Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. esimerkit 'kostaa'tienpäällä muiden virheet,vaikkapa ryhtymällä jarruttamaan aikaisemmin "liian hitaasti" ajanutta sekä yritys provosoida yrityksellä ohittaa sellainen henkilö,joka on "väärin"teidät ohittanut kyllä kertoo asenteesta liikenteessä kylliksi.

Sellaisesta käytöksestä en voi muuta kuin täällä turhautuneena kirjoittaa,miltä minusta tuntuu.

Se,että "ystävänä"eroatte on hyvä piirre,mutta ei muuta teidän käytöstä toisia tiellä liikujia kohtaan toimimisesta,joka on vielä pahempaa,kuin toisen matelu alinopeutta tai ohittaminen ja liian lähelle eteen palattaessa omalle kaistalle .

Jos hermojen hallinta on teidän perheessä kuvaamallasi tasolla,niin suosittelen,että otatte joukkoliikenteen palvelut käyttöön.

Asiat joista annoit esimerkit,niitä minäkin kritisoin,enkä sen kummemmin riitaa haasta,ilmoitin vain olevani tyystin erimieltä ja huolissani tavasta,miten liikenteessä suhtaudutte ja varsinkin käyttäydytte erilaista ja teille sopimattomaa ajotapaa käyttävää muuta tielläliikkujaa kohtaan.
  2. Ensimmäiseen kysymykseen.
    En ole pettänyt nykyistä puolisoa sen jälkeen,kun olemme-75v.yhteiseen asuntoon muuttaneet.
    Sitä aiemmin olen seurustellut "väljin"säännöin,koska olin seurustelutavoiltani(kin)hippi.Eli ei ollut moraalisesti väärin olla eri partnedeiden kanssa.
    Varmasti sinä aikana saatoin "huomaamattani"pettää sellaista tyttöä,joka ei ollut "aatteen"kannattaja.Tässä joukosa oli myös tuleva vaimoni,joka oikeastaan -73v.antoi minun "kuulla"kunniani ja sen jälkeen;vaikka en sen paremmin seurustellut hänen kanssaan kypsyi ajatus,että en ole se 'puolikas' joka pettää vaan suhde päättyy muuten,jos ei ole toimiva.

Toinen kysymys:
    Sama pätee aikaan ennen nykyistä avo/avioliittoa.
    poislukien vuosi-88,jolloin vaimo teki valintaa, jatkaako entistä,vai aloittaa uusi suhde perheettömän miehen kanssa joka oli häneen ihastunut ja tietysti vaimo häneen.

Kolmas:En ole ollut syy toisen pettämiseen,koska en ole hakeutunut sellaiseen suhteeseen,että niin olisi voinut tapahtua.Naisystäviä kyllä on jopa sieltä"vapaalta"hippiajalta,mutta se on saanut "jäädä"salaperäisyyden hymyn tasolle.

Neljäs:Alut/loput tarinoille,niistä jos osaisin,voisin kirjoittaa jonkinmoisen romaanin tai elokuvan käsikirjoituksen.

Viimeinen:Anteeksi antaminen ja jatko.
    Vaimon kahdeksankymmenluvun 'etsintä' puitiin perinpohjin ja siitä pääsimme yli.
    Raskas ajanjakso se oli,ei voi kieltää,mutta uskon,että se oli myös paremman ja tasapainoisemman suhteen alku,joka herätti myös minut hoitamaan suhdetta ja antamaan vaimolle sellaista omaa aikaa jota hän todella tarvitsi,oltuaan kolmen lapsen lähes yksinhuoltajana siihen asti jo kahdeksan vuotta.
    Minä olin yrittäjänä seitsemän päivää viikossa töissä ja edes yhteisiä kunnon lomia emme pitäneet.
    Anteeksi olen antanut ja luottamus nänen uskollisuuteensa on "ehdoton".
    Asiat on sovittu niin,että jos kumpi tahansa haluaa irtaantua,niin väkisin emme toisiamme tahdo sitoa vaan tie on avoin.
    Suhdettamme sitoo vain molempien osapuolten halu olla toisellemme rakkauden kohde ja omat toimet suhteen hoidossa ovat ne elementit, mikä yhteiseloa pitää kasassa tai sen hajoittaa.

