Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+ole+puolustellut+ketään.+En+ole+edes+lukenut+saviseutulaisen+kirjoituksia.+Mutta+silmiini+kiinnittyi+sinun+kirjoittamasi.+Siihen+puutuin.+En+tiedä,+mitä+Jumala+ajattelee,+jos+me+kauheasti+haukumme+toisiamme.+Meidän+pitäisi+pystyä+keskustelemaan+asioista,+eikä+olemaan+tukkanuottasilla.
Millä+tavalla+olen+noussut+Jumalaa+vastaan+?+Siinäkö,+että+moitin+sinua+sanoistasi.+Niin+siinä+sanoin+pahasti,+kun+sanoin+sinulle,+että+sinun+pitäisi+hävetä+sanojasi.+Olen+pahoillani+siitä+ja+pyydän+anteeksi.
22.08.2021 21:43
Kyllä+minä+tiedän,+kuka+paholainen+on.+Olen+sen+verran+lukenut+raamattua.+Mutta+minusta+tuntui+pahalta,+että+joku+kirjoittaa,+että+joku+olisi+perkeleen+kakara.+Me+kaikki+olemme+kuitenkin+ihmisten+lapsia.++Minusta+ei+saisi+koskaan+kenestäkään+sellaista+sanoa.+En+itse+voisi+sanoa+kenellekään+ihmiselle+sellaista.
Nuo+raamatun+kohdat,+jotka+kirjoitit,+mielestäni+tarkoittaa,+että+ihminen+tekee+paholaisen+tahdon+mukaisia+tekoja.+Paholainen+sai+Juudas+Iskariotin+kavaltamaan+Jeesuksen.+Monet+ihmiset+ovat+joutuneet+paholaisen+valtaan+ja+Jeesus+paransi+heitä.
22.08.2021 21:18
Eihän+Hiskia+voi+olla+Ihmeellinen+neuvonantaja,+Väkevä+Jumala,+Iankaikkinen+isä,+Rauhanruhtinas.++Kyllä+minun+mielestä+siinä+kerrotaan+Jeesuksen+syntymästä.+++Miksi+Jumala+sanoi+1+Moos.+1:26+"Tehkäämme+ihminen+kuvaksemme".+Hän+käytti+monikkomuotoa+siinä+lauseessa.
Minä+uskon+Isään+Jumalaan+ja+Jeesukseen+Kristukseen+ja+Pyhään+Henkeen.+Jos+sinä+et+usko,+sinä+saat+olla+uskomatta.+Mutta+et+sinä+voi+pakottaa+minua+uskomaan,+niin+kuin+sinä+sanot.+Suokaamme+toisillemme+vapaus+eikä+pakoteta.
Luin+Sleyn+sivuja.+Siellä+oli+oheinen+kirjoitus:+Richard+Ondicho:+"Hyvät+ystävät,+kolmiyhteinen+Jumala+on+ainoa+Jumala,+joka+siunaa."
Tuossa+on+ainakin+mainittu+kolmiyhteinen+Jumala.+Käsittääkseni+hän+tarkoittaa+Isää,+Poikaa+ja+Pyhää+Henkeä.
22.08.2021 20:59
En+usko+noitiin.+Uskon+enkeleihin+ja+riivaajiin,+koska+niistä+on+kirjoitettu+raamatussa.+Uskon,+että+raamattu+on+Jumalan+sanaa.+Siellä+on+ennustuksia,+joista+osa+on+toteutunut+ja+osa+vielä+toteutumatta.+Jeesuksen+syntymä+on+ennustettu+vanhassa+testamentissä.
22.08.2021 20:36
En+ole+apina.++En+viitsinyt+kuunnella+Virtasen+puhetta,+kuin+vähän+aikaa.+En+pidä+sellaisten+ihmisten+puheista,+jotka+jorisevat+aluksi+tyhjää.+Jos+on+asiaa,+kertoo+sen+heti,+eikä+aikaile.
Nytkin+minulla+oli+vapaus+valita,+vastaanko+sinulle+vai+en.+Mietin+vähän+aikaa+ja+sitten+vastasin+kirjoitukseesi.
