Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+Putin+sinun+ihanteesi,+jota+sinä+palvot.+Onpa+ihana+sinun+palvontasi+kohde.+Onko+unelmissasi,+että+pääsisit+oikein+keskusteluun+ihanteesi+kanssa.
Miksi+vihaat+Ukrainan+presidenttiä,+joka+haluaa+puolustaa+maataan+tunkeutujalta+?++Miksi+vihaat+häntä+?+Kerro+minulle+vihasi+syy.
19.03.2022 20:31
Jos+Venäjä+hyökkäisi+jokaiseen+maahan,+joka+on+korruptoitunut,+kuinkahan+moni+maa+säästyisi+hyökkäykseltä.++Kerro+minulle+maa,+joka+ei+ole+yhtään+korruptoitunut.+Se+maa+sitten+säästyisi+Venäjän+hyökkäykseltä+?
Hän+on+sen+maan+presidentti,+mihin+Venäjä+hyökkäsi+ja+alkoi+tappaa+miehiä,+naisia+ja+lapsia.
Kyllä+se+sinultakin+hymy+hyytyisi,+jos+Venäjä+hyökkäisi+Suomeen.+Mitä+tekisit+silloin+?
19.03.2022 20:27
Onko+tappaminen+syntiä+?+Ukrainassa+tapetaan+pienet+lapset,+ovatko+he+syyllisiä+lännen+synteihin.+Siellä+tapetaan+myös+uskovat,+ei+se+pommi+kysy,+onko+ihminen+uskovainen.+Se+tappaa.+Putinilla+ovat+kädet+veressä+venäläisten+ja+ukrainalaisten+verestä.+Putin+tapattaa+myös+omia+kansalaisiaan.+Putin+itse+kyhjöttää+piilossa.
Onko+Putin+maailman+tuomari,+joka+voi+antaa+käskyn+tappaa+ihmisiä+?
Tekevätkö+venäläiset+syntiä,+vai+ovatko+he+synnittömiä.+Ovatko+kaikki+venäläiset+ottaneet+vastaan+Jeesuksen+elämäänsä+?+En+usko.+Kyllä+venäläiset+tekevät+syntiä.+Muslimitkaan+eivät+hyväksy+homoja,+ovatko+he+mielestäsi+uskovaisia.
Haluatko,+että+Putin+hyökkää+myös+Suomeen,+koska+täällä+hyväksytään+homouden+harjoittaminen,+kirkoissa+vihittään+mies-+ja+naispareja,+meillä+opetetaan,+että+tyttö+voi+olla+poika+ja+päinvastoin,+miehiä+leikataan+naisiksi+ja+naisia+miehiksi.+Tämä+kaikki+on+Jumalan+sanan+vastaista.
Mutta+kuitenkaan+en+voi+hyväksyä+hyökkäystä+toiseen+maahan+eli+sotaa.+Sota+ei+ole+hyväksyttävää+missään+tapauksessa.+Meillä+on+vain+yksi+elämä+elettävänä,+sitä+ei+saisi+kukaan+väkivalloin+viedä.
Ajatteletko+yhtään+lapsia,+jotka+äitinsä+vierellä+kulkevat+pommien+jylistessä,+mitä+heidän+mielessään+tapahtuu.+Osaatko+kuvitella,+miltä+tuntuu+pelätä+henkensä+takia.+Osaatko+kuvitella,+miltä+tuntuu,+kun+ei+ole+ruokaa+tai+vettä.+Osaatko+kuvitella,+kun+ei+voi+nukkua,+kun+pommit+jylisevät.
Hyvä+on+julistaa+tuomiota,+kun+vielä+täällä+ollaan+turvassa.+Ei+tarvitse+vielä+pelätä.+Ei+tarvitse+vielä+paeta.+Eikä+tarvitse+vielä+lähteä+rintamalle+taistelemaan.
Miksi+yksi+maa+joutuu+kärsimään+tämän+?+Koko+Euroopanhan+täytyisi+olla+tässä+kurimuksessa.+Ei+ne+ukrainalaiset+ole+sen+syntisempiä+kuin+suomalaiset.
19.03.2022 20:19
Amnesty+on+pahasti+mennyt+harhaan,+mielistelevät+palestiinalaisia.+Ovat+uskoneet+palestiinalaisten+valheen.+Palestiinalaiset+Abbasin+kannattajat+eivät+osaa+muuta+kuin+valehdella.
Eu+on+antanut+vuosien+aikana+palestiinalaisille+rahaa+esim.+koulutusta+varten.+Missä+ne+rahat+ovat+?+Abbasin+taskussa.+Abbas+ei+aja+palestiinalaisten+asioita+vaan+ottaa+itselleen+niin+paljon+rahaa,+kuin+vain+voi+ottaa.+Suomi+Eu:n+mukana+on+ollut+viemässä+rahoja+palestiinalaisille.+
Jos+olette+lukeneet+koraania,+siellä+juutalaiset+ja+kristityt+ovat+muslimien+vihollisia,+jotka+pitää+tappaa,+jos+he+eivät+käänny+muslimiksi.+Muslimeilla+on+halu+tuhota+juutalaiset+ja+kristityt,+koska+heidän+mukaansa+ainoa+oikea+uskonto+on+islam.
17.03.2022 19:27
Saatana+on+enkeli.
Pyhimyksiä+ei+ole+olemassa,+he+ovat+ihan+tavallisia+ihmisiä.+Joitain+sanotaan+pylväspyhimyksiksi,+kun+siellä+pylvään+päällä+nököttävät.+Mutta+ihan+tavallisia+ihmsiä+nekin+ovat.+Ei+kyllä+kannata+rukoilla+heitä.
14.03.2022 21:35
Paholaista+Putin+palvelee.
14.03.2022 07:50
Entä+sitten,+jos+meiltä+loppuu+ruoka,+onko+se+hyvä+juttu.
13.03.2022 21:58
Häpeä,+mitä+kirjoitat.+Greta+oli+huolissaan+ilmaston+muutoksesta.+Hän+on+vielä+nuori+ja+nuoret+näkevät,+että+elämisen+mahdollisuudet+huononevat+koko+ajan.+Saksassakin+viime+kesänä+joki+tulvi.+Kun+kirjoittelin+kirjeenvaihtotoverini+kanssa,+hän+kertoi,+että+vielä+siellä+on+hankalaa,+kun+vesi+silloin+tuli+asuntoihin.+Siellä+on+hankalaa+asua+taloissa,+on+kosteaa+alakerrassa+ja+vesi+aiheutti+moniin+taloihin+paljon+vahinkoa.
Minunkin+lähellä+on+joki,+joka+tulvii+välillä.+Siellä+rannalla+on+yksi+talo,+joka+voi+tänäkin+vuonna+jäädä+veden+saartamaksi,+kun+tuota+lunta+tuli+niin+paljon.+Ei+ole+kiva+juttu.
Ei+koskaan+saa+toivoa+kenenkään+kuolemaa,+se+on+mielestämi+rumaa.
13.03.2022 19:07
Olipa+rumasti+kirjoitettu.+Greta+on+huolissaan+maapallomme+lämpenemisestä.+Ja+me+menenne+sitä+kohti+nopeaa+vauhtia,+että+monissa+paikoissa+elin+olosuhteet+huononevat+niin+paljon,+että+siellä+on+vaikea+enää+elää.
Pitäisi+sinunkin+olla+huolissaan.+Koko+ajan+ilmasto+menee+pahemmaksi.+Kaikkialla+näemme+sen.+Jossain+paikoissa+on+kuivuus,+mikään+ei+kasva,+toisessa+paikassa+vettä+tulee+nin+paljon,+ettei+sielläkään+kasva+mitään.+Silloin,+kun+nälkä+kapajaa+suolenmutkassa,+on+suru+puserossa.+Siinä+tilanteessa+ei+naurata.
