How's about Kiruna meetigns. I have heard only one norvegian preacher with very hard voice and less of evangelium.
Kiruna
25
245
Vastaukset
- 7+15
That`s the point, hard screaming and crying. So many words in minute as possible makes great preacher.
- teu.
En osaa kieliä ja kun olen 67.5 vuotta vanha , en taida enää opetellakaan
minun on vain tultava Suomella toimeen , kuin tähänkin asti ..
Laitoin 19, 5-13 merkille että Rape saarnasi Jumalan sanaa aivan kohtalaisesti
päivä seuroissa , siihen voisi vaikka yhtyä , Toinen seikka oli että niin paljon
ollut ANTEEKSIPYYTÄJIÄ. Saarna teksti oli Ef. 4 luku.
Kun ilta seuroissa norjalainen saarnasi oikeasataan aikä mitättömän saarnan
löytyi monta syntist'ä liikutuksiin , en ymmärrärrä , siksi en enää käy noissa
Gällin ja Kiirunan seuroissa ymmärrättekö ? - Ihmisopit vai Jeesus
teu. kirjoitti:
päivä seuroissa , siihen voisi vaikka yhtyä , Toinen seikka oli että niin paljon
Gällin ja Kiirunan seuroissa ymmärrättekö ?Duoda noin teu ..., etkö sinäkin tule iloiseksi kun saarnataan sovituksesta ja synnit ikuisesti anteeksi, - penkkiin saakka? Näin Jumalan sana meille vakuuttaa!!!
Hepr. 10:16-24 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."
.... *** hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi,***...
... joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen; ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
xxxxxx
Mistä ihminen sitten tulee itkuiseksi ja rauhattomaksi? Turvattomuudesta epävarmuudesta itsesäälistä pelosta häpeästä ja jatkuvasta riittämättömyyden tunteesta.
Jos sinulle julistetaan sellaisesta armosta, joka on itkun kanssa ANSAITTAVA kateederilta seurakunnan edessä, ja joka on poissa kokonaan jo seuraavana päivänä, ...
... niin ei se tuo lohtua ja pelastusvarmuutta. Ikinä et voi olla sata varma siitä että todellakin olet Jumalan lapsi ja taivaan poerillinen ja kaikki syntisi on annnettu anteeksi iankaikkisella unhoituksella. - Sovitus on Jumalasta
Ihmisopit vai Jeesus kirjoitti:
Duoda noin teu ..., etkö sinäkin tule iloiseksi kun saarnataan sovituksesta ja synnit ikuisesti anteeksi, - penkkiin saakka? Näin Jumalan sana meille vakuuttaa!!!
Hepr. 10:16-24 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."
.... *** hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi,***...
... joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen; ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
xxxxxx
Mistä ihminen sitten tulee itkuiseksi ja rauhattomaksi? Turvattomuudesta epävarmuudesta itsesäälistä pelosta häpeästä ja jatkuvasta riittämättömyyden tunteesta.
Jos sinulle julistetaan sellaisesta armosta, joka on itkun kanssa ANSAITTAVA kateederilta seurakunnan edessä, ja joka on poissa kokonaan jo seuraavana päivänä, ...
... niin ei se tuo lohtua ja pelastusvarmuutta. Ikinä et voi olla sata varma siitä että todellakin olet Jumalan lapsi ja taivaan poerillinen ja kaikki syntisi on annnettu anteeksi iankaikkisella unhoituksella.Ei ole lainkaan samantekevää uskotaanko iankaikkiseen elämään omien tekemisten tähden ...
... vai Kristuksen täydellisen teon tähden.
1. Joh. 2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
1. Joh. 4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
1. Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
1. Joh. 4:11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
1. Joh. 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
1. Joh. 4:13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
1. Joh. 4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
1. Joh. 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa. - karppa boy
teu. kirjoitti:
Gällin ja Kiirunan seuroissa ymmärrättekö ?ilmoitetun ikäsi puolesta teu toivoisin että olisit tukena esikois seurakunnan opetukselle. joten se olisi tuki nuorille että kasvaisivat jumalan armon ja rauhan ilmapiirissä.
