Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fiinufammu
profiilit
fiinufammu
fiinufammu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
109
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onhan+se+aidon+kynttilän+loiste+kaikkein+kauneinta+silmälle,+mutta+niin+olen+minäkin+turvallisuudenkin+takia+siirtynyt+led-valoihin.+Laitan+myös+sisätiloihin+valonauhoja+kiedottuna+sellofaaniin+ja+ne+sitten+isoihin+lyhtyihin+tai+isoihin+lasimaljoihin.+Niistä+saa+mukavat+tunnelmavalaistukset+pimeisiin+iltoihin.+Ulkona+minulla+on+myös+kaiteissa+ja+tuijissa+valonauhat,+mutta+ne+sytytän+vasta+marraskuun+lopulla.+
Täällä+jo+monet+parvekkeet+on+koristeltu+myös+erivärisillä+valonauhoilla,+mutta+itse+en+pidä+niin+värikkäistä+valoista,+tulee+rauhaton+olo,+mutta+kuka+tykkää+mistäkin.
+Tänään+on+taas+nuhjuinen,+sateen+tihruinen+päivä,+mutta+olen+kuitenkin+saanut+jo+tehtyä+kolmisen+kilometrin+lenkin.+Nyt+sitten+vain+nautiskellaan+koirulin+kanssa+taas+tuostakin+saavutuksesta,+iltapäiväkahvin+aika+minulla,+koiralle+pieni+puruluu+pureskeltavaksi.
Hyvää+päivän+jatkoa+kahvipirttiläisille!
07.11.2021 14:27
Iltapäivän+puolelle+on+jo+päästy,+ja+minä+vasta+aamupuuroa+syön...+Unta+on+flunssan+jälkeen+riittänyt,+harva+se+aamu+jos+jo+yhdeksän+aikoihin+olen+noussut.+Ehkä+se+tauti+niin+vei+kuitiksi,+että+nyt+kroppa+ottaa+takaisin+menetetyt+voimat.+
Olen+kuitenkin+tänä+aamupäivänä+jo+koiralenkin+tehnyt+parin+km:n+verran,+eli+se+tärkein+ensin,+ettei+kaverini+huonolle+hoidolle+jää!+Ja+vaikka+vettä+on+täälläkin+tihuutellut,+silti+oli+mukava+sateessa+kävellä.+Hyvä+on+hengittää+raikkaassa+ja+viileässä+säässä,+täytyy+ottaa+iltapäivällä+uusiksi+ja+tehdä+pitempi+lenkki.
Olen+viime+viikolla+aloittanut+kuntosalilla+käynninkin,+sieltä+sitä+virtaa+taas+jäseniin+saa.
Tyytyväinen+saan+olla,+kun+kuitenkin+hyväkuntoinen+ikäisekseni+olen,+en+onnekseni+vielä+apuvälineitä+kulkuuni+ole+tarvinnut,+eihän+sitä+koskaan+tiedä+koska+kunto+niin+heikkenee,+että+kävelykeppiin+joutuu+turvautumaan.+
Minulla+on+tuolla+kaappien+kätköissä+vanha+kävelykeppi,+jo+isäni+aikoinaan+siihen+turvautui,+en+ole+raaskinnut+sitä+pois+hävittää,++muisto+isäni+viimeisiltä+ajoilta.
Neulansilmään+langanpujottelusta+olette+myös+puhelleet,+minulla+näkö+vielä+niin+hyvä,+että+vielä+sekin+onnistuu.+
No,+tulihan+tässä+jo+riittävästi+turistua,+hyvää+päivänjatkoa+kaikille!
05.11.2021 13:18
Mukavaa+kun+on+päästy+oikeen+sisälle+pirttiin,+eihän+siinä+keinutuolissa+keinuessa+huomannut,+että+sisällä+vaiko+ulkona+keinuttiin,+välillä+oli+vauhti+niin+vinhaa!
Mutta+Muistojen+kahvipirtti+jo+nimellään+antaa+tutun+ja+lämpöisen+turvapaikan+kylmää+maailmaa+vasten,+joten+mikäs+tässä+viluisen+mummelin+on+oloaan+kohennella!
Olen+nimittäin+kohta+parin+viikon+ajan+potenut+flunssaa,+kuumettakin+on+ollut+monena+päivänä+yli+38+astetta.+Petin+pohjalla+olen+tiiviisti+pysytellyt,+täkki+ja+pari+filttiä+vielä+korvia+myöten+lämpöä+antamassa,+mutta+tänä+päivänä+jo+parempi+olo+ja+jalkeillakin+olen+jo+ollut.
Niinpä+nuo+lapsukaiseni+ovat+joutuneet+hoitamaan+kaikki+pakolliset+asiat,+kaupassa+käynnit+ja+apteekista+täydennystä+lääkevarastoon.+Tehtiin+minulle+koronatestikin,+onneksi+oli+negatiivinen+tulos,+mutta+tässä+itsekseni+olen+pohtinut,+etteipä+se+viime+syksynä+annettu+influenssarokotus+enää+tehonnut.+Moneen+vuoteen+ei+minulla+kuumetta+ole+ollut,++herraties+koska,+en+edes+muista!+
Koirakaverinikin+on++joutunut+kotoontani+väliaikaiseen+paikkaan,++kun+minusta+ei+ole+ollut+lenkittäjäksi.
Nyt+on+onneksi+kaikki+hyvin+ja+ilo++on+molemminpuolinen!+
+N
29.10.2021 18:04
Vähän+matkaa+luin+tätä+ketjua,+no,+politiikkaa+näytti+paljon+puheena+olevan,+mutta+minä+pitäydyn+mieluummin+niistä+puheista+poissa,+kun+ei+politikointi+suuremmalti+kiinnosta.+Ääneni+käyn+antamassa,+kun+sen+aika+on,+kansalaisvelvollisuus+on+siten+suoritettu,+auttaako+ääneni+johonkin+suuntaan,+mene+ja+tiedä....
Mutta+kaunis+on+ollut+syyspäivä+täällä+länsirannikolla.+Siispä+päätin+lähteä+vierailulle+erään+ystävättäreni+mökille.+Siellä+ulkona+touhusimme+lehtiä+haravoiden,+hyvää+teki+hartioille+ja+koko+kropalle.+Lehtipuita+on+paljon+hänen+tontillaan,+joten+töitä+haravoille+teettää,+mutta+kirkkaasa+auringon+paistessa+mitä+mukavinta+hommaa.+Sen+jälkeen+hyvät+kahvit+maukkaitten+voileipien+kanssa,++juttu+luisti+ja+pannun+pohja+siinä+jutustellessa+jo+näkyi+ja+voileipäpino+hupeni+kummasti,+kun+oltiin+jo+raitista+maalaisilmaa+saatu+
+kylliksi+nauttia.+
Koirakaverinikin+sai+vapaana+haistella+uusia+metsätienoon+hajuja,+paljon+oli+kuulemma+metsän+eläimiä+pihalla+käynyt.+Ilmankos+koira+kuono+maassa+tutkiskeli+maastoa+mielin+määrin.
On+se+mukavaa+kun+on+tuollaisia+metsämökin+omistavia+ystävättäriä,+jotka+nauttivat+yksinäisyydestään+luonnon+helmassa+ja+meikäläistäkin+sinne+kutsuvat.+Minä+olen+ehkä++kuitenkin+liian+kaupunkilainen,+kun+en+yksinään+iltojen+pimetessä+niissä+maisemissa+uskaltaisi+olla,+mielikuvitus+alkaisi+liikaa+laukkamaan+ja+arkuus+kotia+päin+kutsuisi.+
Kivaa+on+kuitenkin+päiväsaikaan+pistäytyä.+
Hyvää+päivän+jatkoa+taas+kaikille!
16.10.2021 17:06
Mukavaa+SkillaN+kun+avasit+taas+sen+ihan+oikean+kirjoitusalustan+meille+,+jotka+haluamme,+että+meillä+on+hyväntuulinen+ja+mieltä+piristävä+kirjoituspaikka,+jossa+voi+kertoilla+niitä+omia+kuulumisiaan+,+ottaa+osaa+keskusteluun,+jos+aihe+kiinnostaa,+tai+muulla+tavoin+osallistua+ilman+sarvia+ja+hampaita,+siis+hyväntahtoisesti+osallistua+joukon+jatkeeksi.
Tällaisia+8-kymppisiä,+joita+vielä+kiinnostaa+samanikäisten+elämänmeno,+tällainen+osallistuminen+piristää+pitkää+päivää.+Eihän+kaikilla+ole+sitä+omaa+tukijoukkoa,+jolle+voi+purkaa+ajatuksiaan,+nuoremme+ovat+vielä+niin+työuransa+keskiöissä,+ettei++heitä+edes+viitsi+rasittaa+kaikenlaisilla+ajatuksillaan+ja+tekemisillään.+Tänne+niitä+kuulumisiamme+sitten+voimme+kirjoitella,+kunhan+muistamme+sen+toisenlaisenkin+kirjoittajan+aatokset.+Sopuisa+kirjoittelu+olkoon+mottomme!
Jaahas,+illassa+ollaan+ja+sade+taitaa+kohta+yllättää,+siispä+koiran+kanssa+illan+viimeinen+lenkki,+kunto+pysyy+hyvänä+niin+koiralla+kuin+taluttajalla.
Hyvää+illan+jatkoa+kaikille+palstalaisille!
14.10.2021 18:41
No+nyt+on+tällä+mummelilla+jännittävä+elämä+täällä+kaupunkini+puistoalueella.+Jaa,+että+mitäkö?+🤣
Se+pari+päivää+sitten+kertomani+kettu+pöllähti+taas+vastaan,+roikotti+suussaan+paksuhäntäistä+oravaa+ja+varikset+rääkyivät+yläpuolellaan+kovaäänisinä.+Oli+kettu+varmaan+niittenkin+kimppuun+nälissään+koettanut+käydä,+siitä+tuo+jahtaaminen+kaiketi+johtui.+Vikkelään+kettu+saalis+suussaan+livahti+pöheikköön+ja+siellä+vissiin+saaliinsa+nautti.
