Kummallisen paljon

Jermu

taas on viestejä toisista kirjoittajista, poistoista ja toisista avauksista...Ja tässä siis yksi lisää.
Mikään ei ole hyvä:
Ennen kesälomia, toisten mieltä painoi, kuinka palsta oli aivan pilalle mennyttä, kun kaffipalstalaiset olivat sen "vallanneet".
Nyt on tilanne aivan toinen ja edelleenkään se ei riitä joillekkin henkilöille.
Siellä kuljetaan täysin määrätietoisesti jonkun perässä vinoilemassa koko ajan jokaisesta kommentista.
Uskoakseni syy on seuraava: halutaan lopettaa toisen kirjoittelu, koska siinä on jotakin ärsyttävää. Tottakai vinoilut verhotaan aina hymistyksillä ja loput voidaan kuitata, että "se vinkaisee, johon kalikka räpsähtää" tai "minkä takia sinä heti luulet, että tällä kirjoituksella tarkoitaan SINUA?", vaikka kirjoituksessa on usein ollut selkeät vinkit, keneen se kohdistuu.
Yllättävintä oli, että esim. minä en olisi sitten saanut sanoa omaa mielipidettäni tästä perässä-laahautujasta, vaan hänelle on suotava sananvapaus toisesta henkilöstä.
Mielestä se toimii molemmin päin. Jos joku sanoo tuolla tavoin mielipiteensä toisista, niin silloin minullakin on oikeus tehdä se omalla tavallani, vai mitä?
Poistot mietityttävät aina tiettyä ihmisryhmää, vaikka tämä palsta on täynnä sellaista materiaalia, joka voitaisiin poistaa silmänräpäyksessä, eikä se vaikuttaisi kenenkään tulevaisuuteen millään tavalla.
Sama tilanne on tälläkin kirjoituksella. Poistuu varmasti, mutta kuka siitä välittää, en minä ainakaan. Näitähän voi kirjoitella lisää, jos siltä tuntuu.

140

5098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jermu

Vai ollaanko kaikki "Jermuja"

• Jermu

jos oloasi helpottaa. Jos kaikki vastaavat Jermuna, niin eipä tule vaikeuksia tunnistaa, kuka kirjoittaa.

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

jos oloasi helpottaa. Jos kaikki vastaavat Jermuna, niin eipä tule vaikeuksia tunnistaa, kuka kirjoittaa.

Mutta en kiusaa pientä kulkijaa enenmpää.

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Mutta en kiusaa pientä kulkijaa enenmpää.

Siis mikset kiusaa..? Etkös sä oikein uskalla, vai etkö osaa?

• Maalaismies*

Hyvinhän tästä asiasta kirjoitat, toteaa vanha maalaismies* tuolta yläkerrasta. Käyn täällä nuorten parissa - lähinnä lueskelemassa. Miellyttää ja muisteluttaa tuo energisyys, mikä meikälläkin oli neljännesvuosisata (mitä hemmettiä!) sitten.

Joskus tulee ajatelleeksi, kuinka teidän kohortti kirjoittaa seitenvitosena? Te olette kasvaneet tähän vempaimeen, harjoitelleet pirusti. Pidän ihmeenä, että 70 vielä jotenkin toimii. Kun vilasee 8-kymppisiä, voi todeta, että laulut ovat hiljentyneet.

• k jylha

Vaiennut on viulut 80 palstalla.
        Kiitoos maalaismiehen uutteruuden.

• Maalaismies*
        k jylha kirjoitti:

Vaiennut on viulut 80 palstalla.
        Kiitoos maalaismiehen uutteruuden.

No joo, hajupoika, annetaan olla. Tuosta nälvimisestä Jermu käsittääkseni kirjoittaa.

• Maalaismies* kirjoitti:

No joo, hajupoika, annetaan olla. Tuosta nälvimisestä Jermu käsittääkseni kirjoittaa.

siinä on aisian ydin.

Mikähän on meistä ihmisistä on vienyt sen inhimillisen ja toista kunnioittavan tavan kanssakäymisessä. Ei kyetä sopimaan erimielisyyksiä, pyytämään ja antamaan anteeksi toisiltamme,vaan jatketaan piikittelyä ja annetaan samalla mitalla tai usein vielä kovemmin takaisin.
        Vaikka puolin toisin olisi helpompaa,kun asiat on hoidettu ja saatettu sovinnon kautta pois hiertämästä kanssakäymistä.

Ei ole luonteen heikkoutta tunnustaa olleensa esim.väärässä tai loukanneensa toista,mieluumin päin vastoin.
        Se, saako toiselta anteeksiannon on toisarvoista pyytäjän kannalta,jos on tosissaan ollut sovinnon hakua tehdessään.
        Jos ei saa,niin silloin on parempi,jos antaa asian pysyä yksipuoleisena ja jättää itse asian "veivaamisen" vastapuolelle.

En tällä ole osoittamassa maalaismiestä tai hajupoikaa,mutta sattui olemaan sellainen kirjoitus,jonka yhteyteen se kuitenkin asiayhteyden puolesta sopi.

• Ajomies
        emw34 kirjoitti:

siinä on aisian ydin.

Mikähän on meistä ihmisistä on vienyt sen inhimillisen ja toista kunnioittavan tavan kanssakäymisessä. Ei kyetä sopimaan erimielisyyksiä, pyytämään ja antamaan anteeksi toisiltamme,vaan jatketaan piikittelyä ja annetaan samalla mitalla tai usein vielä kovemmin takaisin.
        Vaikka puolin toisin olisi helpompaa,kun asiat on hoidettu ja saatettu sovinnon kautta pois hiertämästä kanssakäymistä.

Ei ole luonteen heikkoutta tunnustaa olleensa esim.väärässä tai loukanneensa toista,mieluumin päin vastoin.
        Se, saako toiselta anteeksiannon on toisarvoista pyytäjän kannalta,jos on tosissaan ollut sovinnon hakua tehdessään.
        Jos ei saa,niin silloin on parempi,jos antaa asian pysyä yksipuoleisena ja jättää itse asian "veivaamisen" vastapuolelle.

En tällä ole osoittamassa maalaismiestä tai hajupoikaa,mutta sattui olemaan sellainen kirjoitus,jonka yhteyteen se kuitenkin asiayhteyden puolesta sopi.

Tutustu 80 3-23.5.04 maalaismiehen kirjoitteluun.
        Pyysimme häntä liittymään mukaan.
        Yhteystietoni oo0len antanut lukemattomia kertoja palstoilla, jotta henkilökohtaisuudet sovittaisiin meilaten
        - ei palstakeskusteluissa, joihin ne eivät kuulu.
        Katso Hajupoika 8.4.03 rekisteröityessään
        ensi viesteissä.
        Ajomies toisti toiveen mm.heti ensi viestissään
        tällä palstalla.

[email protected]

Tuo laatikko siksi, että se on tilavin.

• Ajomies kirjoitti:

Yhteystietoni oo0len antanut lukemattomia kertoja palstoilla, jotta henkilökohtaisuudet sovittaisiin meilaten
        ensi viesteissä.
        tällä palstalla.

[email protected]

ei minusta ole,mutta anteeksi olen kyllä oppinut pyytämään ja myös saanut nauttia anteeksiannosta.

Vain siksi otin asian esille ja asiayhteyden kerroinkin jo olevan se syy,miksi siitä maalaismiehen viestin alle vastasin.

ps.en tahdo myöskään olla opettaja toisille,mutta omia tuntemuksia ja elämänkokemuksia kyllä tuon julki ja kukin ottaa tai jätää ottamatta niista joko/ tai harkinnan mukaan.
        Sen elämä on kyllä minulle opettanut,että on helpompi elää sovussa,kuin riidassa ympäristönsä kanssa ja vaikka uskoisi olevansa se "vähemmän"syyllinen tilanteeseen,niin silti on yhtä hyvä tunne,kun saa asian sovittua ja pois mielestä.
        Kliseehän on,että riitaan tarvitaan vähintään kaksi ja yleensähän asia näin onkin.

