Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2026, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Kukkakuva antanee odotuksen ilmettä, kevättä kohti mennään, päivät valoistuvat ja emme huomaakaan, kun kukkasia katsellaan luonnossakin.
Onnea alkaneelle vuodelle, rauhaa ja rakkautta kaikille !

Aloituksia

53

Kommenttia

830

  1. Aurinkoista huomenta edelleen, vaikka pakkasella yöllä käytiinkin ja eilen satoikin pintaa kostuttaen.
    Tarvitaan varmaan useamman päivän sateet, ennen kuin normaaliin päästään.
    Joroinen ilmoitti vedensäästön asukkailleen, pohjavedet on alhaalla.
    Miettimään laittaa, mitä tehtäisiinkään jos hanasta ei vettä tulisi ?
    Varkaus sai maailman kulttuurimaininnan teollisuus toiminnasta, noin 300 vuotta sitten herra Wrede alkoi rakentaa tehtaita Ämmänkoski nimisen kosken äärelle ja siitä syntyi mittava teollisuusyhteisö , mikä on työllistänyt ihmisiä näihin päiviin asti.
    Maailmassa ei monta tätä tunnustusta ole.

    Tänään saamme kuulla sitten MdK ruokasuunnitelmista ja tekemisestä, josko vinkkejä jokaiselle sieltä löytyy
    Jotain uutta ja ehkä ihan tavan ruuan valmistaminen saattaa innostusta lisätä, siihen muistiakin kohentavaan ruuan laittoon.

    Ano 00142 hyvin on hoitosi onnistunut ja kohtuuhinnoin, kaikilla ei näin hyvin aina ole, olen kuullut monenlaisesta epäonnistumisestakin.
    Tiedän toisenlaisistakin tapahtumista, ihan tuore tapaus on peliporukassa.
    Mies tuli pää kallellaan pelaamaan ja sanoi kovin kipeä olevansa, lääkärissä viitenä aamuna kävi ja särkytabletti kehotuksia mukaan annettiin, kunnes vaimo suuttui ja sanoi, että eiköhän olisi aihetta kuvata ja niin tehtiin, kuvat nähtyään lääkäri laittoi miehen ambulanssiin ja Kuopioon kiidätettiin kiireesti.
    Kaiksi leikkausta on nyt tehty ja päätä ei kärsi pystyyn nostaa ja pureminen vaikeaa, kaiken lisäksi, keuhkosyöpä löytyi.
    Olen jo tainnut kertoakin tapahtuman, mutta järkytti kovasti, kun niin äkkiä kunto romahti.
    Omalla kohdallani on monia kipuja sanottu niskoista johtuviksi, kertaakaan ei kuvauksia ole tehty, ehkä näkevät sen muutenkin,.
    Terveenä olen onneksi saanut olla, kun pienistä kolotuksista ei välitä, niin eteenpäin polskuttaa, tasapaino alkaa olla vaikea säilyttää, pienikin este nurin vie.
    Kyllähän se toivomus olisi, että ilman sairaalahoitoa pärjäisi, kuten korpikirjailijakin toivoi.

    Tuo kevään ja Vapun tulo on varmaan niin erilaista tuolla merimaisemissa, missä veneitä kunnostetaan ja lintuja seuraillaan, sellaisiakin lintuja joita ei täällä maalaismaisemissa näy.
    Kyllähän se lintujen seuranta näin kaupunki oloissa pieneksi jää muutenkin, naakka on näkyvin täällä elelevä varikset ja harakat, keväällä sitten kesän merkkejä lokkien myötä.
    Olen katsellut naakkapariskuntaa, mikä jo kuukauden päivät on ahertanut pesää tuohon naapuritalon piipun tapaiseen, soisi kyllä tuo ahkeruus poikaset onnistuneesti aikaan saavan, vaikka naakkoja kiusaksi asti jo onkin.
    Kyllä ne vappuriehat on koettu ja ei edes kaipaa enää, muistoja voi viritellä, jos sille päälle sattuu mieli syttymään.
    Simaa haluan kokeilla vieläkö saan sen onnistumaan ja perinteisesti munkkeja, jota minun vappuuni kuuluu.
    Äitienpäivä sitten taas juhlan paikka, itse en odota kävijöitä kovinkaan, sillä kaikilla on pieniäkin lapsia ja heille suon sen oman äidin hellittelyn, pitäähän jotain tarjottavaa kuitenkin tehdä, voi olla joku ehtii minuakin muistamaan.
    Kovin kaupalliseksi on tämäkin juhla mennyt, kun pelkkä muistaminen mieltä lämmittäisi.

    Jäänpä nyt odottamaan MdK ruokalistaa, mitähän saamme kuulla, varmasti hauskaa kerrontaa kuitenkin.
    Tuuli meinaa vain riehua, mutta hieman on tyyntynyt eilisestä illasta, oli oikea myrsky.
    Koettakaa jaksaa, tuulesta huolimatta;)
  2. Huomenta keskelle viikkoa, pilvipoutaisena päivä alkaa ja kovaa tuulta pohjoisen suunnasta luvattu.
    Odottelen taimipaketin tuloa ja vävykin lupasi pistäytyä, kylppärin valot sammui ja niitähän en osaa mennä nykimään.
    Omenapiirakka paistettu ja nyt laitoin juurekset hautumaan kuumaan uuniin, aina on keksittävä useampaa paistettavaa, kun uunin lämmittää.

    Tuli mieleen tuo Mdk urakka kahdeksan ruuan laittamisessa, mutta kannatan kovin tätä tapaa, suunnittelu ja teko, muistamista auttaa.
    Minullakin tapana tehdä useampi ruoka kerralla, mutta uuniini mahtuu vain kolme kuppia kerrallaan, no nepä viikoksi riittävätkin.
    Kaiken suunnitellen, tarvikkeet esiin ottaen asiat sujuvat hyvin ja jälkeä tulee.

    Eliaanalla mukava päivä tiedossa, kun kasvilavaa kokoatte, aika hankalia joskus ovat, mutta lopputulos ihastuttaa.
    Kyllä siinä mutteria ja ruuvia saa kääntää, että lopputulos olisi kestävä ja kestäisi kovemmankin tuulen.
    Onnea vaan kasvihuoneen puuhaan ja iloa kasvatukseen, on mukava käydä omasta kasvihuoneesta tuottoja hakea.
    En ole kuullut ainakaan täällä mitään ilmaiseksi saatavan, tuon terveyden hoidoista, laboratorio ei maksa mitään., ainoa jonka tiedän olevan ilmaisen, tai on ainakin ollut, nyt en ole käynyt vuoteen, voi maksaa sekin.
    Lisää on luvassa poistoja ja maksuja, näin radio kertoi.
    Hieman olen kateellinen tuosta maalaistalon arjesta.

    Aono 00139,olen samaa mieltä tuosta MdK osuudesta, hänellä huumori elämää säväyttää, siihen olisi meidän kaikkien opeteltava, ei elämä pelkää harmaata voi olla.
    Ei se niin vaativaa olekaan, kun hommiin vaan rupeaa, jos kaikki ei niin hyvin onnistukaan, iloa kuitenkin tekeminen antaa.
    Minäkin eilen sain taputtaa itseäni, sillä pesin yhden melko ison ikkunan, mutta sepä sitten kiipeilyn osalta riittikin, jätän toisen ikkunan pesun myöhemmäksi, keittiön ikkuna ja parveke sitten tyttären kanssa pestään.
    Vaikeaksi kyllä menee, tuo lasien aukaisu niin hankalaa, ihme ettei ole keksitty helpompaa konstia.

