Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1487

1. Olen yhden kerran kuullut negatiivista puhetta luterilaisuudesta. Meidän seurakunnassamme oli vieraileva puhuja ja hän sanoi jotain negatiivista luterilaisesta kasteesta. En pitänyt siitä, mitä hän sanoi. En muista, että Mauri Vikstén olisi sanonut koskaan mitään negatiivista luterilaisista. Hän oli paljon yhteistyössä luterilaisten kanssa. Silloin Lahdessa oli paljon yhteisiä kokouksia luterilaisten ja vapaiden suuntien kanssa. Minusta ne olivat ihania kokouksia, ei ollut niissä raja-aitoja, vain Jeesukseen uskovat olivat yhdessä kuuntelemassa Jumalan sanaa.

Meillä on omat mielipiteemme monista asioista, myös raamatusta. Katolisessa kirkossa on Maria palvonta, joka meistä useista on outoa. En ole koskaan rukoillut Mariaa. Mutta ymmärrän katolisia, koska he ovat pienestä pitäen tottuneet siihen, että he rukoilevat Mariaa. Usein lapsuuden opetukset ovat tiukasti kiinni meidän ajatuksissa. Vanhemmat ohjaavat usein siinä, mistä me pidämme ja mistä emme.

Minun mieheni otti Jeesuksen vastaan kuolinvuoteella. Hän pelastui, koska hän halusi ottaa Jeesuksen vastaan. Hän ei elänyt enää kuin muutaman tunnin. Jeesuksessa on pelastus, ei kasteessa.
  2. " Palstan helluntailaiset ovat tappankeet miljoonia Jeesuksen uskovia, raiskanneet näiden lapsia "

Olemmepa me helluntailaiset paljon tappaneet Jeesukseen uskovia. Onkohan Suomessa Jeesukseen uskovia edes noin paljon ? Tiedätkö, miten paljon me olemme murhanneet Jeesukseen uskovia ? Kun Suomessa on yli viisi miljoonaa ihmistä, kuinkahan moni heistä on Jeesukseen uskovia. Heititkö tuon lukumäärän lonkalta vai ajattelitko ihan loppuun asti.

En usko, että me olisimme raiskanneet uskovien lapsia. Silloin täytyy jo ihmiselle tapahtua jotain käsittämätöntä, jos hän tekee lapselle tuollaista. Minä tiedän, että sellaista tapahtuu, mutta ne ihmiset eivät ole Jeesukseen uskovia, en ainakaan usko.

Minä en pitänyt luterilaisista silloin, kun itse oli luterilainen. Mutta, kun otin Jeesuksen vastaan elämääni, jäivät haukkumiset pois. Nyt ovat kaikki uskovaiset, ovatko he luterilaisia, vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja, helluntailaisia tai muuhun kristilliseen seurakuntaan kuuluvia, minulle rakkaita. Uskon Jeesukseen pitäisi yhdistää meitä. Minulla on monta luterilaista ystävää, samoin kuin vapaista suunnista. En ole koskaan aikonut murhata yhtään heistä, enkä todellakaan halua raiskata heidän lapsiaan.

Sinä kirjoitat kyllä nyt niin paksua palturia ja tuntuu siltä, että sinulla on valtava viha helluntailaisia kohtaan.

Me kaikki olemme vajavaisia, me emme ole täydellisiä. Yksi on ollut täydellinen, Jeesus Kristus, mutta me muut olemme vajavaisia. Meillä jokaisella on omat sisäiset traumamme, joita me kannamme. Se vaikuttaa paljon siihen, kun kohtaamme toisia ihmisiä. Heilläkin on omat traumansa ja sitten tulee näitä yhteentörmäyksiä.

Jeesus toivoisi, että me pystyisimme rakastamaan myös toisiamme. Rakastihan hänkin meitä niin paljon, että meni ristille meidän tähtemme. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hänessä on ainoastaan pelastus.
  3. Älä viitsi kiroilla, eikä äitisi opettanut sinua olemaan kiroilematta. Voisit pestä suusi saippualla, että oppisit kirjoittamaan kunnolla.