Tosin olen joskus huomannut,että riitaa tulee oman tekemisen ja ajattelun välillä ja siihenkin on ulospääsynä sama;sovinnon haku niiden välillä,sekä tilanteen hyväksyminen(anteeksianto itselle ja ristiriitaisuuksille) pohdinnan jälkeen.

• koltis
        emw34 kirjoitti:

ei minusta ole,mutta anteeksi olen kyllä oppinut pyytämään ja myös saanut nauttia anteeksiannosta.

Vain siksi otin asian esille ja asiayhteyden kerroinkin jo olevan se syy,miksi siitä maalaismiehen viestin alle vastasin.

ps.en tahdo myöskään olla opettaja toisille,mutta omia tuntemuksia ja elämänkokemuksia kyllä tuon julki ja kukin ottaa tai jätää ottamatta niista joko/ tai harkinnan mukaan.
        Sen elämä on kyllä minulle opettanut,että on helpompi elää sovussa,kuin riidassa ympäristönsä kanssa ja vaikka uskoisi olevansa se "vähemmän"syyllinen tilanteeseen,niin silti on yhtä hyvä tunne,kun saa asian sovittua ja pois mielestä.
        Kliseehän on,että riitaan tarvitaan vähintään kaksi ja yleensähän asia näin onkin.

Tosin olen joskus huomannut,että riitaa tulee oman tekemisen ja ajattelun välillä ja siihenkin on ulospääsynä sama;sovinnon haku niiden välillä,sekä tilanteen hyväksyminen(anteeksianto itselle ja ristiriitaisuuksille) pohdinnan jälkeen.

Tulee jos niitä halutaan. Aina ei haluta, vaan halutaan jatkaa ja jauhaa, jolloin saadaan ravinteita omille turhaumille. Syyllistyn hankkivani ko ravinteita joskus itsekin, lukiessani minua ärsyttävää tekstiä ja välittäjäaineen siirtäessä turhaumani näppiksen yläpuolelle keskisormeen.

• Ajooomies
        emw34 kirjoitti:

Koooska maalaismies oooon tuonut toistuvasti rikossyytteiden kera nikkejäni esiin niin alun alkaen pyrin välttämään minkäänlaista keskustelua häänen kanssaan enkä antanut provosoida itseäni.
        Jossain vaiheessa on vastattava kun Alvariinsa tuli väärää tietoa.

Joooo aikojen alussa toin esiin pyrkimykseni lla puuttumatta keskusteluihin, joissa nikkiini ei viitata edes epäsuorasti, kuten asian ilmaisin aikoinaan.
        Pyrin olemaan eri palstoilla ja ainakin mielellään vain itse avaamissani ketjuissa.
        Esimerkkini (80 ) toin esiin, että meitä oli keskusteluhalukkaita ja tuo hiljaisena palstana sopi hyvin.
        Emme ymmärtäneet enkä ymmärrä vieläkään, miksi sieltä piti tulla karhaamaan pois.
        - Ei syö itse, mutta ei suo toisellekaan.
        Jos joku haluaa jatkaa niin toivon osaltani sen käytävän meilaten.

• Jermu

hyvin asiasta...Mutta toiseen asiaan.
        Eiköhän tuollaiset laulujen hiljentymiset kuulu välillä kaikille palstoille. Tuolla on monta kaupunki- ja palvelupalstaa, mitkä periaatteessa voi lopettaa kokonaan, mutta siellähän ne keikkuu mukana. Haitanneeko mitään?

• Maalaismies*
        Ajomies kirjoitti:

ensi viesteissä.
        tällä palstalla.

[email protected]

Nää nuoret on niin hienoja ettei ne kehtaa toivottaa meitä sinne minne pitäis. Mua ainaki hävettää. Mennääs hajupoika tappeleen vanhusten osastolle! Ai, sulla on porttikielto. Meillä on hyvä shefu, kunnon BilMan. Celesta on turhan lepsu.
        No, minä ainakin häivyn tästä.

• koltis kirjoitti:

Tulee jos niitä halutaan. Aina ei haluta, vaan halutaan jatkaa ja jauhaa, jolloin saadaan ravinteita omille turhaumille. Syyllistyn hankkivani ko ravinteita joskus itsekin, lukiessani minua ärsyttävää tekstiä ja välittäjäaineen siirtäessä turhaumani näppiksen yläpuolelle keskisormeen.

"syyllisty".

Olen eräässä vaiheessa palstaelämääni,joka tosin on "vasta" kymmenkuinen,yrittänyt sekä ottamalla osaa(antamalla samalla mitalla takaisin),että myös provosoimalla saada "palstaa"paremmaksi paikaksi kaikille.

Sen 'tie' teki siitä entistä hankalamman ja toin mukanani myös oman osuuteni siihen eripuraan,jota siellä jo ennestään oli.

Olen onneksi "kohteiltani"pyytänyt anteeksi ja saanut sovittua omalta kohdalta asiat ja nykyisin on voinut kirjoittaa viestejä ilman että niihin kohdistuu mitään tarpeetonta piikittelyä saati loukkauksia.

Toivottavasti se on näkynyt myös omissa kirjoituksissa,sillä on ollut todella mukavaa olla mukana vain kirjoituksien kautta ja henkilökohtaiset kaunat on jääneet taakse ja asiat itsessään ovat keskustelun aihe,ei tapa jolla kirjoitan(surkea usein)
        tai mistä kirjoitan ja kenelle kirjoitan.

• Maalaismies*
        Jermu kirjoitti:

hyvin asiasta...Mutta toiseen asiaan.
        Eiköhän tuollaiset laulujen hiljentymiset kuulu välillä kaikille palstoille. Tuolla on monta kaupunki- ja palvelupalstaa, mitkä periaatteessa voi lopettaa kokonaan, mutta siellähän ne keikkuu mukana. Haitanneeko mitään?

Minusta on hienoa (ainutlaatuista maailmassa) tällaisten palstojen olemassaolo. Näissähän pannaan ihminen seinää vasten. Kirjoita mitä tahansa, paljastat itsesi. Siksi kaiketi näkyy turhautuminen. Jossakin muussa on vika paitsi minussa.

Emme tajua kuinka hieno väline kanssakäymiseen netti on. Emme sitä, että joku (vaikka kaupallinen taho) pitää palstoja yllä tällä tasolla.

• Nainen
        emw34 kirjoitti:

"syyllisty".

Olen eräässä vaiheessa palstaelämääni,joka tosin on "vasta" kymmenkuinen,yrittänyt sekä ottamalla osaa(antamalla samalla mitalla takaisin),että myös provosoimalla saada "palstaa"paremmaksi paikaksi kaikille.

Sen 'tie' teki siitä entistä hankalamman ja toin mukanani myös oman osuuteni siihen eripuraan,jota siellä jo ennestään oli.

Olen onneksi "kohteiltani"pyytänyt anteeksi ja saanut sovittua omalta kohdalta asiat ja nykyisin on voinut kirjoittaa viestejä ilman että niihin kohdistuu mitään tarpeetonta piikittelyä saati loukkauksia.

Toivottavasti se on näkynyt myös omissa kirjoituksissa,sillä on ollut todella mukavaa olla mukana vain kirjoituksien kautta ja henkilökohtaiset kaunat on jääneet taakse ja asiat itsessään ovat keskustelun aihe,ei tapa jolla kirjoitan(surkea usein)

Itse en enää kirjoita vakinikilläni koska kaksi vakinikkiä "kasvattivat" ja vainosivat minua ja vääristelivät joka sanomistani,ikävä kyllä voin nyt tässä mainita sinun olleen toisen heistä,toinen oli nim. yopollo,se meni niin pitkälle että itkin välillä,elämäni oli juuri tuolloin erittäin vaikessa vaiheessa
        Olet tosiaankin muuttunut niistä ajoista!

