MISTÄ TUNNISTATTE VÄÄRÄN PROFEETAN !

Kissamies 47...

Jeesus varoittaa Vuorisaarnassaan vääristä profeetoista , että he esiintyvät
lammasten vaatteissa ,mutta ovat sisälä raatelevia petoja !

Siitäkö johtuu kristikunnan hajaannus , että uskovistakin suurin osa on lähtenyt
" väärän profeetan" seuraajaksi ???

35

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tie Houkuttelevaa

Väärä profeetta ei kanna ristiä, eikä suostu kantamaan toisten kuormia. Jeesuksen seuraaminen on ristin ja itsensä kieltämisen tie. Väärä profeetta lupaa uhreilleen kunniaan yliluonnollista voimaa, yliluonnollisia kykyjä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

• teu.

Tärkei "mitta puu" onn Raamattu ja Jumalan sana .

Kyllä sanotaan että heidät tunnetaan "hedelmistään"

Ks. Jer. 23:9-17 , 20,30-40. ;Room. 16:17-18 .

• Raamatussa on joitakin asioita kerrottu vääristä profeetoista. Yksi on ainakin sellainen, että profetiat eivät toteudu.

Toinen on sellainen, että profetoidaan ihmisen m ieliksi. Muutamalla kysymyksellä voidaan selvittää tai ahdingossa oleva ihm inen itse kertoo mitä olisi hyvä nyt saada tähän hätään. Miellyttävä ja ongelmat ratkaiseva profetia saattaa olla mukava kulla, mutta ei auta, jos ei toteudu.

Taitaa olla myös niin, että ihminen haluaa puhuttavan suloisia sanoja kovien kuultavaksi, vaikka niillä ei olisikaan mitään vaikutusta enää huomenissa.

Nimittäin on myös asioita, joita ei sovi sanoa. Esimerkiksi: Sinä kuolet.

Valmistautmista sopii suositella, mutta sellaisia sanoja ei sovi sanoa. Se on Jumalan asioita.

• teu.

Kaipa senkin saa sanoa jos se on totuus , elikkä Joku ihminen tekee sellaista
      syntiä jonka palkka on kuolema . voiko sitä jättää kertomatta millään .
      Muistan kyll'ä sellaisen tilanteen tai useammankin .

Jos jollakinn on joku Profetia , niin olkoon se Herran Mkanssa yhteinen .

Millä tavalla se onnistuu? tiedätkö "vihne "?

Kaikki kuolee joskus , jos se on Herran tiedossa , asia menee kohdilleen .

• Olen sitä mieltä, että kuolemanenkeliä ei pidä leikkiä. Vaikka saisi vaukutelman, että aika on vähissä, niin sitä ei sovi sanoa. Valmistautumisesta voi puhua ja suositella asioiden läpikäymistä, jos on jotain kesken.

Muista vuosien takaa tilantee, jossa oli muutamia miehiä koolla. Siellä oli veli, joka oli monelta suunnalta umpikujassa. Oli vakava sairaus, oli perhe hajonnut muutamaa vuotta aiemmin, oli työttömyys ja oli asunnon puute. Hän pyysi rukoilemaan. Joku rukoili johdatusta ja hän oli tyytyväinen. Siinä rukouksen aikan sain henkeeni, että on olemassa ratkaisu, joka hoitaa jokaisen ongelman. En ymmärtänyt sitä ihan heti, että ratkaisu on elämän päättyminen. Koitimme rohkaista veljeä luottamaan Jumalaan. Meni joitakin viikkoja ekä pari, hän joutui sairaalaan ja melko nopeasti saattohoitoon ja elämä päättyi.

En minä ainakaan olisi uskaltanut sanoa sitä ääneen. Olimme olleet monissa kokouksissa hänen kanssaan . Hän oli avannut sydäntään ja uskon, että maallisten tuskien päättyessä aukesi jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa hänelle.

• muuttis

Mitä tarkoittaa profetoiminen?
        Se mielletään tulevien ennustamiseksi, mutta onko se sitä? Olen kuullut opetusta, että profetoiminen on ensisijaisesti Jumalan sanan julistusta. Opetusta, neuvomista ja lohdutusta raamatun sanoin.

• teu.
        muuttis kirjoitti:

Mitä tarkoittaa profetoiminen?
        Se mielletään tulevien ennustamiseksi, mutta onko se sitä? Olen kuullut opetusta, että profetoiminen on ensisijaisesti Jumalan sanan julistusta. Opetusta, neuvomista ja lohdutusta raamatun sanoin.

Profetoida = ennuataa , (Jumalan nimissä ,Jumalan sanalla ),
        Profeetta = Jumalalle puhuja (ennustaja , julistaja , uskonnollisena julistajana
        voimakkaasti ) useinmiten ,ekstaattisesti ,, esiintyvä henkilö jonka toiminta-
        valtuus sisäisesti koettuun velvoitukseen asettua jumalaluuden tahdon vcälineeksi.

