Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Onko+Putin+sinun+ihanteesi,+jota+sinä+palvot.+Onpa+ihana+sinun+palvontasi+kohde.+Onko+unelmissasi,+että+pääsisit+oikein+keskusteluun+ihanteesi+kanssa.Miksi+vihaat+Ukrainan+presidenttiä,+joka+haluaa+puolustaa+maataan+tunkeutujalta+?++Miksi+vihaat+häntä+?+Kerro+minulle+vihasi+syy.
  2. Onko+tappaminen+syntiä+?+Ukrainassa+tapetaan+pienet+lapset,+ovatko+he+syyllisiä+lännen+synteihin.+Siellä+tapetaan+myös+uskovat,+ei+se+pommi+kysy,+onko+ihminen+uskovainen.+Se+tappaa.+Putinilla+ovat+kädet+veressä+venäläisten+ja+ukrainalaisten+verestä.+Putin+tapattaa+myös+omia+kansalaisiaan.+Putin+itse+kyhjöttää+piilossa.Onko+Putin+maailman+tuomari,+joka+voi+antaa+käskyn+tappaa+ihmisiä+?Tekevätkö+venäläiset+syntiä,+vai+ovatko+he+synnittömiä.+Ovatko+kaikki+venäläiset+ottaneet+vastaan+Jeesuksen+elämäänsä+?+En+usko.+Kyllä+venäläiset+tekevät+syntiä.+Muslimitkaan+eivät+hyväksy+homoja,+ovatko+he+mielestäsi+uskovaisia.Haluatko,+että+Putin+hyökkää+myös+Suomeen,+koska+täällä+hyväksytään+homouden+harjoittaminen,+kirkoissa+vihittään+mies-+ja+naispareja,+meillä+opetetaan,+että+tyttö+voi+olla+poika+ja+päinvastoin,+miehiä+leikataan+naisiksi+ja+naisia+miehiksi.+Tämä+kaikki+on+Jumalan+sanan+vastaista.Mutta+kuitenkaan+en+voi+hyväksyä+hyökkäystä+toiseen+maahan+eli+sotaa.+Sota+ei+ole+hyväksyttävää+missään+tapauksessa.+Meillä+on+vain+yksi+elämä+elettävänä,+sitä+ei+saisi+kukaan+väkivalloin+viedä.Ajatteletko+yhtään+lapsia,+jotka+äitinsä+vierellä+kulkevat+pommien+jylistessä,+mitä+heidän+mielessään+tapahtuu.+Osaatko+kuvitella,+miltä+tuntuu+pelätä+henkensä+takia.+Osaatko+kuvitella,+miltä+tuntuu,+kun+ei+ole+ruokaa+tai+vettä.+Osaatko+kuvitella,+kun+ei+voi+nukkua,+kun+pommit+jylisevät.Hyvä+on+julistaa+tuomiota,+kun+vielä+täällä+ollaan+turvassa.+Ei+tarvitse+vielä+pelätä.+Ei+tarvitse+vielä+paeta.+Eikä+tarvitse+vielä+lähteä+rintamalle+taistelemaan.Miksi+yksi+maa+joutuu+kärsimään+tämän+?+Koko+Euroopanhan+täytyisi+olla+tässä+kurimuksessa.+Ei+ne+ukrainalaiset+ole+sen+syntisempiä+kuin+suomalaiset.
  3. Missä+????????
  4. Minun+ostamani+tomaatit+ovat+todella+hyviä+ja+läheltä+tuotettuja+Orimattilasta.+Perunat+ja+kasvikset+ovat+lähipitäjästä+Asikkalasta.+Olen+joskus+syönyt+ulkomailta+tuotuja+tomaatteja+ja+olivat+pahoja.+En+tiedä,+millä+olivat+lannoitettu.++Yäk.+Ei+enää+ikinä.Yksi+harmi+on,+koska+pidän+banaaneista+paljon.+On+kurja,+kun+niitä+ei+kasva+Suomessa.+Minä+syön+kasvisruokaa,+perunaa,+tomatteja,+kurkkua+ja+sitten+kastiketta.+Lihaa+en+syö.+Lähinnä+lähiruokaa+syön.+Lapsuudessa+jo+totuin+arkiseen+ruokaan.++Syön+Juustaportin+jogurttia,+koska+minulla+on+hapoton+vatsa.+Siitä+vatsani+pitää.+En+syö+herkkuruokia,+koska+ne+ällöttävät+minua.MInä+en+kyllä+ole+elämäni+aikana+ostanut+yhtään+traktoria.+Olen+kyllä+ostanut+ruohonleikkurin,++leipäkoneen+ja+muitakin+kotitalouskoneita.Mitäs+sitten,+jos+Venäjä+hyökkää+Ukrainan+jälkeen+Suomeen.+Mitäs+me+sitten+syödään,+jos+ei+ole+viljelijöitä+eikä+perunankasvattajia+?+Minun+isomummoni+kertoi+nälkävuosista+1800+luvun+lopussa.+Ei+ollut+mukavaa+kuunneltavaa.+Voi+se+tulla+sellainenkin+aika,+että+on+puute+ruuasta.+Silloin+kelpaa+tavallinenkin+ruoka.Lidlissä+voisin+käydä,+mutta+kun+en+ole+löytänyt+sellaista+ruokaa,+jota+voisin+syödä.+Perunoita+en+ole+uskaltanut+ottaa,+kun+olen+löytänyt+Citymarketista+maukkaan+perunalajikkeen.++Aikoinaan+jotain+osteskelin,+mutta+en+pitänyt+niiden+mausta.+Kävin+Lidlissä+Saksassa,+kun+olin+kirjeenvaihtotoverini+luona+kyläilemässä.+Oli+ihan+samanlainen+kuin+täälläkin.++Muuten+karjalanpiirakat+ovat+hyviä+Lidlissä,+muistin+juuri.+Niitä+kävin+ostamassa+aikoinaan.
  5. Niin+naiset,+vanhukset+ja+lapset+jäivät+sodan+armoille.+Siellä+monet+heistä+joutuivat+kokemaan+kuoleman+kylmän+kosketuksen.+Mutta+onneksi+salkeat+miehet+saivat+pitää+henkensä,+mitä+niistä,+jotka+jäivät.