Onko se synnintunnon tuomaa ahdistusta? vai onko se synnittömyystilan tuomaa oikeamielistä iloa?
Mitä on elävä usko?
38
127
Vastaukset
- kyä näin on
Aloitetaanpa näin:
Ahdistavan synnintunnon purkautumista vapaudeksi iloksi ja rauhaksi Jeesuksessa Kristuksessa.
Ahdistavan hyljätyksi tulemisen pelon vaitumista turvalliseen paikkaan rakastavan taivaallisen Isän sylissä.
Häpeän ja syyllisyyden aiheuttaman pako- ja piiloutumisreaktion vaihtumista avoimuuteen, kulkemiseen kohti valoa ja totuutta.
Syyllisyyden tuottama häpeä ajaa piiloutumaan, ja muiden katselta peitetty haava alkaa märkimään, eikä pääse paranemaan.
Koettu Jumalan rakkaus antaa voimaa rakastamaan lähellä eläviä ja yhteinen rakkaus antaa yksilölle tilan käsitellä yhdessä toisten kanssa vaikeitakin asioita hoitavalla ja rakentavalla tavalla. Rakkaus tuo luottamuksen, rikki oleva ihminen ei voi luottaa oiken kehenkään, hän on kokenut niin monta pettymystä että enää ei jaksa ottaa riskiä petetyksi ja hyljätyksi tulemisesta.- kyä näin on
Kiteyttäen: "Toisten kanssa yhteen on luotu ihminen."
Tästä syystä yksin taistelva ja toisten eteen pyrkivä individualismi on hyvin vaarallista. - 8+10
kyä näin on
14.5.2013 08:58
Aamen.
Armo alentaa. Tekee nöyräksi. Ei halveksi heikompia, ei tuomitse, eikä hylkää.
Kehoittaa parannukseen rakkaudessa, muistaen, että itse on saanut 10000 leiviskän velan anteeksi.
Ylistää ja kiittää Kristusta. Kaikki kunnia on kolmiyhteisen Jumalan.
Vain Jeesuksessa Kristuksessa olemme pyhät ja puhtaat, emme itsessämme mitään ole.
Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
- Saara ei kirj.
Vaikka oletkin vuosia palstalla haukkunut totuudenpuhujia, pahinta on kun olet eksynyt. Et halua seurata totuutta, vaan sanot sumerin eksytyksille aamenen. Sinulta on terveen uskon valo kokonaan himmentynyt!
Et voi tietää, mitä on olla todella vapaa. Vapaa elämään Jumalan tahdossa ja totuuden tiellä!
Rukoillaan, että saisit armon päästä seuraamaan Jeesusta!- Tee Saara parannus
Vastasiko Saara minulle vai avaajalle?
Omasta puolestani kerron, etten ole koskaan haukkunut totuuden puhujia, valheen puhujia sitäkin enemmän ja mitään kiertelemättä taikka ketään mielistelemättä, kiitos Jeesuksen, minun Herrani ja Vapahtajani.
Vapaana Jumalan lapsena on ihana elää, siksi olen muun muassa Saarallekin yrittänyt kertoa, että pelastuakseen on uskottava Jumalan pettämättömään sanaan, omien mielikuvituksiensa ja kaiken maailman häntäheikkien sijasta.
Onko tämä syvä lankeemuksesi tapahtunut aivan hiljattain? Vuosia kirjoiteltiin, kirjoitit asiaa, etkä silloin vielä pilkannut Jumalaa. Järkyttävää nähdä nyt millaiseen pimeyteen uskovassa kodissa kasvanut henkilö voi väärien kasvatusmenetelmien ja rakkaudettomuuden vaikutuksesta vajota.
- Siinä mutama!
Mitä on elävä usko?
Se on Kuolemista tälle maailmalle!
Uskoa Jeesuksen sovitustyöhön ja ylösnousemiseen
Elämä Jeesuksen Rakkaudessa ja luottamus!
Rukous ja Sananluku
Halu tehdä hyvää ja auttaa lähimmäisiä,myös ei uskovia!
Rukoilla ihmisten puolesta,sekä ominaan ja henkilön luona!
Usko on tehdä hyvää ja pois jättää paha,koska paha on Paholaiselta ja hyvä Jumalalta!