13.03.2022 18:57
Kun+katselen+venäläisiä+nuoria+miehiä,+minulle+tulee+surku,+heidät+on+pakotettu+hyökkäämään+toiseen+maahan.+He+eivät+ole+syyllisiä,+syylliset+istuvat+turvassa+neljän+seinän+sisällä.+Ne,+jotka+päättivät+sodasta,+eivät+ole+rintamalla.+Onko+Putinilla+Napoleon+kompleksi,+kun+pitää+noin+näyttää+mahtiaan.+On+se+kummaa,+että+ihmisen+näyttää+mahtiaan+tappamalla+viattomia+ihmisiä.+Mitä+ukrainalaiset+naiset+ja+lapset+ovat+tehneet+Putinille.+Voisiko+kenenkään+lapsen+katse+rajalla+koskettaa+Putinin+sydäntä+?+Eikö+mikään+liikuta+Putinin+sydäntä+?
Ukrainalaiset+sotilaat+puolustavat+omaa+maataan,+niin+kuin+suomalaiset+tekivät+yli+70+vuotta+sitten.+Kun+katselen+kuvia+Ukrainasta,+ei+voi+kuin+itkeä+tätä+maailman+mielettömyyttä.
Voiko+Putinin+sydän+olla+niin+jäätynyt,+ettei+välitä+lasten+itkusta,+surusta+tai+tuskasta,+kun+joutuu+jättämään+kotinsa.+Eikö+mikään+kosketa,+kun+katselee+valtavia+ihmismassoja,+jotka+ovat+jättäneet+omat+kotinsa+ja+lähteneet+kohti+tuntematonta+?++En+ymmärrä,+miksi+ihminen+voi+olla+sisimmältään+niin+jäätynyt,+ettei+välitä+muusta+kuin+vallasta.+Vallanhimo+voi+olla+niin+suurta,+siinä+ihmishenki+ei+ole+minkään+arvoinen.+Miljoonatkaan+ihmishenget+eivät+merkitse+silloin+mitään,+kun+kyse+on+halusta+saada+hallita,+halu+alistaa+kansakunta+jalkojensa+alle.
13.03.2022 18:27
Missä+????????
13.03.2022 18:10
No,+kyllä+minulle+kelpaa+ulkomaiset+banaanit.+Se+oli+vähän+niin+kuin+vitsi,+että+täällä+pitäisi+kasvattaa+banaaneja.+Se+oli+vitsi.
No+minä+en+ole+käynyt+Lidlissä+aikoihin,+kun+vältän+pieniä+kauppoja+koronan+takia.+Ilman+muuta+ostaisin+Lidlistä+kotimaisia+tomaatteja+ja+kurkkuja.+Minulla+ei+ole+mitään+Lidliä+vastaan,+kävin+aikaisemmin+ja+ostin+ainakin+niitä+karjalanpiirakoita+sieltä+ja+jotain+muuta.+Mutta+siellä+ei+ollut+sitten+taas+jotain+sellaista,+mitä+olisin+ostanut.+
Minä+en+ole+tutustunut+maatalouskoneisiin,+en+tiedä+yhtään+kotimaista+konetta.+Olen+täysin+kaupunkilainen.+Mummolla+olin+kesäisin+Jokelassa+ja+Suolahdessa,+siinä+on+minun+maaseudun+kokemukseni.+Mutta,+jos+minulla+olisi+maatila,+ostaisin+ilman+muuta+kotimaisen+koneen.+Yritän+aina+ostaessani+etsiä,+onko+suomalaista+tuotetta+ja+jos+on,+ostan+sen.+Ellei+se+maksa+ihan+kohtuuttoman+paljon+enemmän.+Etsin+kuitenkin+ensin+suomalaista.+
Minä+en+edes+tunne+kovinkaan+montaa+ihmistä,+jotka+omistavat+maataloja.+Ja+ne,+jotka+tiedän,+eivät+ole+niin+tuttuja,+että+tietäisin+heidän+ostoksistaan.+Joten+minä+olen+ummikko+näissä+asioissa.+Mutta+yritän+kuitenkin+ostaa+kotimaisia+tuotteita+niin+ruuassa+kuin+vaatteissakin.+Luhdan+tuotteita+en+osta+sen+takia,+koska+ne+tehdään+Kiinassa.+Lääkkeet+ovat+varmaankin+tehty+missä+milloinkin,+niihin+en+voi+vaikuttaa,+koska+lääkäri+ne+määrää.+Siihen+on+tyydyttävä.
