Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viime+keväänä+luin+monia+kirjoituksia+koronarokotteen+puolesta+ja+vastaan.+Mielestäni+koronavastaisten+kirjoitukset+eivät+vakuuttaneet+mitään.+He+uskoivat+erilaisia+salaliittoteorioita.+En+tiedä,+kuinka+paljon+heissä+oli+niitä,+jotka+uskovat,+että+maapallo+on+pannukakku.+Heidän+kirjoituksensa+oli+usein+samanlaatuista+potaskaa.+He+uskovat,+että+maailmassa+on+salaliitto,+joka+tahtoo+tappaa+kaikki+ihmiset+tällä+rokotuksella.+En+oikein+usko+salaliittoteorioihin.+Rokotevastaisten+kirjoitukset+eivät+vakuuttaneet+minua,+minusta+ne+olivat+sellaisia+kirjoituksia,+joihin+en+voinut+uskoa.
Mietin+eri+vaihtoehtoja.+Jos+rokotus+estäisi+minun+saamasta+koronaa,+miksi+en+sitä+ottaisi.+Jos+saan+koronan+rokotettuna,+se+on+kuitenkin+lievempi+kuin+rokottamattomana.+Ja+otan+sen+riskin,+että+voin+ottaa+vielä+monta+rokotus+tulevaisuudessa.+En+tiedä+rokotuksien+vaikutusta+kehooni,+mutta+kuitenkin+otin+rokotteen.+Jos+ne+rokotteet+vaikuttaa+heikentävästi+kehooni,+että+saan+sairauksia,+niin+otan+sen+riskin.+Mieluummin+sairastan+kotona+kuin+letkuissa+sairaalassa.
Yhden+tutun+perheen+alle+12+vuotta+vanha+poika+sai+koronan.+Hänen+vanhempansa+olivat+ottaneet+rokotukset.+Vanhemmatkin+saivat+koronan,+mutta+he+sairastivat+sen+kotona+ja+he+eivät+olleet+kauhean+kipeitä.+He+eivät+joutuneet+sairaalaan+ja+näin+eivät+vieneet+sairaalapaikkoja+muilta.
26.11.2021 08:15
Oletko+ottanut+huomioon,+kuinka+monta+ihmistä+koronaan+sairastunut+ihminen+tartuttaa.+Onko+se+lähimmäisen+rakkautta,+että+haluaa+tartuttaa+muita+ihmisiä+koronaan.+
Ihmisillä+on+sairauksia,+jotka+vähentävät+immuniteettiä+ja+toisilla+se+on+huonompi.+Minun+miehelläni+oli+immuniteetti+huono,+kaikki+flunssat+tarttuivat+häneen.+Hän+oli+aina+sairas.+Yhdestä+flunssasta+hän+sai+jälkitaudin,+munuaistaudin.+Ei+ollut+kiva+tauti.
Jos+ei+olisi+ketään+rokotettu,+mikähän+olisi+Suomessa+tilanne+nyt.+Nyt+sairaalat+ovat+täyttyneet+koronaan+sairastuneista.+Onko+se+rokottamattomien+tahto,+että+vanhat+ja+sairaaat+kuolevat,+mitäs+siitä.+Ajattelevatko+he,+että+voihan+ne+kuollakin,+sairaat+ja+vanhukset+tulevat+yhteiskunnalle+kalliiksi.+Mutta+tämä+ajatus+on+väärä.+Me+emme+saa+ajatella+näin.
