Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1465
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
1. Moos. 5:4 ”Ja Aadam eli Seetin syntymän jälkeen kahdeksansataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.”
Aatamille ja Eevalle syntyi poikia ja tyttäriä. Ei ollut vain neljä ihmistä maailmassa.
17.01.2025 18:06
Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, tehdä hyvää tai pahaa. Jumala haluaisi, että me tekisimme hyvää, mutta ihminen mieluummin tekee pahaa.
Ihminen on vastuussa omista tekemisistään. Jos ihminen haluaa hyökätä ihmisten kimppuun, se on hänen valintansa.
Jos Jumala olisi lamauttanut kaikki aseet toisen maailmansodan aikana, ei olisi sotaa ollut. Jos Jumala olisi lamauttanut venäläisten aseet, kun he hyökkäsivät Suomeen, ei olisi ollut sitäkään sotaa ja tietysti hänen olisi pitänyt lamauttaa myös suomalaisten aseet.
Kun poika tappoi isänsä ja äitinsä, se oli pojan valinta, ei Jumala pakottanut häntä sitä tekemään.
Meillä ihmisillä on vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa, me ihan itse valitsemme sen, teemmekö hyvää vai pahaa. Valinta on aina ihmisen.
17.01.2025 16:22
Allah on paholainen. Buddha oli ihminen.
08.01.2025 18:52
Miksi sitten muslimit tappaa juutalaisia ? Miksi ? Miksi ? Osaatko sinä vastata ?
Kun rakastat noin paljon palestiinalaisia, mene sinne ja auta heitä. Syötä vanhuksia ja imeväisiä. Auta niitä, jotka eivät pysty kävelemään.
Jos joku Suomessa tekisi sellaisen terroriteon, minkä muslimit tekivät yli vuosi sitten, miten suomalaiset suhtautuisivat siihen. Paljon suomalaisia olisi viety vangeiksi ja heitä raiskataan ja hakataan siellä. Mitä me tekisimme, jos meidän omaisemme olisi muslimien vankina ? Seisoimmeko me kuin kynttilät paikoillamme, emmekä tekisi mitään. Emmekö me ajattelisi niitä suomalaisia, jotka kärsivät vankeina ?
Kurdeja muslimit ovat vuosikaudet kohdelleet kaltoin. Miksi me emme ole siihen puuttuneet. Me vain olemme hiljaa. Me emme vaadi heille omaa valtioita, niin kuin palestiinalaisille. Kurdeja saa mielestämme tappaa ihan rauhassa, emmekä lotkauta edes korvamme, kun siitä luemme. Ovatko kurdit mielestämme huonompaa ainesta kuin palestiinalaiset ???
08.01.2025 18:32
Se pieni maa pläntti, jonka nimi on Israel, kuuluu juutalaisille. Muslimit saivat valtavat alueet, eivätkö kaikki muslimit voisi asua omissa maissaan. Miksi muslimien pitää levittäytyä ympäri maailman ja kiusata ihmisiä omalla käytöksellään.
Ensimmäisen maailmansodan jälkeen ottomaanien maat jaettiin juutalaisille ja muslimeille. Katopa kartasta, millaiset alueet muslimit saivat ja miten pieni valtio Israel on. Kun Israel itsenäistyi, heti muutama islamilainen valtio aloitti sodan ja he halusivat työntää juutalaiset Välimereen. He eivät onnistuneet siinä, mutta vihanpito jatkuu edelleen.
Palestiinalaiset asuvat Israelissa ja he saavat asua, kunhan elävät lakien mukaan. Näin joku viikko sitten kuvan, missä juutalainen ja muslimisotilas yhdessä lähtivät ottamaan terroristeja kiinni.
08.01.2025 18:21
Antavatko terroristit lasten ja naisten lähteä palestiinan puolelta ?
Eikö muslimit voi auttaa uskoveljiään ja -siskojaan ? Heillä on sama uskonto, he palvelevat antaumuksella allahia ja Iraninkin luulisi auttavan uskonveljiään pääsemään Iraniin viettämään siellä ihanaa elämää.
Mekin ”kristityt” kansat olemme ottaneet näitä vääräuskoisia omiin maihimme. Olemmeko me parempia ihmisiä kuin muslimit, koska nämä muslimit eivät halua auttaa uskonveljiään. Meitä kristittyjä muslimit eivät missään tapauksessa ottaisi asumaan maahansa.
08.01.2025 18:05
Jos Israel tekisi kansanmurhan, se pommittaisi Gasan alueen kokonaan. Nyt sotilaat yrittävät etsiä terroristeja palestiinalaisten joukosta. Juutalaisia sotilaita on kuollut aika paljon, koska kaupunkisota ei ole turvallista. Jos he tietävät, että jossain on terroristien tukikohta, juutalaiset ilmoittavat aikaisemmin, että se talo tullaan pommittamaan. Silloin ihmisillä on aikaa lähteä sieltä pois, jos he haluavat.
Kun luen niitä kuolleitten lukumääriä, mitä terroristit ilmoittavat, ihmettelen, mihin he ovat niitä haudanneet. Jos Lahdessa, Orimattilassa, Hollolassa ja Asikkalassa olisi tuollaiset määrät kuolleita, eihän meillä olisi paikkaa, mihin heitä haudattaisiin. Ei Lahteen ainakaan hautausmaille mahdu. Ehkä nämä terroristit eivät osaa laskea ja hatusta vain ottavat lukumääriä tai sitten nämä kuolleet heräävät aina henkiin.
Kun ensimmäisen maailmansodan jälkeen jaettiin muslimeille ja juutalaisille maa-alueita, muslimit saivat isot alueet ja juutalaiset saivat vain pienen pienen pläntin. Mutta siihen maahan iskivät muslimit silmänsä ja ahneus otti vallan heidän sydämissään ja he halusivat sen maan myös.
07.01.2025 18:35
Olen lukenut monia haastatteluja, yhdessä yksi palestiinalainen nainen kertoo, kuinka hän opiskelee yliopistossa ja kuinka hän voi Israelin puolella mennä rauhassa kahvilaan. Yksi nainen sanoi, ettei hän missään nimessä menisi Gasan puolelle, koska siellä tyrannisoi hamas. Muslimit, jotka asuvat Israelin puolella, heillä on paljon parempi elämä, kuin monissa muslimimaissa.
Israel on vienyt ja vie edelleen Gasan puolelle ruokatarvikkeita ja vettä. Hamas vaan nappaa sieltä kaikki ruokatarvikkeet itselleen ja myy sitten ne kalliilla palestiinalaisille. Minä en ymmärrä sitä, miksi palestiinalaiset hyväksyvät hamasin sorron kiltisti eivätkä ryhdy vastarintaan sitä vastaan.
Mekin olemme lähettäneet sinne valtavasti avustuksia ja rahat ovat menneet terroristien taskuun. Jasser Arafatkin oli hyvin rikas mies eläessään ja kenen rahoilla hänkin rikkauksia keräsi. Mekin annamme rahaa palestiinalaisille ja oma kansa kärsii.
Muslimimaita on paljon ja niiden asukasluku on valtava. Muslimipojat ovat kovia poikia siittämään. Israelissa asukasluku on yli 9 miljoonaa. Mutta muslimit eivät haluaisi antaa juutalaisille edes yhtä maata. He haluavat itselleen kaiken. He haluaisivat ajaa juutalaiset Välimereen, jos ne vain pystyisivät. Jos katsoo muslimeja, millaisia ne ovat. Naisetkin ovat kuin villi-ihmisiä, kun he kirkuvat kuin hyeenat kuolemaa Usalle ja Israelille.
Minä ihmettelen sitä, miksi ihmiset eivät puutu kurdien huonoon kohteluun. Se on siinä, koska muslimit kohtelevat kurdeja huonosti, me emme uskalla muslimeille sanoa pahaa sanaa, koska pelkäämme heitä. Tulevat pian meidänkin kimppuun ja tappavat pyhässä sodassa, jos sanomme sellaista, joka ei miellytä heitä.
