Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mistä johtuu, että nykyään on niin paljon syöpää ? Johtuisiko siitä, että meidän ruokamme on myrkkyjä täynnä. Kun vilja kasvaa, sinne maahan on laitettu kasapäin myrkkyjä, ettei rikkaruohot kasva. Sitten ne myrkyt ovat viljassa, jota me syömme. Ihminen on itse myrkyttänyt ilman, vedet ja maan ja nyt kantaa satoa sairauksina.
Kävelin yhtenä kesänä metsässä. Sieltä oli hakattu suurimmat puut ja se paikka oli eristetty nauhalla. Menin katsomaan lähemmäksi, siellä oli taulu, että siihen oli kirjoitettu, että paikka oli myrkytetty ja sinne ei saanut mennä. Kaikki oli kuollut, pensaat, pienet puut ja kaikki kasvit. Kuolema käsi oli siellä. Mietin, kuinkahan paljon myrkkyjä mekin läheisillä mökeillä hengitämme. Mutta mitä siitä, kunhan metsän omistaja saa taas paljon hyvää puuta kasvatettua, mitä ihmisistä, jos kuolevat myrkkyihin.
Muuten minun isälläni oli syöpä ja Jumala paransi hänet.
03.07.2023 18:29
Olenko panetellut sinua ? Milloin ? Mitkä ovat ne katteettomat uhkaukset, joita olemme esittäneet ?
03.07.2023 18:14
Ovatko pedofiilit jo suuntautuneet äitinsä kohdussa, entä pyromaanit, entä eläimiin sekaantujat, entä murhaajat, entä varkaat ?
03.07.2023 17:49
Mitä näille pojille opetettiin, jotka tappoivat kaverinsa. Kuinka monelle lapselle on opetettu Jeesuksen opetuksia ? Tiedätkö sinä lukumääriä ? Vaikka niille lapsille, jotka on noin kymmenen vuotta sitten kastettu. Millainen prosenttiluku olisi mahdollinen.
Jos näille lapsille on opetettu Jeesuksen opetuksia, miksi he kiusaavat heikompiaan, hakkaavat toisiaan, tekevät kaikenlaisia pahoja tekoja, läträävät alkoholia, käyttävät huumeita. Miksi he eivät ole ottaneet opetusta vastaan, vai eivätkö vanhemmat ja kummit ole opettaneet heitä.
Minun yksi tuttuni ajoi taksia. Hän kertoi, kuinka nuoret pojat ja tytöt olivat keskikaupungilla ja kompuroivat siellä kännissä. Hän sanoi, että pitäisi vanhempien tulla katsomaan, missä kunnossa heidän kullannuppunsa on. Miksei kukaan antanut heille opetusta ? Minä vaan kysyn.
03.07.2023 17:39
Eihän kaikkien poikien tarvitse olla samanlaisia. Olisihan se kauheaa, että kaikki miehet olisivat samanlaisia ja naiset samoin samanlaisia. Ei olisi kivaa.
Mikä määrää, millainen mies tai nainen saa olla ? Jos en täytä kriteeriä, pitääkö minun leikkauttaa itseni, että toiset hyväksyvät. Jos nenäni ei ole samanlainen kuin toisilla, niin se pitää leikata, jos silmäni eivät ole samanlaiset kuin toisilla, taas leikkaukseen. Korvanikin taitavat olla höröllä, taas leikattavaksi, suunikin on liian kapea, siitä vain leikkaukseen.
Onko alkoholistin lapsella helppo elämä ? Onko narkkarin lapsella helppo elämä ? Onko pedofiilin lapsella helppo elämä ? Onko vankilakundin lapsella helppo elämä ? Ei se elämä taida kovinkaan ruusuista olla monellakaan lapsella.
Onhan tytötkin erilaisia. Minä olin tyttökoulussa. Meitä oli 30 tyttöä ja me kaikki olimme erilaisia. Kuitenkin me kaikki olimme tyttöjä. Oli hiljaisia ja äänekkäitä tyttöjä. Oli arkoja ja rohkeita tyttöjä. Oli niitä, jotka halusivat olla yksin ja niitä jotka olivat isommassa ryhmässä. Meitä oli 30 erilaista tyttöä, mutta olimme kaikki tyttöjä. Me hyväksyimme erilaisuuden, ei ketään haukuttu siitä, että hän olisi ollut erilainen.