- teu.
karppa boy kirjoitti:
ilmoitetun ikäsi puolesta teu toivoisin että olisit tukena esikois seurakunnan opetukselle. joten se olisi tuki nuorille että kasvaisivat jumalan armon ja rauhan ilmapiirissä.
"karppa boy "
En missään vaiheessa moöällinyt kunpaakaan .
Oliko tuo kieli sellaista , että sieltä voisi ammentaa tukea nuorille .
Käyppä kiatsomassa , Vappu aaton iltaa ,jossa Valtakunnan nuoret
Esikoiset sai sanaa ja palvelua , siitä kirjoitimme monta viikkoa n,600
nuorta ,oli minusta parasta esimerkkiä vanhemmilta , joissa kaikki työät.
tehtiin niin että nuoremmat sai vapaata.
Joten se oli tuki Nuorille , Että he saavat kasvaa Jumalan armon ja Rauhan
ilmapiirissä .. Kuulun myös Rukouspiiriin jossa rukoillaan kaikkien seurakunta
laisten puolesta , Etelä -Pohjoinen ,,Itä -Länsi suunnissa , siis koko maa. . - Saara, ei kirj.
teu. kirjoitti:
Gällin ja Kiirunan seuroissa ymmärrättekö ?teu, aloittajan teksti vapaasti suomennettuna:
"Mites Kiirunan kokoukset? Olen kuullut vain yhtä norjalaista saarnaajaa, käytti erittäin kovaa ääntä, mutta puhui vähemmän evankeliumista.
Pointti on siis kova huuto ja itku. Mahdollisimman monta sanaa minuutissa, sekö tekee saarnaajasta suuren? - Lihasta vai Hengestä
Saara, ei kirj. kirjoitti:
teu, aloittajan teksti vapaasti suomennettuna:
"Mites Kiirunan kokoukset? Olen kuullut vain yhtä norjalaista saarnaajaa, käytti erittäin kovaa ääntä, mutta puhui vähemmän evankeliumista.
Pointti on siis kova huuto ja itku. Mahdollisimman monta sanaa minuutissa, sekö tekee saarnaajasta suuren?Manipulaatioon (ihmisen oman mielen rikkomiseen ja turhentamiseen) kuuluu kovan äänen käyttäminen.
Kristuksen evankeliumia julistetaan aivan eri tavalla:
Fil. 4:4-7
- Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
- Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
- Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
- ja *** Jumalan rauha ***, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne *** Kristuksessa Jeesuksessa. ***
Jumalöan valtakunta ei rakenna linnoja lihaan, vaan se rakentaa Kristuksessa Jeesuksessa, - uuteen maailmaan ja uuteen aikaan, iankaikkiseen elämään.
Joh. 3:6
- Mikä lihasta on syntynyt, on liha;
- ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Joh. 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle:
teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Joh. 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; ...
***) ... niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." - *sisar*
teu. kirjoitti:
"karppa boy "
laisten puolesta , Etelä -Pohjoinen ,,Itä -Länsi suunnissa , siis koko maa. .Shalom...
Olen samoilla linjoilla 'karppa boy' :n kanssa.
Teutalla on hyvää opetusta ja elämänkokemusta...oikeanlaista nöyryyttä...
Jumala vaikuttaa tekemiseen ja tahtomiseen ja näkee...Herran henki ohjaa...
Kiitos Jumalalle hänestä...
Rukouksin eteenpäin.... - teu.
Saara, ei kirj. kirjoitti:
teu, aloittajan teksti vapaasti suomennettuna:
Pointti on siis kova huuto ja itku. Mahdollisimman monta sanaa minuutissa, sekö tekee saarnaajasta suuren?Kiitos .Saara , sinulta tuo käy .
Se on ensimmäinen norjalainen , eli Arvid Hoorn . josta hän ouhui .
siis aloittaja ,,Hän onkin Minden jälkeen kovin huutaja . Mutta sitten
tulee Pärsteri , ja on niitä muitakin ?
