Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+usko,+että+Suomi+hyökkäisi+Venäjän+kimppuun+tuosta+noin+vain.+Itse+ajattelisin,+että+ne+on+hankittu+siksi,+että+pelko+on+siitä,+että+Venäjä+suuntaisi+murhanhimoisen+katseensa+pieneen+Suomeen+ja+hyökkäisi+tänne.
Millaista+meidän+elämämme+olisi,+jos+Suomi+ei+olisi+puolustautunut+hyökkäystä+vastaan.+Putin+olisi+nyt+meidän+hallitsijamme+ja+joutuisimme+olemaan+mielin+kielin+,+että+saisimme+pitää+henkemme,+tai+sitten+joutuisimme+Siperiaan.+Emme+saisi+sanoa,+mitä+ajattelemme,+olisimme+vain+ihmisiä,+ilman+omaa+tahtoa,+kulkisimme+eteenpäin+toisten+ohjaillessa+kulkumme+määränpäätä.+Olisimme+kuin+robotteja,+tottelisimme+ylhäältä+annettuja+määräyksiä+kiltisti.+Tätäkö+sinä+haluaisit+?
17.06.2022 07:37
En+nyt+ymmärrä+sinun+kirjoitustasi.+En+ihan+usko,+että+jenkit+tulisivat+tänne+Suomeen+ja+pakottaisivat+meidät+uuteen+maailmanjärjestykseen.+Ja+jos+emme+suostuisi,+niin+meidät+kaikki+tapettaisiin.+Liian+mielikuvituksellista.+Mietin,+millä+tavalla+jenkit+meidät+surmaisi.
Jos+ajatellaan+toista+maailmansotaa,+niin+jenkit+tulivat+vihdoin+ja+viimein+auttamaan+meitä,+että+saatiin+voitto+Hitleristä.+Voi+olla,+että+eurooppalaisetkin+olisivat+saaneet+voiton+Hitleristä,+mutta+ehkä+se+jenkkien+tulo+nopeutti+sodan+loppumista.
Täällä+maailmassa+ei+ole+pystytty+muodostamaan+valtiota,+joka+olisi+todella+kaikille+"sataprosenttisesti+hyvä".+Kaikissa+valtioissa+on+hyvät+ja+huonot+puolet.+Muslimimaat+ovat+kaikista+pahimmat+täällä+maaplaneetalla.+Siellä+ihmisen+hengellä+ei+ole+mitään+arvoa,+ellet+satu+olemaan+hyvässä+asemassa.+Tähän+kaartiin+ovat+liittyneet+esim.+Venäjä,+Kiina+ja+muut+maat,+jotka+"valvovat"+kansalaisiaan,+mitä+he+saavat+tehdä+ja+mitä+eivät.
17.06.2022 07:29
Mikä+on+muuttanut+tilanteen+?+Se,+että+Venäjä+hyökkäsi+Ukrainaan.+Eiköhän+tilanne+olisi+jatkunut+rauhallisena,+jos+Venäjäkin+olisi+ollut+kiltisti+omalla+alueellaan.+Nyt+on+pelko,+mihin+Venäjä+suuntaa+katseensa+seuraavaksi.+Putin+ihailee+Pietari+Suurta,+jos+Putin+haluaa+ne+maat+takaisin,+jotka+ovat+kuuluneet+äiti+Venäjään,+niin+monet+maat+joutuvat+hyökkäysten+kohteeksi.+Putin+ei+huomaa+sitä,+että+hän+alkaa+muistuttaa+Iivana+Julmaa.