En+usko+kaikkien+ihmisten+jorinoita.+Jos+heillä+on+tärkeää++asiaa+kerrottavana,+kuuntelen+mielelläni.+En+tiedä,+kuka+tämä+Jussi+Virtanen+on,+minkä+alan+ihminen+hän+on,+mutta+alku+oli+aika+kauheaa+kuunneltavaa,+joten+en+jaksanut+kuunnella+loppuun.
22.08.2021 20:32
Mitä+mielestäsi+tarkoittaa+Jesaja+9:6-7++Sillä+lapsi+on+meille+syntynyt,+poika+on+meille+annettu,+jonka+hartioilla+on+herraus,+ja+hänen+nimensä+on:+Ihmeellinen+neuvonantaja,+Väkevä+Jumala,+Iankaikkinen+isä,+Rauhanruhtinas.+Herraus+on+oleva+suuri+ja+rauha+loppumaton+Daavidin+valtaistuimella+ja+hänen+valtakunnallansa;+se+perustetaan+ja+vahvistetaan+tuomiolla+ja+vanhurskaudella+nyt+ja+iankaikkisesti.+Herran+Sebaotin+kiivaus+on+sen+tekevä.
22.08.2021 20:20
En+tiedä,+kuka+olet,+mutta+sanon+sinulle:+"+Häpeä+sanojasi".+Miten+voit+kirjoittaa+noin+kauheita+sanoja.+Perkeleellä+ei+ole+kakaroita+ja+minusta+on+kauheaa+kielenkäyttöä+haukkua+ihmisiä+tuolla+lailla.+Jos+itse+et+usko,+että+Jumalalla+on+Poika,niin+ei+tarvitse+alkaa+haukkua+ihmisiä+tuolla+tavalla.+Jeesus+sanoi,+että+me+joudumme+sanoistamme+tilille.+Joten+puhdista+suusi+ja+ala+kirjoittamaan,+niin+kuin+aikuinen+ihminen+kirjoittaa.
Miksi+Jumala+sanoi+Moos.+1:26+:Ja+Jumala+sanoi:+"Tehkäämme+ihminen+kuvaksemme,+kaltaiseksemme;+ja+vallitkoot+he+meren+kalat+ja+taivaan+linnut+ja+karjaeläimet+ja+koko+maan+ja+kaikki+matelijat,+jotka+maassa+matelevat".++Hän+puhuu+monikossa:+tehkäämme...
Toisten+ihmisten+haukkuminen+ei+anna+hyvää+kuvaa+haukkujasta.
22.08.2021 20:07
Silloin,+kun+kuuluin+luterilaiseen+kirkkoon,+"vainosin"+kirkon+oppia.+Minusta+kirkon+opetuksessa+oli+paljon+väärää.+Kun+tulin+uskoon,+lopetin+nuo+"vainoomiset".+
Se,+mikä+minusta+on+väärin,+että+ihmisillä+on+väärä+kuva+kasteesta.+Monet+luulevat+pääsevänsä+perille+Jumalan+luo,+koska+heidät+on+kastettu+vauvana.+He+eivät+pätkääkään+ajattele+uskonasioita+täällä+maan+päällä,+he+juopottelevat,+viettävät+irstasta+elämää+ja+muuta+sellaista,+minkä+raamattu+kertoo+olevat+Jumalalle+kauhistus.+Kaikki+kuitenkin+pääsevät+taivaaseen,+koska+heidät+on+lapsena+kastettu.+
Kun+yksi+tuttuni+lapsi+pääsi+ripille,+yksi+aikuisista+kävi+ehtoollisella+ja+kehui+sitten+suureen+ääneen+naureskellen+hakeneensa+viinaryypyn.+Se+tuntui+minusta+pahalta,+vaikka+en+silloin+uskossa+ollutkaan.
Minä+olen+sitä+mieltä,+että+ihminen+pelastuu+ainoastaan+sillä,+että+hän+ottaa+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä,+eli+tulee+uskoon.+Sen+jälkeen+hän+alkaa+lukea+raamattua+ja+elää+raamatun+mukaan.+Synnittömiä+ei+meistä+tule,+mutta+meillä+on+aina+mahdollisuus+pyytää+Isältä+anteeksi+Jeesuksen+nimessä+syntejämme.
Joskus,+kun+luen+näitä+kirjoituksia,+ajattelen,+mitähän+Jeesus+ajattelee,+kun+me+haukumme+toisiamme.+Jeesus+antoi+meille+käskyn:+Rakastakaa+toisianne.+Siitä+maailma+tuntee+teidät+minun+omiksenne,+että+teillä+on+keskinäinen+rakkaus.+Mutta+löytäneekö+hän+meistä+rakkautta.
22.08.2021 19:48
Minä+en+ole+mielestäni+ollut+koskaan+taikauskoinen,+joten+se+on+vieras+aihe+minulle.+En+usko+mörköihin,+menninkäisiin+enkä+tonttuihin+ja+joulupukkiin.+
Minusta+kristinuskolla+ja+taikauskolla+ei+ole+mitään+yhteistä.
Minä+olen+uskossa+Jeesukseen.+Hänestä+voin+lukea+raamatusta.+Raamattu+on+ihmeellinen+kirja.+Vanhassa+testamentissä+on+ennustuksia+Jeesuksen+syntymisestä+tänne+maailmaan+ja+kuolemasta+meidän+syntiemme+tähden.+Usko+Jeesukseen+ei+ole+taikauskoa,+vaan+uskoa+Jumalan+poikaan.
22.08.2021 15:39
Minulla+on+vapaa+tahto.+Voin+tehdä+hyvää+tai+pahaa.+Voin+lyödä+naapuria,+jos+haluan+tai+olla+lyömättä.+Voin+potkaista+jotain+ihmistä+tai+olla+potkaisematta.+Paljon+on+asioita,++joissa+meillä+on+vapaa+tahto.+Voin+tehdä+hyvää+tai+pahaa,+tietysti,+jos+varastan,+joudun+kärsimään+siitä+seurauksen.
Kotona+voin+monia+asioita+valita,+rikonko+esim.+lahjaksi+saamani+maljakon,+kun+en+siitä+pidä+tai+antaa+sen+olla+ehjänä.+Elämä+on+täynnä+valintoja.+Parhain+valintani+oli+se,+että+tulin+uskoon.+Siinäkin+olin+valinnan+paikalla,+ottaako+Jeesus+vastaan+vai+ei.+Onneksi+tein+parhaan+valinnan.
22.08.2021 15:21
Siis+ihminen+saa+tehdä+mitä+tahansa,+niin+Jumlan+lupaus+on+voimassa.+Saa+murhata,+saa+raiskata+omat+lapsensa,++saa+varastaa,+saa+polttaa+naapurinsa+taloja,+saa+mennä+torille+ja+tappaa+niin+monta+ihmistä+kuin+ehtii,+ennen+kuin+poliisi+pidättää.+Saako+ihminen+tehdä+vaikka+mitä+pahoja+ja+lupaus+on+edelleen+voimassa+?+En+usko+sitä.
Jos+olet+sitä+mieltä,+että+ihminen+saa+elää+miten+haluaa,+tehdä+syntiä,+kuinka+paljon+haluaa+ja+Jumala+hyväksyy+hänet+sen+tähden,+että+hänet+on+kastettu+lapsena,+olet+väärässä.+
Jeesus+meni+ristille+meidän+syntiemme+tähden,+mutta+meidän+pitää+ottaa+Jeesus+vastaan+elämäämme,+että+me+pelastuisimme.++Ainoastaan+Jeesus+on+tie+isän+luo,+ei+ole+muuta+tietä.
22.08.2021 14:57
"Lapsena+saatu+oikea+Kristittyjen+Kaste+on+voimassa+ikuisesti."
Entä+sitten,+jos+ihminen+hylkää+Jeesuksen+ja+viettää+syntistä+elämää.+Entä+sitten,+jos+ihminen+ei+usko+Jumalaan+eikä+Jeesukseen.+Entä+sitten,+jos+ihminen+polkee+jalkojensa+alleJeesuksen+työn+ristillä.
Miten+kävi+saksalaisten,+jotka+murhasivat+juutalaisia+toisen+maailmansodan+aikana.+Uskon,+että+heidät+oli+kastettu+lapsena+?++Pelastiko+kaste+heidät+?+Miten+käy+murhamiehen,+jos+hän+ei+pyydä+syntejään+anteeksi+?+Pelastaako+lapsikaste+hänet+?+Miten+käy+pedofiilin,+joka+raiskaa+lapsensa,++vaikka+hänet+on+kastettu+lapsena+?+Jos+ihminen+on+saanut+lapsena+kasteen,+saako+hän+elää+elämäänsä+ihan+miten+vain+ja+kaste+on+voimassa+ikuisesti.
22.08.2021 13:56
Olet+oikeassa.+En+osannut+ajatella+Natsi-Saksan+tilannetta.+Olisin+valehdellut+siinä+tilanteessa,+jos+olisin+piilottanut+juutalaisia.+En+olisi+paljastanut+heitä+sotilaille.
Sinä+osaat+ottaa+tilanteita,+joita+itse+ei+tule+ajatelleeksi.+Ottaisin+ne+lääkkeet+laukusta+pelastaakseni+ihmisen.+Jos+itselläni+olisi+lääkkeet,+antaisin+ilomielin+ne+tarvitsevalle.
En+tiedä,+tuleeko+kohdalleni+tuollaisia+tapauksia.+Mutta,+jos+Suomessa+alettaisiin+vainoamaan+juutalaisia,+ilman+muuta+piilottaisin+heitä+kotiini.+Mietin+Estonian+uppoamista,+olisiko+siellä+voinut+tapahtua+tuollaista.+On+vaikea+kuvitella,+miten+itse+reagoisi+siellä,+kun+paniikki+iskee+ja+kuolema+lähestyy+vääjäämättä.++Onko+siinä+vain+itsellä+ajatus,+että+selviytyisin+hengissä.+En+tiedä.
07.08.2021 11:05
Teen+sukututkimusta.+Esi-isäni+Per+Jönsson+s.+1530+tuli+Ruotsista+Suomeen+Savonlinnaan+voudiksi.+Hänestä+alkoi+Voutilaisten+suku.+Muuta+en+tiedä+hänestä,+en+ole+edes+kuvaakaan+nähnyt,+mutta+uskon,+että+hän+on+esi-isäni.+Pietiläisten+esi-isä+lähti+Päkäneeltä+kohti+pohjoista+lapsineen+noin+vuonna+1530.+Sen+tiedän+esi-isästäni,+mutta+en+tiedä+minkä+näköinen+hän+on.+Mutta+uskon+kuitenkin,+että+hän+on+yksi+esi-isistäni.+Täytyy+mennä+1900-luvulle,+että+voin+katsella+esi-isiäni+ja+-äitiäni+valokuvista+ja+nähdä,+minkä+näköisiä+he+ovat.
Jeesuksesta+minä+voin+lukea+raamatusta.+Matteus,+Markus,+Luukas+ja+Johannes+ovat+kirjoittaneet+hänestä.+Ne+kirjoitukset+ovat+valaisseet+paljon+Jeesuksen+luonnetta+ja+sitä,+miten+hän+kohteli+tapaamiaan+ihmisiä.+Kaikista+tärkein+on+se,+että+hän+tuli+tänne+maailmaan+meidän+syntisten+tähden.+Hän+meni+ristille+ja+kantoi+meidän+syntimme+siellä.+Kun+me+otamme+hänet+vastaan+ja+tunnustamme+syntimme,+hän+antaa+ne+meille+anteeksi.+Me+saamme+alkaa+elää+hänen+yhteydessään+siihen+saakka,+kun+hän+tulee+hakemaan+meidät+pois+täältä+maan+alhoista.+Ja+se+hetki+lähenee+koko+ajan,+ajan+merkit+kertovat+sen.
07.08.2021 10:49
Missä+tilanteessa+valehtelu+on+oikeutettua+?+Jos+en+voi+kertoa+totuutta,+voinko+olla+hiljaa.+Milloin+varastaminen+on+oikeutettua+?++Viha+pahaa+tekoa+kohtaan+on+mielestäni+oikein,+mutta,+jos+sen+siirtää+ihmiseen+ja+alkaa+vaikka+vainota+vihasta+johtuen,+on+mielestäni+väärin.+Vaikka+sydämeni+on+täynnä+haavoja,+joita+ihmiset+ovat+tehneet+sinne,+en+tahdo+kostaa+heille+niistä.+Koska+tiedän+sen,+miltä+se+tuntuu,+kun+lyödään+sanoilla,+en+tahdo+tehdä+sitä+toisille.+Mutta+ne+haavat+ovat+tehneet+minut+araksi+ihmisiä+kohtaan.
