Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Korsunorsu
profiilit
Korsunorsu
Korsunorsu
Vapaa kuvaus
Voe mahoton
Aloituksia
6
Kommenttia
79
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa, mutta onneksi traktori ei ammu takaisin.
Mitäpä jos ajatellaan tilanne, jossa Keski-Suomen laajoilla preerioilla vaeltava kymmentuhatpäinen villi nautapopulaatio kohtaa eukkonsa ulkoruokintaan ajaman isäntämiehen ? Arvatenkin lehmät ammuu päin naamaa mutta mitä tekee isäntämies ? Vastaako ammuntaan ampumalla vai juokseeko karkuun ? Ja miten kävikään Aleksis Kiven tiiliskiviromaanissa nautojen, kannattiko nautojen ammua, kannattiko ?
23.05.2025 17:57
Hyvin ja osuvasti kirjoitit.
23.05.2025 17:40
Kohti tasa-arvoa kulkee koko sivistynyt maailma ja näin on hyvä. Monet lahkolaiset tulkitsevat isoa kirjaa varsin sovinistisesti mikä seikka on syvältä. Myös sukupuolivähemmistöillä tulee olla yhtäläinen oikeus elämiseen ja ihmisarvoon siten kun itse tuntevat oikeaksi. Moninaisuuden hyväksyminen on hengen sivistystä kun taas esim. joka ainut homofoobikko on piilohomo. Antaa kaikkien kukkien kuihtua... ei kun siis kukkia :-)
23.05.2025 17:24
Minä syön kuituhampun siemeniä joka aamu kaurapuuroon lisättynä. Noin 50 grammaa morttelilla jauhamaani siementä menee kerralla. On terveellistä. Ostan noin 5-8 kilon erissä. On laillista, noin 10 euroa kilo. Hevosille tarkoitettu on halvempaa, syön siis sitä. Mutta onhan se pois hevosilta sekin... Itse söisin mieluusti villiriistaa mutta rolla ei tavoita jänöä. Kilpikonnia söisin mutta kun ei vaan löydy mistään, edes vanhoilta hakamailta, joista kuuluu löytyvän keväisin korvasieniä ja syssyisin silokkeja.
23.05.2025 17:10
Kohtuus kaikessa. Hammaskalustostamme alkaen olemme sekasyöjiä, tokihan pelkillä rehuillakin elää kuten Intiassa on pitkälti asian laita.
Elikkäs kansallisella tasolla jos eläinperäisen appeen särpiminen vaikkapa puolittuisi, kiittäisi niin luonto kuin terveysmaahinen, se, joka asustaa keittiön yläkaapissa ja pieree verta, kun asujaimiston elimistöt mählääntyvät liiasta eläinproteiinista. Kuriositeettina mainittakoon, että on niitäkin jotka karppaavat eli elävät lähes pelkällä elukkainsyönnillä ja jotkut heistä jopa väittävät, että hyvin menee.
23.05.2025 16:54
Ja nyt kun päihteistä jo hieman turisin, varmistakaamme, että heti kun hupihamppu laillistuu, saamme polkaistua tuotannon välittömästi käyntiin. Näin saadaan rahulia valtion kassaan, vieläpä kauhakuormittain, verotuloja nääs.
20.5.2025 sai Hamppupuolue täyteen 5000 kannattajakorttia ja nyt se sitten lopultakin on ihan oikea puolue. Jos joku väittää että minulla muka olisi kytköksiä puolueen hallitukseen, en myönnä enkä kiistä. Mukavaa porukkaa ovat ja hyvällä asialla.
Pössyttelemisiin, kunhan ensin laillistuu :)))))))))
23.05.2025 16:33
EU:n maataloustuet on alusta asti olleet hanurista. Ne vääristävät kilpailua ja aiheuttavat tehottomuutta toimintaan. Koko EU:n maataloustukisysteemi pitää lakkauttaa.
Huoltovarmuustekijänä maatalouden omavaraisuusasteen pitäminen korkealla on erittäin tärkeää, sillä sitten kun maailmalla paukkuu ja rätisee, loppuu myös se peruselintarvikkeiden saatavuus muista maista. Riitävät tuottajahinnat on kynnyskysymys ja jollei niitä saavuteta, olemme maailmanpalon tuoksinassa nälänhädässä koko konkkaronkka.
Viime sodatkin sen osoittivat, että toimiva elintarvikehuolto piti suomalaiset hengissä. Mustanpörssin kauppa oli mitä epäisänmaallisinta toimintaa nuissa olosuhteissa.
Kieltolain aikaan viinaa sai vain kepulikonstein. Oliko isänpuolinen sukujuureni tekemisissä tuon paholaisen kusen salakuljetuksen kanssa Virosta Suomeen vai ei, siitä en nyt puhu tai no, olihan ne sitäkin. Tavallaan huoltovarmuuttahan sekin oli, vaikkakin myynti suuntautui pitkälti maan parempiosaisille. Köyhä kansa ei salakuljetuspalveluja kaivannut, sillä tokihan korpikuusen kyyneleitä oli taito loihtia jos tarvis oli, ja oli. No niin, no niin, viina ei ollut eikä ole vieläkään elinehto kansakunnan selviytymiselle, mutta ruokapa on.
23.05.2025 16:19
Tässä parempi linkki asian tiimoilta:
https://www.tiktok.com/@jaakaapilla/video/7493526149843143958
23.05.2025 15:29
Aloittaja puhuu asiaa. Pitkässä juoksussa omavarainen maataloustuotanto on TÄRKEIN huoltovarmuustekijämme.
Sitten vasta kun tuottajalle maksetaan edes EU:n keskihinta naudanlihasta, alkaa lihantuottajain usko tulevaisuuteensa palata ja muutaman vuoden viiveellä on taas sitä kotimaista eettisesti esimerkillisesti tuotettua naudan jauhelihaakin riittävästi saatavilla.
https://www.tiktok.com/@amskidabamski/video/7481669339603668246
23.05.2025 15:27
Kuten tiedät, pankkolängvitsi ei ole alteregoni. Olen ymmärtänyt, että se ehkä on kieli jota eräs tietty monisielu käyttää esiintyessään pankkomajurina.
Ja tokihan aloitus oli sarkasmia, terävästi havaittu, taas kerran :D
23.05.2025 14:59
Täysin palkein lauloimme. Nauvostoliitosta kantautui syviä huokauksia. No, ensi vappuna kutsumme heitäkin mukaan, mutta pihalle, sisälle Kansantalolle ei mahdu. Bryykessä vallitsee seesteinen hyvän tahdon siivittämä onnen ilmapiiri, sillä, kuten toki tiedättekin, tällä äänestyspaikalla eli Taalintehtaalla Li Anderssonin puolue sai murskavoiton :-)
Luonnonvaraiset ruotoeläimet, etunenässä silakka, pitää ajatuksen kirkkaana ja järjen valon oskilloimattomana. Jos ei silakansyöntipakkoa ole vielä lakikirjassa, kirjattakoon se perustuslakiin.
Itse lopetin nyt sitten veneilyn tyystin, koska nahanalainen olemukseni on jokseenkin romuna. Annoin veneen puuuis. Vaan ei haittaa, elämä on lahja ja siitä nautin vielä piiitkään, rakkaiden ystävien seurassa, mutta kuitenkin päivä kerrallansa.
Ainut lakko mitä en kuunaan hyväksyisi, olisi silakansyöntilakko. Tokihan Itämeren silakkamme on melko myrkyttynyt, mutta kerran se vaan kirpasee jos sen tähden nirri lähtee. Tai no, eihän sitä sovi joka päivä syödä, juhlakala kun on; pyhäpäivinä ja torstaisin hernekeiton tilalla tai seassa niin awot.
23.05.2025 14:47
En ole kajahtanut. Ei kun siis ei kajahtanut. Vasta Kansantalolla lauloimme, niin ruotsin- kuin suomenkin kielellä ! Kyllä lämmitti entisen porvarin sydäntä :D
23.05.2025 14:10
Kuka hullu tuonkin avauksen on mennyt tekemään ja onko se edes sarkasmia ?
Jaa niin minähän se olin. Voi minua voi.
Tänään on suuri juhlapäivä. En vielä tiedä mikä on juhlan aihe ja etymologia, mutta ei haittaa :-)))))))
Jos miehen selkäranka on rautaa se ruostuu, jos puuta niin lahoaa. Yritä nyt tässä sitten olla järkevä. Jaa minäkö ? Miksi ihmeessä ? Ei kun siis olen. Toki olen. Tai no...
23.05.2025 14:00
Olet aivan oikeassa.
01.05.2025 13:01
Kas tässähän minä :D
01.05.2025 09:20
Olet väärässä, ei Li Andersson tue Venäjän johdon harjoittamaa epädemokraattista diktatuuria millään muotoa.
01.05.2025 09:12
Jaa Trump ? Lepositeissä sen kuuluisi olla.
07.04.2025 17:29
Tämä vastaukseni oli paitulin viestiin, jossa hän taas kerran puhui Saatanan valtakunnista. Pahan akseli -muotoa hän myös on pruukannut käyttää.
07.04.2025 17:24
Pääsyy kauppataseen nykytilaan on amerikkalaisissa kuluttajissa. Jos kansa siellä haluaa laatua, se helposti tukeutuu useissa korkean teknologian tuotteissa muualta ostettuun tavaraan. Tätä faktaa ei Trump voi muuksi muuttaa.
Dollarin hegemonia maailmankaupassa on vuosikymmenet satanut USA:n laariin. Ei heillä ainakaan taseisiin perustuen ole mitään syytä vaatia sulatuspalkkioita menneitten talvien lumista. Ennemmin tilanne on päinvastainen.
07.04.2025 17:00
Maailma muuttuu, Eskoseni. Vaikka historiasta voi jotain oppiakin siinä mielessä, ettemme toistaisi samoja virheitä yhä uudestaan ja osaisimme valita sieltä rakkaudellisia elementtejä paratiisikäärmeiden sijaan, niin nyt tilanne on tämä:
Saksa ei ole enää natsisaksa, Suomessa ei käydä enää veljessotaa, Amerikan sisällissodan syillä ei ole enää mitään tekemistä nykyisyyden kanssa, sinun pakkomielteesi vuosilta 1917-1918 eivät ole tätä päivää edes tuhannen toistokirjoituksen jälkeen, maailma ei ole enää sama.
Se mikä mädättää nyt Eurooppaa ja Yhdysvaltoja on laitaoikeiston ja rahavaltiaiden örvellys ja pyrkimys pakkovaltaan yhdistettynä Q-anon tyyppiseen ilveilyyn, SE on Saatanasta. Tekikö Elon Musk leikillään natsitervehdyksen ? Ei tehnyt. Miten toimii Putin, miten Trump, miten Xi Jinping tai Kim Jong-un... Samaa sarvipääsakkia koko poppoo. Samaa ovat myös Persujen poliittiset edesottamukset rotuvihan ja ihmisvihan saralla. Yhtä kaikki, nämä nimeltämainitut henkipatot ovat keskenään samaa saastaista perhettä kuin Adolf ja Benito sieltä menneisyydestä. Hyi että.
07.04.2025 16:16
2 / 4