Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

1. Kerro+minulle+maa,+missä+ei+olisi+korruptiota+?+Kerro+minulle+maa,+missä+kaikki+ihmiset+ovat+hyviä,+eivät+tee+mitään+pahaa+?+Kerro+minulle+maa,+missä+ihmiset+rakastavat+toisiaan+ja+muita+ihmisiä+ulkomailla+?+Kerro,+jos+löytyy+tuollainen+maa.Oletko+sinä+täydellinen+ja+synnitön+ihminen,+että+voi+tuomita+toisia+ihmisiä+?+Oletko+sinä+koskaan+tehnyt+yhtään+virhettä+elämässäsi,+että+voit+tuomita+toisia+?Jokaisessa+valtiossa+on+vikansa,+koska+siellä+tekee+päätöksiä+ihmiset,+jotka+ovat+erehtyväisiä+ihmisiä.+He+tekevät+virheitä,+jotka+joskus+aiheuttavat+paljon+pahaa.Me+kaikki+olemme+tehneet+sellaista,+jota+kadumme.+Jollain+teoillamme+voi+olla+pahojakin+seuraamuksia+itselle+tai+läheimmäsillemme.+Se,+mikä+näytti+hyvältä+kymmenen+vuotta+sitten,+voi+olla+tänään+todella+huono+idea.Kun+keksittiin+muovi,+ihmiset+olivat+haltioissaan.+Nyt+me+hukumme+muoviin,+valtameret,+joet+ja+järvet+ovat+täynnä+muovia.+Muovia+on+kaduilla,+pelloilla,+metsissä+ja+joka+puolella.+Ihminen+ei+osannutkaan+käyttää+muovia,+siitä+on+tullut+pahis.Totuus+on+se,+että+Venäjä+hyökkäsi+toiseen+maahan+ja+se+on+väärin.+Ei+kellään+ole+oikeutta+hyökätä+toiseen+maahan.+Jos+Putinilla+on+pelko+Natoa+kohtaan,+ei+hänen+sen+takia+tarvitse+hyökätä+Ukrainaan.+Onkohan+Putinilla+moniakin+fobioita,+joiden+kanssa+hän+taistelee+?+Mitä,+jos+hän+näkee+länsimaat+vihollisina+ja+alkaa+sotia+koko+Eurooppaa+vastaan,+niin+kuin+Hitler+teki.+Hitler+napsi+valtioita+itselleen+yksi+kerrallaan,+toivottavasti+Putin+ei+ota+oppia+Hitleristä.
  2. Oliko+ne+bolševikit+vaikkapa+grönlantilaisia,+vai+mistä+ne+tulivat+Venäjälle.+Olivatko+ne+mustia+miehiä,+jotka+riehuivat+Venäjällä+ja+tappoivat+tsaarin+?+Vai+olivatko+vaikka+pieniä+vihreitä+miehiä,+jotka+tulivat+kaukaa+avaruudesta.+Jos+vaikka+Lenin+olisikin+ollut+avaruudesta+tullut+vapauttamaan+Venäjän+kansan+tsaarin+orjuudesta.
  3. Me+emme+tiedä+koskaan,+mitä+joudumme+kokemaan+elämässämme.+Lapsuus+voi+olla+hyvä,+mutta+vanhempana+joudumme+kokemaan+kauheuksia.+Niin+kuin+Ukrainassa+monet+joutuvat+kokemaan+nykyään.Sairaus+voi+tulla+vähän+vanhempana+ja+ihminen+joutuu+kokemaan+paljon+kipuja.+Minun+mieheni+sairastui+17+vuotta+vanhana+munuaistautiin,+eikä+se+ole+mukava+sairaus.+Minun+serkkuni+oli+4+vuotta+vanha,+kun+sairastui+syöpään+luomesta,+joka+oli+suun+yläpuolella+1950+luvulla.+Hän+ei+voinut+nukkua+kuin+sylissä,+koska+syöpä+oli+edennyt+hänen+aivoihinsa.+Isänsä+sylissä+hän+kuoli+5+vuoden+vanhana.+Toiselle+serkulleni+tuli+syöpä+silmään+ja+toinen+silmä+jouduttiin+poistamaan.+Hän+oli+silloin+4+vuotta+vanha.+Sairauksia+tulee+lapsille+ja+aikuisille.+Vaikka+lapsi+syntyy+terveenä+ja+hyvään+perheeseen,+sairaus+ei+useinkaan+katso,+kehen+se+iskee+kyntensä.Se+on+vaikea+asia+vanhemmille,+jos+he+saavat+kuulla,+että+heidän+odottamallaan+lapsella+on+sairaus,+joko+kehitysvamma+tai+joku+muu+sairaus.+Se+on+vaikea+tilanne.+Se+tilanne,+missä+vanhemmat+eivät+pysty+hoitamaan+lastaan,+on+vaikea.+Jos+äitikin+käyttää+alkoholia+tai+huumeita+ja+odottaa+lasta,+on+hirveää.+Siinä+ei+äiti+pysty+ajattelemaan+ollenkaan+lapsen+etua.Sitä+on+vaikea+asettua+sen+henkilön+asemaan,+joka+harkitsee+aborttia.+Itse+olen+ajatellut,+missä+tapauksessa+itse+tekisin+abortin.+Tekisinkö+silloin,+jos+tulevalla+lapselta+puuttuisi+jalat+tai+kädet+?+Tekisinkö+silloin,+jos+tulevalla+lapsella+olisi+paha+sydänvika+?+Tekisinkö,+jos+tulevalla+lapsella+olisi+kehitysvamma+?+Ne+ovat+vaikeita+kysymyksiä,+joihin+ei+pysty+vastaamaan,+ennen+kuin+joutuu+kohtaamaan+sen+tilanteen.