Mutta Rakkaus voi saada ihmeitä aikaan.

Kuinka pääsisimme siihen siihen, että voisimme hillitä kielemme ja välttyä sanomasta mitään haavoittavaa ja repivää? Ja miten opimme vastaan ottamaan halveksivaa asvostelua päästämättä vihaa ja katkeruutta sydämmeemme?
Pantteri ei voi muuttaa pilkkujaan, ja yhtä mahdotonta on meidän, luonnostamme itsekkäiden, muuttaa luonnettamme.
Ellei korkeudesta tuleva voima saa meissä tätä aikaan, niin tulemme aina tuomitsemaan syyllisiä, arvostelemaan menestyviä ja niitä jotka ovat vanhurskauden tiellä ehtineet edellemme.
Me tulemme aina kantamaan kaunaa niitä kohtaan, jotka pahoin arvostelevat ja halveksivat meitä.
Itsetehostuksen tarve on järkeä ja tietoista tahtoa voimaakkaampi.

Mutta on olemassa jotakin, mikä on voimakkaampaa kuin itsetehostuksen tarve, nimittäin Jumalan Rakkaus.
Kristus vapauttaa meidät kaikesta kateudesta. Hän voi tehdä sokean selvästi näkeväksi ja ymmärtämättömän viisaaksi.
Hän, joka on rakkaus, voi karkoittaa vihan, katkeruuden ja kateuden sydämmestämme ja antaa rakkauden meidän sisimpäämme.
Silloin meissä toteutuu se, mitä sanotaan Rakkaudesta.

Sillä, Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä, rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.
Näin Rakkaus voi lämmittää sydämmemme, niin ettemme tahdo tehdä ja puhua kenestäkään pahaa, vaan tahdomme jokaisen parasta.

35

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukija..

      kirjoitit - kiitos siitä.

    • Niin, rakkaus on kaiken täyttymys ja jo tie täyttymykseen. "Joka rakastaa on jo lain täyttänyt".
      Rakkaus tekee sen mihin laki ei koskaan voisikaan pystyä.

      1. Kor. 12:31
      Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
      13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

    • axel-ikas

      rakkaudettomuus sen sijaan menee kaupaksi..

      • Messiaan rakkaus

        Luuk. 21.
        22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
        23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
        24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

        Jeesus kehottaa raskaita ja imettäväisiä rukoilemaan niinä päivinä, kun hävityksen kauhistus, Ilmestyskirjan
        ja Danielin peto, valtaa Jerusalemin

        Matt. 24.
        19 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!
        20 Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.
        21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

        Jeesus tokkiisa tulee sitten kohta pelastamaan valitun kansansa ahdingosta ..

        Sak. 14.

        3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

        Eskatologi


    • Toivon posti

      johon ei ole kunnolla vastattu..ja josta ei ole keskusteltu.
      """
      Kuinka pääsisimme siihen siihen, että voisimme hillitä kielemme ja välttyä sanomasta mitään haavoittavaa ja repivää? Ja miten opimme vastaan ottamaan halveksivaa asvostelua päästämättä vihaa ja katkeruutta sydämmeemme?
      """

      Niin miten? mielestäni ymmärryksellä että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä asioista. Eli antaa asioiden puhua ja jätetään ihmiset pois. Asiat eivät voi haavoittaa, sillä kukapa haavoittuisi siitä että nimimerkki XXX sanoo oman mielipiteensä ASIOSTA.

      Kuka alkaa mukaan - ei sanaakaan ihmisistä vaan vain keskustelua asioista.

      Toivo

    • vihollisen ilkusta..

      Raamattu tuo esille, että vihollinen riehuu ja puhuu kaikenlaista pahaa, eli jos on kyse siitä leiristä, joka nousee Jumalan tahtoa ja Sanaa vastaan, niin ei siinä rakkaudesta puhuta mitään.
      Se on rienaajan hengessä riekkuva joukko, joka saa tulta helvetin esikartanoista kun Sanan totuus kertoo, esim. että Jumalan tarkoitus ei ole kiduttaa ihmistä iankaikkisesta iankaikkiseen.
      Siksi syntisellä ei ole pääsy elämänpuulle. Iankaikkinen elämä saadaan vain uskon kautta Jeesukseen ja henkilökohtaisen uskon kautta.
      Syntinsä kautta sivuun jäänellä on Sanan tuomio, joka tuomitsee toiseen kuolemaan.
      Mutta rienaajalla on niin monet kortin maailman turuilla, spiritismin tähtikortit, ennustajat, ym siitä lähteestä pulppuava harha jopa muihin uskontoihin sieluvaelluksineen, että jos terve ja Raamatullinen sana saisi vallata kristillisyyden, niin siihenkin tulisi kuolin isku.