02.07.2023 17:54
Miksi poika ei voi olla herkkä ? Miksi vain tytöt saavat olla herkkiä ? Ei herkkyys tee pojasta tyttöä, eikä kovuus tee tytöstä poikaa.
Tarhassa voi olla sellaisia poikia, jotka haluavat leikkiä pyssyleikkejä ja kaikkia poikia ei ne kiinnosta. Kaikki pojat eivät tykkää rajuista leikeistä, tyttöjen leikit ovat yleensä rauhallisempia. Miksi pojat eivät saisi leikkiä tyttöjen kanssa, miksi se olisi paha asia, jos he eivät tykkää leikkiä sotaleikkejä. Minusta ainakin tuntuu, että pojat mielellään leikkii sotaleikkejä tai joitain inkkarileikkejä. Kaikkia poikia ne eivät kiinnosta.
Miten mies, joka on leikattu naiseksi, pystyy juttelemaan naisten kanssa. Minusta tuntuu, että saman sukupuolen kanssa pystyy paremmin juttelemaan eri asioista. Eihän tämä naiseksi leikattu mies pysty puhumaan monistakaan asioista, jotka koskettavat naisia, samoin on mieheksi leikattujen naisten kanssa.
Minusta kuitenkin on naisilla ja miehillä on ero. Naiset ajattelevat asioita tunteittensa kautta ja miehet ajattelevat järjen kautta.
Minulla on isäni luonne. Isäni oli rauhallinen ja hellä luonne. Ajattelen, että hänellä oli naisellisia luonteenpiirteitä. Mutta isäni luonteenpiirteet eivät tehneet häntä naiseksi.
02.07.2023 17:30
Kyllä minä ymmärrän, että joku on herkkis ja joku on kovis. Mutta sitä minä en ymmärrä, että joku mies haluaa olla nainen ja nainen haluaa olla mies. Haluaako mies naiseksi sen takia, että haluaa pukeutua mekkoihin ja käyttää meikkejä ? Haluaako mies naiseksi, että joku mies hellisi häntä ?
Minä en sitäkään ymmärrä, että nainen haluaisi olla mies. Vaikuttaako naisen luonne siihen, että hän haluaa olla mies. Onko hän vahvatahtoinen ja kokee, ettei naisena saa näyttää tarpeeksi valtaansa ?
Onko syy korvien välissä, ettei ihminen tunne olevansa oikeassa sukupuolessa. En vain vielä ymmärrä, miksi ihminen ei ole tyytyväinen siihen sukupuoleen, miksi on syntynyt. Samoin olisin yllättynyt, jos joku haluaisi leikkauttaa itsensä koiraksi.
02.07.2023 16:34
Olen eri mieltä. Minä olin rikki johtuen lapsena saaduista traumoista. Vihasin itseäni ja muita ihmisiä. Se viha, mitä tunsin, oli tappavaa vihaa. Mutta oli luonteeltani arka, joten vain jupisin vihaani yksin. Viimein vihasin itseäni niin paljon, etten halunnut elää.
Kun tulin uskoon, alkoi Jumala eheyttää minua, että voisin opetella elää elämääni. Nyt en enää halua tappaa itseäni, vaan haluan elää. Enää en halua vihata itseäni ja muita ihmisiä, vaan haluan rakastaa heitä ja itseäni. Jumala on eheyttänyt minua rakkaudellaan, etten halua vihata ketään. Haluan vihata vääriä tekoja niin omassa elämässäni kuin myös muitten elämässä. Mutta en halua vihata ihmistä enkä itseäni.
02.07.2023 15:55
Onko pedofiili syntynyt pedofiiliksi ? Onko eläimiin sekaantuja syntynyt eläimiin sekaantujaksi ? Onko pyromaani syntynyt pyromaaniksi ? Onko varas syntynyt varkaaksi ? Onko murhaaja syntynyt murhaajaksi ? Onko pettäjä syntynyt pettäjäksi ?
Pyromaanikin voisi sanoa poltettuaan jotain, minä olen syntynyt sellaiseksi, en minä sille voi mitään. Teidän täytyy ymmärtää minua. Minä olen syntynyt sellaiseksi ja minä en voi sille mitään, että minä nautin siitä, että saan polttaa taloja. Yrittäkää ymmärtää minua.
