Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fiinufammu
profiilit
fiinufammu
fiinufammu
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
109
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Iltapäivää!+
Nyt+täytyy+tunnustaa,+että+olen+tullut+vanhaksi!+Kas,+kun+ensin+männäviikolla+olin+2-päiväisellä+saarikierrksella+ja+heti+sen+perään+3+päivää+kissa-ja+koiravahtina,+niin+jopas+tunsin,+että+nyt+on+voimat+mummolta+viety.+
Saman+todistivat+lapsenlapseni,+jotka+eilen+turhaan+kilkuttelivat+ovikelloa,+mummo+se+vaan+veteli+hirsiä,+eikä+olisi+varmaan+pitkään+aikaan+herännyt,+mutta+onneksi+tuo+reipas+vahtikoirani+valppaana+herätteli+minut+ovea+avaamaan.+No,+siellä+pari+lastenlastani+oven+takana+ja+ihmeissään,+kun+kello+näytti+jo+puoli+kahtatoista,+eikä+mummoa+kuulu+ovelle!+Luulivat+minun+jo+kuolleen,+kun+en+edes+puhelimen+soittoon+ollut+herännyt.+
Enpä+ole+aikoihin+niin+pitkään+nukkunut,+myös+tänä+aamuna+nukuin+yli+10+tuntia.Eipä+taida+kannattaa+enää+lupautua+monen+päivän+menoihin,+ikä+on+jo+tehnyt+tehtävänsä,+liika+on+aina+liikaa!
Ihailen+Skillania,+joka+jaksaa+moneen+asiaan+ja+menoon+ottaa+osaa,+minä+sen+sijaan+väsähdän++ihan+pelkästä+oleilusta,+enhän+mitään+edes+joutunut+tekemään,+elukoitten+ruokinta+oli+pääasia,+ja+saarikierroksella+vain+nautin+maisemien+katselemisesta.
Olen+sentään+vasta+81+ja+ennen+paljon+liikkunut.+
Hyvää+päivän+jatkoa+vaan+kaikille+tasapuolisesti,+jaksellaan!
12.08.2022 13:45
Kuurosateita+on+ryöpsähdellyt+vähän+väliä,+onneksi+koiralenkin+sain+tehtyä+kastumatta.+
Nyt+minulla+on+hoitokoira+huushollissa,++kun+nuorempi+tytär+miehensä+kanssa+lähti+eilen+jonnekin+festareille,+oliskohan+ollut+Brysseliin,+sanoi+myös+mitä+meni+katsomaan+ja+kuulemaan.+Mutta+eihän+minun+päässä+mitkään+ulkolaiset+yhtyeet+pysy,+enkä+varmaan+musiikkejaankaan+ole+kuullut.
Tärkeintähän+on+se,+että+labbikselle+on+hoitopaikka,+tulevat+oman+koirani++kanssa+hienosti
toimeen,+sehän+onkin+pääasia.+Kolme+päivää+on+nämä+omistajat+matkassa.
Kovasti+on+minulla+ollut+menoja,+viikonloppuna+käytiin+taas+kiertämässä+Saariston+suuri++rengastie.+Minua+pyydettiin+erään++lapsenlapseni+perheen+mukaan,+ja+tottakai+mielelläni+lähdin.+Ilmatkin+suosivat+meitä,+ja+hyvin+päästiin+losseilla+ja+yhteysaluksilla+kulkemaan+ilman+pitkää+jonotusta.+Ja+muuta+ei+voi+sanoa+kuin,+että+taas+silmä+lepäsi+saariston+kauneutta+katsomassa.+
Meillä+päin+on+myös+asuntomessut+käynnissä,+niihinkin+pitäisi+vielä+keretä,+joten+kiiruutta+piisaa.+Kuulemma+on+joka+päivä+paljon+katsojia,+jospa+koulujen+alettua+paremmin+mahtuu+ja+jaksaa+kiertää+tämänkin+tapahtuman.+Saas+kattoo+ny,+sano+eilinen+flikkakin!
Hyvää+illanjatkoa!
08.08.2022 17:33
Samaa+mieltä+olen+kuin+demeter,+joku+rotihan+tähän+puskakirjoitteluun+on+saatava.+Lieneisikö+ylläpitoon+yhteys+auttaa,+epäilen+kyllä+vahvasti+sitä,+että+siihen+olisi+apua..+Eihän+sieltä+liikene+resursseja+tonkia+joka+kirjoitusta.+
Minun+mielestäni+ei+kannattaisi+ottaa+kantaa+puskakirjoitteluun,+ei+meidän+vakkarien,+eikä+korppiksenkaan.+Aina+kun+hän+vastaa+noihin+heittoihin,+on+kuin+lisää+löylyä+kiukaalle+heittäisi.+
Normaalisti+on+mukava+lukea+kaikkien+tuttujen+kirjoituksia,+kivasti+aika+kuluu,+kun+niitä+lukee.
