Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

109

  1. Kauppareissulla+minäkin+tänään+olin,+pari+kertaa+kuukaudessa+käyn.+Joskus+tulee+mieleen,+että+on+kuin+lastattu+kameli,+kun+neljääkin+kassia+kaupasta+autoon+retuuttaa,+mutta+sen+vaivan+kun+tekee,+niin+hyvillä+mielin+on+tehtyään+sen+homman.Olen+pannut+merkille,+että+varovaisemmiksi+on+myös+nuorempi+väki+tullut.+Kauppa,+jossa+käyn+on+ihan+likellä+koulukeskusta.+Ennen+oli+nuoria+välitunnilla+ostelemassa+karkkeja+tai+muuta+naposteltavaa,+mutta+enää+ei+niitä+kaupassa+parveilevia+nuoria+samaan+malliin+näy.Hyvä+niin,+valistus+on+kait+mennyt+perille.+Tänään+käväisi+toinen+tytärkin+luonani,+vapaapäivän+viettoon+hänelläkin+kuului+kaupassa+käynti,+mutta+halusi+ilahduttaa+minua+käynnillään,+toi+vielä+lämpimäisiä+,+jotka+oli+aamulla+tekaissut+katraalleen.+Mukavaa+kun+noin+äitiään+muistaa,+tietää+kyllä,+että+laistan+itse+nuo+leipomisten+teot.+Aikansa+minäkin++niitä+väänsin,+nykyään+laiskuus+voittaa,+ja+myös+se,+että+koitan+pysyä+siedettävässä+painossa,+enhän+muuten+pitkiä+lenkkejäkään+jaksaisi+koiran+kanssa+tehdä.+Mutta+hyvältä+maistuu+pienet+maistiaiset,+sen+tytärkin+tietää!Hyvää+päivän+jatkoa+nojatuolilaisille!
  2. Huomenta+taas!Tässä+vasta+aamukahvia+nauttiessa+kurkistin+palstalle+ja+päätin+muutaman+rivin+kirjoitella.+Pakosta+olen+tänään+ollut+aamuvirkku,+laboratioaika+klo+10,+siksi+koiralenkinkin+tein+ajoissa+kahdeksalta,++pituutta+en+lenkkiin+saanut+kuin+pari+kilometriä,+jo+rupesi+jalat+kenkkuilemaan,+joten+kotiin+päin+vaan.+Ennen+ei+tämmöistä+vaivaa+ole+ollut,,+selvästi+uusi+lääke+siihen+vaikuttaa.+Tohtorin+pitäisi+soittaa+perjantaina,+sitten+vaan+valittamaan+sopimattomasta+lääkkeestä.Skillan,+taitava+tunnut+olevan+monessa+suhteessa,+välillä+tuntuu+itsellä,+että+samaan+en+millään+pystyisi,+vaikka+joskus+minäkin+sain+jotain+aikaan.+Ompelukoneella+nuorena+morsiamena+surautin+morsiuspuvun+itselleni,+kun+ostetut+olivat+liian+hintavia.+Hyvin+se+mallasi+ja+sulho+ja+sukukin+kehuivat.+Vieläkään+en+ole+sitä+hävittänyt,+siellä+se+maatalon+vintissä+on+hyvin+pakattuna+muun+roinan+keskellä!Monta++muuta+harrastusta+ompelun+lisäksi+tuli+kokeiltua,+maalauskurssinkin+kävin,+saven+valantaa,+lasitöitä,+rautalangastakin+väänsin+kaikenlaista+väkkyrää,+mutta+mikään+niistä+ei+jäänyt+pysyväksi+harrastukseksi,+kun+tuota+jälkikasvua+on+paljon+riittänyt,+ja+lapsenpiikana+melkein+jokaiselle+olen+aikoinaan+ollut.Hyvin+olen+nämä+vuodet+saanut+kulumaan,+satuja+kerroin+lapsille,+kuulemma+jännenpiä+kuin+kirjoista+luetut,+joten+mielikuvitus+on+ollut+minulla+hyvä,+kun+kaikki+lapsoset+niistä+saduista+pitivät.+Puoliltapäivin+täytyy+taas+uusi+lenkki+tehdä+koiran+kanssa+kun+niin+aurinkoinen+sää+kutsuu+ulkoilemaan.+Täytyy+nyt+nauttia+auringosta,+kun+sitä+on+tarjolla!