13.03.2022 14:39
Eihän+kukaan+voi+sille+mitään,+minkä+näköinen+on.++Pitäisikö+mennä+valittamaan+hänen+äidille+ja+isälle.+Hehän+varmaan+ovat+lähinnä+syypäitä,+minkä+näköisiä+meistä+tulee.
13.03.2022 14:08
Minun+ostamani+tomaatit+ovat+todella+hyviä+ja+läheltä+tuotettuja+Orimattilasta.+Perunat+ja+kasvikset+ovat+lähipitäjästä+Asikkalasta.+
Olen+joskus+syönyt+ulkomailta+tuotuja+tomaatteja+ja+olivat+pahoja.+En+tiedä,+millä+olivat+lannoitettu.++Yäk.+Ei+enää+ikinä.
Yksi+harmi+on,+koska+pidän+banaaneista+paljon.+On+kurja,+kun+niitä+ei+kasva+Suomessa.+
Minä+syön+kasvisruokaa,+perunaa,+tomatteja,+kurkkua+ja+sitten+kastiketta.+Lihaa+en+syö.+Lähinnä+lähiruokaa+syön.+Lapsuudessa+jo+totuin+arkiseen+ruokaan.++Syön+Juustaportin+jogurttia,+koska+minulla+on+hapoton+vatsa.+Siitä+vatsani+pitää.+En+syö+herkkuruokia,+koska+ne+ällöttävät+minua.
MInä+en+kyllä+ole+elämäni+aikana+ostanut+yhtään+traktoria.+Olen+kyllä+ostanut+ruohonleikkurin,++leipäkoneen+ja+muitakin+kotitalouskoneita.
Mitäs+sitten,+jos+Venäjä+hyökkää+Ukrainan+jälkeen+Suomeen.+Mitäs+me+sitten+syödään,+jos+ei+ole+viljelijöitä+eikä+perunankasvattajia+?+Minun+isomummoni+kertoi+nälkävuosista+1800+luvun+lopussa.+Ei+ollut+mukavaa+kuunneltavaa.+Voi+se+tulla+sellainenkin+aika,+että+on+puute+ruuasta.+Silloin+kelpaa+tavallinenkin+ruoka.
Lidlissä+voisin+käydä,+mutta+kun+en+ole+löytänyt+sellaista+ruokaa,+jota+voisin+syödä.+Perunoita+en+ole+uskaltanut+ottaa,+kun+olen+löytänyt+Citymarketista+maukkaan+perunalajikkeen.++Aikoinaan+jotain+osteskelin,+mutta+en+pitänyt+niiden+mausta.+Kävin+Lidlissä+Saksassa,+kun+olin+kirjeenvaihtotoverini+luona+kyläilemässä.+Oli+ihan+samanlainen+kuin+täälläkin.++Muuten+karjalanpiirakat+ovat+hyviä+Lidlissä,+muistin+juuri.+Niitä+kävin+ostamassa+aikoinaan.
13.03.2022 14:02
Minun+serkullani+oli+pieni+rakennusliike.+Hän+otti+muutaman+muslimin+töihin.+Mutta+ei+siitä+tullut+mitään.+Aina+oli+rukoushetki+ja+eivät+tainneet+olla+hyviä+työntekijöitä.+Ei+ottanut+enää+heitä+töihin,+kun+ei+työ+maittanut.
13.03.2022 10:24
Niin+naiset,+vanhukset+ja+lapset+jäivät+sodan+armoille.+Siellä+monet+heistä+joutuivat+kokemaan+kuoleman+kylmän+kosketuksen.+Mutta+onneksi+salkeat+miehet+saivat+pitää+henkensä,+mitä+niistä,+jotka+jäivät.
13.03.2022 10:23
Kyllä+minä+ostan+mieluummin+suomalaista+ruokaa.+Ulkomaalaisesta+ei+tiedä+mitään,+miten+se+on+kasvatettu.+En+osta+talvella+ulkomaalaisia+tomaatteja+enkä+kurkkua+vaan+suomalaisia.
