Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Olen tässä lukemut kauhutarinoita pitkin nettiä tästä ryhmästä. Hyvin moni on maininnut että maksut tapahtuvat mobile payllä; eivät tapahdu koska Marilla ei ole tätä. Olen itse ollut auttajana ja saanut suorat osoitteet autettaville, joille olen sitten låhettänyt lahjakortteja. Toisinaan autettavat eivät halua että heidän nimensä kerrotaan. Ymmärrän tämän, koska jos itsekin joutuisin apuja pyytämään, se olisi niin noloa että en haluaisi tiedon leviävän. Moni ei selvästikään yhtään tiennyt ryhmän toimintatapaa haukkuessaan Maria, vaan selvää kateutta oli vaan. Liekö eivät saaneet apuja kun eivät olleet tarpeeksi köyhiä, en tiedä. Jotkut ihmetteli mihin villasukat menivät.. Ymmärrättekö että ei Mari vii omakustanteisesti lähetellä jokaista sukkaparia eri osoitteeseen ja kommenttien mukaan hän ei autoakaan saisi omistaa, joten jalanko hän nuo ihmisten lahjoittamat tavarat toimittaisi perille? Hän on kertonut sivuilla että hänellä on verottajaa varten tarkka kirjanpito, kirjaa siis kaikki menot ja tulot ylös ja voi koska tahansa näyttää mihin avustukset ovat menneet. Tein aikoinaan itsekin tämäntyyppistä hyväntekeväisyyttä ja pidin tallessa kaikki kirjeet joissa pyydettiin apua, oli valokuvat lahjoitetuista lahjakorteista ja niiden summat sekä viestit, jotka lähetin avunpyytäjille, joissa kerroin minkä summan edestä ja mitä lahjakortteja he ovat saamassa. Ei olisi tullut pieneen mieleenkään ottaa näitä lahjakortteja itselle. Mari tekee valtavan työn näiden kanssa, lukee viestit, tarkistaa tositteet ja joutuu kokoajan seuraamaan useiden aloituksien kommenttikenttiä ja kirjaamaan ylös kaikki mitä on tulossa ja paljonko kukin on saamassa. En ymmärrä miksi tällaista vapaaehtoista hyväntekijää mollataan pitkin poikin ympäri nettiä. En tiedä pitääkö paikkaansa autohomma, että hänelle olisi ollut keräys autoa varten, mutta pitäisin senkin hyväksyttävänä kun sen verran joutuu ajelemaan viemään ruoka-avustuksia yms. Ja kyllä, avustukset varmaan painottuvat eteläiseen Suomeen kun siellä nyt vaan sattuu asumaan enemmän ihmisiä ja ovat Marille helpompia kohteita kun voi itse toimittaa avun perille. Joskus hän kyseli muualtakin päin Suomea vapaaehtoisia, jotka veisivät, mutta eipä niitä montaa siihen tarjoutunut.