Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

109

  1. Vähän+matkaa+luin+tätä+ketjua,+no,+politiikkaa+näytti+paljon+puheena+olevan,+mutta+minä+pitäydyn+mieluummin+niistä+puheista+poissa,+kun+ei+politikointi+suuremmalti+kiinnosta.+Ääneni+käyn+antamassa,+kun+sen+aika+on,+kansalaisvelvollisuus+on+siten+suoritettu,+auttaako+ääneni+johonkin+suuntaan,+mene+ja+tiedä....Mutta+kaunis+on+ollut+syyspäivä+täällä+länsirannikolla.+Siispä+päätin+lähteä+vierailulle+erään+ystävättäreni+mökille.+Siellä+ulkona+touhusimme+lehtiä+haravoiden,+hyvää+teki+hartioille+ja+koko+kropalle.+Lehtipuita+on+paljon+hänen+tontillaan,+joten+töitä+haravoille+teettää,+mutta+kirkkaasa+auringon+paistessa+mitä+mukavinta+hommaa.+Sen+jälkeen+hyvät+kahvit+maukkaitten+voileipien+kanssa,++juttu+luisti+ja+pannun+pohja+siinä+jutustellessa+jo+näkyi+ja+voileipäpino+hupeni+kummasti,+kun+oltiin+jo+raitista+maalaisilmaa+saatu++kylliksi+nauttia.+Koirakaverinikin+sai+vapaana+haistella+uusia+metsätienoon+hajuja,+paljon+oli+kuulemma+metsän+eläimiä+pihalla+käynyt.+Ilmankos+koira+kuono+maassa+tutkiskeli+maastoa+mielin+määrin.On+se+mukavaa+kun+on+tuollaisia+metsämökin+omistavia+ystävättäriä,+jotka+nauttivat+yksinäisyydestään+luonnon+helmassa+ja+meikäläistäkin+sinne+kutsuvat.+Minä+olen+ehkä++kuitenkin+liian+kaupunkilainen,+kun+en+yksinään+iltojen+pimetessä+niissä+maisemissa+uskaltaisi+olla,+mielikuvitus+alkaisi+liikaa+laukkamaan+ja+arkuus+kotia+päin+kutsuisi.+Kivaa+on+kuitenkin+päiväsaikaan+pistäytyä.+Hyvää+päivän+jatkoa+taas+kaikille!
  2. Hyvää+sunnuntaipäivää!Iloisia+asioita+tänne+kirjoittelupalstalle+toivotaan,+kuka+minkälaisista+asioista+iloitsee,+erilaisiahan+me+kaikki+ollaan,++eikä++se+iloisuus+jokapäiväistäkään+aina+ole.Mutta+tässä+minun+ilonaiheeni+eiliseltä:+Sain+pitkästä+aikaa+vieraita+ihan+Turusta+asti,+no,+kilometrejä+ei+sieltä+ole+kuin+vajaa+parikymmentä,+mutta+tämä+korona-aika+on+pitänyt+meidät+mummot+omissa+kotioloissa+jo+liiankin+kauan,+joten+nuo+ihanat+Turun+mummot+repäisivät,+ja+yht'äkkiä+vaan+pyllähtivät+tänne+minun+huusholliini.+Ja+riemuhan+siitä+ihan+repesi,+kun+me+ystävättäret+miltei+yhteen+ääneen+kuulumisiamme+kerroimme.+Omat+eväät+olivat+myös+pakanneet+mukaan+tätä+yllätysvierailua+varten,+joten+minulle+jäi+vain+kahvin+keitto+ja+tarjoilun+esille+pano.No,+niin+hyvin+me+mummot+viihdyttiin+toistemme+seurassa,+että+myöhäiseen+iltaan+tuo+vierailu+kesti.