Ei se tee suurta JUMALAAN turvaaminen näyrä tekee suuren .? - karppa boy
teu. kirjoitti:
"karppa boy "
laisten puolesta , Etelä -Pohjoinen ,,Itä -Länsi suunnissa , siis koko maa. .hei teu kuuntelin puhelimella vappu aaton valtakunnallista nuorten iltaa. avaus ur juontaja pn vataajjana rh ja th
"karppa boy" Miten arvelet, että seurakuntaa voisi tukea? Miten nuorisoa voisi tukea? Minulla on sellainen näky, että voi tukea vain joo-mies asenteella. Tervehdyttävälle totuudelle ei ole tilausta.Kun seurakunta on pyramiidi ja viisaus valuu ylhäältä alaspäin, niin alhaalta ei voi tulla ylöspäin muuta kuin sienirihmastoa eli hometta, jota myrkytetään tehokkaasti.
Esikoisuus oli joskus toisenlainen. Jotain muistan vuodesta 1948 jajälkeen olen kuullut kertomuksia. Vielä vuosikymmeniä senkin jälkeen otettiin eri maitten ja maanosien olosuhteet huomioon. Kun suuri joukko amerikkalaisia seurasi lähetystä suomessa, niin silloin supateltiin asioista, näin olen kuullut, niistä kameroista ja nauhureista, joita suuressa maailmassa jo oli mukana kannettavia. Sanottiin, että ei loukata heitä.
Ymmärrettiin, että sodanjälkeisessä kotimaassamme oli tarpeita eikä kamerat olleet ensimmäisiä hankintalistalla. Wanhimmat siis hoitivat asioita kahdenvälisesti kunkin maan olosuhteisiin sopeuttaen.
Muutokset ovat aina olleet kivuliaita, niin myös kuunteluasia. Aluksi lähetyskeskus oli Jellivaaran saarnaajapömpelin vieressä olleessa siivouskomerossa, joten yhteydenpitoon riitti yhden paneelin sahaaminen niin, että syntyi ehkä 10x10 senttimetrin suuruinen reikä seinään.
Kun laitteet vaativat enemmän tilaa ja se siirrettiin alakertaan muistaakseni, niin tarvittiin videokamerayhteys, että asioita voitiin hoitaa oikein. Silloin erään maan saarnaajat halusivat saada suomalaisilta selvityksen miksi se putki oli siinä seinässä?
Kun sitten yhteiskokoontuminen oli pidetty, niin joku sai ahaa-elämyksen. Tästälähtien pidetäänkin korkeantason miitingit monenkeskeisinä. Silloin alkoi kuulua vaatimmus, että oppi ja neuvot pitää olla kaikkialla samanlaiset. Siitä alkoi myös kaaos, koska sitten alkoi tsunamikilpailu osittain, joka ymmärtää, niin ymmärtää.- Uskosta vanhurskas
Joltakin tasolta tarkastellen asia on näin. Suuri osa esikoislestadiolaisia ei enää ole tuontapaisten perinnäissääntöjen vankeja. Lähinnä hymyillään huutaville "vanhimmille".
Osa on 100 vuotta sitten kaivetuissa lähtökuopissa ja huutoja riittää tietenkin niin kauan kun niihin uskotaan. Kyllä se ruotsinlapissakin ymmärretään jollakin tasolla jo, ettei opillisesti sivistynyttä kansaa joilla on kaikki tarvittavat tiedotusvälineet taskuissaan, voi noilla konsteilla enää kauaa hallita.
