Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1505

1. Aluksi+kiitän+sinua+siitä,+että+jossain+vaiheessa+kirjoitit+hepreankielisen+raamatun+www+sivut,+niin+olen+innoissani+yrittänyt+lukea+hepreaksi+raamattua.+Innostuin+niin,+että+tilasin+hepreankielisen+Vanhan+ja++Uuden+Testamentin.+Kiitos+sinulle+siitä.+Usein+siunaan+Aaronin+siunauksella+Israelia,+koska+Israel+on+minulle+rakas+maa.+Mutta+on+se+vaikeaa,+mutta+yritän+sitkeästi.Sitten+ajatuksia+Jobin+kirjasta.+Minun+mielestäni+Jumala+puhui+Jobille+niin,+kuin+tämä+pystyi+sen+sanoman+ymmärtämään.+En+usko,+että+Job+olisi+ymmärtänyt+tieteellistä+selostusta+siitä,+mitä+Jumala+hänelle+kertoi.+Minusta+Jobin+kirja+on+kaunokirjallisuuden+helmiä.+Se+on+runollista+ja+ihmeellisen+kaunista+kerrontaa+ihmiselle,+joka+eli+oman+elämänsä+mutakuopassa.Kun+poikani+oli+pieni+ja+jos+hän+kysyi+minulta+jotain,+en+alkanut+hänelle+kertomaan+tieteellisiä+faktoja.+Kerroin+hänelle+sen,+minkä+hän+lapsena+voisi+ymmärtää.+Jos+olisin+papalleni,+joka+ei+käynyt+koulua,+alkanut+opettaa+lukion+fysiikkaa,+ei+siitä+olisi+tullut+mitään.+Ei+hän+olisi+sitä+ymmärtänyt.+Enkä+usko,+että+Job+olisi+ymmärtänyt+tieteellisiä+selostuksia,+mutta+Jobkin+ymmärsi+niiden+puheiden+jälkeen,+miten+ihmeellinen+Jumala+on.+Hän+on+kaikkivaltias,+kaikkitietävä,+rakastava+ja+pyhä+Jumala.