Monet+suomalaisetkin+pelkäävät+sitä,+että+Putin+suuntaa+katseensa+Suomeen.+Sota+ei+ole+koskaan+mukava+juttu.+Siinä+kärsii+koko+kansa.+Suomessakin+on+vielä+elossa+niitä,+jotka+ovat+kokeneet+edellisen+sodan+kauhut.+Ymmärrän+niitä,+jotka+haluavat+liittyä+Natoon.+Se+toisi+jonkinlaista+turvallisuutta,+sillä+vielä+ei+ole+Venäjä+hyökännyt+Nato+maahan.+Mutta+ei+sitä+tiedä,+milloin+se+tekee+niin.+Putin+on+myynyt+itsensä+paholaiselle,+hän+ei+enää+välitä+siitä,+tuhoaako+hän+miten+monta+maata+tahansa+ja+samalla+oman+maansa.+Valta+on+sokaissut+hänet+ja+hän+haluaa+tuhota+muita+maita+näyttääkseen+valtaansa.
17.06.2022 07:16
Oliko+ne+bolševikit+vaikkapa+grönlantilaisia,+vai+mistä+ne+tulivat+Venäjälle.+Olivatko+ne+mustia+miehiä,+jotka+riehuivat+Venäjällä+ja+tappoivat+tsaarin+?+Vai+olivatko+vaikka+pieniä+vihreitä+miehiä,+jotka+tulivat+kaukaa+avaruudesta.+Jos+vaikka+Lenin+olisikin+ollut+avaruudesta+tullut+vapauttamaan+Venäjän+kansan+tsaarin+orjuudesta.
07.06.2022 17:33
Uskotko+kaiken,+mitä+venäläiset+valehtelevat+?+Esim.+Lavrov+ei+tiedä,+mitä+on+totuus.+Valehtelee+niin,+että+korvat+heiluvat+kovaa+vauhtia.+Venäjällä+sanotaan+musta+valkeaksi+ja+valkea+mustaksi.+Kun+hyökätään+toiseen+maahan,+niin+se+on+heidän+mielestään+vapauttamista.+En+tiedä,+uskooko+Venäjän+johto+itse+valheensa.
07.06.2022 17:03
Osaatko+sinä+suomea,+vai+muutenko+kirjoitat+sellaista+tekstiä,+ettei+siitä+saa+selvää.,+Kukas+siellä+"kakkii,+jotka+pitäs+kertä+yhtee".++Mitä+tarkoitat+kyseisellä+lauseella.+Pitäiskö+kaikkien+yhdessä+kakkia,+venäläistenkö++vai+kaikkien+ihmisten.+Kakkimisenko+takia+tuulipukukansa+juoksee+seinästä+seinään+pää+edellä+?
07.06.2022 16:58
Me+emme+tiedä+koskaan,+mitä+joudumme+kokemaan+elämässämme.+Lapsuus+voi+olla+hyvä,+mutta+vanhempana+joudumme+kokemaan+kauheuksia.+Niin+kuin+Ukrainassa+monet+joutuvat+kokemaan+nykyään.
Sairaus+voi+tulla+vähän+vanhempana+ja+ihminen+joutuu+kokemaan+paljon+kipuja.+Minun+mieheni+sairastui+17+vuotta+vanhana+munuaistautiin,+eikä+se+ole+mukava+sairaus.+Minun+serkkuni+oli+4+vuotta+vanha,+kun+sairastui+syöpään+luomesta,+joka+oli+suun+yläpuolella+1950+luvulla.+Hän+ei+voinut+nukkua+kuin+sylissä,+koska+syöpä+oli+edennyt+hänen+aivoihinsa.+Isänsä+sylissä+hän+kuoli+5+vuoden+vanhana.+Toiselle+serkulleni+tuli+syöpä+silmään+ja+toinen+silmä+jouduttiin+poistamaan.+Hän+oli+silloin+4+vuotta+vanha.+Sairauksia+tulee+lapsille+ja+aikuisille.+Vaikka+lapsi+syntyy+terveenä+ja+hyvään+perheeseen,+sairaus+ei+useinkaan+katso,+kehen+se+iskee+kyntensä.