• Setä
        koltis kirjoitti:

Jos jaksaa jauhaa siitä vainoamisestaan antaa vain lisäaihetta ja alkaa lopulta ärsyttää muitakin tavallisia kirjoittajia,en vastaa enkä lue lainkaan määrätyn kirjoittajan viestejä esimerkiksi koska kokemuksesta tiedän ettei hänellä koskaan ole muuta sanomista kenellekään kuin yrittää ärsyttää heitä

• Setä kirjoitti:

Jos jaksaa jauhaa siitä vainoamisestaan antaa vain lisäaihetta ja alkaa lopulta ärsyttää muitakin tavallisia kirjoittajia,en vastaa enkä lue lainkaan määrätyn kirjoittajan viestejä esimerkiksi koska kokemuksesta tiedän ettei hänellä koskaan ole muuta sanomista kenellekään kuin yrittää ärsyttää heitä

Sanotte asianne suoraan muttei liian ilkeästi. Ihan mukava lukea viestejänne.

Kylläpäs tökkii nää viestien lähetykset tänään. Mitenkähän muilla? Jotkut saa kuitenkin viestinsä läpi.

• Setä
        Mariet kirjoitti:

Kylläpäs tökkii nää viestien lähetykset tänään. Mitenkähän muilla? Jotkut saa kuitenkin viestinsä läpi.

Proxy Error kerta toisensa jälkeen ja yhtäkkiä onkin lähtenyt 2-3 viestiä samasta aiheesta!

• koltis
        Mariet kirjoitti:

Täälläkin. Kiitos Mariet palautteestasi.

• Nainen kirjoitti:

Itse en enää kirjoita vakinikilläni koska kaksi vakinikkiä "kasvattivat" ja vainosivat minua ja vääristelivät joka sanomistani,ikävä kyllä voin nyt tässä mainita sinun olleen toisen heistä,toinen oli nim. yopollo,se meni niin pitkälle että itkin välillä,elämäni oli juuri tuolloin erittäin vaikessa vaiheessa

olen myös sinulta pyytänyt tekemisiäni anteeksi.

Jos en niin pyydän nyt,koska paikka on mitä otollisin.

Hyvä Nainen,pyydän sinulta, anna anteeksi kaikki ne ilkeät ja loukkaavat sanani,jotka olen sinuun henkilönä kohdistanut.
        Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta ja vaikka en tekemättömäksi tekojani saa,niin toivon,että voit antaa anteeksi.

Toivon että voimme elää toistemme kansa sovussa täällä palstalla sekä myös "sisällämme",joka on se,ja ainoa paikka,joka antaa rauhan ja sovun elämäämme.

ps.Kumpa aina tietäisi, mikä kulloinkin on viestin saajan elämäntilanne,ja miten sanat saattavat toista satuttaa,niin monta turhaa mielipahaa jäisi tuottamatta ja voisi sanoihinsa laittaa osanottoa ja lohdutusta,keventämään,eikä lisäämään taakkaa.

• emw34 kirjoitti:

"syyllisty".

Olen lukenut vain rakentavia ja lupsakoita viestejäsi.
        Aivan hukassa oleva mies ei puhuisi anteeksi antamisen
        ja pyytämisen tarpeellisuudesta.

Teorialuonteisesti olettaisin että näistä globaalissa mitassakin
        on megaluokan vajetta.
        (itseltä nämä hyveet lähes puuttuvat)

• Nainen
        emw34 kirjoitti:

olen myös sinulta pyytänyt tekemisiäni anteeksi.

Jos en niin pyydän nyt,koska paikka on mitä otollisin.

Hyvä Nainen,pyydän sinulta, anna anteeksi kaikki ne ilkeät ja loukkaavat sanani,jotka olen sinuun henkilönä kohdistanut.
        Olen pahoillani aiheuttamastani mielipahasta ja vaikka en tekemättömäksi tekojani saa,niin toivon,että voit antaa anteeksi.

Toivon että voimme elää toistemme kansa sovussa täällä palstalla sekä myös "sisällämme",joka on se,ja ainoa paikka,joka antaa rauhan ja sovun elämäämme.

ps.Kumpa aina tietäisi, mikä kulloinkin on viestin saajan elämäntilanne,ja miten sanat saattavat toista satuttaa,niin monta turhaa mielipahaa jäisi tuottamatta ja voisi sanoihinsa laittaa osanottoa ja lohdutusta,keventämään,eikä lisäämään taakkaa.

Se kokemus opetti ettei koskaan pidä ottaa vakavasti virtuaaliloukkauksia koska ei tiedä kuinka huonosti se kirjoittelija itse oikeastaan voi

• yopollo
        Nainen kirjoitti:

kun minutkin mainitaan. Myönnän että minulla on todella myrkyllinen kieli, ja asiaa tuntematta pyydän anteeksi jos mielesi olen pahoittanut. Toivottavasti on helpompaa ollut kun en enää täällä palstalla juurikaan käy, omiin perskärpäsiini ja tähän iankaikkiseen keskinäiseen syyttelyyn kyllästyneenä.

• Jermu
        yopollo kirjoitti:

kun minutkin mainitaan. Myönnän että minulla on todella myrkyllinen kieli, ja asiaa tuntematta pyydän anteeksi jos mielesi olen pahoittanut. Toivottavasti on helpompaa ollut kun en enää täällä palstalla juurikaan käy, omiin perskärpäsiini ja tähän iankaikkiseen keskinäiseen syyttelyyn kyllästyneenä.

että sinun ja Emw jutustelut on olleet aiheellisia ja siitä on tuo nainen hermonsa menettänyt teidän suhteen, kun ette ole antaneet periksi. Sen enempää en tässä nyt lähtis analyseeraamaan. Laittais vähän esimerkkiä niistä kirjoituksista, joissa te ihan "vainoojina" esiinnytten. Voipi käydä silleen, ettei niitä ole olemassakaan, näin mää vähän eppäilen....

• koltis

Tuo aine joka välittää luetun tekstin aivojen kautta keskisormeen. Välittäjäaineeksi kutsuttu.

• ????????????????

pata kattilaa soimaa ja kumpaisenkin kylki yhtä musta.

• koltis
        ???????????????? kirjoitti:

pata kattilaa soimaa ja kumpaisenkin kylki yhtä musta.

Se menee. Ottaisinko juuriharjan, vaiko peräti teräsharjan käyttöön. Sulla on omaperäinen nikki, joka osoittaa tiettyä tyylitajua. Olet varmaan erittäin arvostettu ja arvostelukykyinen henkilö.

• Jermu

toisilla on aineita ja jotkut jopa turvautuu aineiden välittäjiin...kauheeta sellainen on.

• Loistava.polku

Ei serotoniinilla ole kyllä keskisormen kanssa mitään tekemistä. >;)

• koltis
        Jermu kirjoitti:

toisilla on aineita ja jotkut jopa turvautuu aineiden välittäjiin...kauheeta sellainen on.

Turvautunu, mutta niissä aineissa oli kierrekorkki. Siis tosi kauheeta.

• koltis
        Loistava.polku kirjoitti:

Ei serotoniinilla ole kyllä keskisormen kanssa mitään tekemistä. >;)

Serotoniinipiuha ylettyy vielä keskisormea alemmaksikin. Dee dee.

• Ihmettelen sinua

Ja sitten jopa haukkumistasi asioista aiheen!

• Jermu

kaikki aiheeni ovat erittäinkin otollisia keskustelulle.
        Meikäläinen ei juurikaan niinku itse just aiheuta sellaisia riitelyitä. Ne on aina ne muut...Ja niihin on sitten iiiiihan pakko kommentoida.
        Se kyllä kieltämättä saattaa aiheuttaa pientä tappelusta palstalla. Kjäh!