+Käytiin+saunassa+koko+konkkaronkka,+olihan+minulla+noita+pyyhkeitä+sun+muita+tarvittavia+antaa+käyttöön,+mutta+olivat+aavistelleet+ja+ehkä+toivoneetkin+saunakutsua,+sillä+aika+omavaraisiakin+tilpehööverien+kanssa+olivat.+Pihalla+vilvoiteltiin+välillä+löylyjen+välissä,+niin+tuntuivat+seuralaiseni+viihtyvän,+että+runsaat++parisen+tuntia+se+saunominen+kesti.+Heillä+on+käytössä+vain+kerrostalon+yleinen+sauna,+missä+on+aina+se+aikarajoitus.+Puhtoisina+ja+tyytyväisinä++siinä+sitten+ilta+kokonaisuudessaan+vierähti.Oli+ihan+mukavaa,+kun+pystyin+tarjoamaan+tuollaisen+pitkällä+kaavalla+tehdyn+saunareissun.+Ei+sitä+kummoistakaan+ihmettä+tarvita,+kun+hyvä+porukka+pitkästä+aikaa+kokoontuu.+Sainpa+heidät+myös+pienelle+happihyppelylle,+kun+minulla+on+taas+2+koiraa+kotonani+ja+molemmat++ulkoilua+tarvitsi.+Kaikki+siis+olivat+tyytyväisiä,+ihmiset+ja+elukat.Tällaisia+yllätysvierailuja+on+ilo+saada,+ihan+siinä+mieli+virkistyi,+kun+päivän+kulku+tavanomaisesta+arkielämästä+piristysruiskeen+sai.+Joten+iloa+toivon+muillekin,+pienistä+asioista+jo+mieli+kohenee!
  3. Hyvää+iltapäivää+ja+terveisiä+taas+alkaneesta+mummokerhosta.+Voi,+että+mieli+tuli+iloiseksi,+kun+eilen+kaupunkini+kulttuuritoimelta+soitettiin+ja+kutsuttiin+taas+samaan+viime+talvena+aloittamaani+mummokerhoon.+Ja+heti+seuraavana+päivänä,+siis++tänään+jo+kokoonnuimme.+Oli+kiva+tavata+kesän+jälkeen,+pari+uutta+mummoa+ja+yksi+pappa+oli+liittynyt+joukkoomme.+Hyvin+kaikki+sopeuduttiin++ryhmään,+vaikka+eka+kertaa+tavattiin+näiden+uusien+kanssa.+Vetäjät+ovat+ammattitaitoisia+ja+osaavat+luotsata+meitä+mummoja+kertomaan+kuulumisiamme+ja+tutustumaan+toisiimme.+Liikuntaa+ja+taspainoilua+kuuluu+myös+ohjelmaamme+ja+kaiken+kruunaa+minun+mielestäni+kuntosali,+jota+tosiaan+olin+kaivannut.Nyt+on+mukava+jatkaa+syksyn+odotusta,+kun+on+taas+erilaista+tapahtumaa+tiedossa.+Vaikka+olenkin+kova+liikkumaan,+kun+koiran+kanssa+päivittäin,+niin+olen+kaivannut+näitä+tapaamisiamme,+siinä+saa+sitä+sosiaalista+yhteenkuuluvuutta,+joka+on+tärkeää+tällaiselle+yksineläjälle.+Koira+kun+ei+riitä+seuranpitäjäksi,+vaikka+ihana+onkin.+Puheleminen+ja+seurustelu+vieraampien+ihmisten+kanssa+antaa+elämälle+potkua+eteenpäin,+eikä+yksinolo+silloin+tunnukkaan+raskaalta.+Onhan+minulla+tuota+sukua+riittämiin,+mutta+nuorilla+on+oma+elämänsä,+eikä+aina+viitsi+heitä+vaivatakaan.+Joten+kiitos+kaupunkimme+päättäjille+kun+pitävät+meistä+vanhoista+yksin+elävistä+huolta.+Saimme+myös+tehdä+ehdotuksia+ja+kertoa+toiveitamme,+mitä+haluaisimme+lisää+tähän+kerhotoimintaan.+Joten+kyllä+nyt+mummon+taas+kelpaa!