25.11.2021 09:51
Ihmiset+ovat+kääntäneet+Jumalalle+selkänsä.+He+tekevät+sellaisia+tekoja,+jotka+ovat+Jumalan+sanan+vastaisia.+Jos+joku+ampuu+toisen+ihmisen,+mitä+pitäisi+sinun+mielestäsi+Jumalan+tehdä+siinä+tilanteessa.+Jos+isä+raiskaa+lapsensa,+mitä+Jumalan+pitäisi+tehdä+siinä+tilanteessa.+Ihmiset+ovat+tuhonneet+tämän+maailman+usein+ahneuksissaan,+mitä+Jumalan+olisi+pitänyt+tehdä.+Ihmiset+sotivat,+tappavat,+mitä+Jumalan+pitäisi+tehdä.+Pitäisikö+Jumalan+rangaista+näitä+pahantekijöitä,+mutta+mikä+olisi+hyvä+rangaistus.+
Jumala+antoi+ihmiselle+vapaan+tahdon+tehdä+hyvää+tai+pahaa.+Jos+me+teemme+pahaa,+onko+se+Jumalan+vika.+Tietysti+me+voimme+syyttää+Jumalaa+kaikesta,+mitä+olemme+itse+tehneet,+mutta+eikö+olisi+oikeampaa+syyttää+omista+vääristä+teoista+itseään.
25.11.2021 09:36
Minun+kissani+ovat+tulleet+minulle+kissatalolta.+Osa+oli+löydetty+luonnosta+ja+kukaan+ei+ollut+hakenut+niitä+kissatalolta.+Ne+olivat+villejä,+mutta+ne+kesyyntyivät.+Muutaman+oli+edellinen+omistaja+vienyt+kissatalolle,+koska+olivat+kyllästyneet+niihin.+Sieltä+minä+hain+viisi+kissaa.+Nyt+on+enää+yksi+elossa.
24.11.2021 13:49
En+voisi+piiskata+mitään+eläintä,+halusin+vain+sanoa,+etten+halua,+että+kissani+tappaa+hiiriä.+Olisin+kyllä+vihainen.+Kerran+hiiri+eksyi+sisälle,+silloin+minulla+oli+viisi+kissaa,+joku+kissoista+oli+tappanut+sen.+Silloin+sanoin+kissoille+vain+hyi+sanan.+Olin+kyllä+vihainen.+Olin+vihainen,+kun+mieheni+lossalla+tappoi+hiiriä.+Minä+rakastan+kaikkia+eläimiä.
24.11.2021 13:39
Minä+en+pelkää+kuolemaa.+Yritin+nuorena+itsemurhaa,+koska+halusin+kuolla.+Kun+tulin+uskoon,+halusin+elää.+Mutta+en+pelkää+kuolemaa,+koska+silloin+saan+nähdä+Jeesuksen+ja+se+on+ihana+hetki.+
Hän+on+antanut+minulle+halun+elää+täällä+kurjassa+maailmassa.+Vaikka+maa+saastuu+ihmisten+jalkojen+alla,+meret+saastuu+ihmisten+välinpitämättömyyden+takia,+ilma+saastuu+ihmisten+ahneuden+takia+ja+katselen+sitä+tuhoa,+mitä+ihminen+saa+aikaan,+jaksan+elää.+
Nuorena+en+meinannut+jaksaa+elää+nähdessäni+kaikkialla+pahuutta,+itsekkyyttä,+ahneutta,+mutta+nykyään+jaksan.+Suren+edelleen,+kun+eläimet+kuolevat+sukupuuttoon+ihmisten+takia,+suren+lapsia+sodan+keskellä,+paljon+on+täällä+surun+aihetta.+Mutta+ne+eivät+enää+aja+minua+itsemurhan+partaalle.+Sen+on+Jeesus+tehnyt.
24.11.2021 12:36
Minun+kissani+on+sisäkissa.+Se+ei+tapa+lintuja+eikä+hiiriä.+Jos+se+tappaisi+hiiren,+se+saisi+piiskaa.+Kissa+on+peto,+siksi+pidänkin+sen+sisällä.+Minua+ei+se+ole+vielä+yrittänyt+syödä.
24.11.2021 12:26
Kirjoitin,+etten+itse+olisi+mennyt+naimisiin+avioeron+jälkeen.+Mutta+enhän+ole+mennyt+naimisiin+sen+jälkeenkään,+kun+mieheni+kuoli.+Olin+silloin+44+vuotta+vanha.+Olin+onnellinen+yksin.+Minä+oikeastaan+kartan+miehiä+kuin+ruttoa.+Minulle+yksin+eläminen+on+helppoa,+koska+en+kaipaa+vierelleni+ketään.+Koska+asun+omakotitalossa,+olen+kuitenkin+joskus+joutunut+toteamaan+joissain+töissä,+että+nyt+tarvittaisiin+tässä+miestä,+kun+omat+voimat+ovat+loppuneet.
Minulla+ei+ole+varaa+osoitella+ketään+sormella,+koska+silloin+kolme+sormea+osoittaa+minua.+Minä+uskon,+että+Jeesus+ristillä+kantoi+kaikki+syntimme+ristillä+ja+Jumala+ne+siellä+tuomitsi.+Tunnen+joitain+ihmisiä,+jotka+ovat+avioeron+jälkeen+menneet+naimisiin,+mutta+en+koskaan+ajatuksissanikaan+syytä+heitä+synnistä.+He+ovat+sen+ratkaisun+tehneet+ja+Jumala+näkee+ne+syyt+ja+hän+on+oikeudenmukainen.
Minä+pidän+enemmän+eläimistä+kuin+ihmisistä.+Eläimet+ovat+rakastettavampia+kuin+ihmiset.+Eläinten+kanssa+on+helpompaa,+ne+eivät+koskaan+lyö.+Eläin+on+parempi+ystävänä+kuin+ihminen.+Mutta+tämä+on+minun+mielipiteeni.+Kun+on+vammautunut+ihmissuhteissa,+eläin+on+parempi+toveri,+koska+se+ei+koskaan+paina+sinua+lattian+rakoon,+se+ei+koskaan+vie+sinulta+halua+elää.+Ihmiset+tekevät+näin.
23.11.2021 08:36
Minä+en+olisi+mennyt+uudestaan+naimisiin,+jos+olisin+eronnut.+Mutta+mitä+sitten,+jos+olisin+mennyt+uudelleen+naimisiin,+ennen+kuin+tulin+uskoon.+Siinä+olisi+vaikea+tilanne.++Jos+ottaisin+avioeron+niin,+silloinhan+minä+hylkäisin+mieheni.+Tekisinkö+silloin+oikein,+jos+eroaisin+toisesta+puolisostani+?+Mutta+kuitenkin,+voisinko+elää+hänen+kanssaan,+siinä+olisi+pulma.+Erotako+vai+ei+?+Onneksi+minun+ei+omalla+kohdallani+tarvitse+sitä+miettiä,+koska+olen+leski.+En+ole+kuitenkaan+haaveillut+uudesta+puolisosta,+minulle+riitti+yksi+puoliso.+
Kun+olin+naimisissa,+oli+meillä+vaikeita+tilanteita,+mutta,+koska+olin+uskossa+Jeesukseen,+en+olisi+voinut+edes+ajatella+avioeroa.+Mieheni+uhkaili+välillä+avioerolla,+mutta+se+oli+vain+uhkailua.+On+tilanteita,+milloin+ei+voi+jatkaa+avioliittoa,+jos+mies+on+väkivaltainen+ja+lapsetkin+ovat+vaarassa.+Mutta+uskovaisena+en+olisi+mennyt+uudestaan+naimisiin.
Synti,+joka+on+anteeksiantamaton,+on+mielestäni+se,+että+hylkää+Jumalan+armon+Jeesuksessa+Kristuksessa.+Jeesus+tuli+tänne+maailmaan,+että+me+ottamalla+hänet+vastaan+elämäämme,+pelastuisimme.+Hän+on+ainoa+tie+Jeesuksen+luo.
22.11.2021 19:54
Ei+Päivi+pyri+esittämään+homoja+huonossa+valossa,+vaan+hän+tuo+julki+Raamatun+kannan.++Homoseksuaaliset+teot+ovat+syntiä,+samoin+kuin+avoliitot+heteroiden+keskellä.
Homoksi+ei+kukaan+synny,+vaan+monet+tekijät+voivat+johtaa+siihen,+että+ihminen+rakastuu+samaan+sukupuoleen.+Varkaaksikaan+ei+kukaan+synny,+eikä+murhaajaksi,+vaan+olosuhteet+voivat+vaikuttaa+siihen,+että+ihmisestä+tulee+varas+tai+murhaaja.+Monet+asiat+lapsuudessa+vaikuttavat+siihen,+millaiseksi+me+tulemme.
