Ei, vielä kerran sanon sen, että he eivät pelastuneet sen tähden, että heidät oli kastettu vauvana. Mutta jos he vankilassa ollessaan ottivat Jeesuksen vastaan elämäänsä, he pelastuivat.
Kaste ei pelasta ketään, Jeesus pelastaa ainoastaan.
28.03.2024 21:11
Miksi noin huudat ja suollat kauheuksia ? Mikä onkaan sydämesi tila ? Eikö Jeesus sanonut, että sydämestä lähtevät pahat ajatukset ja tuntuu, että sinun sydämesi on täynnä myrkkyä.
Mitkä olivat Jeesuksen sanat opetuslapsille, kun he viettivät pääsiäisjuhlaa. Jeesus sanoi heille: "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minäkin olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne ."
Kysyn sinulta, missä on sinun rakkautesi muita kristittyjä kohtaan ? Me voimme ajatella asioista eri tavalla, mutta, kun Jeesus on meidän Herramme, meillä pitäisi olla keskinäinen rakkaus toisiamme kohtaan.
Uskonnollinen ihminen on olevinaan oikeassa kaikista asioista ja hän ei siedä muita ajatuksia kuin omansa. Niinhän fariseuksetkaan eivät hyväksyneet Jeesusta ja tuomitsivat hänet kuolemaan.
Emmehän me tahdo olla riidan kylväjiä, emmehän me tahdo olla toistemme vihaajia. Meidän pitäisi olla se viides evankeliumi, joka viestittää Jumalan rakkautta ihmisille.
Jeesus rakasti meitä ihmisiä niin paljon, että antoi henkensä meidän tähtemme. Miksi meidän on niin vaikea rakastaa toisiamme ja hyväksyä toisemme vajavaisina ihmisinä. Me olemme vajavaisia, meidän tietomme on vajavaista, me emme ole kukaan toistemme yläpuolella, emmekä saa polkea ketään maan rakoon.
28.03.2024 20:57
Oetko sinä henkisesti terve, se ajatus minulle tulee mieleen, kun luen kirjoituksiasi. Onko sinulla mielenterveys ongelmia, kun syydät vihaasi kaikkialle. Oletko katkeruuden täyttämä ihminen, joka kylvät katkeruuttasi ympärillesi ?
Katkeruus on kuin syöpä, se nakertaa sinua sisältäpäin, katkera ihminen on erittäin luotaantyöntävä ihmisten keskellä. Kuka haluaa olla katkeran ihmisen ystävä ja kuunnella hänen haukkumistaan ja panetteluaan ? Katkeran ihmisen kanssa on ihmisen ei ole hyvä olla.. Miksi olet täynnä katkeruuden sappea ?
28.03.2024 19:37
10 / 74