Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

109

  1. Iltapäivää!+Nyt+täytyy+tunnustaa,+että+olen+tullut+vanhaksi!+Kas,+kun+ensin+männäviikolla+olin+2-päiväisellä+saarikierrksella+ja+heti+sen+perään+3+päivää+kissa-ja+koiravahtina,+niin+jopas+tunsin,+että+nyt+on+voimat+mummolta+viety.+Saman+todistivat+lapsenlapseni,+jotka+eilen+turhaan+kilkuttelivat+ovikelloa,+mummo+se+vaan+veteli+hirsiä,+eikä+olisi+varmaan+pitkään+aikaan+herännyt,+mutta+onneksi+tuo+reipas+vahtikoirani+valppaana+herätteli+minut+ovea+avaamaan.+No,+siellä+pari+lastenlastani+oven+takana+ja+ihmeissään,+kun+kello+näytti+jo+puoli+kahtatoista,+eikä+mummoa+kuulu+ovelle!+Luulivat+minun+jo+kuolleen,+kun+en+edes+puhelimen+soittoon+ollut+herännyt.+Enpä+ole+aikoihin+niin+pitkään+nukkunut,+myös+tänä+aamuna+nukuin+yli+10+tuntia.Eipä+taida+kannattaa+enää+lupautua+monen+päivän+menoihin,+ikä+on+jo+tehnyt+tehtävänsä,+liika+on+aina+liikaa!Ihailen+Skillania,+joka+jaksaa+moneen+asiaan+ja+menoon+ottaa+osaa,+minä+sen+sijaan+väsähdän++ihan+pelkästä+oleilusta,+enhän+mitään+edes+joutunut+tekemään,+elukoitten+ruokinta+oli+pääasia,+ja+saarikierroksella+vain+nautin+maisemien+katselemisesta.Olen+sentään+vasta+81+ja+ennen+paljon+liikkunut.+Hyvää+päivän+jatkoa+vaan+kaikille+tasapuolisesti,+jaksellaan!
  2. Tervehdys+taas+pitkästä+aikaa+täältä+lounaasta!+Kylläpä+täällä+ollaan+ahkeria,+säilömistäkin+harrastatte,+kaikesta+muusta+puhumattakaan.+Minusta+on+tullut+niin+laiska,+että+enpä+aio+muuta+tehdä+esim.+mustikoille,+joita+naapurinmies+minulle+toi,+pakkaseen+pussukoissa+vaan,+siitä+sitten+helppo+tehdä+vaikkapa+mustikkasoppaa+pitkinä+talvipäivinä.+Nykyään+on+niin+helppoa+ostaa+valmista,+tämän+tavan+olen+laiskuuttani+oppinut,+kuinkahan+laiskaksi+voi+vielä+tullakaan,+kas+siinäpä+kysymys,+johon+en+vielä+tiedä+vastausta,+aikahan+tuon+näyttää!😅Makriinan+tavoin+hajamielisyys+on+vallannut+mieleni,+jatkuvasti+tuntuu+joku+tavara+olevan+kadoksissa,+juurihan+eilen+sen+varmasti+tuonne+laitoin+ja+kas+kummaa,+eihän+se+siellä+nyt+olekkaan!+No,+siinähän+päivä+menee+tavaroita+etsiessä,+eihän+yksinäisen+ihmisen+elämässä+enää+paljoa+tapahdu,+varsinkaan+nyt,+kun+sukukin+vain+lomailee,+kuka+missäkin+,+eikä+paljoa+mummoa+muista,+kun+elämännälkä+on+heillä+suuri+kaikkea+mukavaa+matkan+varrella+kohdatessa.Ihan+jo+odotan+syksyn+saapumista,+kun+kaikki+ovat+jo+kotoutuneet+ja+työt+alkavat,+silloin+taas+tavanomaiset+päivärutiinit+pitävät+päivärytmit+normaaleina.Nyt+vanhana+jo++yksinäisyys+monasti+valtaa+mielen,+tulee+mieleen+omat+vanhemmat,+jotka+kuitenkin+saivat+elää+pitkän+elämän+yhdessä,+silloin+ei+lapsien+menot+varmasti+paljoa+haitanneet,+onnellisia+he,+kun+saivat+tukea+toisistaan,+toista+on+monella+yksinelävällä.No,+tämä+on+vähän+ikävänluontoista+tekstiä+minulta,+ehkäpä+tästä+yksinäisyydestäni+vielä+tokenen,+kun+joku+läheisistäni+piipahtaa+mummoa+tervehtimään.+Älkää+pelästykö,+ohi+tämä+alakulo+menee.Jospa+paineleisi+koiran+kanssa+lenkille,+sekin+jo+mieltä+piristää!
  3. Sateista+viikonlopun+alkua+täältä+länsirannikolta.+Enpä+ole+nojatuoliin+edes+puukstaavia+ehtinyt+jättämään,+niin+kiiruutta+on+pitänyt,+kun+olen+tyttären+ja+miniänsä+sekä+6+ja+11-+vuotiaitten+poikien+kera+päässyt+erilaisiin+kesätapahtumiin.++Ollaan+reissattu+vesibusseilla+pitkin+ihanaa+saaristoamme,+matkustettu+junalla+vieläpä+lähikaupungin+rock-+tapahtumiin++ja+kaikkea+muuta+siltä+väliltä.+Pojat+ovat+innoissaan+kaikissa+tapahtumissa,+virtaa+riittää+vaikka+muille+jakaa.+Tämä+isomummo+on+kuitenkin+hyvin+pärjännyt+fölissä,+vaikka+se+rock-+konsertti+olikin+korville+aikamoinen+kokemus,+mutta+hyvin+selvisin,+kun+seurasin+varsinkin+nuoremman+innostusta,+tämä+kun+osasi+yhtyeen+esittämät+laulut+kaikki+ulkoa,+ja+kaikkein+onnellisin+poika+oli+kun+sai+tavata+idolinsa+henkilökohtaisesti+ja+yhteiskuvaan+niitten+kanssa+vielä+pääsi!+Nuorena+näköjään+jo+aletaan+seurailemaan+ja+ihailemaan+musiikkejaan,+ja+into+on+kova.+No,+käytiin+jossain+vaiheessa+myös+erään+kahvilan+seinillä+olevien+Kaj+Stenvallin+Putin-maalauksia+esittävässä+näyttelyssä,+kohahduttavia+ja+kantaaottavia+olivat+teoksensa.+Onneksi+pienimmät+eivät+paljoa+maalauksia+vilkaisseet,+jäätelö+ja+muu+ympärillä+oleva+enemmän+kiinnosti,+mutta+me+vanhemmat+sitä+vastoin+monenlaisin+ajatuksin+kuvia+katselimme.Näin+tämä+kesälomalaisten+kanssa+vietetty+aika+sopii+tälle+mummolle+hyvin,+tyytyväinen+olen+kun+seurani+vielä+kelpaa!+Uni+tulee+alta+minuutin,+kun+illalla+pään+tyynyyn+lasken.Mukavia+päiviä+muillekin!
  4. Kovasti+sitä+kesää+tässäkin+odotellaan,+aurinko+piilottelee+itseään+ja+navakka+tuuli+oksia+heiluttelee.+Nyt+sitten+alkoi+myös+päiväkotilapsien+kiikuttelu+mummuloihin,+lakot+antavat+vauhtia+mummojenkin+päiviin.+Käväisin+tyttären+luona+ja+jo+siellä+oli+3+päiväkoti-ikäistä+telmimässä+ja+mummon+herkkuja+napostelemassa.+Kivaa+oli+kuuulemma+mummolassa+olla,+ei+vielä+kiirettä+tarhaan+kun+paras+on+mummon+syli+ja+hoito.+Siinä+vähän+aikaa+katselin+sitä+touhua+ja+muistot+mieleen+tulivat,+tuommoista+oli+joskus+meidän+ikäisilläkin,+nyt+vain+sivusta+seuraten+helpolla+pääsee.Minulla+on+lenkkeilykin+vähiin+käynyt,+kun+koirakaverini++etutassunsa+loukkasi+rapun+trallien+välissä.+Lääkärireissu+siitä+tuli+ja+kipulääkkkeen+voimalla+muutama+päivä+siinä+meni.+Tänään+oli+jo+kivuton+päivä,+joten+kaikki+on+taas+kohdallaan!Näin+ne+päivät+eteenpäin+soljuvat,+eipä+muuta+erikoista+,+kunhan+ilmaisin+osallistumiseni.+Mukavaa+päivää+kaikille!
  5. Hyvää+iltapäivää+kaikille!+No,+enpä+tiedä+jos+se+niin+hyvää+on+kaiken+tämän+liukkauden+keskellä.+Tänään+päätin,+että+nyt+kyllä+lähden+ulos+koira++kanssa+ja+teen+normaalia+pitemmän+lenkin,+kun+ovat+ne+jääneet+vain+pieniksi+piipahduksiksi.+Mutta,+voi+miten+siinä+sitten+kävikään,+liukasta+oli+vielä+enemmän+kuin+eilen,+ja+niinpä+kun+päästiin+siihen+meidän+"pääkallo"tieosuudelle,+jo+siellä+oli+eräs+naapuritalon+vanha+rouva+kaatunut+pahasti.+Onneksi+postinjakaja+sattui+samaan+aikaan+paikalle+pyöränsä+kanssa+ja+oli+jo+soittamassa+ambulanssia+paikalle.+Rouva+oli+niin+pahasti+loukannut+itsensä,+ettemme+uskaltaneet+edes+yrittää+häntä+ylös+maasta.+Onneksi+ambulanssi+tuli+nopeasti+paikalle+ja+ammattitaitoiset+hoitajat+varovaisesti+nostivat+vaikeroivan++rouvan+paareille+ja+kohti+sairaalaa+lähtivät.+Siitä+minäkin+sitten+pyörähdin+takaisi+kotia+kohti,+ei+tullut+mieleenkään+lähteä+sille+tieosuudelle+taiteilemaan+pystyssä+pysymistä.+Monta+kertaa+ollaan+jo+pyydetty+hiekotusta+sille+tieosuudelle,+mutta+turhaan.+Saa+nähdä+saammeko+hiekoituksen+siihen,+varmasti+rouvan+loukkaantuminen+tulee+tien+hiekoituksesta++päättäjien+tietoon,+ja+toivottavasti++uusilta+kaatumisilta+vältytään.+Jonkunhan+on+otettava+vastuu,+tie+vie+kauppa-alueelle+ja+on+normaalisti+kovassa+käytössä.+Vielä+riittää+näitä+kelejä+pitkään,+kunnes+kevät+ja+aurinko+sulattavat+tiet.+Harmittaa+myös+se,+kun+kuntokin+vaan+laskee,+kun+ei+niitä+tarpeellisia+lenkkejä+pääse+tekemään.
  6. 1 / 6