• Kela muisti

sinua kumara kulkija? Olet vajonnut itsesäälissäsi uudelle asteelle. Kuuluuko kitinä polvistasi vai aukosta, jolla seitikkejä kauhot naamariisi.
      Se on siinä. Kyykähdit taas kahdella rivillä.
      Poikkeilehan taas häviämässä, kuten aina ennenkin. Kanssasi jokainen on voittaja. Mutta niinhän se on. Jonkun, eli sinun, täytyy olla se ikiluuseri pahnanpohjimmainen.
      PS. DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• Kela muisti Siun kanssais. Tai Absalom sinä Orm Onnekas: Olisinpa mie ollut
        sinkoamasi nuolen tiellä.

Nämä aurinkoisen syyspäivän salamat kirkkaalta taivaalta sai joku niitä
        ansaitsematon avohoitotapaus.

Arvoisa Kela muisti; osastointia kiitos!

c.c

• Jermu

D-räähkä on ostanut lasten ja häiriintyneiden Kalevalan, josta sitten opin itselleen ammentaa.
        D-räähkä laulun alkoi, soppa syntyi metelistä, kurjan räähkän antimista.
        Räähkä riekkui palstoilla, poluilla, mistään ei tullut apuja kulkijaiselle pololle.
        Saapui Jermu, D-räähkän tantereelta löysi, puhui kerran, puhui kaksi, meno muuttui hurjemmaksi.
        Räähkä otti kierrokset kovat, hermot hällä petti, huonosti sanat ovat.
        Jermu potkaisi D-räähkän montun kohti pohjaa, sieltä
        hän ei enää palstalla toisten sanomisia ohjaa.

• tosiaankin
        Jermu kirjoitti:

D-räähkä on ostanut lasten ja häiriintyneiden Kalevalan, josta sitten opin itselleen ammentaa.
        Räähkä riekkui palstoilla, poluilla, mistään ei tullut apuja kulkijaiselle pololle.
        Saapui Jermu, D-räähkän tantereelta löysi, puhui kerran, puhui kaksi, meno muuttui hurjemmaksi.

kehitysvammaiselta!

• Jermu
        tosiaankin kirjoitti:

kehitysvammaiselta!

siinä paloi ekalta käämi ja pienellä runopätkällä.
        Ai, että tästä tuleekin aurinkoinen ja hauska päivä.

• Marion.T
        tosiaankin kirjoitti:

kehitysvammaiselta!

haukuttaisi näillä palstoilla - olen työskennellyt heidän parissaan, ja ovat aivan ihania ihmisiä.

Kehitysvamma ei ole mikään irvailunaihe, menepäs joskus vaikkapa johonkin laitokseen tutustumaan heihin. Ei tekisi pahaa sinulle ollenkaan...

• siis heiltä
        Marion.T kirjoitti:

haukuttaisi näillä palstoilla - olen työskennellyt heidän parissaan, ja ovat aivan ihania ihmisiä.

Kehitysvamma ei ole mikään irvailunaihe, menepäs joskus vaikkapa johonkin laitokseen tutustumaan heihin. Ei tekisi pahaa sinulle ollenkaan...

että vertasin heitä JERMUUN!!

• Jermu
        siis heiltä kirjoitti:

että vertasin heitä JERMUUN!!

pyydellä epäkohteliasta käytöstäsi..Hyi hyi sinua! No nyt voit nousta sieltä montusta vähän jaloittelemaan ja verryttelemään niitä polviasi. Taitavat olla aika jäykässä kunnossa viimeaikojen kyykkimisestä, vai mitä?

• Hohhoijaa hohhoijaa
        Jermu kirjoitti:

pyydellä epäkohteliasta käytöstäsi..Hyi hyi sinua! No nyt voit nousta sieltä montusta vähän jaloittelemaan ja verryttelemään niitä polviasi. Taitavat olla aika jäykässä kunnossa viimeaikojen kyykkimisestä, vai mitä?

HOHHOIJAA!!!!

• Hohhoijaa hohhoijaa
        Jermu kirjoitti:

Hohhoijaa hohhoijaa

• Marion.T
        Hohhoijaa hohhoijaa kirjoitti:

Hohhoijaa hohhoijaa

nukkumaan, kun noin haukotuttaa :DD

Kunnon aamupäiväunet piristää kummasti :))

• siis aina
        Marion.T kirjoitti:

nukkumaan, kun noin haukotuttaa :DD

Kunnon aamupäiväunet piristää kummasti :))

"työn lomassa";DD

• Jermu

Hohhoijaa hohhoijaa

Pistäs vielä kerran tulemaan tuo ilmavaivaisen oloinen tuuletuksesi...Ois näet toussa pihamaalla noita rikkakasveja, niin voisit "haukoitella" ne kuoliaaksi.

• Jermu

HOHHOIJAA!!!!

menee nyt hän vaan sinne kasvimaalle ja ei mäkätä mennessään. Muista D-kirjaimet!

• kyykähdit
        Jermu kirjoitti:

Pistäs vielä kerran tulemaan tuo ilmavaivaisen oloinen tuuletuksesi...Ois näet toussa pihamaalla noita rikkakasveja, niin voisit "haukoitella" ne kuoliaaksi.

Jo ensimmäisellä rivillä.
        Se on siinä. DDDDDDDDDDDDD
        Jatka itseksesi. DDDDDDDDDDD

• Jermu
        kyykähdit kirjoitti:

Jo ensimmäisellä rivillä.
        Se on siinä. DDDDDDDDDDDDD
        Jatka itseksesi. DDDDDDDDDDD

taidat olla uutta näppistä taas vailla, kun noin paljon yhtä näppylää vaan hinkkaat. Jatka vaan itseksesi, eihän noin montaa D-kirjainta uskalla kukaan muu käyttääkään. Eiks muuten ollut hyvä nikki sinulle: D-räähkä

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

menee nyt hän vaan sinne kasvimaalle ja ei mäkätä mennessään. Muista D-kirjaimet!

Mukamas "Jermu"

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Mukamas "Jermu"

Jermu potkaisee feikinkin sinne samaan monttuun D-räähkän seuraksi...Potkis!

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Alaikäinen oot ".

• feikiksi
        Jermu kirjoitti:

jos ei nikkiään rekkaa, kantsis Jermu sunkin se tehä...

• Jermu
        feikiksi kirjoitti:

mutta mitäs noista..Pitää antaa feikkipellelle mahdollisuus pätemiseen.

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Jermupa jermuilee ja naurattaa kuoliaaksi. Ensin Jermu kuitenkin kysyy äidiltä luvan.

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Jermupa jermuilee ja naurattaa kuoliaaksi. Ensin Jermu kuitenkin kysyy äidiltä luvan.

Minulla äiti-Jermu antaa luvan feikin kurittamiseen, mutta sinulla äitisi kurittaa varmuuden vuoksi sinua.
        Ai, että tää on taas helppoa...

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

Se että osaat vinoilla ja haukkua ihmisiä ei ee sinusta ihaltavaa,päinvastoin,yrittäisitkä kasvaa aikuiseksi?

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Se että osaat vinoilla ja haukkua ihmisiä ei ee sinusta ihaltavaa,päinvastoin,yrittäisitkä kasvaa aikuiseksi?

kumpaa uskon..D-rääpälettä vai sinua..?
        Joka tapauksessa olen erittäin asiallisella linjalla tänään, sanoisin.

• sanoja
        feikiksi kirjoitti:

siinä!!

• kannattais mennä

Hohhoijaa hohhoijaa

takaisin petiin, kun noin haukotuttaa? Todella epäkohteliasta haukotella palstoilla.

• se tekee
        Nainen kirjoitti:

jermun juuri hauskaksi se. Jermun sanoissa on asiaa. D-räähkän sanoissa ei ole mitään asiaa.

• -------------
        Nainen kirjoitti:

Jermun sanoissa on asiaa ja Jermu on hauska. D-räähkän sanoissa ei ole edes asian alkuakaan ja D-räähkältä puuttuu näköjään kirjaimet näppikseltä.

• Nainen
        se tekee kirjoitti:

jermun juuri hauskaksi se. Jermun sanoissa on asiaa. D-räähkän sanoissa ei ole mitään asiaa.