Kun pappi suorittaa uskonnollista palvelusta kansan ouolesta ja etupäässä
        kiinteän rituaalimenoin esintyy Profeeyana jumaluuden ninissä ja vapa-
        amman hengenjohdatuksen va´raraisesti . Profetaallisia ilmiöitä tavataan
        monissa uskonnoissa .

Muibaisissa Lähi-idässa mainitaan . profetioja Marissa , ja Syyriassa toisella vuosituhannella eKr. . Israelin Profetismi ,näyttäää tulleen kanaanilaisuuden välityksellä ,Damuelin aikana Mainitulla vuosituhannen lopulla ,1 Sam. 10 luku ,
        Samuelin aika alkoi 1090 eKr. Hän voiteli kuninkaan (saul) Joka oli Herran
        valittu , Ja oli päätä pidempi kaikkia muita ihmisiä , Elämänsä takia hän ei
        voinut pitää uskoaan kunnossa poppuun asti , vaan HERRA OTTI PYHÄN
        HENGENSÄ POIS saulita , n.10 päivää ennen koska hän ei totellut Jumalaa
        Viimeisenä päivänä kuoli Saul ja 2 poikaa mies puiolinen suku hävisi.

• Aamos 7: 7 Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

Asiaa voi lähestyä kahdesta suunnasta. Kaikkitietävyyden suunnsta jolloin sanotaan, tavallaan me tiedämme mitä se on ja jos joku poikkeaa meidän ajatuksestamme, niin sellainen on harhassa. Voidaan sanoa, että profetoiminen on saarnaamista ja siihen kykenee ja saa ryhtyä vain siihen painettu henkilö.

Toinen suuntya on sellainen, että tunnustamme olevamme tietämättömiä ja rukoilemme ja anomme, että Jumala armossaan avaisi joitakin asioita.

Ef 4:
      10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
      11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
      12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,

Paavali antaa ymmärtää, että Jumala valitsee profeetan ja antaa profeetallisen voitelun. Joskus rukoustilanteessa voimme uskossa käyttää profetian lahjaa rakennukseksi, vaikka emme olisikaan armoitukseltamme profeettoja. Lähimmäisen avuksi saa joskus käyttää armolajoja melko laja-alaisestiu.

• Minä voin antaa profetian, joka koskee joitakin näiden palstojen seuraajia.

Täällä on ollut esillä kahdenlaista käsitystä kasteesta ja uudestisyntymisestä. Osa vapautuessaan lestadiolaisuuden ikeestä on astunut askeleen m ielestään eteenpäin ja siirtynyt luterilaisuuteen. Omaksuen kasteessa tapahtuneen uudestisyntymisen ja kadottavan perisyntiasian. Tämän omaaksuttuaan on joitakin henkilöitä, jotka ovat mitätöineet tämän selityksen kustannuksella jopa omat kiistattomat kokemuksensa uudensyntymisen tapahtumasta, joka on ollut tunnistettavissa.

Tämä on tie, joka on vienyt epävarmuuteen, mutta on antanut ilon kustannuksella vahavn opillisen selkärangan. Pääasia , että olen oikeassa, koska tämän opin julistajat mitätöivät elävät tuntemiset uskon alueelta.

Kun sitten min unlaiset kirjoittelevat omista kokemuksista lähtien asioita, niin vapautta kaipaava kokee jotakin, joka tuntuu hyvältä, mutta joka pitää tukahduttaa puhtaan opin vaatimuksen mukaan.

On siis ollemassa henkilöitä, jotka janoavat jotain uutta, mutta eivät turvallisuussyistä pysty päästämään vanhasta irti. Nyt olisi välttämätöntä tehdä valinta, jonka Elia laittoi israelin eteen: Jos Herra on Jumala, niin palvelkaa Häntä, mutta jos baal on jumala niin palvelkaa häntä. Oman rauhanne takia valitkaa puoli ja pitäkää siitä kiinni. En anna suositusta, koska jokaisen pitää noudattaa omantuntonsa ääntä.

• vihne kirjoitti:

Minä voin antaa profetian, joka koskee joitakin näiden palstojen seuraajia.

Täällä on ollut esillä kahdenlaista käsitystä kasteesta ja uudestisyntymisestä. Osa vapautuessaan lestadiolaisuuden ikeestä on astunut askeleen m ielestään eteenpäin ja siirtynyt luterilaisuuteen. Omaksuen kasteessa tapahtuneen uudestisyntymisen ja kadottavan perisyntiasian. Tämän omaaksuttuaan on joitakin henkilöitä, jotka ovat mitätöineet tämän selityksen kustannuksella jopa omat kiistattomat kokemuksensa uudensyntymisen tapahtumasta, joka on ollut tunnistettavissa.

Tämä on tie, joka on vienyt epävarmuuteen, mutta on antanut ilon kustannuksella vahavn opillisen selkärangan. Pääasia , että olen oikeassa, koska tämän opin julistajat mitätöivät elävät tuntemiset uskon alueelta.

