Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Extremist_atheist
profiilit
Extremist_atheist
Extremist_atheist
Vapaa kuvaus
Aloituksia
98
Kommenttia
1328
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin on väitetty, että Ahmad Shah Massoud oli Neuvostoliiton kaataja ja kylmän sodan voiton mahdollistaja.
”The Wall Street Journal referred to Massoud as "The Afghan Who Won the Cold War", referring to the global significance of the Soviet defeat in Afghanistan for the subsequent collapse of the Eastern Bloc”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ahmad_Shah_Massoud
Onko Venäjän kaataja Volodymyr Zelenskyi?
01.07.2025 14:33
Tuskinpa Jahve on pyörää osannut keksiä. Eihän se reppana tajunnut edes sitä, että lämpö ja päivänvalo johtuu auringosta. Luuli, että lämpö johtuu itätuulesta ja päivänvalo taivaankannen takana olevasta sinisestä valkeudesta.
01.07.2025 12:05
”Sukupuolia on silti koko ajan kaksi. Se vaihtelee, missä ja missä suhteessa näitä ominaisuuksia on.”
Miltä tuntuu olla itsensä kanssa ristiriidassa kahdessa peräkkäisessä virkkeessä? Ensimmäisessä väität, että sukupuoli on binäärinen ominaisuus. Toisessa väität, että se on moniarvoinen ominaisuus.
01.07.2025 11:52
Ei vaan otin esimerkin lähihistoriasta, jossa Venäjän edeltäjä Neuvostoliitto valtasi koko Afganistanin. Ei mutta saatana, nehän samalla hävisi Kylmän sodan ja hajotti itsensä. Käykö samoin nyt Venäjälle?
01.07.2025 11:29
Sinä et tunnistaisi ironiaa, vaikka se lentäisi sikari persposkien välissä sinua kohti ja löisi lapiolla naamaan.
01.07.2025 11:21
Miten Aatami saattoi antaa tälle nimen rataseläin (toisen luomissadun mukaan Aatami antoi nimet kaikille eläimille kun HerraJumala toi ne Aatamille näytille)? Eihän ratasta oltu edes keksitty silloin?
01.07.2025 11:15
Lauluja ateismista:
-Miljoona ruusua
-Laulu Dneprille
-Prokofjevin Romeo ja Julia
01.07.2025 10:28
Joo, Neuvostoliitto vapautti koko Afganistanin 1980-luvulla.
01.07.2025 10:21
”Vain kristinuskoa arvostellaan ja vain kristittyjä pilkataan.”
Totta kai arvostellaan ja pilkataan sitä, mitä teistit pitävät totena. Minä olen yrittänyt pilkata Mulukua tällä palstalla, mutta se ei ole saanut vastakaikua eikä mitään muutosta aikaan. Päin vastoin, palstan kristityt ovat liittyneet mukaan pilkkaamaan Mulukua. Miksi ette johdonmukaisesti puolusta Mulukua, jos minä sitä pilkkaan?
PS. Muluku ei ole miehen sukuelin vaan mosambikilainen luojajumala, aivan samanlainen kuin Jumalakin on.
01.07.2025 10:19
Ohhoh, sattuipa alkeellinen virhe. Eihän teologia ole korkeakoulutusta vaan pseudotiedettä.
30.06.2025 17:07
Teologiaa lukuunottamatta kaikki korkeakouluopetus on ateistista.
30.06.2025 17:06
Eli tiivistettynä minä en tarvitse arvostusta ateismista. Nuo viisi lisävuotta on riittävä palkkio. Se on vähän sama kun lopettaisi tupakin polttamisen tai aloittaisi kuntoilun. Ei siihen muiden ulkoista ylistystä tarvitse vaan sisäinen kiitos riittää. Miksi uskovainen haluaa aina ulkopuolelta tulevaa ylistystä?
30.06.2025 14:16
Itse laskin, että uskonlahkossa menee pelkkään osallistumiseen se 200 tuntia vuodessa. Kymmenessä vuodessa tämä vastaa yhden vuoden työpanosta. Itse olen säästänyt tällä laskentatavalla 5 vuotta omaan käyttöön.
