Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oletko unohtanut, että babtistit, vapaakirkolliset ja metodistit myös kastavat sen jälkeen, kun ihminen on ottanut Jeesuksen vastaan. Kuka heille tämän opetti ?
Olenko minä syyllinen, kun minun esi-isäni ja -äitini murhasivat miehen. Kannanko minä ja minun sukulaiseni edelleen syyllisyyttä heidän tekoonsa ?
Minä en tiedä Olsenista mitään. En ollut syntynyt vielä silloin.
Jeesus sanoi miehille, jotka meinasivat kivittää aviorikoksesta tavatun naisen, " Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven".
Miksi sinä heittelet niitä kiviä niin paljon ?
Sinä olet varmaan Suomen ainoa synnitön, kun jaksat kirjoitella herjauksiasi. Luuletko, että Jumala hyväksyy ne. Missä on sinun rakkautesi lähimmäistä kohtaan ? Oletko vihainen kaikille, jotka eivät ajattele niin kuin sinä ? Pitäisikö toisten ajatella prikulleen niin kuin sinä ajattelet ?
06.08.2023 15:16
Oletko unohtanut, että babtistit, vapaakirkolliset ja metodistit myös kastavat sen jälkeen, kun ihminen on ottanut Jeesuksen vastaan. Kuka heille tämän opetti ?
Olenko minä syyllinen, kun minun esi-isäni ja -äitini murhasivat miehen. Kannanko minä ja minun sukulaiseni edelleen syyllisyyttä heidän tekoonsa ?
Minä en tiedä Olsenista mitään. En ollut syntynyt vielä silloin.
Jeesus sanoi miehille, jotka meinasivat kivittää aviorikoksesta tavatun naisen, " Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven".
Miksi sinä heittelet niitä kiviä niin paljon ?
Sinä olet varmaan Suomen ainoa synnitön, kun jaksat kirjoitella herjauksiasi. Luuletko, että Jumala hyväksyy ne. Missä on sinun rakkautesi lähimmäistä kohtaan ? Oletko vihainen kaikille, jotka eivät ajattele niin kuin sinä ? Pitäisikö toisten ajatella prikulleen niin kuin sinä ajattelet ?
06.08.2023 15:16
Mitä kaikkia Vanhan Testamentin lakeja sinä noudatat ? Pystytkö noudattamaan kaikkia lainkohtia, joita Vanhassa Testamentissä on ? Niitä taitaa olla yli 600 käskyä, noudatko joka ikistä niistä. Entä sitten ne neuvot, jotka Jumala antoi juutalaisille. Noudatatko niitäkin ?
Jos me noudattaisimme Vanhan Testamentin lakia, olisi elämämme aika vaikeaa. Kivet sinkoilisivat, kun tapaisimme jonkun lainrikkojan. Mnusta jo lukeminenkin oli kauheta, saati niiden noudattaminen.
Matt 12: 30-31 Jeesus sanoi: " Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
Noidenkin sanojen täyttäminen on ihmisestä hyvin vaikeaa, eikä ihminen itse siihen pystykään. Ihminen on useinkin niin täynnä vihaa ja pahansuopaisuutta, että rakastaminen on hyvin vaikeaa. On helpompi soimata toista kuin rakastaa häntä. Meille on helpompaa heitellä niitä kiviä toisiamme kohtaan, kuin osoittaa toistamme kohtaan hyväksyntää.
06.08.2023 11:09
Mitä kaikkia Vanhan Testamentin lakeja sinä noudatat ? Pystytkö noudattamaan kaikkia lainkohtia, joita Vanhassa Testamentissä on ? Niitä taitaa olla yli 600 käskyä, noudatko joka ikistä niistä. Entä sitten ne neuvot, jotka Jumala antoi juutalaisille. Noudatatko niitäkin ?
Jos me noudattaisimme Vanhan Testamentin lakia, olisi elämämme aika vaikeaa. Kivet sinkoilisivat, kun tapaisimme jonkun lainrikkojan. Mnusta jo lukeminenkin oli kauheta, saati niiden noudattaminen.
