Vapaa kuvaus

It's rare to walk anywhere in public and not see some religious advertisement every few moments. Imagine if the cause of non-belief were promoted to even one hundredth this degree? Theists would be totally outraged. Yet if an atheist decides to react to the overwhelming pro-religion propaganda that's in his face on a daily basis, he's labeled as "militant", "intolerant" and "extremist."

—Morgan Matthew, Why atheists care about religion

Aloituksia

120

Kommenttia

1700

1. Tuntematon jumala

Deistit sun muut vetoavat tuntemattomaan jumalaan, joka ei perustu ilmestykseen eikä myyttiin. ChatGPT:n kommentti tunte
    Ateismi
    61
    453
  2. Joulun herkkupalat

Mitä palstalaisten suosikkiherkkuihin kuuluu näin joulun aikaan? Joulunahan saa syödä myös aterioiden välillä ja vaikka
    Ateismi
    22
    202
  3. Jouluna on vaikea uskoa ilman tonttujen sanomaa

"Esi-isillemme tonttu oli jumaliin rinnastettava olento. Muun muassa saunatonttu, kotitonttu, riihitonttu ja myllytonttu
    Ateismi
    3
    71
  4. Soittaisitko Jeesuksen kuumaan linjaan?

Jouluaattona YLE tarjoaa lapsille Joulupukin kuuman linjan, jonne lapset voivat soittaa ja puhua pukille. Olen ihmetelly
    Ateismi
    12
    143
  5. ennustus Nasaretilaisesta

Kohta juhlitaan taas kristittyjen mielikuvitusolennon syntymää, jota itämaan tietäjät tulivat katsomaan, mielikuvitusole
    Ateismi
    17
    178
  6. Joko tonttukoulutus menee teologisen opetuksen ohi tieteellisyydessä?

Pitääkö tontuksi oikein opiskella? Kysymystä on esitetty Lauroselle monesta suusta syksyn aikana. ”Monella on ollut täh
    Ateismi
    7
    108
  7. Ajanlaskun alku todistaa Jeesuksen olleen mielikuvitusolento

Olen ollut aina sitä mieltä, että Jeesuksen maallinen elämä on sepitetty ajanlaskun alun jälkeisenä ensimmäisenä viitenä
    Ateismi
    86
    469
  8. Joululaulut

Laitetaan ktju pystyyn, jossa palstalla olijat voivat linkata omasta mielestä parhaita joululauluja. Itse pidän joululau
    Ateismi
    42
    368
  9. Ateismipalstalta uskoon!

Huonosti käyttäytyvät ateistit saivat Late Johanssonin uskoon! Elinkautisvanki ja kolmoismurhaaja Late Johansson aikoi
    Ateismi
    5
    117
  10. Keskustelua ilmastonmuutoksesta

Ajattelin tehdä elämässäni merkittävän teon eli käyn poimimassa suppilovahveroita Pohjois-Savossa talvipäivänseisauksena
    Ateismi
    10
    133
  11. Homofobia johtuu lantentista homoseksuaalisuudesta

Herättelin palstalla keskustelu miesten homoseksuaalisuuden periytyvyydestä tieteellisin tutkimustuloksin ryyditettynä j
    Ateismi
    30
    254
  12. Milloin jumalusko julistetaan mielisairaudeksi?

Jumalusko on määritelmällisesti patologista deluusiota, mutta koska niin moni on harhojen vallassa, teismiä ei uskalleta
    Ateismi
    33
    244
  13. Homoseksuaalisuus on evoluution suuri paradoksi

Jonka ymmärtäminen on lähes mahdotonta kiihkokristitylle. Hän väittää, että homoseksuaalisuus on vapaaehtoinen valinta.
    Ateismi
    65
    483
  14. Syön hatullisen paskaa jos lopunajat tulee minun elinaikanani

Kuka uskaltaa lyödä vetoa minun kanssa? Jos lopun ajat tulevat minun aikanani niin syön vaivaamisen lisäksi hatullisen
    Ateismi
    9
    118
  15. Jumala vahvistaa otettaan Euroopasta

Romaniasta löytyi kaksi lepra­tartuntaa, ensimmäiset tapaukset maassa yli 40 vuoteen https://www.hs.fi/maailma/art-2000
    Ateismi
    3
    77
  16. Kumotkaa vahva ateismini

Olen ollut syntymästäni saakka heikko eli negatiivinen ateismi. Olen säilyttänyt syntymäateismini. Kasvoin eräässä suuri
    Ateismi
    34
    325
  17. Laitan kädet yhteen iltaisin

Kuuntelin Haloo Helsingin uutta kappaletta 'Voiko enkelitkin eksyä' ja törmäsin oudolta vaikuttavaan ilmaisuun 'laita kä
    Ateismi
    3
    164
  18. Milloin Raamattu on sepitetty?

Raamatussa on vanhojakin tekstejä. Vanhimmat ovat noin 600 eaa. Ketef Hinnomin hopeakääröt, jossa on Herran siunaus. Her
    Ateismi
    53
    477
  19. Miksi Jumala ei keksinyt edes pyörää?

Vanha ja kyyninen sanonta innovatiivisille hössöttäjille on: "Ei pyörää kannata keksiä uudelleen." Tästäpä perehdyin pyö
    Ateismi
    22
    224
  20. Jos Jumala ilmestyisi, maailma ajautuisi kaaokseen

Paavali oli todella epätoivoinen yrittäessään saada seuraajia. Paavali keksi, ettei mitään sääntöjä tarvinnut noudattaa
    Ateismi
    10
    196