Ottaisivatpa+nuo+nimettöminä+kirjoittajatkin+jonkunlaisen+vakionimimerkin,+uskon,+että+silloin+myös+he+tuntisivat+olevansa+osa+tätä+mukavaa+joukkoa!
Mites+olisi+teidän+mielestänne+tämä+ehdotus,+kyselen+tätä+niin+anonyymeiltä+kuin+vakkareiltakin!
Hyvää+päivänjatkoa+vaan+kaikille+kaikille,+ketään+unohtamatta!
03.08.2022 12:29
Iltapäivän+puolta+jo+elellään,+minulla+aamupäivä+terveysasemalla+vierähti,+pikkuvaiva,+mutta+hoitoa+vaati.+Nyt+vain+pillereitä+napsimaan+ja+jokos+se+vaiva+tokenee.
Koiraressukka+joutui+täällä+kotona+monta+tuntia+odottamaan,+ilosta+hyppeli+vastaan,+näytti+tyytyväisyytensä+kun+emäntä+kotio+saapui.+Muutenkin+se+osoittaa+mielensä+miten+sitä+lenkillä+ollessakin+liikutaan.+Jos+tämä+emäntä+liikaa+kiirehtää+lenkin+aikana,+niin+jopas+ilmaisee+tassut+tiukasti+maahan+tökäten,+eikä+liikahdakkaan,++no+siihen+on+emännän+sopeuduttava+ja+vauhtia+hidastettava,+pomohan+minullakin+on+oltava!
Eilen+oli+tosi+mukava+päivä,+osa+lomalaisia+palasi+reissuiltaan+ja+kävivät+tälle+mummolle+kertomassa+kuulumisiaan.+Voi++että+mieltä+lämmitti,+kun+taas+pitkästä+aikaa+nähtiin.
Kyllä+se+niin+on,+että+ikävä+kerkesi+minulle+tulemaan+kun+parikin+viikkoa+vierähti+nuorten+matkoillaoloon,+nyt+taas+mieli+on+korkealla+kun+kaikilta+matkat+hyvin+sujui+ja+kotiintulokin+oli+heille+juhlaa!
Poikani+oli+moottoripyöräretkellä+poikansa+kanssa+ihan+Lofooteilla+asti,+mahtavia+kuvia+ja+videoita+sain+katsella,+tyttäret++Italian+matkaltaan+myös+kuvia+ja+videoita+näytti,+mukavia+matkakertomuksia+kaikilla+oli.+Nyt+vain+nauttimaan+muistoista,+talvi-iltoina+videot+pyörimään,+siinähän+ne+ihanat+matkat+uudelleen+voi+elää!
02.08.2022 13:44
Tervehdys+taas+pitkästä+aikaa+täältä+lounaasta!+Kylläpä+täällä+ollaan+ahkeria,+säilömistäkin+harrastatte,+kaikesta+muusta+puhumattakaan.+
Minusta+on+tullut+niin+laiska,+että+enpä+aio+muuta+tehdä+esim.+mustikoille,+joita+naapurinmies+minulle+toi,+pakkaseen+pussukoissa+vaan,+siitä+sitten+helppo+tehdä+vaikkapa+mustikkasoppaa+pitkinä+talvipäivinä.
+Nykyään+on+niin+helppoa+ostaa+valmista,+tämän+tavan+olen+laiskuuttani+oppinut,+kuinkahan+laiskaksi+voi+vielä+tullakaan,+kas+siinäpä+kysymys,+johon+en+vielä+tiedä+vastausta,+aikahan+tuon+näyttää!😅
Makriinan+tavoin+hajamielisyys+on+vallannut+mieleni,+jatkuvasti+tuntuu+joku+tavara+olevan+kadoksissa,+juurihan+eilen+sen+varmasti+tuonne+laitoin+ja+kas+kummaa,+eihän+se+siellä+nyt+olekkaan!+
No,+siinähän+päivä+menee+tavaroita+etsiessä,+eihän+yksinäisen+ihmisen+elämässä+enää+paljoa+tapahdu,+varsinkaan+nyt,+kun+sukukin+vain+lomailee,+kuka+missäkin+,+eikä+paljoa+mummoa+muista,+kun+elämännälkä+on+heillä+suuri+kaikkea+mukavaa+matkan+varrella+kohdatessa.
Ihan+jo+odotan+syksyn+saapumista,+kun+kaikki+ovat+jo+kotoutuneet+ja+työt+alkavat,+silloin+taas+tavanomaiset+päivärutiinit+pitävät+päivärytmit+normaaleina.
