Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

1. "karppa boy" Miten arvelet, että seurakuntaa voisi tukea? Miten nuorisoa voisi tukea? Minulla on sellainen näky, että voi tukea vain joo-mies asenteella. Tervehdyttävälle totuudelle ei ole tilausta.Kun seurakunta on pyramiidi ja viisaus valuu ylhäältä alaspäin, niin alhaalta ei voi tulla ylöspäin muuta kuin sienirihmastoa eli hometta, jota myrkytetään tehokkaasti.

Esikoisuus oli joskus toisenlainen. Jotain muistan vuodesta 1948 jajälkeen olen kuullut kertomuksia. Vielä vuosikymmeniä senkin jälkeen otettiin eri maitten ja maanosien olosuhteet huomioon. Kun suuri joukko amerikkalaisia seurasi lähetystä suomessa, niin silloin supateltiin asioista, näin olen kuullut, niistä kameroista ja nauhureista, joita suuressa maailmassa jo oli mukana kannettavia. Sanottiin, että ei loukata heitä.

Ymmärrettiin, että sodanjälkeisessä kotimaassamme oli tarpeita eikä kamerat olleet ensimmäisiä hankintalistalla. Wanhimmat siis hoitivat asioita kahdenvälisesti kunkin maan olosuhteisiin sopeuttaen.

Muutokset ovat aina olleet kivuliaita, niin myös kuunteluasia. Aluksi lähetyskeskus oli Jellivaaran saarnaajapömpelin vieressä olleessa siivouskomerossa, joten yhteydenpitoon riitti yhden paneelin sahaaminen niin, että syntyi ehkä 10x10 senttimetrin suuruinen reikä seinään.

Kun laitteet vaativat enemmän tilaa ja se siirrettiin alakertaan muistaakseni, niin tarvittiin videokamerayhteys, että asioita voitiin hoitaa oikein. Silloin erään maan saarnaajat halusivat saada suomalaisilta selvityksen miksi se putki oli siinä seinässä?

Kun sitten yhteiskokoontuminen oli pidetty, niin joku sai ahaa-elämyksen. Tästälähtien pidetäänkin korkeantason miitingit monenkeskeisinä. Silloin alkoi kuulua vaatimmus, että oppi ja neuvot pitää olla kaikkialla samanlaiset. Siitä alkoi myös kaaos, koska sitten alkoi tsunamikilpailu osittain, joka ymmärtää, niin ymmärtää.