Tämä+oli+nyt+jo+kolmas+kerta,+kun+mokoma+kettu+kävelyreitilleni+osui.+
Ensimmäisellä+kerralla+olin+kääntymässä+kotipihaani+ja++minulla+oli++oman+koirani+lisäksi+se+pieni+chihu,+ja+meidät+nähtyään+kettu+vielä+pysähtyi+ja+kääntyi+katselemaan+meitä.+Nopsaan+jatkoin+kulkuamme+tietä+pitkin,+enkä+uskaltanut+kotipihaan+äkkiseltään+kääntyä,+sillä+kettu+varmaan+katseli+chihua+sillä+silmällä,+että+oivan+paistin+siitä+saisi.+
Enpä+haluaisi,+että+se+pesiytyisi+tänne+kotialueelleni,+ja+sääliksi+käy+oravatkin,+jotka+joka+päivä+reitilläni+kohtaan,+ja+niitten+touhuja+on+mukava+seuratakin.+
Että+tämmöistä+jännitystä+meille+koiralenkillä+suodaan,+ei+kiva.🤔
07.10.2021 11:57
Matkustelu+puheenaiheena,+mikäpäs+siinä.
Täytyy+myöntää,+että+mieheni+vielä+eläessä+on+tullut+kierrettyä+Eurooppaa+ristiin+rastiin,+ensin+asuntovaunun+kanssa,+myöhemmin+vaihdettiin+se+asuntoautoon,+joka+oli+kaikin+puolin+helpompi+parkkeerata+miltei++mihin+tahansa.+Kaikissa+kaupungeissa+käytiin+tutkimassa+tärkeimmät+nähtävyydet,+hauskoja+muistoja+kuvattiin+ja+jäi+haikea+kaipuu,+kun+nyt+ei+enää+jaksaisi+eikä+viitsisi+matkoille+lähteä,+ikä+jo+painaa.
Onnellisia+te,+joilla+vielä+kumppani,+jonka+kanssa+saa+tutustua+maailman+ihmeisiin.+Monissa+maailmankolkissa+kerkesimme+käydä,+joihinkin+tuntui,+että+tänne+vielä+haluan,+mutta+aika+on+rajallista.+Onneksi+saa+nykyään+television+avulla+tutustua+mielenkiintoisiin+paikkoihin,+joihin+ei+tavallinen+turisti+edes+eksyisi.
Asiasta+toiseen,+tänään+tavanomaisella+lenkilläni+eteemme+tupsahti+kettu,+ja+siitäkös+tuo+oma+karvaturrini+hämmästyi,+ei+ehtinyt+kunnolla+reagoidakaan+moiseen+ilmestykseen,+mutta+kovasti+haisteli+ketun+jättämiä+jälkiä.+Niin+vain+nälkä+nuo+metsän+eläimet+tuo+kaupunkioloihinkin,+roskiksia+kaivelevat,+ja+koettavat+onneansa+jospa+jotain+syötävää+helpommin+löytyisi.+
Mukava+päivä+muutenkin+ulkoilla,+täytyy+iltapäivällä+ottaa+uusiksi+ja+lähteä+kahlaamaan+syksyn+pudottamien+lehtien+keskelle.+
Mukavaa+päivää+kaikille!
05.10.2021 11:36
Jopas+te+jo+aikaisin+aloitatte+joulusta+puhumisen...no,+ehkä+näin+voisin+minäkin+tehdä,+ellei+olisi+sitä+vakituista+joulua.+Vuoroin+tyttärien+luona+ollaan+jo+monen+monituista+joulua+vietetty,+niin+varmaan+tänäkin+vuonna.
Minulla+on+nyt+ollut+koirakaverini+3+päivää+kyläreissulla+ilostuttamassa+pojan+tyttären+lapsia.+Onneksi+tänään+saan+sen+taas+kotiin,+sitten+on+taas+elämä+mallillaan.+
Olen+nyt+käyttänyt+tämän+luppoajan+siivoamiseen+ja+sukkien+kutomiseen.+Olen+päättänyt,+että+tänä+vuonna+kukon+koko+suvulle+sukat.++No,+onhan+siinä+pantava+puikot+heilumaan+tiuhaan+tahtiin,+mutta+noita+pikkuisia+varten+ensin+aloin+kutomaan,+niin+nopsaan+ne+valmiiksi+tuli,+että+tämä+koko+lähisuvun+sukkarumba+päähäni+iskostui!+Voi+olla,+ettei+tämmöinen+ajatus+muita+innosta,+mutta+hyvä+tarkoitus+minulle+ajankuluun.+Ennen+en+olekaan+ollut+"sukkahullu",+mutta+nyt+tuntuu+mukavalta+istua+lämpimässä+kodissa+ja+saada+jotain+näkyvää+aikaan.+Hyvässä+alussa+jo+olen,+kaikkein+pienemmille+on+jo+sukat+valmiina,+nyt+sitten+vanhempien+vuoro,+ja+kun+mennään+sinne+miesten+sukkien+tekoon,+niin+urakkaa+on,+kun+monella+46+-47+on+jalan+koko.