    Todella nuo maailman tapahtumat surullista mieltä lisää, ei pitäisi lukeakaan, mutta ei kuitenkaan voi sulkea silmiä maailmankaan hädältä, pientä on auttaminen, mutta sanotaanhan, että pienistä puroista kasvaa suuret joet.
    Hyvää muistuttaa itseään, että hyvässä ja turvallisessa maassa asustamme, ainakin vielä.

    Aika kiva kaveri tuo Väinö kissa sinulle Eliaana, ei ihan itselleen tarvitse puhua, vaikka sekin onnistuu, kuten MdK kertoi.

    Tänään viimeinen Skippo-peli päivä, sitten syksyllä jatkamme, jos elossa ollaan.
    Touhukasta ja iloa sisältävää päivää toivottelen, heippa!
  3. Huomenta ja kaunista aamua, säätiedotus kertoi, että kylmenevää ja sitähän on osattua odotellakin, ehkä nämä aikaiset kevätajat takapakkia ottavat.
    Minullekin huomenna kukantaimet tulevat, postilta sain viestin ja sain ajan kotiin tuonnille määrätä, pääsen taimet multiin upottamaan ja kasvun lähtöön alkamista odottelemaan.
    Jotakin touhua niiden tulo lisää ja se on hyvä.
    Eilisen linkin luin ja samaa mieltä olen ollut, että ruuanlaittokin puuhaa, joka muistiinkin vaikuttaa.
    Olen läheltä seurannut kälyni muistin heikentymistä ja juuri tuo, että valmiina kaikki eteen tuodaan, typistää omaa ajattelun tasoa.
    Uskon vakaasti, että pieni suoriutuminen asioista on hoitoa muistin kanssa, ei toki paranna, mutta ehkä hidastaa etenemistä.
    Yrittämistä se ihmismieli tarvitsee, intoa elämässä kiinni pysymisessä, voimien ja kunnon rajoissa.
    Eihän vanhoilla paljon muuta ole, kuin nämä arkiset asiat ja niiden hoitamisen jaksaminen.
    Hyväksytään nämä arkiset asiat tärkeinä tämän ketjun kulkuun.

    Koko aamun on selvitetty tätä maan selviämistä ja tulevan hallituksen toimien tasoa, ei kivalta kuulosta, sääliä jo tunnen tulevan hallituksen puolesta, tästä kaaoksesta ei helpolla selvitä.
    Nyt tarvittaisiin sitä yhteen hiileen puhaltamista, rakentaen ei repien.
    Vaalit lähenevät ja tuskin ilman ryöpytyksiä niistä selvitään.

    Tuosta leipomisesta on puhuttu, kyllä se taivaan tosi on, että taidot häviää, jos ei niitä väliin verestä, kakkujen suhteen en ole kokeillutkaan aikoihin, mutta jotain piirakkaa väliin teen ja huomenna on vuoroni leipoa taas kerhoon ja omenapiirakan aion tehdä, melko helppo ja onnistuukin aika hyvin.
    Ruuan suhteen tuo "sävellys" Mdk tapaan minunkin tapojani ja joskus nautinnollisia tuloksia, pitää vaan rohkeasti kokeilla.

    Liputuspäiviä on monta tässä kuussa ja toukokuulla ainakin äitienpäivää liputetaan,
    Kesäkuulla 4 päivän lisäksi juhannus on liputuspäivä.
    En oikein pidä noista virsiin sovitettujen laulujen ideaa, mutta joku ehkä niistäkin tykkää, sallittua kai on.
    Nyt on euroviisu kappale sovitettu sinfoniaorkesterin taustalla olevaksi ja aika mahtavalta kuulosti, muuten ei minun lemppari sekään ole.
    Musiikkimakuni on aika vaatimaton ja kauniista kappaleista tykkään, en konstailevaa kopiointia ihan kaikesta.
    Mieheni sanoin, kun taiteesta puhuttiin, hän sanoi, että kun taito loppuu, kikkailu alkaa.
    Tuo Veteraanin iltahuuto saa aina liikutuksen aikaan, lauloimme sitä aina lauluryhmässä kyseisenä päivänä, kunnioitus siinä laulussa kaikuu ja kiitollisuus mielessä elää.
    Sanat puhuttavat ja sävel muistoja herättää, asia mikä tänä päivänä olisi hyvä muistaa.
    Posti toi tänä aamuna keräyskirjeen, Amnestyn lähettämä ja avustus Gazan sodan jalkoihin joutuneille, sydämessä liikahti ja ei ilman surua kirjettä voinut lukea, hätää on joka puolen maailmaa, kaikkeen ei voimat riitä, mutta pienikin apu ilolla vastaan otetaan.
    Ihana on todeta, että maailmassa on ihmisiä, jotka pyyteettömästi apuaan antaa, kukin voimiensa mukaan.

    Minun muistiinpanot lasten pieninä olosta jäi, aina oli vaan työtä ja kiirettä ehtiä joka paikkaan, nyt sitten muistojeni varassa elän ja vähäiseksi nekin käyvät.
    Ehkä kaikki sujui kohtalaisesti, kun eivät mitään ikäviä ole kertoilleet.

    Nyt päivän puuhiin, mietiskelin, että jos yrittäisi pestä pari ikkunaa ihan itse, auki ja kiinni saaminen suurimmat kysymysmerkit, miettiä pitää.
    Pesuhan ei vaikeutta tuota, kun lattiatasolta sen voi suorittaa, ajatuksena ihan hyvältä tuntuu, sitten vaikeampi on noita parvekelaseja pestä ja siirrellä, siinä on hyvä kaveri olemassa.
    Ensin taimet multiin, parvekkeella sen homman eteen ja sen jälkeen parveke kesä kuntoon.

    Oikein mukavaa päivää toivottelen, niin se aika rientää ja kesä tulostaan lupailee.
  4. Hyvää ja kaunista viikonalkua, puolitoista viikkoa Vappuun, vasta pajunkissat maljakosta pois viskasin.
    Joka aamu on armo uuus, näin muistan jonkun virren sanojen sanovan ja niin totta se on, uteliaana sitä päivän aloittaa.
    Kuuntelen silmäni aukaistuani, miltä tuntuu, koskeeko jonnekin ja jos ei, niin voimistelu ja reippaasti kahvin keittoon, niin tänä aamunakin.
    Radion äänellä kuulin maailman tilanteen ja sitähän se samaa on, kuin viime aikoina on ollut, nyt tulitaukokin taas muisto vaan. ja öljyn hinta taas nousee.
    Sydäntä raasta, kun ajatus sinne sodan äärelle siirtyy, ja syyttömät ihmiset henkensä menettävät, vammautuvat elämänsä ajaksi, ja miksi, kun päättäjillä niin suuri vallan ja rahan himo, että mikään ei riitä.
    Ihmisen henki ei paljon paina, kun päätöksiä tehdään.
    Tämä on sitä politiikkaa jonka alaisina toimimme ja tottelemme.

    Eipä tuo ihmismielen ilkeys ja suvaitsemattomuus tätä palstaakaan ohita, aivan tuntemattomat toisilleen iskuja jakelee, vaikka kaikilla on tiedossa, että näin ei sopisi tehdä.
    Kysymys syntyykin, mitä sillä voitetaan, eikö paha mieli joudu kiertoon ja taas on valmis sanasota käynnissä, tuleeko hyvä mieli sanojalle?
    Olen ajatellut noista "levityksistä" mitä paheksutaan, ei pitäisi kertoilla omia asioitaan, miksi ei, jos niin haluaa, tuleeko lukijalle huono olo jos niistä lukee.?
    Elämään kuuluu erilaisten ihmisten elämä ja jos hyvällä mielin omia asioitaan kertoilee, iloitsee ehkä lastensa paikkansa löytämisestä tai muuta kivaa, myös epäonnistumiset kuuluu elämään.
    Sairaudetkin kuuluvat jokapäiväisiin asioihin ja voi olla, että jotain lohtua löytää kanssaihmisten kokemuksista, sekään ei huono asia.
    Hyväksytään kirjoittelu jokaisen oikeutena, kertoilisipa mitä tahansa.