Käytännön tasolla ei asiat ole ollenkaan näin tramaattisia,kuin tästä kirjoituksesta voisi johtopäätöksen tehdä.Päinvastoin meillä on erittäin iisit ja "maanläheiset"tavat hoitaa asiota yhdessä ja erikseen.
  3. todennäköisin syy ko.rekan käyttäytymiseen olla kuljettajan väsymys.

Ei varmaan kuljettajan taidosta,saati asenteesta ole kyse.
    Tilastollisestikin raskasliikenne ei ole
    riskiryhmää liikenteessä vaan esim,tällä erää maamme liikenteessä kaiken riskialteinpia ovat/ajettu km,ns.citi maasturit.Heidän mahdollisuus joutua liikenneonnettomuuteen on huomattavasti suurempi,kuin esim,norm.henk.autojen.(älä minulta kysy,miksi,sitä en tiedä,mutta näin vain tilastollisesti on).
    Tämä siis ajoneuvokohtaisesti,kujettajistahan 18-25v.miehet ovat näitä "kolarikalleja"

Ainut millä"halvalla"konstilla saataisi olla jotain todellista liikenneturvallisuutta parantavaa vaikutusta,olisi kaikille ajoneuvoille(-ryhmille)"määrätty" sama tienopeus ja massiivinen tiedotuskampanja,että kaikki "pyrkivät" sitä noudattamaan ja olemaan joustavia ja muun liikenteen huomioonottavia kuljettajia.Jos ei omaa sellaista ajotaitoa jota pääosa muista tielläliikkujista käyttää,niin tiedottamisella tehdään joka suhteessa(tievarsiin(muistus)opastustauluja,kuten esim,ns.leveäkaistateilläkin on) heille selväksi,että he katsovat taustapeiliin riittävästi ja antavat takana tulijoille mahdollisuuden ensitilassa heidät turvallisesti ohittaa ja jos jonoa kertyy heidän taakse ja edessä pitkästi tyhjää,tulisi väistää sivuun(ei mieluusti pysähtyen)heti sopivan tilaisuuden tullen.
    Enemmän tiellä tunnekuohuja aikaansaavat ns,tientukot,jotka muusta liikenteestä piittaamatta ajavat alle nopeusrajoitusten joko uskoen optimistiseen nopeusmittariin tai ajotaitoon liittyvän seikan vuoksi,eivätkä seuraa taustapeilistä,millaista jonoa vetävät perässään.

Ps.Älkää ampuko "sanansaattajaa",pyydän nöyrästi!
  4. on vain nikki,jonka suojassa kirjoitan.

Kirjoituksistani saamasi mielikuvat sinulle totuus,ja itseäni vain voin "syyttää",etten ole osannut tuoda asiaani niin esille,että kokonaisuus ja ajatukseni ydin olisi käynyt selväksi.
    Pyydän anteeksi sinulle aiheuttamaani tunnekuohua,olen siitä erittäin pahoillani.

jk.Ehkä sinun kannattaa jättää lukematta minun mielipiteeni ja kirjoitukset palstalla,koska todennäköisesti tulen vastaavia mielipiteitä esittämään myöhemminkin,enkä toivo,että kukaan niistä mielensä pahoittaa,koska yritän pysysä henkilökohtaisista luokkauksista erossa ja esittää vain omia mielipiteitä varsinkin tällaisissa yhteiskunnallisissa ja muissa 'vakavissa'aiheissa.
    Huumori ja selvät provot ovat sitten toinen juttu.

ps.Korostan edelleeen,että niin kauan kuin kirjoittelen Suomi-24.llä,kirjoitan samalla nikillä emw34,tai sitten lopetan koko kirjoittelun.En omalla kohdalla näe mitään syytä kirjoittaa eri nikeillä,koska silloin, niinkuin sanoit, voi olla lukematta asenteeliset kirjoitukseni ja hyöty on silloin molemminpuolinen,enkä suotta pahoita lukijan mieltä,joka ei ole tietenkään toivottavaa,eikä ainakaan tarkoituksellista.