Siinä muutama ,mitä olla elävässä uskossa,mutta joka ei ole Jumalan uudesti synnyttämä ei tule teot aitona ,vaan ne on lakihenkisiä ja se ei ole taas Jumalantahoista! - *sisar*
Shalom....
Elävä usko on vaeltamista Jeesuksessa Kristuksessa.
Elävän uskon hengen hedelmä on Rakkaus.
Hengen hedelmät...
Gal.5:22...
Rakkaus
Ilo
Rauha
Pitkämielisyys
Ystävyys
Hyvyys
Usko
Puhtaus
Jae..24
Mutta jotka Kristuksen omat ovat, ne ovat ristiinnaulinneet lihansa, himoin ja haluin kanssa.
Jae..25
Jos me Hengessä elämme, niin vaeltakaamme myös Hengessä.
Jae..26
Älkäämme turhaa kunniaa pyytäkö, vihoittaen ja kadehtien toinen toistamme.
Siunausta... Elävä usko on jokapäiväinen luottamus-suhde Raamatun Jumalaan, Kristuksen tähden, Armosta, Pyhässä Hengessä.
Kun uskomme ja luotamme Jumalaan, luotamme Hänen lupauksiinsa ja riipumme niissä kiinni silloinkin, kun on sumuista. Siitä läheisestä suhteesta sitten seuraa monia asioita, mutta silloin, kun puhutaan elävästä eli pelastavasta uskosta, siinä ei ole muuta duunia kuin riippuminen kiinni Sanassa.Elävä usko on sitä, että saan vioistani ja puutteistani huolimatta uskoa itseni armosta autuaaksi Jumalan lapsena, Taivaan valtakunnan kansalaisena, muukalaisena tässä maailmassa.
Ja saan voimaa rakastaa Jumalaa, ja lähimmäistäkin ..
Ja kun tiedän, että Jumala taistelee puolestani ja nostaa minut pystyyn kun alan horjua.
Vihne esitti asian myös oikein hyvin. Riippua kiinni Sanassa. Sitä se on.- 77+7
No kun te riiputte siinä sanassa, niin missä te silloin luulette riippuvanne kastellessanne niitä vauvoja, kun minun Raamatussani ei puhuta sellaisesta mitään, senenempää kuin sakraalivälineistäkään !
ette suinkan vaan riipu vaan lutterin harhaoksissa ?
että noin pian se Sanassa riippumisenne tulee ihmeteltäväksi. 77+7 kirjoitti:
No kun te riiputte siinä sanassa, niin missä te silloin luulette riippuvanne kastellessanne niitä vauvoja, kun minun Raamatussani ei puhuta sellaisesta mitään, senenempää kuin sakraalivälineistäkään !
että noin pian se Sanassa riippumisenne tulee ihmeteltäväksi.Voisitko 77 7 itse kertoa miten käsität elävän uskon?
- 2+6
77+7 kirjoitti:
että noin pian se Sanassa riippumisenne tulee ihmeteltäväksi.77 7!!
Jokainen sanasi vahvistaa että Luther oli Jumalan työmies ja Lutherin uskonpuhdistus oli Jumalan vaikuttamaa ja siunaamaa. Kiitos Herralle Martti Lutherista! - 6+2
2+6 kirjoitti:
77 7!!
Jokainen sanasi vahvistaa että Luther oli Jumalan työmies ja Lutherin uskonpuhdistus oli Jumalan vaikuttamaa ja siunaamaa. Kiitos Herralle Martti Lutherista!Mitenkähän se kiitos nousee niiltä juutalaislta joita lutteri kehoitti ottamaan hengiltä ja niiltä joita laitettiin ilman pipoa jään alle kun olivat eri mieltä lutterin sakramenteista !!
tiedättekö että olemalla hiljaa te annatte hyväksyntänne näille hirmutöille !
EIkö se yhtään kiusaa siinä ohessa kun kiittelee jumalaa lutterista ?
minua ainakin kiusaa pienempikin asia. - 11+3
6+2 kirjoitti:
Mitenkähän se kiitos nousee niiltä juutalaislta joita lutteri kehoitti ottamaan hengiltä ja niiltä joita laitettiin ilman pipoa jään alle kun olivat eri mieltä lutterin sakramenteista !!
minua ainakin kiusaa pienempikin asia.6 2!