Kun sitten min unlaiset kirjoittelevat omista kokemuksista lähtien asioita, niin vapautta kaipaava kokee jotakin, joka tuntuu hyvältä, mutta joka pitää tukahduttaa puhtaan opin vaatimuksen mukaan.

On siis ollemassa henkilöitä, jotka janoavat jotain uutta, mutta eivät turvallisuussyistä pysty päästämään vanhasta irti. Nyt olisi välttämätöntä tehdä valinta, jonka Elia laittoi israelin eteen: Jos Herra on Jumala, niin palvelkaa Häntä, mutta jos baal on jumala niin palvelkaa häntä. Oman rauhanne takia valitkaa puoli ja pitäkää siitä kiinni. En anna suositusta, koska jokaisen pitää noudattaa omantuntonsa ääntä.

Huomenta Vihne. Sinun olisi ollut parempi olla profetoimatta.

Nyt sorruit mielestäni totuuden vääristelyyn ja jälleen kerran kasteen sakramentin halveksuntaan. Olet pahasti metsässä perisyntiopissa, ratkaisuvaltaopissa, sakramenttiopissa ja oikeastaan melkein koko vanhurskauttamisopissa.

Jobin kirja opettaa:
        Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!
        Kurjan hän vapahtaa hänen kurjuutensa kautta ja avaa hänen korvansa ahdistuksella. Voiko huutosi auttaa ahdingosta tahi kaikki voimasi ponnistukset? Katso, Jumala on korkea, valliten voimassansa; kuka on hänen kaltaisensa opettaja? Kaikkivaltiasta emme saata käsittää, häntä, joka on suuri voimassa, joka ei oikeutta ja täydellistä vanhurskautta polje.
        Sentähden peljätkööt häntä ihmiset; hän ei katso keneenkään, joka on omasta mielestään viisas."

-Vihne, lue Job 33. Missä on vapaa ratkaisu, Vihne. Missä se on? Jumala herättää kuolleista, Jumala kääntää ihmisen pois pahasta teosta..ihminen ei tee pelastuksensa eteen yhtään mitään, koska ei pysty tekemään!

Mutta sinä olet sanonut korvieni kuullen, minä olen kuullut sinun sanojesi äänen: 'Puhdas minä olen, rikoksesta vapaa; olen viaton, eikä minussa ole vääryyttä.' Katso, sinä et ole oikeassa-niin minä vastaan sinulle-sillä Jumala on suurempi kuin ihminen.

- Vihne, lue Job. Mitäs sanottiin perisynnistä?

Aito lestadiolaisuus on aitoa luterilaisuutta, johon nimenomaan kuuluu elävä usko. Elävä usko sisältää synnin tunnon ja armon tunnon. Elävässä uskossa ollaan samaan aikaan syntinen ja vanhurskas. Eikä todellakaan tarvitse olla ihmisten orja. Elävä usko on vapautta - mutta samalla muukalaisuutta maan päällä. Elävässä uskossa ei edes mietitä pääsenkö minä taivaaseen - vaan sanotaan: tapahtukoon Jumala sinun tahtosi, ota minut luoksesi jos haluat, mutta älä ota jos et halua. Kaikki kunnia Jumalalle.

Puhtaasta lestadiolaisuudesta ei siis tarvitse siirtyä luterilaisuuteen, se on jo sitä itsessään.

Sitten Job 33 opettaa meitä taas:
        Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

Mitä se on? Se tarkoittaa kasteen armoliittoon palaamista !

Yksi kaste on yksi kaste. Siis yksi kaste Jumalan puolelta.
        Lapsena kastettu on kastettu Jeesuksen opetuslapsiksi vedellä ja hengellä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Uudestisyntymän alku tapahtuu jo tässä, vaikka se onkin järjelle käsittämätön asia. Myöhempi kääntymys ja sen mukanaan tuoma armonmerkki on yhtä ja samaa samaa kastetta. Koko elämän ajan sama armon kristallivirta - jatkuva kaste - syntienanteeksiantamuksen ja sovituksen sana - puhdistaa synnistä, kunhan ihminen sen vain uskoo. Lopullinen uudestisyntymä tapahtuu vasta kuoleman jälkeen, kun meidät herätetään ylösnousemusruumiissa. Tämä on käsittääkseni paitsi luterilainen, myös esikoisten opetus - muistaakseni olen kuullut joskus PL:n opettavan suurinpiirtein näin.

Luterilaisuuden sisällä on kiistelty onko kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen kertakaikkinen vai prosessin alku. Mielestäni se on molempia. Jumalalla ei ole aikaa - Hän näkee kaiken yhtäaikaa.

Veljet ja sisaret korjatkoon jos kirjoitin väärin.

• teu.

