Joululaulut

43

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      • Kiitos, aivan loistavasti kolahtaa x-sukupolven hose drinkerille.


      • Anonyymi00025

        Rääkymistä!


      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        Rääkymistä!

        Pidetään tämä ketju puhtaana negatiivisuudesta. Voit mennä rääkymään Jeesuksen kanssa sinne navettaan.


    • Anonyymi00002
      • Mainiota, länsimaisen sivistyksen kulmakivi, vaikkei varsinainen joululaulu.


    • Anonyymi00003
      • Kiitos, minulle uusi esitys tutusta ja hyvästä joulubiisistä.


    • Anonyymi00004

      tulkaa kaikki nyt nauramaan on poika syntynyt maailmaan haa haa haa

    • Anonyymi00005
    • Anonyymi00007
    • Anonyymi00008
    • Anonyymi00009
    • Anonyymi00010
    • Anonyymi00011

      Heerootes hän se aajoi hevoisillaan ja ratsuillaan...

    • Anonyymi00013
    • Anonyymi00014
    • Anonyymi00015
    • Anonyymi00016

      Laulun nimi on Aavistus. Sillä useampi esittäjä. Ateisti voi saada vastauksen miksi joulua vietetään. Kaunis kappale.

    • Anonyymi00017

      Lumitytöt vaipollansa mustan mullan peitti. Tonttupojat poroillansa ajoi lumi tuiski... Muuta en muista.

    • Anonyymi00018

      Joulupuu on rakennettu, joulu on jo ovella, joulupukki hirtettynä riippuu kuusen oksalla.

    • Anonyymi00019
    • Anonyymi00020

      Jumaljuttuja kai tässä kerjätään.

    • Anonyymi00021
    • Anonyymi00022

      Viime kesänä 80-vuotiaana taiteilijajuhlaansa Olympiastadionilla viettänyt
      Katri Helena on kotoisin läheltä Venäjän rajaa, Tohmajärven kunnasta.
      Samoilta seuduilta minäkin, naapurikunnasta.
      Laulussaan hän kuvaa hyvin lapsuutensa jouluja, jotka muistuttavat hyvin paljon minun omia kokemuksiani lapsuuden jouluista.

      Katri Helena
      Muistojen kultaamat joulut https://www.youtube.com/watch?v=rFYrSD451bo

    • Anonyymi00023

      Juicen Sika kertoo maallistuneiden joulunvietosta.

      • Meinaatko, että kristityt noudattavat Jahven ruokakäskyjä?


    • Anonyymi00024
      • Rajaseudulla, eräällä tavalla Israelin salomailla, Kirjat Shmonassa kasvaneena pidän tätä joululaulua hyvin elähdyttävänä. Kylämme nimi annettiin Tel Haita vuonna 1920 arabien hyökkäykseltä puolustaneen kahdeksan juutalaisen muistoksi. Arabikylä hylättiin Israelin itsenäisyyssodan yhteydessä vuonna 1948 ja nykyinen Kirjat Shmonan kaupunki perustettiin vuonna 1950.


      • Anonyymi00027
        Extremist_atheist kirjoitti:

        Rajaseudulla, eräällä tavalla Israelin salomailla, Kirjat Shmonassa kasvaneena pidän tätä joululaulua hyvin elähdyttävänä. Kylämme nimi annettiin Tel Haita vuonna 1920 arabien hyökkäykseltä puolustaneen kahdeksan juutalaisen muistoksi. Arabikylä hylättiin Israelin itsenäisyyssodan yhteydessä vuonna 1948 ja nykyinen Kirjat Shmonan kaupunki perustettiin vuonna 1950.

        Montako annosta alkoholia tarvittiin, että pääsit juutalais-fantasiaan?


      • Anonyymi00027 kirjoitti:

        Montako annosta alkoholia tarvittiin, että pääsit juutalais-fantasiaan?

        Ei yhtään. Laitan näitä ihan vaan kaasuvalottaakseni sinua.


    • Anonyymi00026

      *Kolmen kuninkaan marssi*
      kuvaa Itämaan tietäjien matkaa
      Jeesus-lasta kumartamaan.
      Mistä nämä saivat tästä tiedon.
      He näkivät vasta syntyneen Israelin kuninkaan tähden itäisillä mailla
      (Irakin alueella ?).

      Juutalaiset olivat pakkosiirtolaisina Babyloniassa.
      Itämaan viisaat saivat ehkä sitä kautta perimätiedon
      Kristuksen tulevasta syntymästä.

      Joulukorteissa tietäjiä on kuvattu usein 3, 
      (he toivat kultaa, suitsuketta ja mirhaa),
      mutta Raamattu ei ilmoita heidän lukumääräänsä. 

      Joku Raamatun tuntija on tutkinut, että Itämaan viisaita olisi ollut 8.
      Hän perustaa tutkimuksensa Raamatun kohtaan:

      *Ja hän on oleva rauha: jos Assur hyökkää maahamme, jos se astuu palatseihimme, niin me asetamme sitä vastaan seitsemän paimenta ja kahdeksan ruhtinasta*
      Miika 5:4

      https://www.youtube.com/watch?v=izlJdbD2Ky0&list=RDizlJdbD2Ky0&start_radio=1

    • Anonyymi00028
    • Anonyymi00029

      Miten aloittaja uskaltaa jättää tuollaisen asian takia Natopalstan valvomatta?

      • En kirjoita enkä seuraa Natopalstaa.


    • Minä laitan sen Tontun Vesa-Matti Loirin tulkitsemana. Tontun sanat ovat Viktor Rydbergin runosta, joka tyylillisesti tuo mieleen Eino Leinon runot ja sopii siten Loirin tyyliin.

      Ja sitten vielä toinen englanniksi laulettuna ja Nightwishin Tarja Turusen tulkitsemana eli Lumiukosta Walking in the Air. Saara Aallon tulkinta on myös erinomainen mutta hevaribandin esitys istuu ehkä paremmin palstan teemaan.

      • Itsellä tonttu ja Walking in the Air ovat ehkä kaksi parasta joululaulua.

        Muistan erityisesti joulun 1986 kun oli ala-asteen 6. luokalla ja valmistelimme joulunäytelmää laulusta 'Tonttu'. Minun vastuulla oli näyttää piirtoheittimeltä kartanon erilaisia eläimiä jouluyönä tontun tarkastuskierrokselta. Tuo joulu jäi erityisesti mieleen myös siitä syystä, että me lapset saimme erityisen kalliin lahjan Joulupukilta. Pukki toi meille Commodore 128:n.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe