Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1465

1. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon, tehdä hyvää tai pahaa. Jumala haluaisi, että me tekisimme hyvää, mutta ihminen mieluummin tekee pahaa.

Ihminen on vastuussa omista tekemisistään. Jos ihminen haluaa hyökätä ihmisten kimppuun, se on hänen valintansa.

Jos Jumala olisi lamauttanut kaikki aseet toisen maailmansodan aikana, ei olisi sotaa ollut. Jos Jumala olisi lamauttanut venäläisten aseet, kun he hyökkäsivät Suomeen, ei olisi ollut sitäkään sotaa ja tietysti hänen olisi pitänyt lamauttaa myös suomalaisten aseet.

Kun poika tappoi isänsä ja äitinsä, se oli pojan valinta, ei Jumala pakottanut häntä sitä tekemään.

Meillä ihmisillä on vapaa tahto tehdä hyvää tai pahaa, me ihan itse valitsemme sen, teemmekö hyvää vai pahaa. Valinta on aina ihmisen.
  2. Olen lukenut monia haastatteluja, yhdessä yksi palestiinalainen nainen kertoo, kuinka hän opiskelee yliopistossa ja kuinka hän voi Israelin puolella mennä rauhassa kahvilaan. Yksi nainen sanoi, ettei hän missään nimessä menisi Gasan puolelle, koska siellä tyrannisoi hamas. Muslimit, jotka asuvat Israelin puolella, heillä on paljon parempi elämä, kuin monissa muslimimaissa.

Israel on vienyt ja vie edelleen Gasan puolelle ruokatarvikkeita ja vettä. Hamas vaan nappaa sieltä kaikki ruokatarvikkeet itselleen ja myy sitten ne kalliilla palestiinalaisille. Minä en ymmärrä sitä, miksi palestiinalaiset hyväksyvät hamasin sorron kiltisti eivätkä ryhdy vastarintaan sitä vastaan.

Mekin olemme lähettäneet sinne valtavasti avustuksia ja rahat ovat menneet terroristien taskuun. Jasser Arafatkin oli hyvin rikas mies eläessään ja kenen rahoilla hänkin rikkauksia keräsi. Mekin annamme rahaa palestiinalaisille ja oma kansa kärsii.

Muslimimaita on paljon ja niiden asukasluku on valtava. Muslimipojat ovat kovia poikia siittämään. Israelissa asukasluku on yli 9 miljoonaa. Mutta muslimit eivät haluaisi antaa juutalaisille edes yhtä maata. He haluavat itselleen kaiken. He haluaisivat ajaa juutalaiset Välimereen, jos ne vain pystyisivät. Jos katsoo muslimeja, millaisia ne ovat. Naisetkin ovat kuin villi-ihmisiä, kun he kirkuvat kuin hyeenat kuolemaa Usalle ja Israelille.

Minä ihmettelen sitä, miksi ihmiset eivät puutu kurdien huonoon kohteluun. Se on siinä, koska muslimit kohtelevat kurdeja huonosti, me emme uskalla muslimeille sanoa pahaa sanaa, koska pelkäämme heitä. Tulevat pian meidänkin kimppuun ja tappavat pyhässä sodassa, jos sanomme sellaista, joka ei miellytä heitä.
  3. Älä hyvä ihminen halveeraa vammaista. Me emme kukaan tiedä tulevaisuutta. Yksi auto-onnettomuus ja se voi viedä meiltä puhekyvyn, ettei kukaan ymmärrä, mitä me yritämme sopertaa. Jumala kyllä ymmärtää jokaisen puheen, vaikka ihminen ei sitä ymmärtäisi. Jumala näkee ihmisen sydämeen ja tietää, puhuuko ihminen Jumalalle vai harjoittaako epäjumalan palvontaa.