Minä uskon että Paavali oli 100 varmasti oikeassa , ja kaikki minkä han on koskenut
        Jeesuksen /Jumalan sanassa ja asioissa on oikein .
        Paavali on kirjoittanut Armolahjoista enemmän kuin kukaan toinen Apostoli koskaan
        Ihmekö tuo onkaan , kun hän sai niin monta näkyä Jeesukselta , että vain Johannes
        saattoi saada useamman , ja nekin Ilmestyskirjan takia.
        Vaikka emme olisikaan armoitukselta profeettoja ,niin profetian monesti opimme.

• su***
        tyhmelin kirjoitti:

Huomenta Vihne. Sinun olisi ollut parempi olla profetoimatta.

Nyt sorruit mielestäni totuuden vääristelyyn ja jälleen kerran kasteen sakramentin halveksuntaan. Olet pahasti metsässä perisyntiopissa, ratkaisuvaltaopissa, sakramenttiopissa ja oikeastaan melkein koko vanhurskauttamisopissa.

Jobin kirja opettaa:
        Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!
        Kurjan hän vapahtaa hänen kurjuutensa kautta ja avaa hänen korvansa ahdistuksella. Voiko huutosi auttaa ahdingosta tahi kaikki voimasi ponnistukset? Katso, Jumala on korkea, valliten voimassansa; kuka on hänen kaltaisensa opettaja? Kaikkivaltiasta emme saata käsittää, häntä, joka on suuri voimassa, joka ei oikeutta ja täydellistä vanhurskautta polje.
        Sentähden peljätkööt häntä ihmiset; hän ei katso keneenkään, joka on omasta mielestään viisas."

-Vihne, lue Job 33. Missä on vapaa ratkaisu, Vihne. Missä se on? Jumala herättää kuolleista, Jumala kääntää ihmisen pois pahasta teosta..ihminen ei tee pelastuksensa eteen yhtään mitään, koska ei pysty tekemään!

Mutta sinä olet sanonut korvieni kuullen, minä olen kuullut sinun sanojesi äänen: 'Puhdas minä olen, rikoksesta vapaa; olen viaton, eikä minussa ole vääryyttä.' Katso, sinä et ole oikeassa-niin minä vastaan sinulle-sillä Jumala on suurempi kuin ihminen.

- Vihne, lue Job. Mitäs sanottiin perisynnistä?

Aito lestadiolaisuus on aitoa luterilaisuutta, johon nimenomaan kuuluu elävä usko. Elävä usko sisältää synnin tunnon ja armon tunnon. Elävässä uskossa ollaan samaan aikaan syntinen ja vanhurskas. Eikä todellakaan tarvitse olla ihmisten orja. Elävä usko on vapautta - mutta samalla muukalaisuutta maan päällä. Elävässä uskossa ei edes mietitä pääsenkö minä taivaaseen - vaan sanotaan: tapahtukoon Jumala sinun tahtosi, ota minut luoksesi jos haluat, mutta älä ota jos et halua. Kaikki kunnia Jumalalle.

Puhtaasta lestadiolaisuudesta ei siis tarvitse siirtyä luterilaisuuteen, se on jo sitä itsessään.

Sitten Job 33 opettaa meitä taas:
        Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

Mitä se on? Se tarkoittaa kasteen armoliittoon palaamista !

Yksi kaste on yksi kaste. Siis yksi kaste Jumalan puolelta.
        Lapsena kastettu on kastettu Jeesuksen opetuslapsiksi vedellä ja hengellä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Uudestisyntymän alku tapahtuu jo tässä, vaikka se onkin järjelle käsittämätön asia. Myöhempi kääntymys ja sen mukanaan tuoma armonmerkki on yhtä ja samaa samaa kastetta. Koko elämän ajan sama armon kristallivirta - jatkuva kaste - syntienanteeksiantamuksen ja sovituksen sana - puhdistaa synnistä, kunhan ihminen sen vain uskoo. Lopullinen uudestisyntymä tapahtuu vasta kuoleman jälkeen, kun meidät herätetään ylösnousemusruumiissa. Tämä on käsittääkseni paitsi luterilainen, myös esikoisten opetus - muistaakseni olen kuullut joskus PL:n opettavan suurinpiirtein näin.

Luterilaisuuden sisällä on kiistelty onko kasteessa tapahtuva uudestisyntyminen kertakaikkinen vai prosessin alku. Mielestäni se on molempia. Jumalalla ei ole aikaa - Hän näkee kaiken yhtäaikaa.

Veljet ja sisaret korjatkoon jos kirjoitin väärin.

Tyhmeliini, sanoit, Aidossa lestadiolaisuudessa ei tarvitse olla ihmisen orja. Heitit pienen valheen. Lestadiolaisuus jos mikään orjuuttaa kuulijoitaan olla juuri niin kuin lestadiolaisuus käskee. Tuon näkee täälläkin, orjuutetaan pysynään lestadiolaisuuden tulkinnoissa elämään samaa elämää heidänkanssaan.