Itse koen Jermun samanlaisena rääkkänä,ei toisten polkeminen ole mielestäni hauskaa

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Minulla äiti-Jermu antaa luvan feikin kurittamiseen, mutta sinulla äitisi kurittaa varmuuden vuoksi sinua.
        Ai, että tää on taas helppoa...

feikkaamiseen. Ai, että sinut on helppo kyykyttää. Se on siinä. Jag har talat!

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

kumpaa uskon..D-rääpälettä vai sinua..?
        Joka tapauksessa olen erittäin asiallisella linjalla tänään, sanoisin.

Kuten jo minulle vastanneelle mainitsin en pidä toisten polkemista hauskana ja häiriköiden into vain kasvaa kun heille vastaa

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

feikkaamiseen. Ai, että sinut on helppo kyykyttää. Se on siinä. Jag har talat!

ookkonä vähän hölömö???

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Kuten jo minulle vastanneelle mainitsin en pidä toisten polkemista hauskana ja häiriköiden into vain kasvaa kun heille vastaa

jossa kieltämättä on ollut meikäläinen voitonpuolella koko ajan, kun noista D-rääpäleestä ja WC-ankasta ei ollut vastusta ollenkaan. Noiden häiriköiden into ei ole minun kanssani ainakaan kasvanut. Niin monta kertaa ne on saaneet kupoliinsa näissä sanailuissa.
        Enhän mä nyt koko ajan tappele. Sullekkin vastasin ihan asialinjalla, vai mitä?

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Itse koen Jermun samanlaisena rääkkänä,ei toisten polkeminen ole mielestäni hauskaa

Yrität suorastaan polkea minua maahan, vai?

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

Yrität suorastaan polkea minua maahan, vai?

Jouduin aikoinaan täällä vainotuksi,siitä olen kirjoittanutkin ylempänä aiheessa,en pidä kyykytysjuttujasi hauskoina vaan lähinnä masentavina ja mietityttääkin millainen oma elämäntilanteesi Jermu-fasaadin takana oikeastaan on

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

jossa kieltämättä on ollut meikäläinen voitonpuolella koko ajan, kun noista D-rääpäleestä ja WC-ankasta ei ollut vastusta ollenkaan. Noiden häiriköiden into ei ole minun kanssani ainakaan kasvanut. Niin monta kertaa ne on saaneet kupoliinsa näissä sanailuissa.

Tuskin kukaan muu kuin se itse rääkättäväsi on enää koko jutuista yleensäkään kiinnostunut

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Jouduin aikoinaan täällä vainotuksi,siitä olen kirjoittanutkin ylempänä aiheessa,en pidä kyykytysjuttujasi hauskoina vaan lähinnä masentavina ja mietityttääkin millainen oma elämäntilanteesi Jermu-fasaadin takana oikeastaan on

mutta et varmaankaan minun taholta, koska itse sanailen ilman vainoja.
        Minulle noiden D-rääpäleiden perässähiihtelyt ovat se ja sama. Annan niiden siinä räpistellä ja paukuttelen niille vähän tekstiä, etteivät he koe olevansa ihan kokonaan unohdettuja.
        Itseasiassa voisitkin miettiä hieman enemmän, mitä on tuollaisten fasaadien takana, jotka aloittelevat aamuyöstä solvaamaan tiettyjä kirjoittajia, eli voitaisiin siis puhua vainoamisesta. Kaikki mitä tuo toinen nikki on kirjoittanut, kelpaa materiaaliksi ja siihen laitetaan "vastaus", unohtamatta tietenkään aina niin vitsikkäitä hymistyksiä, koska silloin kaikki tajuavat kyseessä olevan harmittoman pilan, eikä ollenkaan vainoamisen.
        Minulla on asiat ihan ok ja sen takia jaksankin heittää noitten rääpäleitten lokalapiolliseen aina ämpärillisen takaisin. Se ottaa niitä päähän ja minua se vain naurattaa.

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Tuskin kukaan muu kuin se itse rääkättäväsi on enää koko jutuista yleensäkään kiinnostunut

ettei muita kiinnosta, mutta toisaalta enpä minä juokse avauksesta toiseen kitisemässä elämän surkeutta. Pistellään ton tappeluskaverin kanssa vaan sanoja koneelle ja muitten ei tartte lukea, eikä hermoilla niistä ollenkaan.

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

mutta et varmaankaan minun taholta, koska itse sanailen ilman vainoja.
        Minulle noiden D-rääpäleiden perässähiihtelyt ovat se ja sama. Annan niiden siinä räpistellä ja paukuttelen niille vähän tekstiä, etteivät he koe olevansa ihan kokonaan unohdettuja.
        Itseasiassa voisitkin miettiä hieman enemmän, mitä on tuollaisten fasaadien takana, jotka aloittelevat aamuyöstä solvaamaan tiettyjä kirjoittajia, eli voitaisiin siis puhua vainoamisesta. Kaikki mitä tuo toinen nikki on kirjoittanut, kelpaa materiaaliksi ja siihen laitetaan "vastaus", unohtamatta tietenkään aina niin vitsikkäitä hymistyksiä, koska silloin kaikki tajuavat kyseessä olevan harmittoman pilan, eikä ollenkaan vainoamisen.
        Minulla on asiat ihan ok ja sen takia jaksankin heittää noitten rääpäleitten lokalapiolliseen aina ämpärillisen takaisin. Se ottaa niitä päähän ja minua se vain naurattaa.

Asiallisestikin voi vaikuttaa ilman kyykyttelyjä ja mutaläjiin polkemista ynnä muuta,anna vainottavien itse olla vastaamatta niin kyllä he siitä häviävät

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

ettei muita kiinnosta, mutta toisaalta enpä minä juokse avauksesta toiseen kitisemässä elämän surkeutta. Pistellään ton tappeluskaverin kanssa vaan sanoja koneelle ja muitten ei tartte lukea, eikä hermoilla niistä ollenkaan.

Jokainen haukkumaviesti alentaa palstan tasoa olet sen sitten kirjoittanut millä mielellä ja tarkoituksella tahansa

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Meikäläinen on aina voitonpuolella. Feikki-Jermulle ei jää muuta kuin rehentely itsensä kanssa. Häiriköksi ja perässälaahautujaksikin tuo Jermu on kuitenkin aika vastenmielinen.

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

Jokainen haukkumaviesti alentaa palstan tasoa olet sen sitten kirjoittanut millä mielellä ja tarkoituksella tahansa

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Asiallisestikin voi vaikuttaa ilman kyykyttelyjä ja mutaläjiin polkemista ynnä muuta,anna vainottavien itse olla vastaamatta niin kyllä he siitä häviävät

No asiallisia avauksia tuolla on jokaiselle ja jokainen voi tehdä vielä lisääkin. Joskus asiaa ja joskus huumoria. Siinä se. Ei noi toiset hahmot häiritse minua ollenkaan. En ota tätä niin vakavasti, että antaisin jonkun nettihahmon häiritä itseäni. No toiset ottaa, mutta se on heidän oma asiansa.
        En minä toivo, että kukaan täältä häviää. Kaikki täällä mahtuu olemaan.

• ------------- kirjoitti:

Jermun sanoissa on asiaa ja Jermu on hauska. D-räähkän sanoissa ei ole edes asian alkuakaan ja D-räähkältä puuttuu näköjään kirjaimet näppikseltä.

ne viestit mitkä ei kiinnosta.Täällä on varmasti monta lukijaa jotka pitävät jermun jutuista.Minä olen yksi heistä.
        Ei kaikkien kirjoitusten tarvi olla aina asia-linjaa,pientä huumoriakin täytyy olla ja Jermun jutut on hauskoja.hänellä on sana hallussaan.

Hyvä että joku antaa tuolle piiperolle takasin samalla mitalla...:))

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

palstan tason alenemisesta. Palstan taso on kuuleman mukaan alentunut koko sen täällä palvelimella olo ajan, joten siitä lähtökohdasta katsottuna suunta on vain ylöspäin.

