Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. rahaan/vaikutusvaltaan on niin suurta,että yö-elämää voi verrata mihin tahansa uhrauksia avioliitossa.

Niitähän saattaa olla: kestää alkoholismia,henkistä/ruumiillista väkivaltaa/alistamista.Tai vaikkapa toimimista perheen yksipuolisena "työjuhtana", yhteisten asioden hoitajana;ruoka,siivous,lastenhoito,yms.

Kärjistäen voi sanoa,että huoraamistahan voisi olla yhtälailla yöelämä siloin,jos sen tekee vain "puolittaisella mukanaololla",saati 'velvollisuudesta';tai'alistu
    en', pelkona puolison suhtautuminen ja käytös,jos siitä kieltäytyy.Tosin siinä vaiheessa ollaan jo lähellä väkisinmakaamista,jos sellainen akti esim.miehelle"riittää" ja sellaiseen sortuu.
  2. Yhtä mahdotonta,kuin saada yhtenäinen valtakunnallinen eläkeläispuolue toimimaan,on saada vastaava 'feninistiaatteellinen' puolue toimivaksi.
    Lyhyet on molempien elinkaaret,joten näin valtakunnan/lainsäädännön kannalta ei ole ilmeisestikään sen kummempaa odotettavissa.
    Lisäksi EU jo nykyisellään ja laajentuesaan siirtää hyvinkin kauás lainsääädäntöön liittyvän feministisen 'enemmistön'muodostumisen, ainakaan jos sitä verrataan Suomen nykyisen suht.tasa-arvoisen yhteiskuntaan.

Feministi sanana, taitaa olla suurimmalle osalle naissukupuolta yhtä leimaavasti epämiellyttävä,kuin miehistä käytetty sana sovinisti,jota leimaa juuri kukaan mies ei suostu osakseen ottamaan.

Saattaa olla hyvinkin suuri merkitys molemmilla sukupuolilla,millaiset kokemukset miehillä on;alkaen äitisuhteesta/parisuhteeseen/ puolisoon/aikuisiän muihin nais-kokemuksiin,verrattuna saman ajan kokemuksiin(oman) isän roolista/nuoruuden poikakaverien/ työkaverien/aikuisiän kaveripiiriin yleensä,so. naiset/miehet.

Sama logiikka sopii yhtälailla naisille ja heidän elämänkaaren suhteiden tunteista lapsesta aikuiseen.

Feminismi/sovinismi ovat minun ajatuksissa molemmat samaan kategoriaan sijoitettavia sukupuolten äärilaitoja ja sentähden ei kumpikaan saa sympatioita ainakaan minulta.

Feministi/sovinisti ovatkin arkielämän "terrorisoijat",joiden korostuminen ja varsinkin niiden vaikutukset ovat kovasti kummankin sukupuolen omaa luonteen joustamattomuutta/asenteellisuutta.

Uskoisin,että kummankin ominaisuuden "tarpeellisuus" on evoluutio.
    Se edesauttaa ihmiskunnan säilymisen "kilpailevana",ja siten pakottaa ihmiskunnan kehittymään,kuten muunkin elävän luonnon.

Kuten vanha kulunut "kysymys on;"miksi naiset rakastuvat renttuihin`?. Yleensäkin kummankin sukupuolen vietit perustuvat niihin "salaperäisiin" ominaisuuksiin,joita toisiamme kohtaan rakastuessamme tunnemme.

jk.No tällä iällä saatetaan jo etsiä sellaista "varmaa"sijoitusta kumppanista,mutta eipähän enää olekkaan kysymys evoluution eteenpäinviennistä ainakaan geeniperimän kautta.
  3. kaipaa;kiitos silti 'osanotosta'.
    Imartelen kyllä,mutta sukupuoli on silloin toinen kuin Jermulla ja se pääsäntöisesti tapahtuu täällä kotioloissa.
    Joskus flirtti mielessä imartelen myös palstalla ja silloin, yleensä vastapuoli on mukana ja pyrin pitämään vain muutaman viestin mittaisena,usein yhdestä kahteen.

Nikki on tavaramerkkini ja se säilyy ja riittää minulle niin kauan,kuin palstalla kirjoittelen,koska siihen(minuun henkilönä) kohdistunut kritiikki on nykyisin hyvin lievää ja ne vähät mitkä omaan nikkiini tulee, on useinmiten "omasta"tahdosta,koska saatan ottaa sen toisen kiusanteon kohteeksi joutuneelta sen omalle kontolleni.

Jermua en yleensä sen paremmin puolustele,mutta jos ketä tahansa syyttä esim.feikataan,niin silloin sellaisen huomatessani siitä pyrin kertomaan.

Olen varmaan sinunkin kanssa joskus enemmän,joskus vähemmän "sanaillut",mutta luonteelleni on ominaista,että en ota piikittelyistä tai muusta mollaamisesta sen kummemmin nokkiini. Oma arvo tai arvottomuus kenenkin silmissä,mikä on muodostunut,on varmasti oikea ja on vain minun teoistani(kirjotuksista)kiinni,kuinka olen niillä kohdellut toisia kirjoittajia.

Olemme yksilöitä ja jokaisessa on 'omat' luonteenpiirteet,sekä elämäntilanteet hyvinkin erilaiset.Siksi on väistämätöntä,että "väärinkäsityksiä" syntyy helposti,varsinkin näin anonyyminä,koska ei voida nähdä kokonaisuutta vastapuolesta,eikä kirjoittamalla ole muutenkaan kovin helppoa 'sanoa' niin,että pelkästään oma ajatus tulisi ymmärretyksi ja sen sävy.

Siksi olisi jätettävä mahdollisimman vähälle arviointi henkilöistä, koska emme todellakaan voi "nähdä" ruudun taakse ja siksi on aika turhauttavaa lukea ilkeilyjä,sillä se saattaa olla; todella aivan väärään osunutta, lisäksi jokaiselle täytyy antaa "koskemattomuus" ja oikeutus olla mukana vikoineen päivineen,sillä meistä kaikista niitä löytyy vaikka kuinka paljon ja kyllä pelkkään kirjoitukseen kohdistuvaa mielipide-eroja on aivan riittävästi ilman henkilöarviointiakin.

Ja toden totta,myös sinunkin saamasi "vastaiskut"muilta palstalaisilta alkaa olla jo ylimitoitettua ja toivon,että löydät paikkasi kirjoittajana kirjoituksillasi ja kohtelu vihdoin olisi molemminpuolin asiallista,eikä ainakaan loan heittoa.

Lopuksi;Hyvää huomenta ja alkavaa viikkoa sekä sinulle,että muille palstalaisille.
  4. aika märkää ja itseasiassa ko.ruuti olis saanut jäädä keksimättä,enkä nyt kateuttani näin sano.

Olen kuulemma saanut ainakin erään naisen kyyneliin ja olen siittä erittäin pahoillani,koska tein sen häntä loukkaamalla.
    Eli liiankin helppoa palstalla saada tahattomastikín pahaa mieltä aikaiseksi ja siksi olen yrittänyt opetella olemaan varovaisempi sanojen suhteen,jos en "tunne" kirjoittajaa.

Kenen joukoissa?
    No ainakin yritän välillä puolustella tahallisesti ja jatkuvan kiusanteon kohteeksi joutuneita.
    Lisäksi yritän 'seistä' niin,että lukiessani kirjoituksia,yritän ottaa huomioon tekstin kirjoittajan mahdollisesti pahan olon tuoman sävyn ja vastata silloin kannustavasti/myötäsukaan,vaikka "äkkiseltään" tuntuisi,että hänelle pitäisi vastata "samalla mitalla".tai astetta kovemmin.

Sanoillani painoarvoa?Jotain pientä ja jollekin henkilölle kyllä,mutta en yleisessä mielessä ole vaikuttaja,enkä edes siihen pyri.

EU-apurahan voisin anoa sellaisen ohjelmiston laatimiseen palstan ylläpidolle,että se ei "suostuisi"lähettämään kirjoittajiin kohdistuvaa arvostelua,mutta sallisi asioista keskustella kunkin ketjun aiheeseen sopivalla sanoilla ilman turhaa moralisointia käytettyjen sanojen suhteen.Siis asioista puhua asioiden oikeilla nimillä.
    Moralisointi saman "ohjelman" eston alle,koska se menee henkilöön liittyvään arviointiin.

Moraali ja palstan säännöt on aivan eri asia,kuin moralisointi,niitä kunnioitan ja pyrin noudattamaan.

Itselle tämä palsta on ajankulu sekä samalla opettelua kirjoittamalla esittäämään asoita,joita olen elämäni koko aikuisiän tehnyt vain suullisesti ja ennenkaikkea käsin tekemällä, ilman kynää tai kirjoituskonetta.
    Olen sellainen "tuurikirjoittaja",silloin kun olen koneella,osallistun aika monenlaiseen aiheeseen,mutta saatan olla päiviä ja viikkoja,etten juuri käy muuta kuin otsikot lukemassa.
  5. Ainakin meillä täällä hämeessä kysytään esim,joltain tutulta;"mitäs teidän sisruksille kuuluu?Oli sitten perheessä vaikka lapsissa yksikin tyttö.(oma perhe neljä veljeä/yksi sisko)
    Tai jos kyse on uudesta tyttavuudesta,kysytään minulta omista sukulaisista kysymällä;Kuuluiko sinun omaan perheeseen muita sisaruksia?

Siksi katsoin että asiaan saatoin vastata henkilönä ja toisekseen ketjussa ei ollut tuotu sellaista näkökäntaa esille,mitä halusin tuoda esiin.

Siis ettei kyse ole välttämättä sen enempää ikä,kuin koko kysymyskään, vaan olen omakohtaisesti huomannut,miten "vaikeaa" naissukupuolen ainakin meidän perheessä "löytää" sopivia vaatteita.

Siihen aiheeseen liittyy yhtä olennaisena iän lisäksi pituus/painon tuominen esille,koska juuri esim.lastemme kokoisille on tarjolla yltäkyllin ikään/ja mitoitukseen sopivia asusteita.

ps.Sana "normaalipaino" on myös hyvin yksilöllinen käsite ja on paljon tärkeämpää,että on ns.terve,kuin mitä vaaka näyttää.

Onhan pituudenkin suhteen hyvin erilaisia "sukuja",ja sama koskee myös kehon rakennetta koon suhteen muutenkin.
    Henkilöiden lokerointi on mielestäni aivan turhaa ja eikä kovin rakentava tapa esittää kannanottoja asiasta.

jk.Luulen että usimmat lukijat käsittivä asiayhteydestä,miksi kerroin juuri lapsien mitat,joten hieman jos olen sarkastinen,niin "arvelen,että "joku"on lukenut kirjoitustani,kuin se kliseenä kerrottu juttu,kun "vastapuoli" isoa "kirjaa",tiedättehän "sen"jutun.(P/R)
  6. Täytyy kyllä myöntää,että se on sitä naiseuteen liittyvää mystiikkaa,josta en ole oikein saanut itselleni järkevää selitystä muodostettua ja onkokaan sitä mieslogiikalla mhdollista selvittääkään.
    Sitäpaitsi pitäähän olla aina sellaista tuntematonta,ettei vastapuoli ole itsestäänselvyys vaan haasteita ja yllätyksiä riittää koko pitkään yhteiselämään.

Tilanne toistuu kyllä samanlaisena shoppaamisena vaatekaapilla,kun pukeudutaan melkein minne tahansa tilaisuuteen.
    Ei löydy sellaista vaatekertaa,että se "tyydyttäisi"vaan oliskohan tämä,ei, em mä tätä tai sitä voi, jne.

Myöntää kyllä täytyy,että paremmin meidän nais väki ehtii 'lähtövalmiiksi',kuin me miehet'.
    Itse oon kyllä tosi nopea lähtijä,mutta olen jo kotiin tullessa myöhässä ja poika viis veisaa kellosta,hän "harrastaa" jotain vielä silloinkin,kun pitäis jo mennä.

Ai niin, työ,mitäs se olikaan? Olen jo aktiivisesti toimien saanut sen sanan merkityksen hävitettyä mielestäni,mutta toivottavasti se työ,mitä se sitten onkaan, maittaa teille, jotka vielä saatatte sitä harrastaa,mutta muistakaa,että liika ahnehtiminen ei ole hyvästä,sillä olen siitä varoittava esimerkki,enkä siksi suosittele samaa 'uraputkea' kenellekään.
    Hyvää alkavaa viikonloppua jok'ikiselle.

jk.Lapset saapuvat tänään taas kotiin viikonlopuksi ja oma shoppailu palstalla jää vähemmälle,mutta éi huolta,"kyllä ne lapsetkin on ihan hyvää seuraa", jos nyt ei aivan, Teidän, palstalaisten veroisia, niin ainakin rakkaampia.
    Huom!Iso T-kirjain.