• teu.
        su*** kirjoitti:

Tyhmeliini, sanoit, Aidossa lestadiolaisuudessa ei tarvitse olla ihmisen orja. Heitit pienen valheen. Lestadiolaisuus jos mikään orjuuttaa kuulijoitaan olla juuri niin kuin lestadiolaisuus käskee. Tuon näkee täälläkin, orjuutetaan pysynään lestadiolaisuuden tulkinnoissa elämään samaa elämää heidänkanssaan.

Ja mistä luulet tietäväsi ?
        sinun mielipide on yhtä tyhjän kanssa .
        Ja se että jos minä joskus haen otavan , haen vain sentähden että sinä
        saisit aivan oikean tiedon , siis etten sano väärin , koeta ymmärtää ..
        miksi sitten tarkempia asiakirjoja on tehty , ellei niitä jueta ..

• su***

Kuka tietää, mikä on oikea profeetta? Oliko Lestadius oikea vai väärä profeetta?
      Profetoivatko helluntailaiset oikein vai väärin? Onko lahkolaisuus, eli poikkeavuus normaalinristinuskon arvoista poikkeavuutta ja siten väärää profetointia?Onko lahkolaisuus sitä mitä tietosanakirja kertoo, aidattu oma piiri jonka ulkopuoliset vain syntisiä ja Jumalan hylkimiä? Oliko Paavali väärä profeetta kun hänet mestattiin?

Ei tarvii vasta jos sanomani satuttaa!

• teu.

Sellaista profetoimista kuin helluntaulaiset harrastaa , ei Raamattu vahvista
        mieti su mikä silloin on oikein tai edes oikeampi .
        Profeetta , pidettiin aina Jumalan määräämänä oletko kuullut että lapissa on
        varmasti käynyt , Ei se että sanotaan , pohjanmaalakin vielä kristillisyys pysyy.
        Sillä Raamattu sanoo POHJOISISSA MAISSA . ja niitä on paljon , jotka pitää itseänsä pohjoisena maana ..

• teu.

Tyhmä kysynys ,su ,Kun kysyt paavalista halveksivasti oli ko hän väärä profeetta
        Hänen mestaus johtui muista asioista , eli juuri siitä että eh julisti oikeaa Jumalan
        sanaa loppuun asti . olen kertonut tästä vähän aikaa sitten oo68 nero mestautti
        hänet ,heti kun Paavali pääsi vapaaksi , syy oli Jumalansanan julistus maassa
        se oli kielletty koko valtiossa ,ja oli vielä 246. kielletty kunnes KEISARI
        KONSTANTTINUS V, 314 MYÖNSI KRISTITYILLE VAPAUDEN USKOA,
        MIHIN , JUMALAAN JA JEESUKSEEN. SANAAN JA KAIKKEEN TAIVBAALLISEEN

Tulee mieleen Ettet lue mitä kirjoitan , voisitko lukea tämä ketju
        viesti Teu. 8.6. 2013 - klo 21:39 .. siinä muuten kerron asiasta
        eli mikä eroittaa Väärän prohfeetan ? mutta jos et nytkään lue
        en taida viitsiä tuonenempi .

• su***
        teu. kirjoitti:

Tyhmä kysynys ,su ,Kun kysyt paavalista halveksivasti oli ko hän väärä profeetta
        Hänen mestaus johtui muista asioista , eli juuri siitä että eh julisti oikeaa Jumalan
        sanaa loppuun asti . olen kertonut tästä vähän aikaa sitten oo68 nero mestautti
        hänet ,heti kun Paavali pääsi vapaaksi , syy oli Jumalansanan julistus maassa
        se oli kielletty koko valtiossa ,ja oli vielä 246. kielletty kunnes KEISARI
        KONSTANTTINUS V, 314 MYÖNSI KRISTITYILLE VAPAUDEN USKOA,
        MIHIN , JUMALAAN JA JEESUKSEEN. SANAAN JA KAIKKEEN TAIVBAALLISEEN

Tulee mieleen Ettet lue mitä kirjoitan , voisitko lukea tämä ketju
        viesti Teu. 8.6. 2013 - klo 21:39 .. siinä muuten kerron asiasta
        eli mikä eroittaa Väärän prohfeetan ? mutta jos et nytkään lue
        en taida viitsiä tuonenempi .

teu, miksi ei Jumala pelastanut "pyhää miestä"`?Tämä oli sinulle tyhmä kysymys.

• ePaimen

Kissamiehen 47 avaukseen, eivät eksytykset ole aina pahasta - Raamattu opettaa, että Jumala itsekin niitä lähettää, jotta ihmiset joutuisivat kadotukseen.

Vihneen profetiasta puuttuva elementti, joka uskoo pelkän kasteen sinänsä riittävän ei ole sen enempää Lutherin kuin hänen korostomaansa Herran Jeesuksen omaa opetusta oikein ymmärtänyt.

On häkellyttävää, miten pinnallinen ja virheellinen sakramenttikäsitys elää esikoislestadiolaisuudessa - nuhteita tästä profeetoille, saarnaajille ja Lapin wanhimmille!