Matt 12: 30-31 Jeesus sanoi: " Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
Noidenkin sanojen täyttäminen on ihmisestä hyvin vaikeaa, eikä ihminen itse siihen pystykään. Ihminen on useinkin niin täynnä vihaa ja pahansuopaisuutta, että rakastaminen on hyvin vaikeaa. On helpompi soimata toista kuin rakastaa häntä. Meille on helpompaa heitellä niitä kiviä toisiamme kohtaan, kuin osoittaa toistamme kohtaan hyväksyntää.
06.08.2023 11:09
Mitä lain käskyjä tarkoitat ? Tarkoitatko kymmentä käskyä vai niitä kaikkia käskyjä, joita juutalaisille annettiin ? Esim. sitä käskyä, jos joku tekee aviorikoksen, hänet täytyy kivittää.
Kun lukee niitä säädöksiä, joita Mooses kertoi juutalaisille, monet niistä kuuuivat siihen aikaan.
06.08.2023 10:42
"Uudessa testamentissa ei ole ainuttakaan kohtaa, jossa sanottaisiin, että uhraaminen olisi loppunut, mutta hebrealaiskirjeessä opetetaan, miksi uhraamista on aina tehty. Jeesus ei koskaa kieltänyt uhraamista eikä uhraaminen muutenkaan loppunut ristinkuolemaan."
Tarkoitatko, että meidän pitäisi alkaa uhrata Vanhan Testamentin säädösten mukaan ? Minun mielestäni se on tarpeetonta, koska eihän eläinten veri kuitenkaan voinut pelastaa ihmistä. Juutalaiset joutuivat uhraamaan eläimiä jatkuvasti, pitäisikö meidän lähteä sinun mielestäsi siihen samaan.
Eikö sinun mielestäsi Jeesuksen ristinkuolema riitä, että ihminen pelastuu ? Pitääkö hänen sinun mielestä uhrata vielä eläinuhreja ? Mikä merkitys niillä olisi ?
06.08.2023 10:37
Kuinka monta ihmistä on harhautettu sillä tiedolla, että hän pääsee taivaaseen, koska hänet on kastettu vauvana ?
Kun joku kuolee, sanotaan, että se ihminen keikkuu nyt pilven päällä. Minullekin on sanottu mieheni kuoleman jälkeen, että mieheni katselee minua pilven päältä. On se kumma asia, ettei kukaan ole nähnyt näitä kuolleita pilvien päällä, kun ovat lentokoneessa.
Yksi luterilainen kertoi minulle, että hänen äitinsä tulee usein lintuna hänen luokseen. En usko sitä.
05.08.2023 13:04
Minä heittelen matoja nurmikolle, kun näen niitä asfaltilla. Joskus matka kauppaan kestä kauan, kun matoja on niin paljon.
28.07.2023 13:08
En minäkään pelasta itikoita. Mutta tietenkin itikat ovat hyödyllisiä, ei täällä taida olla luonnossa hyödyttömiä eläimiä.
Olen lukenut, että saamme kiittää mustikkasadosta niitä. Mutta nämä naarasitikat käyvät heti kimppuun, kun menee ulos. Eilen meidän pihalla oli niitä paljon, minulla oli päässä hyönteishattu ja olin niin puettu, etteivät päässeet minua pistämään. Naapurin kanssa ihmeteltiin niiden paljoutta.
28.07.2023 13:04
Tulee hyvä mieli, kun on pelastanut vaikka pienenkin hyönteisen. Se saa vielä jatkaa elämäänsä. Minä vien kärpäsetkin ulos lasilla, jos ovat erehtyneet tulemaan sisään. Ja kaikki muutkin hyönteiset.
Kauhulla ajattelen syksyä, kun pitää kesäkukat tuoda sisään. Sen tähden kauhulla, kun minulla on jo nyt sisällä paljon kukkia. Tätini antoi minulle 1980 luvulla Enkelin siiven. Nyt minulla on niitä paljon. Kun joku kasvaa isoksi, otan siitä pistokkaan ja taas minulla on yksi lisää. Mutta en voi heittää sitä kompostiin ja nyt on kaikki paikat täynnä Enkelin siipiä. Se on kylläkin kaunis kukka. Kysyn usein itseltäni, olenko hessanen ja vastaan itselleni, että minä olen hessanen.
