Mietteitä .

Kerron alkajaiseksi, että joka aamuinen viestin kirjoitus aloitti päivän ja nyt jotakin kaipaan.
Vaatimatonta kerrontaa, oman elämän sujumista, mitään muuta osaavien tapaan en pysty antamaan, se on jo monta kertaa tullut ilmi.
Kuitenkin kaikki mukavat vastaukset antoi intoa jatkaa ja päiväni hyvin alkoi.

Olen lukenut muita ketjuja ja saanut palautetta monen suhteen, mutta kun jokaisella on oikeus kirjoittaa, olen vaan jatkanut.
Mitäpä ihmeellistä eläkeläismummon elämä sisältäisi ja niin aiheet on toistuneet, siitä on palautetta annettu.
Kuitenkin edellisen ketjun kulku oli tarkoitettu juuri näihin arkipäivän tapahtumiin ja kiitollinen olen ollut, kun viestejä on paljon tullut, antaen näin vastauksille tilaa.

Vastauksissa olen pyrkinyt jättämään pois henkilöön menevät, kirjoitus ja asia virheet, miksipä minun taidoillani niihin puuttuisinkaan.
Se että periaatteena on ollut aamun avaus, on mielestäni ihan hyvä, yritän vastailla viesteihin tämän avauksen viestissä, ja näin en näy joka hetki ketjussa antamassa olemassa oloni korostavaa aihetta, no sekin on katsottu pahaksi.
Tuota syytelyä ihmettelen, jos joku jää ilman vastausta, mutta vakituiseen kirjoittaneet ovat asian ymmärtäneet, peukuttelut (lukumäärä) ja muu tälläinen on sivuseikka, joskin voi joillekin olla paikallaan.

Olen yli kaksikymmentä vuotta viestejä kirjoitellut ja pääasiassa se on ollut mukavaa, antoisaa ja ajan kulumisen lisänä poistanut yksin asumisen harmeja.
Kirjoittajaystäviksi ollaan monen kanssa tutustuneet ja näin viestien välityksellä tapojenkin tunnettavuus on ilmi tullut.

Selvitykseksi joillekin mainitsen neljä nikkiäni, Pioni vähän aikaa, tuli toinen melkein samanlainen ja poistin omani.
SkillaN joka toimi toistakymmentä vuotta, poistin sen jostakin syystä ja uudelleen en sitä saanut,
See-la seuraava, taas poistin tilini ja nyt viimeinen on Hil-la, en sitä ole poistanut.
Varmaan kymmeneen sormeen mahtuu anona kirjoittamani, tämä selvitys aiheellinen, kun joku arveli minun käyttäväni monia nikkejä.

Ei tämän kummempaa, kunpahan pohdiskelen, kiitän kuitenkin kaikkia minut hyvin vastaanottaneille ja hyvää syksyisen elämän jatkumoa, talven tulokin lähellä.

197

1702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos kirjoituksestasi ja kaikista ihanista kirjoituksistasi ! En ole vakiokirjoittaja
      ketjussasi, mutta sen verran olen sitä lukenut, etten voi olla ihmettelemättä
      kuinka niin mukava ja lämminhenkinen ihminen kuin sinä saat jatkuvasti
      osaksesi aivan asiatonta ilkeilyä tietyiltä henkilöiltä. Itse olisin jo aikaa päiviä
      sanonut ilkeilijöille: "Pitäkää tunkkinne !"

Toivotan sinulle Hil-la kaikkea hyvää !

• Anonyymi

Onko täällä niinkin lapsellisia ja huomionkipeitä ihmisiä, että he vaativat joka
      päivä henkilökohtaisen vastauksen, vaikkeivät itse ehkä tee koskaan
      yhtäkään aloitusta ja tilittävät palstalle joka päivä vain omat syömisensä
      vastaamatta kellekään koskaan mitään, huomioimatta koskaan muitten
      kirjoituksia. Pääasia heille on, että saa omat tekemisensä esiin.
      Sitten ollaan marttyyriä, jos ei heitä mainita jokaisessa vastauksessa. . .

• Anonyymi

Jatka vain Hilla aloituksiasi ja päivittäisiä kirjoituksiasi kuten tähänkin asti . Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Ilkeitä ja kateellisiakin kommentteja ei kannata noteerata mitenkään vaikka ymmärrän että ne väliin raskailta tuntuvatkin. Ja pilaavat hyväksi tarkoitetut ketjut.

Hyvää mieltä jutusteluinesi tuot paitsi itsellesi myös monelle muulle jotka odottavat päivänavauksiasi tässä ikäryhmässä. Ei anneta pahan voittaa.

• Anonyymi

Hyvä ja valoisa aloitus Hil-lalta jälleen. Vastaan tähän vaikken nyt keksikään mitään erilaista ja älykästä sanottavaa. Päivän puuhailuni on kertonut jo parissa muussa ketjussa.

• Anonyymi

Edellisessä ketjusssako joku sekopää arveli sun kirjottavan monella nikillä?

• Miltei pari viikkoa tuli oltua kisun kanssa vanhassa kotona.
      Tihkusadetta oli päivänä muutamana, mutta lämmintä piisasi ajankohtaan nähden.
      Väinökin sai olla ulkona.

Pari pisemmänpuoleista koivua tuli metsästä järjestettyä polttopuunmittaisiksi pölleiksi latoon.
      Kyllä se vähän niskoissa tuntui. Oikealle ei pääkään kääntynyt eräänä päivänä.
      No sain sen taltutettua ihan kipusalvalla.
      Kaikenmoista touhua piisaa tässä syksyn mittaan.

Torstaiksi olen tilannut rokotusajan. Molemmat ajankohtaiset kyllä otan.
      Muutama vuonna olen ottanut, näin vanhaksi tultua, vaikken kyllä ole sairastanut edes tavallisia flunssia, kun joskus kauan sitten ja hyvin harvoin silloinkaan.

Jokusen jouluostoksen olen tehnyt, suvun pienemmille.

Nyt pääsee jo rapun eteen autolla täälläkin, saivat putkihommat siihen malliin, ei tarvi raahata painavempia pakaaseja kauempaa, eikä kellarin kautta.
      Väinö katseli ihmeekseen, kun ikkunan takana kaivinkoneen kauha heilui.

Iloa ja valoa toivottaen, näin pimeään aikaan kaikille.
      Myös tälle Hil-lan ketjulle.

• Anonyymi

On siinä tuhti täti kun kaataa koivuja ja vielä kirveen kanssa pilkkoo ne haloiksikin!

Onnittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siinä tuhti täti kun kaataa koivuja ja vielä kirveen kanssa pilkkoo ne haloiksikin!

Onnittelen.

Ehkä ei tuhti, vaan hyväkuntoinen ja aikaansaapa.

• Anonyymi

Mietin "pääni puhki".

• Kiitos Anot myönteisistä kommenteistanne.
      Nuorempama haloin Fiskarsilla, mutta näin, kun ikää on tullut, olen hommannut koneen halkaisuhommiin.
      Kädet eivät enää kestäisi kirveellä paukuttelua.

Kyllä sitä välillä tulee ajateltua, että kuinkahan kauan tässä vielä jaksaa, vai tuleeko loppu jaksamiselle yht´äkkiä.
      Sitähän me kaikki toivomme, että ei sitä kitumisaikaa tulisi.

Mietin sisartani, joka kuoli syöpään 2012 kesällä.
      Hän kävi hoidoissa ja minä kävin antamassa hoitojen jälkeisen pistoksen kotona.
      Kaikenkaikkiaan oli siunaus, ettei hällä ollut kipuja ja hän oli vain 2 viimeistä elinviikkoaan sairaalassa.

• Anonyymi

Jokainen kirjoittaja saa toivoa mieleisiään kirjoituksia yleisellä palstalla.

• Anonyymi

Anteeksi kuinka ? Voitko "suomentaa" ? Kelle niitä toiveita voi esittää ?
        Kuulutko niihin, jotka vain. odottavat, että muut kirjoittavat ja sinä arvostelet ?

• Anonyymi

OHO? 😀

• Anonyymi

Kiikkustuoli odottaa leppoisia mietteitä tähän ketjuun. Leppoisaa huomenta.

• Anonyymi

Leppoisan huomenen toivottajalle; Kiitos kutsusta.
        tulin vain ilmoittamaan, että ei ole tarvetta tänne jakaa mietteitäni.
        Tämän verran, kutsuun vastaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko tarpeellinen ilmoitus? Mitä sisältöä ilmoituksesi ketjuun antaa?

Loskainen aamu. Eilinen lumi sulaa tänään pois. Vesisadetta luvissa tälle päivälle.

Ihmiset ovat laittaneet jo kausivaloja, kivasti tuovat lämpöä pimeyteen. Joulukin tulossa, mistähän johtuu että joka vuosi on aiempaa vaikeampaa päästä joulutunnelmaan? Onkohan kaikki jo nähty ja koettu niin että kokemusten ja sisällön aiheet ovat haalistuneet? Jäljellä vain muutama aihe mistä joulumieli sitten kuitenkin joka vuosi tulee.

Tänään normipäivä rutiineineen. Mietin tuossa että veisinkö matot imuroinnin jälkeen tuulettumaan ja nihkeäpyyhkisin lattiat. Lisäksi pitäisi ottaa yhteyttä Th:n yksikköön koska omakannassa ei näy kirjausta puolitoista viikolla tapahtuneesta käynnistäni.

Valoisaa mieltä marraskuiseen pimeyteen!

• Anonyymi kirjoitti:

Pilvinen aamu, tätähän se marraskuun sää usein on.
        Viimeisen anon viestiin sanon, että oikeutesi on olla mietteitään jakamatta, minua helpottaa, kun voin joskus purkaa myös ajatuksiani.
        Ihmisinä olemme kaikki erilaisia, minä omasta minästäni vaan kertoilen,
        usein kuitenkin tulee mieleen sekin, miten tuiki tuntematon voikaan kertoilla totena minun ajatuksia, eihän se ole mahdollista, itsellenikin joskus yllätyksinä eteen tulee.

Olen herkistynyt ikäni lisääntymisen myötä ja paha mieli usein seurauksena aivan olemattomista asioista.
        Katselin eilen ohjelmaa korvessa eläneiden kertomana ja kokemuksia kaikki saivat, kuka mitenkin, minä en varmaan yhtäkään yötä olisi pystynyt siellä selvitä.
        Kolmekymmentäviisi vuorokautta voittaja jaksoi ja vielä vaan intoa olisi ollut jäljellä, kunto kovasti kuitenkin heikentynyt.
        Jaakonkin silmät kostui, kun voittaja Ville (olikohan oikein) kertoili voittorahojen kohteen, Ukrainan lapset, olisipa näitä ihmisiä enemmän, joilla sydän lämpenee heikommassa olevien hyväksi.

Kiitos teille toivotuksista mitkä lämmittivät kovasti, olen ihmetellyt minuun ilmenneitä epäilyä monesta asiasta, mutta olen yrittänyt sivuuttaa ne.
        Oman itseni tiedän, osaamattomuuteni, mutta silti rohkenen kirjoittaa, koska ei missään säännöissä kai lue, että täytyy olla täysin virheetön.
        Onneksi on paljon heitäkin, jotka lukevat viestini ja jättävät virheet huomiotta.
        Ajatus, aihe kai tärkein on ja monet sen osaavat nähdä viesteissäni, kiitän siitä.

Eliaana on yksi selviytyjä elämänsä jatkumossa, tarttuu hommaan kuin hommaan ja sitkeällä yrityksellä onnistuu, tämän minäkin omassa itsessäni jotenkin tunnistan.
        Tunnen iloa asioiden sujumisista, vaikka joskus vaikeaa onkin, nuo vaivat mistä Eliaanakin mainitsi meinaa puhtia alentaa.
        Suuremmilta kivuilta selviäminen tekee elämisestä siedettävän, aina vaan ei näin onnellisesti käy.
        Minun siskoni kuoli leikkauspöydälle, oli vasta 63 vuotias, juuri eläkkeelle päässyt.

Tuokin on aivan totta, että saa toivoa mieleisiään kirjoituksia, mutta ikävä kyllä aina ei onnistu, tulee paljon ei toivottuakin.

Nyt on aika siirtyä päivän haasteisiin, eilen aloitin valokuvien selauksen, aion poistaa kaikki ne kuvat, joita ei perilliseni tunne, säästän heiltä työtä jota kertyy paljonkin, kun aikani päättyy.
        Itselleni kuvat jotain kertovat, mutta harvoin tulee albumeita selattua, liikaakin elämä muistoja pelkästään alkaa olla.
        Kiva kun olette olemassa;)

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Viimeisen anon viestiin sanon, että oikeutesi on olla mietteitään jakamatta, minua helpottaa, kun voin joskus purkaa myös ajatuksiani.
        usein kuitenkin tulee mieleen sekin, miten tuiki tuntematon voikaan kertoilla totena minun ajatuksia, eihän se ole mahdollista, itsellenikin joskus yllätyksinä eteen tulee.

Olen herkistynyt ikäni lisääntymisen myötä ja paha mieli usein seurauksena aivan olemattomista asioista.
        Katselin eilen ohjelmaa korvessa eläneiden kertomana ja kokemuksia kaikki saivat, kuka mitenkin, minä en varmaan yhtäkään yötä olisi pystynyt siellä selvitä.
        Kolmekymmentäviisi vuorokautta voittaja jaksoi ja vielä vaan intoa olisi ollut jäljellä, kunto kovasti kuitenkin heikentynyt.
        Jaakonkin silmät kostui, kun voittaja Ville (olikohan oikein) kertoili voittorahojen kohteen, Ukrainan lapset, olisipa näitä ihmisiä enemmän, joilla sydän lämpenee heikommassa olevien hyväksi.

Kiitos teille toivotuksista mitkä lämmittivät kovasti, olen ihmetellyt minuun ilmenneitä epäilyä monesta asiasta, mutta olen yrittänyt sivuuttaa ne.
        Oman itseni tiedän, osaamattomuuteni, mutta silti rohkenen kirjoittaa, koska ei missään säännöissä kai lue, että täytyy olla täysin virheetön.
        Onneksi on paljon heitäkin, jotka lukevat viestini ja jättävät virheet huomiotta.
        Ajatus, aihe kai tärkein on ja monet sen osaavat nähdä viesteissäni, kiitän siitä.

Eliaana on yksi selviytyjä elämänsä jatkumossa, tarttuu hommaan kuin hommaan ja sitkeällä yrityksellä onnistuu, tämän minäkin omassa itsessäni jotenkin tunnistan.
        Tunnen iloa asioiden sujumisista, vaikka joskus vaikeaa onkin, nuo vaivat mistä Eliaanakin mainitsi meinaa puhtia alentaa.
        Suuremmilta kivuilta selviäminen tekee elämisestä siedettävän, aina vaan ei näin onnellisesti käy.
        Minun siskoni kuoli leikkauspöydälle, oli vasta 63 vuotias, juuri eläkkeelle päässyt.

Tuokin on aivan totta, että saa toivoa mieleisiään kirjoituksia, mutta ikävä kyllä aina ei onnistu, tulee paljon ei toivottuakin.

Nyt on aika siirtyä päivän haasteisiin, eilen aloitin valokuvien selauksen, aion poistaa kaikki ne kuvat, joita ei perilliseni tunne, säästän heiltä työtä jota kertyy paljonkin, kun aikani päättyy.
        Itselleni kuvat jotain kertovat, mutta harvoin tulee albumeita selattua, liikaakin elämä muistoja pelkästään alkaa olla.

Hiukan outo ajatus, että "saa toivoa mieleisiään kirjoituksiaan."
        Miksei toivoja itse kirjoita mieleisiään aloituksia, jotka ehkä poikisivat
        mieleisiään kirjoituksia ?
        En koe niin, että minulla on oikeus odottaa "mieleisiäni kirjoituksia".
        Ei kellään ole velvolllisuus ajatella miellyttävänsä juuri minua kirjoittaessaan.
        Mistä täällä voi tietää mikä ketäkin miellyttää ?
        Persoonalliset kirjoitukset on kivoja, jossa ei ole ajateltu "miellyttämisenpakkoa".

Hil-lan kirjoitukset ovat parhaasta päästä.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

"Oman itseni tiedän, osaamattomuuteni, mutta silti rohkenen kirjoittaa, koska ei missään säännöissä kai lue, että täytyy olla täysin virheetön."

Olet ihanasti tavallinen ihminen parhaasta päästä. Ei virheettömiä ihmisiä
        ole olemassakaan, vain ne, jotka sinulle ilkeilevät luulevat olevansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko tarpeellinen ilmoitus? Mitä sisältöä ilmoituksesi ketjuun antaa?

Loskainen aamu. Eilinen lumi sulaa tänään pois. Vesisadetta luvissa tälle päivälle.

Ihmiset ovat laittaneet jo kausivaloja, kivasti tuovat lämpöä pimeyteen. Joulukin tulossa, mistähän johtuu että joka vuosi on aiempaa vaikeampaa päästä joulutunnelmaan? Onkohan kaikki jo nähty ja koettu niin että kokemusten ja sisällön aiheet ovat haalistuneet? Jäljellä vain muutama aihe mistä joulumieli sitten kuitenkin joka vuosi tulee.

Tänään normipäivä rutiineineen. Mietin tuossa että veisinkö matot imuroinnin jälkeen tuulettumaan ja nihkeäpyyhkisin lattiat. Lisäksi pitäisi ottaa yhteyttä Th:n yksikköön koska omakannassa ei näy kirjausta puolitoista viikolla tapahtuneesta käynnistäni.

Valoisaa mieltä marraskuiseen pimeyteen!

Saithan aiheen kysyä?
        Että oli sillä jotain sisältöön vaikuttavaa.
        Tekstisi muilta osin, ohitan kommentoimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saithan aiheen kysyä?
        Että oli sillä jotain sisältöön vaikuttavaa.
        Tekstisi muilta osin, ohitan kommentoimatta.

Mitätön kommenttisi. Mieluusti ohita vaikka ei olisi tarvinnut erikseen kertoa ohittamisesta :D.

• Anonyymi

Meikäläinen veti "mietintämyssyn" päähänsä.

• Hyvä kun vetäisit, kerro mitä oivalluksia syntyi;)

Meillä ei lumesta tietoakaan, mutta kyllä se ehtii ennen joulua tulla ja pakkanenkin,
        sitten talvea elämme, toivossa on hyvä elää.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Hyvä kun vetäisit, kerro mitä oivalluksia syntyi;)

Meillä ei lumesta tietoakaan, mutta kyllä se ehtii ennen joulua tulla ja pakkanenkin,

Sitä tässä mietin saadaanko maailmanrauha Jouluksi.
        Mietintä jatkuu.........

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Missä ketjussa oli arvelu, että kirjoitat usealla nimimerkillä ja kuka niin arveli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ketjussa oli arvelu, että kirjoitat usealla nimimerkillä ja kuka niin arveli?

Kylmäkkö vinoili että Hilla tulee taas takaisin uudella nikillä, esim Villa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietintä jatkuu.........

Kyllä se voi tulla, kun A Stubbi sopii Afriikan kanssa ja kutsuu kaikki maailman riitapukarit Johannespurkkiin tän kuun lopulla. Riitapukareiden lisäksi kutsutaan kaikki muutkin maailman eri sotien ympärillä liekehtivät tyypit. Kaikki noudattavat kutsua.
        Aleksanteri lyö nyrkin pöytään - ja se on siinä. Maailma on vapautettu sodista.
        Tämän jälkeen kaikki valmistautuvat Joulun viettoon yhtymällä yhteiseen piirileikkiin ja laulamalla tonttulaulun: Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu ; tip-tap,tip-tap, tipppe-tippe, tip-tap - tiip-tiip-tap.

• Anonyymi kirjoitti:

Missä ketjussa lukee tuo arvelu?

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Ensi maanantaina pitäisi jonkinlaista lumisadetta tulla myös Helsinkiin. Tosin nuo päivämäärät ovat jo parikin kertaa siirretty aina vaan edemmäksi.

Toivottavasti jo maanantaina tulisi kaunis, valkoinen lumipeite.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietintä jatkuu.........

Ei varmasti saada, Stubb on pitänyt ja pitää tästä huolen. Juoksee ympäri maailmaa lietsomassa Venäjän vastaisuutta.

• korpikirjailija kirjoitti:

Sanoja tietää itse, ei ole tarkoituksella nimeä mainita, sanottu on paljon, ehkä paljon turhaakin.

En usko minäkään maailman rauhaan, mutta toivoa pitää olla ja toivon että Suomi ei mukaan joudu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tarpeellista kaivaa tuotakin asiaa ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmasti saada, Stubb on pitänyt ja pitää tästä huolen. Juoksee ympäri maailmaa lietsomassa Venäjän vastaisuutta.

Onpa kumma näkemys, Stubb ei lietso mitään venäjävastaisuutta, ne tekee sen ihan itse!

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Komissiokaverisi kylmätotuus kirjoitti noin 25.10.25 alkavassa nojatuoliketjussa 7.11 klo 12.24.56.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensi maanantaina pitäisi jonkinlaista lumisadetta tulla myös Helsinkiin. Tosin nuo päivämäärät ovat jo parikin kertaa siirretty aina vaan edemmäksi.

Toivottavasti jo maanantaina tulisi kaunis, valkoinen lumipeite.

Ai, kunpa tulisikin. Olisi vieläkin tunnelmallisempaa Tuomaanmarkkinoilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tarpeellista kaivaa tuotakin asiaa ???

Palstapirut kaivaa silmätkin päästä sotkeakseen mukavat ketjut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, kunpa tulisikin. Olisi vieläkin tunnelmallisempaa Tuomaanmarkkinoilla

Tuomaan markkinat alkavat kait 28.11. perjantaina.

Menen sinne joulukuun puolella vaikka enpä sieltä paljon voi ostella, jotain joulusyömistä ehkä. Mutta onhan siellä tunnelmansa. Viime vuonna ostin kalakukon.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Sanoja tietää itse, ei ole tarkoituksella nimeä mainita, sanottu on paljon, ehkä paljon turhaakin.

En usko minäkään maailman rauhaan, mutta toivoa pitää olla ja toivon että Suomi ei mukaan joudu.

Hyvää myöhäisiltaa sinulle Hil-la!

Kukaan ei ole kirjoittanut, että sinä käyttäisit useampaa nimimerkkiä.
        Jos käyttäisit aiempia nimimerkkejäsi, niin kyllähän sen olisi huomannut sokea Reettakin.

Jätetäänpäs taas pois kaikki vilunki ja pysytään tosiasioissa.
        Et maininnut nimimerkkiäni, koska tiesit kirjoittaneesi muunneltua totuutta.

8.11.2025 klo.23.36.56 kirjoitin seuraavaa.
        Aikoja sitten aloittaja-en muista-mikä hänen nimmarinsa silloin oli-kirjoitti jonkin kommentin, joka ei pitänyt paikkaansa ja minä kirjoitin sen olevan valhe.
        Kommentissani ei ollut mitään siihen viittaavaakaan, että käyttäisit useaa nimmaria.
        Tulkitsit viestini väärin joko tahattomasti tai tahallasi.

Tässä linkki aloitukseesi, josta tuo viestini löytyy.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19136171/nojatuolikiikkustuoli-miten-vaan)#comment-138611534
        Ole hyvä ja lue läpi koko aloitus.

kylmätotuus

• Anonyymi

Missään ketjussa ei tuollaista arvelua ole ja minuunhan se syytävä sormi osoittaa.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missään ketjussa ei tuollaista arvelua ole ja minuunhan se syytävä sormi osoittaa.

kylmätotuus

Tuossa on päivä ja kellonaika, jos muistisi pätkii!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

Korjaus: syyttävä sormi

kylmätotuus

• Alku EN oli virhe piti aloittaa Säälin..jne...

• Anonyymi

Itse kk tulit sitä paskaa levittämään taas! Vhjailet tietäväsi jonkun vääristelijän, varmaan kristallipallosta tai kysymsmerkin paikasta tiedät. Hilla on aikuine älykäs ihminen, häntä ei kukaan saa manipuloiduksi vaikka yrittäisikin. Johtopäätökset kitjoittajista tehdään heidän OMIEN viestiensä perusteella.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse kk tulit sitä paskaa levittämään taas! Vhjailet tietäväsi jonkun vääristelijän, varmaan kristallipallosta tai kysymsmerkin paikasta tiedät. Hilla on aikuine älykäs ihminen, häntä ei kukaan saa manipuloiduksi vaikka yrittäisikin. Johtopäätökset kitjoittajista tehdään heidän OMIEN viestiensä perusteella.

Vhjailet
        kristallipallosta
        kysymsmerkin
        aikuine
        kitjoittajista
        OMIEN

Sanat toistuvat viesteissäsi. En jatka kanssasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hil-la on "nähnyt" sellaisen viestin, jota ei ole olemassakaan.

kylmätotuus

• Hauskaa taas jakaa täällä kuulumisia Hillan avauksiin. Marraskuun sää on ollut ihan nautittava, kostea ja lauha, helppo hengittää , saa askeltaa reippaasti ilman liukastumisvaaraa. Hämäränhyssyhetki on tunnelmallinen, kynttilän sytytän ja useimmiten iltapäivän kahvihetki osuu siihen. Muuten sekä ulkona että varsinkin sisätiloissa on tehokas valaistus, turvallisuus ja mukavuus ennen kaikkea. Viikottainen uinti ja vesijumppa on jo verissä, se jatkuu ympäri vuoden, pysyy vetreänä. Joululaulujakin innostuimme harjoittelemaan laulupiirissä, tuli ihan "tilauksia" esiintymään. Isänpäivänä pääsimme nuorimmaisen perheeseen lounaalle nuorten kokatessa : kuharullia ja riimihärkää, passionhedelmäpavlova-jälkkäri ihan suussasulavan ihanaa.

Hilla aiot valokuvia hävittää. meillä nuo vaiheet vaihe on käyty läpi aikoja sitten, samalla muutettu tärkeitä kuvia digimuotoon. Tallessa olevat negatiivit ovat arvossaan, paperikuvat kun haaltuvat. 50 vuotta vanhat diakuvat ovat säilyttäneet ihmeen hyvin värinsä kunnon koteloissa säilytettyinä. Paljon on albumeitakin, niitä ei tietenkään lähetä purkamaan tai hävittämään. Olen teettänyt myös teemojen mukaisia kuvakirjoja Ifolorilla ja Rajalalla, lahjoiksi paljon antanut, joulukortit yleensä teen myös valokuvista.

Tietysti epäselvät kamerakuvat, joissa ei ole mitään erityistä, voin minäkin hävittää. Vanhoissa valokuvissa on myös paljon ajankuvaa ja historiaa, vaikka ihmisiä ei tuntisikaan. Maisemat muuttuvat, taloja puretaan ja muokataan, vanhat ajoneuvot ovat myös mielenkiintoisia, samoin työkoneet ja -välineet, vaatteet, kampaukset jne. Ennen otettiin paljon pönöttämiskuvia, kun istuttiin arvokkaina ykkösissä juhlan kunniaksi. Isälläni oli tapana näppäillä salaa myös esimerkiksi ruuanlaittokuvia, äiti motkotti kun tukka hapsotti, poski jauhoissa kesken leipomusten. Lasten leikeistä ja urheilusta on onneksi myös paljon tilannekuvia, olemme sisarusten kesken niitä kaikille teettäneet. Miehen lapsuuskodissa otettiin myös kaitafilmejä, niitä sitten miniäkokelaana sain katsella, millainen alakouluikäinen mäkihyppysankari ja vesipeto tuleva mieheni oli.

Nykyisin valokuvaus on niin vaivatonta ja hyviä kuvia saa kännykälläkin, tuntuu että valokuva ei samalla tavalla ole ainutkertainen ja säilytyksen arvoinen. Näitä minä reippaalla otteella välillä karsinkin, muuten kaikki tiedostot täyttyy. Kivaa on kuvata välillä järjestelmäkamerallakin, melkein kuin taidetta. :)

Mukavaa marraskuun jatkoa!

• Anonyymi

Minäkin olen perkannut vanhoja valokuva-albumeja. Tein lapsille niistä lahjaksi koosteen jossa kuvat vauvasta ylioppilasjuhliin. Loppuja paperisia kuvia hävitin koska ei niitä kukaan enää ota säilöttäväksi. Digikuvat ovat helppoja säilyttää ja perkata pois tarpeettomat. Kännykän kamera riittää meikäläisen kameraksi.

Hyvä valaistus sisätiloissa on oleellinen viihtyvyyteen vaikuttava tekijä näin pimeänä vuodenaikana. Ostin vasta olohuoneen nurkkaukseen jalkalampun jossa on lukuvalo erikseen. Mainio paikka nojatuolin viereen lukunurkkaukseen. Jalkalampun valo tuo pehmeää valoa olohuoneeseen. Ja lamppu ei ollut kallis.

• Mukavaa kun tulit kuitenkin vielä mukaan arkipäiväblogillasi, sinua olikin jo ehditty kaipaamaan.

Dalajoen alavirralla on satanut jäätävän kylmää tihkusadetta koko päivän lyijynjarmaalta taivaalta. Viikonlopuksi on kuitenkin luvatt jo mahdollsia lumikuuroja ja talvirenkaat on vaihdettu varmuuden vuoksi, nyt kun yölämpötilat ovat laskeneet, niin aamusta saattaa tiet ola liukkaat.

Pohjoisessa kauden ensimmäinen hukkumisonnettomuus: kirkas, lumeton uusi jää houkutteli luistelijan nauttimaan vauhdin hurmaa Kalixissa ja jää ei kestänyt.

Olemme ripustelleet syksyn ensimmäisiä kausivaloja ulos, rapun eteen ja parvekkeen kaiteelle. Muita joukoristeita emme laita ennen ensimmäistä adventtia, mutta toin tänään kaupasta ensimmäiset amaryllikset, vaalenapunaisen ja valkoisen raidalliset niihin on tulossa, toivottavasti jo joulukuun alkuun.

Puheen aiheena täällä on ollut hallituksen lakiehdotus pudottaa vankilatuomion alarajaa 13-vuotiaille. Mietityttää, että mitäköhän ne lapset,oli niiden rikos nyt mikä tahansa, oppivat siellä vankilassa muiden rikollisten seurassa, kun ei omaa järkeä edes vielä ole? Verkostoitumaan ja kouluttautumaan vielä pahemmiksi rikollisiksi?

• Anonyymi

Eikö niitä ollut jo varhaiskasvatuksessa saatu oikealle polulle?

• Mitäköhän signaaleja se antaa 13v rikolliselle, jos hän saa langata huumeita, ampua/puukottaa ihmisiä ja heitellä käsigranaatteja ... joutumatta mistään vastuuseen. Sehän olisi tavallaan vain lupa jatkaa tekojaan yhteiskunnan hyväksymisellä.

Kyllä arvelisin, ettei heitä laiteta vanhempien raskasrikollisten sekaan vankilaan, vaan nuorisovankilaan, suljettuun paikkaan pois jaloista vaarantamasta muita ihmisiä.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Mitäköhän signaaleja se antaa 13v rikolliselle, jos hän saa langata huumeita, ampua/puukottaa ihmisiä ja heitellä käsigranaatteja ... joutumatta mistään vastuuseen. Sehän olisi tavallaan vain lupa jatkaa tekojaan yhteiskunnan hyväksymisellä.

Kyllä arvelisin, ettei heitä laiteta vanhempien raskasrikollisten sekaan vankilaan, vaan nuorisovankilaan, suljettuun paikkaan pois jaloista vaarantamasta muita ihmisiä.

Meillä Suomessa ei nuorisovankiloita ole. Nuoret laitetaan erilliselle nuoriso-osastille. Jos tilaa ei ole, niin muiden vankien joukkoon.
        Nuorisorikollisuus on kasvanut ja Suomessa ei edes harkita ehdottomaan vankeuteen alaikäisen passittamista.
        Kai he oppivat koulukodeissakin "tavoille". Ainakin "hatkat" ovat olleet mediassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä Suomessa ei nuorisovankiloita ole. Nuoret laitetaan erilliselle nuoriso-osastille. Jos tilaa ei ole, niin muiden vankien joukkoon.
        Nuorisorikollisuus on kasvanut ja Suomessa ei edes harkita ehdottomaan vankeuteen alaikäisen passittamista.
        Kai he oppivat koulukodeissakin "tavoille". Ainakin "hatkat" ovat olleet mediassa.

Tilaa tulisi, kun ulkomaiset rikolliset lähetettäisiin kotimaihinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilaa tulisi, kun ulkomaiset rikolliset lähetettäisiin kotimaihinsa.

Se olisi ensisijaisen tärkeää. Kustannussäästöt olisivat huomattavat vaikka vankien siirto maksaakin. Silti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Persut yrittää ajaa sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se olisi ensisijaisen tärkeää. Kustannussäästöt olisivat huomattavat vaikka vankien siirto maksaakin. Silti.

Olisi tosi hyvä asia, ja lisäksi takaisintulokielto, koska ei sopeutunut eikä kotoutunut.

• Ruotsin vankilat eivät puolla hallituksen ehdotusta laiksi, joka todennäköisesti ajetaan läpi joka tapaulsessa.
      Kukaan ei väitä, etteikö 13-vuotias joka ampuu ihmisiä kadulla kuulu ottaa huostaan, eristää yhteiskunnasta ja saada hänet jotenkin parempiin ajatuksiin siitä mitä yhteiskunta hänelle voi tarjota ja mitä hän voi yhteiskunnalta odottaa, ja tietenkin mikä on hänen vasttunsa ja velvollisuutensa. En ole vain mitenkään varma että vankila on lapsen paras paikka oppia olemaan ihmisiksi.

• Sitä huostaanottoa sanotaan vankilaksi, missä eristetään yhteiskunnasta.
        Kyllä he varmaan joutuvat sielläkin oppivelvollisuutensa suorittamaan ja parhaansa mukaan heitä autetaan tulemaan parempiin ajatuksiin kuin rikollinen tie.