Sinulle olisi paljon terveellisempää kiusaantua omista synneistäsi. Ehkäpä sitten pitäisit hiukan pienempää ääntä täällä. Sinulla kun ei tunnu olevan muuta kuin haukkuminen mielessäsi. - olisioikeaakinoppia
11+3 kirjoitti:
6 2!
Sinulle olisi paljon terveellisempää kiusaantua omista synneistäsi. Ehkäpä sitten pitäisit hiukan pienempää ääntä täällä. Sinulla kun ei tunnu olevan muuta kuin haukkuminen mielessäsi.Tuoko on vastaus kysmykseen ?
tietäkö ollenkaan mikä on KYSYMYS ?
toisekseen olen kyllä varsin suursti kiusantunut omista synneistäni. Kun uskoon tulin, selvitin ihmisten ja Jumalan edessä jokaisen tekoni johon JUmala sormensa painoi !
Kulutin paljonkin aikaa ja rahaa päästäkseni tilien tasalle niissä asioissa.
Mutta nyt oli kyse siitä miksi kiitellään jumalaa lutterista mutta ei voida olal mitään kantaa hänen tekemisistään.
Paavali sentään sanoo olevansa syntisitä suurin, koska oli vainonnut todellista Jumalan seurakluntaa.
Onko Lutetri kyennyt samaan, siitä olisi hiukan kysymystä, koska hän on joillekkin puolijumala ja kokonainenkin.
Edelleen on kaikille uskoville kehoitus tutkia ja koetella kaikki opit eliiei se mahda kovin jumalatonta olla kun siihen on niin voimakas kehoituskin.
Luemmehan mm Berean juutalaisita jotyka olisvat jalompia, koska tutkivat kaikki kuulemansa kirjoituksista oliko niin kuin heille oli puhuttu.
mutta näiden muutaman viikon aikana kun täällä olen ollut on vaikutelma että täällä ei tarvita muuta kuin lutteri ja sakramenti ja niistä kiivailu. - 13+19
olisioikeaakinoppia kirjoitti:
Tuoko on vastaus kysmykseen ?
tietäkö ollenkaan mikä on KYSYMYS ?
toisekseen olen kyllä varsin suursti kiusantunut omista synneistäni. Kun uskoon tulin, selvitin ihmisten ja Jumalan edessä jokaisen tekoni johon JUmala sormensa painoi !
Kulutin paljonkin aikaa ja rahaa päästäkseni tilien tasalle niissä asioissa.
Mutta nyt oli kyse siitä miksi kiitellään jumalaa lutterista mutta ei voida olal mitään kantaa hänen tekemisistään.
Paavali sentään sanoo olevansa syntisitä suurin, koska oli vainonnut todellista Jumalan seurakluntaa.
Onko Lutetri kyennyt samaan, siitä olisi hiukan kysymystä, koska hän on joillekkin puolijumala ja kokonainenkin.
Edelleen on kaikille uskoville kehoitus tutkia ja koetella kaikki opit eliiei se mahda kovin jumalatonta olla kun siihen on niin voimakas kehoituskin.
Luemmehan mm Berean juutalaisita jotyka olisvat jalompia, koska tutkivat kaikki kuulemansa kirjoituksista oliko niin kuin heille oli puhuttu.
mutta näiden muutaman viikon aikana kun täällä olen ollut on vaikutelma että täällä ei tarvita muuta kuin lutteri ja sakramenti ja niistä kiivailu."mutta näiden muutaman viikon aikana kun täällä olen ollut on vaikutelma että täällä ei tarvita muuta kuin lutteri ja sakramenti ja niistä kiivailu." >olisiko.......<
Täällä Lutherista kiivailevat vain hänen vastustajansa ja syykin siihen on selvä.
Tiedoksi: Luther ei ole jumala yhdellekään kristitylle! Eikä puolijumala! Eikä tule olemaan.
Luther on aikanaan ollut valittu ase Jumalan käytössä opin eksytysten takia. Hänkin vain ihminen ja armosta uskovana nyt taivaan kunniassa. - teu.
6+2 kirjoitti:
Mitenkähän se kiitos nousee niiltä juutalaislta joita lutteri kehoitti ottamaan hengiltä ja niiltä joita laitettiin ilman pipoa jään alle kun olivat eri mieltä lutterin sakramenteista !!
minua ainakin kiusaa pienempikin asia.Et kai sinä 8usko kaikkea sopaskaa , totuudessa tollaiset sanat on
aina olleet panettelijain sanoja ja häirikköjen . .. - uet.
teu. kirjoitti:
Et kai sinä 8usko kaikkea sopaskaa , totuudessa tollaiset sanat on
aina olleet panettelijain sanoja ja häirikköjen . ..Ihminen se oli marttikin, erehtyväinen. Usko pois vaan!