    Pitänee todeta, että MdK on paljon kokenut elämässään ja mukava niistä on lukea ja ihmetellä.
    Musiikki antaa paljon iloa, jos sen on sisäistänyt ja makunsa kullakin, kaikki ei kaikesta tykkää, mutta siinäkin saa itse päättää oman alueensa.

    Politiikassa en enää millään tapaa ole aktiivi, joskus nuorempana kylläkin, mutta sen verran nuo toiminnat hallituksen päätöksistä kiinnostaa, että sujuvasti kuuntelen, kun kohdalle sattuu ja onhan se melkein pakko kuunnella, kun media tyrkyttää kaiken maailman tietoja
    Joskus jää kaipaamaan niitä hyviä asioita, mitä muistoissa on paljonkin..

    Aurinko paistaa ja paljastaa kovin likaisen ikkunan, mutta jospa ensi viikon alusta sen urakan aloittaisin, tytär lupautui kaveriksi.
    Tällä tapaa tänä aamuna, jospa ei aihetta moittimiseen löytyisikään tällä kertaa, mutta onhan ne vastaan otettava torutikin;)
    Kuitenkin iloa elämään vaikka sydän halkeaisi, sekin aika outo sanonta;)
  5. Sunnuntaiaamua ja olipa mukava huomata meriharakka pariskunta meidän maisemiin ilmaantuneen.
    Viime kesänä eka kerran se täällä pesi ja hyväksi paikaksi kaiketi totesi, koska taas täällä liikkuvat.
    Niin se on eläimilläkin, sinne pesä, mistä turvallisuus ja ruoka on saatavilla.
    Kaunis on aamu ja eiliset pilvet on kadonneet, varmaan ihmiset luontoon lähtevät kameroiden kanssa ja ikuistavat tämän aikaisen kesän tapahtumat.
    Vihreys alkaa jo näkyviin puskea, kun kauempaa puustoa katselee, vihreän hyvin huomaa ja nurmikot puhdistuksen jälkeen heti vihertyi.

    No ihmettelen tätä tyyliä millä epäsopua yritetään aikaan saada, saan jatkuvasti muistutuksia siitä, että kehun saadakseni vastaus viestejä aikaan.
    Onko vaikea ymmärtää, että kiitos on paikallaan, kun kohde sen aikaan saa ja minä pyrin kiittämään, en kehumaan, aina kun tunnen siihen aihetta.
    Mikä on toisilta pois, jos kiitän sen ansaineen kohdalla, näin tunnen ja teen. ja yritän itse välttää pahaa mieltä kenellekään tuottamasta.
    Politiikkaa on koko elämä ja jos sitä seuraa päättäjien taholta, voi hyvin mielipiteensä luoda ja esiin tuoda.
    Jos joku on sitä mieltä, että kaikki on ok, saa olla, mutta ei voi huomaamatta olla, että tällä menolla maamme tuhoon ajautuu.
    Kyllä maamme asiat on hallituksen käsissä, niin hyvässä kuin pahassakin, ulkopuoliset toki vaikeuttaa elämään, mutta omat ratkaisut kuitenkin maan sisällä tehdään.
    Pyrin aina asiallisuuteen ja loukkauksia en viljele, kuitenkin totean, että sananvapaus on minullakin, ei vaan teillä joilta ei mitään rakentavaa esiin tule.
    Jos ketju ei jatku, se loppuu ja minä häviän kartalta, miten se elämäänne helpottaa, kun tilaisuus nytkin on koko ajan hypätä viestini yli.
    Minä kehun ja kiitän, kun siihen aihetta tunnen, kirjoittamaan en voi ketään pakottaa.

    Mitä tulee tähän kirjoitteluun, en ole kehunut perhettäni, tyytyväisyyteni olen esiin tuonut, toivoen, että kaikilla niin haluavilla on samat mahdollisuudet, että kaikki voisi ilonsa ja murheensa esiin tuoda, auttaako se on kysymys, jonka jokainen itse päättää.
    Minusta meillä on samat säännöt kaikille, keskustelua rakentavassa mielin ja onneksi sitäkin löytyy, 25 vuotta on kohdallani sujunut, en boikottiin koskaan ole joutunut
    Taas tuli aihetta mihin tarttua, jos niin joku haluaa, mutta toivon, että kirjoittelut yhteishengessä kulkee niin kauan, kun siihen aikaa riittää.

    Kaunista päivää ihastelemaan, ulos jos on mahdollista mennä, nautinto suurempi, kuin ikkunasta katsellen.
    Odottelen minäkin penkkejä tuohon lähipuistoon, sinne jaksan hyvin vielä mennä ja siellä se lintujen äänikin korviin kuuluu.
    Hyvää sunnuntaipäivää ihan jokaiselle, teillekin joille ei viestini iloa tuo;)
  6. Huomenta, huonosti nukutun yön jälkeen kipusin sängystä jo aikaisin.
    Heräilen yleensä pari kertaa yössä, mutta nukahdan takaisin, nyt ei uni tullut, eikun kahvin keittoon.
    Lokit myös aikaisissa, täysi meno jo päällä, pesäpaikoista kai kilpailevat, niiden katoille pääsy on jollakin tapaa estetty ja nyt paikoista on pula.
    Ihmisille kuitenkin asuntoja löytyy, tarjolla on vanhaa ja uuttakin, on vaan niin, että varovaisiksi ihmiset on tulleet tämän epävarmuuden jatkuessa ja pankitkaan ei suosi asuntojen hankinnassa.

    Oli mukava kuulla touhujasi Eliaana, varoituksen sana on pakko mukaan laittaa, muista välillä rauhoittua, niinhän kyllä sanot tekeväsikin.
    Tuo kasvilava tuo uuttaa, mukavaa puuhastelua, tyttärelläni on sellainen ja innolla odottaa istutuksien laittoa ja seuraa kasvun ihmeellisyyttä, satoakin vähän saavat, ei kyllä mitään mahtavaa ole vielä ainakaan sadosta saatu, mutta on kiva kuitenkin oma kasvattamia nautiskella.
    Koko kesän mökillä asustavat, jotain puuhaa sielläkin tarvitsee.
    Tuo veden puute hieman jo pelottaa, pohjavedetkin joutuu sen huomaamaan, entäs jos vesi loppuu?
    Jano yllättäisi ja vettä ei hanasta tulisikaan, mikäs eteen?
    Joissakin maissa on tämäkin jouduttu kokemaan.

    Kukapa ei kauniista, kaikenlaisesta tykkäisi, minullakin aina uuden tuotteen jonka voisin itse vielä tehdä nostaa innon pilviin, mutta sitten järjen ääni sanoo, mihin sen laittaisit.
    Lapseni olen jo tekemilläni tekeleilläni täyttänyt, tauluja, neuleita, askartelutuotteita, joten turhaksi koen minkään tekemisen.
    Hillitsen haluni, voisihan sitä mukaa kantaa vanhoja roskiin, mutta en sitäkään halua tehdä, kaikella on oma tarinansa, en raaski pois viskata.
    Kotiani olen jo niin kauan rakentanut, että se on minulle riittävän valmis, mitään en enää halua uusia, en valmistakkaan.
    Ehkäpä siitä syystä juurikin elämäni turhanpäiväiseksi koen, kun kaikki harrastaminen on loppunut, mikään ei sytytä kuten aiemmin innolla mukaan lähdin, milloin mihinkin.
    No mitäpä valitan, itse olen elämäni saanut elää tahtoni mukaisesti ja tässä ollaan, ehkä vielä joku innon puuska ehtii tulla, kunnes silmäni lopullisesti suljen.
    Intoa ja elämää teille kaikille, joilla vielä puhtia riittää.

    Ano 00114 noin se on, minäkin yritin lapsille kaiken mahdollisen antaa, ehkä jollain tapaa onnistuinkin, eivät ainakaan katkerilta kuulosta, mutta voihan olla, että jotain vaillekin jäivät.
    Nyt kuitenkin näyttää siltä, että selviävät ja lapsensakin on sijoittunut elämään omavaraisina.
    Kyselen joskus mikä ja miten selvisivät lapsuudestaan/nuoruudestaan, vastaus on, että ihan samoin kuin toisetkin sen ikäisinä.
    Muistikuvissani olin aina töissä ja siinä sivussa yritin äiti olla, ehkä en ihan kehnosti sitäkään paikkaa täyttänyt.
    Nyt minun lapseni seuraavat, tukevat omiaan ja heidänkin lapset osansa saavat, isomummit ja ukit ovat tärkeitä heidän elämässään, mukava sitä on sivusta seurata.

    Mdk on vauhdissa edelleen, olet kyllä mallia antava ihminen, noin sitä pitäisi elää.
    Meillä on mankeli talossa, käyn pöytäliinat manklaamassa, muuten silitän pyykkini. kun pienen koneellisen kerran viikkoon pesen, en halua niitä odottamaan jättää, vaan perästä heti kuntoon ja kaappiin.
    Kiva kun käyt piristysruiskeen kerronnallasi meille antamassa, hieman tunnustan häpeillen oman osuuteni.

    Ano 00112 noin se elämä vaan sujuu, voimat ei ihan kaikkeen riitä, joten ei vanhuuden tähden mitään pois pitäisi jättää, vaan omien ajatusten ja halujen mukaisesti olisi toimittava.
    Kaikille ei ole tarvetta kertoilla omia asioitaan, hyvä niin, mutta eipä kukaan pahaksi pistä, jos saamme kuulla elämän kulusta muiltakin, voi jopa antaa rohkeutta puhua omistaankin.

    Odottelen penkkejä tuohon puistooni, ehkä silloin voin kuulla, nähdäkin peipposen ja muiden pikkulintujen olemassa olon.
    Taitaa olla pakko ulos astua jos meinaa peipposta kuunnella Ano00111, joten ovi auki ja ulos luontoon;)

    Tulikos Riitta lopulta Ano 00110, selvisikös asiat ja salasanat, hyvää jatkoa vaan kaiken suhteen.

    Nyt on asiallista lopettaa ja tarttua pölyhuiskaan, siitä se tämäkin päivä iltaan saadaan, hyvää päivän jatkoa teille ystävät.
  7. Huomenta ja hyvää viikonlopun alkua, aurinko paistaa ja elämä hymyilee.
    Ehkä hymy ei niin herkässä kumminkaan, kuin aiemmin on ollut, vakavaksi vetää tämä ajan kuluminen, päivät vierivät nopsaan, mutta omat puuhani melkein tyhjää hapuilee.
    Ei mitään mielenkiintoista mieleen tule, tekemisen puute minulle sopivana on kadoksissa.
    En lankojakaan ostanut, kun ei ole kohdetta kelle neuloisin,
    Yksinäisyyttäkö mieleni nyt halaa, tai olen joutunut johonkin tyhjään tilaan, mikään ei sytytä.

    Taidan tuntea pientä kateutta MdK:koolle ja korppikselle, teillä touhua tuntuu riittävän, ideoita vaikka muille jakaa.
    Puolustaudun kuitenkin, että ideoita riitti minullakin, kun korpikirjailijan ikäisenä elelin, nyt vuosia vanhempana tuntuu, että kaikki on nähty, tehty ja koettu.
    Kauppaan eilen kuitenkin jaksoin kävellä ja tavarat sain pakattua, naapuri tuli tarjoamaan kyytiä ja iloissani vastaanotin tarjouksen, oli aika täynnä kärrini kassi.
    Hyvin siis kaupasta selvisin ja taas viikon verran eteenpäin pääsen.
    Olimme aikoinaan tämän naapurini kanssa työtovereita ja kyläilimme toistemme luona, siitäkin hyvä mieli tuli, kun kohtasimme.
    Vaikka samassa talossa asutaan kanssakäyminen on nolliin mennyt, hänellä miesystävä jonka luona paljon viihtyy.
    Eläkkeellä on hänkin jo ollut monta vuotta, mutta paljon nuorempi on, kuin minä.

    Ajattelin jo, että alan virkkaamaan isoäidin neliöitä, mutta tiedän sen lyhyeen loppuvan, kun peukalo yhteistyön irti sanoo, neulominen ainut askare harrastusten osalla, mikä onnistuisi.
    No pitää sinnitellä ja etsiä jotain mieltä nostattavaa, ristikkolehdenkin ostin, jospa se aivoja rassasi ja ideoiden syntyyn auttaisi.

    Tulipa ajatus omista kadonneista vuosista, kiirettä sitä on ollut joskus niinkin paljon, että lapset jo sanoivat, et koskaan kotona ole, jos käymään pyrkivät, vuodet ei ole veljeksiä, sen olen todennut.

    MdK on pirteä, ei urputa toisin kuin minä, tarttuu aina uuteen ja virkistävään elämän sykkeeseen, joskin uupuminenkin on sallittua.
    Elämän asenteesta aika paljon on kiinni tämä eteenpäin eläminenkin ja olen ihmeissäni seurannut tätä omaa puutumistani, vieläköhän into palajaa.
    Pojastasi kerroit, noin minunkin poikani luulen toimivan, ainakin aviossa ollessaan silitti pyykitkin, vaimolta jäi tämän tapaiset hommat, erohan siitä sitten tuli.
    Nyt ex-miniäni on taitava ja ahkera lastenlastensa hoitaja, työnsä ohessa, niin ihminen voi muuttua.
    Tytöt on perineet äitinsä terävän oppimisen innon ja isältään no jaa, ehkä järjestyksen pidon.
    Parveke suunnittelu vaiheessa minullakin, odottelen että mullan kanssa saan asiat kuntoon, sitten kaikki hyvältä näyttääkin, näin kuvittelen.

    Nyt on pakko laittaa piste, tulikin oikein valitus viesti, mutta ehkä jatkossa saa mieli jotain muuta purettavakseen, hyvää ja lämmintä mieltä teille toisille
  8. Huomenta, puolipilvistä, eilen kasteli maata vähäsen, mutta kasteluauto katuja jyrrää, lisää vettä kadut kaipaa, että ei kaikki pöly ilmaan lentäisi.
    Saimaan pinta on 15 senttiä alle normaalin, ei tunnu suurelta, mutta vaikutusta on niinkin suuresta järvestä on kysymys, kyllä ne laiturit monessakin kohteessa kuivalle maalle jäävät.
    Huoli tuntuu olevan veden vähenemisestä kuin näinä päivinä aiheeksi tulleelle turvallisuusriskille.
    Luottamus kaiken suhteen on kadoksissa ja nyt pitää varautua kaikkeen mahdolliseen, pelkoalietsotaan.
    Kallis sana tuo turvallisuus, siihen pitää rahaa löytyä, vaikka velan ottamisella, enää ei voi luottaa siihenkään, ettei rauhaa rakastavalle maalle kukaan hyökkäisi. aikpihin on eletty.
    Ikävältä tuntuu, kun aamulla radion aukaisee sieltä kuuluu vaan uhkauksia joka puolen.
    Onneksi on juontajia, joilla huumori kukkii ja joskus pääsee jopa nauramaan jutuilleen;)

    Radio kertoi senkin, että Espanjalla menee hyvin, kasvat yritykset kaipaa työntekijöitä ja nyt onkin suuri määrä paperittomia saanut oleskeluluvan maahan.
    Milloinkahan suomessa tulee aika, että kaikille työtä riittäisi ja voisimme työllistää vielä kaikki maahanmuuttaneet?
    Mitä tapahtuukaan, jos emme veloista pääse, siinä miettimistä monelle, onneksi minun tietoni ei riitä siihen hommaan ja välillä käy ajatus, että löytyykö ollenkaan niin viisasta miestä/naista joka tämän yhtälön selvittäisi.
    Siinäpä olisi vakavaa pohtimista monellekin.

    Palataanpa tähän meidän arjen keskusteluun, hiljaista on, mutta kai se hyväksi koetaan, ainakin herjan heitto on vähentynyt, se on kai tulosta tuosta numeroinnista.
    Ehkä tämä kevään tulo on rytinän aikaan saanut, kaikki ikävä lumienalta paljastunut ja nyt kiire saada paikat kuntoon.
    Toivoisin minäkin, että nurmikkojen puhdistukset alkaisi ja pääsisi niin mukavaan ikkunan pesuun.
    Tytär lupaili tulla kaveriksi, nyt mökillään haravoinnilla itsensä väsyttää, yritin hillitä intoaan, mutta toisaalta itseni muistaen, kyllä se halu saada opaikat kuntoon oli minullakin.
    Olisipa mantereessa mökkinsä voisin minäkin mennä jotain kunnostustöitä tekemään, saareen ja muhkuraiseen maastoon en kaipaa. jos sinne menisin, kai pomon tehtävät ottaisin, kokemuksen äänellä ohjaisin.
    Ensi viikolla pääsen kyllä minäkin multaa jakamaan, puutarhuri kertoi kasvun olevan siinä mallissa, että ensi viikolla taimet tulee, multasäkit jo parvekkeella odottaa.

    On melkoisen vähän noita aloituksia, nurkan taakse aina nojatuolikin katoaa, mutta helppohan tämä sieltä on nostaa.
    Mainoksia aivan mittatavasti esiintyy, tai otsikoita haluaville niitä on tullut paljon lisää, saapa nähdä miten kauan näillä eväillä mennään, no kaikki sanoisinko hyvä, katoaa.

    Saunassa taas pukuhuoneessa istuen maailmaa ihmeteltiin , omia ajatuksia esiin tuotiin ja hauskaakin keksittiin.
    Siitä on tullut jo tapa, mitä aina kaipaa.

    Nyt miettimään taas jotain hyödyllistä järjestelyä, hyllyni olen jo läpi käynyt, valokuvat järjestyksessä, mutta eipä tuota pölyä puutu, kai sitä on jostain laatikon nurkasta ruvettava etsimään, tiedä vaikka kauppaan innostuisin, alkaa jo puutoksia olemaan.
    Kohta alkaa torielämä, jos sinnekin vielä tieni löytää.
    Katselen noita naapuritalon pensaita, vihreyttä jo havaittavista ja vasta huhtikuussa ollaan, mikähän onkaan kesän kohtalo tänä vuonna, yllätyksiäkö?

    Pistäytykää joku sananen heittämässä, jos kiire tilaa sen verran antaa, nauttikaa tästä aikasiesta kevään esiin tulosta.
  9. Huomenta, pohjoinen taivas pilvillä täyttyy, näinköhän saadaan vettä, hyvä olisi, ei jatkuva auringon paahde vain hyvää tee.
    Kuuntelin taas radion antia, katupölystä ja siitepölyistä puhuivat, iso haitta allergisille, ei pieni kiusa muillekaan tämä pöly ole.
    Leppä kukkii ja koivun kukinnasta ei suurta harmia kai tulekaan, näin arvelivat asiantuntijat.
    Kaikesta ennakoidusta havaitsemisista uhkien ilmaantuessa myös puhuivat, maalla kuin merelläkin.
    Paljon noita uhkia tuleekin, aina vaan lisääntyvät ja vaarat suurenee, euroja kuluu näidenkin asioiden ylläpitoon.
    Elämä kumminkin jatkuu, uhkienkin alla ja hyvä niin, ei pelko ole hyvä seuralainen, varovaisuus jokaisen omalta osalta on tarpeen.
    Ei kykene nykyiset vallanpitäjät rauhaa aikaan saamaan.

    Keväisiä merkkejä tutkaillaan me tavan ihmiset, aina jotain uutta havaitaankin, sitä se kevät tuo tullessaan.
    Ramoona taas kertoi hyvät kevään tuovat terveiset niin kukkien ilmaantumisista kuin lintujen maahamme saapumisista.
    Itse olen havainnut lokit jotka kattojen yllä liitelevät, monen asukkaan harmiksi, sillä tehdessään pesän talonkatolle saa aamuisen herätyksen hyvin aikaisin.
    Myös poikasten varttuessa ovat aika ärhäkästi kulkijan päälle hyökkäämään.
    Saapa nähdä tulevatko pääskysetkin etuajassa, osaavatko huomata aikaisen kevään?

    Tuo on varmaan ihan hyvä tapa jos siihen on tottunut, siis tilata koko kuukauden tarvittava kotiin.
    Poikani sanoi minullekin tilaa tavarat kotiin, mutta en vielä ainakaan, koska teen ne harkinnat useinkin kaupan hyllyjen välissä.
    Se pieni liikunta myös siinä pakolla tulee, josta taas tytär muistaa huomautella, tee pieni lenkki joka päivä.
    Kivahan se on, että mahdollisuuksia on moneen ja jokainen oman tapansa saa valita.
    Kerran viikkoon minäkin pyrin kaupassa käymään, kuivavarastoa täytän ja kotoa löytyy nykyisin kaikkea, kun jotain vähenee, uutta hyvissä ajoin tuon lisäksi.
    Pakkaseen tuoretavarat aina laitan ja sieltä sitten valmistan tarpeen mukaan, useinkin valmistan muutaman päivän ruuan kerralla, hyvin suunniteltu on hyvä kodin hoidonkin suhteen.

    Anot olen kanssanne samaa mieltä asioiden hoidon suhteen, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja hyvän mielen siitä osapuolet saa.

    Mittarista näin lukeman 17 astetta puolenpäivän jälkeen, kyllä hieman arveluttaa, näinköhän saamme vielä kokea kylmääkin?
    Asia mikä toimii, ei meidän tahdon mukaan, kaiken joudumme vastaan ottamaan.
    Taas päivää kuluttamaan ja illalla odottaa sauna ystävien seurassa.
  10. Huomenta uusi päivä taas aluillaan, mitäpä illalla saammekaan tietoja saaneemme ja mistä?
    Maailmalla tapahtuu, presidentti matkustaa ja vaikuttaa, toivottavasti kappoja syntyy.
    Nyt kertoivat radiossa, että Yle ja MtV ryhtvvät toimiin piilomainonnan suhteen, nykyisin onkin paljon nimeä saaneita julkkiksia, jotka tämän tavan mukaisesti joutuvat mainostamaan, ei siis omia tuotteitaan.
    Muutenkin kaikki mainonta alkaa epäilyä herättää, ostetaanhan tuotteita kuin sikaa säkissä.
    Toivoisi kivijalkakauppojen jalansijaa enemmän saavan.
    Näitä huijaajia tuntuu maailma olevan pullollaan, mitään häpeää ei tunneta, kun rahan saamisesta on kysymys, julkista varastamista tämä on ja siitä sitten kärsivät ostajat, kuin myös rehellisesti toimivat yrittäjät.
    Varoituksia jaetaan, mutta ehtiikö ne jokaisen korviin ja erottaako ostaja kaikkia huijauksia.

    Tuota hienoa säätä varmaan joka puolen suomea ja iloiset ilmeet kulkijoilla melkein poikkeuksetta, huikataan jopa jotain päivän säästä, matkaa jatkaen.
    Tuo litujen liverrys kyllä liikenteen meluun katoaa, mutta jos lähellä on puisto, sinne voi niitäkin kuulemaan istahtaa.
    Usein istahdan pienen puistikon penkille, mikä tontin rajalta jatkuu, siinä lintuja ja liikennettä seuraten kulutan aikaa ja tunnen elämän sykkeen.

    Hiukan haikeana lueskelen Paloman ja Eliaanan kukkalöytöjä, sitähän se on keväisen luonnon tulon seuraaminen, kyllä sitä aina mökille mentyä kävi kierroksen tekemässä, mitä uutta olisikaan esiin tullut.
    Vuosi vuoden jälkeen esiin putkahtivat ja lisää leviten takasivat jatkuvuuden.

    Hyvä että tutkivat Eliaana., vaikka pelko mahdollisista huonoista tuloksista onkin taustalla, mutta näin hoidot aikanaan saadaan käyntiin, jos joku antaa aihetta moiseen.
    MdK:lla samat toimet, hyvin olet asennoitunut sinäkin mahdollisiin hoitoihin.
    Kyllä miniäsi on yhtä rohkea ja myönteisesti ajatteleva kuin anoppikin on, poikasi on löytänyt rohkean naisen vaimokseen.
    Toivoisi, että tällä kertaa helpommalla pääsisi.
    Minunkin miniällä on takana syöpäleikkaus, viisi vuotta on ohitettu, ja hieman levollisemmin voi elämäänsä suunnitella, mutta syöpä on petollinen kaveri, takuuta ei voi antaa, toivoa vain, että hyvin menee.

    Oli minunkin parvekkeella eilen varmaan yli kaksikymmentä astetta, pois oli lähdettävä, liian kuumana helotti.
    Lasin läpi paistaen vielä kuumemmaksi tulee.
    Nyt jo aletaan vettä toivomaan, kylvökset varmaan tehty ja itäminen sitä vettä kaipaa.
    Vesitilanne muutenkin oli puheenaiheena uutisissa, veden hinta on liian halpa suomessa, liki puolella pitäisi nostaa, että putkistot ja muut laitteet saisi korjattua, vesilaskun hinnan nousu siis odotuksissa.
    Käyttämisen vähentämistä kehotetaan, aika huoletonhan se on meillä täällä, missä vettä on totuttu olevan.
    Tuo jälkien korjaaminenkin juuri noilla festareilla ja muilla ihmetyttää, nuorien tulevaisuus siinäkin kysymyksessä, itse eivät asiaa sisäistä.

    Tässäpä tämän aamun esiin tulo, nyt odottelen teitä toisiakin pistäytymään ja hymyillään vastaantuleville;)
  11. Kauniina jatkuu sää arkeen siirryttäissä, roudan sulaminen maasta kiirehtii sekin ja kohta istutushommat pääse tekemään ja pihan siivous onnistuu.
    Muistissani on vahvana se aika jolloin sain tonkia ja seurata kasvun edistymistä mökilläni.
    Pientä mullan kanssa touhuilua kuitenkin saan kokea, tuon parvekkeen kaunistamisessa.

    Kuuntelin aamuradiota ja syöpäasiantuntijoita haastateltiin ja heidän sanomansa surullinen oli.
    Suomi on jäljessä muiden maiden syöpien hoidossa, kertoivat liian myöhään tutkimuksiin tulemisista ja myös vähäisen taudin selville saatavat tutkimukset liian hitaasti toimi.
    Keuhkosairaudet usein jää viime tippaan ja selviäminen heikentyy.
    Minulla on ystäväpariskunta, mies sairastui niskansa kanssa, kävi monena päivänä vaivaan apua pyytämässä, kunnes viimein lääkäri määräsi kuvauksiin ja tulos sellainen, että heti Kuopioon siirrettiin.
    Oli muutamasta millistä kiinni etteikö halvautunut ja jatkossa selvisi, että keuhkosyöpä on jo pitkälle levinnyt.
    Hoidoissa on käynyt päivittäin ja päätä ei pysty suorassa pitämään, vellit ja muut soseen omaiset ruuat saa syötyä, pureminen ei onnistu.
    Haastateltavat sanoivat, että kuvauksien teko olisi tärkeä jo epäily vaiheessa, ja jatkotutkimukset tulisi suorittaa, mutta monta kertaa ne jää, suurien kustannusten vuoksi.
    Näitä ikäviä uutisia radiokin tarjoaa.
    Hyvinvointialueitakin on monenlaisia, toisissa tutkimukset onnistuu, toissa ei, tämän totesivat haastattelijat.

    Mdk asenne on hyvä, mitä terveyteen tulee, kyllähän pienet kolotukset ikäämme liittyy, mutta aina kuitenkin olisi hyvä käydä testaamassa, puhun tässäkin itselleni, kun pitäisi ja pitäisi, mutta tässä vaan istun.
    En oikein osaa sanoa onko pelkoa siitä, että jotain hoitoa tarvittavaa ilmaantuu, kun ei nämä nykyiset vaivat elämää kiusaa.
    Olen varmaan kymmeniä vuosia polvistani maininnut, yhtään kuvausta ei ole tehty lääkärissä käydessäni, no nyt en leikkaukseen suostuisikaan.
    Olen myös opetellut ajattelemaan, että ikä jo puoltaa pois nukkumista.

    Minulla myös kävi takavuosina Jehovan todistaja, mutta ystäväksi koin, en muista mistä puhuimme, ei kuitenkaan käännyttänyt minua.
    Vielä vuosien jälkeen tavatessamme kyselee vointia ja hymy on herkässä, ei haitannut vaikka hänen mielestään ehkä uskoni oli vailinainen.
    Tuo lukupiirin yrittäminen jää pakosti syksyyn, kun toiminnat kesälomille lähtee ja kun miettimään rupesin, että tokkopa tuo onnistuisi.
    Lapsille lukeminen ehkä onnistuisi, mielikuvien avulla voisin mielenkiinnon herättää, eläytyisin varmaan satuun siinä kuin lapsetkin.
    Kyllä on pohdittuani kaikki tällänen aika ohi mennyt, tyydyn vain omaan seuraani ja teille puran tuntojani.

    Tuosta kiipeilystä tuli mieleeni, että jaksaisin ikkunani pestä itsekin, mutta kiipeily uhkaava haaste on.
    Auki saadakseni on pakko tikkaille nousta, muuten pesu kyllä lattiatasosta onnistuu.
    Yritän hillitä himojani sen verran, että nurmikot ehtisivät puhdistaa, sillä alakerrassa asustan ja kaikki pöly ikkunoihini heti nousee.
    En raaskisi tytärtä mökiltä kutsua, heille se on niin mieleistä olemista, tulee kyllä, jos pyydän.
    Mietin sitäkin, jos pesemättä jätän, eihän ne kauan puhtaana pysy kadun reunalla, en vaan tykkää sälekaihtimista.

    Tulihan jo purettua mietteitään, jos niitä nyt niiksi voi kutsua, kunhan höpötän.
    Nyt sään ihanuutta ihastelemaan ja aurinkoa ottamaan, pienissä erin minäkin, seuraten ihon kuntoa.
    Iloa valon lisäksi toivottelen;)
  12. Sunnuntaiaamun rauhaa, ei liikennekään häiritse, mitä näin aamusta hyvin vähän onkaan, kaikki varmaan pidempään nukkuu.
    Itsellänikin pitkään herääminen meni, puoli yhdeksän kömmin ylös, luulisi pirteyttä päiväksi riittävän.
    Laskin palstan aloituksia, vain kahteenkymmeneen pääsin, aiemmin puolta enemmän oli, onko kirjoittamisinto kadonnut, vai aiheetko puuttuu?

    Katson ikkunasta kun naapuritalon rouva pientä koiraansa ulkoiluttaa, rollaattorilta kulkee, mutta hyvin onnistuu askellus molemmilta.
    Mielellään juttelemaan rupeaa, jos kohdalle sattuu, kertoili miehensä vuodepotilaana olevan ja hän omaishoitajana toimii.
    Heillä on tuo pieni koira ja kaksi kissaa, varmaan iloa, joskin töitäkin lisäävät, miehelle tuo koira on iso ilo, aiemmin itse lenkitti.
    Näitä selviämistarinoita useinkin kuulee ja omat asiat niin mitättömiksi muuttuu, kun kuuntelee toisten elämän kulusta.

    Ehdin jo mielessäni ajatella Eliaanan kohtaa, josko sairaus on vallan ottanut, mutta ilo oli viestisi nähdä ja kuulla elämäsi sujumisesta ja siinä ohessa Väinönkin mökki elämästä nauttii.
    Katiskan järveen laitto oli keväisin mukava kokemus ja se saaliin saaminen iloa lisäsi, taitaa taas kalakukonteko lähestyä, jospa minäkin osani saisin.
    Vävyni ei katiskaa ole hankkinut, isoja kaloja vaan pyytävät verkoilla, suuri järvi on kysymyksessä luulisi ahventakin siellä uivan.
    Naapuri kertoili eilen, että haravointi ja maan kunnostus ei vielä onnistu, maarouta on vahva, vaikka aikainen kevät onkin.
    Toivotaan että sama jatkuu, eikä takapakkia koeta.

    Sain kutsun retkelle Kuopioon, vastuuhenkilöitä matkalla palkitaan, muistivat minunkin osuuteni aiemmin ja tarjouksella muistivat.
    Kieltäydyin vedoten huonoon liikkumiseeni, vaikka olisi mukava ollutkin tavata näin muita mukana olleita niiltä vuosilta, kun jotain ryhmää minäkin vedin.
    Monessa mukana olin käsityöt, laulu, emäntäryhmä ja ohjelmaryhmä, paljon aikaani kulutin, pelkäsinkin miten onnistuu kaiken pois jättäminen, mutta melko hyvin olen sopeutunut.
    Nyt kaikelle suunnittelulle/ tekemiselle tulee este, mitään en tarvitse ja lapseni tarpeet olen jo täyttänyt.
    Kaksi melkoisen kookasta laatikkoa on sukkia täynnä, ehkä ensi joulun tullen jonnekin lahjoitan.

    Tuota demeterin mainitsemaa lukupiiriä jo mielessäni ajattelin, mitä jos sellaisen kutsuisin kokoon, olen mielestäni selkeä puheessani ( sain kehuja ollessani elokuvateatterin kassana ja puhelin tilaajille vastailin) ja voisin lukea toisille ja sitten viritellä keskustelua yhdessä, olisikohan tulijoita, sen jaksaisin kyllä vetää ja paikkakin olisi lähellä.
    Tässä voisi omakin lukemisen taito kasvaa ja saisin yhden ajankulun itselleni,
    No mietintämyssyyn.
    Mitähän Mdk;koolle kuuluu, toivottavasti lääkitys hänellekin auttaa, että jaksaa reipasta eloaan toteuttaa.
    Ano 00086 noinhan se on, alakulot tulevat ja menevät, ainakin minulla.
    Kiitos kannustuksesta Ano 00087, niinhän se on, ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki, mieli vaan tulevassa ja jaksetaan.

    Kaikille mitä ihaninta päivää toivottelen ja hymyä kasvoille siitä ihastuu kanssakulkijatkin.
  13. Huomenet viikonloppuun ja kauniiseen säähän, kyllä meitä nyt hellitään.
    Kyllä se on ihmeellinen tuo auringon paiste, vaikka alakulo meinaa kotiutua, ulos katsellen taivaan kirkkaus ja lintujen kisailu pesäpaikan etsimisen ohessa mielen nostaa.
    Lueskelin puutarhurin kirjettä kukkien ja muiden istutusohjeista ja muutakin kasvun eteen tehtävistä toimista ja totesin, että en taida mikään taidokas ollakaan, virheitä olen tehnyt monen kasvun loppuun saamisessa.
    Ohjeet oli tervetulleita, nyt vaan taimia odottelen, päästäkseni sormet multaan työntämään.
    Oppia ikä kaikki, vähä kastelu parempi, kuin litimärkä.

    Lauantaiaamun onnittelut soivat radiossa ja pitkästä aikaa kuului Rautavaaran Päivääkään en vaihtaisi pois, aloinpa tuota miettimään, sanoja siis ja mietteliääksi veti.
    Olisiko minulla jotakin minkä haluaisin vaihtaa, tulihan niitä mieleen, mutta haluaisinko vaihtaa, en varmaan, kaikki on elämän kiertokulussa olleet paikallaan ja jotain kai niistä on oppinutkin.
    Sen mitä on tehnyt, on ollut koulunkäyntiä tähän päivään asti ja jatkuu loppuun asti, aina on erehdyksiä sattunut, mutta suuremmasti ei rikkomuksia ole sattunut.
    Lainkuuliainen tunnen olevani ja ihminen toisille saman lajin eläjille.

    Noin se on, Anot 00084 ja 00086 tuo masentuminen on aivan liikaa päivän puheissa, minullakin, pienialakulo ei masennukseen viittaa ja kohdallani tiedänkin, että ohi menee hiukan hipaisten se masennus.
    Kun mukana ei alakulossa kolotukset ole, helppo on sivuuttaa, kun mitättömiksi jää.
    Surullista kuitenkin on, että jo nuorena nuo masennukset tuhoaan tekee, kun elämän pitäisi ihanaa olla.
    Kuuntelin Janne Tulkin laulua aiheeseen sopivana," jos joka päivä en muistakaan sanoa, rakastan sinua," on se jatkuva tunne kuitenkin, uskon, että useimmiten näin on.
    Tykkään Tulkin sanoituksissa lauluissaan.., nykyisissä laulajien kappaleissa ei osuvia sanoja löydy.
    Asiaa puhut Ano 00083:kin puuhaa ja mieleisiä harrastuksen kohteita ja mieli kirkastuu.

    Nyt olen tehnyt hyvän päätöksen, kun katselen ympärille en mitään pakottavaa tunnetta löydä joka viikkoiselle siivoamiselle, joten yritän hillitä tuotakin intoa, suunnata sitä tärkeämpään, en vielä tiedä mihin, mutta eiköhän sekin löydy, olen ollut koko elämäni "suuri" suunnittelija.
    Niinhän se taitaa olla kaikilla, että yhä useammin omia tekemisiään menneiltä vuosilta muistellaan ja tyytyväinen olen siltä osin itsestäni, paljoon olen ennättänyt.
    Ihana, että on muistot ja muistaminen vielä melko hyvin asioita mieleen tuo.

    Nyt kuitenkin imuri käteen ja pölyjä pussiin keräämään, ehkä on pölyn poistaminen nyt kohdallaan, pinnata kyllä meinaan tutuista tavoistani, katsotaanpa miten osaan.
    Uuniin kiirehdin laittamaan peruna ja makaronilaatikot, siinä monelle päivälle ruoka valmiiksi tulee.