En niinkään puuttuisi tapoihin, miten ihmiset elävät, kukin saa elää niin tarkasti kuin pystyy, vaikka istuisi pylvään nokassa kesät ja talvet. Sen sijaan sitä rukoilen hartaasti, että uskonvanhurskauden (Kristukselta saatu lahjavanhurskaus) ja omanvanhurskauden (itse teoilla ja kieltäymyksillä ansaitun vanhurskauden) raja selkiäisi esikoilestadiolaisillekin. SE toisi ilon ja ylistyksen kun oman vanhurskauden taakat kirpoaisivat harteilta, ja pelastusvarmuus saisi virrata sydämiin, kun saisi täydellisen (epäilemättömän ja puuttumattoman) vanhurskauden lahjaksi Jumalalta. Uskosta vanhurskas kirjoitti:
Joltakin tasolta tarkastellen asia on näin. Suuri osa esikoislestadiolaisia ei enää ole tuontapaisten perinnäissääntöjen vankeja. Lähinnä hymyillään huutaville "vanhimmille".
Osa on 100 vuotta sitten kaivetuissa lähtökuopissa ja huutoja riittää tietenkin niin kauan kun niihin uskotaan. Kyllä se ruotsinlapissakin ymmärretään jollakin tasolla jo, ettei opillisesti sivistynyttä kansaa joilla on kaikki tarvittavat tiedotusvälineet taskuissaan, voi noilla konsteilla enää kauaa hallita.
En niinkään puuttuisi tapoihin, miten ihmiset elävät, kukin saa elää niin tarkasti kuin pystyy, vaikka istuisi pylvään nokassa kesät ja talvet. Sen sijaan sitä rukoilen hartaasti, että uskonvanhurskauden (Kristukselta saatu lahjavanhurskaus) ja omanvanhurskauden (itse teoilla ja kieltäymyksillä ansaitun vanhurskauden) raja selkiäisi esikoilestadiolaisillekin. SE toisi ilon ja ylistyksen kun oman vanhurskauden taakat kirpoaisivat harteilta, ja pelastusvarmuus saisi virrata sydämiin, kun saisi täydellisen (epäilemättömän ja puuttumattoman) vanhurskauden lahjaksi Jumalalta.Omanvahurskauden taakka ei putoa enne, kun sen paino tulee sietämättömäksi.
- teu.
Ei kai tästä , alkanut se huuto pokka , joka vieläkin jatkuu eli kaikki ne jotka
huutaa kovimmin on saanut omakohtaisia käsityksiä kokouksen kulusta ..
Lainkaa välittämättä siitä mikä asia on oikein .ja mikä väärä.
En tiedä noitten laitteiden totuuden perää. tiedön vain että sen aikaisella Gällin ruksalla , oli kaikki 3" lautaa ei paneelia ja se oli valkoiseksi maalattua , siis sisustus
joka kai tarkoittaa , että n.75mm oli varmenpi koko sille aukolle raot kummallakin puolen eli 80-84 mm. korkeus ja pituus voi olla se 100 mm .
Kyllä minä olin pettynyt , kun menin 1982 Jouluksi Gälliin , ja kuulin vasta siellä
ett. GJ. oli jo helmikuussa kuollut , Niin tietenkin hän oli myös noita ymmärtäväisiä
jotka oli lupia antaneet noihin videokameroihin ,yms.
Viimeiseksi kun Larsson (ei edvalt ) puhui noista Rukoushuoneista , Gällissä
hän toi julki että tulee ja menee n.30 vuoden jaksoissa , hän puhui siitä , joskus
nyt kun olen jo ollut p-joella ja Edvaltin kuoleman jälkeen , ei puhunut kuin 10 min.
sanoi vain että tämä rukoushune on nuorempien. , ei selittänyt kaikkea paremmin.
Ajattelen niin, että herätysliike on ollut leirissa silläpuolella Jordanin jo kauan. Teltat ovat suorissa riveissä. On kai turhauttavaa joka aamu herätä ja katsoa miten aamuaurinko valaisee luvatunmaan rannan virran toisella puolella, mutta ei uskalla astua sinne.
Tärkeää on, että sinne mennään oikeassa järjestyksessä. Jos kansa menee valtoimenaan ilman Jumalan antamia johtajia ja arkkia kantavaa papistoa, siitä ei seuraa hyvää. Papiston on astuttava veteen ja seisottava joen keskikohdalla niin kauan, kun viimeinenkin telttakunta on mennyt ohi.- teu.