Ja samaan syssyyn:
      kirkko, joka kastaa pieniä lapsia huolehtimatta kastettujen kristillisestä kasvatuksesta heittäen sen kummien, vanhempien ja koulujen huoleksi, toimii täysin vastuuttomasti.

• muuttis

Ihmisen hengelliset kokemukset ovat tietysti uskon vahvistukseksi tärkeitä, mutta niiden varaan ei saa uskoaan perustaa.

Olen varma, että palatessani lankeemuksesta tuhlarin tavoin, voisin sanoa uudestisyntyneeni silloin. Se oli niin valtava tunne, kun sain uskoa kaikki syntini anteeksi. Mutta uskon Herran Pyhään Kasteeseen, uskon Jumalan Sanaan ja näin ollen sanonkin, että sain suuresta Isän rakkaudesta ja armollisuudesta johtuen palata kasteeni armoliittoon.

Tyhmelin ja ePaimen kertovat samaa asiaa.

Pinnallinen syntikäsitys, perisynnin kieltäminen ja ymmätämätön kastekäsitys johtaa uskomaan omaan valintaan ja omiin kokemuksiin.
        Jeesus sanoi: "Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"
        Emme syntiturmelluksen takia kykene valitsemaan.

• ei levitetä pseudoa

Tiedoksi: nimimerkki vihneen näkökannat eivät ole esikoislestadiolaisia, eikä hänen mielipiteissään ole mitään kristinopillista (kestävää ja pysyvää) johdonmukaisuutta.

Esikoislestadiolaisuudessa on paljon virheellistä käsitystä ja myös virheellistä opetusta Sakramenteista. Vihneen mielipiteet eivät kuitenkaan edusta esikoislestadiolaisuutta.
        Lasten hengellinen kasvatus on vanhempien tehtävä. Ev.lut kirkko opettaa (tavoittaa opetuksellaan) kaikista eniten kristinoppia suomen nuorisolle. Muista kirkkokunnista ja herätysliikkeistä ei voi puhua samana päivänäkään. Varmaan tässä on yksi syy miksi perkele vainoaa aivan erityisellä tavalla evankelisluterilaista kirkkoa, hämmästyttävintä on että kirkon pahimmat vainoajat ja mustamaalaajat mieltävät itsensä kristityiksi.

• ei levitetä pseudoa kirjoitti:

Tiedoksi: nimimerkki vihneen näkökannat eivät ole esikoislestadiolaisia, eikä hänen mielipiteissään ole mitään kristinopillista (kestävää ja pysyvää) johdonmukaisuutta.

Esikoislestadiolaisuudessa on paljon virheellistä käsitystä ja myös virheellistä opetusta Sakramenteista. Vihneen mielipiteet eivät kuitenkaan edusta esikoislestadiolaisuutta.
        Lasten hengellinen kasvatus on vanhempien tehtävä. Ev.lut kirkko opettaa (tavoittaa opetuksellaan) kaikista eniten kristinoppia suomen nuorisolle. Muista kirkkokunnista ja herätysliikkeistä ei voi puhua samana päivänäkään. Varmaan tässä on yksi syy miksi perkele vainoaa aivan erityisellä tavalla evankelisluterilaista kirkkoa, hämmästyttävintä on että kirkon pahimmat vainoajat ja mustamaalaajat mieltävät itsensä kristityiksi.

Vanha taistelutoverini pappenheim. Taasha myö tavattii.

Lainasin johdannoksi hyvän todistuksen itsestäni. Kiitos siitä! Jos esikoiset opettavat harhaisia ja minä' en opeta samalla tavalla, niin siinä pyörii suuri vaara, että olenkin totuuden syrjässä kiinni!

Akropos! Raja on nyt lyöty auki ja tässä on niin suuri juopa, ettei kenenkään pidä enää seikkailla sillä vyöhykkeellä, joka on tässä välissä, se tuo vain pahoinvointia.

• kaikenlaistatuubaa
        ei levitetä pseudoa kirjoitti:

Missä ne tavoitetut luterilaiset nuoret ovan tulevana juhannuksena ?

Eli älä puhu paskaa keskellä foorumia luterilaisen kirkon saavuttamista nuorista !

Se ei saavuta yuhtään mitään muuta kuin joka paikassa sekottaa ja häämentää sen kun kerkiää. Ja kerkiäähän se, kun vation rahalla saa puhua soopaa jumalattomat papit joka pyhä ympäri maata.

siinä vähän pseudolle balanssia !

• Ehkä kukaan ei ymmärtänyt pointtia. No minä selitän näin vanhempana setänä.

Jos joku on uskossaan epävarma, on hyvä valita puolensa, koska tässä tapauksessa kahdesta erilaisestä käistyksestä näykkiminen pitää ihmisen hengellisesti sairaana.

Älähdys osoitti, että sairaus on tosi, tosi, tosi paha. Jos Lutherin ja Augustinuksen kadottava perisyntioppi on m ielestänne oikeaa, niin teidän pitää odottaa uutta Messiasta, joka vapauttaa. Jeesus ei ole teidän elämässänne se Messias, joka olisi särkenyt kaikki perkeleen teot. Sen todistaa se, että todistusaineisto on kokonaan Jobin kirjasta ja sitten se psalmi 51:5.

• muuttis

En ole uskossani epävarma,
        P-------lä ei ole valtaa saada uskovaa ihmistä kadotukseen, koska hänet on Jeesuksessa jo voitettu. Siinä on se p:n särkeminen.

Onkin huono asia olla varma ja väärässä.

Tyhmelinin viestissä oli mielestäni aivan oikein ihan kaikki. Esikoisuus on luterilaisuutta ytimeltään. Mutta niinkuin aina ja kaikkialla missä on Herran peltomaa, siellä on myös lusteen kylvöä.

• muuttis kirjoitti:

P-------lä ei ole valtaa saada uskovaa ihmistä kadotukseen, koska hänet on Jeesuksessa jo voitettu. Siinä on se p:n särkeminen.

Tyhmelinin viestissä oli mielestäni aivan oikein ihan kaikki. Esikoisuus on luterilaisuutta ytimeltään. Mutta niinkuin aina ja kaikkialla missä on Herran peltomaa, siellä on myös lusteen kylvöä.

Yhden kysymyksen enää teen: Montako herätystä Lutherin seuraaminen on saanut aikaan? Eiköpä ole enemmän taisteltu kaikkia Pyhän Hengen vaikutuksia vastaan ja tallattu paljon Herran peltoa.

• muuttis
        vihne kirjoitti:

Yhden kysymyksen enää teen: Montako herätystä Lutherin seuraaminen on saanut aikaan? Eiköpä ole enemmän taisteltu kaikkia Pyhän Hengen vaikutuksia vastaan ja tallattu paljon Herran peltoa.

Vihne. Lutherin seuraajia emme ole, eikä 500 :n vuoden aikanakaan uskovat Lutheria ole seuranneet, vaan Jeesusta, sen kyllä tiedät. Eivät alkuseurakuntalaisetkaan seuranneet Paavalia, vaan Jeesusta. Luther, Lestadius ja monet muut Jumalan valitut työntekijät ovat Hengen voimalla todistaneet ja kirkastaneet Jeesusta, yksin Jeesusta. Eikä suinkaan taistelleet vastaan.

Jumala on valinnut ja varustanut eri aikakausilla opettajia ja paimenia ja vieläkin valitsee ja varustaa. Vähäisempiä ja suurempia tehtäviä varten.

Siitä kiitos ja kunnia yksin Jumalalle!

• muuttis kirjoitti:

Vihne. Lutherin seuraajia emme ole, eikä 500 :n vuoden aikanakaan uskovat Lutheria ole seuranneet, vaan Jeesusta, sen kyllä tiedät. Eivät alkuseurakuntalaisetkaan seuranneet Paavalia, vaan Jeesusta. Luther, Lestadius ja monet muut Jumalan valitut työntekijät ovat Hengen voimalla todistaneet ja kirkastaneet Jeesusta, yksin Jeesusta. Eikä suinkaan taistelleet vastaan.

Jumala on valinnut ja varustanut eri aikakausilla opettajia ja paimenia ja vieläkin valitsee ja varustaa. Vähäisempiä ja suurempia tehtäviä varten.

Siitä kiitos ja kunnia yksin Jumalalle!

Muuttis! Ei sun olisi tarvinnut ilmoittautua. Olisit ollut ihan tyytyväinen ja hiljakseen, tosin en olisi tiennyt sitä, mitä nyt tiedän.

• muuttis
        vihne kirjoitti:

Muuttis! Ei sun olisi tarvinnut ilmoittautua. Olisit ollut ihan tyytyväinen ja hiljakseen, tosin en olisi tiennyt sitä, mitä nyt tiedän.

Ok vihne :-)

Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa D

• muuttis kirjoitti:

Ok vihne :-)

Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa D

Tämä tieto ei paisuta, vaan surettaa. Ilmeisesti ollinoppivuodet jatkuvat. Varo niitä lintuja, jotka syövät siemenet ennenkuin ne ehtivät itää.

• muuttis
        vihne kirjoitti:

Tämä tieto ei paisuta, vaan surettaa. Ilmeisesti ollinoppivuodet jatkuvat. Varo niitä lintuja, jotka syövät siemenet ennenkuin ne ehtivät itää.

Surraan sitten molemmat toistemme puolesta. :-(

Ei vaiteskaan, rukoillaan mieluimmin. :-))

• rauhan tekijät
        muuttis kirjoitti:

Eihän tästä maailmasta löydy ensimmäistäkään virheetöntä seurakuntaa. Ei autuus rakennukaan virheettömien ihmisten varaan, - Herra paratkoon. Totuus on että mitä puhtaamman aatteellinen on todistaa muille ainoastaan olevansa itse ahtaan puutteellinen.