07.01.2025 18:15
Kiitos, samoin sinulle Hyvää Loppiaista.
06.01.2025 18:06
Oliko Kyösti Kallio ja Risto Ryti Putiniin verrattavia hirviöitä, koska he olivat Suomen presidenttejä sodan aikana ? Miten on Mannerheimin laita ?
Israel ilmoittaa, minne se hyökkää, niin miksi ihmiset eivät lähde pois sieltä vaan jäävät olla möllöttämään ja odottamaan, miten käy.
Kun Karjala menetettiin, jättivätkö suomalaiset karjalaiset rajan taakse ? Karjalaiset tulivat asumaan tänne. En tiedä, kuinka hyvin tämä ruljanssi meni, mutta minä ainakin iloitsen siitä, että Lahdessa meidän hämäläisten joukossa on paljon karjalaisia.
Miksi muslimimaat eivät ota palestiinalaisia pakolaisia omiin maihinsa. Heillä on sama uskonto, joten sen luulisi olevan helppoa. Olemmehan mekin ottaneet muslimeja Suomeen, niin luulisi, että muslimimaat ottaisivat heidät riemumielin. Egyptin rajakin on niin lähellä. Mutta ehkä egyptiläiset eivät oikein tykkää palestiinalaisista. Muitten muslimien silmissä palestiinalaiset taitavat olla rupusakkia.
Yksi juutalainen tyttö pelastui hamasin vankien joukosta. Hän oli nuori tyttö. Voi vain kuvitella, mitä hän oli joutunut kärsimään miesten vankina. Hän teki itsemurhan, koska ne haavat, joita hän oli saanut miesten raiskatessa häntä, olivat niin syviä, että hän ei kestänyt enää elämää.
06.01.2025 17:46
Mitä mielestäsi Israelin olisi pitänyt tehdä, kun muslimit raiskasivat ja tappoivat juutalaisia ? Olisiko sinulla ratkaisua tähän tilanteeseen ? Voisitko kertoa ratkaisua siihen. Jos Israel olisi ollut niin kuin ei olisi mitään tapahtunut, verenvuodatus olisi muslimien toimesta jatkunut. Eivät he olisi siihen lopettaneet ja edelleen he lähettävät sieltä pommeja. Jemenkin lähettää jatkuvasti pommeja Israeliin.
06.01.2025 17:19
Mikä on sinun ratkaisusi siihen, kun hamasin miekkoset tappoivat juutalaisia yli vuosi sitten ? Olisiko juutalaisten pitänyt antaa muslimien tappaa koko kansa ja maailma olisi hurrannut iloisesti, kun juutalaiset olisi hävitetty, sitäkö sinä haluaisit.
Miten sinä olisit ratkaissut tämän verenvuodatuksen, minkä hamas teki ? Onko sinulla joku keino, jonka kautta sinä olisit ratkaissut tämän tilanteen ? Kerro minulle, mikä se keino olisi.
Minun mielestä, jokaisella maalla on oikeus puolustaa kansalaisiaan. Mitä Suomi tekisi, jos Venäjä hyökkäisi Suomeen ja alkaisi lahdata ihmisiä ? Seisoisimmeko me vain tumput kädessä ja sanoisimme, että tänne vaan, täällä on tilaa kaikille.
Minun isäni oli sodassa, niin kuin monet miehet. He maksoivat kovan hinnan siitä, että olemme itsenäinen kansakunta.
Jos joku tulee minua lyömään, niin uskovaisena voin olla lyömättä takaisin. Jos joku tulee minua tappamaan, yritän kyllä tehdä jotain, etten kuolisi. Mutta luulen, että minun kävisi kylläkin huonosti.
06.01.2025 17:08
Onko valtiolla oikeus puolustaa kansalaisiaan ?
Kolme ihmistä murhattiin ja kuusi haavoittui, kun terroristit avasivat tulen ohi kulkevasta ajoneuvosta bussia ja autoa valtatiellä 55 Karnei Shomronin ja Kedumimin välillä Samariassa maanantaiaamuna.” Tämä tapahtui tänä aamuna 6.1.2025, mutta lehdet vaikenevat kaikista muslimien teoista.
