Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

7

1. Vain sinä itse pystyt sanomaan, maksaako puku rutosti vai onko se edullinen. Luulisin että villaiset puvut ovat edullisimmillaan 150-200€ hintaisia, mutta varmasti en sitä tiedä.

Vaikka tässä nyt on tullut moitittua keinokuituisia ja huonolaatuisia pukuja, niin muistuttaisin kuitenkin että puvussa tärkeintä on istuvuus. Jos hihat ovat liian pitkät (niin kuin ne suomalaisella miehellä usein ovat), napit eivät yletä kiinni tms., niin hieno kangas tai laadukas työ ei tilannetta pelasta, ainakaan ennen käyntiä korjausompelijalla.

Jos asut kaukana vaatekaupoista, niin etsi ihmeessä vaateketjujen lähimmät myymälät netistä ja ketjujen ulkopuoliset esim. Keltaisilta sivuilta. Hintatietoja saa varmasti puhelimitse ja samalla voit kysyä kokovalikoimasta. Nämäkään tiedot eivät valitettavasti riitä vaan pukua on välttämättä sovitettava.

Ja lapuksi: kun puku sitten on ostettu, niin muista ihmeessä poistaa se hihassa parilla pistolla kiinni oleva valmistajan merkki. Jos lappu on jätetty paikoilleen, niin siinä voisi tuotenimen sijasta yhtä hyvin lukea "juntti"!
  2. Tuttu, pulmallinen tilanne minullakin. Olen joskus yrittänyt lievittää pitkän loman aiheuttamaa yksinäisyyyttä sillä yksinkertaisella keinolla, että en vietä pitkää lomaa. Olen sellaisessa ammatissa, että työaikoja ei kukaan laske ja voin tehdä töitä omaan tahtiini. Ei tätä tosin voi kenellekään suositella, sillä loppuunpalaminen on vaarana.

Harrastukseni ovat sellaisia joiissa ei ihmisiä tapaa (tai ainakaan minä en sitä osaa), joten veneilen saaristossa, retkeilen, pyöräilen jne. yksin. Suosituilla retkeilyreiteillä tapaa ihmmisiä etenkin autiotupien ja leiripaikkojen yhteydessä. Saman nuotion ääressä on luontevaa jutella vieraillekin ihmisille, mutta valitettavasti tällaiset tuttavuudet yleensä jäävät hyvin lyhytaikaisiksi. Jotkut haluavat lisäksi pysytellä omissa porukoissaan.

Yhden työ on toisen lepo. Joskus olen toteuttanut tätä ottamalla kesäksi sivutyön päätyöstäni riittävästi eroavasta opetushommasta. Opiskelijoita ja muista opettajista on tiiviin kurssimuotoisissa, parin viikon tapahtumissa ollut paljon seuraa. Olen myös harkinnut vapaaehtoistyötä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Jos olet kiinnostunut luonnosta, niin sinäkin voisit ehkä harkita erliaisten luonnonsuojelujärjestöjen leirimuotoisia talkooprojekteja. Vastaavia järjestetään myös ulkomailla mm. kehitysyhteistyön merkeissä. Niihin pitää ymmärtääkseni matkustaa omalla kustannuksella, mutta paikanpäällä voi olla (tasoltaan vaatimaton) täysihoito.