    Tyttäreni ilmoitti olevansa tyttärensä mökillä koiran vahtina, kun omalle mökilleen eivät päässeet, rannoilla vielä jääesteet, mutta kohta heitä ei kaupungista tavoita, heille mökki on elämän nautinto, niin se oli aikoinaan minullekin.
    Iloa, elämän sujumisesta ja auringon paisteesta teille kaikille.
  14. Huomenta uusi aamu ja uudet kujeet, ehkä ei kujeita kumminkaan, mutta huomattavasti parempi on mieli.
    Mdk kirjoitus sai ajattelemaan minutkin, joka työtä tekee aina ja voimiaan kuluttaa , ei masennuksiin putoa
    Miettimään laittoi tuo sairautesi, onkohan minulla sama vaiva, kun rintalastassani usein kipua tunnen, lääkärit on vuosia tutkimatta asiaa, niskavaivojani syyksi epäilleet.
    Itsesääliä oli eilinen marmatukseni, nyt jo paremmalta näyttää.
    Ehkä tuo olo tulee väliin siitäkin, kun aivan laiskaksi rupeaa, mutta ongelma on siinäkin, kun tekemistä ei keksi.
    Tuli mieleeni sekin, miten paljon on perheitä jotka eripuolilla maailmaa asustavat, näkevätkin vain kesälomilla, minulla suuri osa jälkeläisistäni asustaa lähellä

    Tuo joka viikkoinen siivous on vähentynyt joka toiseen viikkoon, olen huomannut, että pölyä ei tyystin pois saa, joten elän nyt pölyn parissa pari viikkoa.
    Minullakin on niskatuellinen tuoli, missä viihdyn liiankin hyvin, tosin puikot kyllä työn tahtia määrää, harvemmin ihan jouten istun.
    Oikein hyvä , kun oman juoma astian olet hankkinut, koira tarvitsee omansa ja tuo veden litkiminen on hyvin suotavaa meille vanhuksille;)

    Noista omaishoitaja tehtäväkentästä hyvin vähän tiedän, en vanhempianikaan joutunut hoitamaan, omillaan selvisivät, toivon itseni kohdalla sama tapahtuvan.
    Sivusta olen seurannut ja todennut hyvinkin vaativaa ja raskasta olevan, kälylläni käy siivoojat ja hoitajat monta kertaa päivässä, mutta tytär kuitenkin joutuu paljon apua antamaan, asioita hoitamaan.
    Valitusta en ole kuullut vaikka ikää jo hänelläkin liki 70 vuotta.
    Ystäviltäni olen kuullut surullista kertomaa, miten tiukilla ovat, voimavarojensa rajoilla, mutta hoitokotiin ei vaan paikkaa löydy.
    Voi olla myös se, että sitä rakasta kumppania ei ihan hevillä kodista mihinkään halua.
    Ei valoisalta näytä tulevaisuuskaan, aika usein vedotaan lasten huolenpidon suuntaan, sekään ei hyvältä kuulosta, nykyihmiset kiireisinä omien velvotteiden kanssa.
    Muutenkin tuntuu pahalta ajatella, että rasituksena lapsille olisi.

    Nyt lopuksi kehuskelen suomalaista saunaa, ei sellaista muualta löydä, siellä on vuosikymmeniä lapset tehty ja sairaudet paranneltu, eipä voi olla uskomatta sen tehoon;)
    Viikonloppu edessä ja lupailivat lämmintä säätä, mikäs onkaan elellä.
  15. Huomenet kauniiseen aamuun ja liputuspäivään,,Agricolan päivää juhlistetaan.
    Mitään ihmeellistä ei nyt näköpiirissä, jotain touhuilen, tunteakseni olevani elossa,);)

    Kyllähän sitä intoa pitäisi löytyä jos vaikka mihin hommaan, mutta eipä vaan ole innostuksesta tietoakaan, ikkunan pesu muistuttaa, mutta ei houkuta.
    Mistäpä sitä tarmoa etsisi, olen elämäni niin helpoksi tehnyt, että nyt ei löydy innostuksen kohteita.
    Onko elämässä taantumuksen ajat edessä, mikään ei sytytä.
    Käsillä tekeminen, eli askartelu houkuttaisi, mutta en tarvitse mitään, niin sekin into häviää.
    Kai sitä vaan sukkia neulon, koko maailman miehille, kun muuta en keksi ja jotain kuitenkin pitää tehdä, onkohan tämä sitä yksinäisyyden esiastetta.
    No olkoon mitä on, ehkä tästä joku yllätys pelastaa;)

    Ihmettelyä riittää teidän toisten kohdalla, mistä intonne kaikkeen riittää, Ramoona jaksaa aina ihastella ja laittaa kaikkea kaunista, ja korppis uhkuu halua tehdä vaikka mitä.
    Selasin viestejä ja huomasin tuon lehmän kuivatetun lannan Mdk mainitsemana, pitäisiköhän sitä ruveta kyselemään, varmaan kasvu olisi voimakasta sen tiimoin.

    Radiostakin uhkakuvia eläkkeiden tiimoilta esiin toivat, no ei sekään mitään hyvää lupaa tulevia eläkeläisiä kohtaan, ehkä suuret eläkkeet saisi pientä siivousta tuntea, mutta pienillä eläkkeillä elävät ei huononnuksia kaipaa.
    Kyllä keinoja olisi keksittävä tasapainon saavuttamiseksi, mutta ei pienituloisten kohdalle kaikkea voi laittaa.

    Ikkunasta katsellen elämä sykkii, ihmiset tietävät tekemisensä ja kiiruhtavat työpaikoilleen , kauppoihin ja kuka minnekin, minä vaan toimettomana katselen.

    Uskon kyllä, että vielä löytyy jotain minunkin voimillani tehtävää, en jaksa uskoa tähän tilaan , että pysyvää olisi, kumpahan vain valitan.
    Ehkä huomenna on jo suunnitelmia löytynyt ja kaikki hyvältä näyttää, sitä odottelemaan tässä rupean, kivaa päivää toivotan, elämisen halua teille toisille, kuin itsellenikin.
  16. Huomenta ja jo puoleen viikkoon, kohta taas viikonloppu, aika rientää.
    Kevään tulo myös kiirehtii, enää ei lumikasojakaan silmiin pistä, kaikki sulaneet
    Nyt odottelen silmujen ilmestymistä puihin, kaunis vihreys niistä jo syntyy ja aivan kuin huomaamatta, puut on lehdessä.
    Taimilähetystä odottelen loppukuusta, multaa jo haalittu, aika iso sekin revohka, mutta jos kaikki onnistuu, iloa silmille löytyy.
    Eilisen sateen jäljiltä aloitamme vuorostaan kauniin päivän, tosin tuuli melko kylmältä puolen puhaltelee.

    Ano 00063 kyselit orvokkeja, ainakin anoppini haudalle oli kummi-tyttöni niitä löytänyt, kaunis oli asetelma, kevään airuita orvokitkin.

    Demeter kilpirauhasvaivoista mainitsi, minä en osaa vaivaani oikein mihinkään yhdistää, no painon suhteen varmaan hyvin toimii, ei kilot putoa vaikka vettä vaan joisin.
    Niskassani kipua tunnen jo tässä koneella istuen ja niskatuki telkkain ääressä, mutta tuskin tuota kilpisrauhasen vaivaa voi niihin yhdistää, minulla kaiketi lääkitys kohdallaan.
    Mdk kokeiden tuloksia odottaa toivotaan, että kaikki järjestyy harmia tuottamatta.
    Ajattelen joskus lääkäriin mennessäni, on helpompi kertoa ne seikat mihin ei koskaan
    koske, sillä melkein koko keho jotain vaivaa kokee.

    Ihmettelen tuota touhujesi määrää korpikirjailija, miten ehdit ja jaksat kaiken vaivojesi keskellä?

    Savinaamioita kylpylöissäkin tehdään, tehoa en ole huomannut, mutta tarvitseeko niitä ryppyjä pois saadakaan, rehellisesti ne on hankittu ja annetaan nuorten loistaa ihonsa kanssa.
    Antakaa vaan nurmien olla vähän aikaa rumina, sitten ruoho pinnat kaunistaa, kukkapenkit on kyllä siistittävä.

    Tänään pelipäivä ja varmasti jotain hauskaa taas saa kuulla, hyvät kahvit ainakin nautitaan.
    Iloa päiväänne!