Kyllä siellä Israelissa ihmiset joutuivat lähtemään turvahuoneisiin, koska pommeja tippuu sinne. Hyvin monet juutalaiset ovat joutuneet jättämään kotinsa pommien takia, kun niitä Libanonista on nakeltu.
Minulla on yksi suomalainen pariskunta Israelissa. Heiltä saan oikeaa tietoa, enkä sanomalehtien vääristeltyä tietoa. Yksi suomalainen nainen joutui lähtemään kodistaan, kun hänen kotinsa lähellä pommit viuhuivat yhtä mittaa.
Muslimit eivät anna ennakkovaroituksia, kun he lataavat pommeja. Jemenistä lähtee pommi toisensa perään ja maailma iloitsee siitä, että jemeniläiset terroristit heittelevät pommeja ja ryöstelevät laivoja. Länsimaalaiset ihmiset tykkäävät niin terroristeista, mistähän saataisiin Suomeenkin niitä terroristeja vaikka aluksi vaikkapa sata. Olisi meillä suomalaisillakin mukavaa.
Ihmiset itkevät palestiinalaisia lapsia, mutta suomalaisia lapsia saa murhata ihan rauhassa.
06.01.2025 16:47
Siis mielestäsi terroristit saavat tehdä, mitä heidän päässään pälkähtää. He saavat mestata ihmisiä, he saavat raiskata naisia, he saavat lentää letokoneilla pilvenpiirtäjiin, he saavat paistaa vauvan uunissa kuoliaksi, he saavat tappaa kenet he haluavat ja sinä tuet heidän tekojaan. Iloitstko kovastikin kakista niistä teoista, joita terroristit ovat tehneet ? Iloitsetko silloinkin, kun terroristi tappaa sinun läheisesi, oletko silloinkin onnellinen ?
04.01.2025 20:16
Älä hyvä ihminen halveeraa vammaista. Me emme kukaan tiedä tulevaisuutta. Yksi auto-onnettomuus ja se voi viedä meiltä puhekyvyn, ettei kukaan ymmärrä, mitä me yritämme sopertaa. Jumala kyllä ymmärtää jokaisen puheen, vaikka ihminen ei sitä ymmärtäisi. Jumala näkee ihmisen sydämeen ja tietää, puhuuko ihminen Jumalalle vai harjoittaako epäjumalan palvontaa.
02.01.2025 20:25
Kuinka arvokas yksi venäläinen on ukrainalaiseen verrattuna ?
Kun oli sota Neuvostoliiton ja Suomen välillä ja pommeja tippui Helsinkiin, ajateltiinko silloin, etteivät ne pommit saa vahingoittaa naisia ja lapsia. Osasiko pommit tappaa vain asekuntoisia miehiä ja jättää vanhukset, naiset ja lapset rauhaan.
En vertaile koskaan ihmisten arvoa. Onko kouluja käynyt arvokkaampi kuin puliukko ? En ajattele näin, jokainen ihminen on arvokas.
Yksi asia minua ihmetyttää ne kuolleiden lukumäärät. Mihin heidät on haudattu ? Jos Lahdessa olisi kuollut noin paljon ihmisiä vuoden aikana, täältä loppuisi paikat, mihin heidät haudattaisiin. Teen sukututkimusta. Eräs sukulaiseni oli 1800-luvulla kuollut maaliskuussa Suolahdessa ja hänet haudattiin vasta marraskuussa. Ihmettelin sitä, mutta minua viisaampi kertoi, että silloin oli kuollut paljon ihmisiä ja papit eivät olleet ehtineet niitä haudata.
27.12.2024 14:09
Minä en hyväksy minkään maan terroristitoimintaa.
En ole koskaan hyväksynyt valkoisten tekoja Hennalassa, kun he tappoivat lapsia, naisia ja miehiä.
27.12.2024 13:49
Kuka aloitti tämän ?
