Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä minun mielestäni Jeesus on tärkeämpi kuin kaste. Ilman Jeesusta ei olisi kastettakaan. Kaste pohjautuu kuitenkin siihen, mitä ihminen tekee. Usko Jeesukseen pohjautuu siihen, mitä Jeesus teki ristillä meidän hyväksemme.
Minä uskon siihen, että usko Jeesukseen on ensin, sen jälkeen tulee vasta kaste.
Apt. 10;43 "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
20.02.2024 09:46
Kysyn sinulta, pelastiko kaste enoni, kun hän kirosi ihmisiä, teki seksuaalista väkivaltaa lapsille ja viimein kuoli, kun joi alkoholia ja otti lääkkeitä samalla.
Pääsikö enoni kuollessaan osalliseksi Jeesuksen ylösnousemuksesta, kun hän kiroilevana eli viimeisiä minuuttejaan, ennen kuin kuolema kaappasi hänet mukaansa. Miten hänen kävi ?
19.02.2024 22:01
Mutta kumpi on mielestäsi tärkeämpi Jeesus vai kaste ? Kiitätkö kastetta vai Jeesusta rukouksissasi ?
19.02.2024 21:54
Kuinka monet ihmiset, jotka on kastettu vauvoina, kulkevat Jeesuksen vihollisina. Miksi se, että heidät kastettiin "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", ei pelastanut heitä turmellukselta ? Miksi niin monet, jotka on kastettu lapsena, ovat hyljänneet Jeesuksen ? Eikö kaste pitänytkään heitä Jeesuksen lähellä ?
Miksi minun enoni, joka kastettiin lapsena, yritti itsemurhaa ja sen jälkeen alkoi juoda alkoholia, että viimein viina vei hänet hautaan. Pelastiko kaste hänet, koska hänet oli kastettu pienenä ?
Kaste ei pelasta ketään, ainoastaan Jeesus pelastaa. Jeesus sanoi, että Hän on tie, totuus ja elämä.
19.02.2024 21:48
Kumpi on mielestäsi tärkeämpi Jeesus vai kaste ?
Minä en usko siksi, että olen kastettu, vaan minä uskon sen tähden, että otin Jeesuksen vastaan elämääni. Sain tunnustaa Hänelle syntini ja Hän otti minut vastaan.
Minä elän uskossa Häneen, en kasteeseen. Jeesus on minulle elämä, Hän on minulle kaikki.
Jeesus on ainoa tie Isän Jumalan luo. Ei ole muuta tietä.
19.02.2024 21:31
Älä kirjoita potaskaa.
15.02.2024 17:30
Minä liityin vuonna 1981 Lahden helluntaiseurakuntaan. Olen onnellinen, että Mauri Vikstén oli silloin saarnaajana. Olin hyvin lakihenkinen, mutta Maurin saarnat saivat minut pikku hiljaa armon alle. Hänen saarnojensa kautta minäkin pikku hiljaa aloin uskoa, että kelpaan Jeesukselle ihan tällaisena ja minun ei tarvitse näytellä parempaa ihmistä.
En ole kylläkään huomannut muittenkaan saarnaajien puheista, että siellä olisi vaatimuksia. Johtuukohan se siitä, että olen pystynyt hyväksymään itseni sellaisena kuin olen.
Kun olen ollut seurakunnassa, olen huomannut, että hyvin vajavaisia ihmisiä siellä on, niin kuin minäkin vajavainen olen. Meillä useilla on sisimmässämme haavoja ja ne haavat siellä ihmisen sisällä aiheuttaa kaikenlaista sekaannusta ihmisten välille. Minä olen kasvanut vihaisen äidin kanssa ja minusta se on tehnyt aran. Sen tähden en tule ihmisten kanssa toimeen, koska pelkään heitä. Seurakunnassakin olen mieluiten yksin. En kaipaa ihmisiä seurakseni.