Samoin pedofiili voi sanoa, että hän on syntynyt sellaiseksi, ettei hän voi itselleen mitään, että hän tuntee vetoa nuoriin tyttöihin tai poikiin. Minä olen syntynyt sellaiseksi, teidän täytyy ymmärtää minua. Ei se ole minun vikani, että olen tällainen. Minä olen syntynyt tällaiseksi, ei se ole minun vikani.
02.07.2023 15:22
Minä en ymmärrä sitä, miksi mies haluaa olla nainen ja nainen mies. En usko, että ihminen on sen onnellisempi, jos muuttaa sukupuoltansa. Jos ihmisellä on paha olla, ei se merkitse sitä, kun vaihtaa sukupuolta ja sitten on maailman onnellisin ihminen. En usko siihen, että sen jälkeen elämä on yhtä riemua ja onnea.
Voihan olla niinkin, että poika jossain vaiheessa haluaakin olla koira tai kissa. Onhan niitä ihmisiä, jotka haluaisivat olla mieluummin koira kuin ihminen. Pitäisikö lääkäreiden alkaa leikata näitä koiraksi haluavia. Sitten on mietittävä vielä, haluaako hän olla tyttö- vai poikakoira. Tai, jos haluaisi vaikka olla kastemato ja möyriä maassa.
Jos ei ole tyytyväinen siihen, mikä on, voihan sitä muuttaa itsensä vaikkapa ladon oveksi.
25.06.2023 15:59
MIten nämä lapset, jotka olivat erilaisia, erosivat toisista lapsista ? Leikkivätkö he erilaisia leikkejä, suhtautuivatko he eri lailla toisiin lapsiin ? Kysyn, kun en tiedä.
25.06.2023 15:27
Ovatko sinun mielestäsi Jumalalle mieluisia tekoja, kun haukut ja mollaat muista uskovia, tai mehän emme sinun mielestäsi olla edes uskovia. Ovatko ne niitä tekoja, joita sinä teet.
Minun mielestäni kaunein teko, jonka me voimme tehdä Jeesukselle, on se, että voisimme rakastaa toisiamme. Vaikka olemme vajavaisia ihmisiä, mutta emmekö me voisi kuitenkin yrittää rakastaa toisiamme. Sinä olet samanlainen vajavainen ihminen kuin minäkin. Ja sellaisina me pysymme siihen asti, kunnes Jeesus saapuu noutamaan meidät pois täältä maan alhoista.
Jeesus käski rakastaa vihamiehiäkin. Eikö meissä ole yhtään rakkautta toisiamme kohtaan. Oppiriidatko ovat tärkeimpiä kuin rakkaus. Meidän tietomme täällä maan päällä on vajavaista, minä en ainakaan voi sanoa, että minä olen täysin oikeassa kaikissa asioissa, mitä luen raamatusta. Mutta sen tiedän, että Jeesus on minun pelastajani ja haluan elää Hänelle. Hän on tie Isän luo, Hän on totuus, Hän on elämä. Hänessä löysin elämän, jota kannattaa elää.
23.06.2023 13:44
Voisitko tulla sitten ojentamaan minua ? Votaisiin jutella ihan nenäkkäin. Se olisi minusta mielekkäämpää silloin. Ei se oikein käy täällä palstalla, koska et tunne minua. Sinä et tunne minua, joten on vaikea ojentaa sellaista, jota ei tunne. Mistä tiedät minun olevan kieroutuneen ?
Kerro minulle, mitä tekoja sinä teet, että voisin myös tehdä niitä tekoja, mitä sinä teet.
23.06.2023 13:28
Mitkä ovat sinun tekosi ? Onko se esim. haukkuminen ja panetttelu, joilla halvennat muita ihmisiä ?
Kerro minulle, mitkä ovat ne teot, joilla pelastut. Onko sinulla muita tekoja kuin toisten haukkuminen ja panettelu ?
Oletko unohtanut, että Jeesus käski meitä rakastamaan toisiamme. Emme aina ole samaa mieltä asioista, mutta ei se saa tehdä meistä vihamiehiä. Joskus minusta tuntuu, kun luen kirjoituksisási, että mielellään haluaisit listiä kaikki ne, jotka eivät ole samaa mieltä kuin sinä.
Jeesus haluaisi, että me rakastaisimme, emmekä haavoittaisi toisiamme. Surullisena luen tekstejäsi. Ne eivät koskaan rakenna mitään, vaan ne tuhoaa.