Vuosi sitten palestiinalaiset hyökkäsivät juutalaisten kimppuun. He teurastivat lapsia, nuoria ja vanhoja. He laittoivat pienen vauvan paistumaan uuniin ja vanhemmat joutuivat katsomaan vauvan hidasta kuolemaa uunissa. Sen jälkeen nämä "ihanat, suomalaisten rakastamat miehet" raiskasivat äidin ja tappoivat hänet.
Miksi maailmaa ei itke kurdien puolesta ? Miksi ihmiset eivät puhu kurdien puolesta, että he saisivat oman maan ? Nyt heitä tapetaan muslimimaissa, mutta ihmiset eivät välitä yhtään siitä, mitä heille tapahtuu. Onko syy siinä, kun muslimit heitä tappavat ? Eikö suomalaiset uskalla muslimeille sanoa mitään, muslimia pitää vaan silittää ja sanoa, hyvä, hyvä. Syyriassa muslimit tappavat toisiaan, siitä ollaan hiljaa kuin pissa sukassa. Eihän muslimeille voi sanoa pahasti, jos vaikka suuttuvat meille. Nehän voivat vaikka tulla teurastamaan suomalaiset.
Mutta palestiinalaiset ovat suomalaisillekin niin rakkaita, että heidän puolesta suomalaisetkin olisivat valmiit kuolemaan. Palestiinalaiset ovat niin söpöjä, vaikka tekisivät mitä tahansa, he ovat kuitenkin niin suloisia, ihanan suloisia, varsinkin ne hamasin miekkoset.
26.12.2024 19:00
Jeesuksen nimessä kristityt ovat tappaneet juutalaisia. Miten he voisivat luottaa kristittyjen sanomaan, kun kristityt kansat ovat vuosisatojen aikana heitä vainonneet ja tappaneet ?
Juutalaisia on edelleen vankina, jos hamas vapauttaisi heidät, loppuisi sota. Kukaan ei ajattele niitä juutalaisia, joita hamas vuosi sitten tappoi ja vei vangiksi. Siellä oli pieniäkin lapsia. Mitä siellä tapahtuu näille vangeille, ei uskalla edes ajatella. Yksi nuori tyttö, joka oli hamasin vankina, saatiin vapautettua, mutta hän teki itsemurhan. Mieleen tulee, kuinka monta kertaa hänet raiskattiin siellä vankeudessa. Hamasin miehilläkään ei ole muuta mielessä, kuin terrorismi ja naiminen.
Suomalaiset ovat niin rakastuneet näihin hamasin miehiin. Olisi hyvä kutsua heidät tänne Suomeen niin voisimme paapoa heitä. Antaisimme heille kaiken sen, mitä he halauaisivat.
26.12.2024 18:42
Luen mielelläni hepreankielista raamattua, mutta opettelen vasta heprean kieltä, joten se on aika hidasta. Onneksi minulla on hepreankielinen näppäimistö, joten voin opetella sanoja. Luen myös englannin- ja saksankielistä raamattua ja vertailen niitä.
Juutalaiset olivat tarkkoja, kun he jäljensivät Vanhaa Testamenttia. Minä uskon, että se ei ole muuttunut tuhansien vuosien aikana. Näin minä uskon.
Mutta tuohon punaisten lasten teloittamiseen. Minun pappani oli punainen. Hän asui Suolahdessa. Kun valkoiset tulivat ja etsivät punaisia ampuakseen heitä, pappani kohtasi naapurinsa, joka oli valkoinen. Tämä oli niin hyvä naapuri, ettei hän ampunut pappaani, käski vain mennä piiloon. Hän sanoi, että on tulossa suuri joukko valkoisia ja he ampuisivat ilman muuta pappani. Niin suuri oli viha suomalaisten keskuudessa. Naapuri saattoi tappaa naapurinsa ja ystävänsä. Viha oli suuri. Lahdessakin veri virtasi, naisten, lasten ja miesten veri. Vihalla on suuri voima. Kun suomalaisille tuli yhteinen vihollinen, silloin punaiset ja valkoiset yhdessä puolustivat Suomea. Suliko silloin viha heidän sydämistään pois ja tuliko tilalle anteeksianto.
07.12.2024 19:06
3 / 74