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Meikäläinen on aina voitonpuolella. Feikki-Jermulle ei jää muuta kuin rehentely itsensä kanssa. Häiriköksi ja perässälaahautujaksikin tuo Jermu on kuitenkin aika vastenmielinen.

Etkös sä ikinä meinaa uskoa, että feikkarikin saa näissä bileissä nenälleen...

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

palstan tason alenemisesta. Palstan taso on kuuleman mukaan alentunut koko sen täällä palvelimella olo ajan, joten siitä lähtökohdasta katsottuna suunta on vain ylöspäin.

Turha jatkaa koska mielestäsi olet kuitenkin aina joka asiassa oikeassa

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

No asiallisia avauksia tuolla on jokaiselle ja jokainen voi tehdä vielä lisääkin. Joskus asiaa ja joskus huumoria. Siinä se. Ei noi toiset hahmot häiritse minua ollenkaan. En ota tätä niin vakavasti, että antaisin jonkun nettihahmon häiritä itseäni. No toiset ottaa, mutta se on heidän oma asiansa.
        En minä toivo, että kukaan täältä häviää. Kaikki täällä mahtuu olemaan.

Täältä on hävinnyt moni vanhoja vakiokirjoittajia juuri koska meidän mielestään tästä palstasta on tullut leikkikenttä

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

Etkös sä ikinä meinaa uskoa, että feikkarikin saa näissä bileissä nenälleen...

roikkua lahkeessa nylkyllä. Koetappas feikkari käyttää omaa luuserinikkiäsi ja tyytyä nyyhkimään kuin kunnon naskali ainakin.

• Nainen
        mii-su kirjoitti:

ne viestit mitkä ei kiinnosta.Täällä on varmasti monta lukijaa jotka pitävät jermun jutuista.Minä olen yksi heistä.
        Ei kaikkien kirjoitusten tarvi olla aina asia-linjaa,pientä huumoriakin täytyy olla ja Jermun jutut on hauskoja.hänellä on sana hallussaan.

Hyvä että joku antaa tuolle piiperolle takasin samalla mitalla...:))

Riidan haastaminen tai sen jatkaminen ei ole huumoria

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Turha jatkaa koska mielestäsi olet kuitenkin aina joka asiassa oikeassa

ja mä olen sen takia just niinku sellainen narsissimainen tyyppi.
        Oikeassa oleminen on paljon hauskempaa, kuin väärässä oleminen.

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

roikkua lahkeessa nylkyllä. Koetappas feikkari käyttää omaa luuserinikkiäsi ja tyytyä nyyhkimään kuin kunnon naskali ainakin.

tuollaisia täällä lauot menemään. Tää on kuulemma asiapalsta, jos et ole sitä huomannut!

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Täältä on hävinnyt moni vanhoja vakiokirjoittajia juuri koska meidän mielestään tästä palstasta on tullut leikkikenttä

leikkikenttä? Kaikki tänne mahtuu ja valikoi itselleen mielekkäät avaukset tai tekee sellaisen itse. Jos joku haluaa lähteä pois, niin se lähtee. Ei sitä paljon muitten sanomiset pitele.

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

ja mä olen sen takia just niinku sellainen narsissimainen tyyppi.
        Oikeassa oleminen on paljon hauskempaa, kuin väärässä oleminen.

Luuulet olevasi oikeassa,siinä on pienoinen ero

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Luuulet olevasi oikeassa,siinä on pienoinen ero

ja mä sanoin olevani oikeassa. Hyvä kun huomasit tuonkin eron, ois voinut jotakin ulkpuolista äkkipäätä ruveta harmittamaan, kun puhutaan asiasta niiden oikeilla nimillä, mutta vain minä olen sitten oikeassa.

• Nainen
        Jermu kirjoitti:

ja mä sanoin olevani oikeassa. Hyvä kun huomasit tuonkin eron, ois voinut jotakin ulkpuolista äkkipäätä ruveta harmittamaan, kun puhutaan asiasta niiden oikeilla nimillä, mutta vain minä olen sitten oikeassa.

Olet siis omasta mielestäsi aina oikeassa,sen kyllä olen huomannut

• Jermu
        Nainen kirjoitti:

Olet siis omasta mielestäsi aina oikeassa,sen kyllä olen huomannut

eipä tartte itkeskellä pitkin palstoja, että on kurjaa koko ajan ja maailma kohtelee huonosti. Riittää kun on oikeassa koko ajan, niin kulkee ihan helvatan hyvin. Kokeiles joskus, niin huomaat.

• Nainen kirjoitti:

Riidan haastaminen tai sen jatkaminen ei ole huumoria

No ei tuota tarvi ottaa niin vakavasti,enempi se on tuollasta leukailua puolin jos toisinkin.Minä otan kaikki nuo jutut huumorin kannalta.
        tai no,jos mennään henkilökohtaisuuksiin tai levitetään perätöntä juttua,mennään liian pitkälle...

• Jermu
        Jermu kirjoitti:

tuollaisia täällä lauot menemään. Tää on kuulemma asiapalsta, jos et ole sitä huomannut!

Feikkailet jo feikkiä. D-rääpäleen ja Ö-örvelön kaksinkamppailu lieteojassa siitä, kumpi uhoo paremmin. Minusta tuossa tilanteessa kannattaisi jättää uhot pienemmälle huomiolle ja keskittyä siihen paranemisprosessiin täysillä. Ettehän te ikinä pääse sieltä suljetulta pois tuolla meiningillä.

• Kummaa
        mii-su kirjoitti:

No ei tuota tarvi ottaa niin vakavasti,enempi se on tuollasta leukailua puolin jos toisinkin.Minä otan kaikki nuo jutut huumorin kannalta.
        tai no,jos mennään henkilökohtaisuuksiin tai levitetään perätöntä juttua,mennään liian pitkälle...

Itsehän koko ajan valitat ja itket kuinka sinua vainotaan,miksi muiden pitäisi ottaa Jermun haukkumiset huumorina?

• Kummaa kirjoitti:

Itsehän koko ajan valitat ja itket kuinka sinua vainotaan,miksi muiden pitäisi ottaa Jermun haukkumiset huumorina?

muistaakseni ole missään valittanut että minua vainotaan,koska en sellaisesta piittaa!Ainoastaan kärähdin siitä kun epäiltiin että olen joku toinen kirjoittaja,joka on vaihtanut nikkiä...
        En oikeestaan edes ajattele,että minua oltaisiin erityisemmin vainottu ja eihän Jermu minusta ole kenellekkään sanonut tosi pahasti....

• Kummaa
        mii-su kirjoitti:

muistaakseni ole missään valittanut että minua vainotaan,koska en sellaisesta piittaa!Ainoastaan kärähdin siitä kun epäiltiin että olen joku toinen kirjoittaja,joka on vaihtanut nikkiä...
        En oikeestaan edes ajattele,että minua oltaisiin erityisemmin vainottu ja eihän Jermu minusta ole kenellekkään sanonut tosi pahasti....

Olisiko mielestäsi mukavaa jos sinua kutsuttaisi esimerkiksi mutakuopassa ryömiväksi rääkäksi?Lisäksi Jermu voisi antaa muiden hoitaa omat vastaamisensa viesteihinsä eikä esittää jonkinlaista Zorroa täällä vain siksi ettää vanhemmat eukot pitäisivät hänestä,sääliksi käy tyyppiä kun ei ikäistensä palstoilla pärjää!
        Täältä katosi samaan aikaan kaksi nais(?)kirjoittajaa jotka olivat suuria Jermu-faneja ja kuin perse ja paita ja silloin ilmestyitte sinä ja Goldie,tottakai vähän omituinen sattuma?

• Kummaa
        mii-su kirjoitti:

Sekoitin siis sinut Goldie-hörhöön? (HUUMORIA,HUOM!!)

