Palstalla minua on tuomittu helvetin ikuiseen piinaan koska minulla on vapaa tahto ja voisin avata Jeesukselle oven, jotta hän voi pelastaa minut siltä, mitä hän tekee, jos en avaa hänelle ovea. No, ei ihmisellä ole vap…
Äiti: Usko Jeesukseen perustuu Rakkauteen, ei pelkoon. Pikku-Maija: Äiti, mitä jos joku ei noudata Jeesuksen käskyjä? Äiti: Sellainen ihminen joutuu ikuiseen kidutukseen Helvettiin.
Siitä, etten suostu pelastettavaksi hänen rangaistukseltaan. Voiko absurdimpaa uskoa ja surkeampaa jumalaa ollakaan?
Samasta syystä kuin lääkärit puhuvat sairauksista.
Törmäsin toisessa keskustelussa uskovaisen väitteisiin hengellisestä todellisuudesta, josta käsin Jumala kannattelee maailmaa. Aluksi tuo kuulostaa ihan sekopäisen tekstiltä, mutta siinä uskovainen tulee paljastaneeksi …
Deistit sun muut vetoavat tuntemattomaan jumalaan, joka ei perustu ilmestykseen eikä myyttiin. ChatGPT:n kommentti tuntemattomasta jumalasta sai minut repeämään ihan täysin: "Hän on loogisesti mahdollinen, mutta niin on…
Mitä palstalaisten suosikkiherkkuihin kuuluu näin joulun aikaan? Joulunahan saa syödä myös aterioiden välillä ja vaikka keskellä yötä kun perinteeseen kuuluu, että ruoka jätetään pöytään yön yli tontulle. Eli nyt haetaa…
"Esi-isillemme tonttu oli jumaliin rinnastettava olento. Muun muassa saunatonttu, kotitonttu, riihitonttu ja myllytonttu valvoivat, että ihmiset toimivat normien mukaan ja pitivät huolta rakennuksista, eläimistä ja esin…
Jouluaattona YLE tarjoaa lapsille Joulupukin kuuman linjan, jonne lapset voivat soittaa ja puhua pukille. Olen ihmetellyt usein aiemminkin, että miksei YLE tee Jeesuksen kuumaa linjaa, johon herkkäuskoiset voisivat soit…
Kohta juhlitaan taas kristittyjen mielikuvitusolennon syntymää, jota itämaan tietäjät tulivat katsomaan, mielikuvitusolento pakeni Egyptiin Herodeksen lapsenmurhia ja palasi kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret. Tästä Nasa…
Pitääkö tontuksi oikein opiskella? Kysymystä on esitetty Lauroselle monesta suusta syksyn aikana. ”Monella on ollut tähän koulutukseen epäuskoinen reaktio. Vastaan, että pitää. Kyllä asiakkaat huomaavat, oletko mukana a…
Olen ollut aina sitä mieltä, että Jeesuksen maallinen elämä on sepitetty ajanlaskun alun jälkeisenä ensimmäisenä viitenä satana vuotena. Tästä hyvä todiste on itse ajanlasku. Sen septti munkki Dionysius Exiguus noin 500…
Laitetaan ktju pystyyn, jossa palstalla olijat voivat linkata omasta mielestä parhaita joululauluja. Itse pidän joululaulusta 'Tonttu' eri versioina, mutta en sitä laita nyt tähän. Laitan joululaulun 'O Come, All Ye Fai…
Huonosti käyttäytyvät ateistit saivat Late Johanssonin uskoon! Elinkautisvanki ja kolmoismurhaaja Late Johansson aikoi julistaa Jumalan sanaa niin kauan kuin Mersu kulkee ja henki pihisee https://www.ess.fi/uutissuomala…
Ajattelin tehdä elämässäni merkittävän teon eli käyn poimimassa suppilovahveroita Pohjois-Savossa talvipäivänseisauksena. Sitä ei olisi uskonut esi-isämme sata vuotta sitten. Ilmastonmuutos on siis melko vahvasti todist…
Herättelin palstalla keskustelu miesten homoseksuaalisuuden periytyvyydestä tieteellisin tutkimustuloksin ryyditettynä ja sain valtavasti asiatonta ja henkilöön menevää kommentointia. Juuri kukaan ei pysty asialliseen a…
Jumalusko on määritelmällisesti patologista deluusiota, mutta koska niin moni on harhojen vallassa, teismiä ei uskalleta julistaa mielisairaudeksi. Teismi on vähän niin kuin alkoholi, se on tosiasiallisesti yksi haitall…
Jonka ymmärtäminen on lähes mahdotonta kiihkokristitylle. Hän väittää, että homoseksuaalisuus on vapaaehtoinen valinta. Miten ihmeessä se voisi olla valinta, jos homoja syrjitään vieläkin ja vasta vähän aikaa sitten se …
Kuka uskaltaa lyödä vetoa minun kanssa? Jos lopun ajat tulevat minun aikanani niin syön vaivaamisen lisäksi hatullisen paskaa. Jos lopun ajat eivät tule niin...joudut myöntämään olevasi delusionaalinen mielisairas. Kuka…
Romaniasta löytyi kaksi lepratartuntaa, ensimmäiset tapaukset maassa yli 40 vuoteen https://www.hs.fi/maailma/art-2000011688940.html