Tällaista+hassutusta+en+kehtaisi+normaalisti+edes+kertoa,+mutta+tämä+yksinolo+saa+vanhan+mummelin+kaikki+kertomaan!
Hyvä,+kun+tänä+iltana+saan+koiran+kotiin,+on+taas+joku,+joka+jaksaa+kuunnella+mummon+höpinöitä!+
Hyvää+päivän+jatkoa+kaikille+palstalaisille.
03.10.2021 11:15
Oi+kuinka+kaunis+on+näkymä+olohuoneen+ikkunastani!+Metsän+lehtipuut+ovat+kaikki+nyt+kilvan+sonnustautuneet+upeaan+ruskan+väritykseen.+Olenhan+aina+nautiskellut+tuosta+ihanasta+metsänäkymästäni,+mutta+nyt+kirkkaassa+aamuauringon+kimalluksessa+värien+kirjo+on+silmiä+hivelevän+kaunis.+Illalla+myös+lännenpuoleisesta+keittiön+ikkunasta+sain+ihastella+läntistä+taivaanrantaa,+joka+punaisena+hohti+ja+vaahterat+oranssinpunaisina+loistivat.+En+muista,+että+viime+vuonna+tällaista+värien+sinfoniaa+ikkunastani+olisi+auennut.+Kerrassaan+uskomattomalta+tuntuu+tämänvuotinen+etelään+saapunut+ruska.
Olen+nyt+ilmojen+viiletessä+alkanut+tekemään+pitempiä+lenkkejä+koiran+kanssa.+Kummallekin+on+kesän+aikana+kertynyt+lisäpainoa,+herkut+ovat+maistuneet+ja+siksi+on+nyt+viimeistään+aloitettava+kunnon+kohennus.+Ja+mikäpä+sen+mukavampaa+kuin+samoilu+metsäpoluilla,+kiipeily+kallioilla+ja+halailla+samalla+metsän+puita.
Eipä+sitä+ihmeempää+elämäänsä+tarvitse,+mieli+avoinna+kohti+tulevaa,+siinä+se+kaikki.+
Nautinnollista+syyspäivää+kaikille!
29.09.2021 10:44
Hyvää+sunnuntaipäivää!
Iloisia+asioita+tänne+kirjoittelupalstalle+toivotaan,+kuka+minkälaisista+asioista+iloitsee,+erilaisiahan+me+kaikki+ollaan,++eikä++se+iloisuus+jokapäiväistäkään+aina+ole.
Mutta+tässä+minun+ilonaiheeni+eiliseltä:+Sain+pitkästä+aikaa+vieraita+ihan+Turusta+asti,+no,+kilometrejä+ei+sieltä+ole+kuin+vajaa+parikymmentä,+mutta+tämä+korona-aika+on+pitänyt+meidät+mummot+omissa+kotioloissa+jo+liiankin+kauan,+joten+nuo+ihanat+Turun+mummot+repäisivät,+ja+yht'äkkiä+vaan+pyllähtivät+tänne+minun+huusholliini.+Ja+riemuhan+siitä+ihan+repesi,+kun+me+ystävättäret+miltei+yhteen+ääneen+kuulumisiamme+kerroimme.+Omat+eväät+olivat+myös+pakanneet+mukaan+tätä+yllätysvierailua+varten,+joten+minulle+jäi+vain+kahvin+keitto+ja+tarjoilun+esille+pano.
No,+niin+hyvin+me+mummot+viihdyttiin+toistemme+seurassa,+että+myöhäiseen+iltaan+tuo+vierailu+kesti.+Käytiin+saunassa+koko+konkkaronkka,+olihan+minulla+noita+pyyhkeitä+sun+muita+tarvittavia+antaa+käyttöön,+mutta+olivat+aavistelleet+ja+ehkä+toivoneetkin+saunakutsua,+sillä+aika+omavaraisiakin+tilpehööverien+kanssa+olivat.+Pihalla+vilvoiteltiin+välillä+löylyjen+välissä,+niin+tuntuivat+seuralaiseni+viihtyvän,+että+runsaat++parisen+tuntia+se+saunominen+kesti.+Heillä+on+käytössä+vain+kerrostalon+yleinen+sauna,+missä+on+aina+se+aikarajoitus.+Puhtoisina+ja+tyytyväisinä++siinä+sitten+ilta+kokonaisuudessaan+vierähti.