Minä+kasvoin+vihan+keskellä+ja+se+teki+minusta+aran+ja+pelokkaan.
Jeesus++meni+ristille+meidän+puolestamme.+Jos+me+otamme+hänet+vastaan+elämäämme,+me+pelastumme.+Jeesus+on+ainoa+tie+Isän+Jumalan+luo.+Ei+ole+muuta+tietä.+Jeesuksen+luo+voi+tulla+kaikki+ihmiset,+hän+ei+ketään+aja+luotaan+pois.
14.11.2021 12:45
Joudunhan+minä+syömään+esim.+myrkytettyä+viljaa,+myrkytettyjä+vihanneksia,+myrkytettyjä+hedelmiä.+En+yhtään+tiedä,+mitä+ne+myrkyt+elimistössäni+tekee.+Tuhoavatko+ne+munuaiseni,+aiheuttavatko+syöpää+tai+muita+sairauksia.+Kuitenkin+joka+päivä+ihminen+joutuu+syömään.
Yhtenä+kevään+katselin,+kun+viljelijä+oli+pellollaan+ja+ruiskutti+myrkkyä+pellolle.+Se+haju+oli+erikoinen.+Ei+nykyään+pelloilla+kasva+esim.+ruiskaunokit,+ne+on+tapettu.+Kerran+kävelin+hakkualueella,+siellä+oli+maininta,+ettei+siellä+myrkytyksen+takia+saa+kävellä.+Mutta+minä+katselin+sitä+aluetta+tieltä.+Ei+lennellyt+siellä+perhoset,+ei+viserrelleet+linnut,+ei+orava+hypellyt,+kuoleman+koura+oli+siellä.+Mietin+siinä,+kuinka+paljon+myrkkyä+minäkin+siinä+hengitin.
Otin+kuitenkin+koronarokotteen,+vaikka+allergisena+sitä+emmin.+En+saanut+kuitenkaan+rokotuksesta+mitään+oireita.+Sitä+en+tiedä,+saanko+myöhemmin+rokotuksen+aiheuttaman+taudin+ja+kuolen+siihen.+Tai+rokottamattomana+olisin+kuollut+koronaan.
21.10.2021 15:27
Sitä+me+emme+vielä+tiedä.+Mutta+me+tiedämme,+mitä+alkoholi+ja+huumeet+aiheuttavat+syntymättömälle+lapselle.
21.10.2021 14:52
Kas,+kun+et+usko,+että+rokotteessa+on+pieniä+vihreitä+miehiä,+jotka+alkavat+elimistössämme+tehdä+tuhoa.
Kun+ostamme+ruokaa,+mistä+tiedämme,+mitä+myrkkyjä+se+sisältää.+Kun+viljelija+keväällä+aloittaa+viljelyn,+pellolle+laitetaan+myrkkyä.+Mitä+se+myrkky+tekee+meille,+kun+syömme+myrkytettyä+ruokaa+?+Kun+ostamme+lihaa,+mistä+tiedämme+sen,+onko+eläin+joutunut+syömään+antibiootteja+tai+muita+lääkkeitä+ja+mitä+ne+vaikuttavat+meidän+elimistössämme.+Me+luotamme,+että+ostamamme+ruoka+on+terveellista,+mutta+emme+tiedä+varmasti+ostaessamme+sitä.
Joku+rokottamaton+facebookissa+kirjoitti,+ettei+olisi+pitänyt+rokottaa+ketään.+Vanhat+ja+sairaat+olisivat+kuolleet+ja+se+olisi+ollut+kirjoittajan+mielestä+okei.+Minusta+se+kirjoitus+tuntui+pahalta.
