Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Oletko unohtanut, että babtistit, vapaakirkolliset ja metodistit myös kastavat sen jälkeen, kun ihminen on ottanut Jeesuksen vastaan. Kuka heille tämän opetti ?

Olenko minä syyllinen, kun minun esi-isäni ja -äitini murhasivat miehen. Kannanko minä ja minun sukulaiseni edelleen syyllisyyttä heidän tekoonsa ?

Minä en tiedä Olsenista mitään. En ollut syntynyt vielä silloin.

Jeesus sanoi miehille, jotka meinasivat kivittää aviorikoksesta tavatun naisen, " Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven".

Miksi sinä heittelet niitä kiviä niin paljon ?

Sinä olet varmaan Suomen ainoa synnitön, kun jaksat kirjoitella herjauksiasi. Luuletko, että Jumala hyväksyy ne. Missä on sinun rakkautesi lähimmäistä kohtaan ? Oletko vihainen kaikille, jotka eivät ajattele niin kuin sinä ? Pitäisikö toisten ajatella prikulleen niin kuin sinä ajattelet ?
  2. Voi rakas ystävä, mistä minä jaksan alkaa selailla kirjoituksia. Ei se ole minun tehtäväni. Minä kerroin, mitä olen kuullut omassa seurakunnassani, enkä ole taltioinut niitä kännykällä talteen. Minulla on ystäviä, joiden kanssa olemme rukoilleet Päivin puolesta. Nyt, kun elokuu lähestyy, alamme rukoilla enemmän. Tuonko ystäväni sinun luoksesi, että voimme yhdessä kertoa siitä, miten olemme Päivin puolella. Sen muistan, että Rahnasto jossain sanoi, että pitääkö Jumalan laittaa nainen kertomaan totuutta, kun miehet ovat hiljaa. En ihan muista, miten hän sanoi, mutta tuo oli se asia. Haluatko, että rupean kuuntelemaan kaikki puheet, jotka helluntailaiset saarnaajat ovat puhuneet tai lukemaan kaikki kirjoitukset, ei minulla ole aikaa sellaiseen. En jaksa, enkä edes viitsi, on minulla muutakin tekemistä.

Minulle ei tule lehtiä, joten en tiedä, mitä siellä kirjoitetaan. Silloin, kun viimeksi Päivi oli oikeudessa, meidän seurakunnassa rukoiltiin hänen puolestaan. Kaikista katkerimmat lausunnot olen kuullut muutaman luterilaisen suusta, se oli kyllä kauheata soopaa, mitä he latelivat. He huusivat ääni käheänä solvauksia Päivin suuntaan.
  3. Raamattu kieltää haureuden. Minusta siihen kuuluu kaikki haureuden lajit, aikuisten välinen ja erityisesti lapsiin kohdistuva haureus. Haureus kuin haureus on syntiä. Minusta lapsiin kohdistuva haureus on iljettävää, koska se voi tuhota lapsen koko elämän.

Minä en tiedä, kuinka vanhoja Maria ja Josef olivat, kun menivät avioon. Siitä en osaa sanoa mitään. Tuntuisi, että olivat ihan liian nuoria avioon. Kuka sen voi vahvistaa, kuinka vanhoja olivat. Mutta aivan lapsia, jos noin nuorina menivät avioon. Meikäläinenkin leikki vielä nukeilla 12 vuotiaana. Minusta tuntuu, että 18 -vuotiaskin on liian nuori avioliittoon. Olisi hyvä itsenäistyä, ennen kuin purjehtii avioliiton satamaan.

Psalmi 137 :1-9

1 Baabelin virtain vierillä -siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
    2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
    3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
    4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
    5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
    6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
    7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
    8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
    9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

Minusta siinä on vankien tuntoja sen jälkeen, kun juutalaiset oli viety pakkosiirtolaisuuteen. Siinä tulee esiin näiden vankien viha niitä kohtaan, jotka olivat vanginneet heidät. Ei ole mukavaa luettavaa, mutta tässä se nähdään, millainen ihminen on. Jos itse olisin vankina jossain ja kohdeltaisiin kaltoin, en osaa sanoa, mitä minä sanoisin omassa tuskassani. Meillä on ollut Suomessa onni, että saamme olla vapaana, mutta entä niissä maissa, missä on otettu kansalaisia vangeiksi ja viety toiseen maahan. Siellä heitä on pahoinpidelty ja piesty, en tiedä, millaiset ajatukset itse kullekin tulee mieleen.