Oli+ihan+mukavaa,+kun+pystyin+tarjoamaan+tuollaisen+pitkällä+kaavalla+tehdyn+saunareissun.+Ei+sitä+kummoistakaan+ihmettä+tarvita,+kun+hyvä+porukka+pitkästä+aikaa+kokoontuu.+
Sainpa+heidät+myös+pienelle+happihyppelylle,+kun+minulla+on+taas+2+koiraa+kotonani+ja+molemmat++ulkoilua+tarvitsi.+Kaikki+siis+olivat+tyytyväisiä,+ihmiset+ja+elukat.
Tällaisia+yllätysvierailuja+on+ilo+saada,+ihan+siinä+mieli+virkistyi,+kun+päivän+kulku+tavanomaisesta+arkielämästä+piristysruiskeen+sai.+
Joten+iloa+toivon+muillekin,+pienistä+asioista+jo+mieli+kohenee!
26.09.2021 14:41
Iltapäivää!+Ja+terveisiä+meidän+paikkakunnan+mummokerhosta!+Taas+tuntuu+niin+mukavalta+kun+saa+kokoontua+koko+joukko+kerran+viikossa+liikunnan,+yhdessäolon+ja+kahvittelun+muodossa.+Minäkin+,+joka+vasta+vajaa+pari+vuotta+sitten+muutin+tänne,+niin+hyvin+on+minut+vastaanotettu+ryhmään,+ja+vetäjät+ovat+aivan+fantastisia,+kaikista+meistä+huolehditaan,+ettei+kukaan+jää+yksin.+Ja+yhteishenki+on+todella+hyvä,+vaikka+joukossamme+on+leskiä,+eronneita+ja+yksinäisiä+perheettömiä.+Hyvin+meitä+luotsaavat+nuo+osaavat+ohjaajat,+kukaan+ei+jää+huomioimatta,+yhteishenki+joukossamme+on+enemmän+kuin+hyvä.
Keskusteluaiheet+sinkoilevat+ajankohtaisista+päivän+tapahtumisista+kunkin+harrastus-+ja+mieltymiskohteisiin,+oli+kyseessä+sitten+melkein+mikä+aihe+tahansa,+ja+joukko+viihtyy.
Minä+olen+ainoa+koiraihminen,+parilla+on+kissoja+ja+loput+eivät+eläimistä+niin+paljoa+välitä,+etteivät+vaivoikseen+moisia+hankkisi,+mutta+mielellään+kuuntelevat+meidän+"eläimellisten"+juttuja+ja+tapahtumia.+Kerrassaan+mukava+porukka+on+saatu+yhteen!
No,+päivä+on+kääntynyt+sateiseksi,+mutta+sadevermeet+vaan+päälle+ja+koiralenkille!
Yhteenkuuluvaisuutta+myös+tänne+palstalle+toivon,+kas,+sopu+se+sijaa+antaa!
Heipparallaa!!!!
23.09.2021 16:12
No+niin,+siinähän+nuo+yöpakkaset+jo+meidänkin+nurkat+tavoitteli.+Minulla+oli+varhainen+meno+aamulla+ja+autolla+lähdin+liikenteeseen.+Kieli+keskellä+suuta+oli+ajettava+kuuraisilla+teillä,+onneksi+selvisin+kotiin+takaisin+turvallisesti.
On+tuo+omalla+autolla+ajo+vaan+vieläkin+niin+mukavaa+ja+helppoa,+kuitenkin+aika+vähän+niitä+ajoja+tulee+ja+paljon+aremmaksi+kuskiksi+tunnen+itseni.+Lapseni+patistelevat++minua+auton+rattiin+useammin+tarttumaan,+ettei+ajotaito+vallan+rapistu,+kun+tuo+ajolupakin+vielä+muutamaksi++vuodeksi+on+annettu.+Kauppareissutkin+kivasti+omalla+autolla+taittuvat,+eikä+tarvi+kauppakasseja+pitkästi+kantaa.+Saas+nyt+nähdä+sitten,+aikansa+siinäkin+on...
Eipä+ole+kummempia+tapahtumia++mitä+kertoilisi,+enkä+osaa+sulautua+noiden+riidankylväjien+joukkoon,+lukeminenkin+täällä+on+supistunut,+koska+niin+paljon+noita+turhia+heittoja+on+päivittäin+tähänkin+rauhanomaiseen+ikäihmisten+palstaan+tullut.
Kirjoitushalutkin+siinä+menee,+kun+ikäviä+ja+rumia+viestejä+lukee.+Onneksi+täällä+sentään+on+monia+sopuisia+kirjoittelijoita,+joiden+tekstejä+mielellään+lukee,+joten+sellaisia+tekstejä+lisää,+please,+onhan+elämä+kuitenkin+mukavaa,++eiks+niin?