20 . 5 -13. pv saarna ,,Bruur Eketam. Gal. 6 luku ..
Vanha , mutta melko pirtee : Uskovan lankeaminen syntiin ja nousemiseen
mahdollisuus "kantakaa toistenne kuormia ",. Seurakunta perheessä on jäseniä
joiden on/tulee rakkaudesta auttaa ja hoitaa toisiaan. "Kristuksen laki "Tässä ,ja
1 Kor .9:21 , sisältää kaiken , mitä Hän on käskenyt .
Herra on säätänyt säätänyt Julistajan tulee saadä tästä työstä elantonsa .
Lihaansa kylväminmen :on turmeltuneen luontonsa syntisten halujen ja himojen
noudattamista ja tyydyttämistä . sen Niitto on turmellukjsen ja syntien orjuuteen
yhä syvemmälle vajoamista ja sen seurauksien kokemistra , lopullinen seuraus toinen kuolema.
Hengeen kylväminen on Jeesuksen uskossa turvaaminen , Jumalan valtakunnan
työhön lahjojensa mukaan osallistumista . Uskonveljille jne. Sellaisesta ihminen "niittää " moninaista hyvää jo tässä elämässä .
Siihen aikaan kristityt kärsivät vainoa miltei yksinomaan Juutalaisten taholta .
Juutalaisuus ,oli Rooman taholta ainoa sallittu usko , johon ei valtio puuttunut
siis ympärileikkauksen käyttöön ,
Kristillisyydessä on pääasia ristiinnaulitun jua ylös nousseen Kreistuksen uskossa turvaaminen ,
En väitä nätä sanoja BE. sanoiksi.- *sisar*
Shalom...
Juuri näin on...
Vainot ja vaatimukset toisia kristittyjä kohtaan tulevat usein lakihenkisiltä ja niiltä, jotka näkevät malkan toisen silmässä, mutta eivät rikkaa omassa silmässään.
Sellaiset ovat aina vikoilemassa kanssauskoviaan...
Sitten on myös maailman ihmiset...jotka etsivät vikoja kristityistä...
Jeesuksessa Kristuksessa meillä on vapaus synnin ja lain orjuudesta...
Rakastaa, hyväksyä lähimmäinen vikoineen ja puutteineen.
Hän joka on oikealla tavalla saanut armosta vapautua Jumalan lapsen vapauteen on nöyrällä mielellä Kaikkivaltiaan silmien alla.
Jeesuksen Golgatan työn kautta saa kristitty myös Jumalalta hengen hedelmät Gal.5:22.
Seurakuntaruumiissa on eri kasvatusvaiheissa olevia kristittyjä ja niitäkin, jotka ovat vielä lain alla...tälläkin on Jumalan tarkan suunnitelman ja johdonmukaisuuden ja oikeudenmukaisuuden tähden oma tarkoituksensa ja Omassa akataulussa an Jumala kyllä huolehtii omistaan ja puhdistaa meitä ja valmistaa nimensä kunnian tähden.
Ei kannata alkaa hosumaan Jumalan edelle ihmistomun, koska Jumala kyllä tekee työnsä varmasti ja aikataulussa.
Jumalalla on meille kaikille jäsenille oma paikkansa ja tehtävänsä Kristusruumiissa.
Pääasia, että valvomme omaa vaellustamme päivittäin..
Herra antaa kyllä aikanaan tehtäviä lisää, kun on koetellut meitä...
Pääasia on Golgatan työ Jeesus sovitti kaiken, rakastakaamme ristä Jeesuksen antaman esimerkin mukaan ja lähimmäisiämme!
Saammekin ylistää Verylkäämme voitosta vihollista vastaan...
Runain siunauksin...
- vapaaperijä
Ette voi uskoa miten hölmöltä moni asia näyttää sellaisen silmään jolla ei ole päivnäkään pohjapainoa lestadiolaisuudesta !
Eikä luterilaisuudesta sen enempää. Vainkerran on pappi minua puhutellut ja sekin oli niin suurta herjaa että linnassa istuisi jos se olisi tätä päivää.
