Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

1. Mutta sehän on se uskovien kaste, jota luterilaiset niin kavahtavat????

Otamme esimerkin: Perhe tulee uskoon sattumoisin samoihin aikoihin. Perheessä on kaksi aikuista ja ja vastasyntynyt lapsi. Miten kastetaan?

Aikuiset ottavat vastaan uskovien kasteen tunnustettuaan uskonsa julkisesti. Nou brobleem.
    Mutta mitä teemme lapselle? Jos ei ole varmaa mielipidettä, niin tarkastelemme kahta vaihtoehtoa. Raamatussa lukee, että äidit toivat lapsiaan, että Jeesus siunaisi heitä. Ja Jeesus kosketti heitä ja siunasi. Emme tee nyt kirkkokuntajakoa, ettei heti nousisi ajatus tuo on väärin/oikein.

Lapsi voidaan siunata ottamalla hänet syliin ja rukoilkemalla ja siunata Herran siunauksella. Herran siunaus on väkevä ja jo aaronin käskettiin siunata kansaa sillä jumalanpoalvelusten yhteydessä. Lapsi voi siis ottaa kasteen askeleen, milloin itse saa siihen Herralta kehotuksen.

Toinen vaihtoehto on luterilaisten käyttämä. Siis kaikki kastetaan, mutta mikä on vauvan kohdalla kastamisen peruste, kun hän ei kykene uskoaan tunnustamaan. Joka uskoo ja kastetaan, näyttäisi edellyttävän uskon jonkinasteista toteamista eli tunnustamista.

Nyt voidaan hyvällä omallatunnolla ottaa lähetyskäskyn sanat huomioon: Kastakaa ja opettakaa... Vanhemmat siis haluavat, että lapsi kutsutaan Jeesuksen seuraajaksi eli tehdään opetusllapseksi ja lupaavat opettaa kaikki uskoon ja elämään kuuluvat kysymykset heti, kun vastaanottokyky alkaa toimia. Molemmissa tapauksissa kuitenkin lapsen oma valinta tulee ratkaisemaan elämän suunnan. Seurataanko Jeesusta vai sitä laveaa tietä.
  2. Käsitelläämpä vähän tätä asiaa. Me olemme nyt nokodemoksen kysymyksen äärellä. Jos sinä harhautettuna uskot, että vedestä ja Hengestä tarkoittaa raanavettä, niin emme pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa.

Nimittäin, jos lapsena suoritettu kaste on ainoa pelastava, niin aikuisena uskoontullut kastamaton ei voi pelastua.

Minä olen sparrannut tässä asiassa muutamien henkilöiden kanssa mm Ruukun palstoille. Varmaan joitakin niistä henkilöistä tunnetkin, minä en tunne kaikkia niitä. Mutta se oli useita vuosia sellaista pyöritystä, että ei paremmasta väliä.

Tiedän, että eräässä paikassa on jopa kastettu väärän informaation perusteella uudelleen jo kastettuja . Paljonko, en tiedä. Olen nähnyt tilanteen, josta jälkeen esitettiin sellainen epäilys, mutta ei kenenkään meidän päähän pirunsarvia kasvanut. Sanon tämän painokkaasti, ettei jää epäselväksi. Maanpäällä ei ole koskaan tapahtunut eikä tapahdu muita pelastavia tekoja kuin Jeesuksen Kristuksen teko ristillä. Me vain tarjoamme sitä armoa toisillemme ja jokaiselle, joka ottaa vastaan uskossa. Siis tekee sen ratkaisun, tuon armon otan vastaan, jos se minulle suodaan. Nimittäin armon antaa Jumala itse. Me voimme todistella siitä miten tahansa, mutta jos Hän ei avaa me emme sitä pysty avaamaan millään konstilla.Siis tämä vielä. Väittelyn ollessa kiivaimmillaan siihen ei kannata osallistua.

Tehdään muuttis sopimusrukous siitä, että kumpikin pyydämme: Jumalani kirkasta minulle kasvosi ja johdata ahtaasta avaralle tässä asiassa niin, että me ymmärrämme mitä olet tahtonut meille sanoa pelastukseen vaikuttavista asioista, kiitos, että johdatat elämäämme ja viet meidät perille. Itsesi tähden, koska olet luonut meidät elämään kanssasi iankaikkisesti luonasi taivaassa. Aamen!
  3. Ten poäng tyhmeliinille.

Kun on kaksi juoksuhautaa, niin molemmilla on jotain kaunaa toista kohtaan ja halutaan tietoa sieltä. Kun sitten joku tulee sieltä toiselta puolelta kädet pystyssä tai valkoinen aluspaita kepin nokassa, niin hänellä pitää olla tuhti annos tietoa mukanaan tai muuten ammutaan vakoilijana.

Eiköhän tuota kaikkea olisi saanut tietää menemällä heidän kokoukseensa? Esikoisuudestakin saa paljon paremman kuvan käymällä seuroissa, kuin lukemalla näitä vuodatuksia.