Vapaa kuvaus

Kotisivut https://www.santavuori.com

Tietokirjailija, psykologi, filosofi. Fil.kand Helsingin Yliopisto

Helsingistä, ja Porissa, Reposaaressa puolet elämää

Kumma kun eivät saa tätä profiilia toimimaan. Edelleen lukee, etten ole kirjoittanut mitään! Ym vikoja.

s. 1946

Aloituksia

86

Kommenttia

1842

1. Kyse on siitä, miten saadaan matemaattisesti ilmaistua kaiken käsittävä ulkopuoleton, suunnattoman suuri tila, jollainen kaikkeuden avaruus on. Jos ei 4D ole sitä, niin sitten ei. Sellaisen tilan mallintamisesta on kysymys, eikä juuri 4Dn härkäpäisestä eteenpäin ajamisesta, kuten sinä luulet.

Keksi parempi, sillä se selviää. Minä olen ehdottanut edes tällaista. Sinä väität periaatteessa vastaan, kun minä olen sen keksinyt. Lähde mukaan vaan keksimään siinä asiassa, vaikka kirkosta olemme eri mieltä!
  2. Venäjän narratiivi on väärä, ja Putinin yritys epäonnistui heti. Reunavaltiot eivät suostu Putinin etupiireihin eivätkä Suurvenäjän imperialismin mukaan alusmaiksi kuten Valko-Venäjä. Hyökkäys aiheutti Suomen ja Ruotsin liittymiseen NATOon, eikä Ukrainan suvereniteetti ole poistunut, se päättää edelleen omista asioistaan, eikä ole USAn vasalli, kuten Kreml on väittänyt. Ukraina haluaa säilyttää itsenäisyytensä, kun taas USA haluaa sen suostuvan Venäjän vaatimuksiin.

Ukraina on selvinnyt joka käänteessä, vaikka sen häviötä ja tuhoa on haluttu ja ennustettu muka realismina. Kyllä se selviää nykyisestäkin tilanteesta.

Nyt halukkaiden koaliittio takaa Ukrainan selviämisen Trumpin petoksesta.

Toisaalta Putin yrittää hajottaa NATOa ja EUta koko ajan, ja on onnistunut hyvin pitkälle. Tekin olette siinä innokkaasti mukana ja Trump. Siksi halukkaiden koaliittio on oleellisen tärkeä Ukrainan puolelle tässä sodassa.

Trump on nyt mukana neuvotteluissa täysillä, kun 100 päivää tulee täyteen. Yrittää pitää lupauksensa rauhasta. Muttei halua painostaa Venäjää, mikä se tie rauhaan oikeasti olisi.

Venäjän romahdus ratkaisee kaiken. Kuten Israelin voitto Hamasista ja Huzbollahista on muuttanut Lähi-Idän. Vielä on Ukrainalla ja Israelilla ja demokratialla maailmassa toivoa. Venäjä, Kiina, Iran ja Pohjois Korea ovat diktatuureja ja vastapuoli. Trumpin avulla Putin hajoittaa demokratioita. Ehkä ei vielä onnistu. Taiwania USA on kuitenkin luvannut puolustaa. Siellä tämä kriisi loppuu tai ratkeaa tai syvenee.