Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Kun+tulin+uskoon,+minä+en+menettänyt+mitään,+vaan+sain+paljon+enemmän,+mitä+uskalsin+toivoa.Ennen+uskoon+tuloa+en+pitänyt+kaljan+mausta,+se+oli+minusta+pahaa.+Olin+nuorena+sitä+maistanut.+Minusta+se+oli+todella+pahan+makuista,+juon+mieluummin+vettä.+En+pitänyt+ravintolassa+käymisestä,+olin+muutaman+kerran+nuorena+käynyt+ja+se+oli+kärsimystä+koko+ilta.+Minun+elämäni+helpottui,+kun+tulin+uskoon.+Minun+on+turvallista+elää+nyt,+kun+olen+Jeesuksen+oma.+Ei+tarvitse+pelätä+mitään.+Ennen+uskoon+tuloa+minulla+oli+ihmispelko,+mutta+senkin+Jeesus+on+parantanut.++Ennen+pelko+sai+minut+vihaamaan+ihmisiä,+mutta+nyt+en+tahdo+vihata+ketään+ihmistä.+Ennen+halusin+kuolla,+mutta+nyt+haluan+elää.+Minun+elämäni+muuttui,+kun+kohtasin+Jeesuksen.+Se+oli+sisäistä+muutosta.
  2. Viime+yön+valvoin+ja+mietin,+missä+minä+näin+ensimmäisen+kerran+Trumpin.+Se+oli+joko+joku+väittely+tai+puhetilaisuus.+Minä+hämmästyin+siinä,+koska+Trump+huusi+ja+haukkui+toisia+ihmisiä.+Ymmärrän+myös+sen,+että,+kun+on+vaalit,+siellä+haukutaan+vastaehdokkaita.+Mutta+se+Trumpin+haukkuminen+osui+minuun+kovaa+ja+lujaa.+En+muista,+kävinkö+silloin+sitä+läpi,+miten+äitini+kohteli+isää+ja+minua.+Kävinkö+sitä+läpi,+miltä+tuntui+koko+elämänsä+ajan+pelätä+äitiä+niin,+että+joutui+menemään+välillä+piiloon+komeroon.+Isä+häipyi+töihin+ja+minä+yritin+olla+näkymätön.+Se+Trumpin+puhetilaisuus+sai+minut+vihan+valtaan.+Silloin+huomasin,+että+olin+kätkenyt+sisälleni+vuosien+aikana+vihaa.+Näin+Trumpin+käytöksessä+äitini+käyttäytymisen.+Silloin+se+avautui+minulle,+miksi+minusta+tuli+nyhverö+ja+muitten+ihmisten+mielistelijä.+Sain+purkaa+vihaani+monta+kuukautta+ja+Trump+auttoi+minua+siinä.Jumala+hoiti+vihaani,+koska+en+halunnut+vihata+ketään.+Luulin+jo+päässeeni+eroon+lapsuuden+aikaisesta+vihastani,+mutta+nyt+se+putkahti+esiin+ja+valitettavasti+se+kohde+oli+taas+Trump.+Yöllä+mietiskelin+sitä+ja+kerroin+Jumalalle+sen,+että+en+tahdo+kantaa+vihaa+ketään+kohtaan.+Varsinkaan,+kun+Trump+ei+ole+tehnyt+minulle+mitään+pahaa.Minä+luin+Juha+Ahvion+ja+monien+muiden+kirjoituksia,+jotka+olivat+Trumpin+puolella.+En+paljoakaan+arvosta+lehtien+kirjoituksia+ihmisistä.+Yksi+on+sitä+mieltä+ja+toinen+taas+toista+mieltä.+Yritän+aina+luoda+oman+kuvan+ihmisestä.+Kun+on+elänyt+lapsuutensa+"sotatantereella",+haluaisi+elää+nyt+rauhan+satamassa.Yön+mietiskelyn+jälkeen+ajattelen,+että+Jumala+käytti+Trumpia,+että+minä+pystyin+purkamaan++vihaani+täällä+kotona.+Olin+pyytänyt+Jumalalta,+koska+tiesin,+että+minulla+on+paljon+vihaa+sisälläni,+etten+vahingoittaisi+ketään+vihassani.+Kyllä+silloin+oli+räiskettä+kotonani,+mutta+sain+kaiken+sen+painolastin+purkaa+Jumalan+kanssa.Ihmettelen,+että+näin+voimakkaana+tuli+minulle+negatiiviset+tunteet+Trumpia+kohtaan,+kun+pitkiin+aikoihin+hän+on+ollut+minulle+yhdentekevä.+En+ole+lukenut+häntä+koskevia+kirjoituksia,+koska+ne+eivät+kiinnosta+minua.+Eilinen+purkaus+Trumpia+kohtaan+oli+jonkinlainen+tunneryöppy+jostain,+mistä+en+saa+kiinni.+Oliko+se+vielä+jonkinlainen+vihanpurkaus,+että+pääsisin+vihasta+kokonaan+eroon.+Jouduin+myös+katsomaan+totuutta+itsestäni+ja+näkemään+sen,+että+me+emme+kukaan+ole+toistamme+parempia.+Minullakaan+ei+ole+oikeutta+haukkua+ketään.Ehkä+minä+jätän+Trumpin+rauhaan+ja+lopetan+hänen+haukkumisensa.+Jos+jotain+haukun,+haukun+itseäni.+Oli+vähän+sekainen+kirjoitus,+koska+en+ole+nukkunut+kuin+muutaman+tunnin.
  3. Minä+harvoin+luen,+mitä+jostain+kirjoitetaan,+enkä+usko+kaikkea,+mitä+kirjoitetaan.+Aika+vähän+minua+kiinnostaa+Yhdysvaltojen+politiikka.Mutta+minä+en+pidä+Trumpista+ihmisenä,+koska+hän+haukkuu+aina+ihmisiä.+Minä+olen+nähnyt+sen+omin+silmin,+kun+olen+katsonut+televisiosta.+En+usko,+että+ne+ohjelmat+olisivat+olleet+vääristeltyjä.++Minulle+merkitsee+paljon+se,+miten+ihminen+kohtelee+toisia+ihmisiä.+Jos+ihminen+kohtelee+toisia+halvejksivasti,+en+tykkää+sellaisesta.+Mutta+se+haukkuminen,+se+suututtaa+minua.+En+voi+sille+mitään.+MInä+jouduin+kohtaamaan+lapsuudessa+sen,+kun+äiti+haukkui+isää+ja+minua.+Sen+tähden+en+siedä+haukkumista.+Se+on+oikein,+jos+joku+tekee+väärin+ja+siitä+sanoo,+mutta+kauhea+ihmisten+haukkuminen+on+minun+mielestäni+väärin.+Ja+se+räyhääminen+saa+minut+vihaiseksi,+en+voi+sille+mitään.+Minä+kannan+edelleen+niitä+haavoja,+jotka+äitini+minulle+räyhäämisellään+teki.+Se+toi+minulle+ihmispelon,+mistä+olen+pikku+hiljaa+olen+saanut+parantua+Jumalan+avulla.+Minä+näen+Trumpissa+äitini.Tiedän,+että+Trump+teki+hyvää+ollessaan+presidenttinä.++Minä+kirjoitin+itselleni+jopa+listan+niistä,+mitä+arvostan.Ja+ei+minulla+ole+sitä+vastaan,+että+hänestä+tulisi+seuraava+presidentti.+Mutta+en+ole+hänen+faninsa.+Ja+sitä+vastaan+olen,+että+jostain+ihmisestä+tehdään+epäjumala+ja+häntä+ihannoidaan.+Kun+katselin+joitain+tilaisuuksia,+missä+Trump+oli+puhumassa,+ihmiset+olivat+ihan+haltioissaan,+sellainen+on+minulle+vierasta,+olenhan+hidas+hämäläinen.+Minulle+kaikki+ihmiset+ovat+samanarvoisia,+oli+hän+rikas+tai+köyhä,+oli+hänellä+valtaa+tai+ei.+Mutta+hyvää+käytöstä+arvostan+paljon.En+ole+mielestäni+median+uhri,+vaan+omien+kokemusteni+kautta+koen+Trumpin+käytöksen+välillä+epämiellyttävänä.