23.06.2023 09:36
Kiitos sinulle. Samoin minä ajattelen, että Jumala on antanut meille vapaan tahdon tehdä hyvää tai pahaa. Valinta on aina meidän.
Joku aika sitten yhden ystäväni kanssa keskustelimme siitä. Hän oli eri mieltä kanssani. Olen tätä valinnanvapautta miettinyt ja edelleenkin olen sitä mieltä, että Jumala ei pakota minua tekemään väärin. Jos teen väärin, se on minun valintani.
19.06.2023 19:06
Meinaatko, että joku, joka rakastaa koiraansa, voi mennä naimisiin koiransa kanssa. Tai, jos haluaa heinäseipään kanssa naimisiin, siitä vaan. Heinäseivät puolisona olisi aika kiva, ei se ainakaan riitele. Joku voi rakastaa koivua ja haluaa mennä sen kanssa naimisiin. Mitä, jos joku haluaa mennä naimisiin oman lapsensa kanssa, mitä sitten, kun vain niin kauheasti toisiaan rakastavat.
Kaikki, mikä on rakkautta, on joittenkin mielestä hyväksyttävää. Jos niin kauheasti rakastaa, niin pitäähän sitä sallia kaikki teot, mitä vain ihminen keksii.
19.06.2023 18:35
Minä kysyin yhdeltä miekkoselta, kun hän väitti helluntailaisten olevan eksytyksen kourissa. Halusin häneltä lisäselvitystä, miksi hän niin sanoi.
Anteeksi, kun kirjoitin huonosti. Minusta minä en ole minkään eksytyksen kourissa, vaan olen uskossa Jeesukseen.
19.06.2023 18:02
En usko, että Jumala piipahtaa tänne maan päälle.
Minun miehelläni oli munuaistauti, joten ymmärrän sinua. Sairautta ei kukaan kaipaa. Mutta ei se kysy, saako tulla, vaan se tulee. Itsellänikin on sairautta ja voimat ovat vähissä.
Eikö sinulla ole ketään tuttua, joka voisi käydä kaupassa tai auttaa, kun tarvitset apua.
MInä kylläkin tarkoitin ihmisten tekoja, kun tuolla joku mainitsi niistä. En osaa edes kuvitella, että Jumala tulisi luomaan lunta, kyllähän ne työt tekee ihminen.
Kun pojat olivat pieniä ja mieheni oli sairaalassa munuaisensiirrossa, monet naapurit auttoivat minua.
19.06.2023 17:57
Kun olet noin kiinnostunut, niin kerron sinulle toisen uneni.
Unessa menin isän ja äidin luo. Siellä oli pieni poika ja kyselin, että kenen poika se on. Isäni sanoi minulle, että hän tunnustaa, että se poika on äitini poika. Siihen heräsin. Minusta se oli hassu uni ja kerroin isälleni ja äidilleni sen. Äitini suuttui, enkä ymmärtänyt sitä. Vuosien päästä sain tietää, kun tätini kertoi, että äitini oli synnyttänyt pojan sodan aikana ja se oli kuollut. Silloin ymmärsin, miksi äitini oli suuttunut niin hirveästi. En tiedä, tiesikö isäni siitä. Minulla on aavistus siitä, että äiti olisi aiheuttanut pojan kuoleman.
Mutta tuo uni, kun olin merellä kellumassa, oli minulle tärkeä. Minä vaadin itseltäni paljon ja olen ollut alamaissa, koska koin, etten kelpaa Jumalalle. Siinä unessa koin, että saan olla vain armon meressä.
19.06.2023 17:45
Minun enoni kastettiin vauvana. Hän oli alkoholisti ja hyvin epämiellyttävä ihminen. Häneltä ja hänen vaimoltaan otettin huostaan tytär, koska he lipittivät viinaa päivittäin. Mukava eno minulla. Sitten viimeisenä tekonaan enoni otti pillereitä viinan kanssa ja kuoli.
Auttoiko kaste häntä ? Ei auttanut.
Hänen olisi pitänyt ottaa Jeesus vastaan elämäänsä, uskon, että Jumala kutsui häntä aikaisemmin. Mutta viina oli hänelle tärkeämpää kuin usko Jeesukseen. Olihan viina tärkeämpää kuin oma tytär. Ei pystynyt kaste pelastamaan enoani.
19.06.2023 16:58
12 / 59