Ennenvanhaan Suomessa eikö ollut lasten vankiloita vastaavia kasvatuslaitoksia.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Sitä huostaanottoa sanotaan vankilaksi, missä eristetään yhteiskunnasta.
        Kyllä he varmaan joutuvat sielläkin oppivelvollisuutensa suorittamaan ja parhaansa mukaan heitä autetaan tulemaan parempiin ajatuksiin kuin rikollinen tie.

Kasvatuslaitokset muutettiin koulukodeiksi. Ovat kuin "sisäoppilaitoksia". Oppivelvollisuus hoidetaan ja "muu kasvatus". Ovat suljettuja laitoksia joista aikanaan pääsee lomille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasvatuslaitokset muutettiin koulukodeiksi. Ovat kuin "sisäoppilaitoksia". Oppivelvollisuus hoidetaan ja "muu kasvatus". Ovat suljettuja laitoksia joista aikanaan pääsee lomille.

Lisään vielä, että sijaisperheet sos-lapsikylä, lastenkodit ovat, kun lapsi huostaanotetaan turvallisuuden huoltajista johtuvien.
        Tai lapsen käytöshäiriön. Nämä ovat sosiaali- ja terveydenhuollon prosessit läpikäyneet ennen sijoitusta.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Sitä huostaanottoa sanotaan vankilaksi, missä eristetään yhteiskunnasta.

Aikoinaan oli ainakin Keravan nuorisovankila.

• Anonyymi

Suomen kannattaisi seurata Ruotsia, vankien siirtämiseksi Viroon, lisäksi Romania olisi varteenotettava sijoituspaikka Draculan linnan tyrmään.

• Anonyymi

Persut ajaa sitäkin. Että vankeja voitaisiin sijoittaa mihin maahan vain.
        Toivottavasti se ei mene läpi. Ihmisarvo se on vangillakin.
        Vankiloissa on monenlaisista rikoksista tuomittuja ihmisiä.

• Anonyymi

Romania olisi varteenotettava sijoituspaikka Draculan linnan tyrmään.
        Persuille.

• Anonyymi

Persu voisi tehdä oman aloituksen rikollisistaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Persu voisi tehdä oman aloituksen rikollisistaan.

Huomenta tuttuun tapaan, näinhän sitä tuttujenkin kanssa jutustelu aloitetaan, tietenkin aamuisin, päivällä voi olla muitakin, vaikka hei tai terve;)
        Kello näytti kahdeksaa, kun silmäni aukaisin, siitä se varmaan jatkuu unen määrä, mutta eipä huolta, menee se päivä sängyssäkin,.
        Ajatukseni lentää, aamulla on mieli kekseliäs ja vilkas, tulipa tänä aamuna yksi ihmettely tai muistelo mieleen.
        Olen lapsuuden kodista muutaman tavaran ottanut muistoksi ja yksi sellainen on Riihimäen lasipurkki.
        Tällä hetkellä on ikkunalla rönsyliljaa kannattelee, kun sen pitää riippumaan päästä.
        Mitä kaikkea tämä yli satavuotinen purkki voisikaan kertoilla ja mitä sisällään säilyttänyt.
        Yhdellä sivulla lukee Riihimäki ja kodin tölkki, vielä on vetoisuus ilmoitettu, puolitoistalitraa.
        Kansi on ajat sitten kadonnut, mieheni teki puukannen ( hän tahtoessaan oli näppärä sorminen) ja muistelen piparkakkuja siinä joulun seutuun olen pitänyt.
        Eipä ole tätäkään aiemmin mietittyä, mutta ikää kertyessä tämänkin tapaiset asiat puhuttaa.

Olette nuorisovankiloista puhuneet, ajankohtainen asia. ikävä kyllä.
        Usein tulee mieleen ne pienet ihanat taaperot joita odotetaan ja suunnitelmia tehdään tulevaisuuden varalle.
        Missä sitten menee pieleen, ainakaan ei tämän pienen syytä liene mikään, onko niin, että vanhemmat eivät kypsyneet asiaan ja näin alkaa lapsi luisua niin sanotulle vaarojen teille.
        Syitä voi olla monia, lapselle on rakastavat vanhemmat yksi lähtökohta elämälle, mutta siinäkin voi olla vaikeata kohdata oikein nämä hyvää tarkoittavat aikeet.
        Liian suuret toiveet monta kertaa saa puitteet, mihin lapsi ei pysty vastaamaan ja siitä se pettymysten ja kelpaamattomuus luo pohjaa kasvun tilaan.
        Vankila ei ole oikea paikka nuorelle, mikä sitten, jos siihen osaisikin vastata, eivät pysty viisaammatkaan.
        Kotimaasta pois ainakin pysyvästi ei voi olla lääke tähän.
        Tästäpä mietintää ja huolta monelle kertyy.
        Lain tuntemus, seuraamukset teoistaan on jo lapsesta asti tietoon saattaa, mutta mikä onkaan oppi mitä tänä päivä annetaan, kaikki on luvallista, eihän aikuisillekaan laki pysty kuria saamaan.
        Esimerkki vaikuttaa, niin hyvässä kuin pahassakin, yleinen pahoinvointi ei hyvyydestä kerro, eletään kuin ennen villissä lännessä.
        Rakasta lähimäistäsi kuin itseäsi on ohje, mitä pitäisi monenkin opetella.

Ikävä kylmätotuus, että tulit muistuttamaan noista "totuuksistasi", en kommentoi niihin enää, toiseksi olen jäänyt, valheita vaan kirjoittelen.
        Jätetään tähän.
        Korpikirjailija, en pakolla ketjua aloittele, vaan ihan omista haluistani on kysymys, haluaisin vaihtaa mielipiteitä samanikäisten kanssa ja kiva, että löytyy heitäkin joilla halu samankaltainen.

Jospa sujuisi viestittely sovussa ja menneet on menneitä.
        Jotenkin tämä otsikko on sopimaton, kyllä nojatuoli olisi parempi, ainakin minulle, kun en kauan jaksa ilman istuinta olla.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta tuttuun tapaan, näinhän sitä tuttujenkin kanssa jutustelu aloitetaan, tietenkin aamuisin, päivällä voi olla muitakin, vaikka hei tai terve;)
        Kello näytti kahdeksaa, kun silmäni aukaisin, siitä se varmaan jatkuu unen määrä, mutta eipä huolta, menee se päivä sängyssäkin,.
        Ajatukseni lentää, aamulla on mieli kekseliäs ja vilkas, tulipa tänä aamuna yksi ihmettely tai muistelo mieleen.
        Olen lapsuuden kodista muutaman tavaran ottanut muistoksi ja yksi sellainen on Riihimäen lasipurkki.
        Tällä hetkellä on ikkunalla rönsyliljaa kannattelee, kun sen pitää riippumaan päästä.
        Mitä kaikkea tämä yli satavuotinen purkki voisikaan kertoilla ja mitä sisällään säilyttänyt.
        Yhdellä sivulla lukee Riihimäki ja kodin tölkki, vielä on vetoisuus ilmoitettu, puolitoistalitraa.
        Kansi on ajat sitten kadonnut, mieheni teki puukannen ( hän tahtoessaan oli näppärä sorminen) ja muistelen piparkakkuja siinä joulun seutuun olen pitänyt.
        Eipä ole tätäkään aiemmin mietittyä, mutta ikää kertyessä tämänkin tapaiset asiat puhuttaa.

Usein tulee mieleen ne pienet ihanat taaperot joita odotetaan ja suunnitelmia tehdään tulevaisuuden varalle.
        Missä sitten menee pieleen, ainakaan ei tämän pienen syytä liene mikään, onko niin, että vanhemmat eivät kypsyneet asiaan ja näin alkaa lapsi luisua niin sanotulle vaarojen teille.
        Syitä voi olla monia, lapselle on rakastavat vanhemmat yksi lähtökohta elämälle, mutta siinäkin voi olla vaikeata kohdata oikein nämä hyvää tarkoittavat aikeet.
        Liian suuret toiveet monta kertaa saa puitteet, mihin lapsi ei pysty vastaamaan ja siitä se pettymysten ja kelpaamattomuus luo pohjaa kasvun tilaan.
        Vankila ei ole oikea paikka nuorelle, mikä sitten, jos siihen osaisikin vastata, eivät pysty viisaammatkaan.
        Lain tuntemus, seuraamukset teoistaan on jo lapsesta asti tietoon saattaa, mutta mikä onkaan oppi mitä tänä päivä annetaan, kaikki on luvallista, eihän aikuisillekaan laki pysty kuria saamaan.
        Esimerkki vaikuttaa, niin hyvässä kuin pahassakin, yleinen pahoinvointi ei hyvyydestä kerro, eletään kuin ennen villissä lännessä.

Ikävä kylmätotuus, että tulit muistuttamaan noista "totuuksistasi", en kommentoi niihin enää, toiseksi olen jäänyt, valheita vaan kirjoittelen.
        Jätetään tähän.
        Korpikirjailija, en pakolla ketjua aloittele, vaan ihan omista haluistani on kysymys, haluaisin vaihtaa mielipiteitä samanikäisten kanssa ja kiva, että löytyy heitäkin joilla halu samankaltainen.

Jotenkin tämä otsikko on sopimaton, kyllä nojatuoli olisi parempi, ainakin minulle, kun en kauan jaksa ilman istuinta olla.

Kyllä se niin on Hilla, että nyky yhteiskunnassa eivät päde vanhat kasvatusperiaatteet.
        Lasten kasvatuksessa suuret paineet on kohdistettu aina vanhempiin ja niin pitääkin olla.

Mutta tunnetteko tapauksia, joissa lapsi on otettu vanhemmilta yhteiskunnan haltuun, kun lapsi on kieltäytynyt noudattamasta vaikkapa oppivelvollisuutta.
        Ei mene kouluun, karkaa kotoa, varastaa, valehtelee, syyttää vanhempia pahoinpitelystä kun kuri on kova.. jne, satoja syitä joita ei ennen tarvittu.

Lapset menivät kouluun, tottelivat vanhempia ja rehellisyyskin oli hyve.
        Nyt ympäristö, muut ihmiset, netti, kaverit ja helppo elämä-

Miettikää mikä on pilannut lasten tulevaisuuden.
        Kurittaa ei saa. tukistamisesta lapsi menee valittamaan ja vanhemmat pahoinpitelevät???

Minä en voi vaikuttaa, mutta eivät muutakaan.

Rajoituksia voi asettaa, mutta jos se rakas kullannuppu ei tottele? Hakkaatko? totteleeko?
        Turhaa polemiikkia johon en enempää sano.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se niin on Hilla, että nyky yhteiskunnassa eivät päde vanhat kasvatusperiaatteet.
        Lasten kasvatuksessa suuret paineet on kohdistettu aina vanhempiin ja niin pitääkin olla.

Mutta tunnetteko tapauksia, joissa lapsi on otettu vanhemmilta yhteiskunnan haltuun, kun lapsi on kieltäytynyt noudattamasta vaikkapa oppivelvollisuutta.
        Ei mene kouluun, karkaa kotoa, varastaa, valehtelee, syyttää vanhempia pahoinpitelystä kun kuri on kova.. jne, satoja syitä joita ei ennen tarvittu.

Kurittaa ei saa. tukistamisesta lapsi menee valittamaan ja vanhemmat pahoinpitelevät???

Rajoituksia voi asettaa, mutta jos se rakas kullannuppu ei tottele? Hakkaatko? totteleeko?

Noin on kuten sanot, mutta mikä tilanteen tähän on ajanut?

Olisiko kuitenkin se, että kunnioitus on kadonnut, vanhempiin, opettajiin ja yleensä ihmisiin,, sen puute antaa mahdollisuuden tehdä huonoja valintoja.
        Suuressa viisaudessaan lainlaatijat ovat varmaan toimineet, mutta se muuttuikin lapsen suojelun asiasta, lupaan tehdä mitä huvittaa.
        Vanhempien auktoriteetti olisi saatava toimimaan, kuitenkin niin, että lapsi oikeasti ymmärtää sääntöjen tärkeyden.

En osaa sanoa olisiko vanhat kasvatusperiaatteet hyviä, mutta omien lasten kohdalla onnistuin.
        Lapsiani en fyysisesti koskaan kurittanut, en myöskään sanan täydessä merkityksessä kasvattanut, he vaan kasvoivat ja ymmärsivät säännöt.
        Kuitenkin päätökset teimme me vanhemmat, koulua käytiin ainakin se pakollinen osuus ja kaikki velvoitteet suoritettiin, kai siinä onnikin oli myötä.
        Aina ei halujaan pystytty toteuttamaan, olenkin kysellyt nyt aikuisena olonsa aikaa, miten kokivat lapsuutensa/ nuoruutensa, ei katkeruutta.
        Rehellisyys ja rakkaus olivat jokapäiväistä elämää ja sen he kertovat kokeneensa.

Myötäelän nykyisten vanhempien elämää, vaikka miten yrittävät, yhteiskunnan valtaa pitävät toimet vahvasti houkuttaa, tosin on poikkeamia niin vanhemmissa, kuin lapsissakin, aika usein toivottomuus antaa luvan periksi antaa.
        Näin puhun tietäen , että keinoja ei ole mihinkään korjaavaan.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Jätetään tähän.

Tapasi mukaan kieltäydyt myöntämästä totuutta. Sitä vastoin yrität tehdä minusta syntipukin.

En olisi kirjoittanut tähän aloitukseesi mitään, jos et olisi itse kirjoittanut minun arvelleen, että käytät useita nimimerkkejä. Nimimerkkiäni et kuitenkaan uskaltanut mainita, mutta ei tarvitse olla ruudinkeksijä tajutakseen, että tarkoitit minua.
        Tuollaista kuvailemaasi arvelua ei ole olemassakaan, joten syytöksesi on valhe. Ei edes palstalle tullut "kaimani" ole sellaista kirjoittanut.
        Olihan se selviö, että tulisin oikaisemaan perättömän kirjoituksesi. Sen tiesit sinäkin.
        Pidät siitä, että joku sinua vähän arvostelee ja sitten nimetön Anolauma rientää sinua puolustamaan. Kohottaahan se itsetuntoa, jos sitä ei muuten ole. Muuten, rekatuista ystävistäsi ei näkynyt jälkeäkään puolustajiesi joukossa.

Minun puolestani saat leikkiä marttyyriä ja kirjoitella satuja jatkossakin, mutta jätä minut satujesi ulkopuolelle.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos asiallisesta kommentistasi.

• Anonyymi

Siperiakin voisi opettaa...

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Noin on kuten sanot, mutta mikä tilanteen tähän on ajanut?

Olisiko kuitenkin se, että kunnioitus on kadonnut, vanhempiin, opettajiin ja yleensä ihmisiin,, sen puute antaa mahdollisuuden tehdä huonoja valintoja.
        Suuressa viisaudessaan lainlaatijat ovat varmaan toimineet, mutta se muuttuikin lapsen suojelun asiasta, lupaan tehdä mitä huvittaa.
        Vanhempien auktoriteetti olisi saatava toimimaan, kuitenkin niin, että lapsi oikeasti ymmärtää sääntöjen tärkeyden.

En osaa sanoa olisiko vanhat kasvatusperiaatteet hyviä, mutta omien lasten kohdalla onnistuin.
        Lapsiani en fyysisesti koskaan kurittanut, en myöskään sanan täydessä merkityksessä kasvattanut, he vaan kasvoivat ja ymmärsivät säännöt.
        Kuitenkin päätökset teimme me vanhemmat, koulua käytiin ainakin se pakollinen osuus ja kaikki velvoitteet suoritettiin, kai siinä onnikin oli myötä.
        Aina ei halujaan pystytty toteuttamaan, olenkin kysellyt nyt aikuisena olonsa aikaa, miten kokivat lapsuutensa/ nuoruutensa, ei katkeruutta.
        Rehellisyys ja rakkaus olivat jokapäiväistä elämää ja sen he kertovat kokeneensa.

Myötäelän nykyisten vanhempien elämää, vaikka miten yrittävät, yhteiskunnan valtaa pitävät toimet vahvasti houkuttaa, tosin on poikkeamia niin vanhemmissa, kuin lapsissakin, aika usein toivottomuus antaa luvan periksi antaa.
        Näin puhun tietäen , että keinoja ei ole mihinkään korjaavaan.

Olen huomannut, että näyttää siltä, että vanhemmat (varsinkin äidit)
        näyttävät aivan pelkäävän jo omia 5-vuotiaitaan, jos lapsukaiset eivät
        saa tahtoansa läpi! Jos jo tuon ikäisen lapsen käyttäytymiseen ei van-
        hemmilla ole keinoja, niin on aivan turha yrittää vaikuttaa teini-ikäisiin.
        Vanhemmat luovuttavat aivan liian helpolla vastuunsa, ja toivovat vaan
        parasta.