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/26563/Luther.pdf
- aloittaja vastaa,,,,
---Elävä usko on sitä, että saan vioistani ja puutteistani huolimatta uskoa itseni armosta autuaaksi Jumalan lapsena, Taivaan valtakunnan kansalaisena, muukalaisena tässä maailmassa.--- onko tyhmelinin sukupuoli mies vai nainen..
komppaan, tyhmelin sanoi hyvin, armosta. ei ansioista`?.Tiedoksi aloittajalle - Tyhmeliini on keski-ikäinen, raavas köriläs, yhden naisen mies ja aikuisten lasten isä. Yksi monista suurinpiirtein samoin ajattelevista esikoislestadiolaisista ystävistäni.
- 100+100
Tottakai elävä usko alkaa siitä kun Jumalan Pyhä Henki uudestisynnyttää elävään toivoon ihmisyksilön !
Mikä muu voisi olla edes mahdollsta en tajua ?
Siitä alkaa uskovan elämä, jossa ei olla uskomassa johonkin vaan ollan elossa ja usko on silloin jokasekuntista elämää Elävän Jumalan Hengessä !
Ja siihe ei tarvita esikoisia ei isiä eikä äitejä vaan Jumalan Pojan Veren kautta saatu syntien anteeksiantamus ja siinä joka hetki eläen täysin siemauksin, ei kuin kala veneen pohjalla henkeä haukkoen vaan kirkkaissa JUmalan Hengen vesissä ja niihin ei kuulu isiltä perityt tarut ei kasteharhat eikä sakramenttisekoilut.
Sana sanoo Uskosta että se on Rauhaa ja Lepoa Pyhässä Hengessä !- satasellataivastakoh
tyhmelin kirjoitti:
100 100
Miten tulit uskoon?Ihan samoin kuin Pietarin aikana kuulin evankeliumin ja tunsin että se on minua varten, huusin apuun elävää Jumalaa ja Hän vastasi, uuudestisynnytti ja pelasti, puhdisti verellään ja antoi anteeksi pahat ja hyvät tekoni, ja se on kestänyt pian viiskymmentä vuotta ja on yhtä tuore kuin eilinen pullapitko.
En elä alennuksessa vaan ylennettynä jo nyt kirkkauden toivoon, en kurki sisälle pelastukseen vaan asun siinä 24/7 vahvalla perustuksella. - 100sellakotiin
satasellataivastakoh kirjoitti:
Ihan samoin kuin Pietarin aikana kuulin evankeliumin ja tunsin että se on minua varten, huusin apuun elävää Jumalaa ja Hän vastasi, uuudestisynnytti ja pelasti, puhdisti verellään ja antoi anteeksi pahat ja hyvät tekoni, ja se on kestänyt pian viiskymmentä vuotta ja on yhtä tuore kuin eilinen pullapitko.
En elä alennuksessa vaan ylennettynä jo nyt kirkkauden toivoon, en kurki sisälle pelastukseen vaan asun siinä 24/7 vahvalla perustuksella.Tätä kun selitin pyynnöstä erälle vl miehelle hän alko selittää ettet voi olla kun ei ole ollut vlpäästäjää !
Sanoin että mene kuule avaimiesi kans johonkin missä on lukkoja kiinni, minä menin kutsuttuna ovesta joka oli auki.
Ovessa luki Jeesus ! 100sellakotiin kirjoitti:
Tätä kun selitin pyynnöstä erälle vl miehelle hän alko selittää ettet voi olla kun ei ole ollut vlpäästäjää !
Sanoin että mene kuule avaimiesi kans johonkin missä on lukkoja kiinni, minä menin kutsuttuna ovesta joka oli auki.