Näyttää ajallemme olevan tyypillistä tuo individualismi, hengellinen narsismi. Jokainen perustaa itselleen virheettömän seurakunnan, jossa sitten toimii "sananpalvelijana".
        Kristinuskohan on tykkänään toisenlainen, se perustuu se ei perustu oikeassa olemiseen, vaan kärsimiseen ja rakkauteen, nostamiseen, kantamiseen, auttamiseen, pelastamiseen, jne. Vain yksi on oikeassa, - Kristuksen sana. Jeesus pelastaa.
        Kristinuskossa - kootaan - laumaa Kristukselle, ei kenellekään muulle. Pirun työtä on oikeassa oleminen muiden yläpuolelle asettuminen ja Jeesuksen lauman hajoittaminen.

Kristityn pitää olla tarkkana juuri siinä että kootaanko laumassa kaikki yhdessä Kristukselle, vai puikkelehtiiko kukin "ominen erinomaisuuksineen" sinne ja tänne, minne sattuu.

• Pitäs varmaan pyytää Reinikaisen kertomaan ihmisruumiin anatomiasta, koska hän osaisi selittää asiat niinkuin ne on. Kun raamattu vertaa seurakuntaa siis Kristuksen ruumista ihmisruumiiseen, niin samat lainalaisuudet ovat siinä.

Otetaan esimerkiksi veri, jossa pn puna- ja valkosoluja. Nehän ovat jatkuvassa liikkeessä. En tiedä niiden elinikää ja siksi en tiedä ehtivätkö ne käydä jokaisessa ruumiinosassa elämänsä aikana. Ilman näitä punaisia vaeltajia ruumis muuttuisi ruumiiksi ja mätänisi pois. Ne nimittäin tuovat elämää ylläpitävän hapen paikalle.

Kun näette seuroissa minunlaiseni tai jonkin muun jota ette sisareksi tai veljeksi tunnusta, niin teidän pitäisi kiittää: Kiitos Jeesus, saimme pikkasen happea, ettemme kuole hapenpuutteeseen.

• Kissamies 47...

Mielestäni sellaiseen profeettaan kannattaa ainakin suhtautua varauksella,
      joka "väsää" ns. Raamatun "lisälehtiä", eli vallanhimoaan ja omavanhurs-
      kauttaan vahvistaakseen "saarnaa" jokapäiväiseen arkielämään kuuluvia
      asioita "kuolemansynneiksi" !

Onhan Suuri Luoja antanut meista useimmille myös omantunnon, joka
      erottaa väärän oikeasta ?

Luulisi jokaisen meistä tietävän, että yhtään päivää ei ole, ettemme syntiä
      tekisi, ainakin ajatuksen tasolla ?

Raamatussa on kyllä meille "urakkaa" ilman näitä "lisälehtiäkin" , vai kuin-
      ka ???

• muuttis

Kissamies, omatunto on hyvin erilainen eri ihmisillä, eikä sen varaan voi rakentaa. Jumalan Sana on sama eilen ja tänään ja pysyy muuttumattomana ajan loppuun asti. Siis Sana on se oikea peili, ei omatunto.

Synnin tunteminen ei pelasta, vaan usko Jeesukseen, se pelastaa. Sillä syntisenä saamme uskoa omaksemme vieraan, eli Jeesuksen vanhurskauden. Ei siis omaa vanhurskauttamme, vaikka kuinka kuuliaisia olisimme Sanalle ihmiskäskyille. Se parhaimmillaankin on vain saastainen vaate ympärillämme ja estää vastaanottamasta Jeesuksen armotyötä kokonaisena jotta pelastuisimme.
        Näin uskon.

• hohoijaa100x

On se hirvittävä pelko teillä joka ikisellä ripitetyllä ja rokotetulla noista omista tekemeisistä ja oman vanhurskauden kammosta.

EIkä Raamatun Jeesus tee yhtään mitään ilman etteikö ihmisen oma tahto ole vaihteiston yhtenä rattaana mukana kaikessa!

"Joka janoaa, se tulkoon ja juokoon Huusi Jeesus "!

Mitä sellainen huuto kertoo keskivertokiertokoulun käyneelle ?

Sanokaa nyt mitä se kertoo teille ? mIuolle se kertoo sen, että ellei ihminen saa jalkojaan liikkeelle mitään ei tapahdu. Ja ihan varmasti kukaan taivaan asukas ei tule niitä liikuttamaan vaikka h..tti olis vaihtoehto.

Mitä tuhlaajapoika teki kokonaisuudessaan ?

Eikö se kerro mitään kenellekkään. no ei tietenkään se kerro, eikä uskalla edes ajatella ettei vaan tule omaa vanhurskautta hooohoijaa.

pakkokaste taitaa olla ainut jota ei lasketa omavanhurskaudeksi tässä joukossa.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      309
      3984
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2515
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      300
      2471
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      69
      2210
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      78
      1851
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      406
      1597
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      32
      1381
    8. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      1232
    9. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1186
    10. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1182
    Aihe