Rakastaminen+on+vaikeaa,+sen+kyllä+tietää+jokainen.+Mukavia+ihmisiä+on+helpompi+rakastaa,+mutta+jotkut+tapauksen+ovat+vaikeampia+tapauksia.+MInä+en+ainakaan+rakasta+kaikkia+ihmisiä.+Minä+pidän+enemmän+eläimistä.+Katselin+eilen+pihalla,+kun+perhoset+lentelivät+pihalla+kukissa.+Olin+onnellinen+katsellessani+niitä.
Jos+Suomessa+tapahtuu,+että+terroristi+on+räjäyttämässä+pommin,+niin+eikö+poliisi+tee+kaikkensa,+ettei+häntä+ammuttaisi+kuoliaaksi.++USA+on+eri+asia,+se+on+pyssyn+paukuttelijoitten+maa.+Siellä+ihmisen+hengellä+ei+ole+arvoa,+varsinkin+mustilla.
07.08.2021 10:28
Jos+tytöllä+on+miehen+testoronipitoisuus,+eikö+olisi+helpompaa+antaa+hänelle+estrogeeniä,+että+hän+voi+olla+se,+miksi+hän+on+syntynyt.+Jos+pojalla+on+liikaa+estrogeenia,+eikö+olisi+helpompaa+antaa+hänelle+testoronia.+Tiedän+näistä+lapsista,+joista+esim.+ei+voida+synnytyksen+jälkeen+päättää+kumpaa+sukupuolta+he+ovat.+Olen+ajatellut+sitä,+että+me+syömme+paljon+myrkkyjä+elintarvikkeissa.+Viljoissa+on+myrkkyjä,+kasviksissa+on+myrkkyjä,+onkohan+mitään+ruokaa,+joka+olisi+puhdasta+myrkyistä.+Me+emme+tiedä,+mitä+ne+vaikuttavat+meidän+ruumiissamme.++Ja+mitä+ne+vaikuttavat+syntymättömässä+lapsessa.+
Minä+olen+ymmärtänyt,+että+siittiö+ratkaisee+sukupuolen.+Jos+silloin,+kun+siittiö+ja+munasolu+yhtyy,+ratkaistaan+sukupuoli,+miksi+sitä+pitäisi+muuttaa.
Mutta+puhe+oli+siitä,+että+ihmisten+aivot+alkaa+huutaa+julki+sitä,+että+sinä+oletkin+tyttö+pojan+ruumiissa+tai+poika+tytön+ruumiissa.+Minulle+aivoni+ei+ole+koskaan+huutaneet,+että+olen+tyttö+tai+poika.+En+ole+kuullut+aivojeni+huutelevan+tuollaisia.
En+ymmärrä+transihmisiä,+miksi+he+eivät+voi+hyväksyä+sitä,+miksi+he+ovat+syntyneet.+Ei+se+elämä+sen+helpompaa+ole,+jos+on+vaihdettu+sukupuolta.
06.08.2021 20:48
Minun+aivoni+eivät+kerro+minulle,+olenko+mies+vai+nainen.+Minä+tiedän,+että+olen+nainen,+koska+synnyin+tytöksi.+Vaikka+kuinka+kyselen+aivoiltani,+eivät+ne+kerro,+olenko+mies+vai+nainen.+Mistä+minä+tiedän,+olenko+nainen+vai+mies+?+Onko+minun+luonteessani+jotain+miehisiä+tai+naisellisia+piirteitä+?++Laittavatko+minun+aivoni+minut+käyttäytymään+niin+kuin+mies+tai+nainen+?+Antavatko+aivoni+minulle+viestejä,+että+olenkin+mies+?+MIllaisia+viestejä+ne+lähettävät+?+Jos+pidän+puutöistä,+kertovatko+aivoni+minulle,+että+olen+mies.+Jos+pidän+"miesten"+töistä,+kertovatko+aivoni,+sinä+olet+mies+väärässä+sukupuolessa.+Miten+aivot+kertovat+minulle,+jos+olen+väärässä+sukupuolessa+?+Miten+ne+sen+viestittävät+?