Kun+Suomessa+ilmaantui+poliota,+meille+annettiin+sokeripala,+ettei+polio+leviäisi.+Koronasta+emme+tiedä,+miten+kauan+se+kiusaa+meitä.+Jotenkin+en+pysty+ajattelemaan,+että+lääketehtaat+laittaisivat+myrkkyjä+rokotteisiin,+että+ihmiset+kuolisivat.+Silloinhan+he+tekisivät+myös+itselleen+hallaa.+Kuka+sitten+lääkkeitä+ostaisi,+kun+rokotetut+kuolisisvat.+Pieni+osa+ihmiskuntaa+jäisi+tänne+tallustamaan.
Minulla+todettiin+epilepsia+ja+määrättiin+lääke.+Ensimmäinen+ei+sopinut+minulle,+toinen+aiheutti+allergisia+reaktioita+ja+kolmas+samaten,+mutta+ei+niin+pahoja+kuin+edellinen.+En+enää+uskalla+vaihtaa+uutta+epilepsialääkettä.+Yritän+kestää+tämän+kanssa.+Olen+allerginen+eläimille+ja+monille+kasveille.+Koronarokotteesta+en+saanut+mitään+oireita,+vaikka+vähän+pelkäsin.
Otin+koronarokotteen,+koska+en+halua+tartuttaa+ketään.+Olen+rokotettunakin+varovainen,+etten+tartuttaisi,+jos+olisin+sen+jostain+saanut.
21.10.2021 14:48
Minä+en+löydä+missään+kohtaa+Jeesuksen+sanoista,+että+hän+haluaisi+surmata+ihmisen.
Joh.+12:47+"Ja+jos+joku+kuulee+minun+sanani+eikä+niitä+noudata,+niin+häntä+en+minä+tuomitse;+sillä+en+minä+ole+tullut+maailmaa+tuomitsemaan,+vaan+pelastamaan+maailman."
Kun+lukee+Uutta+testamenttiä,+Jeesus+useinkin+sanoi+voimakkaasti+asioita,+varsinkin+fariseuksille,+koska+tunsi+heidän+sydämensä+tilan.+Heille+merkitsi+ihmiskunnia+enemmän.+He+olivat+pilkun+viilaajia,+kaikessa+yrittivät+noudattaa+lakia.+Mutta+he+unohtivat+rakkauden+lain.+Jeesusta+he+vihasivat+niin+paljon,+että+tahtoivat+tappaa+hänet.
En+taistele+Raamattua+vastaan,+mutta+en+usko,+että+Jeesus,+joka+kuoli+syntiemme+tähden,+olisi+määrännyt+surmaamaan+ne,+jotka+kiroavat+isän+ja+äidin.+Jeesus+kärsi+kuoleman+meidän+kurjien+tähden,+että+me+saisimme+syntimme+anteeksi,+kun+me+otamme+hänet+vastaan+elämäämme.
21.09.2021 18:59
Room.+1:27+samoin+miespuoletkin,+luopuen+luonnollisesta+yhteydestä+naispuolen+kanssa,+ovat+kiimoissaan+syttyneet+toisiinsa+ja+harjoittaneet,+miespuolet+miespuolten+kanssa,+riettautta+ja+villiintymisestään+saaneet+itseensä+sen+palkan,+mikä+saada+piti.
Miten+selität+ylläolevan+tekstin+?
18.09.2021 22:39
Fariseukset+ja+kirjanoppineet+toivat+Jeesuksen+eteen+aviorikoksesta+tavatun+naisen.+Mooseksen+lain+mukaan+hänet+oli+kivitettävä.+He+kysyivät+Jeesukselta,+mitä+Jeesus+sanoisi+tästä.+Jeesus+sanoi:+"Se,+joka+on+synnitön,+heittäköön+ensimmäisen+kiven."+Ei+ollut+miehissä+ketään+sellaista,+joka+olisi+voinut+heittää+kiven.+Jeesus+sanoi+naiselle:+"En+minäkään+tuomitse+sinua.+Mene,+äläkä+enää+syntiä+tee."+(Joh.+8:1-11)
Kyllä+minulla+on+eriävä+mielipide.+Kun+Jeesus+eli,+oli+vielä+lakiliiton+aika.+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen+alkoi+armon+aika.+Ihminen+pelastuu+ainoastaan+armosta+ei+tekojen+kautta.+Fariseukset+olivat+koko+ajan+Jeesuksen+kimpussa,+koska+hän+rikkoi+heidän+mielestään+lakia.+Fariseukset+yrittivät+täyttää+lakia+pilkulleen,+vaikka+he+olivat+täynnä+omahyväisyyttä,+olevinaan+toisia+ihmisiä+parempia.+
Jos+Jeesus+sanoi+kuulijoilleen,+että+heidän+tulee+rakastaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseään,+miten+siihen+voi+laittaa+sen,+että+Jeesus+olisi+halunnut+murhata.+Minä+en+usko+sitä.