• Jermu
        Kummaa kirjoitti:

Olisiko mielestäsi mukavaa jos sinua kutsuttaisi esimerkiksi mutakuopassa ryömiväksi rääkäksi?Lisäksi Jermu voisi antaa muiden hoitaa omat vastaamisensa viesteihinsä eikä esittää jonkinlaista Zorroa täällä vain siksi ettää vanhemmat eukot pitäisivät hänestä,sääliksi käy tyyppiä kun ei ikäistensä palstoilla pärjää!
        Täältä katosi samaan aikaan kaksi nais(?)kirjoittajaa jotka olivat suuria Jermu-faneja ja kuin perse ja paita ja silloin ilmestyitte sinä ja Goldie,tottakai vähän omituinen sattuma?

Kyllä mä olen sanonut moninaisia kertoja kuinka tilanne on...Sieltäpäin haukutaan keskekasvuiseksi yms. heitellään lokaa lapiolla päälle. Turhaa vingut, jos joku uskaltaa heittää sitä samaa lokaa ämpärillisen takaisin.
        Sua taitaa selkeästi ottaa paddiin, että täällä onkin joku sanavalmis hahmo puolustelemassa toisia...Vai sieltä se kalossi kolottaa...No ei ei auta, ei auta, et saa säälipisteitä.

• Kummaa
        Jermu kirjoitti:

Kyllä mä olen sanonut moninaisia kertoja kuinka tilanne on...Sieltäpäin haukutaan keskekasvuiseksi yms. heitellään lokaa lapiolla päälle. Turhaa vingut, jos joku uskaltaa heittää sitä samaa lokaa ämpärillisen takaisin.
        Sua taitaa selkeästi ottaa paddiin, että täällä onkin joku sanavalmis hahmo puolustelemassa toisia...Vai sieltä se kalossi kolottaa...No ei ei auta, ei auta, et saa säälipisteitä.

Et ole sanavalmis,vai hyökkäävä ja tyhmä!

• Kummaa kirjoitti:

Aloin vasta kesän aikana tänne kirjoittelemaan.Jäseneksi olen liittynyt noin vuosi sitten.Aina olen kirjoittanut Mii-su-nimmarilla!En voi sille mitään,jos vain satun pitämään jermun kirjoituksista.

En varmaan ole ainoa joka hänen kirjoituksistaan tykkää...

• Kummaa
        mii-su kirjoitti:

Aloin vasta kesän aikana tänne kirjoittelemaan.Jäseneksi olen liittynyt noin vuosi sitten.Aina olen kirjoittanut Mii-su-nimmarilla!En voi sille mitään,jos vain satun pitämään jermun kirjoituksista.

En varmaan ole ainoa joka hänen kirjoituksistaan tykkää...

Meistä vanhemmista Jermu ei ole niin hauska,ennenkaikkea hänen ilmestymisensä jälkeen alkoi palstalla kyykytys- ja riita-aalto joka näköjään jatkuu!Olen sähköpostiyhteydessä kolmen entisen vakinikin kanssa jotka lopettivat täällä siitä syystä,ainoa uskollinen kirjoittaja täällä entisistä asiallisista kirjoittajista on emw34!

• Kummaa kirjoitti:

Meistä vanhemmista Jermu ei ole niin hauska,ennenkaikkea hänen ilmestymisensä jälkeen alkoi palstalla kyykytys- ja riita-aalto joka näköjään jatkuu!Olen sähköpostiyhteydessä kolmen entisen vakinikin kanssa jotka lopettivat täällä siitä syystä,ainoa uskollinen kirjoittaja täällä entisistä asiallisista kirjoittajista on emw34!

olen huomannut että vaikka Jermu kuinka asiallisesti kirjoittaisi jonkun aloittamaan aiheeseen,aina on joku perässä irvailemassa.On ihan oikein että antaa takasi samalla mitalla!
        Niin minäkin aion.....

Niin,minä pidän myös emw34:n kirjoituksista...Goldien...Marionin..tietysti Jermun..hassua,kaikki nuo mukavimmat kirjoittajat ovat eniten vainon kohteena..mistähän johtuu??

• palstan aikaisemmista
        mii-su kirjoitti:

olen huomannut että vaikka Jermu kuinka asiallisesti kirjoittaisi jonkun aloittamaan aiheeseen,aina on joku perässä irvailemassa.On ihan oikein että antaa takasi samalla mitalla!
        Niin minäkin aion.....

Niin,minä pidän myös emw34:n kirjoituksista...Goldien...Marionin..tietysti Jermun..hassua,kaikki nuo mukavimmat kirjoittajat ovat eniten vainon kohteena..mistähän johtuu??

tapahtumista,siitä se johtuu ettet tajua,miksi muuten nelikymppisenä pyöritte täällä,ettekö tekään pärjää ikäisienne seurassa?

• palstan aikaisemmista kirjoitti:

tapahtumista,siitä se johtuu ettet tajua,miksi muuten nelikymppisenä pyöritte täällä,ettekö tekään pärjää ikäisienne seurassa?

etten tosiaankaan tiedä mitä ennen on tapahtunut....

Mutta,me pyöritään täällä ku sattuu nyt huvittamaan!Ja mehän kyllä pärjätään missä vaan..:))täällä,tuolla ja siellä...niin ja vähän kauempanaki....älä ota siitä ressiä..ei mekään oteta :)

• udelias
        mii-su kirjoitti:

etten tosiaankaan tiedä mitä ennen on tapahtunut....

Mutta,me pyöritään täällä ku sattuu nyt huvittamaan!Ja mehän kyllä pärjätään missä vaan..:))täällä,tuolla ja siellä...niin ja vähän kauempanaki....älä ota siitä ressiä..ei mekään oteta :)

sinä ja tuhannet nikkisikö?

• udelias kirjoitti:

sinä ja tuhannet nikkisikö?

ja Goldiesta koska meitä tolla viestillä varmaan tarkoitettiin..
        En enää puutu tuohon nikkihommaan...mutta voin kyllä vielä sanoa että tämä on AINOA nikki mikä minulla on ja on koskaan ollutkaan!! tack så mycket...

ihan vakavasti puhuen..en ymmärrä miksi yleensä kenelläkään on enempi ku yks nikki??mitä niillä muilla tekee? kertokoon joku,jolla on useampi..

• Jermu
        Kummaa kirjoitti:

Et ole sanavalmis,vai hyökkäävä ja tyhmä!

Oletpas ilkeä luonne, kun tuollaisia lausut täällä netissä. Pitäisköhän ihan pahastua....se vois olla jännä ensikokemus meinaan.

• Kummaa
        Jermu kirjoitti:

Oletpas ilkeä luonne, kun tuollaisia lausut täällä netissä. Pitäisköhän ihan pahastua....se vois olla jännä ensikokemus meinaan.

En lismaile eräille kuten sinä!

• Jermu
        Kummaa kirjoitti:

En lismaile eräille kuten sinä!

Sinä toteat mielestäsi totuuden ja ilkeilet siinä mennessäsi haukkumalla minua tyhmäksi. Olet ihan samalla tasolla keskustelussa, kuin minäkin.
        Kypsy totuuteen pelle!

• Kummaa
        Jermu kirjoitti:

Sinä toteat mielestäsi totuuden ja ilkeilet siinä mennessäsi haukkumalla minua tyhmäksi. Olet ihan samalla tasolla keskustelussa, kuin minäkin.
        Kypsy totuuteen pelle!

Et ole rehellinen,mielistelet tätejä täällä ja haukut pataluhaksi ja typerillä lapsellisilla nimityksillä muita,esität jotain naisia pelastavaa Zorroa ja leuhkit tuloilasi vaikka itse asiassa olet tyhmä luuseri joka ei pärjää ikätoveriensa seurassa senparemmin virtuaalina kuin IRL!

• Jermu
        Kummaa kirjoitti:

Et ole rehellinen,mielistelet tätejä täällä ja haukut pataluhaksi ja typerillä lapsellisilla nimityksillä muita,esität jotain naisia pelastavaa Zorroa ja leuhkit tuloilasi vaikka itse asiassa olet tyhmä luuseri joka ei pärjää ikätoveriensa seurassa senparemmin virtuaalina kuin IRL!

