Miksi helluntailaiset eivät laula virsiä ja tunnusta Apotolista uskontunnutusta kouksessa ?
Virret kiellettyjä helluntaisrk:ssa
37
277
Vastaukset
- Anonyymi00001
Luterilaisuus on keskiaikainen uskonto. Syntynsä alusta asti luterilaisilla on ollut valta sanoa, kenen uskonto on oikein ja kenen oppi väärä ja kenet he saavat tappaa väärän uskon ja väärän opin takia.
Yhä edelleen luterilaiset elävät keskiaikaisen uskontonsa mukaan. Yhä edelleen luterilaiset katsovat omistavansa lain takaaman vallan tuomita kenet tahansa väärän opin ja väärän uskon takia. - Anonyymi00002
Psalmit 36:1-2
[1] Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi. [2] Synti sanoo jumalattomalle: minun sydämessäni ei ole Jumalan pelkoa hänen silmäinsä edessä.
Virret kuuluvat jumalnplvelukseen eikä lahkokokouksiin. - Anonyymi00003
Jumala kehoittaa veisaamaan virsiä.
Psalmit 96:1
Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa Herralle, kaikki maa.
Nutta eihän helluntailaiset usko Jumalaan eikä Raamattuun.- Anonyymi00016
Miksi pakkovauvakastetut eivät laula laulua "Miksi vaellat sä poluil maailman..."
Nyt kyllä narraat. Kyllä minä uskon Jumalaan ja minulla on Raamattu, jota luen. On suomalainen, heprealainen, englantilainen, ruotsalainen ja saksalainen Raamattu. Mistä olet saanut tämän tiedon, se ei ole totta.
Psalmit 96:1 heprealaisessa Raamatussa
שירו ליהוה שיר חדש שירו ליהוה כל-הארץ
on suomeksi: Laulakaa Herralle uusi laulu. Laulakaa Herralle, kaikki maa.
Heprealaisessa tekstissä on kirjoitettu laulu, ei virsi.
- Anonyymi00004
Onneksi Jumala hävittää laittomuuden.
Amerikkakin tuhoutuu lahkoineen ja azusoineen.- Anonyymi00011
Jumala puhaltaa sileäksi himoksen ja levin ajallaan !
Mihin sitten menet ilmaisemaan uskoasi #
- Anonyymi00005
Miksi jehovantodistajt ovat fiksumpia kuin helluntailaiset.
- Anonyymi00006
Koska helluntailainen diaspora alkaa dementoituva ?
- Anonyymi00007
Eräskin rollaattorilla kulkeva pitkänlinjan helluntaivanhus hokee jatkuvasti "ylöstempaus - ylöstempaus".
- Anonyymi00009
Lutterin kirkolla on n 30 alalahkoa !
Tiedätkö edes mihinniistä kuulut ?
- Anonyymi00008
Vietelevät helluntainaiset pukeutuvat mielellään mustiin legginseihin (kamelinvarvas näkyvillä) eikä valkeisiin vaatteisiin.
- Anonyymi00023
Onhan niitä valkoisiakin leggitsejä.
- Anonyymi00010
Helluntailaiset eivät tunnusta yhteistä apostolista uskoaan kokouksissaan.
Hälytyskellojen pitäisi soida!- Anonyymi00012
Hälytyskellot soi kun luterilainen poltti kirkkonsa !
- Anonyymi00013
Luterilaiset istuu kaljaterasseilla joka viikonloppu tunnustamassa yhteistä epäuskoaan !
Kirkossa oltiin viimeksi ripille, sillä mennään adressiin asti. - Anonyymi00017
Helluntailaiset tunnustavat Jeesuksen ihmisten edessä.
- Anonyymi00018
He ovat osa Jumalan perhettä, koska tekevät taivaallisen Isän tahdon. He ovat Jeesuksen veljiä, sisaria ja äitejä. Mutta Apostolinen tunnustus on juhlavaa etäältä katselemista. Kuin Faarao kulkisi ohitse ja kansa polvillaan katsomatta häneen olisi tien sivussa.
Ei mulla soi hälytyskellot niissä jotka tunnustaa Kristusta ihmisten edessä. Vaan islamin kanssa on ongelmia hälytyskellojen suhteen. Jopa juutalaisten suhteen olen vailla hälytyskelloja. Sen sijaan hindulaisuus niitä aiheuttaa. Miksi oikeastaan kristityt toisiaan parjaa.
Siitä teidät tunnetaan että teillä on keskinäinen rakkaus..... Käskikö Jeesus tunnustaa yhteistä apostolista uskoa. Tunnustivatko apostolit yhdessä apostolista uskoa ?
Miksi hälytyskellojen pitää soida, jos minä en jonkun tuntemattoman kanssa tunnusta apostolista uskoa. Onko se tunnustaminen joku porras parempaan uskoon ? Ja kun se ei ole edes Raamatussa.
- Anonyymi00014
Ei kokouksista silti puutu mitään oleellista. Aina jää iloinen sydän ja hyvä mieli. Ja rakkaus Kristusta kohtaan kasvaa.
Luterilaisista kokouksista jää vakava henki ja synnin tunto on läsnä ja katumus. PELKO JUMALAA JA KRISTUSTA kohtaan kasvaa. On siis viisaus ydinsanoma eikä rakkaus tms.