21.09.2021 11:22
Kyllä+jo+huomaa,+että+ihmisten+kyläilyt+ovat+lisääntyneet,+kun+useammalla+on+jo+2+koronarokotusta.+Minullekin+on+sadellut+kutsuja+useampaan+paikkaan,+kaikkiin+ei+lyhyellä+varoitusajalla+edes+ehdi+mukaan.+
Mutta+haipakkaa+on+pitänyt,+mennäviikolla+jo+alkoi+,+tällä+viikollakin+jo+neljässä+paikassa+olen+vieraillut.+Siskoni+lapset+kilvan+ovat+näitä+kutsuja+esittäneet,+käyty+on+ja+jatkostakin+jo+suunnitelmat,+ettei+vain+yhteen+vierailuun+jää.+Olen+nyt+suvun+vanhin,+siksi+haluavat+pitää+yhteyttä,+etteivät+aivan+eroon+suvusta+joudu.+Minun+lapsiani+haluavat+myös+tavata+nämä+serkukset.
Mukavaa+on+heitä+nähdä,+kaikki++ovat+jo+myös+eläkkeellä,+ihan+oudolta+tuntuu+kun+eihän+siitä+niin+kauan+ole,+kun+vielä+heitäkin+kaitsin,+kun+vanhemmat+apuja+tarvitsi!+Niin+se+aika+kuluu,+ettei+huomaakaan!
Ystävättären+mökillä+olen+myös+pistäytynyt+ihastelemassa+hänen+aikaansaannoksiaan,+myöhäisellä+iällä+hän+kesämökin+itselleen+hankki,+nyt+siellä+miltei+koko+kesä+mennyt++kunnostaessa+omaan+makuunsa+niin+pihaa+kuin+mökkiäkin.
Täällä+palstalla+tuo+kannabiskeskustelu+on+ollut+kiivaana,+minä+en+moisen+myrkyn+vapautusta+kannata,+eikö+jo+noita+huumaavia+aineita+tarpeeksi+ole+pään+sekaisin+saamiseksi+ole.+Joihinkin+sairauksiin+kuulemma+apua+tuo,+lääkärien+vastuulle+jääköön+aineen+käytön+määrääminen.
Jaahas,+aurinko+alkoi+paistelemaan,+nyt+hynttyyt+niskaan+ja+ulos+reippailemaan+koiran+kanssa.+Se+on+menoksi+nyt!
17.09.2021 10:30
No+niin,+uutuuden+karhea+kiikkustuoli+taas+istuttavissa,+mikäpä+tässä+on++keinutella++ja+muistella+menneitä+ja+arvuutella+tulevia!
Tänään+on+20+vuotta+jo+kulunut+niistä+WTC-tornien+tuhosta.+Muistan+hyvin+kun+kuukausi+sen+kauhean+tapahtuman+jälkeen+kävimme+Floridassa+mieheni+kanssa+sukuloimassa.+Turvatoimet+olivat+tosi+pelottaviakin,+kun+lentokentällä+turvamiehiä+aseineen+oli+joka+puolella+ja+kaikki+matkustajat+joutuivat+tarkkaan+syyniin,+ennen+kuin+sai+poistua+alueelta.+
Sen+matkan+olimme+tilanneet+pari+kuukautta+aikaisemmin,+ja+mietimme++olisiko+syytä+perua+matka.+Mutta+uskaltauduimme++kuitenkin+matkaan,+mikä+olikin+hyvä,+sillä+mieheni+sisar+oli+huonokuntoinen+ja+nukkui+pois+pari+kuukautta+lähtömme+jälkeen.+
Tällaisia+muistoja+tuli+mieleen+kun+aamulenkillä+olin+koiran+kanssa+ja+taivas+oli+tummanpuhuva+ja+enteili+sadetta.+No,+kuivin+nahoin+pääsimme+kotiin,+eikä+sadetta+näy+vieläkään.+
Piipahdus+istumassa+täällä+keinutuolissa+silloin+tällöin+on+mukavaa,++ja+rentouttavaa+on+lukea+sopuisia+viestejä.+Jatketaan+samalla+mallilla,++mikäs+meidän+on+täällä+ollessa!
Hyvää+päivän+jatkoa+kaikille.
11.09.2021 12:07
Hyvää+iltapäivää+ja+terveisiä+taas+alkaneesta+mummokerhosta.+Voi,+että+mieli+tuli+iloiseksi,+kun+eilen+kaupunkini+kulttuuritoimelta+soitettiin+ja+kutsuttiin+taas+samaan+viime+talvena+aloittamaani+mummokerhoon.+Ja+heti+seuraavana+päivänä,+siis++tänään+jo+kokoonnuimme.+
Oli+kiva+tavata+kesän+jälkeen,+pari+uutta+mummoa+ja+yksi+pappa+oli+liittynyt+joukkoomme.+Hyvin+kaikki+sopeuduttiin++ryhmään,+vaikka+eka+kertaa+tavattiin+näiden+uusien+kanssa.+Vetäjät+ovat+ammattitaitoisia+ja+osaavat+luotsata+meitä+mummoja+kertomaan+kuulumisiamme+ja+tutustumaan+toisiimme.+Liikuntaa+ja+taspainoilua+kuuluu+myös+ohjelmaamme+ja+kaiken+kruunaa+minun+mielestäni+kuntosali,+jota+tosiaan+olin+kaivannut.
