Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ullako
profiilit
ullako
ullako
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
2
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lisäyksenä+vielä,+että+Bartholin+rauhasen+purkausaukko+on+emättimen+sisäpuolella+lähella+se+suuaukkoa.+Itse+rauhasia+on+2+sijaiten+eri+puolilla+häpyhuulia.
18.04.2022 18:53
Minulla+Bartholin+rauhanen+turposi+n.+3cm+pitkäksi+"makkaraksi"+ja+nosti+päiväksi+kuumetta.+Pääsin+gynekologille+heti+seuraavana+päivänä+ja+hän+passitti+tarkistukseen+Kuopion+yliopistolliseen.+Turvonnut+rauhanen+oli+alkanut+jo+tyhjentyä,+mutta+siihen+määrättiin+antibiootti+ja+estrogeenihoitoja+sekä+ohjeita+suojaavista+voiteista.+Neljän+viikon+päästä+oli+tarkastus,+jossa+tilanne+todettiin+hyväksi.+Kuitenkin+aika+pian+kipuoireita+alkoi+tulla+lähinnä+emättimen+suualueelle.+Gynekologi+tarkasti+tilanteen+ja+totesi+paikkojen+olevan+ihan+hyvän+näköisessä+kunnossa;+hoitona+IntraRosa,+FuciCort,+otsonoitu+oliiviöljy+ja+sinkkivoide.+Ne+eivät+ole+kuitenkaan+tuoneet+pysyvää+apua.+Oireita+tulee+päivittäin+useaan+erään,+vaikka+niiden+välillä+on+ihan+hyvääkin+oloa.
Itse+epäilen,+että+kyseinen+rauhanen+"vihoittelisi"+eritteillään+edelleen+ja+aiheuttaisi+kyseiset+hyvin+tuskallisetkin+oireet.+
Luin+koko+aikaisemman+keskusteluketjun+läpi+ja+siitä+jäi+vähän+ristiriitainen+kuva+eli+että+hoito+ei+aina+onnistu.+Rauhasen+poistoleikkauksellakaan+homma+ei+näy+kovin+hyvin+ratkeavan,+kun+voi+tulla+"haavaongelmia".
KIRJOITELKAApa+tekin,+joilla+rauhasen+poisto+on+onnistunut+ja+vaivat+poistuneet,+niin+on+helpompi+päättää,+pyytääkö+poistoa+omalla+kohdallaan.+KIITOS+etukäteen!
18.04.2022 18:39
1 / 1