28.07.2023 11:22
Minullekin luonto merkitsee paljon. Luonnon keskellä tuntee olevansa vapaa. Kaikki naamiot saa riisua siellä. Siellä voi ihastella Jumalan luomistekoja. Eilen, kun olin kävelyllä, koppakuoriainen oli menossa tien yli. Jäin ihastelemaan sen menoa ja olin niin kauan siinä, että se oli päässyt tien toiselle puolelle, ettei vaan auto ajaisi sen päälle. Tuntuu, että minulle jokainen pikku mönkiäinenkin on suuri ihme. Luonto on ihmeitä täynnä, kun katselee siellä avoimin silmin.
Minäkään en ole mikään kyläilijä. Viihdyn parhaiten läheisteni kanssa. Olen ajatellut, että minusta on tullut erakko, kun en millään haluaisi lähteä minnekään. En tiedä, onko se hyvä vai paha juttu.
27.07.2023 13:19
En ole hyljännyt luonnon kauneutta. Luonto antaa minulle paljon ihania hetkiä, kun katselen esim. pääskysten liitelyä kauniina kesäpäivänä. Asun Lahdessa ja usein pyöräilen Vesijärven rannalle ja siellä ihailen järven tyyntä pintaa kesäillassa. Siellä tunnen eläväni. Luonnon keskellä koen olevani vapaa ja onnellinen. En osaa olla ihmisten kanssa, viihdyn enemmän eläinten seurassa.
En haluaisi kylläkään asua missään maakuopassa, koska haluan nähdä ympärilläni kukkia, kimalaisia ja perhosia ja muita eläimiä. Ihmisiä en niinkään halua nähdä. Olen nirso ruokani suhteen, en pidä mistään erikoisesta ruoasta.
Mikähän se Jeesuksen maksama hinta olisi ? Voiko sitä rahassa mitata Hänen kärsimystensä määrää ? En usko.
25.07.2023 22:28
Kiitos kovasti, mutta en ole apinahelluntailainen. Saathan sinä tietysti olla sitä mieltä, jos haluat.
Sinullahan on paljon tietoa, onko Jumala itse sinulle sen ilmoittanut, että tiedät kaikkien helluntaiseurakuntien olevan mammonan pauloissa. Vai oletko kaikkivaltiaan Jumalan jälkeen seuraava, että tiedät kaiken, mitä täällä maailmassa tapahtuu. Onnittelen, mutta eikö ole kuitenkin aika vaikea olo, kun tietää niin paljon kaikesta. Eikö siinä jo pää meinaa mennä sekaisin. Onko sinulla tiedot kaikkien seurakuntien tuloslaskelmista, mistä voit lukea, kuinka paljon on tullut voittoa. Mietitkö sitten, mihin ihmeeseen he sitä rahaa käyttävät, ei se ole oikein, kun he niin sitä rahaa hamuavat. Voi niitä, kun niin ahnehtivat rahaa, hyi, hyi, hyi niitä uskovaisia, kun raha on heidät niin lumonnut. Voi, voi niitä raukkoja.
25.07.2023 11:52
Ei se rikkaus aina tarkoita rahaa. Jeesus antaa elämän, jota on hyvä elää. Se on turvallista elämää. Mieheni sairasti munuaistautia, kun en ollut vielä uskossa Jeesukseen, se sairaus meinasi tukahduttaa minut. Kun näki miehensä kärsivän, kärsi itsekin. Ei ollut voimaa itsessä, että olisi voinut seistä miehen rinnalla tukien, kun sydän oli tuskasta vereslihalla. Oli pakko näytellä ja silloin, kun kukaan ei nähnyt itkeä itkunsa. Miehen kanssa ollessa yritti olla tukena, mutta jälkeenpäin ajattelen, että olin aika huono tuki. Minä, joka itken, kun katselen televisiosta surullista elokuvaa, miten olisin ollut tuki, kun sydämeni itki siinä hiljaa.