Vai tulotasoni on jäänyt sinua kaivelemaan...
        Voi voi pientä rääpälettä, kun sinua ei tunnu kukaan tuskassasi ymmärtävän..Potkis!

• Kummaa
        Jermu kirjoitti:

Vai tulotasoni on jäänyt sinua kaivelemaan...
        Voi voi pientä rääpälettä, kun sinua ei tunnu kukaan tuskassasi ymmärtävän..Potkis!

Me oikeasti varakkaat kun emme kehu tuloillamme, kutenn luuserit!

• Jermu
        Kummaa kirjoitti:

ei varmaankaan käy netissä sanomassa asiasta edes tuon vertaa. Tsiisus mikä luuserilausunto tuo äskeinen olikaan sinulta. Olet helppoa kauraa..No, pistäs parempaa putkeen, niin katsellaan tuleeko tästä edes kunnon sanailu, kun et osaa tätä vieläkään tuon paremmin. Painaako jo oman yövuorosi simmuja...Ai niin, eihän oikeasti varakkaan simmuja työt paina...Huahahhahaahaaa!

• näköjään YÖPÄIVYSTÄJÄ
        Jermu kirjoitti:

ei varmaankaan käy netissä sanomassa asiasta edes tuon vertaa. Tsiisus mikä luuserilausunto tuo äskeinen olikaan sinulta. Olet helppoa kauraa..No, pistäs parempaa putkeen, niin katsellaan tuleeko tästä edes kunnon sanailu, kun et osaa tätä vieläkään tuon paremmin. Painaako jo oman yövuorosi simmuja...Ai niin, eihän oikeasti varakkaan simmuja työt paina...Huahahhahaahaaa!

PALLUKKAJAHDISSA;DDDDDDD

• Jermu
        Kummaa kirjoitti:

Tosi varakas yövalvoja palstalla siellä avautuu eri nikeillään ja yrittää saada ihmiset luulemaan, että täällä olisi useampikin "todella varakas ihmettelijä". Säälittävä yritys pikku rääpäle, kuules.

• Vadanen

Tirautat pienet ja pyyhit kyyneleet. Enemmänhän sinusta hupia on kuin harmia.

• Jermu

D-räähkä tirauttaa. Heitetään sille lattiariepu, että saa pyyhkiä sillä nenäontelonsa ja sitten minä vastaan viimeiseen kommenttiisi: "Enemmänhän sinusta hupia on kuin harmia." Siinä sanoit oikein, siihen on pyritty.

• vihdoinkin

Jermu 50% feikkailulla saa PALLUKAN pitkästä aikaa,kyllä nikkki- ja riita-aiheet aina voittavat varsinkin kun itse vastaa itselleen 60% viesteistä!

• Jermu

siehän sälli olet ! Olet ottanut Matilta neuvoja..sis noissa prosenteissasi Fifty-Sixty (50-60 %)

• sellainen kuva

että Jermu vastailee omiin viesteihinsä. Monessa vastauksessa on nähtävissä samat elementit. Se ei ole mielestäni kovin hedelmällistä keskustelua.

• Jermu
        sellainen kuva kirjoitti:

että Jermu vastailee omiin viesteihinsä. Monessa vastauksessa on nähtävissä samat elementit. Se ei ole mielestäni kovin hedelmällistä keskustelua.

sellainen kuva, että sama tyyppi tekeytyy eri nikeiksi ja sitten vastailee toisilleen noissa viesteissään voivotellen yhteen ääneen "Jermun kauheutta"... Mistäköhän se huomaa...Katsoppas omaa tekstiäsi ja huomaat sen itsekkin.
        Jermu on Jermu ja perässäraahautujien tarvitsee vaihtaa nikkiään, kun ne tuntuu ryvettyvän aika helposti. Hah!

• että Jermulta palaa
        Jermu kirjoitti:

sellainen kuva, että sama tyyppi tekeytyy eri nikeiksi ja sitten vastailee toisilleen noissa viesteissään voivotellen yhteen ääneen "Jermun kauheutta"... Mistäköhän se huomaa...Katsoppas omaa tekstiäsi ja huomaat sen itsekkin.
        Jermu on Jermu ja perässäraahautujien tarvitsee vaihtaa nikkiään, kun ne tuntuu ryvettyvän aika helposti. Hah!

pinna niin kovin herkästi.

• feikkiJermu nro 21
        että Jermulta palaa kirjoitti:

Miten ihmeessä pinna voi palaa kun olen polttanut sen jo lapsena nuotiotulessa!

Sorge oikea Jermu, leikilläni vastasin.

• Jermu
        että Jermulta palaa kirjoitti:

siellä montussa sinulla nyt...Ei onnistu, et pääse tänään sieltä pois.
        Kyllä taas mahtaa ottaa sinua paddiin..

• Jermu
        feikkiJermu nro 21 kirjoitti:

Miten ihmeessä pinna voi palaa kun olen polttanut sen jo lapsena nuotiotulessa!

Sorge oikea Jermu, leikilläni vastasin.

silleen kokeilumielessä, että miltä se tuntuu hermoilla nettijuttujen takia...Noi perässärääppijät voi kertoilla meille varmasti jokapäiväisistä kokemuksistaan sillä saralla.
        Mahtaa heillä olla mielenkiintoista, kun pitää hermoilla koko ajan, niinkuin isompikin johtajahahahahahahahahahahaaaaa !

• Jermu on
        Jermu kirjoitti:

siellä montussa sinulla nyt...Ei onnistu, et pääse tänään sieltä pois.
        Kyllä taas mahtaa ottaa sinua paddiin..

kova jätkä ! Sana hallussa, ei voi muuta sanoa.

• itse pallukkajahdissa
        Jermu on kirjoitti:

kova jätkä ! Sana hallussa, ei voi muuta sanoa.

kehuu itseään;DDD

• Jermu pallukkajahdissa

Pallukkajahtiin,pallukkajahtiin!!!!

• Jermu

Mee tuonne antamaan vaikka asiantuntevia lausuntoja modeemista. Siinä on kuule pallukkajahdin makua sulle, niiiiiiiiiiin!

• Judge

Olet piikki lihassa masokisteille.
      MOT ja Xd

• Puskapaska

tällänen Jermu keskustelu, kun ei tiedä kuka on oikea jermu ja kuka feikkari.
      Tyhmää tosiaan tyhmää, tälläsenkö palstan te tosiaan haluatte?
      Oikea jermu on ihan OK mutta miksi oikea jermu suostuu tälläseen paskaan? Tää ei ole kivaa.
      Toi feikkari sais pudota järveen ja hukkua sinne olis kaloillakin jotakin nahkeeta mädän makusta purtavaa.
      Terveisin kiukkuinen Puskapaska

• utelija

missäs vaikutat lannoitteena. Pussitatko puheitas ja myyt Kemiralle.

• feikkari on

Jermu itse joka haluaa säälipisteitä ja huomiota osakseen?

• Jermu
        feikkari on kirjoitti:

Jermu itse joka haluaa säälipisteitä ja huomiota osakseen?

mikä totuus on...

• koska feikkaat
        Jermu kirjoitti:

mikä totuus on...

Jermua?

• Jermu
        koska feikkaat kirjoitti:

Jermua?

minun pitäisi feikata itseäni?

• Sivusta seurannut

Jermu ei näytä koskaan osallistuvan mihinkään kunnollisiin keskusteluaiheisiin,ainoastaan omiin kyykytysaiheisiinsa tai jos muihin niin ainoa tarkoitus haukkua tai painaa alas joku muu kirjoittaja,taitaa olla oikea kehityshäiriöinen tyyppi?

• Jermu

että samat "kiroitushäröt" seuraa feikkiä myöten pitkin yötä täällä hääräilemässä...Ainiin, oikeasti varakkaathan ei tartte olla yövuorossa, ne valvoo muuten vaan palstaa...Huahahahhahaaa!
        Tarkkaile tekstiäsi, pelle hoi!

Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe