Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kun ihminen kuolee, niin ruumis jää elottomana lepäämään, tyhjentyneenä sielusta ja Hengestä ja samoin Jeesuksen ruumis jäi tyhjäksi ja se otettiin ristiltä ja kannettiin hautaan. Hän sen sijaan itse meni ruumiin tyhjänä ollessa tuonelaan tuota saarnaansa pitämään. Siitä profetoi jo Daavid aikanaan:

    "Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte, hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte. Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää. Sillä Daavid sanoo HÄNESTÄ: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa; sillä sinä ET HYLKÄÄ MINUN SIELUANI TUONELAAN etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.' Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ETTEI KRISTUS OLLUT JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI TUONELAAN eikä hänen RUUMIINSA näkevä katoavaisuutta." (Apt 2:22-31) Oli siis eri asia, missä ruumis oli ja missä Jeesus itse oli kuoleman ja ylösnousemisen välillä

    Ja tuosta samasta Jeesuksen tuonelassa ristin ja kuollesta heräämisensä välissä käymisestä kirjoitetaan sitten jälkikäteen:

    "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä, jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta." (1 Piet 3:18-20)
  2. Puhuitkin toisesta Ellen Whiten eksytyskirjasta.


    Ellen Whiten ”Aikakausien toivo” on 813 sivuinen kirja, jossa on tasan 0 kpl lähteitä. Silti Ellen otti tähän kirjaan kymmeniltä kirjoittajilta tekstiä. Jopa fiktiokirjailijoilta. Siis suomeksi sanottuna varasti toisten kirjoituksia omille nimilleen. (vaikka sen olivat kieltäneet jo sen ajan maallisest amerikkalaiset tekijänoikeuslaitkin)

    Hän ei osannut edes varastaa kaikkia tekstejä raamatullisista lähteistä, vaan osa on fiktiokirjailijoilta. Kuvatkin kirjassa ovat ilman tekijän nimeä!

    Miksi et pistä kirjahyllyysi alkuperäisteoksia The Life of Christ, William Hanna; Night Scenes of the Bible and Walks and Homes of Jesus, Daniel March; The Great Teacher, Fredrick Farrar;
    The Life of Christ, George Jones; Life-Science From the Four Gospels, Alfred Edersheim; The Life and Times of Jesus the Messiah; J. H. Ingraham The Prince in the House of David;, Francis Wayland; Salvation by Christ, John Cumming; Sabbath Evening Reading on the New Testament, St. John ja 21 muuta lähdettä, joista otettu vähemmän.

    Miksi pidät varkaan kirjaa Raamatun vieressä, etkö tunne Raamattua ollenkaan. Siellä sanotaan ”älä varasta” ja sinä suositat varkaan kirjaa kaikille. Kaikenlisäksi harhaoppisen väärän profeetan eksyttävää kirjaa.

    Osa noista kirjoista on romaaneja, siis täyttä fiktiota, kuten sitten on tuo Aikakausien toivo kirjakin. Täynnä kuvailua Jeesuksen ja aikalaisten elämästä, jossa ei ole mitään tolkkua. Kirja on vain romaani ja sekin muilta kopsattu. Jo pikasilmäykselläkin näkee, että tuossa kirjassa on väärää tietoa: Jeesukselle vanhempia veljiä, Jeesuksen veljet rabbien puolella, Jeesus ärsytti veljiään, Jeesusta syytettiin pelkuruudesta, Jeesuksen veljet halveksivat häntä, papit ja opettajat vaativat Mariaa kontrolloimaan Jeesusta, Juudas valitsi Jeesuksen eikä Jeesus Juudasta, Juudas aikoi tunnustaa synnit jalkojen pesun yhteydessä, Jeesuksen luut rikottiin, naulat lyötiin luitten läpi Jeesuksen käsiin, Jeesus ei nähnyt edeltä haudan jälkeistä aikaa, Maria Magdaleena oli Martan ja Lasaruksen sisar, sapattina parannettu unohti että oli sapatti, opetuslapset pakenivat riivattuja jne.


    Tämmöistä puuta heinää Juudaksesta:

    "Jeesuksen valmistaessa opetuslapsia heidän tehtäväänsä varten, tuli heidän joukossaan Hänen luokseen eräs, jota ei ollut kutsuttu. Tämä oli Juudas Iskariot, joka myös tunnustautui Kristuksen seuraajaksi. Hän astui esiin pyytäen päästä tähän opetuslasten pieneen piiriin. Hyvin vakavana ja vilpittömän näköisenä hän lausui: "Opettaja, minä seuraan sinua, mihin ikinä menet." Jeesus ei häntä karkoitanut eikä myöskään lausunut tervetulleeksi, vaan lausui ainoastaan seuraavat surulliset sanat: "Ketuille on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin Hän päänsä kallistaisi." Matt. 8:19, 20. Juudas uskoi Jeesuksen olevan Messiaan, ja liittymällä apostoleihin hän toivoi saavansa korkean aseman uudessa valtakunnassa. Tämän toivon Jeesus tehtoi riistää viittaamalla köyhyyteensä.
    Opetuslapset tahtoivat mielellään, että Juudas tulisi kuulumaan heihin. Hänellä oli komea ulkomuoto, terävä arvostelukyky ja käytännöllistä järjestelykykyä, ja he suosittelivat häntä Jeesukselle miehenä, joka saataisi olla Hänelle suureksi avuksi Hänen työssään. He olivat hämmästyneitä, kun Jeesus vastaanotti hänet niin viileästi.
    Opetuslapset olivat olleet hyvin pettyneitä, kun Jeesus ei ollut koettanut toimia yhteistyössä Israelin johtomiesten kanssa. Heistä oli erehdys, ettei Hän koettanut vahvistaa asiaansa hankkimalla sille näiden vaikutusvaltaisten miesten tukea. Jos Hän olisi karkoittanut Juudaksen, he olisivat mielessään epäilleet Mestarinsa viisautta." (Ellen G. White, Aikakausien toivo, Kirjatoimi s. 270-271)

    Tämmöistä puuta heinää Jeesuksen perheestä:

    ”Kaikki tämä loukkasi Hänen veljiään. Koska he olivat Jeesusta vanhempia, olisi Hänen heidän mielestään pitänyt olla heidän käskyjensä alaisena. He syyttivät Häntä siitä, että Hän piti itseään heitä parempana ja nuhtelivat Häntä, koska Hän muka asetti itsensä heidän opettajiensa ja pappien ja kansan hallitusmiesten edelle. Usein he uhkailivat ja koettivat peloitella Häntä, mutta Hän ei siitä välittänyt, vaan piti yhä pyhiä kirjoituksia oppaanaan.” (Ellen White, Aikakausien toivo s. 69-70)

    Raamatun mukaanhan Joosefilla ja Marialla ei ollut lapsia ennen Jeesusta eivätkä he yhtyneet toisiinsa ennen kuin Maria oli synnyttänyt Jeesuksen. (Matt 1:18-25) Tämän jälkeen heille kyllä syntyi tyttäriä ja poikia. (Matt 13:54-56) Maria oli neitsyt Jeesuksen syntymään saakka eikä Joosefillakaan ollut Raamatun mukaan aikaisempia lapsia. Sitä paitsi Raamatussa ei puhuta velipuolista, vaan veljistä, joten sekä siskot että veljet olivat Jeesuksen kuopuksia.
  3. Rukoilen ja yritän auttaa adventisteja (ja muitakin) syntymään uudesti, tulemaan Jumalan lapsiksi ja kulkemaan Kristustietä taivaaseen asti.

    Ei kuitenkaan ole mitään mieltä, että joku lähtee Adventtikirkosta ja lankeaa saman tien johonkin muuhun harhaoppiin tai mukauskovien eksyttäville teille. Ei ole jonkun Alex-kasin tai Bushmannin opetuksia seuraavalla yhtään sen enempää toivoa pelastumisesta kuin adventistillakaan. Tuollaiset penseät Jumala on luvannut oksentaa suustaan (Ilm 3:16).

    Kaikesta tuollaisesta ihmis-/demonisonnasta on sanouduttava irti ja otettava Raamattu tosissaan. Raamatulla (ei kenenkään vääntämällä Raamatun tulkinnalla) arvosteltava kaikki ja hylättävä se, mikä ei käy Raamatun kanssa yksiin.

    Tie on kaita ja ihmisten suosionosoituksia on turha odottaa – päinvastoin niin kuin uskonnolliset ja muutkin pahat vainosivat Jeesusta, niin Jeesus lupasi, että Hänen seuraajiaankin vainotaan ”Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.” (Joh 15:20)

    Raamatun mukaan vain harva pelastuu. Silti suuret joukot yhteen ääneen huutavat olevansa uskossa ja turvautuvat toinen toisiinsa, mutta ei tuollainen joukkovoima vie taivaaseen - vain Jeesus voi viedä. Eikä Jeesus vie väkisin. Jeesus ei myöskään vie uskonnollisia ei-uskovia tai luopioita taivaaseen (jolleivät käänny teiltänsä taivastielle), vaan he ovat saatanan lapsia.

    Sellaisesta armosta ei Raamattu puhu, jossa synnintekijä saa jatkaa synnissään ja silti pelastua, vaan että ”Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."Hän vastasi: "Herra, ei kukaan." Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee." (Joh 5:14, 8:11)
  4. Hyvänen aika, saivartelet samoin sanoin kuin satanistit ja uuspakanat. Samaa saivartelua ja Raamatun pilkkaamista heiltä olen kuullut päivät pitkät.

    Sanot: "SInä itse otat ja tulkitset Raamattua kuinka haluat. Otat sieltä ne pätkät, jotka sotivat sinun omia moraalikäsityksiäsi vastaan ja heiluttelet niitä minun edessäni paheksuvaan sävyyn. Sitten tulkitset sopivia jakeita jälleen omiin moraalikäsityksiisi kerta toisensa perään."

    Uudestisyntyneet kristityt uskovat Raamatun sanaan:

    ”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1Kor 6:9)
    Uudemmassa käännöksessä sanotaan vielä selvemmin ihme kyllä: Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet (1Kor 6:9)

    Sinä olet kauas Jumalasta etääntynyt, paatunut ja ylpeä. Toivottavasti kukaan ei ikinä enää luule, että olet uskossa ja edustat jotenkin Jumalan sanaa ihmisille, niinkuin täällä jotkut ihmeekseni olivat luulleet.

    Olisiko nyt parempi, kun et ilmeisestikään pysty nöyrtymään Jumalan edessä, vaan jatkat paatumuksessasi, että lakkaisit höpisemästä olevasi uskossa ja matkalla taivaaseen. Tuollaiseen valheeseen joku typerys voi vielä uskoa ja alkaa ottaa sinun homo-ohjeitasi tosissaan ja joutua sinun takiasi helvettiin.
  5. Sanot: ”Mutta koen, että minun uskoni on puhdasta. En väitä, että se on oikeaa millään tavalla, saatikka totuus, tai parempaa kuin jonkun muun henkilökohtainen usko. Se on vain minun uskoani ja sillä siisti.”

    ”Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.” (San 14:12)

    ---

    Sanot: ”Minun uskoni on puhdasta ja oikeaa minulle ja luulen että se riittää. Se on henkilökohtainen maailmankatsomus ja näkemys aiheesta ja sitä ei kenenkään muun tarvitse kokea sillä tavalla, kuin minä sen koen.”

    Luulet, mutta kuten olen perustellut yllä olevassa kirjoituksessani ja homoväitteisiisi vastaamissani, niin se ei ole puhdasta. Olet Raamatussa mainitun synnin saastuttama. Jos se riittää sinulle, mutta Jumalalle se ei riitä ja Jumala määrää, kuka pääsee taivaaseen. Jumala on määrännyt, että taivaaseen eivät pääse sen paremmin homoseksiä harrastavat kuin harhaopettajatkaan.


    ” Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.” (2 Piet 2:1)

    ”Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.” (Ilm 22:15)

    Ja mitäs sanoo Paavali: ”Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.” (2 Tes 3.6) ja hänhän opetti, ettei homot pääse taivaaseen!

    Jos et muista niin kertaan tässä:
    ”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1Kor 6:9)
    Uudemmassa käännöksessä sanotaan vielä selvemmin ihme kyllä: Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet (1Kor 6:9)
  6. Sanot: ”Pistänpä nyt uskosta(ni) vielä pari sanaa. Kuten olen monta kertaa sanonut, en kuulu mihinkään lahkoon, en edes ev.lut.kirkkoon, koska mielestäni se on täysin turhaa. En ole käynyt minkään kirkon palveluksissa varmaan 10 vuoteen, paitsi perheeni kanssa joulukirkossa ja joululauluissa tietenkin. Minun uskooni kuuluu vain minä ja Raamattu, silloin kun katson sen tarpeelliseksi.”

    Kyllä olisi ollut viisainta käydä saamassa opetusta päätellen kaikista ymmärtämättömistä höpinöistäsi. Esimerkiksi siitä, että eksytät ihmisiä homouden syntiin ja väität, ettei sitä olisi Raamatussa kielletty kadotukseen johtavana syntinä, mistä enemmän täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8566919/40691254

    Jumala on asettanut opetuksen viran seurakuntaan eikä Hän ole sitä turhaan tehnyt, mikä näkyy juuri siitä, että sinä olisit sitä tarvinnut. Sinä kiellät seurakuntayhteyden.

    Luepas kuinka Raamatun mukaan toimitaan:
    ”Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut." Silloin he paastosivat ja rukoilivat ja panivat kätensä heidän päällensä ja laskivat heidät menemään. Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät Seleukiaan ja purjehtivat sieltä Kyproon.” (Apt 13:2-4)

    Pyhä Henki käskee seurakunta erottamaan työhön, johon Pyhä Henki on kutsunut. Seurakunta rukoilee, paastoaa, panee kätensä lähetettävien päälle ja lähettää heidät menemään evankeliumin työhön. Ja mitä sanotaankaan!!! Niin he PYHÄN HENGEN LÄHETTÄMINÄ MENIVÄT. Eli seurakunta lähetti ja se oli sama kuin Pyhä Henki olisi lähettänyt!

    Paavalikin asettui aina sen seurakunnan alaiseksi, mihin hän tuli ja lähti taas eteenpäin sen seurakunnan lähettämänä. Juurettomia kristittyjä ei Raamattu tunne.
  7. Sanot: ”Te siis haluatte, että ne homot eivät menisi ja sitoutuisi toisiinsa loppuelämäkseen, vaan olisivat "vapailla markkinoilla" houkuttelemassa muita homoiksi? ;) Odottamassa teitä? ;)”

    Jos halutaan, ettei joku tee syntiä jonkun kanssa, niin ei kai se voi olla lupa tehdä sitä toisen kanssa.

    Jos varasta kielletään varastamasta herra Virtaselta lompakkoa, niin ei kai se tarkoita sitä, että varkaan annetaan varastaa kaikkien muiden lompakot.

    ---

    Sanot: ”Mutta ne jakeet? Niissä olisi sitten hyvä käydä selväksi se, että Jumala ei halua kahta samaa sukupuolta olevaa sitoutuvan toisiinsa rakkauden hengessä”

    Tässä:
    ”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1Kor 6:9)
    Uudemmassa käännöksessä sanotaan vielä selvemmin ihme kyllä: Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet (1Kor 6:9)

    Sinulla on mennyt rakkaus-sanat aivan sekaisin. Eihän siinä ole mitään pahaa, että ihmiset rakastavat filia- tai agape-rakkaudella toinen toisiaan. Miehet miehiä, naiset naisia, sukulaiset sukulaisia, lapset lapsia jne. Agape-rakkaus on Jumalan tahdon tekemistä ja fiilia-rakkaus on rakastavia tunteita, kuten esim. äidillä lastaan kohtaan.

    Eros-rakkaus taas kuuluu ehdottomasti vain ja ainoastaan miehen ja naisen välille avioliitossa. Kaikissa muissa yhteyksissä ja kaikkien muitten kanssa se on huorintekoa ja kielletty.

    Sitä paitsi koko eros-sanaa ei mainita Uudessa Testamentissa ollenkaan.