Molemmat ovat hyviä. En hylkäisi kumpaakaan menettämättä jotain oleellista uskostani. Kuitenkin monen eri seurakunnan kyydissä pysytteleminen on Jumalan valtakuntaan tutustumista kun taas taivas on tyytyvä yhteen ainoaan seurakuntaakin.
Siunausta, Rauhaa ja menestystä! - Anonyymi00015
Luterilaiset häpäisi kirkkonsa piispan luvalla!
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/paavalinkirkossa-kuvattu-musiikkivideo-hammentaa-kirkkoherra-kari-kanala-ei-ollut-antanut-lupaa-alttarin-kayttoon - Anonyymi00019
Helluntailaiset eivät hyväksy Katekismusta eikä Virsikirjaa, koska niissä on suoria lainauksia Raamatusta, mm. kasteen armosta ja ehtoollisen oikeasta merkityksestä.
- Anonyymi00024
Katekismus on suoraan valheittesi isältäsi. Yksikään Mooseksen lain käsky ole koskaan koskenut pakanoita. Mooses määräsi: Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
Sapattikäsky kuuluu Mooseksen sanoin: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Kunnioita isääsi ja äitiäsi-käsky kokonaisuudessaan: jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'.
Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
Älä tapa käsky-koski vain murhaamista rauhan aikana, muutoin Mooses käski: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.
Älä sano väärä todistusta-käsky ei kiellä valehtelua, vaan oikeudessa väärän todistuksen antamista: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.
Mooses määräsi myös heti käskyjen alussa: joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä, puhu isralaislle ja sano.
Luterilaisen katekismus on käärmeen myrkkyä.
- Anonyymi00020
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu eksytys ja heresia.
Kiroavat kolmiyhteisen Jumalan ja nimittelevät sitä Saatanaksi.
Eivät siksi tee kädellän ristinmerkkiä, koska siinä siunataan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.- Anonyymi00031
Ole nyt valehtelematta enempää !
Nyt kyllä valehtelet. En ole kuullut kenenkään kiroavan Jumalaa. Se, joka kiroaa Jumalaa, ei ole todellakaan uskovainen.
Onko Raamatussa sanottu, että pitää tehdä ristinmerkki. En ole kylläkään koskaan nähnyt luterilaisenkaan tekevän ristinmerkkiä. Ainoastaan katolisten olen nähnyt tekevän ristinmerkin. Onko ristinmerkin tekeminen tullut myös luterilaiseen kirkkoon ?
Mistä sinä saat nämä tietosi ?
- Anonyymi00022
Edelleenkään helluntailaiset eivät laula virsiä.
Hell.pastorien päätös.Kyllä meillä on laulettu virsiä. Mutta ei se virsien laulaminen ketään pelasta. Ainoastaan Jeesus pelastaa. On paljon hengellisiä lauluja, joita voi laulaa. Samoin on paljon hyviä virsiä.
Uudessa virsikirjassa helluntailaisilta kopioitu Amazing Grace, sanat vaan pilattu.
Harmittaako?
Muitakin kuin suomalaisia, ruotsalaisia tai natsisaksalaisia virsiä.
😊😊😊😊😊
https://www.youtube.com/watch?v=b4p2S7ngzq0- Anonyymi00025
Miksi pakkovauvakastetut laulavat kirkossa tälläisiä lauluja?
Karaokea kirkossa
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/karaokemessussa-soivat-kaikille-tutut-hitit-ja-jatkoilla-pantiin-jalalla-koreasti- Anonyymi00026
Ja vielä tanssit lopuksi!
- Anonyymi00027
Helluntaissa viehkot tytöt tanssivat huntutansseja.
Jätkillä valuu räkä poskella. "Miksi helluntailaiset eivät laula virsiä ja tunnusta Apotolista uskontunnutusta kouksessa ?"
Vastaus: Ihmettelen aloittajan kysymystä! Yhtä hyvin hän voisi kysyä, miksi luterilaiset eivät laula helluntaiseurakunnan hengellisiä lauluja eivätkä kerro jumalanpalveluksissaan omasta uskostaan ja uudestisyntymisestään?- Anonyymi00029
Jokin noista 30 luterilaisuuden alakerhosta tuottaa aamusta iltaan lapsellista ropaskaa, sydämeensä kyllyydestä foorumilta luetaan !
Näin on ollut jo 500 vuotta ja suomikin innolla mukana.
Kansa on kuulemma menossa taivaan maahan!?#@
- Anonyymi00028
Kaikki helluntailaisetko saavat puhua uskostaan ja uudestisyntymisestään kokouksissaan ?
Aika harvoin.- Anonyymi00030
Toki saavat, mutta enempi siellä missä elävät ja toimivat.
- Anonyymi00032
Voi siellä virsiäkin laulaa mitenkään kiellettyä se ei ole. minun suosikki vaan ei ole virsi vaan tämä laulu: Mä tahdon viestin viedä myös niille jotka ovat ilman Jumalaa. Hieno laulu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!591728Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1371419Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701241La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10846- 64811
- 69701
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39541- 38494
- 45476
- 52455