Lapset tarvitsevat jämäkät rutiinit ja säännöt. Sana "ei" tarkoittaa juuri
        ei, eikä siitä lipsuta. Neuvottelukannalle ei kannata lähteä, koska lapset
        osaavat manipuloinnin ja väsyttämistekniikan. Kun kerran saa periksi,
        niin kyllä se onnistuu ensi kerrallakin kun tarpeeksi kauan jauhaa.
        Vanhemmissa saattaa olla toinen, johon tämä väsytystekniikka tehoaa,
        mutta tämän voi välttää kun vanhemmat pitävät yhtä.

Paljon rakkautta tarvitaan, jämäkät ohjeet ja säännöt antavat turvalli-
        suuden tunteen lapselle. Ja lapselle täytyy myös perustella, minkä takia
        äiti/isä on näin päättänyt. Ei riitä lapsen kysyessä "miksi", että vanhempi
        vastaa tylysti "siksi, kun minä niin sanon"! Se lisää vaan uhmaa.

• Anonyymi

Rikollisella polulla olevan lapsen pidättäminen
      suojelee ensisjaisesti lasta itseään.

Jos lapsi on saanut kasvaa villinä ja vapaana omien vanhempiensa kykenemättä ohjaamaan hänen kasvuansa oikealle tielle,
      yhteiskunta ei ole auttanut.
      se on ensimmäinen tie jota vanhemmat yleensä yrittävä, kun lapsi tarvitsee apua, jota vanhempi ei voi tarjota/ lapsi ei hyväksy vanhempien ohjeita ja rajoja.

Suurin syy 13 vuotiaan luisumisesta tuolle tielle. on yhteiskunnassamme.

Lapsi tarvitsee suojelua itseltään!

Olkoon paikka vaikka vankila, se on parempi kuin katu ja uutiset lapsen tekemistä rikoksista!

• Anonyymi

Lapsi on vanhempiensa vastuulla, yhteiskuntaa ei pidä kaikesta syyttää.

• Lähtökohtaosesti 13-vuotias on lapsi ja häntä tulee kohdella lapsena, myös silloin kunhäntekee rikoksen.

Lapsen sulkemine vankilaan on poliittinen päätäs, eikä siin' oteta huomioon lasten oikeuksia eikä sitä että todennäköisesti jos lapsi jpoutuu päivittäisiintekemisiin itseään vanhempien, kokeneiden rikollisten kanssa niin siitä ei ole mitään positiivista hyötyä.

Olisi kiinnostavaa nähdä statistiikkaa kuinka moni koulukotien, nuorisovankiloiden jne. laitosten lapsista ovat pysyneet kaidalla tiellä kärsittyään tuomionsa.

Syyt nuorisorikollisuuden nousuun yhteiskunnissamme ovat monisyiset ja vastuu on sekä yhteiskunnan että vanhempien.

Ruotsin hallituksen maahanmuuttopolitiikka on tällä hetkellä ruotsidemokraattien määräämää (perussuomalaisten sisarpuolue) ja koska he katsovat että mahdollisimman suuri osa laillisistakin maahanmuuttajista pitäisi saada maasta pois, niin tässäkin asiassa se näkyy tuomioiden alarajan laskemisessa he näkevät mahdollisuuden karkoittaa maasta lapset ja nuoret jotka ovat joutuneet huonoille jäljille.

Olemme siirtyneet viimeisten vuosikymmenien aikana kohti yhteiskuntaa, jossa nopeasti ja helposti hankittu raha ja mitä sillä voi saada on kaikkein tärkeintä nuorelle. Yhteiskunnan raaistuminen, arvomaailman koveneminen ja gangsterikulttuurin ihannoiminen on johtanut tilanteeseen, jossa kaupunkilaisnuoremme (kyllä vaan, rikollisilla nuorillakin on vanhemmat ) altistetaan jengirikollisuudelle ja alamaailman koodeille.

Minä näen ainoanan mahdollisuutena satsata huomattavasti suuremman osan valtioidemme budjetista sosiaaliselle sektorille, koulutukseen, integroitumiseen, ennalta ehkäisevään toimintaan. Leikkaukset jotka kohdistuvat nimenomaan yhteiskunnan varattomimpiin ja pienituloisiin, työttömiin, maahanmuuttajiin jne. huonontavat vanhempien mahdollisuuksia pitää huolta omista lapsistaan ja tukea omia perheitään.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Lähtökohtaosesti 13-vuotias on lapsi ja häntä tulee kohdella lapsena, myös silloin kunhäntekee rikoksen.

Lapsen sulkemine vankilaan on poliittinen päätäs, eikä siin' oteta huomioon lasten oikeuksia eikä sitä että todennäköisesti jos lapsi jpoutuu päivittäisiintekemisiin itseään vanhempien, kokeneiden rikollisten kanssa niin siitä ei ole mitään positiivista hyötyä.

Olisi kiinnostavaa nähdä statistiikkaa kuinka moni koulukotien, nuorisovankiloiden jne. laitosten lapsista ovat pysyneet kaidalla tiellä kärsittyään tuomionsa.

Syyt nuorisorikollisuuden nousuun yhteiskunnissamme ovat monisyiset ja vastuu on sekä yhteiskunnan että vanhempien.

Ruotsin hallituksen maahanmuuttopolitiikka on tällä hetkellä ruotsidemokraattien määräämää (perussuomalaisten sisarpuolue) ja koska he katsovat että mahdollisimman suuri osa laillisistakin maahanmuuttajista pitäisi saada maasta pois, niin tässäkin asiassa se näkyy tuomioiden alarajan laskemisessa he näkevät mahdollisuuden karkoittaa maasta lapset ja nuoret jotka ovat joutuneet huonoille jäljille.

Olemme siirtyneet viimeisten vuosikymmenien aikana kohti yhteiskuntaa, jossa nopeasti ja helposti hankittu raha ja mitä sillä voi saada on kaikkein tärkeintä nuorelle. Yhteiskunnan raaistuminen, arvomaailman koveneminen ja gangsterikulttuurin ihannoiminen on johtanut tilanteeseen, jossa kaupunkilaisnuoremme (kyllä vaan, rikollisilla nuorillakin on vanhemmat ) altistetaan jengirikollisuudelle ja alamaailman koodeille.

Minä näen ainoanan mahdollisuutena satsata huomattavasti suuremman osan valtioidemme budjetista sosiaaliselle sektorille, koulutukseen, integroitumiseen, ennalta ehkäisevään toimintaan. Leikkaukset jotka kohdistuvat nimenomaan yhteiskunnan varattomimpiin ja pienituloisiin, työttömiin, maahanmuuttajiin jne. huonontavat vanhempien mahdollisuuksia pitää huolta omista lapsistaan ja tukea omia perheitään.

Näillä sopeutumaatomilla nuorilla ja heidän vanhemmillaan on parempi olla omassa kulttuurissaan oman sukunsa keskellä siellä mistä ovat kotoisin. Sinne annetaan matkaraha ja vähän pääomaa että pääsee alkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näillä sopeutumaatomilla nuorilla ja heidän vanhemmillaan on parempi olla omassa kulttuurissaan oman sukunsa keskellä siellä mistä ovat kotoisin. Sinne annetaan matkaraha ja vähän pääomaa että pääsee alkuun.

Ruotsissa on rikollisia eheytetty pulla-, ja mehupalavereilla, ja tehty "Snälla, skjut inte" julisteita.
        Tämä ei ole huono vitsi, ruotsalaiset on ihan oikeasti noin uskomattoman naiiveja, ja se on mahdollistanut kaikki kauheudet mitä on tapahtunut siellä. Suomalaiset on onneksi järkevämpiä, jalat maassa eläviä, täällä ei haihatella.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät?
        Jos he ovat paenneet omasta maastaan, henki kurkussa tai tulleet äärimmäisestä köyhyydestä ja kokeneet että omassa kotimaassaanheillä eikä heidän lapsillaan ole mitään tulevaisuutta?

• Anonyymi kirjoitti:

Ruotsissa on rikollisia eheytetty pulla-, ja mehupalavereilla, ja tehty "Snälla, skjut inte" julisteita.
        Tämä ei ole huono vitsi, ruotsalaiset on ihan oikeasti noin uskomattoman naiiveja, ja se on mahdollistanut kaikki kauheudet mitä on tapahtunut siellä. Suomalaiset on onneksi järkevämpiä, jalat maassa eläviä, täällä ei haihatella.

Ei pidä paikkansa. Perussuomalaista vaalipropagandaa, tai sitten vain silkkaa tietämättömyyttä tai sitten vain huono vitsi.
        Ruotsalaiset ovat tolkunihmisiä, ainakinuseimmat, mutta he ovat pohjimmiltaan humanisteja .
        Suomessa eletään jossainihme harhaluulossa, että ruotsalaiset ovat sinisilmäisiä, naiiveja tai vähän tyhmiä.
        Jos ajatellaan kauaskantoisemmin, pitkällä linjalla, niin nämä ennakolta estävät. ihmisläheiset ratkaisut saattavat olla parempia, yhteiskuntaa kannattavia.

Monissa ,etenkin maahanmuuttajia ja heidän yhteiskuntaan integroitumistaan koskevissa asioissa ruotsalaisilla on valtavasti enemmän kokemusta, visiota ja näkemystä.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät?
        Jos he ovat paenneet omasta maastaan, henki kurkussa tai tulleet äärimmäisestä köyhyydestä ja kokeneet että omassa kotimaassaanheillä eikä heidän lapsillaan ole mitään tulevaisuutta?

Ei sieltä kaikkein köyhimmät lähteneet , matkat salakuljettajille maksoi paljon, varsinkin koko perheelle. Nyt on olot rauhoittuneet ja Isis kukistettu, voisivat mennä takaisin ja tehdä jälleenrakennustyötä. Olisi oma kulttuuri ja suku tukena. Asuminen halpaa
        lämpimässä maassa, samoin ruoka.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sieltä kaikkein köyhimmät lähteneet , matkat salakuljettajille maksoi paljon, varsinkin koko perheelle. Nyt on olot rauhoittuneet ja Isis kukistettu, voisivat mennä takaisin ja tehdä jälleenrakennustyötä. Olisi oma kulttuuri ja suku tukena. Asuminen halpaa

Näinhän ne persupropandistit toitottavat. Uskoo kuka uskoo.

Jokainen tapaus on erilainen, jotkut pakenevat uskonnollista, poliittista, etnistä vainoa, eikä ainoastaan Ieakista tai Kurdistanista. Afgaaneja en lähettäisi takaisin suurin surminkaan. Heidän palaamisensa ei ole turvallista. Länsimaailma on myös kääntänyt selkänsä täysin Afganistanin naisille, jotka on palautettu fundamentalistien keskiaikaiseen komentoon.
        Etelä-Sudanista, Afrikan sarvesta tulee pakolaisia, jotka ei voi koskaan palata, koska kuuluvat "väärään" kansanryhmään, uskontoon.
        Samoin Lähi-Idän kristityt, joiden ei ole turvallista palata.
        Nämä vain esimerkkejä siitä, miten propagandakoneisto vääristelee tietoja ja syöttää niitä totuuksina hyvää tarkoittaville kansalaisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä poistettiin runsasta ja tarkkaa faktatietoa noista "pakolaisista".

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Näinhän ne persupropandistit toitottavat. Uskoo kuka uskoo.

Jokainen tapaus on erilainen, jotkut pakenevat uskonnollista, poliittista, etnistä vainoa, eikä ainoastaan Ieakista tai Kurdistanista. Afgaaneja en lähettäisi takaisin suurin surminkaan. Heidän palaamisensa ei ole turvallista. Länsimaailma on myös kääntänyt selkänsä täysin Afganistanin naisille, jotka on palautettu fundamentalistien keskiaikaiseen komentoon.
        Etelä-Sudanista, Afrikan sarvesta tulee pakolaisia, jotka ei voi koskaan palata, koska kuuluvat "väärään" kansanryhmään, uskontoon.
        Samoin Lähi-Idän kristityt, joiden ei ole turvallista palata.
        Nämä vain esimerkkejä siitä, miten propagandakoneisto vääristelee tietoja ja syöttää niitä totuuksina hyvää tarkoittaville kansalaisille.

Mitä järkeä on pelastaa maailma, ja tuhota kotinsa? Ruotsi on hirveässä tilassa massiivisen maahanmuuton vuoksi, ja jos sama tyyli jatkuu, on vielä pahempaa edessä. Äärisuvaitsevaisuus on epäinhimillistä kaikkia kohtaan, niitäkin joita he väittävät auttavansa!

• Anonyymi

Jos nyt puhuttasiiin vain lapsista, ei heidän syntymämaasta tai maahanmuutosta!

Lapsi se on suomen kanslaisenkin lapsi.

Maahanmuutto on politiikka ja sen sinä Paloma vedät joka helvetin kommenttiin mihin sen voi jotenkin liimata.
      Onko sinulla lapsenlapsia, vievätkö maahanmuuttajat sinulta jotain, kun et asu täällä . elä sekoita politiikkaasi joka asiaan.
      Pyri asuinmaassasi vaikuttamaan, täällä palstalle se ei tehoa.

Jos on maahan tullut, ei kansalaisen mielipiteellä ole merkitystä.
      Minä kannatan asiaa, tänne vain, täällä jaetaan apuja yrittäjille jotka tekevät heti konkurssin.
      Riittäis niistä' omille ja maahanmuuttajille !

Kysessä huonoille teille ohjauneet lapset.

• Leppoisasta nojatuolista on istahdettu kiinnustuoliin, vauhtia ja vaaratilanteita. Kodin lämpö ja puuhastelut, nakkikastikkeet ja nisupullat ovat vaihtunut maahanmuuton lieveilmiöihin, on se niin kamala paikka.

Kuinka monella on arjessaan ongelmia maahanmuuton kanssa. Tulin juuri Lidlistä mikä on suomalaisten ja ulkolaisten ostospaikka. Ihan me yhdessä jonotimme kassalle.

• Anonyymi

Ystäväsi ei ajattele vain itseään, vaan kantaa huolta maahanmuuttajien ongelmista.

• Anonyymi

"Leppoisasta nojatuolista on istahdettu kiinnustuoliin,"????

Mene sinä omaan tuoliisi.

Kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystäväsi ei ajattele vain itseään, vaan kantaa huolta maahanmuuttajien ongelmista.

Luonnollisesti, hänhän on itse maahanmuuttaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnollisesti, hänhän on itse maahanmuuttaja.

Maahanmuuttajasta voi olla hyötyäkin, jos tämä omistaa asunnon.

• Anonyymi kirjoitti:

Maahanmuuttajasta voi olla hyötyäkin, jos tämä omistaa asunnon.

Te ajattelette rahaa, ei raja tule viereenne, silitä poskeanne suutele otsaanne ja sano rakastan sinua.

• Anonyymi

Te ajattelette rahaa, ei raja tule viereenne, silitä poskeanne suutele otsaanne ja sano rakastan sinua.

Kuka tässä on rahasta puhunut? Vain sinä?
        Suudelma otsalle on kovin etäistä, ei se ole rakastavaisten suudelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Leppoisasta nojatuolista on istahdettu kiinnustuoliin,"????

Mene sinä omaan tuoliisi.

Kylmätotuus

Hienoa, että ymmärsit kirjoittaa nimimerkkisi isolla alkukirjaimella. Siitä jokainen huomaa, etten kirjoittaja ole minä.

kylmätotuus

• Mietin kauan annanko pelleilyn nimissäni jatkua vai en.
      Tulin siihen tulokseen, että leikki loppuu nyt.

En olisi ikinä uskonut, että joku voisi vaipua niin alas, että ryhtyisi käyttämään nimimerkkiä, jota olen käyttänyt tosi kauan. Näin kuitenkin kävi ja olin pakottettu rekisteröimään nimimerkkini.

• Anonyymi

Tuossa on syy, miksen itse allekirjoita viestejäni millään nimimerkillä. Jonkinlainen nimmari on itselläni jollain foorumilla ollut, mutta joidenkin muiden henkilöiden väärinkäytösten vuoksi lopetin senkin.

Minut tunnistaa vain kirjoitustyylistäni.

• Anonyymi

Ei todista mitään. Kyllä isot kirjaimet löytyvät sinultakin.
        Kaikki tietävät rekattujen kirjoittavan myös anoina.
        Taitaa olla taas huuli pyöreänä.
        😮

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on syy, miksen itse allekirjoita viestejäni millään nimimerkillä. Jonkinlainen nimmari on itselläni jollain foorumilla ollut, mutta joidenkin muiden henkilöiden väärinkäytösten vuoksi lopetin senkin.

Minut tunnistaa vain kirjoitustyylistäni.

Rekatutkin on vain nikkejä, tuntemattomia ihmisiä. Vain kaksi on paljastanut henkilötietonsa tarkan asuinpaikkansa, sukuselvitykset jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rekatutkin on vain nikkejä, tuntemattomia ihmisiä. Vain kaksi on paljastanut henkilötietonsa tarkan asuinpaikkansa, sukuselvitykset jne.

Kylmätotuus on palstan epäluotettavin.
        Hän ilkeilee niin anona kuin tunnistettavana.
        Eihän sitä voi todistaa, tiedetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylmätotuus on palstan epäluotettavin.
        Hän ilkeilee niin anona kuin tunnistettavana.
        Eihän sitä voi todistaa, tiedetään.

kk, kt ja p ne yhteen soppii, huomenna totuus komissio pannaan pussasuskoppiin,

• Anonyymi

Tuo nikkien varastaminenhan on ollut ihan normia vuosikaudet ellei kymmenetkin. Varastaja pääsi tavoitteeseensa eli pakotti sinut rekisteröitymään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kk, kt ja p ne yhteen soppii, huomenna totuus komissio pannaan pussasuskoppiin,

Hyvin saivat tämänkin ketjun "väärille raiteille".
        Kk sentään huomasi tällä kertaa ja myönsi.
        Nakkikastike vastaan kebab.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nikkien varastaminenhan on ollut ihan normia vuosikaudet ellei kymmenetkin. Varastaja pääsi tavoitteeseensa eli pakotti sinut rekisteröitymään.

Vai varastiko joku? Kylmä osaa kyllä esittää, hän saattaa hyvinkin feikata.
        Epäilen hänen hiljattain anona hakanneen kiilaa kk:n ja p:n väliin. Kylmä ei voi nyt haastaa riitaa anona kk:n ja D:n välille. Kylmä on riitariippuvainen. Ei kaihda ketä ilkeilee puskasta tai "feikkikylmiksenä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilen hänen hiljattain anona hakanneen kiilaa kk:n ja p:n väliin. Kylmä ei voi nyt haastaa riitaa anona kk:n ja D:n välille. Kylmä on riitariippuvainen. Ei kaihda ketä ilkeilee puskasta tai "feikkikylmiksenä".

Kylmis viritteli muille miinoja ja lopulta astui itse miinaansa,
        oli pakkorekkaus,
        Nyt sitten virittelee niitä miinoja anona.
        Tyylinsä ja tapansa tunnettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylmis viritteli muille miinoja ja lopulta astui itse miinaansa,
        oli pakkorekkaus,
        Nyt sitten virittelee niitä miinoja anona.
        Tyylinsä ja tapansa tunnettua.

Uskon, että monet ovat huomanneet kylmän temput. Kukaan vaan ei viitsi puuttua, koska ei voi todistaa.
        Ainoa "lääke" on olla täysin noteeraamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kk haastaa ihan itse riitaa D:n kansaa, ei vaan onnistu koska D on tuollaisen yläpuolella. Nyt odotellaan Dä palstalle!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kk haastaa ihan itse riitaa D:n kansaa, ei vaan onnistu koska D on tuollaisen yläpuolella. Nyt odotellaan Dä palstalle!!!

Kyllä kyllä kk ihan itse D:n kimpussa ja kylmäkin yritti usein tunnistettavana haastaa D:tä.
        Mutta mietippä kuka anona kulkee kannustamassa kk:ta ja p:tä. Kyllä se kolmikko on tiivis palstalla ja puskissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kyllä kk ihan itse D:n kimpussa ja kylmäkin yritti usein tunnistettavana haastaa D:tä.
        Mutta mietippä kuka anona kulkee kannustamassa kk:ta ja p:tä. Kyllä se kolmikko on tiivis palstalla ja puskissa.

Ne anot voisimme olla kommetoimatta kolmikkoa.
        Suljetaan silmät.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon, että monet ovat huomanneet kylmän temput. Kukaan vaan ei viitsi puuttua, koska ei voi todistaa.
        Ainoa "lääke" on olla täysin noteeraamatta.

Huomenta viikonlopun alkuun, viikot vauhdilla lentää, puolikuu jo käsillä marraskuustakin.
        Pariviikkoa ja ensimmäinen adventti, jouluvalot ikkunoille, pitää tarkastaa ovatko kyntteliköt kunnossa, ehtii ostaa uudet tarvittaissa.
        Minulla on yksi kynttelikö avioliiton ensimmäisestä joulusta jäljellä, sitä vaalin kuin aarretta, tykkään muutenkin vanhoista tavoista ja tavaroista.
        Perinteiden vaalija olen, mikään uutuus ei enää kiinnosta, periaatteet myös mielessä pysyy ja niiden voimalla jaksan eteenpäin.
        Tämä kirjoittelu on myös osana muistin pysyvyydessä, pakosti on oltava karppina, että asiat mistä kerron pysyy raiteillaan, vaikka totuutta kirjoitan voi mielikuvitus sekoittaa, jos ei selkeästi asia esiin tule.
        Näin voi lukija sekoittaa asian sisällön, luen kyllä viestini tarkkaan ja katson, että asiatieto on kohdallaan.
        Ei kai niin tärkeä ole, jos viestini onkin yhtä höpötystä, ei minun elämä mitään mahtavaa sisällä, toistoja tulee ja joskus tunnen hyvinkin suurta harmia, että en pysty parempaan.
        Elämänkulku on jättänyt omat kokemukset ja tapahtumat vahvasti mieleeni ja niitä haluaisin kerrata myös toisten kirjoittajien kanssa.
        Olen saanut olla hyvien ihmisten ympäröimänä, kun näinkin kauan olen kirjoitellut, mukavaakin on ollut ja aina jotain uuttakin asiaa oppii.
        Tämä aamuinen viestittely on kuin henkireikä ulkomaailmaan, olenhan omissa ympyröissä nykyisin pyörivä, kaikki menemiset on jäänyt, muistoissa kylläkin elää.
        On paheksuttu tapaani kirjoittaa useimmiten vain aamuisin, mutta syykin siihen on, en halua ketjussa liikaa näkyä, koska minun viestini ei kaikkia miellytä, en siksi aina halua minääni esitellä.
        Joskus, kun keskustelu sujuu on vain ihana seurata ja ihmetellä sitä antia mistä jokaisella on aihetta kirjoittaa.
        Näinkin pienestä asiasta voi saada hyvää mieltä.
        Oma elämäni on nykyisin aika vaatimatonta ja totuttujen tapojen kertausta, siksi nautin, kun lukemalla teidän viestejänne saan pohdittavaa ja ehkä aihetta vastaamiseen.
        Elämänarkikin antaa aiheita keskusteluun, jos niin tahdomme, taloudesta selviäminen on jo iso asia, mistä voi vinkkejä jakaa.

Räntää sataa, on ihana kun ei ole pakottavaa tarvetta mihinkään lähteä, jatkan valokuvien parissa, ainakin parisataa kuvaa on roskiin joutumassa, niin paljon sitä mistä vain minulle muistoja syntyy.
        Jätän aivan alkuaikojen kamerakuvat (silloisen) muistuttamaan avioliiton alkuajoista, voi olla, että joku lapsenlapsien joukosta haluaa myös niitä katsella.
        Kokouksia, kerhoja, matkoja , myyjäistapahtumia ja muuta vastaava, huomasin viikatemiehen runsaasti vierailleen ja tutut melko suurella joukolla jo poistuneet rajan taa.
        Nämä kuvat joutavat muistojen albumeihin.

Sade loppui, ei maa valkeaksi ehtinyt, mutta kyllä sekin aika lähellä on, odotellaan ja toivotaan kaiken hyväksi muuttumista, toivo on oltava, niinhän pääministerikin muistaa muistuttaa;)

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta viikonlopun alkuun, viikot vauhdilla lentää, puolikuu jo käsillä marraskuustakin.
        Pariviikkoa ja ensimmäinen adventti, jouluvalot ikkunoille, pitää tarkastaa ovatko kyntteliköt kunnossa, ehtii ostaa uudet tarvittaissa.
        Minulla on yksi kynttelikö avioliiton ensimmäisestä joulusta jäljellä, sitä vaalin kuin aarretta, tykkään muutenkin vanhoista tavoista ja tavaroista.
        Perinteiden vaalija olen, mikään uutuus ei enää kiinnosta, periaatteet myös mielessä pysyy ja niiden voimalla jaksan eteenpäin.
        Tämä kirjoittelu on myös osana muistin pysyvyydessä, pakosti on oltava karppina, että asiat mistä kerron pysyy raiteillaan, vaikka totuutta kirjoitan voi mielikuvitus sekoittaa, jos ei selkeästi asia esiin tule.
        Näin voi lukija sekoittaa asian sisällön, luen kyllä viestini tarkkaan ja katson, että asiatieto on kohdallaan.
        Ei kai niin tärkeä ole, jos viestini onkin yhtä höpötystä, ei minun elämä mitään mahtavaa sisällä, toistoja tulee ja joskus tunnen hyvinkin suurta harmia, että en pysty parempaan.
        Elämänkulku on jättänyt omat kokemukset ja tapahtumat vahvasti mieleeni ja niitä haluaisin kerrata myös toisten kirjoittajien kanssa.
        Olen saanut olla hyvien ihmisten ympäröimänä, kun näinkin kauan olen kirjoitellut, mukavaakin on ollut ja aina jotain uuttakin asiaa oppii.
        Tämä aamuinen viestittely on kuin henkireikä ulkomaailmaan, olenhan omissa ympyröissä nykyisin pyörivä, kaikki menemiset on jäänyt, muistoissa kylläkin elää.
        On paheksuttu tapaani kirjoittaa useimmiten vain aamuisin, mutta syykin siihen on, en halua ketjussa liikaa näkyä, koska minun viestini ei kaikkia miellytä, en siksi aina halua minääni esitellä.
        Joskus, kun keskustelu sujuu on vain ihana seurata ja ihmetellä sitä antia mistä jokaisella on aihetta kirjoittaa.
        Oma elämäni on nykyisin aika vaatimatonta ja totuttujen tapojen kertausta, siksi nautin, kun lukemalla teidän viestejänne saan pohdittavaa ja ehkä aihetta vastaamiseen.
        Elämänarkikin antaa aiheita keskusteluun, jos niin tahdomme, taloudesta selviäminen on jo iso asia, mistä voi vinkkejä jakaa.

Räntää sataa, on ihana kun ei ole pakottavaa tarvetta mihinkään lähteä, jatkan valokuvien parissa, ainakin parisataa kuvaa on roskiin joutumassa, niin paljon sitä mistä vain minulle muistoja syntyy.
        Jätän aivan alkuaikojen kamerakuvat (silloisen) muistuttamaan avioliiton alkuajoista, voi olla, että joku lapsenlapsien joukosta haluaa myös niitä katsella.
        Kokouksia, kerhoja, matkoja , myyjäistapahtumia ja muuta vastaava, huomasin viikatemiehen runsaasti vierailleen ja tutut melko suurella joukolla jo poistuneet rajan taa.

Sade loppui, ei maa valkeaksi ehtinyt, mutta kyllä sekin aika lähellä on, odotellaan ja toivotaan kaiken hyväksi muuttumista, toivo on oltava, niinhän pääministerikin muistaa muistuttaa;)

Höpöttele vaan Hil-la. Uskon meitä on täällä taustalla lukemassa useampikin. "Viisas vaikenee" sanotaan. Joskus on hyvä jättää oma mielipiteensä sanomatta, kun tietää, että se olisi kuin bensaa liekkeihin.

Meillä on nyt kadut kuivana ja aurinko paistaa. Pari päivää vettä tulikin.

Uskomatonta, että nyt on jo taas joulu pian. Niin se hurahti vuosi vaikka välillä tahmeaa olikin, selvittiin. Ehkä, onhan tässä vielä vähän matkaa.

Mustaherukkamehua kuumana tässä juon. Kieli on sininen kuin Chow chow koiralla.
        Flunssa päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suljetaan silmät.

Joo, sitähän he ovat toivoneet, ettei anoja olisi. Voimme pitää etäisyyttä heistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuota vielä tiedä varmaksi, rekisteröikö kylmis itse vai nappasiko joku toinen sen ja rekisteröi. Kaikenlaista on ehditty matkan varrella näkemään mustien vakinikkien aikaan.

No, aika sen tulee näyttämään tuleeko tuolla sinisellä nikillä jatkossa samaa kylmää kyytiä kuin mustalla allekirjoituksella.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Eihän tuota vielä tiedä varmaksi, rekisteröikö kylmis itse vai nappasiko joku toinen sen ja rekisteröi. Kaikenlaista on ehditty matkan varrella näkemään mustien vakinikkien aikaan.

No, aika sen tulee näyttämään tuleeko tuolla sinisellä nikillä jatkossa samaa kylmää kyytiä kuin mustalla allekirjoituksella.

Sinäpä sen sanoit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit.

Tellukka on fiksu 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Höpöttele vaan Hil-la. Uskon meitä on täällä taustalla lukemassa useampikin. "Viisas vaikenee" sanotaan. Joskus on hyvä jättää oma mielipiteensä sanomatta, kun tietää, että se olisi kuin bensaa liekkeihin.

Meillä on nyt kadut kuivana ja aurinko paistaa. Pari päivää vettä tulikin.

Uskomatonta, että nyt on jo taas joulu pian. Niin se hurahti vuosi vaikka välillä tahmeaa olikin, selvittiin. Ehkä, onhan tässä vielä vähän matkaa.

Mustaherukkamehua kuumana tässä juon. Kieli on sininen kuin Chow chow koiralla.
        Flunssa päällä.

Aamupäivää ! Itsekin olen taas miettinyt omaa motiiviani kirjoittaa täällä - tai kirjoittaa ylipäänsä. "Kaikki on jo niin puitu" kirjoitti Eeva Kilpikin runossaan, mutta ei hänkään kirjoittelua osannut lopettaa..))
        Nuori Pentti Saarikoski - ja varmasti moni muukin hänen jälkeensä - on sanonut, että kirjoittaminen on tapa vahvistaa omaa identiteettiään. Tuon allekirjoitan. Kun oma mieli tuntuu jatkuvasti laukkaavaan, poukkoilevan sinne tänne, kirjoittaminen pysäyttää tai ainakin hidastaa sen liikettä ja auttaa jäsentämään omaa ajattelua ja tietysti pysymään myös paremmin kartalla tässä yhä kaoottisemmaksi käyvässä maailmassa ja - ajassa.

Voisihan samaa tietysti tapahtua "livessäkin" tuttujen kesken, mutta se on työläämpää: pitäisi lähteä jonnekin, sovitella aikatauluja ja tietysti valmistella itsensä sopivaan kuosiin. Helpompaa on istahtaa koneelle ja antaa palaa..))

Live-kohtaamiset ovat tietysti omalla tavallaan antoisampia, samoin yksityinen kirjeenvaihto, mitä vielä itse harrastan. Niissä välttyy yleensä väärinymmärrykseltä, kilpailultakin (mikä tunnetusti aiheuttaa kateutta, eripuraa ja maalitusta). Live-kohtaamisista taas saattaa puuttua yllätysmomentti, uutuudenviehätys. Molempi parempi.

Pari kertaa on minunkin henkilöni täällä viesteissä vilahdellut, mainittu palstadraaman osapuolenakin. Korppis, tunnettuna "tunnistajana" ja "uutisoijana" kertoi minun kirjoittelevan Anona. Valeuutinen ! (Häneltä, jota ei kuulemma ole koskaan saatu valheesta kiinni..))
        En edelleenkään kirjoita Anona, mutta en aina jaksa kirjoittaa rekattunakaan teknisten syiden vuoksi. Allekirjoitus on kuitenkin aina mukana.
        Saattoihan tuo "uutinen" liittyä uuteen mustamaalaamiskampanjaan, mikä nähdäkseni alkoi vuolaalla todistelulla epäluotettavuudestani. Perusteluja ei tietenkään koskaan esitetä ja olisi aika typerää yrittää todistella omasta puolestaan..)) Kuten joku täällä kirjoitti: mukana olijat tekevät omat johtopäätöksensä toisista kirjoittajista.

Nuorisorikollisuudesta oltiin huolissaan. Sopii varmasti ollakin. Kyläkerhossa kuulin meidänkin asuinyhteisössä tapahtuneista rikkomuksista ja häiriköinneistä. Niinkuin usein on, media ja uutisointi antaa siitä oman kuvansa, me sen keskellä elävät emme välttämättä sitä tunnista - vai tunnusta ?

Sen verran varovaiseksi olen kuitenkin tullut, etten juuri enää harrasta iltamenoja - juna-asemat ovat tunnetusti levottomia missä tahansa.

Suppilovahverot on nyt kerätty - pari mökkireissua tehtiin eri kokoonpanoissa ja kuivuri on pyörinyt ahkerasti. Poutapäivän kunniaksi pidän nyt vapaapäivän ja toivotan kaikille
        mukavaa perjantaipäivää ja tulevaa viikonloppua.
        demeter1

• demeter1 kirjoitti:

Aamupäivää ! Itsekin olen taas miettinyt omaa motiiviani kirjoittaa täällä - tai kirjoittaa ylipäänsä. "Kaikki on jo niin puitu" kirjoitti Eeva Kilpikin runossaan, mutta ei hänkään kirjoittelua osannut lopettaa..))
        Nuori Pentti Saarikoski - ja varmasti moni muukin hänen jälkeensä - on sanonut, että kirjoittaminen on tapa vahvistaa omaa identiteettiään. Tuon allekirjoitan. Kun oma mieli tuntuu jatkuvasti laukkaavaan, poukkoilevan sinne tänne, kirjoittaminen pysäyttää tai ainakin hidastaa sen liikettä ja auttaa jäsentämään omaa ajattelua ja tietysti pysymään myös paremmin kartalla tässä yhä kaoottisemmaksi käyvässä maailmassa ja - ajassa.

Voisihan samaa tietysti tapahtua "livessäkin" tuttujen kesken, mutta se on työläämpää: pitäisi lähteä jonnekin, sovitella aikatauluja ja tietysti valmistella itsensä sopivaan kuosiin. Helpompaa on istahtaa koneelle ja antaa palaa..))

Live-kohtaamiset ovat tietysti omalla tavallaan antoisampia, samoin yksityinen kirjeenvaihto, mitä vielä itse harrastan. Niissä välttyy yleensä väärinymmärrykseltä, kilpailultakin (mikä tunnetusti aiheuttaa kateutta, eripuraa ja maalitusta). Live-kohtaamisista taas saattaa puuttua yllätysmomentti, uutuudenviehätys. Molempi parempi.

Pari kertaa on minunkin henkilöni täällä viesteissä vilahdellut, mainittu palstadraaman osapuolenakin. Korppis, tunnettuna "tunnistajana" ja "uutisoijana" kertoi minun kirjoittelevan Anona. Valeuutinen ! (Häneltä, jota ei kuulemma ole koskaan saatu valheesta kiinni..))
        En edelleenkään kirjoita Anona, mutta en aina jaksa kirjoittaa rekattunakaan teknisten syiden vuoksi. Allekirjoitus on kuitenkin aina mukana.
        Saattoihan tuo "uutinen" liittyä uuteen mustamaalaamiskampanjaan, mikä nähdäkseni alkoi vuolaalla todistelulla epäluotettavuudestani. Perusteluja ei tietenkään koskaan esitetä ja olisi aika typerää yrittää todistella omasta puolestaan..)) Kuten joku täällä kirjoitti: mukana olijat tekevät omat johtopäätöksensä toisista kirjoittajista.

Nuorisorikollisuudesta oltiin huolissaan. Sopii varmasti ollakin. Kyläkerhossa kuulin meidänkin asuinyhteisössä tapahtuneista rikkomuksista ja häiriköinneistä. Niinkuin usein on, media ja uutisointi antaa siitä oman kuvansa, me sen keskellä elävät emme välttämättä sitä tunnista - vai tunnusta ?

Sen verran varovaiseksi olen kuitenkin tullut, etten juuri enää harrasta iltamenoja - juna-asemat ovat tunnetusti levottomia missä tahansa.

Suppilovahverot on nyt kerätty - pari mökkireissua tehtiin eri kokoonpanoissa ja kuivuri on pyörinyt ahkerasti. Poutapäivän kunniaksi pidän nyt vapaapäivän ja toivotan kaikille
        mukavaa perjantaipäivää ja tulevaa viikonloppua.
        demeter1

Huomenta korvesta.@

Olen vahvasti sanojeni takana. Kirjoitat anona kuten kristiinakin. Teillä molemmilla on vahva tunnistettava kirjoitusasu. Puolustauduit allekirjoituskysymykseen rekisteröitymisen vaikeudella. No tietty, voi tapahtua lipsahdus kuten kristiinalla, että nikki jääkin vahingossa päälle.

Hyvää viikonloppua sinulle ja aamunvirkuille väärällä jalalla nousseille.

Jatketaan ; )

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Huomenta korvesta.@

Olen vahvasti sanojeni takana. Kirjoitat anona kuten kristiinakin. Teillä molemmilla on vahva tunnistettava kirjoitusasu. Puolustauduit allekirjoituskysymykseen rekisteröitymisen vaikeudella. No tietty, voi tapahtua lipsahdus kuten kristiinalla, että nikki jääkin vahingossa päälle.

Jatketaan ; )

Ystävältäsi Palomalta:

"Jospa lopettaisimme tämän toisistamme kirjoittelun luonneanalyysien tekemisen meille tuntemattomista ihmisitä, virheiden ja vikojen, puutteiden....."

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Niin Hilla.
        Sinä et keskistele. Sinä kirjoitat omia tapahtumia.
        Viittaat viestissä lukemaasi, mutta se ei ole keskustelua!

Kirjoitat tuolla yläpuolella;
        "On paheksuttu tapaani kirjoittaa useimmiten vain aamuisin, mutta syykin siihen on, en halua ketjussa liikaa näkyä, koska minun viestini ei kaikkia miellytä, en siksi aina halua minääni esitellä.
        Joskus, kun keskustelu sujuu on vain ihana seurata ja ihmetellä sitä antia mistä jokaisella on aihetta kirjoittaa."

On ihana seurata ja ihmetellä!
        Sinä ihmettelet ja odotat muiden keskustelevan.
        Odptat, että aloityukseesi tulee vastauksia.

Muut kirjoittajat jopa konmmentoivat ja keskustelevat keskenään, sinä seuraat.
        Miksi hitossa aloitat mitään jos pelkäät että näyt ketjussa?

Mietippä hiukan miksi anotkaan eivät keskustele.
        Rekattujen riitelyä.

Siinä aloitustesi tasokkuus ja kirjailija lahjakkuudet.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Hil-lan askareet tuntuvat kuin omilta askareiltani.
        Teen paljon samanlaisia asioita, kuin Hil-la, lajittelen valokuvia,
        käyn läpi asiakirjamappeja ja tyhjentelen niitä, niin että vaan
        ajankohtaiset paperit ovat mapissa.
        Kirjoittelen päiväkirjaa pitkin päivää. Huomaan sitten kun "peruutan"
        konetta ja katson mitä olen kirjoittanut, niin näen, että jos en olisi
        lukenut tekstiä, niin olisin kirjoittanut samasta asiasta uudestaan.
        Siinä tulee monasti mieleen omat vanhemmat, kuinka he toistivat
        samoja asioita. Nyt olen itse samanlainen "höpöhierin" (mitähän
        tuokin sana oikeastaan tarkoittaa, mutta mummo käytti sitä paljon,
        kun puhui muistamattomuudesta).

Tein starttiyrityksen lenkille, mutta lenkki jäi lyhyeksi, kun olin vähällä
        kaatua yöpakkasen jäädyttämällä, eilisen sateen liottamalla asfaltilla.
        Teen uuden yrityksen, kun aurinko sulattaa jään pois.

Täytyy verrytellä jään sulamisen aikana jollakin "siistillä sisätyöllä", eli
        tehdä kevyt siivous asunnossa. Likaa ei löydy, mutta pölyä saa puhallella
        pois.
        Hyvää viikonloppua!

• Anonyymi kirjoitti:

Ystävältäsi Palomalta:

"Jospa lopettaisimme tämän toisistamme kirjoittelun luonneanalyysien tekemisen meille tuntemattomista ihmisitä, virheiden ja vikojen, puutteiden....."

Olenko kirjoittanut luonneanalyysejä? Olen vastaaottanut erilaisia luonteeni tulkintoja.
        Yksinkertainen narsisti, yksinäinen, tunneköyhä, tyhmä, yhden kirjan lukenut, sivistymätön jne.

Että semmoista ; )

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Huomenta korvesta.@

Jatketaan ; )

Korppiksella om vahva tunnistettava kateus ja luulotauti.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Olenko kirjoittanut luonneanalyysejä? Olen vastaaottanut erilaisia luonteeni tulkintoja.
        Yksinkertainen narsisti, yksinäinen, tunneköyhä, tyhmä, yhden kirjan lukenut, sivistymätön jne.

Että semmoista ; )

Ai nuo eivät olekaan virheitä ja vikoja, kuten kirjoitit.

"Olen vahvasti sanojeni takana. Kirjoitat anona kuten kristiinakin. Teillä molemmilla on vahva tunnistettava kirjoitusasu. Puolustauduit allekirjoituskysymykseen rekisteröitymisen vaikeudella. No tietty, voi tapahtua lipsahdus kuten kristiinalla, että nikki jääkin vahingossa päälle."

Pelkkää kannustusta ja varmaa tietoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Korppiksella om vahva tunnistettava kateus ja luulotauti.

Joo sekin vielä kun olen niin kateellinen. Kateellinen etenkin kuolinpesien "omistajille".

• Anonyymi kirjoitti:

Suljetaan silmät.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, kiitos jospa ehdotuksesi menisi anoilla läpi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai nuo eivät olekaan virheitä ja vikoja, kuten kirjoitit.

"Olen vahvasti sanojeni takana. Kirjoitat anona kuten kristiinakin. Teillä molemmilla on vahva tunnistettava kirjoitusasu. Puolustauduit allekirjoituskysymykseen rekisteröitymisen vaikeudella. No tietty, voi tapahtua lipsahdus kuten kristiinalla, että nikki jääkin vahingossa päälle."

Pelkkää kannustusta ja varmaa tietoa.

Ei ne ovat totuutta.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Joo sekin vielä kun olen niin kateellinen. Kateellinen etenkin kuolinpesien "omistajille".

Olet kateellinen niille, joilla on lastenlapsia .Samoin terveille joilla ei ole liikuntarajoitteita. Tunnet katkeruutta yksinhuoltajuudesta vieläkin. Mistä nuo kuolinpesät keksit?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, kiitos jospa ehdotuksesi menisi anoilla läpi.

Sen täytyy olla molemminpuolista. Rekatut pois anojen kimpusta 🤣

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ei ne ovat totuutta.

Totuuttahan me kaikki kirjoitamme.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Että semmoista ; )

Hyvä itsetuntemus sinulla, tuo kaikki on niin totta👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Hilla.

"On paheksuttu tapaani kirjoittaa useimmiten vain aamuisin, mutta syykin siihen on, en halua ketjussa liikaa näkyä, koska minun viestini ei kaikkia miellytä, en siksi aina halua minääni esitellä.
        Joskus, kun keskustelu sujuu on vain ihana seurata ja ihmetellä sitä antia mistä jokaisella on aihetta kirjoittaa."

Rekattujen riitelyä.

Olipa taas niin ystävällinen , tahallaan väärinymmärtäneen vastaus.

Jos lähelle 90- vuotias kirjoittaa aamuisin pitkän kommentin mistä asioista haluaa älä kehtaa tulla ketjuunsa irvistelemään.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Huomenta korvesta.@

Jatketaan ; )

Kirjoitat itse myös anona, valehtelet ja sinulla on myös useita persoonia palstoilla. Olet sen joskus jopa myöntänyt. Kerrot omia " totuuksiasi" muista kirjoittajista. Tietyin motiivien. Että älä jaksa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet kateellinen niille, joilla on lastenlapsia .Samoin terveille joilla ei ole liikuntarajoitteita. Tunnet katkeruutta yksinhuoltajuudesta vieläkin. Mistä nuo kuolinpesät keksit?

Iltapäivää@

Oli kaunis aurinkoinen päivä. Ajoin mökille,
        Kainalosauvoissani oli talvipiikit joten liikkuminen onnistui ulkona. Sisätiloissa piti liikkua ilman sauvoja. Tunnen ihailua vanhoja terveitä ihmisiä nähdessäni, sitä tunnetta kutsun kateudeksi.

Yksinhuoltajana olin rikas lady, kuten itseäni kutsuin.

Elämme läheisteni kanssa onnellista odotuksen aikaa.

Lesket elävät kuolinpesässä. Se lie oikea nimitys siitä omaisuudesta jota he hallitsevat.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat itse myös anona, valehtelet ja sinulla on myös useita persoonia palstoilla. Olet sen joskus jopa myöntänyt. Kerrot omia " totuuksiasi" muista kirjoittajista. Tietyin motiivien. Että älä jaksa.

En valehtele ja sehän on nähty, totuuden puhujalla ei ole yösijaa....vai miten se meni.
        Kolme nikkiä yksi persoona. Älä ala, jookosti.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Iltapäivää@

Oli kaunis aurinkoinen päivä. Ajoin mökille,
        Kainalosauvoissani oli talvipiikit joten liikkuminen onnistui ulkona. Sisätiloissa piti liikkua ilman sauvoja. Tunnen ihailua vanhoja terveitä ihmisiä nähdessäni, sitä tunnetta kutsun kateudeksi.

Yksinhuoltajana olin rikas lady, kuten itseäni kutsuin.

Elämme läheisteni kanssa onnellista odotuksen aikaa.

Lesket elävät kuolinpesässä. Se lie oikea nimitys siitä omaisuudesta jota he hallitsevat.

Mitä te odotatte, onko vihdoin lapsenlapsi tulossa? Esikoiselle vai kuopukselleko lapsi tulossa?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä te odotatte, onko vihdoin lapsenlapsi tulossa? Esikoiselle vai kuopukselleko lapsi tulossa?

Joulupukkia; ))

• Tellukka kirjoitti:

Satutko muistamaan, mikä johti siihen, että luovuit mustasta nikistäsi ja rekisteröit Tellukka-nimimerkin?

• Anonyymi

"En olisi ikinä uskonut, että joku voisi vaipua niin alas, että ryhtyisi käyttämään nimimerkkiä, jota olen käyttänyt tosi kauan. Näin kuitenkin kävi"

Nythän kylmis on vihdoinkin ikäistensä joukossa.
        Ja ihan oikein rekattu nikki.
        Mikä ei estä anona kirjoittamasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En olisi ikinä uskonut, että joku voisi vaipua niin alas, että ryhtyisi käyttämään nimimerkkiä, jota olen käyttänyt tosi kauan. Näin kuitenkin kävi"

Ei todellakaan mikään estä anona kirjoittamista. Siis uskomatonta hurskahtelua täällä siitä, että on rekisteröinyt jonkun nikin.
        Samoin ne toistensa syyttelyt, että on anona kirjoittanut.
        Ja sen pyhimyksen viitan harteilleen laittaminen vakuuttelujen kera "minä en koskaan kirjoita anona".
        Ei ole säännöissä etteikö saisi kirjoittaa rekattuna, anona tai allekirjoituksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopeta tuollainen hävytön kysely.
        Ei kuulu pätkääkään ulkopuolisille.
        Haluat olla vain ilkeä. Häpeäisit

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen törmännyt tuohon ilmiöön ainoastaan 60+palstalla kymmenkunta vuotta sitten.

Silloin pari rekattua nimimerkkiä halusivat todistaa, miten helppoa mustan nikin "varastaminen" on.
        Heillä oli kuitenkin selkärankaa tunnustaa käyttäneensä nikkiäni ja erään toisen henkilön mustaa nikkiä.

Nyt nikkini on rekattu, eikä kukaan pysty nimissäni enää sähläämään. Toivottavasti hänellä on lohturätti, johon turvautua, kun lelu vietiin pois.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä voisin kirjoittaa Anona, mutta en käytä sitä mahdollisuutta hyväkseni. En ole ennenkään Anona kirjoittanut.

Sinä, eikä kukaan muukaan pysty kirjoittamaan nimimerkilläni. Se lysti loppui.

• kylmätotuus kirjoitti:

Minä olen törmännyt tuohon ilmiöön ainoastaan 60 palstalla kymmenkunta vuotta sitten.

Silloin pari rekattua nimimerkkiä halusivat todistaa, miten helppoa mustan nikin "varastaminen" on.
        Heillä oli kuitenkin selkärankaa tunnustaa käyttäneensä nikkiäni ja erään toisen henkilön mustaa nikkiä.

Nyt nikkini on rekattu, eikä kukaan pysty nimissäni enää sähläämään. Toivottavasti hänellä on lohturätti, johon turvautua, kun lelu vietiin pois.

Myöhäisiltaa Korvesta@

Mietin tätä rekkausta vastustavien himoa puolustaa anona kirjoittelua. Pääasiallinen syy lie pelko tulla maalitetuksi ilkeyksille, mutta sitä en ymmärrä miksi anoutta käytetään maalittamiseen.

Yötä

• korppis kirjoitti:

Myöhäisiltaa Korvesta@

Mietin tätä rekkausta vastustavien himoa puolustaa anona kirjoittelua. Pääasiallinen syy lie pelko tulla maalitetuksi ilkeyksille, mutta sitä en ymmärrä miksi anoutta käytetään maalittamiseen.

Yötä

Se on katkeran ja pettyneen ihmisen keino purkaa pahaa oloaan tuntemattomiin henkilöihin.

• Anonyymi
        kylmätotuus kirjoitti:

Se on katkeran ja pettyneen ihmisen keino purkaa pahaa oloaan tuntemattomiin henkilöihin.

Siksikö niin pitkään vastustit rekisteröitymistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Hilla.

Rekattujen riitelyä.

Et keskistele
        Sinä kirjoitat
        Voittajat
        Ihmettelen
        Odotat
        Seuraat

Siinäpä keskustelua Hillalle. Tämäkö on sitä kaipaamasi keskustelua? Toisen kirjoittajan ja ketjun aloittajan lyttäämistä ja lannistamista.
        Henkistä väkivaltaa ikäihmisten palstalla.
        Millainen ihminen hymyilee tuon anonymiteetin takana. Katkera? Kateellinen? Masentunut vai muuten vaan itseriittoinen?
        Lähelläsikään ei taida olla hyvä olla vai kuinka?

• Anonyymi kirjoitti:

Siksikö niin pitkään vastustit rekisteröitymistä?

Ensinnäkin en ole koskaan kirjoittanut Anona, vaan mustalla kylmätotuus-nimimerkillä.
        En ole myöskään vastustanut rekkaantumista, mutta olen arvostellut sitä, että rekattu voi kirjoittaa halutessaan myöskin Anona.
        En olisi rekkaantunut, jos lapsukaiset eivät olisi alkaneet käyttää samaa nimimerkkiä kuin minä.

Minun silmissäni musta ja sininen nimimerkki ovat saman arvoisia ja ne ovat kirjoittajan kasvot.
        Anolla on kommandopipo päässä.

• Anonyymi
        kylmätotuus kirjoitti:

Ensinnäkin en ole koskaan kirjoittanut Anona, vaan mustalla kylmätotuus-nimimerkillä.
        En ole myöskään vastustanut rekkaantumista, mutta olen arvostellut sitä, että rekattu voi kirjoittaa halutessaan myöskin Anona.
        En olisi rekkaantunut, jos lapsukaiset eivät olisi alkaneet käyttää samaa nimimerkkiä kuin minä.

Minun silmissäni musta ja sininen nimimerkki ovat saman arvoisia ja ne ovat kirjoittajan kasvot.
        Anolla on kommandopipo päässä.

Ano on ano, olipa siinä sitten mikä vain musta allekirjoitus. Pelkkä allekirjoitus ei ole mikään nimimerkki, kun kommentin yläpuolella lukee Anonyymi.

• Jospa lopettaisimme tämän toisistamme kirjoittelun luonneanalyysien tekemisen meille tuntemattomista ihmisitä, virheiden ja vikojen, puutteiden ja yliampumisien tutkiskelun muissa kirjoittajissa ja kirjoittaisimme vain asioista, arkielämästä, ja mistä tahansa aiheesta, joka ei olisi palstan muut osallistujat niin mitä luulisitte tapahtuvan:

Palsta kuivuisi kokoon, tyrehtyisi ja surkastuisi aiheiden ja ideoiden puuttteeseen? Kaikki on jo sanottu, kaikki on jo tehty, jokainen kirjoittaisi hetken omaa blogiaan ja kun ketään ei kiinnostaisi, ei edes niin paljoa että viitsisi tulla mitätöimään ja nälvimään toisten tekemisistä, niin voisimme kaikki mennä talviunille?

Vai pystyisimmekö me vielä saamaan aikaan yhteisöllistä, asiallista keskustelua monien eri teemojen, ajankohtaisten tapahtumien, harrastuksien, maailman menon puitteissa, menemättä henkilökohtaisuuksiin?

Tällaisia mietiskelen täällä alavirralla, huushollin lomassa. Aurinko pilkistelee pilvien lomasta, autonkatto on valkoisena ja ikkunat jäässä. Ensimmäiset kunnon yöpakkaset meillä.

• """Jospa lopettaisimme tämän toisistamme kirjoittelun luonneanalyysien tekemisen meille tuntemattomista ihmisitä, virheiden ja vikojen, puutteiden ja yliampumisien tutkiskelun muissa kirjoittajissa """

Saa nyt nähdä kuinka kauan jaksat pysyä omassa ehdotuksessasi.
        Jotenkin epäilen, että aika pian ovat anonyymit (ja palstan "laitaoikeistolaiset") taas hampaissasi.

• Anonyymi

Josko lopettaisit noiden ohjeiden antamisen, joita et itsekkään pysty noudattamaan.

• Anonyymi

Jospa et aina kirjoittaisi vain itsestäsi ja toisi omaa erinomaisuuttasi esille, niin voisit toivoa ettei kirjoituksiisi otettaisi kantaa. Sinua arvioidaan juuri sinun kirjoitustesi perusteella, eihän täällä sinua tunneta muuten. Vslitse itse minkä kuvan annat itsestäsi!

• Anonyymi

Paloma. Milloin olet viimeksi osoittanut kiinnostusta muiden kuin itsesi kirjoituksiin?

• Anonyymi kirjoitti:

Paloma. Milloin olet viimeksi osoittanut kiinnostusta muiden kuin itsesi kirjoituksiin?

Miksi kaikki muut saavat kirjoittaa omia juttujaan, mutta en minä?

Täällä on nyt kahdenlaista porukkaa: ne jotka kirjoittvat omista asioistaan

ja
        ne joka kirjoittavat niistä jotka kirjoittavat omista asioistaan.

Tehkää ajankohtainen asia-aloitus aiheesta joka kiinnostaa minuakin, niin osallistun mielelläni.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Miksi kaikki muut saavat kirjoittaa omia juttujaan, mutta en minä?

Täällä on nyt kahdenlaista porukkaa: ne jotka kirjoittvat omista asioistaan

ja
        ne joka kirjoittavat niistä jotka kirjoittavat omista asioistaan.

Tehkää ajankohtainen asia-aloitus aiheesta joka kiinnostaa minuakin, niin osallistun mielelläni.

Mistä me tiedämme mikä aihe sinua kiinnostaa.
        Ihan älytön kehoitus sinulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä me tiedämme mikä aihe sinua kiinnostaa.
        Ihan älytön kehoitus sinulta.

Nuoruuden hurjat seikkailut Kolumbiassa. Sinne halajaa paloman mieli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osoitti kerran kun eräs nikki kehui hänen kirjaansa hyväksi lukukokemukseksi.

• Anonyymi

Tellukka on fiksu 🤓

• Anonyymi

Huutonaurua.

• Anonyymi

Saa irvistellä, Tellukka uskaltaa sanoa mitä ajattelee, se on harvinaista täällä kaunistelijoiden joukossa.
        Parasta mitä on kun aitoudesta puhutaan.

Tämän aloituksen parasta tekstiä kirjoittaa, asia on aina juuri sitä mitä pitääkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa irvistellä, Tellukka uskaltaa sanoa mitä ajattelee, se on harvinaista täällä kaunistelijoiden joukossa.

Tämän aloituksen parasta tekstiä kirjoittaa, asia on aina juuri sitä mitä pitääkin.

Ei ollut irvistelyä. Tosissani kirjoitin. Silmälasit lapsena katsottiin lukupään merkiksi.

Kosahti Palomaan tuo Tellukan "ylistys", että oikein kielto tuli ettei saisi määrittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut irvistelyä. Tosissani kirjoitin. Silmälasit lapsena katsottiin lukupään merkiksi.

Kosahti Palomaan tuo Tellukan "ylistys", että oikein kielto tuli ettei saisi määrittää.

Pelkkä teksti ei aiheuttaisi väärää tulkintaa, pieniä ja sekavia nuo kuvatjakukat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vois vähän miettiä mitä sanoo ! Ei ilkeys ole mitään uskaltamista.
        Se on ilkeyttä.

• Nykyisin käyn harvoin netissä. Äänikirjat vievät enemmän aikaani.
      Kun avaan koneen katson aina Hillanin ketjun. Puhelimella en viitsi sivuja juuei avata.
      Minullakin on ollut monta nikkiä, auli-auli ja mielikkimummo, voi olla muitakin jotka olen unohtanut. Mielikkimummo taitaa olla vieläkin voimassa, salasanan olen unohtanut mutta sen voi kyllä uusia.
      Sain paljon nuhteita kun vaidoin nikkiä, eihän siinä mitään luvatonta ole.
      Nyt en näillä näkymin vaihda enää, tai mistäpä tuon tietää....
      Oli mieleisiä vieraita viikonloppuna, tytär ja vävy kävivät.
      Mukavaa viikonloppua kaikille.

• Mistähän tuo juuei tuli, juuri oli tarkoitus.

• Ei se nikin vaihto tainnut olla nuhteiden pointtina, vaan se, ettet uudella nikilläsi heti kertonut olevasi entinen mielikkimummo, josta ehdittiin olla jo huolissaan, koska viimeinen mitä hänestä kuultiin oli se, että hän kaatui ja löi päänsä johonkin kovaan, oliko se sementtijoku sellainen.

Kesti tovin, ennenkuin havaittiin, että liekkohan onkin mielikkimummo ja hengissä vielä.

• Tellukka kirjoitti:

Ei se nikin vaihto tainnut olla nuhteiden pointtina, vaan se, ettet uudella nikilläsi heti kertonut olevasi entinen mielikkimummo, josta ehdittiin olla jo huolissaan, koska viimeinen mitä hänestä kuultiin oli se, että hän kaatui ja löi päänsä johonkin kovaan, oliko se sementtijoku sellainen.

Kesti tovin, ennenkuin havaittiin, että liekkohan onkin mielikkimummo ja hengissä vielä.

Nyt muistankin. Löin tosiaankin pääni aika kovasti.
        Minun virhettäni oli että en kertonut heti nikin vaihtoa, taisin vaihtaa siksi että tunsin jostain syystä oloni häirityksi entisellä nikillä.
        Siitä on pitkä aika, olin jo unohtanut koko asian, en nytkään ole ihan varma siitä miksi nikin vaihdoin. On sinulla hyvä muisti, kuin partaveitsi. :)

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Nyt muistankin. Löin tosiaankin pääni aika kovasti.
        Minun virhettäni oli että en kertonut heti nikin vaihtoa, taisin vaihtaa siksi että tunsin jostain syystä oloni häirityksi entisellä nikillä.
        Siitä on pitkä aika, olin jo unohtanut koko asian, en nytkään ole ihan varma siitä miksi nikin vaihdoin. On sinulla hyvä muisti, kuin partaveitsi. :)

Sinusta pidetään ja kannetaan huolta, liekko.
        Olit mökilläkin kissasi kanssa.
        Voisit vaikka kerran viikossa ilmoittautua :)

• Anonyymi kirjoitti:

Sinusta pidetään ja kannetaan huolta, liekko.
        Olit mökilläkin kissasi kanssa.
        Voisit vaikka kerran viikossa ilmoittautua :)

Kiitos <3 Minusta on aina tuntunut kuin täällä olisi ystäviä minulle joka olen vahemmiten aina vain enemmän viihtynyt yksin kissoineni. Nyt harkitsen kylille lähtöä, mutta niin olen sanonut jo pitkän aikaa, veljelleni nauroin tänään kun soitti että varmaan joulunakin olen vielä täällä lumen keskellä.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Kiitos <3 Minusta on aina tuntunut kuin täällä olisi ystäviä minulle joka olen vahemmiten aina vain enemmän viihtynyt yksin kissoineni. Nyt harkitsen kylille lähtöä, mutta niin olen sanonut jo pitkän aikaa, veljelleni nauroin tänään kun soitti että varmaan joulunakin olen vielä täällä lumen keskellä.

Ai olette kissan kanssa vielä mökillä.
        Kun on lämmintä, vettä, ruokaa ja viihdyt, niin mikä jottei. Pohjoiseen on tullut lumi ja ennusteissa myös etelään. Pysyykö vai ei, sitä arvuutellaan sitten.
        Hyvää viikonloppua sinulle!

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Kuulostaa siltä elämältä jota minä odotaan Taivaaltani: metsämökki, takkatuli, minä ja kotieläimeni, lunta, suuria hiutaleita tihkumassa taivaalta...

Toivon, että Taivaassa olisi kaikki vuodenajat sekä yö että päivä...

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa siltä elämältä jota minä odotaan Taivaaltani: metsämökki, takkatuli, minä ja kotieläimeni, lunta, suuria hiutaleita tihkumassa taivaalta...

Toivon, että Taivaassa olisi kaikki vuodenajat sekä yö että päivä...

Huomenta pimeydestä, ei valoisuus juurikaan lisääntynyt vaikka lumiharso maata peittää.
        Liukkautta voi varmaan jo löytää ja lenkille tai asioille aikoo.
        Alkua kuitenkin jo talven muistutuksesta, pakkastakin viisi astetta.

Olipa vilkas eilinen päivä ja ketkäs loistikaan mukana olollaan ja arvostelevilla viesteillään?
        Minun päähäni ei sovi tuo kina anonyyminä kirjoittavien ja kirjautuneiden välillä, asia nyt vaan on niin, että anonyymit sallitaan, ei siinä ainaiset kiistat asiaa lopeta.
        Antaahan se tietenkin aihetta arvailuun ja jopa joidenkin varmoihin tietoihin, kuka anonyymin takana onkaan.
        Taitaa olla tarttuva tauti tuo ennustelu, minäkin jo sorruin arvelemaan, että tunnistin jonkun hyvin selkeän anonyymin kirjoituksen.
        Harhaa se varmaan oli, joten unohdan yrityksen arvailuun, kirjoittaa sitten kuka tahansa, itse ainakin tietää.

Kiitos anot rohkaisuista ja toivon flunssan pian ohi menevän, samoja puuhiahan ne nämä meidän puuhat tahtoo olla, ei mitään uutta paljonkaan, sama viestien suhteen, ei uutta aina keksi.
        Kuitenkin, kun muita samanhenkisiä kirjoitteluja syntyy, tulee myös keskustelun aiheita,
        Mielestäni tämä arjesta kertominen antaa myös aiheet viestittelyyn.
        Muistelen joskus ollen kehotuksen "tule keskustelemaan leppoisasti kahvipöytään" ei mitään tasoa määrätty.
        Kaikki aiheet ei aina sytytä, miksi niin pitäisikään, jokainen kuitenkin omansa saa esiin.

Demeter asiaa puhut, kiinnostusta ei aina löydä edes toisten viesteistä, tyhjää pää kumisee, siksi onkin mukava aina tarttua viestiin jonka aihe kiinnostaa.
        Eipä se kovin kummaa vaadikaan, yksi pieni asia ja idea jatkoon syntyy, turhaltakin joskus kaikki toistot tuntuu, mutta toivossa paremmasta vain jatkoa toivoo.
        Tänä aamuna sattui korvaani Arja Korisevan laulama laulu, Maailma on kaunis ja tilaa unelmille, hyvin sanottu, unelmia ja mielikuvitusta, niillä saa aikaan hyvän mielenkin.
        Itselläni on unelmia, toki ne aika paljon liittyy nykyiseen tilaani, ei suuria asioita, ne pienetkin täyttyneet unelmat ovat elämän iloa nostattavia.

Olen varmaan aika paljon saman elämisen tavan oppinut, mitä sinäkin liekko toteutat, hyvin viihdyn minäkin yksinäni, sisältö päivääni antaa nämä aamuiset kirjoittelut ja kodin sisällä tehtävät hommat.
        Elämä kulkee kyselemättä meiltä keltään, mitä haluaisimme, tyydyttävä on antiin, oli se mitä tahansa.
        Minulla on ollut 14 serkkua ja nyt enää yksi minua nuorempi ja minä, vuoroani odotan minäkin, olen yrittänyt siivoilla turhaa pois, lapsilleni ei kaikki kotonani anna mitään tuntumaa, joutaa pois.

Tellukka on hyvä suorissa kertomissaan, jalat maassa kiinni tukevasti, turhaa puhetta vähän.
        Tietoa varmaan paljonkin kirjoittajista aiemalta ajalta, minä en häneen ole aiemmin tutustunut.

Eiköhän tässä jo arvostelun aihetta löydy, vaikka toivonkin sen kaiken sivuuttamiseen.
        Eletään ja annetaan toistenkin elää oman mielensä mukaisesti, heippa.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta pimeydestä, ei valoisuus juurikaan lisääntynyt vaikka lumiharso maata peittää.

Olipa vilkas eilinen päivä ja ketkäs loistikaan mukana olollaan ja arvostelevilla viesteillään?
        Minun päähäni ei sovi tuo kina anonyyminä kirjoittavien ja kirjautuneiden välillä, asia nyt vaan on niin, että anonyymit sallitaan, ei siinä ainaiset kiistat asiaa lopeta.
        Antaahan se tietenkin aihetta arvailuun ja jopa joidenkin varmoihin tietoihin, kuka anonyymin takana onkaan.
        Taitaa olla tarttuva tauti tuo ennustelu, minäkin jo sorruin arvelemaan, että tunnistin jonkun hyvin selkeän anonyymin kirjoituksen.
        Harhaa se varmaan oli, joten unohdan yrityksen arvailuun, kirjoittaa sitten kuka tahansa, itse ainakin tietää.

Kiitos anot rohkaisuista ja toivon flunssan pian ohi menevän, samoja puuhiahan ne nämä meidän puuhat tahtoo olla, ei mitään uutta paljonkaan, sama viestien suhteen, ei uutta aina keksi.
        Kuitenkin, kun muita samanhenkisiä kirjoitteluja syntyy, tulee myös keskustelun aiheita,
        Muistelen joskus ollen kehotuksen "tule keskustelemaan leppoisasti kahvipöytään" ei mitään tasoa määrätty.
        Kaikki aiheet ei aina sytytä, miksi niin pitäisikään, jokainen kuitenkin omansa saa esiin.