Olen+miettinyt,+mitkä+asiat+tekevät+minusta+naisen.+En+löydä+mitään+muuta+todistetta,+kuin+sen,+että+synnyin+tytöksi.+MInä+olen+tullut+isääni,+olemme+isäni+kanssa+hyvin+samanlaisia.+Luonnekaan+ei+sano,+pitäisikö+minun+olla+mies,+koska+olen+niin+isäni+kaltainen,+ei+edes+minun+aivoini+toitota+sitä+minulle.
Miksi+olen+nainen+?+Sen+tähden,+koska+synnyin+tytöksi.
04.08.2021 08:56
Lista+on+pitkä,+kun+alkaa+luetella+syntejä.+Valehteleminen+on+yksi,+johon+melkein+kaikki+lankeavat.+On+valkoisia+valheita+ja+mustia.+Juoruaminen+on+minusta+myös+syntiä,+siinä+voidaan+tuhota+joku+ihminen+ja+se+on+väärin.+Aviorikos+on+syntiä,+se+voi+tuhota+puolison+ja+lasten+elämän.+Tietysti+useat+ovat+sitä+mieltä,+että+varastaminen+on+syntiä.+Minusta+myös+se,+että+joku+sytyttää+tahallaan+jonkun+talon+tuleen+tai+vaikkapa+metsää,+on+myös+syntiä.+Murha+on+syntiä,+abortti+on+syntiä.+Kateus,+vihamielisyys,+ylpeys,+katkeruus+ovat+mielestäni+syntiä.+Taitaa+tulla+aika+pitkä+luettelo,+en+taida+jaksaa+jatkaa+luetteloa.
Itse+olen+ainakin+saanut+tehdä+parannusta+mielen+synneistä.+Kuinka+nopeasti+katkeruus+saa+ihmisestä+vallan,+kun+muistaa+jonkun+ihmisen+pahat+sanat+tai+teot.+Kateuskin+hiipii+salaa+mieleen,+kun+näkee,+että+muilla+menee+paljon+paremmin+ja+itse+joutuu+miettimään,+miten+saisi+rahat+riittämään.+On+paljon+helpompaa+vihata+kuin+rakastaa,+varsinkin+sitä+nurjamielistä+naapuria,+joka+on+aina+vastahankaan.+Vahingonilo,+joka+kumpuaa+sydämestä,+kun+näkee+jonkun+lankeavan,+kuuluisiko+sekin+syntien+joukkoon.+Juoruaminen+voi+tuhota+jonkun+ihmisen+elämän,+kun+hänestä+levitellään+valheellista+tietoa.+Ja+niin+edelleen,+listasta+taitaisi+tulla+aika+pitkä.
02.08.2021 18:07
Jeesus+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
Minun+mieheni+otti+Jeesuksen+vastaan+joitain+tunteja+ennen+kuolemaansa.+Hän+ei+ehtinyt+mennä+kasteelle.+Mutta+minä+uskon,+että+hän+pelastui,+koska+hän+otti+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.
02.08.2021 17:38
Isä+Meidän-+rukous+on+mielestäni+helmi.+Jeesus+sen+meille+antoi.+Siinä+on+otettu+kaikki+asiat,+joita+meidän+on+hyvä+rukoilla.+Meidän+seurakunnassa+on+välillä+rukoiltu+tämä+rukous.
Athanasioksen+uskontunnustus+on+ihmisen+kirjoittama,+samoin+kuin+apostolinen+ja+NIkean+uskontunnustus.+Tietysti+minä+uskon,+mitä+apostolisessa+uskontunnustuksessa+sanotaan.+Siinä+on+kerrottu+se,+minkä+voi+lukea+raamatusta.+Raamattu+on+kuitenkin+se,+jota+minä+luen.+Sieltä+saa+lukea+Jeesuksen+opetuksia+ja+sanoja.
01.08.2021 14:45
52 / 59