12.02.2024 16:37
Etkö muista, mitä hamasin terroristit tekivät lokakuussa viime vuonna. He tappoivat juutalaisia ja ottivat panttivankeja. Heitä on vielä hamasin hallussa paljon. Hamasin paskiaiset paistoivat pienen vauvan uunissa ja silpoivat naisia. Ajattele, miltä äidistä tuntui, kun kuunteli, kun hänen vauvansa itki uunissa, kun paistui hiljalleen kuoliaaksi. Miltä sinusta olisi se tuntunut, kun olisit katsellut, kun vauvasi itkee uunissa ?
Israelilla on oikeus puolustaa kansalaisiaan. Mikä on se maa, mikä ei puolusta omia kansalaisiaan.
Hamasin paskiaiset tämän kaiken aloitti.
09.02.2024 13:52
Näin on.
07.02.2024 12:08
Miten joku 1900- luvun alussa oleva ihminen olisi osannut selittää, jos hän olisi nähnyt vaikka unessa television. Miten hän olisi osannut selittää sen toisille ihmisille. Vaikka hän olisi ollut tiedemies, olisiko hän osannut selittää, miksi kuva näkyisi kaikkialla, missä televisio olisi. Olisiko hänellä sanoja sen selittämiseen ? Jos hän olisi nähnyt unessa kännykän, miten hän olisi sen selittänyt ? Kertonut ihmisille, että unessa ihmiset puhuivat kapula korvassa. Olisivatko ihmiset uskoneet, jos hän olisi kertonut, että tulevaisuudessa ihmiset hakevat rahaa seinästä ? Olisivatko ihmiset silloin uskoneet, jos hän olisi kertonut, että ihmiset maksavat laskuja jonkun koneen kautta. Tai sitten, että ihminen menee seistä töjöttämään jonkun laudan päälle ja sitten se lähtee kovaa vauhtia viemaan häntä etiäpäin. Nämä kaikki olisivat olleet 1900- luvun ihmiselle ihmeitä, enkä usko, että hän olisi osannut kuvailla, mitä niissä tapahtui. Hänen olisi vain pitänyt omin sanoin yrittää kuvailla tapahtumia, jos hän olisi nähnyt ne vaikka unessa. Olisivatko ihmiset uskoneet, että tulevaisuudessa nuo ovat totta ?
Ilmestyskrjassa Johannes kertoi näkemästään niillä sanoilla, joita hänellä oli. Ei hän tiennyt atomipommista, ei hän tiennyt sotalaivoista, ei lentokoneista, ei tankeista. Hän kuvaili näkemänsä asiat niillä sanoilla, joita silloin oli.
Olisinko itse uskonut 1960 luvulla, että käyn hakemassa rahaa seinästä ?
07.02.2024 09:15
Laitoin huonon sanan siihen, mitä ajattelin. Tarkoitin sitä, että monet homot ylvästelevät homoudellaan tai ainakin minusta tuntuu siltä.
06.02.2024 20:56
Kyllä homot saavat elää minun mielestäni ihan rauhassa, ei minulla ole aikomustakaan alkaa kohdella heitä kaltoin.
Minun lapsuudenystäväni poika on homo. Olen muutaman kerran hänen kanssaan keskustellut ja hyvin meidän keskustelut sujuivat. En nostanut häntä korokkeelle, vaikka tuntuu nykyään siltä, että homot haluaisivat, että me heterot palvoisimme heitä.
Onko insestiä harrastavat ihmiset syntyneet eri suuntauksella. Vai ovatko ainoastaan homot syntyneet erilaisella suuntauksella ? Mites on niiden laita, jotka tykkäävät sytytellä tulipaloja ja saavat siitä onnentunteita ?
06.02.2024 15:24
Onkohan siellä sitten vihervassari ja Stubb yhdessä. Voivat siellä jutella yhdessä mukavia. On se Stubb sentään käynyt armeijan, eikä ole sellainen lusmuilija niin kuin Haavisto.
Onkohan se kuoppa niin suuri, että muutkin vihervassarit mahtuvat sinne ?
04.02.2024 12:32
Ei Haavisto ole uskova.
