Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ukim
profiilit
Ukim
Ukim
Vapaa kuvaus
Aloituksia
11
Kommenttia
491
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa." ( Jaakobin kirje 4:8-10 )
20.11.2023 09:09
"Etsikää Herraa silloin,
kun hänet löytää voidaan;
huutakaa häntä avuksi,
kun hän läsnä on.
Jumalaton hyljätköön tiensä
ja väärintekijä ajatuksensa
ja palatkoon Herran tykö,
niin hän armahtaa häntä,
ja meidän Jumalamme tykö,
sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta." ( Jesaja 55:6-7 )
20.11.2023 09:09
"Tämä on luonnon totuuksista seuraava fakta. Se perustuu tietoisten olentojen olemukseen, mikä on universaalia meidän maailmankaikkeudessamme. Eliöt, jotka pyrkivät aiheuttamaan itselleen ja muille mahdollisimman paljon kärsimystä, eivät ole elinkykyisiä."
Tietenkin teoilla on luonnolliset seuraukset. Ongelma on se, että tämä esittämäsi "moraalinen totuus" ei ole moraalinen kannanotto. Jos minä esim. sanoisin, että: "Kärsimyksen aiheuttaminen on väärin", niin se olisi moraalinen kannanotto.
20.11.2023 08:59
"Moraalinen totuus: ”Tilanne, että kaikki tietoiset olennot kärsivät mahdollisimman paljon ja ikuisesti, on huono.”"
Tuo ei voi olla moraalinen totuus, tuo ei ole edes moraalinen kannanotto.
20.11.2023 08:55
"Jos et tiedä vastausta, niin voit etsiä sen tästä keskustelusta - se on sinulle jo selitetty muutamaan kertaan."
Niin, mikä on se absoluuttinen moraalilaki, johon ateisti voi uskoa? Kuka on luonut kyseisen lain? Mikä tekee kyseisestä lain absoluuttisen?
19.11.2023 23:41
"Ateisti ei voi uskoa absoluuttisen moraalin olemassa oloon."
SInä väität minun olevan väärässä, joten kerro, mikä on se absoluuttinen moraalilaki, johon ateisti voi uskoa? Kuka on luonut kyseisen lain? Mikä tekee kyseisestä lain absoluuttisen?
19.11.2023 21:35
"koska et kyselemällä onnistunut puhkomaan aukkoa päättelyketjuun."
Sinun päätelysi on yksinkertaisen ihmisen yksinkertaista päättelyä. Sinun päättelysi on tämän kaltaista: "Ukim esitti kysymyksen, tämän täytyy tarkoittaa sitä, että Ukim ei tiedä vastausta kyseiseen kysymykseen."
19.11.2023 01:17
"Kaikki näkivät, että yrität jotain sokraattista metodia, mutta pääsit tuossa lähinnä kyselyiässä olevan viisivuotiaan tasolle."
Se, että te hullut näette ei tee näkemästänne totta.
19.11.2023 01:03
"Hullu uskoo olemattomiin"
Hullu sanoo Jumalaa olemattomaksi.
18.11.2023 21:45
"Jumalasi on olematon. Siksi joudut uskomaan siihen."
Hyvyytesi on olematon. Siksi joudut uskomaan siihen.
18.11.2023 20:52
"Se että väität että et ole paha ihminen, ei tarkoita sitä että et olisi paha ihminen."
Se, että sinä väität minun olevan paha ihminen, ei tarkoita sitä, että minä olisin paha ihminen.
18.11.2023 20:52
"Menit kyselyissäsi jopa älyttömyyksiin: Kyselit mm. miksei pään hakkaaminen kiviseinään voisi olla hyvä juttu. Kehotin testaamaan, jotta luonnon absoluuttiset totuudet tulisivat sinullekin selväksi."
Olet ilmeisesti hieman yksinkertainen ihminen. Se, että minä esitän, jollekin kysymyksen ei välttämättä tarkoita sitä, että minä en tietäisi vastausta kyseiseen kysymykseen.
18.11.2023 20:49
"Se, että sinä väität Jumalaa olevaksi ei tee Jumalasta olevaa."
Se, että sinä väität olevasi hyvä ihminen ei tee sinusta hyvää ihmistä.
18.11.2023 09:22
"Sitä ei ole missään."
"Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa".
Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa." ( Psalmit 53:1 )
18.11.2023 09:20
"Jumala on olematon, vaikka polkisit lehmää."
Jumala on olemassa, vaikka polkisit lehmää.
18.11.2023 09:17
"Ei olematon pysty."
Niin, olematon ei pysty, mutta Jumala pystyy.
18.11.2023 09:17
"Ei mikään tee Jumalasta mielikuvitushahmoa, koska ne ovat jo sellaisia."
"Hullu sanoo sydämessänsä: Ei ole Jumalaa".
Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa." ( Psalmit 53:1 )
18.11.2023 09:15
"Mielikuvitushahmolle sepitetyt mielipiteet ja niiden tulkinnat eivät tee tässä mitään poikkeusta."
Se, että sinä väität Jumalaa mielikuvitushahmoksi ei tee Jumalasta mielikuvitushahmoa.
18.11.2023 03:56
"Jumala ei ole sanonut mitään mistään homostelusta."
"Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko." ( 3. Mooseksen kirja 18:22 )
18.11.2023 00:35
"Mutta jos viimeinen tuomio tulee - minä astelen pää pystyssä ja nauraen Perkeleen - eli Ukko ylijumalan posseen."
Tulisessa järvessä ei pidetä hauskaa, siellä kärsitään.
17.11.2023 23:51
1 / 25