Kun tulin uskoon, minulla oli turva ja ehkä pystyin sen jälkeen paremmin olemaan myös miehelleni tukena. Ainakin hän sanoi, että uskoontulo muutti minua parempaan suuntaan. En ollut enää niin sisäänpäin kääntynyt, vaan pystyin paremmin ottamaan huomioon toisen ihmisen. Kun hän kuoli, oli meillä vaikeaa, mutta kuitenkin minulla oli tunne, että minua kannattelivat iankaikkiset käsivarret. Se oli vaikeaa aikaa ja siitä on jo 30 vuotta aikaa, mutta ne ovat syöpyneet muistiini. Vaikka oli surua ja tuskaa, mutta kuitenkin tunsin Jeesuksen rakkauden ympäröivän minua.
25.07.2023 07:58
Voi rakas ystävä, mistä minä jaksan alkaa selailla kirjoituksia. Ei se ole minun tehtäväni. Minä kerroin, mitä olen kuullut omassa seurakunnassani, enkä ole taltioinut niitä kännykällä talteen. Minulla on ystäviä, joiden kanssa olemme rukoilleet Päivin puolesta. Nyt, kun elokuu lähestyy, alamme rukoilla enemmän. Tuonko ystäväni sinun luoksesi, että voimme yhdessä kertoa siitä, miten olemme Päivin puolella. Sen muistan, että Rahnasto jossain sanoi, että pitääkö Jumalan laittaa nainen kertomaan totuutta, kun miehet ovat hiljaa. En ihan muista, miten hän sanoi, mutta tuo oli se asia. Haluatko, että rupean kuuntelemaan kaikki puheet, jotka helluntailaiset saarnaajat ovat puhuneet tai lukemaan kaikki kirjoitukset, ei minulla ole aikaa sellaiseen. En jaksa, enkä edes viitsi, on minulla muutakin tekemistä.
Minulle ei tule lehtiä, joten en tiedä, mitä siellä kirjoitetaan. Silloin, kun viimeksi Päivi oli oikeudessa, meidän seurakunnassa rukoiltiin hänen puolestaan. Kaikista katkerimmat lausunnot olen kuullut muutaman luterilaisen suusta, se oli kyllä kauheata soopaa, mitä he latelivat. He huusivat ääni käheänä solvauksia Päivin suuntaan.
25.07.2023 07:27
Minä en tavoittele maailmasta mitään, siellä ei ole mitään tavoittelemisen arvoista. Maailmassa on vain saastaa, mitä sitä tavoittelisi. Ainoa asia maailmassa, mistä pidän, on luonto. Kun katselen luontoa, eläimiä ja kasveja, näen siinä Jumalan luomistyön. Mutta, kun katselen sitä, mitä ihminen on luonnolle tehnyt, syttyy minussa viha ihmisen tekoja kohtaan.
Kaikista arvokkainta täällä maailmassa on pelastus, maksoihan Jeesus ristillä ihmisestä kalliin hinnan. Sen jälkeen laitan arvokkaimmaksi terveyden. Kaikki muu on roskaa, joka tulee tuhoutumaan jossain vaiheessa. Se, että saa ruokaa ja on jotain vaatetta päällä, riittää minulle. Mitä minä muuta kaipaan, koska minä olen Jeesuksen pelastama. Hän on minun kaikkeni, Hän on aarteeni, mitä muuta kaipaisin. Kaiken muun näen roskana Jeesuksen Kristuksen rinnalla.
Ei voi yleistää, että kaikki helluntailaiset ovat mammonan perään. Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka hamuavat tämän maailman rikkauksia. Minun tutuissani ei ole rikkauksien hamuajia, olemme kai niitä köyhiä. Me saamme joka päivä syödä, meillä on vaatteet ja katto pään päällä, siis olemme onnellisia.