Ovessa luki Jeesus !Hei vaan satasella taivaaseen juoksija,
minulle tuli mieleen eräs vanha kirja nimeltään Kristityn vaellus. Siellä on kuvaus myös sinunlaisesi ihmisen uskosta.- Ylpeys estää pelastu
satasellataivastakoh kirjoitti:
Ihan samoin kuin Pietarin aikana kuulin evankeliumin ja tunsin että se on minua varten, huusin apuun elävää Jumalaa ja Hän vastasi, uuudestisynnytti ja pelasti, puhdisti verellään ja antoi anteeksi pahat ja hyvät tekoni, ja se on kestänyt pian viiskymmentä vuotta ja on yhtä tuore kuin eilinen pullapitko.
En elä alennuksessa vaan ylennettynä jo nyt kirkkauden toivoon, en kurki sisälle pelastukseen vaan asun siinä 24/7 vahvalla perustuksella.satasellataivastakohv14.5.2013 v16:02
Sinäkö se olet joka 24/7 pilkkaat täällä Jeesuksen verta ja Jeesuksen verellä puhtaiksi pestyjä Jumalan lapsia? Jos omahyväisyys olisi autuuden perustus niin sinä olist eturivissämenossa taivaaseen.
Kyllähän omavanhurskaus ja oman kunnia perkele on valmiina taivaaseen, ilman ahdasta porttia ja kaitaa tietä, ilman katumusta ja parannusta. Jumalalle tämä ei kuitenkaan käy.
Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
Matt. 10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. - erikoistaporukkaa
Ylpeys estää pelastu kirjoitti:
satasellataivastakohv14.5.2013 v16:02
Sinäkö se olet joka 24/7 pilkkaat täällä Jeesuksen verta ja Jeesuksen verellä puhtaiksi pestyjä Jumalan lapsia? Jos omahyväisyys olisi autuuden perustus niin sinä olist eturivissämenossa taivaaseen.
Kyllähän omavanhurskaus ja oman kunnia perkele on valmiina taivaaseen, ilman ahdasta porttia ja kaitaa tietä, ilman katumusta ja parannusta. Jumalalle tämä ei kuitenkaan käy.
Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
Matt. 10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.Niin mikä oli asiasi ja sanomasi siäsltö ?
En näe siinä mitään muuta kuiin sitä just mistä syytät edellstä kirjoittajaa.
kokeileppa uudestaan. - kukatietää
tyhmelin kirjoitti:
Hei vaan satasella taivaaseen juoksija,
minulle tuli mieleen eräs vanha kirja nimeltään Kristityn vaellus. Siellä on kuvaus myös sinunlaisesi ihmisen uskosta.Jumala lähetti Poikansa pelastamaan syntisiä, ja minä olin just sellainen.
Siihen hätään huusin apua Häneltä ja Hän tuli ja pelasti minut.
Mikähän olisi syy siihen että minun ja Jumalan välit eivät tulleetkaan kuntoon tämän palstan "päästäjien " mielestä ?
Tarvittaisko Lutteria siinä johonkin rooliin vai ketä ja mikä Raamatunkohta sen kertoisi ? - 9-5
Ylpeys estää pelastu kirjoitti:
satasellataivastakohv14.5.2013 v16:02
Matt. 10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.Niin, noilla sanankohdila ei nyt vaan ole mitään tekemistä asian kanssa, eli mitä meinasit sanoa ?
mistä SInä tiedät kuinka paljon olen kadottanut sit ns. elämää ja kuinka paljon olen löytänyt sitä Jumalan elämää ?
Kerro mistä sen tiedät !
Ja kerro samalla missä olen pilkannut Jeesuksen Verta ???
annappa ilmoittaa nyt nöitä asioita. - 1+13
9-5 kirjoitti:
Niin, noilla sanankohdila ei nyt vaan ole mitään tekemistä asian kanssa, eli mitä meinasit sanoa ?
mistä SInä tiedät kuinka paljon olen kadottanut sit ns. elämää ja kuinka paljon olen löytänyt sitä Jumalan elämää ?
Kerro mistä sen tiedät !
Ja kerro samalla missä olen pilkannut Jeesuksen Verta ???
annappa ilmoittaa nyt nöitä asioita.Ylpeys estää pelastu
14.5.2013 16:50
Aamen kirjoituksellesi.
Kun on vielä iva ja pilkka sydämessä, ei ole tullut oikeaa katumusta, saatikka parannusta. Olet ylpeä uskostasi, vaikka sinun pitäisi olla armosta, ei omasta ansiostasi pelastettu.
Käyt haukkumaan eläviä ja ammoin kuolleita kristittyjä ihmisiä.