Demeter asiaa puhut, kiinnostusta ei aina löydä edes toisten viesteistä, tyhjää pää kumisee, siksi onkin mukava aina tarttua viestiin jonka aihe kiinnostaa.
        Eipä se kovin kummaa vaadikaan, yksi pieni asia ja idea jatkoon syntyy, turhaltakin joskus kaikki toistot tuntuu, mutta toivossa paremmasta vain jatkoa toivoo.
        Tänä aamuna sattui korvaani Arja Korisevan laulama laulu, Maailma on kaunis ja tilaa unelmille, hyvin sanottu, unelmia ja mielikuvitusta, niillä saa aikaan hyvän mielenkin.
        Itselläni on unelmia, toki ne aika paljon liittyy nykyiseen tilaani, ei suuria asioita, ne pienetkin täyttyneet unelmat ovat elämän iloa nostattavia.

Olen varmaan aika paljon saman elämisen tavan oppinut, mitä sinäkin liekko toteutat, hyvin viihdyn minäkin yksinäni, sisältö päivääni antaa nämä aamuiset kirjoittelut ja kodin sisällä tehtävät hommat.
        Elämä kulkee kyselemättä meiltä keltään, mitä haluaisimme, tyydyttävä on antiin, oli se mitä tahansa.
        Minulla on ollut 14 serkkua ja nyt enää yksi minua nuorempi ja minä, vuoroani odotan minäkin, olen yrittänyt siivoilla turhaa pois, lapsilleni ei kaikki kotonani anna mitään tuntumaa, joutaa pois.

Tellukka on hyvä suorissa kertomissaan, jalat maassa kiinni tukevasti, turhaa puhetta vähän.
        Tietoa varmaan paljonkin kirjoittajista aiemalta ajalta, minä en häneen ole aiemmin tutustunut.

Eiköhän tässä jo arvostelun aihetta löydy, vaikka toivonkin sen kaiken sivuuttamiseen.

Luotan 100% sesti korppiksen kykyyn tietää kirjoittaja jo kyssärin paikasta ja sanojen käytöstä tietty..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luotan 100% sesti korppiksen kykyyn tietää kirjoittaja jo kyssärin paikasta ja sanojen käytöstä tietty..

Psssst... minäpä kerron salaisuuden. Minä käytän sanoja, joita toisetkin käyttävät. Oikein, kun irrottelemaan alan, niin siirrän kyssärin paikan välilyönnin päähän. Niin hurja en ole, että kirjoittaisin kuolinpesän.
        Lempisanani on vanna. Onko muilla lempisanoja ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Psssst... minäpä kerron salaisuuden. Minä käytän sanoja, joita toisetkin käyttävät. Oikein, kun irrottelemaan alan, niin siirrän kyssärin paikan välilyönnin päähän. Niin hurja en ole, että kirjoittaisin kuolinpesän.
        Lempisanani on vanna. Onko muilla lempisanoja ?

No.Minun lempparisana on li-su. Mieluiten kaupunkiasuntomme parvekkeellamme nautittuna. .

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Nyt harmittaa kovasti. Jälleen aurinkoinen päivä, enkä tohdi vielä ulkoilemaan. Sen verran yskää, nuhaa ja huteroa oloa vielä.

Nyt on annettava negatiivista palautetta Hil-lalle.
        Et kertonut mitä ruokaa laitat. Nyt, jos koskaan olisin vinkkiä tarvinnut. Flunssaisena ei tee mieli mitään eikä mikään maistukaan.
        Kolusin jääkaappia ja juureksista saan keiton. Kirkasliemisen ja vahvan makuisen. Nakkisoppaa siis. Pakastimessa on lihapullia ja nakkeja. Niitä on aina siellä siltä varalta, jos saan yllättäen lapsenlapset kylään. Vaikka munakkaan pyöräyttää sitten.

Jonkun eilisessä tekstissä oli jo huumorin tynkää, en sitä enää löytänyt.

Tellukka on jo tikunnokassa, niin mainitsen hänellä olevan ilmiömäistä oivalluskykyä. Teräväkieliseksi jotkut voisivat sanoa, nuo ilkeämieliset. Tietoakin hän on kerryttänyt ja hänellä on hyvä muisti.
        Tuli nyt kehuttua pyllistelemättä.

Duhadenä

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt harmittaa kovasti. Jälleen aurinkoinen päivä, enkä tohdi vielä ulkoilemaan. Sen verran yskää, nuhaa ja huteroa oloa vielä.

Et kertonut mitä ruokaa laitat. Nyt, jos koskaan olisin vinkkiä tarvinnut. Flunssaisena ei tee mieli mitään eikä mikään maistukaan.
        Kolusin jääkaappia ja juureksista saan keiton. Kirkasliemisen ja vahvan makuisen. Nakkisoppaa siis. Pakastimessa on lihapullia ja nakkeja. Niitä on aina siellä siltä varalta, jos saan yllättäen lapsenlapset kylään. Vaikka munakkaan pyöräyttää sitten.

Tellukka on jo tikunnokassa, niin mainitsen hänellä olevan ilmiömäistä oivalluskykyä. Teräväkieliseksi jotkut voisivat sanoa, nuo ilkeämieliset. Tietoakin hän on kerryttänyt ja hänellä on hyvä muisti.

Duhadenä

Heti pitää anteeksi pyytää tuon ruuan tekemisen osalta, vieläkö vinkki ehtii.
        Teen maitokastikkeen ja siihen silppuan kovaksi keitettyä munia, pari riittää minun tarpeeseen.
        Kurkkusalaatti ja punajuuret oma tekemistä, toriostoksista.
        Pakkasessa on minullakin hernekeittoa ja lohifilee, sen huomenna uuniin laitan, porkkanoiden ja riisin kera, kermaa kastikkeeksi, on hyvää.
        Mielitekojani koetan toteuttaa, kun aina ei ruoka houkuta.
        Kasviskeitto on minullakin mielessä ollut ja myös kurpitsakeitto tuntuisi houkuttavan.

Tytärtä pyydellessä syömään jäämään, kun pistäytyvät, aina on kotona sulamaan otettua ruokaa, ei siis minun ruuat houkuta.
        Ymmärrän kyllä, että sulamaan otetut on heti syötävä, jospa jouluun eläisin, silloin on sovittu ruokailu luonani.
        Olen joutunut pohtimaan mitä jouluruokailuun kuuluukaan, kun ei muisti meinaa pelata, ne kuuluisiksi tulleet lisukkeet vähän haasteita antaa. sekahedelmäsoppa on keitettävä, vävy siitä tykkää.
        Tässähän tässä jo jouluakin mieleen johdattelin;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Duhadenä

Kyllä minustakin Hillan ruuat on parhaita, kotoisia , kunnon suomalaista ruokaa. Kaalilaatikko , perunalaatikko, lihapullat, hernesoppa, uunilohi ja muusiSiinä vakioruokani.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Teen maitokastikkeen ja siihen silppuan kovaksi keitettyä munia, pari riittää minun tarpeeseen.
        Pakkasessa on minullakin hernekeittoa ja lohifilee, sen huomenna uuniin laitan, porkkanoiden ja riisin kera, kermaa kastikkeeksi, on hyvää.
        Kasviskeitto on minullakin mielessä ollut ja myös kurpitsakeitto tuntuisi houkuttavan.

Tytärtä pyydellessä syömään jäämään, kun pistäytyvät, aina on kotona sulamaan otettua ruokaa, ei siis minun ruuat houkuta.
        Ymmärrän kyllä, että sulamaan otetut on heti syötävä, jospa jouluun eläisin, silloin on sovittu ruokailu luonani.
        Olen joutunut pohtimaan mitä jouluruokailuun kuuluukaan, kun ei muisti meinaa pelata, ne kuuluisiksi tulleet lisukkeet vähän haasteita antaa. sekahedelmäsoppa on keitettävä, vävy siitä tykkää.

Munakastike minunkin lempiruokaani lapsuuden ajoista lähtien ja omille lapsilleni kun sitä usein laitoin. Samaten maitopottuihun laitoin usein keitettyjä kananmunia lohkottuna. Ai että on hyvää.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Saat anteeksi :)

Kiitos vinkistä, heti kun soppa loppuu teen munakastikkeen. Sehän sopii keitinperunoiden kanssa. Lisukkeita on. Ei olisi tullut mieleeni.
        Siinä taas nähdään "Hil-lan keittiö" on aarre, josta ammentaa hädän hetkellä.

Minäkin tykkään sekahedelmäsopasta riisipuuron kanssa. Riisipuuro on kyllä hyvää kanelin ja sokerinkin kanssa.
        Joulussa yksi hyvä on tuoksut. Kaneli, muskottipähkinä... glögi, kaikki.

Duhadenä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat anteeksi :)

Kiitos vinkistä, heti kun soppa loppuu teen munakastikkeen. Sehän sopii keitinperunoiden kanssa. Lisukkeita on. Ei olisi tullut mieleeni.
        Siinä taas nähdään "Hil-lan keittiö" on aarre, josta ammentaa hädän hetkellä.

Minäkin tykkään sekahedelmäsopasta riisipuuron kanssa. Riisipuuro on kyllä hyvää kanelin ja sokerinkin kanssa.
        Joulussa yksi hyvä on tuoksut. Kaneli, muskottipähkinä... glögi, kaikki.

Duhadenä

Pettuleipäkin oli taannoin hyvää, vaikka ei aina ollutkaan glögiä kyytipoikana!
        T, Bertil Perversson,

• Anonyymi kirjoitti:

T, Bertil Perversson,

Bertil on ajan hermolla, sillä kaikki metsään liittyvä on nyt trendikästä : metsäjooga, metsäyöpymiset, villiyrttien, marjojen ja sienten keräily, jopa metsäpäiväkodit. Puusta jalostetaan vaikka mitä, jopa Jenni Haukion linnajuhlien iltapuku oli kerran tehty koivusta.

Pettuakin taas valmistetaan elämysruuaksi, ammattinimike on pettumestari eli petsuri. Metsälehdestä luin myös pettuohjeen. Männynrungosta kiskotaan ohuet nilalaatat ja puhdistetaan jälsit pois. Laatat paahdetan uunissa ja jauhetaan hienoksi. Yhdestä mnännynrungosta saa vain noin yhden kilon jauhoja, joten kallista on. Pettujauhoja ei kuitenkaan voi paljon laittaa leipätaikinaan, se on vatsalle raakaa, noin 10% riittää. Jauhoa voi ripotella puuroon tai jugurttiin, maistuu kuulemma pähkinäiseltä. Ravinteikastakin on. On sitä lisätty pikkuleipätaikinaankin ja näin joulun alla pettupiparit voisivat maistua glögin kanssa.

• Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

Bertil on ajan hermolla, sillä kaikki metsään liittyvä on nyt trendikästä : metsäjooga, metsäyöpymiset, villiyrttien, marjojen ja sienten keräily, jopa metsäpäiväkodit. Puusta jalostetaan vaikka mitä, jopa Jenni Haukion linnajuhlien iltapuku oli kerran tehty koivusta.

Pettuakin taas valmistetaan elämysruuaksi, ammattinimike on pettumestari eli petsuri. Metsälehdestä luin myös pettuohjeen. Männynrungosta kiskotaan ohuet nilalaatat ja puhdistetaan jälsit pois. Laatat paahdetan uunissa ja jauhetaan hienoksi. Yhdestä mnännynrungosta saa vain noin yhden kilon jauhoja, joten kallista on. Pettujauhoja ei kuitenkaan voi paljon laittaa leipätaikinaan, se on vatsalle raakaa, noin 10% riittää. Jauhoa voi ripotella puuroon tai jugurttiin, maistuu kuulemma pähkinäiseltä. Ravinteikastakin on. On sitä lisätty pikkuleipätaikinaankin ja näin joulun alla pettupiparit voisivat maistua glögin kanssa.

Metsäooppera, vissiin jo yli 10 vuotta sitten Juha Hurmeen ohjaama Lapin tuntureille.

Metsäteatterikin on.

"Terve metsä, terve vuori,
        terve metsän ruhtinas!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T, Bertil Perversson,

Ketunleipiä syönyt olen, mutta pettu on jäänyt kokematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korven kauhuttarella on kaikki "merkit" tallennettuna ainakin 20 vuoden ajalta.
        Vahinko vaan, että kukin kirjoittaja tekee silloin tällöin "virheitä" ja
        silloin korven kauhuttaren vainoharhaiset päätelmät menevät metsään.
        On siinäkin muuten "harrastus", kyylätä toisten kirjoituksia pilkun tarkkuudella.

• Anonyymi kirjoitti:

Duhadenä

Tellukalla on erittäin valikoiva muisti.

• Anonyymi kirjoitti:

Korven kauhuttarella on kaikki "merkit" tallennettuna ainakin 20 vuoden ajalta.
        Vahinko vaan, että kukin kirjoittaja tekee silloin tällöin "virheitä" ja
        silloin korven kauhuttaren vainoharhaiset päätelmät menevät metsään.
        On siinäkin muuten "harrastus", kyylätä toisten kirjoituksia pilkun tarkkuudella.

Väärin suomi24. tallentaa viestiketjut jos sinulla on halusana pistä se etsiruutuun ja löydät arkistosta haluamasi tiedot.

Kuka näitä omaan kännyyn tallentaisi veisi tilaa liikaa, tai voi joku tietokonneelle tallentaakin.

• Pieni lumikerros eilen illalla peitti maan. Tänään paistoi aurinko komiasti.
      Saivat eilen tuon putkensiirtohomman tehtyä. Fiksusti laittoivat piha-alueen, missä työskentelivät.
      Väinö siinä ihmetteli ikkunan takana heiluvaa kaivinkoneen kauhaa

Käväisin mökillä. Kolme viikkoa ed. käynnistä ja sähkötöiden osalta ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Kumma juttu, mikä lie sitten syynä.
      Viikolla tuli kännyyn viesti jostain sähkökatkosta, töiden takia.
      Kylätiellä oli pari liukastakin paikkaa, olivat tänään hirvimiehet liikkeellä, niin lumi oli pakkautunut autojen pyöristä.
      Susikin liikkunut parinkymmenenkilometrin päässä.

Jossain oli uutinen, että karhu oli tappanut jo 12 ihmistä, karhukanta lisääntynyt niin.
      Ihan varmaksi en muista, mutta olikohan pohjois.Espanjassa.

Tuo metsä se on minunkin elementtini.
      Mökin vieressä olevalle jättikuuselle taas juttelin tänään.
      Mulla on jossain sellainen vanha metsäkirja, siellä kerrotaan mm. pettuleivästä ja rasin tekemisestä. En nyt muista missä kirja on.
      Hauska sana tuo petsuri. Metsälehtiä luen, muttei ole tullut sana silmiin.

Klo 18 alkaa sekahaku, sitä pitää kuunnella.
      Leppoisaa lauantaita kaikille.

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa "petsuri"? Pettuleipääkö? Minulle aivan outo sana.

Vai tarkoititko "metsuria", joka on metsätyömies. Metsuri-merkkisiä
        moottorisahoja on myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

moottorisahoja on myös.

Pettuleivän tekijä ei voi olla petturi, siksi se on kai petsuri.

• Anonyymi kirjoitti:

moottorisahoja on myös.

Ks, Ramonan kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

moottorisahoja on myös.

Petsuri petsaa. Eikös petsaaminen ole jonkinlaista puutyötä?

• Anonyymi

Minkälainen on munakastike ?

• Anonyymi

Valkokastike, jossa on pilkottuja kananmunia.

• Anonyymi

" Minkälainen on munakastike ? "
        Teen sen näin
        Keitän kananmunia 7 min ja jäähdytän
        Otan mikrokipon, laitan siihen 2 ruokalusikallista jauhoja ja maitoa 4 dl.
        Laitan mikroon ja otan välillä pois sekoittaakseni. Näin muutaman kerran, kunnes maito kiehuu ja kastike sakenee.
        Suolaa ripaus päälle.
        Kuutioidut munat joukkoon
        Se on siinä.
        Mikro on siitä hyvä, että ei kastike pala pohjaan
        Itse tykkään laittaa vielä pinaattia joukkoon
        Joko pakaste tai tuore

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teen sen näin
        Laitan mikroon ja otan välillä pois sekoittaakseni. Näin muutaman kerran, kunnes maito kiehuu ja kastike sakenee.
        Suolaa ripaus päälle.
        Se on siinä.
        Joko pakaste tai tuore

Lisäys vielä tuohon munakastikkeeseen.
        Laitan nokareen voita mikroastiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teen sen näin
        Suolaa ripaus päälle.
        Se on siinä.
        Joko pakaste tai tuore

Kiitos mikro-ohjeesta.

• Anonyymi

Valkokastike, jossa on pilkottuja keitetyjä munia. Herkkua!!!!

• Anonyymi

Puhutaanko aloituksessa(kin) valkokastikkeesta? Ellei, vastauskohtasi on väärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutaanko aloituksessa(kin) valkokastikkeesta? Ellei, vastauskohtasi on väärä.

Epäoleellinen kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäoleellinen kommentti.

Olisiko saanut kylmätartunnan?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      248
      17355
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      178
      12333
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      55
      6101
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      69
      4935
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      19
      4930
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      26
      4042
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3625
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      22
      3593
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      139
      3086
    10. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      31
      2435
    Aihe