      Tämän takia rienaaja vallattaa kiljuvana jalopeurana kaikkien saatavat sydämet, että ajassa se ei saisi niin kattavaa kuoliniskua mikä sille Kristus- uskovien puolelta kuuluisi, koska se on voitettu vihollinen.

      Mutta tätä ei nähdä, vaan sokea uskovaRiitta Antin kanssa osaveljien säestyksellä suoltaa rienaajan näköalaa ja Sauleina luulevat tekevänsä palveluksen kristikunnalle. No sen ne väärän voiton tavoiteluun tekevätkin, muttei Raamatun Sanan palvelua.

      Eli vihollisen joukot riehuu, mutta me kiitämme Herra : Jeesus elää, vihollinen vain on vielä valloilllaan ja sanoma on voimassa vastustuksen takia.

      Kaksi asiaa on ihmisellä, on tietämättömyys ja epäusko. Ne erottaa ja siitä juuri on helvetin iankaikkisuuteen uskovalla vaivanopettajalla sydämessä.

      • R.yssä

        ottanut vaarin kaikesta pahasta, koskapa osaat kuvailla sitä omin sanoin ja päästät suusikin puhumaan lähimmäisistäsi pahaa vieläpä oikein nimeltä lähimmäisesi mainiten.

        Parempi olisi, että et ainakaan nimeltä mainiten puhuisi kenestäkään mitään pahaa, vaikka he mielestäsi olisivat pahennusta herättäviä tyyppejä ja lyylejä, vaan sensijaan selittäisit asiat parhain päin. Sellainen selittäminen "parhain päin" on kuin lapioisi hiiliä lähimmäistensä pään päälle. Ja kun ne aikansa siinä hehkuttavat, ne saavat aikaan katumuksen sekä parannuksen.
        Isä Jumala vaikuttaa rakkaudessaan noin.
        Sillä parempi lähimmäisellesi on se, että hän kärsii "pään grillaamista" vähän aikaa täällä maan päällä, kuin iankaikkisesti Kadotuksessa katumattomana ja parantumattomana.


      • köyhä elämä
        R.yssä kirjoitti:

        ottanut vaarin kaikesta pahasta, koskapa osaat kuvailla sitä omin sanoin ja päästät suusikin puhumaan lähimmäisistäsi pahaa vieläpä oikein nimeltä lähimmäisesi mainiten.

        Parempi olisi, että et ainakaan nimeltä mainiten puhuisi kenestäkään mitään pahaa, vaikka he mielestäsi olisivat pahennusta herättäviä tyyppejä ja lyylejä, vaan sensijaan selittäisit asiat parhain päin. Sellainen selittäminen "parhain päin" on kuin lapioisi hiiliä lähimmäistensä pään päälle. Ja kun ne aikansa siinä hehkuttavat, ne saavat aikaan katumuksen sekä parannuksen.
        Isä Jumala vaikuttaa rakkaudessaan noin.
        Sillä parempi lähimmäisellesi on se, että hän kärsii "pään grillaamista" vähän aikaa täällä maan päällä, kuin iankaikkisesti Kadotuksessa katumattomana ja parantumattomana.

        Raamatussa kyllä myös kerrotaan ihan nimeltä henkilöistä jotka ovat menneet liian pitkälle pahuuteen, että se on siis sallittua meillekkin näin toimia.


      • Toivon posti

        kuinka asiasi olisi voinut sanoa ilman että osoitit ketään palstalaista nimeltä.

        Raamattu tuo esille ihanan sanomansa siitä kuinka Jumala pojassaan pelastaa syntiset kuolemasta elämään. Raamatun oman enneustuksen ja ennalta tietämyksen mukaan on tällä sanomalla paljon vastustajia joille ei Raamattu ole Jumalan arvovaltainen Sana.

        Raamattu varoittaa Jumalan lapsia lankeamasta vastustajien kaltaiseen herjaamiseen, koska sellaisen harhoittaja ei ole iankaikkista elämää saava, vaan pysyy kuolemassa.

        Ei se että vihollinen riehuu ja puhuu meistä valheita ja kaikenlaista pahaa ja nousee Jumalan tahtoa ja Sanaa vastaan tarkoita että Jumalan lasten tulisi tehdä samoin, päin vastoin, sillä rakkaudettomuudessa ei ole iankaikkista elämää siksi ei meidän tule puhua ilman rakkautta mitään, sillä rienaajan hengessä riekkuvilla ihmisillä, joka saavat tulta helvetin esikartanoista kun Sanan totuus kertoo, esim. että Jumalan tarkoitus ei ole kiduttaa ihmistä iankaikkisesta iankaikkiseen.

        Ei kenelläkään herjaajalla ole pääsy elämänpuulle.

        Iankaikkinen elämä saadaan vain henkilökohtaisen uskon kautta Jeesukseen ja syntinsä katuneelle ja pois jättäneellä. Se on Sanan lupaus, vain Jeesuksessa voi pelastua toisesta kuolemasta.

        Rienaajilla on niin monet kortin maailman turuilla, spiritismin tähtikortit, ennustajat, ym siitä lähteestä pulppuava harha jopa muihin uskontoihin sieluvaelluksineen, että jos terve ja Raamatullinen sana saisi vallata kristillisyyden, niin siihenkin tulisi kuolin isku.

        Tämän takia rienaaja vallattaa kiljuvana jalopeurana kaikkien saatavat sydämet, että ajassa se ei saisi niin kattavaa kuoliniskua mikä sille Kristukseen totuuteen luottavien uskovien puolelta koituisi, koska se on Voidellun Sanaa.

        On surullista nähdä, kuinka tälläkin palstalla monet sokeat uskovat väärän voiton tavoitelussaan osaveljien säestyksellä suoltavat rienaajan näköalaa ja Sauleina luulevat tekevänsä palveluksen kristikunnalle, ymmärtämättä että se ei ole Raamatun Sanan palvelua.

        Vaikka vihollisen joukot riehuvat me kiitämme Herraa emmekä lankea samankaltaiseen Jumalattomaan menoon: Jeesus elää, vihollinen vain on vielä valloilllaan ja sanoma on voimassa vastustuksen takia.

        Kaksi asiaa on ihmisellä, on tietämättömyys ja epäusko.

        Ne erottaa ihmisen Jumalasta ja sitä juuri on helvetin iankaikkisuuteen uskovalla vaivanopettajalla sydämessä - tietämättömyys ja epäusko.

        Jättäkäämme pois kaikki ihmisten parjaaminen sillä tuomiot ovat Herran.

        Toivo


      • Toivon posti
        köyhä elämä kirjoitti:

        Raamatussa kyllä myös kerrotaan ihan nimeltä henkilöistä jotka ovat menneet liian pitkälle pahuuteen, että se on siis sallittua meillekkin näin toimia.

        on että monet saisivat kuulla ja nähdä totuuden. Jos me riitelemme "omaan kuolemattomutta ja ikuisen piinan evankeliumia" levittävien kanssa, silloin voi totuus jäädä sivuasiaksi kirjoituksissamme.


      • ***********

        kirjoitellu sielun vaelluksesta? Vaan sielun kuolemattomuudesta, ja sehän on raamatullinenkin, kos muunmuassa Uusitestamentti aivan selvästi todistaa sen.


      • Toivan posti
        *********** kirjoitti:

        kirjoitellu sielun vaelluksesta? Vaan sielun kuolemattomuudesta, ja sehän on raamatullinenkin, kos muunmuassa Uusitestamentti aivan selvästi todistaa sen.

        sielu on elämä ja kun ihminen lakkaa elämästä (kuolee) menee se elämää ylläpitävä (elämän henki) takaisin Jumalalle joka sen kerran ihmiselle antoikin, mutta se ei tarkoita että ihminen menisi Jumalan luo, ei kukaan ihminen ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä. Ihminen on kuollut ja pysyisikin kuolleena jos ei Jumala häntä herättäisi kuolleista (tai kuoleman unesta) sillä ei ihminen itsessään ole kuolematon, se oikeastaan pohjimmiltaan vain spiritististä taikauskoa.


        Toivo


    • veli.vapaa

      vain yksi ainoa keino, jättäkää lahkot ja ihmisopit ja uskokaa Jumalan sanaan ja Jeesukseen.

      Tit. 3:9
      Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja KIISTOJA LAISTA, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

      Kun Pyhä Henki ohjaa ja opettaa ihmistä, niin KAIKKI on totuutta ja selvää hengelliselle ihmiselle.

      • 20..

        Monelle heidän henkensä sanoo että ikuinen piinakin on olemassa?
        Ja että kaatuileminen on hengen tulosta, kymys on vain minkä hengen?
        ja että kilillä puhuminen on hengen tulosta "menotas revira koitas nasteriiva.. ???

        Minkalaiseksi te Jumalan uskotte? jonkinlaiseksi poppaukoksi? vai?


      • syntinen ihminen

        tuomitessasi adventistin joksikin ihmisopiksi ja lahkoksi, jota se ei ole, vaan aivan yhtä puhdasoppinen kuin muutkin seurakunnat kristin opin numikkeellä. Usko on uskon, ei tiedon asia.

        Jos adventistit uskovat että kuolemattomuus saadaan yksin Kristuksessa, niin kyllä se on ihan raamatun mukaista. Tuo iankaikkisen piinan oppi on paljon pahempi kuin Ellenin profeettana pitäminen.

        Tutkiva tuomio löytyy raamatusta. Se taas on ihan tulkkaus kysymys, miten kukin sen käsittää, eikä se ole uskon asia, vaan opin kysymys.

        Usko ja opinkysymykset pitäisi osata eroittaa toisistaan. Sinun olen nähnyt usein lyövän adventisteja, haukkuvan heitä kultti oppisiksi ym.

        Anne- Elina on adventisti ja näin ulkopuolisena, mitä olen hänen ja sinunkin kirjoituksia lukenut, niin sinä olet se "synnitön fariseus", mutta Anne- Elina on se jatkuvaa Jumalan armoa tarvitseva buplikaani.


      • Veli.vapaan esittämä on varteenotettava lääke anne-elinalle ja meille kaikille.
        Sillä oppikysymysten alta rakkauden alle siirtyminen on oivallinen uskon askel
        rakkauden tielle, vaeltamaan todellisuudessa eikä opeissa.

        ### vain yksi ainoa keino, jättäkää lahkot ja ihmisopit ja uskokaa Jumalan sanaan ja Jeesukseen.
        Tit. 3:9
        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja KIISTOJA LAISTA, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        Kun Pyhä Henki ohjaa ja opettaa ihmistä, niin KAIKKI on totuutta ja selvää hengelliselle ihmiselle. ###

        Jos hallitsemme kielemme niin olemme jo itsemme kokonaan hillinneet:
        Jaak. 3:2
        Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        Mitä tuo on? Sitä että muu synti ei ole mitään verrattuna kielen syntiin: valehtelemiseen, halveksuntaan,
        ylimielisyyteen, armottomalla lailla päähän lyömiseen jne.


      • syntinen ihminen kirjoitti:

        tuomitessasi adventistin joksikin ihmisopiksi ja lahkoksi, jota se ei ole, vaan aivan yhtä puhdasoppinen kuin muutkin seurakunnat kristin opin numikkeellä. Usko on uskon, ei tiedon asia.

        Jos adventistit uskovat että kuolemattomuus saadaan yksin Kristuksessa, niin kyllä se on ihan raamatun mukaista. Tuo iankaikkisen piinan oppi on paljon pahempi kuin Ellenin profeettana pitäminen.

        Tutkiva tuomio löytyy raamatusta. Se taas on ihan tulkkaus kysymys, miten kukin sen käsittää, eikä se ole uskon asia, vaan opin kysymys.

        Usko ja opinkysymykset pitäisi osata eroittaa toisistaan. Sinun olen nähnyt usein lyövän adventisteja, haukkuvan heitä kultti oppisiksi ym.

        Anne- Elina on adventisti ja näin ulkopuolisena, mitä olen hänen ja sinunkin kirjoituksia lukenut, niin sinä olet se "synnitön fariseus", mutta Anne- Elina on se jatkuvaa Jumalan armoa tarvitseva buplikaani.

        Siksi se on automaattisesti täysin väärässä.
        Adventismi ei susotu edes keskustelemaan mahdollisesta väärässä olemisestaan. Täyssuljetut ovet.
        Ei ole herjaamista sen asian esiintuominen.


      • eli Sana..
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Veli.vapaan esittämä on varteenotettava lääke anne-elinalle ja meille kaikille.
        Sillä oppikysymysten alta rakkauden alle siirtyminen on oivallinen uskon askel
        rakkauden tielle, vaeltamaan todellisuudessa eikä opeissa.

        ### vain yksi ainoa keino, jättäkää lahkot ja ihmisopit ja uskokaa Jumalan sanaan ja Jeesukseen.
        Tit. 3:9
        Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja KIISTOJA LAISTA, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
        Kun Pyhä Henki ohjaa ja opettaa ihmistä, niin KAIKKI on totuutta ja selvää hengelliselle ihmiselle. ###

        Jos hallitsemme kielemme niin olemme jo itsemme kokonaan hillinneet:
        Jaak. 3:2
        Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.

        Mitä tuo on? Sitä että muu synti ei ole mitään verrattuna kielen syntiin: valehtelemiseen, halveksuntaan,
        ylimielisyyteen, armottomalla lailla päähän lyömiseen jne.

        Kyllä armottomalla lailla pitää hieman kilautella ottaluuhun, että parannus kelpaisi.
        Katsopa Antti, Sana on se armoton koska se tuleekin tuomitsemaan kadotukseen.
        Sama lääke se on jokaisen kohdalla, mutta kenen nilkkaan se kalahtaa, se helposti älähtää.

        synti on synti sanassa ollut jokaiselle, että armokelpaisi ja synnistä on tehtävä parannus-


      • minä olen maksava
        eli Sana.. kirjoitti:

        Kyllä armottomalla lailla pitää hieman kilautella ottaluuhun, että parannus kelpaisi.
        Katsopa Antti, Sana on se armoton koska se tuleekin tuomitsemaan kadotukseen.
        Sama lääke se on jokaisen kohdalla, mutta kenen nilkkaan se kalahtaa, se helposti älähtää.

        synti on synti sanassa ollut jokaiselle, että armokelpaisi ja synnistä on tehtävä parannus-

        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

        Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.

        Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä! Mehän tunnemme hänet, joka on sanonut:

        - Minun on kosto, minä olen maksava,

        sekä myös:

        - Herra on tuomitseva kansansa.


      • II- kuolema.
        minä olen maksava kirjoitti:

        Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

        Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen. Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.

        Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä! Mehän tunnemme hänet, joka on sanonut:

        - Minun on kosto, minä olen maksava,

        sekä myös:

        - Herra on tuomitseva kansansa.

        kuolemaan...

        Laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto ja muuta ei ole

        lupa opettaakaan..


      • Paas kattoin
        eli Sana.. kirjoitti:

        Kyllä armottomalla lailla pitää hieman kilautella ottaluuhun, että parannus kelpaisi.
        Katsopa Antti, Sana on se armoton koska se tuleekin tuomitsemaan kadotukseen.
        Sama lääke se on jokaisen kohdalla, mutta kenen nilkkaan se kalahtaa, se helposti älähtää.

        synti on synti sanassa ollut jokaiselle, että armokelpaisi ja synnistä on tehtävä parannus-

        Pelkäätkö sanaa ....

        1. Kor. 6:16
        Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan?
        Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." [1. Moos. 2:24]

        Mark. 10.

        4 He sanoivat: "Mooses antoi meille luvan kirjoittaa erokirjan ja hylätä vaimon."
        5 Silloin Jeesus sanoi: "Te olette kovasydämisiä, siksi hän laati teille sen säännöksen.
        6 Mutta maailman alussa Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi.
        7 Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa,
        8 niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi.

        Matt. 5:28
        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä,
        on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.

        Moraalilakia ....5. Mooses 22.

        29 miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä.
        Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen,
        eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan.


        22 "Jos mies tavataan makaamasta toisen miehen vaimon kanssa, molemmat on surmattava, sekä nainen että mies, joka hänen kanssaan makasi. Hävittäkää paha keskuudestanne. [3. Moos. 20:10]
        23 "Jos mies makaa toiselle miehelle kihlatun koskemattoman tytön ja tämä tapahtuu kaupungissa,
        24 molemmat on vietävä kaupungin portille ja kivitettävä kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua, ja mies siksi, että hän häpäisi toiselle vaimoksi luvatun tytön. Hävittäkää paha keskuudestanne.
        25 "Jos taas mies kohtaa toiselle kihlatun tytön kaupungin ulkopuolella, käy häneen käsiksi ja makaa hänet, mies on surmattava,
        26 mutta tytölle ei saa tehdä mitään. Hän ei ole tehnyt syntiä, josta rangaistaan kuolemalla, sillä tapaus on verrattavissa siihen, että joku käy toisen kimppuun ja tappaa hänet.
        27 Mies kohtasi kihlatun tytön asutuksen ulkopuolella, missä tytön avunhuutoja ei kuultu.
        28 "Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään,
        29 miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan.


      • Lapsi vapaa laista
        II- kuolema. kirjoitti:

        kuolemaan...

        Laista ei katoa yksikään kirjain, eikä ainoakaan piirto ja muuta ei ole

        lupa opettaakaan..

        Että on vain 10 kpl kieltoja, moraalilaki! Mutta lainnoudattajiksi itseään korottavaisille Jeesus vakuuttaa,
        että Mooseksen laki on heille voimassa -- tuomarina siis!

        Mark.10:3 Hän vastasi heille: "Mitä Mooses on siitä säätänyt?" (Jeesus muistuttaa kirjanoppineille ...)

        Mutta Jumalan lapsille Jeesus sanoo esim. kymmenistä varsin vapauttavasti ...

        Matt. 17. Kun he saapuivat Kapernaumiin, tuli Pietarin luo temppeliveron kantajia, jotka sanoivat: "Kai teidän opettajanne maksaa temppeliveroa?" [2. Moos. 30:11-16]
        25 "Maksaa kyllä", hän vastasi. Kun hän meni sisälle taloon, Jeesus ehätti kysymään: "Mitä mieltä olet, Simon? Keiltä tämän maailman kuninkaat perivät tullia ja veroa, omilta lapsiltaan vai vierailta?"
        26 "Vierailta", vastasi Pietari. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Lapset ovat siis vapaat. [Matt. 22:21; 1. Piet. 2:16]


      • 39

        Miten tämä ihminen VOI nähdä tuossa Anne-elinan kirjoituksessa kivisydämen ja pahuuden? Ja hänen mielestään Jumala näkee siinä vielä pahuuden KARMEANA. Kuka tämän ihmisen jumala on?


      • MIKSI u_1?

        kun olisi aika katsoa itseensä, katsoa peiliin, mutta ehkä peilikuva ei miellytä ja siksi hän ummistaa silmänsä ja kuuntelee niitä jotka taputtavat käsiään hänen uskolleen, AnttiVKantola eturivissä ja ateistit hieman taaempana.

        anne-elinan sydän ei todellakaan ole kova, vaan nöyrä Jumalan edessä.

        MIKSI siis u_1 kuitenkin väität että se olisi kova?
        MIKSET puhu asiaa, vaan tapasi mukaan parjaat valheellisesti ihmistä?
        MIKSET keskustele asioista kun ne eivät enää mene sinun oppisi mukaan?
        MIKSI hyväksyt vain osan Raamatusta ja loput uskostasi menee kirkkojen perinnäisopeihin?
        MIKSI puhut ihmisistä, MIKSET puhu Raamatusta?
        MIKSI väität että Jumala loi tieten tahtoen elämää "ikuiseen kärsimykseen"? (vai väitätkö että Jumala ei tiedä mitä tekee?)
        MIKSET usko että Jeesus maksoi täydellisen hinnan ihmisen pelastukseksi?
        MIKSET tarkista uskoasi Raamatusta? vaan teet Raamatusta epäloogisen ja siten kestämättömän, jollainen Raamattu ei ehdottomasti ole.

        MIKSI vastaat tähän viestiini puhumalla minusta sen sijaan että vastaisit yllä oleviin kysymyksiin (jos yleensä vastaat, sillä kysymykset paljastavat uskosi ristiriitaisuuden ja niihin eu sinun ole helppo vastata siten että et puhu itseäsi vastaan).