Nyt+on+mukava+jatkaa+syksyn+odotusta,+kun+on+taas+erilaista+tapahtumaa+tiedossa.+
Vaikka+olenkin+kova+liikkumaan,+kun+koiran+kanssa+päivittäin,+niin+olen+kaivannut+näitä+tapaamisiamme,+siinä+saa+sitä+sosiaalista+yhteenkuuluvuutta,+joka+on+tärkeää+tällaiselle+yksineläjälle.+Koira+kun+ei+riitä+seuranpitäjäksi,+vaikka+ihana+onkin.+Puheleminen+ja+seurustelu+vieraampien+ihmisten+kanssa+antaa+elämälle+potkua+eteenpäin,+eikä+yksinolo+silloin+tunnukkaan+raskaalta.+Onhan+minulla+tuota+sukua+riittämiin,+mutta+nuorilla+on+oma+elämänsä,+eikä+aina+viitsi+heitä+vaivatakaan.+
Joten+kiitos+kaupunkimme+päättäjille+kun+pitävät+meistä+vanhoista+yksin+elävistä+huolta.+Saimme+myös+tehdä+ehdotuksia+ja+kertoa+toiveitamme,+mitä+haluaisimme+lisää+tähän+kerhotoimintaan.+Joten+kyllä+nyt+mummon+taas+kelpaa!
09.09.2021 16:35
Tämä+päivä+on+mennyt+kaupoissa+juoksemisessa.+Tyttärelläni,+joka+on+nyt+sitten+kolmannen+lapsenlapsen+mummi,+hänellä+on+kaikenlaista+ostamista+sunnuntain+kastetilaisuutta+varten.+Siispä+minä+olen+hänen+apunaan+kauppareissuilla+kuskina+ja+makutuomarina+joitakin+hänen+tärkeitä+ostettavia+varten.+
Suurin+huoli+hänellä+on+vaatteitten+kanssa,+mitä+pistää+päälleen+juhlapäivänä.+Väliin+huvittaa+nuo+väitteet,+ettei+ole+mitään+päälle+pantavaa,+samanlainen++minäkin+olin+vielä+hänen+iässään,+mutta+nyt+en+moisia+ajattele.+Pistän+vaan+kaapista+ne+monesti+päällä+olleet+juhlatamineeni,+se+on+siinä.+Mutta+ymmärrän+toki+tyttären+huolen,+kun+eturivissä+juhlittavana+hänkin+on.+Meikä+mummoa+ei+kukaan+sillä+silmällä+katsele,+että+mitäs+mummolla+päällä+on.tuskin+sitä+kahdeksankymppistä+isomummoa+siinä+juhlahumussa+huomaakaan.+Pikku+prinsessa+se+tärkein+on,+ja+nuorelle+parille+ensimmäinen+lapsi.
Mutta+ilolla+seuraan+näitä+nuoria+perheitä,+voi+kuinka+ihanaa+on+kun+uusi+isäkin+hellästi+lastaan+hoivaa.
Tämmöistä+tulevaa+on+luvassa,+kuudes+lapsenlapsenlapsi+minulle,+onneksi+minulle+jää+vain+mukana+olo,+halukkaita+hoitajia+lapsukaiselle+suvussa+riittää.+
Illan+rauhaa+kaikille!
08.09.2021 19:38
Varaosillahan+tätä+vanhuusikää+jo+joutuu+elämään.+Ensin+tuli+silmälasit,+sitten+kuulolaite+ja+kohta+varmaan+joutuu+tekohampaita+ruveta+hommaamaan,+kun+hammaslääkäri+niin+mielellään+niitä+huonoja+hampaita+pois+vetää.
Olen+itsekseni+naureskellut,+että+kohta+ei+kerkiä+ulos+ajallaan+lähtemään,+kun+täytyy+tarkistaa,+että+kaikki+varaosat+on+mukana.+Ennen+oli+muistamista+vain+avaimen+kanssa,+mutta+niin+se+muistamisluettelo+pitenee+mitä+vanhemmaksi+tulee!+Onneksi+vielä+muistaa+ulos+lähteä,+vaikka+kaikki+täytyy+tarkistaa,+onko+mukana+tarvittavat,+muistiko+tarkistaa,+ettei+sähkölaitteita+jää+päälle+ym.+ym.+Helppoa+ei+ole+olla+vanhus!
No,+ulos+on+tänäänkin+lähdetty+kaikesta+huolimatta,+haistelemaan+ihanaa+syysilmaa,+tallailtu+metsäpolkuja,+kiivetty+kallioilla+ja+nautittu+maisemista.+Tätä+kaikkea+siis+olen+tehnyt+koirulini+kanssa.+Metsätiellä+on+ollut+porukkaa+puolukka-+ja+sieniämpärien+kanssa.+
Minä+onnekas+olen+vastaanottanut+maapaikan+naapurin+isännältä+nuo+samanlaiset+ämpärit,+vaikken+rikkaa+ristiin+ole+itse+joutunut+tekemään,+niin+mukava+on+isäntä,+kun+tätä+mummoa+muistaa+tuliaisillaan.+Ei+voi+muuta+sanoa,+että+kyllä+minun+kelpaa,+valittamista+ei+minulla+ole.