Nyt+vanhana+jo++yksinäisyys+monasti+valtaa+mielen,+tulee+mieleen+omat+vanhemmat,+jotka+kuitenkin+saivat+elää+pitkän+elämän+yhdessä,+silloin+ei+lapsien+menot+varmasti+paljoa+haitanneet,+onnellisia+he,+kun+saivat+tukea+toisistaan,+toista+on+monella+yksinelävällä.
No,+tämä+on+vähän+ikävänluontoista+tekstiä+minulta,+ehkäpä+tästä+yksinäisyydestäni+vielä+tokenen,+kun+joku+läheisistäni+piipahtaa+mummoa+tervehtimään.+Älkää+pelästykö,+ohi+tämä+alakulo+menee.
Jospa+paineleisi+koiran+kanssa+lenkille,+sekin+jo+mieltä+piristää!
30.07.2022 11:52
Hyvää+sunnuntaiaamua,+vaikkakin+viileältä+tuntuu,+kun+vain+13+astetta+mittarissa.
Olen+taas+maalla+hupulaisena+oleskellut+parisen+viikkoa,+kun+kissa-ja+koirahoitoa+monet+sukuni+jäsenet+ovat+tarvinneet.+Kesälomaa+ovat+lähteneet+viettämään,+osa+on+suuntautunut+Lappiin+ja+sieltä+Hammerfestiin,+osa+etelän+lämpöön+hakeutunut.
Mutta+mikäs+minulla+täällä+olla,+hyvin+tulevat+hoidokkini+keskenään+toimeen+aidatulla+alueella.+Mummon+tehtävänä+vain+huolehtia+lemmikkien+ruokapuolesta,+muuten+rauhaisaa+on+oleiluni+täällä.+
Metsikössä+käväisin+hakemassa+mustikkaa+piirakkaa+varten,+enempää+en+viitsikään+keräillä,+kun+tuo+pää+alaspäin+olo+ei+minulle+oikein+passaa,+tuota+hyvälaatuista+asentohuimausta+olen+potenut,+siihenhän+ei+ole+muuta+apua+kuin+sängyn+reunalla+päätä+käännellen,+huimaus+ei+meinaa+vain+loppua.
No,+tulevalla+viikolla+täytyy+muutenkin+tilata+lääkärissä+käynti,+on+noita+pikkuvaivoja+ilmentynyt,+jospa+sieltä+avun+saisin.+
Naapurin+mukava+isäntä+on+luvannut+taas+minullekin+kerätä+pakastimeen+marjat,+sienimetsästä+herkut+ja+sitä+rataa....+on+se+mukavaa+kun+on+niin+avulias+ja+hyväntahtoinen+naapuri.+Uimassa+olen+pariin+otteeseen+silloin+hellejaksolla+käynyt,+nyt+vain+rannassa+koiria+uittelen.++Mukavasti+täällä+maalla+aika+kuluu,+pikkupuuhia+tehden.
No,+tässä+taas+oli+ilmoittautumiseni,+jatketaan+kun+jaksellaan!
17.07.2022 11:06
Niin+se+kesän+lämpö+tuntuu+ihan+luissa+ja+ytimissä+asti,+mutta+ei+parane+enempää+valittaa,+nautitaan+vain+nyt+lämmöstä,+kylmenee+ne+päivätkin+ajallaan.
Minä+olen+viettänyt+maalla+aikaani,+kissa-+ja+koiravahdiksi+minut+on+vallan+nimetty,+mielelläni+sen+pestin+olen+itselleni+ottanut.+Muutaman+kerran+olen+meressä+käynyt+uimassa,+jos+sitä+nopeaa+pulahtamista+voi+uimiseksi+sanoakaan,+viilentää+kyllä+kummasti.
No,+nyt+tulin+kotiin+katselemaan,+miten+on+kukkaseni+pihamaalla+voineet.+Sen+kastelupestin+annoin+pojalleni,+joka+asuu+tässä+ihan+lähitienoolla,+työssä+vielä+käy+ja+töitten+jälkeen+pistäytyy+muorin+kukkia+hoitelemassa.+Hyvin+on+pestinsä+hoitanut,+komiasti+kukkivat+kaikki+kasvit!
Tänään+kävin+eka+kertaa+juhannuksen+jälkeen+ruokakaupassa,+voi+sitä+asiakaspaljoutta,+joka+siellä+oli,+kärryt+oli+monilla+täpötäynnä,+varmaan+samalla+tavoin+harventaneet+kauppareissujaan.+Säästyyhän+siinä+menemisen+vaiva+kun+harvakseltaan+käy.
Täytyy+vielä+onnitella+Skillania+asunnon+vaihdosta,+kova+homma+se+on,+mutta+palkitseva,+näin+muistan+minäkin+poisheitettäviä+tavaroita+oli+todella+paljon,+kun+pienempään+asuntoon+muutti.+Tyytyväinen+olen+ollut+,+enkä+yhtään+ole+kaivannut+entiseen+asuntoon.
Ynnämuullekin+myöhästyneet+onnittelut+merkkipäivän+johdosta,+samoihin+lukuihin+on+vielä+minulle+matkaa,+ylpeä+saa+olla+kun+tuon+virstanpylvään+on+saavuttanut!
Nyt+päiväkahville+pihamaalle,+heissulivei+vaan+kaikille!
01.07.2022 13:06
Sateista+viikonlopun+alkua+täältä+länsirannikolta.+Enpä+ole+nojatuoliin+edes+puukstaavia+ehtinyt+jättämään,+niin+kiiruutta+on+pitänyt,+kun+olen+tyttären+ja+miniänsä+sekä+6+ja+11-+vuotiaitten+poikien+kera+päässyt+erilaisiin+kesätapahtumiin.++
Ollaan+reissattu+vesibusseilla+pitkin+ihanaa+saaristoamme,+matkustettu+junalla+vieläpä+lähikaupungin+rock-+tapahtumiin++ja+kaikkea+muuta+siltä+väliltä.+Pojat+ovat+innoissaan+kaikissa+tapahtumissa,+virtaa+riittää+vaikka+muille+jakaa.+Tämä+isomummo+on+kuitenkin+hyvin+pärjännyt+fölissä,+vaikka+se+rock-+konsertti+olikin+korville+aikamoinen+kokemus,+mutta+hyvin+selvisin,+kun+seurasin+varsinkin+nuoremman+innostusta,+tämä+kun+osasi+yhtyeen+esittämät+laulut+kaikki+ulkoa,+ja+kaikkein+onnellisin+poika+oli+kun+sai+tavata+idolinsa+henkilökohtaisesti+ja+yhteiskuvaan+niitten+kanssa+vielä+pääsi!+Nuorena+näköjään+jo+aletaan+seurailemaan+ja+ihailemaan+musiikkejaan,+ja+into+on+kova.+
No,+käytiin+jossain+vaiheessa+myös+erään+kahvilan+seinillä+olevien+Kaj+Stenvallin+Putin-maalauksia+esittävässä+näyttelyssä,+kohahduttavia+ja+kantaaottavia+olivat+teoksensa.+
Onneksi+pienimmät+eivät+paljoa+maalauksia+vilkaisseet,+jäätelö+ja+muu+ympärillä+oleva+enemmän+kiinnosti,+mutta+me+vanhemmat+sitä+vastoin+monenlaisin+ajatuksin+kuvia+katselimme.
Näin+tämä+kesälomalaisten+kanssa+vietetty+aika+sopii+tälle+mummolle+hyvin,+tyytyväinen+olen+kun+seurani+vielä+kelpaa!+Uni+tulee+alta+minuutin,+kun+illalla+pään+tyynyyn+lasken.
Mukavia+päiviä+muillekin!
18.06.2022 12:43
Iltapäivää!
Niin+se+äitienpäivä+on+taas+juhlittu,+tässä++iässä+jo+tuntuu+juhlinta,+nukuin+tänä+aamuna+puoli+kymmeneen+asti,+joten+kaikki+aamutoimet++jäi+myöhäisiksi.++Koirakin+pääsi+päivälenkilleen+vasta+puolenpäivän+maissa.++Normaalisti+käydään+pitempi+lenkki+kahdeksan+jälkeen,+tänä+aamuna+taisi+moni+muukin+koirankuljettaja++olla+myöhässä,+kun+vastaantulijoita+oli+liikkeellä+tavallista+useampi+ja+tervehdykset+ja+merkkaukset+vei+entistä+enemmän+aikaa!
Muistamisia+ja+kukkia+tuli+taas+paljon,+mukava+oli+nähdä+myös+noita+tämän+vuoden+puolella++syntyneitä++pikkuisia+,+hymy+oli+jo+herkässä+pienillä,+kun+isomummi+pääsi+lepertelemään++ihanaisia!
Kaikkein+ihanimman+lahjan+sain+,+kun+6-vuotias++lapsenlapsenlapsukaiseni+oli+tarhassa+tehnyt+isomummille++tyynyliinan,+johon+oli+sydämen+muotoon+omin+käsin+painettu+erilaisia+niittykukkia+ja+vielä++tikkukirjaimin+kirjoitettu+kaikkien+isomummon+lapsikatraan++nimet!+Kova+homma+on+tytöllä+muistamisessa+ja+kirjoittamisessa+ollut,+kun+niitä+nimiä+on+jo+aikamoinen+joukko.+On+se+hienoa,+että+tarhatädit+jaksavat+opastaa+monenlaisissa+tehtävissä+hoivattaviaan.+
No,+nyt+sitten+siivouksen+kimppuun,+tulihan+tässä+jo+tarinaa!
09.05.2022 15:35
Aina+yhtä+mukava+lukea+Ramoonan+soljuvaa+matkakerrontaa.+Samanlaisia+matkoja+mekin+mieheni+kanssa+aikoinaan+tehtiin,+nyt+vain+muistoissa+ne+ihanat+ajat.+Yhtenä+vuonna+tehtiin+kolmen+viikon+matka+Islantiin+ja+se+on+jäänyt+kaikkein+mieluisempana+matkana+ihmeellisen+luontonsa+ja+todella+ystävällisten+maan+asukkaidensa++johdosta.+Onneksi+vielä+muistaa+tämän+matkan,+otettiin+valokuvia+ja+videoitiin+vesiputouksia+ja+geysereitä.+
Olen+usein+miettinyt,+miten+onnellisia+oltiin+kun+se+matka+tehtiin,+miehenihän+nukkui+pois+pari+vuotta+matkan+jälkeen,+ja+sen+jälkeen+matkustus+ei+enää+minua+kiinnostanut.
Nyt+nuoret+ovat+kiinnostuneita+tekemään+saman+matkan,+mutta+lentäen,+kiireisiä+kun+ovat.+No,+mikäpä+siinä,+mutta+minusta+siihen+matkaan+on+varattava+aikaa,+että+pystyy+näkemään+kaikki+Islannin+ihmeet+ja+voi+oman+mielensä+mukaan+tahtinsa+määrätä.+
Tässä+sitä+mummo+jäi+haaveisiinsa,+nyt+on+otettava+järki+käteen+ja+pihalle+haravoimaan+viime+syksyn+lehtiä,+kohtahan+koittaa+aika+kun+kukkamyymälät+kutsuvat+taas+hankkimaan+kesäkukat.+Mikäpä+sen+ihanampaa,+kesä+vielä+kokonaan+edessä,+sitä+tässä+odotellaan!
06.05.2022 13:28
Kovasti+sitä+kesää+tässäkin+odotellaan,+aurinko+piilottelee+itseään+ja+navakka+tuuli+oksia+heiluttelee.+
Nyt+sitten+alkoi+myös+päiväkotilapsien+kiikuttelu+mummuloihin,+lakot+antavat+vauhtia+mummojenkin+päiviin.+Käväisin+tyttären+luona+ja+jo+siellä+oli+3+päiväkoti-ikäistä+telmimässä+ja+mummon+herkkuja+napostelemassa.+Kivaa+oli+kuuulemma+mummolassa+olla,+ei+vielä+kiirettä+tarhaan+kun+paras+on+mummon+syli+ja+hoito.+Siinä+vähän+aikaa+katselin+sitä+touhua+ja+muistot+mieleen+tulivat,+tuommoista+oli+joskus+meidän+ikäisilläkin,+nyt+vain+sivusta+seuraten+helpolla+pääsee.
Minulla+on+lenkkeilykin+vähiin+käynyt,+kun+koirakaverini++etutassunsa+loukkasi+rapun+trallien+välissä.+Lääkärireissu+siitä+tuli+ja+kipulääkkkeen+voimalla+muutama+päivä+siinä+meni.+Tänään+oli+jo+kivuton+päivä,+joten+kaikki+on+taas+kohdallaan!
Näin+ne+päivät+eteenpäin+soljuvat,+eipä+muuta+erikoista+,+kunhan+ilmaisin+osallistumiseni.+Mukavaa+päivää+kaikille!
03.05.2022 13:18
Nyt+voi+jo+sanoa,+että+kevät+on+tullut.+Tuossa+aamulenkillä+koiran+kanssa+näin+tämän+kevään+ensimmäiset+sinivuokot,+leskenlehtiä+näin+jo+parisen+viikkoa+sitten.+Kiurujakin+näin,++ja+lokkeja+on+naapuritalon+katolle+jo+monia+saapunut+ja+räkättirastaiden+kanssa+kilvan+kirkuvat.+Kovasti+räkätit+räksöttävät+ja+koettavat+pitää+puoliaan+reviireistään+,+mutta+taitavat+jäädä+toiseksi+ainakin+äänensä+puolesta,+niin+kova+on+lokkien+kirkuna+ja+poishätistely.
Tässä+sitä+pihalla+kahvimuki+kourassa+on+mukava+seurata+eläinmaailman+kevättouhuja.+Lenkillä+ollessa+oli+myös+oravalla+ja+harakalla+joku+reviiririita,+orava+koetti+kovasti+puussa+oksalla+pitää+puoliaan,+mutta+toiseksi+jäi,+niin++kovaa+meteliä+harakka+piti+ja+voitti.
Näin+se+päivä+mukavasti+alkaa,+lämpöä+jo+15+astetta,+mikäs+tässä+on+ollessa+laiskana,+onneksi+jo+on+aamutoimet+suoritettu+,+eikä+tarvi+lorvailuaan+hävetä.
Samanlaista+rentoa++oloa+toivotan+muillekin+nojatuolissa+kävijöille!
19.04.2022 12:23
Hyvää+pääsiäismaanantaita,+niin+sitä+viimeistä+pyhää+jo+viedään.+Nopsaan+on++muutenkin+koko+huhtikuun+alku+sujunut,+kun+on+nuita+juhlia+riittämiin+suvussa+ollut.+Kastetilaisuuksiakin+pari+on+mahtunut+joukkoon,+niin+herkkiä+tilaisuuksia,+että+karskimmankin+osallistujan+silmäkulma+on+kastunut.+Eilen+oli+tämä+toinen+tilaisuus+ja+trubaduuri+omilla+sanoituksillaan+esitti+niin+koskettavan+esityksen,+että++silmiä+pyyhkeili+jokainen.+
Olen+myös+pari+maaseutumatkaa+tehnyt,+ja+muuttolintuparvia+on+niityillä+lepäilemässä+sadoittain+näkynyt,+suurimmat+joutsen-+ja+kurkiparvia,+mahtavia+näkyjä!
Kyllä+se+kevät+nyt+vauhdilla+etenee,+nyt+lokit+jo+kirkuvat+tuolla+viereisen+kerrostalon+katolla,+ilma+on+täynnä+kevään+riemua.
Täällä+olette+puhelleet+verhojen+vaihdoista,+minä+olen+jo+viimeisen+muuttoni+jälkeen+suosiolla+antanut+pojalleni+moisen+tehtävän+suorittamisen,+en+laiskuuttani,+vaan+koska+poika+vaatimalla+vaati+lopettamaan+sen+kiipeilyn.+Hyvä+niin,+koska+huimausta+on+minulla+ollut+jo+parin+vuoden+verran.+Parempi+onkin+varoa+niitä+kiipeilyjä,+ettei+muori+kupsahda+alas+tikkailta+pää+edellä!+
No,+tämmöistä+tänään,+nyt+ulos+kauniiseen+auringonpaisteeseen.+Heippa!
18.04.2022 11:34
Tuulinen+on+päivä,+mutta+onneksi+aurinko+paistaa+ja+kuivattaa+pahimmatkin+lätäköt.+Mikäs+tässä+on+sitten+kävellessä+ja+nauttiessa+kevättuulen+raikkaudesta.+Vielä+kun+sorat++meidän+ahkerat+huoltomiehemme+saavat+lakaistua+pois,+niin+kelpaa+sitä+keväisiä+polkuja+tallailla!
Kovasti+on+noita+lyhyitä+viestejä+saatu+aikaan,+vaikkakin+turhia+sanomisia+nuo+valittelut+on.+Ja+kenenkään+ei+ole+pakko+täällä+kaikkea+lukea,+valinnan++saa+ihan+itse+tehdä!+Pääosinhan+mukavia+kirjoittelijoita+täältä+löytyy.
No,+se+siitä+aiheesta,+mutta+murhemielin+lueskelen+noita+Ukrainan+sotauutisia+ja+sääliksi+käy+kansa,+joka+joutui+tuon+kaiken+pahuuden+kestämään.
Tänne+meille+päin+on+tullut+paljon+ukrainilaisia+pakolaisia,+hiljaisina+seisoskelevat+maahanmuuttoviraston+jonoissa+poliisilaitoksen+edessä.+Onneksi+saavat+apua+osaavilta+auttajilta,+mielenterveyspalveluja+on+heille+myös+tarjolla,+vain+tulkeista+on+pulaa,+
englanninkieltä+eivät+kaikki+tietenkään+kaikki+hallitse,+joten+helppoa+ei+heillä+ole+täälläkään+vieraan+maan+keskellä,+voi+hyvin+aistia+sen+tuskan,+joka+heillä+on,+vaikka+kielimuuri+estää+puhumisen.
28.03.2022 12:50
Aurinkoista+keskipäivää!
On+se+taas+ihanaa,+kun+tiet+ja+tienoot+ovat+melkein+vapautuneet+lumi-+ja+jääkuorestaan.+Kelpaa+siis+askeltaa+pidemmänkin+reitin+ja+kuinka+ollakkaan,+jo+ensimmäiset+leskenlehdet+pilkoittivat+tienpientareella.+Koirakin+haistelee+innoissaan+kevään+merkkejä,+eikä+ole++moksiskaan,+vaikka+lenkki+on+pidentynyt+monella+kilometrillä.+Jäisillä+teillä+se+ei+millään+tykännyt+kävellä,+liukasteli+tassuillaan+ja+pyrki+vain+takaisin+kotia+kohti.+No,+enhän+minäkään+siitä+liukkaudesta+pitänyt,+vain+pakollisen+lyhyen+lenkin+tein,+että+koira+pääsi+tarpeilleen.
+Mutta+nyt+on+toista,+kevään+tulon+aistii+joka+solullaan,+kaikki+kynnelle+kykenevät+vain+ulos+haistelemaan+ja+aistimaan+ihanaa+kevätilmaa.+Ja+vaikka+kuinka+sääennustajat+povaavat+ensi+viikonlopuksi+kylmempää+ilmaa,+niin+hetken+se+vain+kestää+ja+taas+jatkuu+kevään+tulo.+
Niin+se+vain+on,+että+ulkona+reippaillessa+maailman+murheet+kaikkoavat,+joten+ylös,+ulos+ja+lenkille,++sanoi+aikoinaan+Tarvajärvikin!
22.03.2022 12:40
Aurinkoista+iltapäivää!
Pari+tuntia+vierähti+lenkillä+koiran+kanssa,+kun+niin+hyvä+oli+kävellä+jäistä+vapailla+teillä.+Kilometrejä+ei+kuitenkaan+neljää+enempää+tullut,+kun+monet+tuntemattomatkin+vastaantulijat+jäivät+ensin+silittelemään+koiraa+ja+siitähän+sitten+jutunjuurta+sai+keskusteluunkin.+Niin+vain+auringon+paiste+sulattelee+ihmisten+mieletkin,+oikein+huomasi,++että+seinien+sisällä+ollaan+oltu+pitkän+aikaa+ja+vailla+juttuseuraa.+Hyvä+niin,+siitä+se+mielialakin+kohenee+kummasti,+kun+ulos+kirkkaaseen+ja+raikkaaseen+ilmaan+pääsee,+eikä+enää+tarvi+varoa+joka+askelta+liukkauden+tähden.+
Nyt+sitten+iltapäiväkahvia+ryystämään+terassille+kasvot+kohti+aurinkoa.+Hyvää+päivänjatkoa+muillekin!
16.03.2022 14:30
Hyvää+naisten+päivää+kaikille+palstan+naisille!+Ja+onnittelut+Eliaanalle+kun+sukuun+teillekin+tuli+uusi+tyttövauva.++Niin+suloisia+nuo+pienet+palleroiset+ovat,+minäkin+jo+olen+ne+meidän+uudet+tulokkaat+molemmat+nähnyt,+saanut+pitää+sylissäkin+kumpaakin.+Valokuvia+on+otettu+paljon,+kun+yli+80+vuotta+on+ikäeroa+kuvattavilla.
Voi+vain+toivoa+ja+rukoilla+hyvää+elämää+näille+vastasyntyneille,+maailman+toivoisi+hyväksi+muuttuvan+ja+kaikenlaiset+pahuudet+poistuvan.
Täältä+meiltä+päin+tuttavamies+lähti+kohti+Puolaa+Punaisen+ristin+tarvikkeita+viemään,+takaisin+tullessaan+tuo+ilmeisesti+bussilastillisen+ukrainalaisia+hädänalaisia+Suomeen.+Varmasti+on+mieleen+jäävä+reissu,+kun+kovia+kokeneita+ovat+kaikki+kuljetettavat,+mutta+kunnioitan+kaikkia+niitä,+jotka+näitä++hädässä+olevia+auttavat.
08.03.2022 17:58
Makriinalle+vastaus,+kyllä+sitä+mukavia+asioitakin+täällä+tapahtuu,+vaikkakin+nuo+sodasta+kantautuvat+uutiset+saavatkin++mielialan+laskemaan.+On+vain+uskottava+hyvän+voittavan,+ja+maailman+tilanteen+rauhoittuvan.
Niin,+niistä+hyvistä+asioista+puheenollen,+tänne+minun+sukuuni+minulle+on+nyt+kolmen+viikon+sisällä+syntynyt+2+lastenlastenlasta,+ensimmäiseksi+tyttären+tyttärelle+syntyi+tyttölapsi+helmikuun+alussa,+nyt+pojan+tytär+sai+poikavauvan+tämän+viikon+alussa.+Joten+onneksi+niitä+iloisia+perhetapahtumia+on+tullut+ja+pitänyt+tämän+isomummon++kiireisenä.+
Pitkin+tätä+vuotta+olen+tuleville+vauvoille+kutonut+töppösiä+ja+vaikken+mikään+käsityöihminen+olekaan,+olen+kuitenkin+saanut+aikaiseksi+tehdä+pari+villanuttuakin,+jotka+ihme+kumma+onnistuivatkin,+vaikken+aiemmin+sellaisia+ole+tehnytkään.
