Vapaa kuvaus

Kotisivut http://www.santavuori.com

Tietokirjailija, psykologi, filosofi. Fil.kand Helsingin Yliopisto

Helsingistä, ja Porissa, Reposaaressa puolet elämää


Kumma kun eivät saa tätä profiilia toimimaan. Edelleen en saa toimimaan poista kaikki, näytä kaikki. Ym vikoja.

s. 1946

Aloituksia

280

Kommenttia

5185

  1. Kyllä hän sen homman osaa. Nuo sateenkaariasiat liiallisina ja Israel vastaisuus on koko puolueen syöpä, samoin vasemmiston ja liberaalien.

    Edistyksellisiksi itseään luulevat ovat menettäneet järkensä, faktantarkistuksen ja moraalinsa.

    Tämä ei ole normaalia. Ihan sairasta touhua.

    Vain Ukrainassa olemme onneksi oikealla puolella ja yhtenäisiä. On sekin silti jotakin!
  2. Selvä venäjän trolli.
  3. Laskelmissa on aina nykyinen teoria mukana. Todellisuus voi olla toisenlainen kuin nykyinen teoria.

    Minusta on rationaalisesti järkevintä olettaa universumi tietyn kokoiseksi. Kokoa ei vielä tiedetä muutakuin minimi ja maksimi. Alle ääretön mutta suunnattoman suuri (siinä mielessä ääretön) , ja yli havaittavan osuuden. Ja rajaton (siinäkin mielessä ääretön). Ulkopuolta ei ole olemassakaan, vaan universumissa on kaikki, kaikki tila ja kaikki materia, jolloin sillä täytyy olla koko tästä äärettömyydestä huolimatta.

    Pallomaisuus ei tule näkökentästä, vaan siitä, ettei ole mitään syytä olettaa mitään akselia toista pienemmäksi. Akseleissa kolme ei ilmeisesti riitä, vaan neljä on parempi. Viisi on liikaa, turhaa. Aika ei ole akseli, ulottuvuus. Halkaisijan ja 4Dn avulla saadaan aikaan rajattomuus mallissa. Jos ei tämä sovi matematiikasta, niin keksitään sitten parempi, ei se matemaatikolle vaikeaa ole. Aika on ikuinen, materia on galaksit, säteilyt, voimat ym.

    Lisäksi on huomattava avaruuden, eli tilan, suhteellisuus aikaan ja materiaan nähden. Siksi koko voi jossain määrin vaihdella, muttei sillä ole suurta merkitystä universumin tasolla.

    Näkökenttä vaikuttaa siihen, että tiedämme jo minimikoon, ja sen, että kaikkialla näkyvällä alueella on galakseja ja kvasaareja ja sumuja ja suhteellisen tyhjiä alueita. Galaksien verkosto. Kaukana näkyvät vain suuret, kirkkaat, massiiviset galaksit ja kvasaarit, sitten näkyvyys loppuu.

    Nykyinen päätelmä, alkupamaukset ym. joka puolella on yksinkertaisesti väärä. Parempi päätelmä on, että galaksien verkosto on kaikkialla. Eikä laajenemista ja näin alkua ole. Se laajeneminen on näennäistä, johtuu mallista millä havaintoja tarkastelemme.

    Tiedeyhteisön enemmistö haluaa pitää kiinni nykyisestä mallista.

    Se on valitettavaa, mutta tällaista tieteen kehitys on.

    Uudistajat ovat aluksi syrjittyinä, ja lopuksi heille pystytetään patsaita ja ajatukset vesitetään. Giordano Runolle on käynyt näin. Hän sanoi, että muuallakin on ihmiskuntia tai vastaavia, koska tähdet ovat aurinkoja ja täällä on. Ja universumi on ikuinen ja ääretön. Vieläkään ei tajuta näitä, vaan väitetään että universumi laajenee ja on alkanut joskus 14 miljardia vuotta sitten nykyistä pienempänä.