18.09.2021 22:27
Minä+otin+Jeesuksen+vastaan+elämääni+vuonna+1981.+Sen+jälkeen+olen+saanut+elää+hänen+kanssaan.+Jeeesus+lupasi+opetuslapsilleen,+että+hän+on+heidän+kanssaan+maailman+loppuun+asti.+(Matt.+28:20)+Minä+uskon+siihen.+
Joh.+1:2+Mutta+kaikille,+jotka+ottivat+hänet+vastaan,+hän+antoi+voiman+tulla+Jumalan+lapsiksi,+niille,+jotka+uskovat+hänen+nimeensä,
17.09.2021 21:22
Kun+luen+kyseistä+tekstiä,+minä+ymmärrän+sen+niin,+että+Jeesus+otti+asian+esiin+vanhasta+testamentistä,+mitä+Mooses+oli+kirjoittanut+vanhempien+kunnioittamisesta.+Pitää+kuunnella,+mitä+Jukka+Norvanto+sanoo+ohjelmassa+Raamattu+kannesta+kanteen.
En+voi+missään+tapauksessa+uskoa+sitä,+että+Jeesus+olisi+käskenyt+surmaamaan+ihmiset,+jotka+kiroavat+isänsä+ja+äitinsä.+Se+on+mahdotonta+minun+mielestäni.
Ei+ole+tarkoitukseni+opettaa+sinulle+Raamattua,+mutta+saan+kai+minä+sanoa+oman+erävän+mielipiteeni.
17.09.2021 21:07
Olen+onnellinen,+koska+saan+olla+Jeesuksen+oma.+Hän+on+ainoa,+josta+iloitsen.
Kirjoitin+vähän+väärin,+koska+en+kauheasti+pidä+elämästä.+Miksi+?+Siksi,+että+tämä+maailma+on+paha.+Ihmiset+ovat+pahoja,+he+tekevät+pahaa+eläimille+ja+lapsille.++Sydämeni+murtuu+välillä+sen+pahuuden+takia.+Minusta+tuntuu,+että+olen+liian+herkkä+elämään+täällä+maailmassa.+Suren+sitä,+kun+ihminen+tuhoaa+luontoa,+tuhoaa+kaiken+sen+kauniin,+mitä+täällä+on.
Viha+on+syntiä+ja+sitä+minä+olen+tuntenut.+Vihani+oli+niin+syvää,+että+yritin+tappaa+itseni.+Olen+ollut+kateellinen+niille,+jotka+ovat+saaneet+kokea+äidin+rakkautta.+Olen+puhunut+pahaa+toisista+ihmisistä.+Olen+sanonut+sanoja+loukatakseni+toisia.+Olen+ollut+ilkeä,+huomaan+itsessäni+valtavasti+ilkeyttä.+Olen+ollut+läheisriippuvainen+ja+totellut+toisten+käskyjä+ja+tehnyt+vääriä+tekoja+miellyttääkseni+heitä.+Ja+paljon+muuta+pahaa+olen+tehnyt.++Olisin+tehnyt+paljon+pahempiakin+tekoja,+ellen+olisi+ollut+niin+arka.
17.09.2021 20:57
Missä+kohtaa+uudessa+testamentissä+on+ohje,+että+varkaan+saa+tappaa,+jos+hän+tulee+yöllä.+En+tiedä,+mitä+minä+tekisin,+jos+kuulisin,+että+varas+tulisi+yöllä+varastamaan.+En+ainakaan+tappaisi.
17.09.2021 10:22
50 / 59