Lisäksi oikeasti uskovilla eli delusionaalisilla mukana on helvetin pelko, joka lisää kuormittavuutta. Itse en koskaan uskonut, joten minulla helvetinpelon tilalla oli ihan saatanallinen tylsyys. Kai se tylsyys äärimmäisyyksiin vietynä on myös kidutusta.
30.06.2025 14:06
Tuleeko sen joku tarkastamaan? Laittaa saunan pesästä uurnaan tuhkaa tilalle ja sanoo, ettei ole vielä jaksanut ripotella.
30.06.2025 12:58
Hessulla meni väärin puukasvien luokittelu. Panaanipuu ei ole puu vaan ruohokasvi.
30.06.2025 12:47
En nyt suoralta kädeltä tunne Ramses II:n sotaretkiä Kaananiin kovin tarkasti, mutta voihan nuo olla hänen sotaretkiä kuten Exodus 15:ssa kuvattu Kaislameren taistelu oli todellisuudessa Ramses II:n Kadeshin taistelu.
30.06.2025 09:02
”Yksi tilastoja vääristävä tekijä on romanien yliedustus.”
Mitä väärää siinä on? Kohta vapaaksi pääsee uskonveljesi Esa Åkerlund, etkö usko, että hän on aito uudestisyntynyt kristitty? Eikö Jeesus kykenekään estämään rikoksia?
30.06.2025 08:47
”Miksi joidenkin kaanaalaisten olisi pitänyt tuoda erikseen monoteismin ajatus Niilin laaksosta lähi-itään, kun Egyptin valtakunta ulottui Akhenatenin aikana nykyiseen Syyriaan saakka?”
Tätähän minä ehdotin eli Occamin periaattella vähin määrä selityksiä. Egypti hallitsi Kaanania omilla virkamiehillään, joilla oli Egyptin kulttuurin tuntemus. He jäivät paikoilleen pronssikauden romahduksessa ja muodostivat ”leeviläisten verkoston”, joka otti Egyptiltä pudonneen vallan itselleen.
Olen pitkään ollut sillä kannalla, etteivät israelilaiset tulleet ulkopuolelta Kaananiin eivätkä he sitä valloittaneet vaan VT:n sepitetyt myytit yrittivät katkaista siteet vanhaan kaananilaiseen jumalperheeseen eli käytännössä siis kaananilaiseen kulttuuriin ja politiikkaan. VT:n myytit katkaisevat siteet myös Egyptiin ja tämä on ihan luonnollista mullistuksessa, jossa paikalleen jäävä hallitseva luokka, virkakunta täyttää valtatyhjiön. Tuon valtatyhjiön täyttämisen työkalu oli Jahve, jonka tämä virkakunta ”toi kaananiin” ja piti siitä huolta. Käytännössä siis sepittivät Jahven myytit.
Jos Exodus 15 on kopio Kadeshin taistelun voittohymnistä niin en ihmettelisi, vaikka koko Kaananin valloitus on kopio Ramses II:n sotaretkistä Kaananiin. Hän valtasi mm. Jerusalemin ja Jerikon.
30.06.2025 08:44
”The Exodus sea account bears strong affinities with the Kadesh Poem of Ramesses II. The two compositions share a lengthy and distinct common plot structure featuring many tropes which are distinct to these two works alone. The Exodus sea account is an appropriation of the Kadesh Poem, as part of an ideological battle with Ramesses II.”
https://academic.oup.com/book/6870/chapter-abstract/151076106?redirectedFrom=fulltext
30.06.2025 07:36
”Punaisen meren pohjasta on löytynyt kullattuja sotavaunujen rattaita, joista vain hauras kultaus on jäljellä, kun puuratas on vuosituhansien aikana kulunut pois.”
Älä valehtele. 2. Moos 15.luku on kirjoitettu Pentaurin runoa mukaillen. Pentaurin runo on Ramses II:n ylistyshymni Kadeshin taistelussa saavutetun voiton kunniaksi. Siinä heettilaiset hukkuivat Orontes -jokeen kuten Exoduksessa sepitettiin faaraon sotavaunujen hukkuneen Kaislamereen.
30.06.2025 07:34
7 / 67