Nyt+sitten+oli++instagrammissa+kuva+ekasta+vauvasta+isomummon+tekemät+neulotut+sukat+ja+nuttu+vauvan+yllä.+Voi+kuinka+hyvä+mieli+tuli,+kun+käyttöön+tulivat.
Sen+ensimmäisen+vauvan+olen+jo+nähnytkin+ja+varovaisesti+sylissäni+pitänyt,+kuviakin+tapahtumasta+on+,++tällä+viikolla+olen+menossa+katsomaan+sitä+maaliskuun+alussa+syntynyttä+vauvaa,+äiti+jo+eilen+kotiutui+vauvan+kanssa.+Kovin+aikaisin+nykyään+sairaalasta+pois+pistävät,+muistelen,+että+viikon+meikäläinen+joutui+aikoinaan+siellä+olemaan.
+Joten+kiirettä+on+piisannut+mummollakin,+kun+näitä+mukavia+asioita+on+tapahtunut!
04.03.2022 11:14
Tänään+on+++pronssiottelu,+Ruotsi+vastaan+Slovakia.+Huomenaamulla+5.30+alkaa+se+jännittävin,+Suomi+vastaan+Venäjä,+kultapeli.
Kummasti+olen+jaksanut+seurata+näitä+muitakin,+ei+pelkästään+Suomen+pelejä.+Se+eilinen+peli+meni+ihan+tappiin+asti,+kunnes+Venäjä+sai+rangastuslaukauksella+ratkaisevan+maalin.+
Enpä+olisi+uskonut,+että+niin+täysin+hurahdan+pelien+katsomiseen!+Mutta+jännittävämpää+katsomista+kuin+ainaiset+väkisin+nauretut+muka+hupailut.
Tänään+on+muuten+ollut+tosi+mukava+kävelyilma,+siispä+pistelin+muutaman+kilometrin,+koirakin+selvästi+nautti,+kun+sai+taas+merkkailla+kavereilleen!+Nyt+on+sitten+iltapäiväkahvin+aika+ja+sitten+kohta+jääkiekon+pariin,+illalla+sitten+sauna,+joten+kivasti+menee+tämäkin+päivä!
19.02.2022 14:04
Hyvää+iltapäivää+kaikille!+
No,+enpä+tiedä+jos+se+niin+hyvää+on+kaiken+tämän+liukkauden+keskellä.+Tänään+päätin,+että+nyt+kyllä+lähden+ulos+koira++kanssa+ja+teen+normaalia+pitemmän+lenkin,+kun+ovat+ne+jääneet+vain+pieniksi+piipahduksiksi.+
Mutta,+voi+miten+siinä+sitten+kävikään,+liukasta+oli+vielä+enemmän+kuin+eilen,+ja+niinpä+kun+päästiin+siihen+meidän+"pääkallo"tieosuudelle,+jo+siellä+oli+eräs+naapuritalon+vanha+rouva+kaatunut+pahasti.+Onneksi+postinjakaja+sattui+samaan+aikaan+paikalle+pyöränsä+kanssa+ja+oli+jo+soittamassa+ambulanssia+paikalle.+Rouva+oli+niin+pahasti+loukannut+itsensä,+ettemme+uskaltaneet+edes+yrittää+häntä+ylös+maasta.+Onneksi+ambulanssi+tuli+nopeasti+paikalle+ja+ammattitaitoiset+hoitajat+varovaisesti+nostivat+vaikeroivan++rouvan+paareille+ja+kohti+sairaalaa+lähtivät.+Siitä+minäkin+sitten+pyörähdin+takaisi+kotia+kohti,+ei+tullut+mieleenkään+lähteä+sille+tieosuudelle+taiteilemaan+pystyssä+pysymistä.+
Monta+kertaa+ollaan+jo+pyydetty+hiekotusta+sille+tieosuudelle,+mutta+turhaan.+Saa+nähdä+saammeko+hiekoituksen+siihen,+varmasti+rouvan+loukkaantuminen+tulee+tien+hiekoituksesta++päättäjien+tietoon,+ja+toivottavasti++uusilta+kaatumisilta+vältytään.+Jonkunhan+on+otettava+vastuu,+tie+vie+kauppa-alueelle+ja+on+normaalisti+kovassa+käytössä.+
Vielä+riittää+näitä+kelejä+pitkään,+kunnes+kevät+ja+aurinko+sulattavat+tiet.+Harmittaa+myös+se,+kun+kuntokin+vaan+laskee,+kun+ei+niitä+tarpeellisia+lenkkejä+pääse+tekemään.
16.02.2022 15:14
1 / 6