Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1465

1. Kun tulen välillä lukemaan kirjoituksia ja sitten on niin paljon haukkumista, usein lähden pois. En jaksa lukea. On niin paljon vihaa ja katkeruutta meillä ihmisillä ja sitten me puramme ne toisiin. Miksihän me emme pysty hyväksymään eriäviä mielipiteitä ? Jos joku sanoo, että hän pitää sinisestä väristä ja siitä toinen suuttuu, koska hän pitääkin vihreästä väristä. Olemmeko me niin fariseuksia, että kaikkien pitäisi ajatella samanlailla kuin itse ajattelee. Jos toinen ajattelee asiasta eri lailla, me suutumme. Toisen pitää todella ajatella siitä asiasta prikulleen niin kuin minäkin, muuten pyssy pamahtaa. Olemme me aikamoisia ketaleita.

Sisällissodassa punaiset ja valkoiset tappoivat toisiaan, mutta kun Suomelle tuli yhteinen vihollinen, silloin nämä entiset riitapukarit taistelivat yhdessä vihollista vastaan.
  2. Älä valehtele.
  3. Miksi noin huudat ja suollat kauheuksia ? Mikä onkaan sydämesi tila ? Eikö Jeesus sanonut, että sydämestä lähtevät pahat ajatukset ja tuntuu, että sinun sydämesi on täynnä myrkkyä.

Mitkä olivat Jeesuksen sanat opetuslapsille, kun he viettivät pääsiäisjuhlaa. Jeesus sanoi heille: "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niin kuin minäkin olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne ."

Kysyn sinulta, missä on sinun rakkautesi muita kristittyjä kohtaan ? Me voimme ajatella asioista eri tavalla, mutta, kun Jeesus on meidän Herramme, meillä pitäisi olla keskinäinen rakkaus toisiamme kohtaan.

Uskonnollinen ihminen on olevinaan oikeassa kaikista asioista ja hän ei siedä muita ajatuksia kuin omansa. Niinhän fariseuksetkaan eivät hyväksyneet Jeesusta ja tuomitsivat hänet kuolemaan.

Emmehän me tahdo olla riidan kylväjiä, emmehän me tahdo olla toistemme vihaajia. Meidän pitäisi olla se viides evankeliumi, joka viestittää Jumalan rakkautta ihmisille.

Jeesus rakasti meitä ihmisiä niin paljon, että antoi henkensä meidän tähtemme. Miksi meidän on niin vaikea rakastaa toisiamme ja hyväksyä toisemme vajavaisina ihmisinä. Me olemme vajavaisia, meidän tietomme on vajavaista, me emme ole kukaan toistemme yläpuolella, emmekä saa polkea ketään maan rakoon.