04.02.2024 12:00
Minusta Haavisto on aika lällykkä mieheksi. Olen tuntenut samanlaisia lällyköitä ja se ei aina ole hyvä. Sellainen lällykkä suuttuessaan voi aiheuttaa paljon pahaa. Hän mielistelee ihmisiä aikansa ja sitten tulee räjähdys. Onko sellainen presidentti hyvä Suomelle ?
En ole katsonus ollenkaan vaalikeskusteluja. Sen tiedän vihervassaria en äänestä. Joten sen takia minulle jää Stubb. Ensimmäisellä kerralla en äänestänyt Stubbia, mutta nyt ei ole kuin kaksi mahdollisuutta ja vihervassari valintani ei ole.
04.02.2024 11:33
Mihinkä se Haavisto menee piiloon ? Vihervassari oikein elementissään, varmaan menisi maakuoppaan ja siellä toivoisi, ettei kukaan löytäisi häntä, ei ainakaan vihullinen.
04.02.2024 11:25
Miten tilanne saadaan nollattua. Meneekö Haavisto rajalle ja antaa Putinin tuntea raivonsa ja sen jälkeen Putin lähtee häpeissään Moskovaan.
Miten Haavisto nollaa tilanteen ?
04.02.2024 11:05
Pitäisikö meidän olla sinun kanssasi samaa mieltä kaikista asioista, niin sitten olisit yltiöpäisen onnellinen.
Me ihmiset olemme asioista eri mieltä, sinunkin pitäisi hyväksyä se. Me uskovaiset pitäydymme Jumalan sanaan, mutta ei minulle tule edes mieleen, että alkaisin vainota homoja. Ennemmin alkaisin vainota ihmisiä, jotka rääkkäävät eläimiä. Eläimet ovat minun sydäntäni lähellä.
Millainen on ilkeä kirjoitus ? Onko se sellainen, mistä sinä et pidä ja siitä sinä saat nyrhämän. Maailmassa on mielipiteitä, meillä kullakin on oma mielipiteemme. Monesti kunnioitus toisen mielipidettä kohtaan avartaa myös meitä.
Meillä Suomessa homot saa olla yleensä rauhassa. Enemmän tapahtuu kaltoinkohtelua, jos joku mustasukkaisuudessaan tekee toiselle pahaa. Ja usein viha on se liekki, joka saa ihmisen tarttumaan kättä pidempään.
04.02.2024 10:58
Minä en voisi äänestää Haavistoa, vaikka hän olisi hetero, koska hän kuuluu viheriään puolueeseen. Olen sanonut, etten koskaan äänestä ketään, joka kuuluu viheriään puolueeseen. Se on paska puolue. Se ei ole tehnyt mitään muuta kuin pahaa.
Kun viheriä puolue perustettiin, olin iloinen, että joku puolue alkaa toimia luonnonsuojelun puolesta. Mutta ei, rahan himo silmissä kiilui heilläkin. Ja luonnosta ei välitetty pätkääkään. Minulle merkitsee luonto ja sen arvot paljon.
On se kumma asia, että pelkällä ylioppilastutkinnolla joku voisi päästä presidentiksi. Ja sivarikin vielä. Ei välitä Suomesta pätkääkään, koska ei halua puolustaa Suomea. Tietysti ei ole enää sen ikäinenkään, että tarvitsisi lähteä puolustamaan. Mutta asenne on sellainen, että mitä siitä, jos maahan hyökätään, se on yksi lysti.
Joskus ajattelen, että Haavisto on sellainen lällykkä, mutta sitten jossain vaiheessa raivostuu ja sen lähellä olevat saavat tuntea nahoissa hänen raivonpurkauksensa. Sellainen ihminen on arvaamaton.
04.02.2024 10:43
Tarkoitin: Miksei totuutta saa kertoa, kun lehdet kertovat vain hamasin tuoman valheen, jonka lehdistö on muuttanut totuudeksi.
02.02.2024 18:24
12 / 74