Ei kiinnosta orjaleirit kun Jeesus on kuoleman voitatnut ja ylösnousseena istuu valtaistuimen ja Isän oikealla puolella.
Ovi on auki ja lintu on vapaa.- Saara ei kirj.
Vapauteen Kristus meidät vapautti, vapauteen synnin orjuudesta ja lakihenkisyydestä.
En ikuna kuuna päivänä viihtyisi sellaisessa seurakunnassa, jossa Jumalan sanaa julistetaan kuulijoita alistamalla lain alle. Miksi minä sellaista kuuntelisin, kun on oikeaakin ruokaa tarjolla.
En jäisi sellaiseen seurakuntaan myöskään arvostelijaksi. Jos joku sellaisessa viihtyy, niin viihtyköön rauhassa, ei ole minun asiani.
Jeesus itse johdattaa OMAA laumaansa, ja hänen lampaansa KUULEVAT Hänen äänensä. Jeesus ei koskaan johdata lampaitaan susien keskelle. Vain ihmisten perässä juoksijat joutuvat niiden susien armoille.
Jos suden raatelema huutaa JEESUSTA avukseen, on apu välittömästi läsnä. Mutta jos tuo raatelu on mieltä kohottavaa, niin saa siellä olla vaikka kuolemaansa asti. Jeesus olisi vain tarjonnut paljon parempaa.
Näitä alistajalahkoja riittää ja alistajille jatkajia niin kauan kuin tilausta riittää. Aivopesu on tehokasta. Usein erilaisten lahkojen jäsenet ovat siihen lapsuudesta asti kasvatettuja. Lahkosta irtautuminen tietää lakihenkisten vainoa. Mutta mitä siitä? Parempi on olla vaikka yksin Jeesuksen seurassa, kuin joukon raadeltavana.
Jeesus kun ei koskaan kuitenkaan jätä ilman toisten lampaiden seuraa, vaan johdattaa jokaisen omaan lammastarhaansa.
Kysymys on siitä halutaanko saurata Jeesusta vai ihmisiä. Turha Jeesukselle on viimeisenä päivänä valittaa kuinka nuo toiset minua väärin opettivat. Jeesus sanoo, sinulla oli sanani raamattuun kirjoitettuna, miksi et uskonut? Sinulla oli minun laumani maan päällä, mutta et liittynyt heihin, vaan halveksit heitä! -Tapahtukoon sinulle nyt valintasi mukaan.
Niin. Jeesusta ei edelleenkään ole pakko seurata. Lahkolaisten painostukseen ei edelleenkään ole pakko alistua. Saa alistua, jos haluaa. - sääliksi käypi
Saara ei kirj. kirjoitti:
Vapauteen Kristus meidät vapautti, vapauteen synnin orjuudesta ja lakihenkisyydestä.
En ikuna kuuna päivänä viihtyisi sellaisessa seurakunnassa, jossa Jumalan sanaa julistetaan kuulijoita alistamalla lain alle. Miksi minä sellaista kuuntelisin, kun on oikeaakin ruokaa tarjolla.
En jäisi sellaiseen seurakuntaan myöskään arvostelijaksi. Jos joku sellaisessa viihtyy, niin viihtyköön rauhassa, ei ole minun asiani.
Jeesus itse johdattaa OMAA laumaansa, ja hänen lampaansa KUULEVAT Hänen äänensä. Jeesus ei koskaan johdata lampaitaan susien keskelle. Vain ihmisten perässä juoksijat joutuvat niiden susien armoille.
Jos suden raatelema huutaa JEESUSTA avukseen, on apu välittömästi läsnä. Mutta jos tuo raatelu on mieltä kohottavaa, niin saa siellä olla vaikka kuolemaansa asti. Jeesus olisi vain tarjonnut paljon parempaa.