Joten+tässä+sitä+vaan+porskutellaan+ja+nautitaan+elämästä!
06.09.2021 15:44
Palstamme+valoisaa+Sinisirkkua+muistellen.+Hyvää+taivasmatkaa!+Osanottoni+omaisille.+
Fiinufammu.
04.09.2021 17:01
Onnittelut+minultakin,+Eliaana!+On+se+niin+hienoa,+kun+sukuun+tulee+uusia+palleroisia!
Aivan+sydän+sulaa,++kun+niiden+pikkuisten+ensi+hymyjä,+askelia+näkee+ja+ensimmäisiä+sanoja+kuulee.+Se+vauvaikä+vain+on+niin+lyhyt,+mutta+kaiken+uuden+oppiminenkin+on+mukavaa+seurattavaa.+Ja+pikkuhiljaa+se+lapsukaisen+luonnekin+sieltä+tulee+esiin,+ja+oma+tahto+onkin+tärkeää,+jo+pienestä+sen+huomaa!
Minullahan+noita+lastenlastenlapsiahan+on+jo+melkoinen+liuta,+ensi+sunnuntaina+on+viimeksi+syntyneen+kastejuhla.+Pieniä+töppösiä+olen+kutonut+jo+useita,+syksyn+tullen+ne+vauvelin+varpaat+sitten+lämpöisinä+pysyvät,+ja+mukavahan+niitä+on+kutoa,+nopsaan+valmiiksikin+tulevat.+Lahjakortin+kauppakeskukseen+sujautan+töppöskassin+matkaan,+eivätköhän+vanhemmat+parhaiten+tiedä,+mitä+lapsukainen+tarvitsee,+eihän+tämmöinen+mummeli+nykyajan+toiveista+osaa+oikeita+asioita+hankkia,+ja+helppo+hankinta+lahjakortti+on.
Niin+on+ilma+jo+syksyiseksi+kääntynyt,+vaatetta+on+aamusella+ulos+mennessä+jo+lisättävä,+kohta+saa+varmaan+käsineetkin+tarpeen.+Mutta+helppo+on+hengittää+syksyisessä+säässä,+sitä+myöden+olen+taas+pituutta+aamulenkkeihin+lisännyt+ja+kroppa+tykkää.+
Muuten+tällaista+hiljaiseloa+taas+viettelen,+mukavaa+on+kotonakin+olla+ja+mehuja+ja+hilloja+valmistelen+minäkin+talvea+varten.
Mukavaa+päivänjatkoa+kaikille!
03.09.2021 14:08
Niinhän+se+ikä+jo+ottaa+kunnon+päälle,+kun+pitkiä+kävelemisiä+joutuu+tekemään.+Minäkin,+vaikka+vieläkin+lenkkejä+teen+koiran+kanssa,+olen+paljon+jo+lyhentänyt+kävelymatkojani+.+Harvoin+enää+yli+5km:n+lenkkejä+teen.+On+tuo+lemmikkinikin+jo+kohta+8-+vuotias,+ja+kotiin+päin+usein+vetää,+kun+huomaa,+että+pitkä+lenkki+on+tulossa,+tuntee+jo+nämä+polut+hyvin+ja+siitä+hoksaa,+jos+liian+pitkälle+ollaan+menossa.
Se+sunnuntainen+merimatkakierros+otti+myös+kunnon+päälle,+vaikkei+paljoa+kävelty,+mutta+raikas+meri-ilma+teki+tehtävänsä.+Eilen+aamulla+unta+riitti+melkein+yhteentoista+asti,+normaalisti+koira+herättää+minut+viimeistään+kahdeksan+tienoissa,+mutta+eilen+sillekin+uni+maittoi.+Vielä+tänä+aamunakin+nukuttiin+pitkään.+
No,+nyt+on+kesän+matkat+tehty,+ja+syksy+menee+muistellessa+ja+kohta+alkaa+kuntosalitreenit,+mikäli+ei+muutoksia+aukioloihin+tule.+
Minä+niin+tykästyin+kevään+mummokerhossa+niihin+kuntosalilaitteisiin+ja+hyviin+ohjeisiin,+joita+sieltä+sain,+mutta+kuten+arvata+saattoi,+kotona+jumppaaminen+ja+kahvakuulatreenit+on+olleet+vähissä.+Jospa+tästä+terästäytyisi,+kun+sinne+salille+taas+pääsee.+On+se+ihmismieli+kumma,+helposti+alkaa+luistamaan,+kun+kukaan+ei+ole+ohjailemassa.+Hyi+minua,+torumisen+paikka+itselleni+tässä!😅
31.08.2021 13:24
3 / 6