Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1465

1. Kysyn sinulta, pelastiko kaste enoni, kun hän kirosi ihmisiä, teki seksuaalista väkivaltaa lapsille ja viimein kuoli, kun joi alkoholia ja otti lääkkeitä samalla.

Pääsikö enoni kuollessaan osalliseksi Jeesuksen ylösnousemuksesta, kun hän kiroilevana eli viimeisiä minuuttejaan, ennen kuin kuolema kaappasi hänet mukaansa. Miten hänen kävi ?
  2. Älä kirjoita potaskaa.
  3. Näin on.
  4. Miten joku 1900- luvun alussa oleva ihminen olisi osannut selittää, jos hän olisi nähnyt vaikka unessa television. Miten hän olisi osannut selittää sen toisille ihmisille. Vaikka hän olisi ollut tiedemies, olisiko hän osannut selittää, miksi kuva näkyisi kaikkialla, missä televisio olisi. Olisiko hänellä sanoja sen selittämiseen ? Jos hän olisi nähnyt unessa kännykän, miten hän olisi sen selittänyt ? Kertonut ihmisille, että unessa ihmiset puhuivat kapula korvassa. Olisivatko ihmiset uskoneet, jos hän olisi kertonut, että tulevaisuudessa ihmiset hakevat rahaa seinästä ? Olisivatko ihmiset silloin uskoneet, jos hän olisi kertonut, että ihmiset maksavat laskuja jonkun koneen kautta. Tai sitten, että ihminen menee seistä töjöttämään jonkun laudan päälle ja sitten se lähtee kovaa vauhtia viemaan häntä etiäpäin. Nämä kaikki olisivat olleet 1900- luvun ihmiselle ihmeitä, enkä usko, että hän olisi osannut kuvailla, mitä niissä tapahtui. Hänen olisi vain pitänyt omin sanoin yrittää kuvailla tapahtumia, jos hän olisi nähnyt ne vaikka unessa. Olisivatko ihmiset uskoneet, että tulevaisuudessa nuo ovat totta ?

Ilmestyskrjassa Johannes kertoi näkemästään niillä sanoilla, joita hänellä oli. Ei hän tiennyt atomipommista, ei hän tiennyt sotalaivoista, ei lentokoneista, ei tankeista. Hän kuvaili näkemänsä asiat niillä sanoilla, joita silloin oli.

Olisinko itse uskonut 1960 luvulla, että käyn hakemassa rahaa seinästä ?
  5. Ei Haavisto ole uskova.
  6. Minä en voisi äänestää Haavistoa, vaikka hän olisi hetero, koska hän kuuluu viheriään puolueeseen. Olen sanonut, etten koskaan äänestä ketään, joka kuuluu viheriään puolueeseen. Se on paska puolue. Se ei ole tehnyt mitään muuta kuin pahaa.

Kun viheriä puolue perustettiin, olin iloinen, että joku puolue alkaa toimia luonnonsuojelun puolesta. Mutta ei, rahan himo silmissä kiilui heilläkin. Ja luonnosta ei välitetty pätkääkään. Minulle merkitsee luonto ja sen arvot paljon.

On se kumma asia, että pelkällä ylioppilastutkinnolla joku voisi päästä presidentiksi. Ja sivarikin vielä. Ei välitä Suomesta pätkääkään, koska ei halua puolustaa Suomea. Tietysti ei ole enää sen ikäinenkään, että tarvitsisi lähteä puolustamaan. Mutta asenne on sellainen, että mitä siitä, jos maahan hyökätään, se on yksi lysti.

Joskus ajattelen, että Haavisto on sellainen lällykkä, mutta sitten jossain vaiheessa raivostuu ja sen lähellä olevat saavat tuntea nahoissa hänen raivonpurkauksensa. Sellainen ihminen on arvaamaton.