Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. "Alkukielen tuntija". Tuli mieleen vielä, että tuo 1 Kor 6 on samaa tekstiä kuin "älä makaa miehen kanssa": Paavali ei siinä sano mitään uutta siihen asiaan.Tosin "miehille antautuneet naismaiset miehet vittaisi" selvästi miehiin, jota antavat seksipaveluja miehille.

Eli koko ajan ollaan kuitenkin tilanteessa, että aloittaja JAAKOB kieltäsi homoilta parisuhteet, vaikka Raamatussa ei niin sanota missään. Jos ei makaa miehen kanssa, niin syntiä ei minkään kirjan mukaaan ole tapahtunut, vaikka kaksi miestä tai naista eläisikin yhdessä.
  2. Niin on, Jaakob on aivan oikeassa. Pitää kuitenkin miettiä onko papeille muitakin asioita saarnattavaa kuin se homouden synti. Jaakobille homous on kuitenkin se pahin asia, mitä maa päällään kantaa. Se on sallittava, se on hänen mielipiteensä. Jumalahan kielsi kuitenkin vain yhden ainoan teon: miehen makaamisen miehen kanssa. Ei olisi kovin järkevää saarnata samaa lausetta kerta kerran jälkeen.

Jeesukselle taas pahimpina asioina olivat esim. nämä, joista siten myös pitäisi saarnata: Matt 7:1-5: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan. Kuinka näet rikan toisen silmässä, mutta et näe tukkia omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu", Huodehdi ensin omista asioista, sitten voit huolehtia muiden rikkomuksista.

Matt 5:22: "Joka sanoo toiselle "sinä hullu", on ansainnut helvetin tulen".
    Matt 10: 14-15: "Ja missä teitä (opetuslapset) ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai kaupungista. Totisesti sanon teille; Sodoman ja Gomarran on tuomiopäivänä helpompi kuin sen kaupungin".

Matt 15: 4-6: Jeesus nuhtelee kirjanoppineita: "Miksi te rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden? Sillä Jumala on sanonut: "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja joka kiroaa vanhempiaan, sen pitää kuolemalla kuoleman. Mutta te sanotte... Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnässääntönne tähden".

Matt 18: 34.35: "Ja hänen kuninkaansa vihastui ja antoi hänet vangiksi, kunnes hän maksaisi velkansa. Näin myös Jumala tekee teille, ellette anna veljellesi sydämestäsi anteeksi." Matt 19: 9: "Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, ja nai toisen, se tekee huorin. Ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

Matt 25: 41-46: "Menkää pois, te kirotut, iankakkiseen tuleen. Sillä minun oli nälkä, te ette antaneet ruokaa. Minun oli jano, ette antaneet juotavaa. Minä olin vieras kulkija, ette ottaneet minua kotiinne. Minä olin alaston, mutta ette antaneet vaatteita. Olin sairaana ja vankilassa, ja te ette käyneet minua katsomassa. Kaiken mitä olette jättäneet tekemättä lähimmäisille, olette jätttäneen tekemättä minulle. Ja nämä menevät ianakakkiseen rangaistukseen".

Onhan niitä pahoja asioita paljon muitakin, kuin miehen kanssa makaaminen. Saarnattavaa riittää. Jokaiselle.
  3. Kuulepas nyt. Mun usko siihen, että Paavali on kirjoittanut "Jumalan sanaa", on mennyt jo aikoja sitten. Siinähän se meneekin pieleen, kun sä uskot kaiken mitä on kirjoitettu "Jumalan sanana".

Mä en millään usko, että Jumala on sitä mieltä että ne heterot, jotka ovat "vaihtaneet luonnonvastaiseen" ovat automaattisesti VÄKIVALTAISIA, VAILLA YMMÄRRYSTÄ, RAKKAUTTA, LUOTETTAVUUTTA, TÄYNNÄ PAHUUTTA, MURHAA, PAHANKEKSIJÖITÄ YM. YM. Ja vaikka Jumalakin olisi Paavalin kanssa samaa mieltä, niin he molemmat ovat väärän todistuksen sanojia lähimmäisestään.

Paavali kirjoittti 1 Kor 7. 25- esim. ettei hänellä ole neitsyistä Herran käskyä, mutta sanoi sen silti. Ja siinä Paavali oli siis saanut sinun mielestä Jumalalta kehoituksen kirjoittaa "lähestyvän ahdingon tähden.. aika on lyhyt, tämän maailman muoto on katoamassa."

Ja Jumalan antamia ohjeita lopun ajoille korinttolaisille? : " Jos sinulla on vaimo, älä pyydä eroa, älä myöskään ota vaimoa. Mutta olkoot TÄSTEDES ne joilla on vaimot, niinkuin heillä ei niitä olisikaan". Miten se Jumala antoi tuollaisia ohjeita, kun ei loppua tullutkaan? Ettei vaan ollut Paavalin omaa luuloa.

Anteeksi, jos sulla on olo, että mä tietoisesti etsin, jos vaikka hoksaisin Paavalin kirjoittaneen omiaan eikä Jumalan sanaa. Minusta Paavali vaan on kirjoittanut sellaisia, joita ei voi pitää Jumalalta saaduksi. Se on mun järkeilyä, loogisuutta, ja totuuden hakemista. Mulle ei riitä, että sanotaan "tämä on Jumalan sanaa!". Jos niin sanoo, sen pitää olla myös niin ja totta.

"Miehimys" on sanottu tarkoittavan homoseksuaalista miestä. Mulla ei ole tietoa, pitääkö miehimykseksi päästäkseen vielä tehdäkin jotain.