Kun on saanut 10000 leiviskän velan anteeksi, silloin ei ole halua riippua toisten pikkuveloissa. Ylpeys omaan järkeensä ja järjen päätelmiinsä, kas siinä se usko. - Liha kasvaa kuolemaa
1+13 kirjoitti:
Ylpeys estää pelastu
14.5.2013 16:50
Aamen kirjoituksellesi.
Kun on vielä iva ja pilkka sydämessä, ei ole tullut oikeaa katumusta, saatikka parannusta. Olet ylpeä uskostasi, vaikka sinun pitäisi olla armosta, ei omasta ansiostasi pelastettu.
Käyt haukkumaan eläviä ja ammoin kuolleita kristittyjä ihmisiä.
Kun on saanut 10000 leiviskän velan anteeksi, silloin ei ole halua riippua toisten pikkuveloissa. Ylpeys omaan järkeensä ja järjen päätelmiinsä, kas siinä se usko.Avauksen kysymys oli nimimerkki yhdistettyna, että mikä elävässä uskossa on elävä.
Siis: mikä elää 14.5.2013 klo 08:45
Oikea vastaus avauksen kysymykseen on Jeesus Kristus.
Kun Jeesus Kristus elää uskon ja Kasteen kautta ihmisen sydämessä, silloin Jeesuksesta tulee voima ja tarvittavat lahjat sekä ravinto Jumalan lapsena elämiseen
ja kasvuun leikkuukypsäksi viljaksi Jumalan vilja-aittaan.
- jääotottaman
Kun nyt täällä on niin paljon näitä neuvojia, ja kehoitetaan palaamaan oikeaan oppiin ja seurakuntayhteyteen, niin sanokaa nyt kun en pääse selville missä se oikea oppi ja joukko oikein on, ja mihin Jumala on asettunut asumaan kun näitä "oikeita" on kovin monia !
Siis laitan tähän alle nyt linkin josta saa nähdä sitä "oikeitten" uskovien valikoimaa, niin voisinko saada ihan Jumalallisen tiedon, mihin noista alan suunnistaa kun taivaaseenkin tahtoisin päästä, olkaa hyvät ja neuvokaa.
täällähän sen pitäisi kaiken oikean tiedon asustaa, niin olen kommenteista ymmärtänyt.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Lestadiolaisuus_2001_sukupuu_4.png- informatio2
Voi en huomannutkaan että valikoima on jopa yli kymmenen vuotta vanha !!
Jospa se "oikea" onkin vasta sen jälkeen tullut, niin saa laittaa senkin osoitteen esiin joku kuitenkin sen tietää varmasti, eikö niin !
ok. - Hanki Raamattu
jääotottaman kirjoittaa 15.5.2013 klo 11:46
Vastaus: Raamatussa on oikea oppi! Etkö tosiaan tiennyt?
Jokaisella kristityllä on HENKILÖKOHTAINEN kilvoittelu (Kasteen armoliitossa) , PYRKIÄ ELÄMÄÄN omaa henkilökohtaista elämäänsä Jumalan sanan mukaisesti.
ON järkyttävää havaita mistä ihmiset etsivät autuutta. Erehtymättömistä kanssaihmisistä, erehtymättömistä seurakunnista jne. Itse he eivät katso tarvitsevansa parannusta ja anteeksiantoa OMISTA synneistään. Muiden vikojen vahtaaminen ja niissä elämöiminen ja piehtaroiminen riittää heille todistamaan sen että he ovat autuaita.
Erityisen järkyttävää on, että he eivät tajua sitä, että juuri minä olen se mies/nainen joka tarvitsen KOKONAISEN Kristuksen vanhurskauden lahjaksi, päästäkseni taivaaseen.
- heiheiiii
hallooooo onko ketään kotooonaaaa....!!
- olkipalaakuumasti
Halooooo....!!!
Eikö misään haarassa ole ketään Jumalansa kanssa istumassa halooo!!!
Todellakin teemme taas lestadiolaisen rakennusmääräysten mukaan ja pöyhimme perustuksien olkivarastoa homevaaran välttämiseksi...köhköh..hieman on vihreetä alakanut tulla kasan pohjalle..öööhhkköh.- teu,
Kuinka niin vihreetä ? olki ja heinään tulee valkoista
hometta jos tulee . tiedoksi..
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3925391Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633017- 762651
- 1022339
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4942005MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351506Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281479Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861454"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351433