Näitä alistajalahkoja riittää ja alistajille jatkajia niin kauan kuin tilausta riittää. Aivopesu on tehokasta. Usein erilaisten lahkojen jäsenet ovat siihen lapsuudesta asti kasvatettuja. Lahkosta irtautuminen tietää lakihenkisten vainoa. Mutta mitä siitä? Parempi on olla vaikka yksin Jeesuksen seurassa, kuin joukon raadeltavana.
Jeesus kun ei koskaan kuitenkaan jätä ilman toisten lampaiden seuraa, vaan johdattaa jokaisen omaan lammastarhaansa.
Kysymys on siitä halutaanko saurata Jeesusta vai ihmisiä. Turha Jeesukselle on viimeisenä päivänä valittaa kuinka nuo toiset minua väärin opettivat. Jeesus sanoo, sinulla oli sanani raamattuun kirjoitettuna, miksi et uskonut? Sinulla oli minun laumani maan päällä, mutta et liittynyt heihin, vaan halveksit heitä! -Tapahtukoon sinulle nyt valintasi mukaan.
Niin. Jeesusta ei edelleenkään ole pakko seurata. Lahkolaisten painostukseen ei edelleenkään ole pakko alistua. Saa alistua, jos haluaa.Kristus ei perustanut seurakuntaa viihtymistä varten, kärsiminen heikkojen rinnalla on yksi merkittävä Kristuksen seurakunnan merkki. Ylpeys ei nöyrry toisten palvelemiseen eikä kärsimään heikkoja, se tiedetään, totuus paljastuu vasta viimeisiä henkosia vedettäessä. Sääliksi käy nbiitä joille hengellisyys on tarkoittanut lihallista
vapautta ja oikeutta vahingoittaa valheillaan Jumalan kansaa.
Jumalalla on konstinsa pysäyttää, jos on Herran valittu. - Saara ei kirj.
sääliksi käypi kirjoitti:
Kristus ei perustanut seurakuntaa viihtymistä varten, kärsiminen heikkojen rinnalla on yksi merkittävä Kristuksen seurakunnan merkki. Ylpeys ei nöyrry toisten palvelemiseen eikä kärsimään heikkoja, se tiedetään, totuus paljastuu vasta viimeisiä henkosia vedettäessä. Sääliksi käy nbiitä joille hengellisyys on tarkoittanut lihallista
vapautta ja oikeutta vahingoittaa valheillaan Jumalan kansaa.
Jumalalla on konstinsa pysäyttää, jos on Herran valittu.Joo sääliksi käy sellaisia. Jeesuksen tarjonta on niin runsasta ja monipuolista, että siitä riittää kaikille. On eri asia tukea niitä Jeesuksen seuraajia, jotka tukea tarvitsevat ja ovat valmiita vastaanottamaan.
Mutta menepä lahkolaisten ihmispalvojille tukeasi tarjoamaan. Ei kelpaa, kun ei susien raatelu ole heistä kuin pyhitystä. Jeesusta tarjoava ei kelpaa. Vai kelpaako? Jos kelpaa, miksi olette niin laiskoja tehtävässänne? Menkää kiiruhtain jokaisen luo, joka on saanut ihmisopista tarpeekseen ja johdattakaa sellainen Jeesuksen viheriäille niityille.
- 10+19
"Niinkuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrellensa ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita." Jes. 40:11
Kyllä paimen johdattaa häntä etsivät lampaat vihreille niityille. Paimen itse sen tekee.
Me ihmiset taidamme olla aika tökeröitä monesti. Tulee pahaa jälkeä helposti. Lampaat juoksevat vain enemmän eksyksiin.- teu.
20.5-13 ILTASAARNA teksti. Mat.25:1-13. nimi meni ohi mutta oli Kiirunan oma poika
no ei nyt enää ,niin poika tykkäsi. teu. kirjoitti:
20.5-13 ILTASAARNA teksti. Mat.25:1-13. nimi meni ohi mutta oli Kiirunan oma poika
no ei nyt enää ,niin poika tykkäsi.Oisko ollut Hans-Olof Wettainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3925391Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633017- 762651
- 1022339
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4942005MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351506Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281479Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861454"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351433