Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

58

1. Ei+saa+olla.+Kyllä+minä+taas+niin+mieleni+pahoitin.
  2. On+on+:-)
  3. Nettovelkaa+Suomella+on+enemmän+kuin+kondiittorimestari+Simo+Salmisella+aikoinaan.+Raskas+on+se+taakka,+varsinkin+sitten+kun+velkojen+korot+pompsahtavat.+Hevosmiesten+tietotoimistossa+ideoin+kuitenkin+konstin,+kikka+kolmosen+eli+metodin+ulkomaanvelan+nollaamiseksi.+Odotahan+raskas+lukijani,+kääräisen+jointin+ja+ryhdyn+selittämään.No+niin,+lakutupakkajointti+on+syöty+ja+tarina+jatkuu.Tarkasti+ajatellen,+jos+laskemme+eläkerahastoihin+kertyneet+varat,+emme+olekaan+nettovelallisia,+pikemminkin+päinvastoin.+Ajatelkaamme+asia+näin,+että+nyt+työtä+tekevät+maksavat+yhteiseen+eläkepottiin+rahaa+joka+pannaan+poikimaan+ja+niillä+sitten+maksetaan+tulevaisuuden+eläkkeitä.+Tehdäänkin+toisin,+maksetaan+nyt+kerättävillä+rahoilla+nykyisten+vanhustemme+eläkkeet+ja+käytetään+vanhat+kertymät+valtionvelan+maksuun.+Saattaa+kuulostaa+urpolta+jopa+MPP:n+korville,+mutta+saattaisi+toimia.+Sitten+vaan+olisi+elettävä+suu+säkkiä+myöden+ja+olla+ottamatta+lisää+ulkomaanvelkaa,+tapahtuipa+mitä+tahansa.Kiitos+kiitos,+mutta+en+minä+nyt+ihan+Antti+Wihuri+-säätiön+stipendiä+olisi+ideastani+tarvinnut,+mutta+kyllä+minä+voin+nekin+rahat+polttaa+ja+juoda,+kiitos+kiitos.
  4. Thanks.