Vapaa kuvaus

Aloituksia

7

Kommenttia

166

1. Mutta suakin kiinnosti sentään niin paljon, että luit loppuun asti tuon kannustavan tekstini ap:lle. Tarkoitushan ei ollut mitenkään uskonnollinen tekstissäni vaan pääsemään pois sieltä varjosta eikä nimenomaan astua syvemmälle varjoihin vaan sinne valoisampaan suuntaan, mutta ethän sinä tuota ymmärtänyt. Ehkä ap ymmärtää, hänelle tuo teksti olikin suunnattu ja miksei myös muille, jotka voisivat hyötyä siitä.
  2. No ei nyt ihan noinkaan.
  3. Jos on tunne, ettei saa toista pois mielestään, mutta tajuaa, ettei ole mahdollisuuksia tuohon kaipaamisen kohteeseen, niin ehkä olisi hyvä alkaa pikkuhiljaa opettelemaan irtipäästämisen taito. Se ei ole kaikille helppo laji, joten siksi sanoin tuon opettelun. Pienesti kerrallaan, pienin askelin ♥️ ja voisit ehkä kokeilla temppua, joka saattaisi auttaa sinua tässä ja se temppu on se, että otat paperia ja kynän ja kirjoitat jokaiseen paperiin jotain sellaista, mitä haluaisit sanoa hänelle. Yksi asia yhteen paperiin. Teet niin monta kuin tulee. Niin hyvät kuin huonot kerrottavat. Kun olet "kertonut" nuo kaikki hänelle noin niinku vertauskuvannollisesti, tee pieni tai vaikka isompikin nuotio ja heität sinne palamaan yhden lapun kerrallaan. Ota tuoli tai joku jakkara, ja käytä tuohon aikaa. Voit lukea sen tuleen heitettävän lapun ääneen, jos haluat, mutta lue se kuitenkin. Ja .. kun heität sen lapun tuleen, ajattele sitä asiaa vielä hetki siinä, mitä siinä paperissa luki. Anna siihen siis aikaa juuri niin paljon, mikä tuntuu sinusta sopivalle tai hyvälle. Heität siinä lapun ohessa jäähyväisen sille asialle. Pidä taukoa ennenkuin otat uuden lapun luettavaksi, että ehdit sisäistää ja myös jättää sen asian pois mielestäsi. Voit myös kuvitella, että hän on jossain siinä lähellä ja kuulee sinun sanovan nuo asiat, jos se auttaa sinua konkreettisemmin. Tee tuo työ loppuun asti rauhassa ja katso, saitko helpotuksen tunnetta. Ja kun lähdet pois siitä, yritä jättää taaksesi ne ajatukset, etteivät ne enää ole siellä sinulla kummittelemassa. Hengitä syvään, katso ympäristöä ja tule tietoiseksi omasta itsestäsi ja mielestäsi. Tule pois varjosta ja astu valoon ♥️
  4. Mullakin oli ison omakotitalon hoito ja iso pihapiiri kaikkine karvoineen hoidettavana vielä muutama kuukausi sitten, vuokralla vain tosin olin. Tykkäsin tehdä pihakoristeita ja pienkalusteita ja häärätä muutenkin polttopuita tehden, vaikkei se olekaan mikään paras laji, kun mulla myös TULES-jutut. Olinkin vasta muutama viikko sitten kuntoutusjaksolla osastolla viikon mittainen jakso siis oli. Sain hyvää palautetta osallistumisestani ja myös fyssari sanoi, että mulla on ihan hirveet voimat, joita kannattaa vaalia ja sain häneltä neuvoja, niitä mitkä ovat juuri minulle sopivia liikkeitä ja harjoitteita jne. Henkinen puoli tsekattiin jokaiselta myös, enkä puhu nyt henkilökunnasta vaan osallistujista 😂 ei tullut siinä esille mitään ihmeellistä,, oikeastaan vain se että psyko sanoi mulla olevan vahva mieli ja pää. Tää oli jo toinen kerta siellä. Kantsii ehdottomasti mennä, kun vain pääsee, suosittelen. Siinä tuli itselleni hyvinkin selväksi, että mullakin on tapana laittaa asiat atomeiksi ja pala palalta rakentaa ne siihen oikeaan muotoon. Ja jos ei ensimmäisellä kerralla mene kuten ajattelee, niin sit meen kurkkimaan asiaa sieltä toiselta kantilta ja pyörittelen kuin Rubikin kuutiota, että varmasti saan kaiken kohdalleen. Vaikka pienen pieni murunen jäisi johonkin kaihertamaan, niin käännän kivet ja kannot, että saan sen murunkin sieltä sinne minne se kuuluu. Tiiän, ihan liian tarkkaa miettimisen, mutta .. minkäs luonteelleen voi .. tai toi oli väärin sanottu, kyllähän luonteelleen voi tehdä paljonkin, mutta tässä tapauksessa en näe sille tarvetta. Se tarve on enemmänkin just sille ajatustyölle ja sille omalle hetkelle, johon ei kaipaa ketään toista. Se hetki on itselle varattu ja täysin omille ajatuksille.
  5. Joo, tökkii välillä tää sivu. En saanut eilen laitettua uutta keskustelua läpi, jäi jonnekin minne lie. Voishan tuon kohta kokeilla uusiksi laittaa.

Kävin taas tässä hieman muilla sivuilla tutkimassa erinäisiä asioita ja taas olin pihalla täältä. Ehkä se on myös turvallisuusjuttu, en tiedä.

Joo nää itsensä rääkkäämiset sijoittuu mulla enemmän tuonne kesäkaudelle, talvisin ehkä vähäisempää ja varsinkin nyt, kun tuli muutettua eikä uudessa asunnossa tarvitse tehdä esim. polttopuita. Kyllä täällä uudessakin on silti tekemistä ihan niin paljon kuin vain viitsii ja voi tehdä. En nyt ala tähän luettelemaan niitä, se ei ole olennaista, mutta kroppansa saa kipeeks täälläkin ilman puuhommia sun muita tärkeitä.

Toisaalta siitä saa valtavasti tyydytystä, kun huomaa ylittäneensä omia rajojaan milloin missäkin asiassa - oli se sitten henkiseen tai fyysiseen liittyvää. Vaikka kroppa huutaa hoosiannaa, niin pää on jopa iloinen ajoittain .. siitä, että sainpas prkl tehtyä tuonkin homman. Siitä aiheutuu taas usein se, että tulee ajateltua, että kyllä mä pystyn tekemään tuonkin koska pystyin tekemään tuon .. ja sit sitä vain jatkaa .. ja jatkaa .. kunnes on pakko "ryömiä" sohvalle tai sänkyyn ottamaan aikalisä. Siis onhan se välillä palkitsevaa, mutta alan pikkuhiljaa oppia omia rajoja ja omaksua tavaksi tauottaa oikealla hetkellä eikä siinä vaiheessa, kun on antanut jo kaikkensa eikä jaksa tai pysty tekemään sit moneen päivään mitään. Ei mitään muuta kuin löysäilemään.

Mulle toi mun harrastus eli moottoripyöräily on se mun terapia ja tepareutti. Siinä tuulettuu pää ja ajatukset ja saa melkein aina ajateltua asiat kohilleen, kun paahtaa menemään jollain pikitiellä. Tarkoitan, että sellaisella fiilistelymeinigillä, ei surmanajomielessä 😂 eikä ajaessa koske mihinkään. Talvella ei oo kulkupeliä ja onkin nyt keksittävä jotain siihen tilalle. Oonkin jo ottanut mietintämyssyyn muutamia juttuja, jotka vois toimia mun kohdalla. Pitää vielä käytännössä testata ja osaa olenkin jo testannut, mutta osa on siis yhä tuolla mielen sopukoissa saamassa sitä lopullista muotoaan toteuttamiseen.

Miten itse hoidat nuo psyykkisen ja fyysisen puolen asiat, jos saa kysyä? Olisi mielenkiintoista kuulla ja saada kenties uusia vinkkejä.
  6. Itsestä se kaikki lähtee ja elämäsi suurin rakkaus olet sinä itse ja se toinen ihminen vain täydentää sinua ja sinun elämää. Ja sinun ehkä pitäisi antaa itsellesi enemmän arvoa ja nähdä toisenlaisessa valossa itsesi, sillä et ole mikään hylkiö vaan aivan yhtä arvokas kuin kuka tahansa meistä ♥️ ikävä asia tuo läheisen menetys, yritä kuitenkin löytää sieltä muistoista niitä hienoja aikoja, mitä oli ja olla kiitollinen siitä ajasta, jonka sait hänet tuntea. Sydän ja pää tekevät työtään ja ajan myötä helpottaa, kuulostaa kliseeltä, mutta yleensä asia on noin. Ikävä poismenneitä kohtaan ei ehkä ikinä hellitä, mutta sen kanssa oppii elämään ja se muuttuu toisenlaiseen muotoon. On vain yritettävä hyväksyä, että elämä, syntymä ja kuolema ja kaikki sillä välillä, ovat asioita, joita ei olisi ilman toista. Ei siis olisi syntymää ilman kuolemaa eikä kuolemaa ilman syntymistä. Se taas on eri asia, miten lyhyt tai pitkä tuo elämä siinä välissä on. Mutta voisitko yrittää löytää itsesi nyt siinä, missä olet? Minullakin oli jonkin aikaa se minuus kateissa vanhempieni poismenon jälkeen ja piti etsiä se uusi minä, joka tänä päivänä olen. Tunsin alussa itseni lähes orvoksi, mutta sain suhteutettua ja jäsennettyä asioita, käsiteltyä niin, että pystyin seisomaan omilla jaloillani ilman kenenkään tukea, löysin itsestäni ne voimavarat, joita olin aiemmin antanut vanhemmilleni ja joita tarvitsin nyt itseäni varten.

Uskon, että toinen ihminen voi olla tietyllä tavalla "veturi" sinulle, varsinkin silloin kun et itse jaksa vetää koko rekeä, mutta tässä vaiheessa se veturi olet sinä 👍♥️ sitten kun löydät toisen ihmisen rinnallesi kulkemaan, se reki onkin jo paljon kevyempi vetää, yhdessä ja erikseen, mutta kuitenkin. Oikein hyvää alkanutta talvea sinulle ja joulun odotusta ❣️ tulevaisuus on edessä, kun jaksat uskoa siihen ♥️
  7. Tuli joskus aikoinaan ajettua jääratacrossia, nyt ei pysty enää siihen. Tää, mikä on tässä työn alla, on Suzuki Intruder 800 cc, modattu melkoisen mukavasti, nätinnäköinen pärrä. Pienesti tehty cocktailii toisen pyörän osien kanssa, joita sitten muotoiltu vielä ja maalattu kuviointeja, laitettu katu-uskottavaa matskua 😁 kromi kiiltää ja hyvä saundi on 👍 ollut vähän pienempiä pyöriä tässä aiemmin, mutta nälkä kasvaa syödessä ja mietityttää, pitäisikö kerralla ahmia vielä himpun verran isompi satsi, kun se sitten kuitenkin alkaa tuntua liian pieneltä. Kyykyt ei oo mua varten, se tuli nyt täyteen ja kohteena siis jälleen customit. Nyt hyvä aika vuodesta hommata, kun saa edullisemmin, paljonkin edullisemmin kuin sit keväällä. Ja jos ei tuo Intikka tuntuisikaan sitten pidemmän päälle hyvältä, niin äkkiäkös tuon vaihtaa sit 👍
  8. Kiitos 😊