25.07.2023 07:11
Kyllä sinä olet oikein suuri herjaaja. Ainakin, kun olen lukenut kirjoituksiasi, olen tulkinnut kirjoituksesi näin niitä kohtaan, jotka eivät ajattele niin kuin sinä.
Puolustan Päivi Räsästä ja muistan häntä rukouksissani. Olen ollut kokouksissa, missä on rukoiltu Päivi Räsäsen puolesta. Mutta missä on papit ja piispat, jotka puolustaisivat Päivi Räsästä ? En ole sattunut lukemaan yhtään kirjoitusta, missä joku piispa olisi puolustanut Päivin ajatuksia. Uskon kuitenkin, että sellaisia kirjoituksia on, mutta olisin odottanut enemmän kannanottojen Päivin puolesta.
24.07.2023 22:07
Millä todistat, että minä helluntailaisena kuljen kahta tietä ? Älä sano väärää todistusta toisesta ihmisestä, sen kieltää Raamattu. Onko Jumala antanut sinulle näyn, että kaikki helluntailaiset kulkevat kahdella tiellä ? Onko sinulle annettu valta tuomita toisia ihmisiä ? Me helluntailaiset emme ole tilivelvollisia sinulle, vaan Jumalalle, niin kuin sinäkin.
24.07.2023 21:58
Voisitko opetella kirjoittamaan Suomen kieltä ? Sinä raiskaat kaunista kieltämme. Sinun kirjoituksessasi ei ole järjellistä ajatusta. Vain sanoja, sanoja ja sanoja, mutta ei mitään ajatusta.
Jos voisit laittaa ajatuksesi kasaan ja kirjoittaa selkeästi, mitä ajat takaa. Ja muista Suomen kielessä on pilkku, piste, huutomerkki ja kysymysmerkki, niitä voisit myös käyttää. Niin olisi helpompi lukea ajatuksesi, nyt se oli vain sillisalaattia ja omien ajatuksiesi sekamelskaa. Se olisi myös kohteliasta niitä kohtaa, jotka yrittävät saada selvää siitä, mitä yrität epätoivoisesti kirjoittaa.
23.07.2023 19:23
Raamattu kieltää haureuden. Minusta siihen kuuluu kaikki haureuden lajit, aikuisten välinen ja erityisesti lapsiin kohdistuva haureus. Haureus kuin haureus on syntiä. Minusta lapsiin kohdistuva haureus on iljettävää, koska se voi tuhota lapsen koko elämän.
Minä en tiedä, kuinka vanhoja Maria ja Josef olivat, kun menivät avioon. Siitä en osaa sanoa mitään. Tuntuisi, että olivat ihan liian nuoria avioon. Kuka sen voi vahvistaa, kuinka vanhoja olivat. Mutta aivan lapsia, jos noin nuorina menivät avioon. Meikäläinenkin leikki vielä nukeilla 12 vuotiaana. Minusta tuntuu, että 18 -vuotiaskin on liian nuori avioliittoon. Olisi hyvä itsenäistyä, ennen kuin purjehtii avioliiton satamaan.
Psalmi 137 :1-9
1 Baabelin virtain vierillä -siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
2 Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
3 Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
4 Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
5 Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
6 Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
7 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
8 Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
9 Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!
Minusta siinä on vankien tuntoja sen jälkeen, kun juutalaiset oli viety pakkosiirtolaisuuteen. Siinä tulee esiin näiden vankien viha niitä kohtaan, jotka olivat vanginneet heidät. Ei ole mukavaa luettavaa, mutta tässä se nähdään, millainen ihminen on. Jos itse olisin vankina jossain ja kohdeltaisiin kaltoin, en osaa sanoa, mitä minä sanoisin omassa tuskassani. Meillä on ollut Suomessa onni, että saamme olla vapaana, mutta entä niissä maissa, missä on otettu kansalaisia vangeiksi ja viety toiseen maahan. Siellä heitä on pahoinpidelty ja piesty, en tiedä, millaiset ajatukset itse kullekin tulee mieleen.
23.07.2023 19:04
10 / 59