Aina+voi+tulla+tilanne,+että+emme+saa+ulkomailta+ruokaa.+Jos+Suomesta+loppuisi+maatalous,+mitä+me+söisimme.+Ei+se+maatalouden+pitokaan+helppoa+ole.+Ainakaan+minun+mielestäni.+Kyllä+siitä+täytyy+elanto+saada.+Ja+onhan+se+meillekin+hyvä,+että+saamme+syödä+rukihista+leipää,+se+on+niin+hyvää.
13.03.2022 10:11
Paljonko+Putinilla+on+tileillään+rahaa+?+Paljonko+on+venäläisillä+oligargeilla+tileillään+rahaa+ja+omaisuutta+muissa+valtioissa.+Onko+tullut+aika,+jolloin+venäläiset+oligargit+menettävät+vääryydellä+ottamansa+omaisuuden+ja+vääryydelltä+tienaamansa+varat+?+Onko+tullut+aika,+jolloin+vääryyden+tekijät+ovat+sen+edessä,+että+on+nähtävä+totuus+omasta+tekemisestään.
Pata+kattilaa+soimaa,+musta+kylki+kummallakin.+On+niin+hyvä+haukkua+muita,+kun+itse+on+olevinaa+puhdas+pulmunen.+Oletko+sinä+se+Suomen+parhain+ihminen,+niin+kultainen+ja+hyvä.+Sinä+varmaan+teet+kaikkesi+ihmisten+hyväksi.+Sinä+ajattelet+aina+muita+ensin,+vasta+sitten+itseäsi.+Ehkä+silloin+voit+heittää+kivellä+muita.
13.03.2022 09:48
Eikö+totuus+ole+se,+että+Venäjä+aloitti+sodan.+Krimin+valtauksesta+lähtien+se+on+härnännyt+Ukrainan+rajalla.+Mutta+tulee+päivä,+jolloin+Venäjänkin+on+myönnettävä,+että+sen+suuruuden+loppu+on+tullut.+Kuinka+paljon+kuolonuhreja+tuleekaan,+jos+Putin+mielii+kolmatta+maailmansotaa+?+Toivottavasti+hänellä+on+sen+verran+järkeä,+ettei+hän+sitä+halua.
Valta+turmelee+ihmisen.+Onko+valta+turmellut+Putinin+?++Hän+on+ollut+vuosia+Venäjän+presidenttinä+ja+hän+haluaa+enemmän+ja+enemmän+valtaa.+Mutta,+jos+hinta+on+ihmisten+henget,+onko+hinta+liian+iso.
Lapsi+kulkee+Ukrainassa+äidin+vieressä+kysyen,+minne+äiti+mennään.+Kyyneleet+silmissä+pelästyen+pommien+ääntä.+Hän+ei+ymmärrä,+miksi+tapahtuu+näin,+miksi+pitää+jättää+koti+ja+paeta.+Nalleaan+puristaen+rintaansa+vasten,+lapsi+kulkee+eteenpäin,+mutta+minne.+Käsi+äidin+kädessä+hän+kysyy,+miksi+meitä+tapetaan.+Lapsi+ei+ymmärrä+sitä+vihan+määrää,+mitä+sota+tuo+tullessaan.++Hän+vain+pelkää+kävellessään+siinä+äitinsä+kanssa+kohti+tuntemattomuutta.+
Onko+se+oikein,+että+ihmiset+joutuvat+kärsimään,+vain+sen+tähden,+että+joku+haluaa+lisää+valtaa+?
13.03.2022 09:39
Venäjä+on+unohtanut,+mitä+on+totuus.+Valhe+on+kietonut+Venäjän+valtaapitäjät+otteeseensa.+Kun+tarpeeksi+valehtelee,+niin+itsekin+alkaa+uskoa+valheisiinsa.+Mutta+eikö+suomalainen+sanalasku+kerro,+millainen+loppu+on+valheella.+Ei+kovinkaan+mukava.
Venäjäkin+joutuu+tulevaisuudessa+kohtaamaan+tuhonsa.+Eikä+se+ole+mukava.
13.03.2022 09:25
40 / 59