Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
damsteri
profiilit
damsteri
damsteri
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
3
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuota peliä mulla ei ole asennettuna, mutta pikaisella etsimisellä löytyi seuraavaa...
Alkuperäinen kiintolevyasennus on kaiketi ongelmallinen, löysin tälläisen kommentin Hall of Light sivustolta:
"Installation is possible to a HD or Bernoulli connected to a Comspec SCSI controller only. 10Mb HD space is required. See the HD install docs for more info."
Pelille on tehty WHDLoad kiintolevyasennuspaketti. WHDLoadilla saa vanhat pelit toimimaan A1200:ssa ja saa asennettua kiintolevylle pelejä joita ei ole alunperin voinut edes asentaa sinne. Jos WHDLoad ei ole tuttu, niin http://www.whdload.de/index.html osoitteesta löytyy lisätietoja. Rautavaatimuksena tuolla mainitaan pelille 1MB chip ja 1MB other mem. Laajentamaton A1200 tarvii siis hieman fastia lisää, A500:n kanssa taas tulee ongelmia, ensinnäkin WHDLoad tarvii vähintään kickstart 2.0:n ja ei turbokaan olisi pahitteeksi, myös muistia tarvisi olla riittävästi.
btw. Amigaan ei saa saa kuin 4 levykeasemaa: DF0-DF3
19.10.2007 11:45
Levykeasemat on Amigan (lähinnä A500) akilleen kantapää. Muuten koneet kestäneet hyvin 20 vuotta, mutta alkaa jo joka toisessa olla levari hajalla. Koneet kestää vielä toisen 20 vuotta kevyesti, jos tuo puute vaan korjataan. Puutetta ei tarvitse välttämättä korjata suoraan, vaan voi keksiä myös muun ratkaisun (tai olla jo keksitty).
Amiga 1200:ssa ja muissa kiintolevyllisissä Amigoissa ongelma ei ole niin suuri, koska levykeasemaa ei tarvitse juurikaan ja voi käyttää cd:tä tiedonsiirtoon. Ja uudemmilla kickstarteilla on mahdollista bootata lisälevarilta.
15.10.2007 18:59
Itse olen huomannut että nyt Amiga alkaa olla niin vanha että ihmiset alkaa kiinnostua siitä. Käytetyt Amigat vaihtaa hyvin omistajaa, ostajina yleensä sellaiset joilla on ollut 15-20v sitten itsellään Amiga, tai sitten niitä joilla oli silloin PC ja haluaa halvalla nähdä mistä jäivät paitsi.
Olen kasannut ja myynyt monta Amiga 500-pakettia ja aina mennyt kaupaksi hyvään hintaan. Käyttäjiä on siis ja käyttäjäkunta on uskollisempaa kuin minkään muun merkin käyttäjät.
Ja periaatteessa on uutta rautaa tullut, vast'ikään tuli Minimig, joka on A500 toteutettuna FGPA-piirillä:
http://home.hetnet.nl/~weeren001/
18.09.2007 18:50
1 / 1