Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. Koska olen juuri näitä etusormella kirjoittajia(tosin jo molemmilla) ja ajatus kulkee yleensä huomattavasti edellä ja kun katson kitjoitelmaani,niin sanoakseni "valmiina",niin usein käy että jätän tekeleen korjaamatta ja painan keskeytä palkkia.

Niin jo kerran tein tähän ketjuun tarkoitetulle viestilleni.

On se kyllä jotensakin 'väärin', jos ei ole kirjoittamisen taitoa,niin siitä yleensä seuraa koko asian vesittyminen ja turhautumisen tunne omaan osanottoon palstalla.

Käytännössä aloittelijoille käy niin,että palstalle toivotellaan teretulemast aivan sellaisena,kuin olet'tyyliin'ja varmasti niin aidosti tarkoitetaankin.Mutta omakohtaisestikin sen sai huomata,että tällainen vähemmän taitava ja 'vasta-alkaja' kirjoittajan oli vaikea saada esiin mielipiteitään ja "löytää"paikkansa keskustelijana muiden joukossa.
    Kesti viikkoja löytää sellaiset ketjut,joissa saattoi tuoda esiin myös huonosti jäsennellyt ajatukset ja saada niiden perusteella joko puolesta tai vastaan argumentteja.

Siitä turhautumisesta saattaa juontaa monet katkerat tunteet palstaa(laisia)kohtaan,kun uusina ja aloittavina nettikirjoittajina yrittää saada sen mahdollisuuden,että mielipiteen ja ajatuksen esittäminen tuntuisi myös kirjoittajan kannalta edes oikeutetulta saati käytännössäkin tervetulleelta kirjoitteluna muiden joukossa.

Jos hermoja ja sitkeyttä riittää,niin kyllä sen oman tilansa ja oikeutuksensa näiltä palstoilta löytää,mutta aivan helppoa se ei ainakaan omalla kohdallani ole ollut.

No,kielioppiasioihin tai esitysasuun en sentään taitojeni puutteellisuuden vuoksi ole juuri(onneksi) sekaantunut,mutta niin se kuitenkin on,että ilmaisutaito on yksi ratkaiseva ominaisuus,josta on suuri apu,vallankin palstakommunikoinnin alkutaipaleella.

Itse sisältö onneksi pitkällä aikavälillä on se ratkaisevampi osa joka antaa kirjoittajasta sen kuvan,mikä on 'häntä itseään' oli se sitten kirjoitettu koru- tai 'karulauseita'käyttäen.

Tälläkin palstalla se on sanottu lukemattomia kertoja,"annetaan kaikkien kukkien kukkia",vaan kun sitä pitäisimmekin ohjeena omassa kirjoittelussa,niin asiahan olisikin sen suhteen OK.

jk.Senora lyyli 'on' hyvä kirjoittaja,sen tällainen taidotonkin kyllä huomaa.

Se paljonko kellekin vastaillaan on aivan eri aloituksen arvoinen juttu,joten siitä en sen enempää.
  2. asumismuodosta,joka on ok-talo, koska olen lähes koko ikäni asunut niin.
    Vain kaksi vuotta rivitalon päätyasunnossa on tullut vietettyä.
    Ja kyse ei ole siitä,etten tulisi toimeen naapuruston kanssa,vaan se, etten tunne muuta asuntoa kodiksi,kuin ok-talon.

Se onko talo suuri tai pieni ja olenko omistaja,sillä ei nykyisin ole väliä.

Tiedän kyllä,mille tuntuu luopuminen lähes yltäkylläisyydestä sairaseläkeläisen ansioihin,jotka ovat entisestä nettonakin vain seitsemäs osa ja miten vaikeaa oli sopeuttaa entiset menot sille tasolle,että ne riittävät sellaisenaan.
    Kolmen vuoden aikana maallista mammonaa "hävisi" 135 tuh.euroa(n.800 000mk.)
    Elämääni olen nykyisin väh.yhtä tyytyväinen,kuin ollessani taloudellisesti "huipulla".

Nämä "mammonat"menivät:noin puolet verottajalle ja toinen puoli "kalliiseen"harrsatukseen(ei sentään omaani),kunnes se lopetettiin,ettei tarvinnut taivasalle siirtyä.
    No elämä on saanut uusia harrastuksia ja myös arvoja,jotka ennen ei kiireessä olleet saaneet tilaa pohdinnoille elämän perusarvoista, joka kohdallani oli työ kaikessa muodossa.

Sen koin,että minuun ei tehonnut,kuin sairastelun kautta tullut stoppi.Vasta sitten opin sellaisia arvoja,jotka ovat niitä elämän välttämättömyyksiä ja kaikki turhanpäiväinen "elämäntehtävä"suorittajana elintason eteen ja perheen eteen on sellaista,että se:

a)voi olla hetkessä taakse jäänyttä rimpuilua

b)On sittenkin vain kuvitelmaa paremmasta elämästä.

c)vie ennen aikaiseen hautaan.
  3. syynä noloon tilanteeseen.

Yritän lyhyesti selittää:
    Olin aikoinani autoa ostamassa"yksityishenkilöltä".Kyseessä oli japanilainen kevyt k-a.ja siinä kaypankäynnin yhteydessä kerroin,miksi juuri tällainen autolle oli tarvetta.
    Ja tarpeen kerroin olevan siinä,että tähän asti olin ajanut vastaavalla paketti autoksi rekisteröidyllä autolla,johon kuormaa sai ottaa vai reilut 1200kg,ja siinä tulin mainostaneeksi,että joskus olin p-a.lla kuskannut yli 3000kg.lasteja ja kerroin,että hyvä tuuri saattaa joskus loppua ja poliisit ratsiassa ryhtyvät sakottamaan siitä.

No kaupassa saatiin neuvoteltua hinta kohdalleen ja elettiin kaheksankymmenlukua ja shekki oli maksuvälineenä.(oli sunnuntai päivä)
    Ehdotin että kirjoitan kaksi shekkiä,koska sillä tilillä ei ollut kuin n.10tuh.mk.ja auton hinta 16tuh.,niin sanoin,että maanantai aamuna voisi sen toisen shekin käydä lunastamassa ja toisen päiväyksen tiistaille,että tilillä varmasti on katetta,kun maanantaina käyn pankissa siirtämässä sille rahaa.

Samalla kaivoin ajokorttini esiin ja että hän voi ottaa siitä henkilötiedot ylös.
    No siinä vaiheessa myös hän esitteli itsensä ja hän sattui olemaan läänin 'rikos osaston' ylikomissario ja hiukan laittoi hävettämään,kun olin "kehuskellut",kuinka hyvin pakettiautollakin oli kolminkertaiset ylikuormat kulkeneet.

No kauppa tuli tehdyksi ja käytiin eräällä lastaussillalla laittamassa h-autoni uuden ajokin kyytiin ja hän siinä sitten vielä kysäisi,tiedänkö,miten kuorma lain mukaisesti sidotaan,"ettei tule liikkuvan poliisin kanssa vaikeuksia".
    Että näin saattaa käydä,kun tuntemattoman "jobbarin"kanssa juttua heittää.
  4. fifty sixty joten täytyy ensin lapset piiskata ja sen sellaiset jutut,ju nou.

Keli oli tän aamuna ,kuuraa ja hiukan lunta sekä pari miinusta kylmän puolella,että ei sen suhteen mitään estettä ja veneessä on lämmitys ettei tarvi ruotsalaisetäisyyksiin mennä..