Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ukim
profiilit
Ukim
Ukim
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
491
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Eikö sinun pitäisi se tietää, jos aloituksessa väitit ateisteja pahaksi?"
Niin minä tiedänkin, kysyinkin, että mitä sinä tarkoitat pahalla.
14.11.2023 07:28
"Taidat olla trolli kun sinut pystyy heti kättelyssä kyykyttämään noin etkä ollenkaan puolusta omia näkökantojasi?"
On kyllä melkoista "kyykytystä". Jospa nyt ensiksi määrittelisit pahan, niin katsotaan sitten, että kuka kyykyttää ja ketä. Mahdatkohan edes siihen kyetä? Yllätä minut!
14.11.2023 07:26
"Joo, voihan olla joku paha vuohipaimenjumala"
Mitä tarkoitat pahalla? Määrittele paha.
14.11.2023 07:18
"No, eikös se Jumala itse käskenyt, että ’älä tapa’?"
Kyllä, mutta sehän ei välttämättä tarkoita sitä, että tappaminen olisi aina Jumalan mielestä väärin. Jumala on antanut ihmiselle elämän, Hänellä on myös oikeus ottaa se pois.
14.11.2023 07:13
"Esimerkiksi Kultaisen vasikan juhlassa Jumala käski tappaa 3000 veljeä, ystävää ja sukulaista. Jumalan käskyt voivat siis olla moraalittomia ja rikollisia."
Minkä moraalilain mukaan tappaminen on väärin? Kuka on luonut tämän kyseisen moraalilain, jonka mukaan tappaminen on väärin?
14.11.2023 07:05
"Me ateistit emme usko Jumalaan, joten emme tee syntiäkään."
Se, että ateisti ei usko Jumalaan ei tee Jumalasta olematonta.
14.11.2023 07:01
"Jumala antaa armonaikaa pilkkaajille ,pahantekijöille, murhaajille jne.. Sillä hän ei haluaisi syntisen joutuvan kadotukseen, vaan toivoo, että hän kääntyisi ja siten pelastuisi. Kääntymyksen on tapahduttava vapaaehtoisesti, sillä pakkokäännytys ei ole kelvollinen tapa saada rakastavia ja kuuliaisia lapsia perheeseensä. Jumala loi meidät saamaan ja antamaan rakkautta lähimmäisillemme ja näin elämään kokonaisvaltaista hyvää hedelmää tuottavaa elämää, kaikkialle ympäristöömme."
Siinäpäs on harvinaisen tervettä tekstiä.
13.11.2023 23:03
"Jumala ei vihaa ketään, Hän on puolueeton. Hän voi suuttua, mutta ei vihata ketään. Hän on kaikkien elävien olentojen ystävä."
"Sillä katso: se päivä on tuleva,
joka palaa kuin pätsi.
Ja kaikki julkeat
ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on,
ovat oljenkorsia;
ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on,
sanoo Herra Sebaot,
niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte,
on koittava vanhurskauden aurinko
ja parantuminen sen siipien alla,
ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
ja tallaatte jumalattomat;
sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne
alle sinä päivänä, jonka minä teen,
sanoo Herra Sebaot." ( Malakia 4:1-3 )
13.11.2023 22:11
"Puhu sen sijaan rakkaudesta."
No minäpä puhun rakkaudesta. Jumala on Rakkaus, ja Hän vihaa pahoja ihmisiä.
"Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun tykönäsi.
Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia väärintekijöitä." ( Psalmit 5:4-5 )
"Herra, jonka istuin on taivaassa -
hänen silmänsä näkevät,
hänen katseensa tutkii ihmislapset;
Herra tutkii vanhurskaat,
mutta jumalattomia
ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat,
hänen sielunsa vihaa.
Hän antaa sataa jumalattomien päälle pauloja,
tulta ja tulikiveä;
polttava tuuli on heidän maljansa osa.
Sillä Herra on vanhurskas
ja rakastaa vanhurskautta;
oikeamieliset saavat katsella hänen kasvojansa." ( Psalmit 11:4-7 )
13.11.2023 22:05
"Etkä huomaa, palstan aloittaja, että pilkkaat Jumalaa?" "Miksi puhua pahaa, miksi et keskity hyviin asioihin."
Miksi et keskity hyviin asioihin, vaan sen sijaan syytät minua Jumalan pilkkaajaksi?
13.11.2023 20:33
"ateistina minä en joudu ongelmiin"
Maailma rakastaa omiaan.
13.11.2023 08:24
"Niin, ja kuka on hyvä ihminen ja kuka paha?"
Hyvä ihminen rakastaa valkeutta, mutta vihaa pimeyttä. Paha ihminen rakastaa pimeyttä, mutta vihaa valkeutta.
13.11.2023 08:14
"Hyväksytään muutkin uskonnot ja ollaan suvaitsevaisia kaikkia muita uskontoja kohtaan."
Minun uskontoni mukaan muut uskonnot ovat väärässä. Hyväksytkö sinä minun uskontoni? Oletko sinä suvaitsevainen minun uskontoani kohtaan?
13.11.2023 07:39
"Jos hän on todella vihaisi pahoja ihmisiä, hän voi tuhota heidän olemassaolonsa, mutta hän antaa heidän elää."
Jumala antaa pahoille ihmisille mahdollisuuden tehdä parannuksen, mutta jo he eivät tee parannusta, niin lopulta Hän tuomitsee heidät.
"Niin kuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta, ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niin kuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon." ( Matteuksen evankeliumi 13:40-43 )
13.11.2023 07:26
"Kaikissa uskonnoissa on totuuksia."
On vain yksi tie, joka vie Jumalan luokse, se tie on Jumalan Poika. "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."" ( Johanneksen evankeliumi 14:6 )
13.11.2023 07:21
"Sitten muut uskonnot ovat oikeassa."
Raamattu on oikeassa, sinä olet väärässä.
13.11.2023 03:57
"Ihan samalla tavalla kuin kuin muidenkin uskontojen tekstit."
Jos toinen sanoo, että Jumala vihaa pahoja ihmisiä ja toinen sanoo, että Jumala ei vihaa pahoja ihmisiä, niin molemmat eivät voi olla oikeassa.
12.11.2023 20:03
"Niin, ja kuka on hyvä ihminen ja kuka paha?"
Hyviä ovat ne, jotka rakastavat Jumalaa ja vanhurskautta. Pahoja ovat ne, jotka vihaavat Jumalaa ja vanhurskautta.
12.11.2023 18:25
"Vain Raamatun mukaan, muiden uskontojen kirjojen mukaan niin ei ole."
Raamattu on oikeassa.
12.11.2023 18:18
"Jumala ei vihaa ketään."
"Herra, jonka istuin on taivaassa -
hänen silmänsä näkevät,
hänen katseensa tutkii ihmislapset;
Herra tutkii vanhurskaat,
mutta jumalattomia
ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat,
hänen sielunsa vihaa.
Hän antaa sataa jumalattomien päälle pauloja,
tulta ja tulikiveä;
polttava tuuli on heidän maljansa osa.
Sillä Herra on vanhurskas
ja rakastaa vanhurskautta;
oikeamieliset saavat katsella hänen kasvojansa." ( Psalmit 11:4-7 )
12.11.2023 17:03
22 / 25