Se+on+vaikea+asia+vanhemmille,+jos+he+saavat+kuulla,+että+heidän+odottamallaan+lapsella+on+sairaus,+joko+kehitysvamma+tai+joku+muu+sairaus.+Se+on+vaikea+tilanne.+Se+tilanne,+missä+vanhemmat+eivät+pysty+hoitamaan+lastaan,+on+vaikea.+Jos+äitikin+käyttää+alkoholia+tai+huumeita+ja+odottaa+lasta,+on+hirveää.+Siinä+ei+äiti+pysty+ajattelemaan+ollenkaan+lapsen+etua.
Sitä+on+vaikea+asettua+sen+henkilön+asemaan,+joka+harkitsee+aborttia.+Itse+olen+ajatellut,+missä+tapauksessa+itse+tekisin+abortin.+Tekisinkö+silloin,+jos+tulevalla+lapselta+puuttuisi+jalat+tai+kädet+?+Tekisinkö+silloin,+jos+tulevalla+lapsella+olisi+paha+sydänvika+?+Tekisinkö,+jos+tulevalla+lapsella+olisi+kehitysvamma+?+Ne+ovat+vaikeita+kysymyksiä,+joihin+ei+pysty+vastaamaan,+ennen+kuin+joutuu+kohtaamaan+sen+tilanteen.
02.06.2022 12:18
Kiitos+kirjoituksetasi.+Olen+samaa+mieltä+kanssasi.+Armon+löytämisessä+on+mennyt+jokunen+vuosi.+Yksi+ystäväni+sanoikin+minulle,+että+minä+olen+itseäni+kohtaan+kova+ja+armoton.+Nyt+opettelen+taas+olemaan+armollinen+myös+itseäni+kohtaan.+Vaikka+sen+tietää,+että+se+on+ainoastaan+armoa,+että+pelastuu,+mutta+kun+näkee+itsessään+niin+paljon+virheitä,+niin+masentuu.+Ja+sitten+alkaa+itseään+haukkua.+Vaikka+sen+tietää,+etten+voi+itseäni+paremmaksi+tehdä,+niin+liian+usein+alkaa+vaatia+itseltään+kaikenlaista.+Riman+laittaa+useinkin+liian+korkealle,+ettei+millään+sinne+pysty+kurottautumaan.
Minä+olen+sisar+Herrassa.+Otin+nimimerkikseni+Monkin,+kun+aloin+kirjoitella+tänne.++Minulla+oli+Bostonin+terrieri,+jonka+nimi+oli+Monkki.+Se+oli+minulle+hyvin+rakas.+Sen+takia+otin+Monkin+nimimerkikseni.
25.05.2022 18:29
Minun+pappani+ja+mummoni+asuivat+Suolahdessa.+Äitini+ja+hänen+sisarensa+syntyivät+myös+siellä.+Olin+lapsena+paljon+Suolahdessa+kesälomalla+papan+ja+mummon+luona.+Ne+olivat+ihania+aikoja.+Kun+ajattelenkin+lapsuuteni+kesiä+siellä,+mieleeni+tulee+lämpöisiä+muistoja.+Serkkujani+asui+myös+siellä.+Yksi+serkuistani+asuu+edelleen+siellä.
Joitain+vuosia+sitten+oli+tätini+luona+kylässä.+Silloin+kierreltiin+niitä+lapsuuteni+paikkoja.+Muistin+paikat,+missä+keräsimme+mansikoita.+Papan+mökiltä+ei+ollut+pitkä+matka+Keiteleen+rantaan.+Nyt+se+tuntui+vieläkin+lyhyemmältä.+Pljonhan+Suolahti+oli+muuttunut+vuosien+aikana,+paljon+oli+rakennettu+niille+paikoille,+missä+ei+ollut+ollut+kuin+niittyä.+Mutta+rakas+oli+tämä+lapsuuteni+paikka+minulle.+
Viimeksi+olin+siellä+tätini+hautajaisissa.+En+huomannut+siellä+mitään+erikoista,+kun+mentiin+kahvitilaisuuteen+kirkolta.
Kun+olen+tehnyt+sukututkimusta,+pappani+suku+on+asunut+siellä+monta+sataa+vuotta.+Minulla+on+ainakin+lämpöiset+muistot+Suolahdesta.
24.05.2022 17:00
Miten+on+sinun+laitasi+?+Olisitko+halunnut+syntyä+vai+joutua+abortoiduksi,+kun+ajattelet+omaa+elämääsi.
Elämä+on+lahja,+Joskus+se+on+ihmiselle+raskas+taakka.+Ei+tämä+elämä+täällä+maailmassa+taida+niin+helppoa+olla+kenellekkään.+Taistelua+kehdosta+hautaan+saakka.
MInun+esiäitini+synnytti+kahdeksan+aviotonta+lasta+1800+luvun+alkupuolella.+Yksi+kuoli+lapsena,+muut+elivät+vanhoiksi+ja+saivat+lapsia.+Yksi+oli+isopappani+Vilhelm+Hiekkanen.+Jos+esiäitini+Eva+Hiekkanen+olisi+tappanut+lapsensa,+aikamonen+määrä+ihmisiä+olisi+jäänyt+syntymättä.+Minulla+on+12+serkkua+Hiekkasten+puolelta+ja+heidän+lapsensa.+Kun+olen+tehnyt+sukututkimusta,+kyllä+siellä+niitä+aviottomia+lapsia+on+aika+paljon.+En+tiedä+äitien+mietteitä,+kun+huomasivat+odottavansa+lasta.
MInun+koulukaverini+teki+abortin.+Hän+kärsi+siitä+paljon.+Hän+yritti+usein+itsemurhaa,+Se+teko+jäyti+hänen+sisintään.+Hänen+mielenterveytensä+ei+kestänyt+sitä+tekoa.
Tuolla+joku+sanoi,+että+pitäisikö+synnyttä+jollekin+paskapäälle+lapsi.+Mutta+miksi+tämä+ihminen+menee+jonkun+paskapään+kanssa+samaan+sänkyyn.+Lähtisi+karkuun+kovaa+vauhtia,+kun+tapaa+tällaisen+paskapään.
Minä+sanoin+pienenä+äidilleni,+olin+ehkä+2-3+vuotta+vanha,:+"Oli+se+hyvä,+että+otit+minulle+juuri+tuon+isäksi".+Minulla+oli+maailman+parhain+ja+rakkain+isä.+En+olisi+voinut+saada+parempaa+isää.+Isäni+haudalla+kiitin+Jumalaa+maailman+parhaasta+isästä.+Vieläkin+suren+isääni,+en+ole+tavannut+parempaa+ihmistä.
23.05.2022 10:55
Kerro+minulle,+missä+vaiheessa+tästä+sinun+mainitsemastasi+solumöykystä+tulee+ihminen.+Tapahtuuko+se+neljännellä,+viidennellä+tai+kuudennella+raskauskuukaudella.+Minä+en+ymmärrä+sellaista+hokkuspokkus+temppua,+että+solumöykky+yht´äkkiä+onkin+ihminen.
Kun+odotin+lastani,+en+ajatellut,+että+siellä+se+solumöykky+kasvaa+ja+jossain+vaiheessa+se+muuttuu+ihmiseksi.+Minulle+hän+oli+lapsi+siitä+hetkestä+lähtien,+kun+tiesin+olevani+raskaana.
23.05.2022 10:29
Natsi+on+sinun+mielikuvituksessasi.+Jos+ihminen+on+venäläisiä+vastaa,+se+on+mielestäsi+natsi.+Oikein+älyvapaata+ajattelua.
Jos+ajattelee,+kun++sata+vuotta+sitten+Suomessa+oli+sisällissota,+oliko+siinä+vastakkain+kommunistit+ja+natsit.+Sinulla+on+iskostunut+päähäsi,+ettei+ole+muita+ihmisiä+kuin+vasemmisto+ja+natsit.+Yritä+laajentaa+ajatustasi,+että+niitä+natseja+ei+ole+niin+paljon,+enemmän+on+muslimeja.+Ovatko+muslimit+mielestäsi+natseja+?+Ovatko+intialaiset+mielestäsi+natseja+?+
Ukrainaan+ei+olisi+pitänyt+jättää+venäläisiä,+kun+Ukraina+itsenäistyi.++Heidät+olisi+pitänyt+ajaa+Uralille.+Ainakin+ne,+jotka+hamuavat+äiti+Venäjää.
14.05.2022 14:32
Mistäs+se+pöräys+tuli+?
14.05.2022 14:16
Miksi+Venäjä+kokee+sen+uhkana+?+Ainoastaan+sen+tähden,+ettei+se+voi+hyökätä+mihinkään+maahan,+jos+se+kuuluu+Natoon.+Siitä+tulee+Venäjälle+iso+parku,+kun+se+ei+voi+enää+hyökätä+johonkin+maahan.+Ihan+itkettää+minuakin+Putinin+puolesta.+Surku+tuli.+Kun+Virokin+kuuluu+Natoon+ja+Putinin+tekisi+mieli+mennä+sen+kimppuun+kuin+lohikäärme+silakan+kimppuun.
Ihan+itkettää+Putinin+puolesta,+kun+se+tahtoisi+niin+mielellään+ottaa+paljon+maita+suojelukseensa+Natoa+vastaan.+Se+suojelisi+kuin+äiti+lapsiaan+niitä.+Veisi+kyllä+samalla+sananvapauden.++Kuin+kanaemo+ottaisi+nämä+uudet+maat,+jotka+olisi+saanut+haltuunsa,+siipiensä+suojaan+ja+sanoisi,+että+siellä+nyt+pysytte,+ellette+halua+Siperiaan.
14.05.2022 14:15
Minunkin+appeni+joutui+lähtemään+Viipurista,+syntymäkaupungistaan.+Paljon+joutui+suomalaisin+jättämään+kotikontunsa.+Ne+kotikonnut+elävät+vielä+monien+ihmisten+muistoissa.+Kuuntelen+usein+Veikko+Lavin+tekemää+Evakon+laulua.+Siinä+tulee+esille+se+tuska,+mitä+nämä+ihmiset,+jotka+joutuivat+lähtemään,+joutuivat+kokemaan.
Äitini+muutti+Suolahdesta,+mutta+se+oli+oma+päätös,+mutta+karjalaiset+pakotettiin+jättämään+kotinsa.+Olen+joskus+katsellut+televisiossa+ohjelmia,+missä+suomalaiset+käyvät+kotikonnuillaan.+Kodit+on+jätetty+hunningolle,+hirveää+oli+katsella+jo+hämäläisenäkin,+saati+niillä,+jotka+olivat+asuneet+siellä.+Niille+ryöstetyille+maille+ei+annettu+mitään+arvoa.+Ja+kuitenkin+monille+suomalaisille+ne+seudut+olivat+rakkaita.+Karjala+oli+kaunista+seutua,+mutta+nyt+siitä+kauneudesta+ei+ole+jäljellä+mitään.
14.05.2022 12:19
Kuinka+pitkä+matka+on+venäläisestä+ydinaseesta+Suomeen,+esim.+Helsinkiin+?
14.05.2022 12:01
Oiskohan+Putin+syypää+siihen,+että+suomalaiset+suuntasivat+katseensa+Natoon.
14.05.2022 12:00
Kun+katselee+ihmisen+tekoja,+hänestä+paljastuu+paljon.+Olen+vuosien+ajan+katsellut+Putinia.+Kun+Putin+valittiin+ensimmäisen+kerran+presidentiksi,+näin+hänet+kylmänä+ihmisenä.++Harvoin+näkee+hänen+kasvoillaan+aidon+hymyn.
Nykyään,+kun+katselee+Putinia,+näkee+kovan+ja+paatuneen+ihmisen.+MIkä+on+paaduttanut+hänen+tunteensa.+Hän+on+kuin+kivi,+vailla+lämpimiä+tunteita.+Hänen+silmänsä+kertovat+paljon,+tuntuu+siltä,+että+hänen+sielunsa+olisi+kuollut.
Minä+en+viitsi+lukea+paljon+lehtiä.++Sen+verran+luen,+että+tiedän,+mitä+täällä+maailmassa+tapahtuu.
Katselen,+miten+ihminen+käyttäytyy,+onko+hänessä+ystävällisyyttä+ja+lempeyttä.+Miten+hän+kohtelee+toisia+ihmisiä+?+Kokeeko+hän+ihmiset+ystävinä+vai+vihollisina+?+Teot+merkitsevät+täällä+maailmassa+paljon.+Miten+me+kohtelemme+toisiamme,+se+merkitsee+paljon.
Kun+sota+Ukrainaan+alkoi,+minusta+se+tekona+oli+raaka.+Sellaisen+teon+voi+tehdä+vain+ihminen,+jolla+ei+ole+inhimillisiä+tunteita,+ei+ole+säälin+tunteita+omaa+kansaansakaan+kohtaan.+Ei+tunne+sääliä+edes+oman+maan+sotilaita+kohtaan.+Siinä+on+minusta+sellaisen+ihmisen+merkki,+että+hänen+sydämensä+on+kuollut+ja+paatunut.
Jos+minä+näen+isomman+pojan+kiusaavan+pienempää+poikaa.+Minulla+on+kaksi+vaihtoehtoa+siinä+tilanteessa.+Lopettaa+se+kiusantekoa+ja+jutella+tämän+pojan+kanssa,+miksi+hän+kiusaa+pienempäänsä.+Toinen+vaihtoehto+on+se,+että+kiusaan+häntä+ja+lyön+häntä+vähän+pahemmin+kuin+hän+teki.+Minä+teen+sen+ratkaisun,+mitä+teen+siinä+tilanteessa.+Aina+on+mahdollisuus+valita+tehdä+oikein+tai+väärin.++Ihmisestä+riippuu,+kumman+ratkaisun+hän+valitsee.
14.05.2022 11:08
Miksi+Venäjä+sitten+hyökkäsi+Ukrainaan+?+Oliko+se+vain+vallanhalu+?+Oliko+se+vain+muskelien+pullistelua+?+Oliko+se+halu+näyttää+muulle+maailmalle,+että+täällä+on+laittaa+miehiä+tykinruuaksi+?+Oliko+se+halu+näyttää,+että+on+meillä+aseita+?+Vai,+mitä+se+oli.+
Onko+Venäjällä+kaikilla+hyvä+olla+?+Onko+siellä+mahdollisuus+sanoa+oma+mielipiteensä,+jos+se+on+erilainen+kuin+johdon+?++Pärjääkö+siellä+vain+rikkaat+?+Ovatko+köyhemmät+rikkaiden+ovimattoja,+joihin+he+pyyhkivät+jalkansa+?+Onko+köyhemmillä+oikeus+olla+vain+olemassa,+jos+he+nöyrästi+tottelevat+päällystön+mielettömiä+ohjeita+?
14.05.2022 10:00
Ovatko+he+varastaneet+sinulta+paljonkin+tavaraa+?+Ovatko+he+tappaneet+sinun+omaisiasi+?
Ihminen+on+paha.+Sen+me+saamme+lukea+lehdistä+päivittäin.+Suomessakin+murhataan,+äiti+murhaa+lapsensa,+poika+isänsä,+vieras+tuttavansa.+En+tiedä,+ovatko+nämä,+jotka+Suomessa+ovat+murhanneet,+natseja,+sitä+en+tiedä.+Olivatko+nämä+natseja,+jotka+murhasivat+miehen+siellä+vankilassa+?+En+tiedä.
En+tiedä,+oliko+se+isä+ja+äitipuoli,+jotka+tappoivat+pienen+Erikan,+natseja,+vai+olivatko+he+tavallisia+suomalaisia,+jotka+vain+omassa+vallanhimossaan+tappoivat+Erikan.
Kaikki++"ismit"+ovat+vaarallisia,+jos+ne+kehottavat+väkivaltaan.
14.05.2022 09:47
32 / 59