      • Markus K
        39 kirjoitti:

        Miten tämä ihminen VOI nähdä tuossa Anne-elinan kirjoituksessa kivisydämen ja pahuuden? Ja hänen mielestään Jumala näkee siinä vielä pahuuden KARMEANA. Kuka tämän ihmisen jumala on?

        hän on syyttäjähenggen alainen, hän on myynyt sielunsa saatanalle ja senvuoksi hän riehuu ja rienaa koska eihän saatana hänessä voi sietää yhtäkään Kristukselle kuuluvaa sielua, siis sellaisia ihmisiä, jotka ovat Kristukselle alamaisia.

        Ei Kristuksen omat kulje syyttävä sormi toisia osoittaen ja omaa täydellisyyttään julistaen. Anne- Elina on niitä kaikkein nöyrimpiä ja sovinnollisimpia keskustelijoita tällä palstalla.

        Kun Kristus on sydämessä Herrana niin ei tarvitse etsiä vikaa toisista.

        Tuuli puhaltaa, missä tahtoo.


      • Ilm. 3:17
        Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse;
        etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
        18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi,

        ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
        20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.


    • no ehkä

      Jos te pysyisitte Raamatun opetuksessa, ei kumpikaan osapuoli voisi teitä mollata.
      Mutta kun vääristätte, se adventistin mollaaminen on niin heppoa.
      Te olette niin itteänne täynnä ettette tunnusta syntejänne.

      • toim. huom.

        Mikä tuossa aloittajan kirjoituksessa mahtoi olla Raamatun vastaista?
        Ja mitä ihmeen syntiä sinä siinä näet?


      • v8
        toim. huom. kirjoitti:

        Mikä tuossa aloittajan kirjoituksessa mahtoi olla Raamatun vastaista?
        Ja mitä ihmeen syntiä sinä siinä näet?

        Eihän adventismia pidäkään rakastaa!
        Sehän on tahallaan harhaanjohtamista.
        Eiukä tahallisessa harhaanjohtamisessa ole rakkautta muassa.


      • Sirkka-iita>>
        v8 kirjoitti:

        Eihän adventismia pidäkään rakastaa!
        Sehän on tahallaan harhaanjohtamista.
        Eiukä tahallisessa harhaanjohtamisessa ole rakkautta muassa.

        Samoin on Pyhän-Hengen laita! Ei Pyhä-Henki katso kuppikuntaan, vaan sydämeen!

        Ei Kristuksen omat kulje syyttävä sormi toisia osoittaen ja omaa täydellisyyttään julistaen. Anne- Elina on niitä kaikkein nöyrimpiä ja sovinnollisimpia keskustelijoita tällä palstalla.

        Kun Kristus on sydämessä Herrana niin ei tarvitse etsiä vikaa toisista Kristukseen uskovista.


    • Kolm'yhteys

      "Mutta on olemassa jotakin, mikä on voimakkaampaa kuin itsetehostuksen tarve, nimittäin Jumalan Rakkaus." -anne-elina-

      Kuitenkin anne-elinan kopla (Sirkak-Iita alex-kasi adventismin ulkopuolisina avustajina) on itsekorostuksen
      malliesimerkki!

      ¤¤Sirkka-Iita 30.4.2009 19:35
      Anne-Elina
      ... pisteet. Hän perustelee aina raamatulla kaiken. Lisäksi Anne-Elina on aina ystävällinen kaikille.
      Hän kirjoittaa selkeästi ja ... uskossa oleva uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Siunausta Anne-Elinalle.
      Terveisin Sirkka-Iita. ...¤¤

      ¤¤ Hei anne-elina
      alex-kasi 19.11.2008 16:43
      Mitä kuluu kaukomaille? Hyvä kirjoitus mielestäni, oikein hyvä (eikä ihme kun suurin osa on Raamattua ;) ¤¤

      ¤¤Lukekaa ja ymmärtäkää:
      Kirjoittanut: Sirkka-Iita 7.5.2009 klo 12.01
      En ole vastaamassa mitään, sillä lähden mökille ja viivyn siellä ainakin iltaan saakka.
      Alexi ja Anne-Elina voivat vastata puolestani, sillä he ymmärtävät mitä tarkoitan.
      Jumalan siunausta jokaisen teidän päiväänne. Lämmöllä:) Sirkka-Iita. ¤¤

      Hmmm ... lieneekö anne-elina itse livistänyt suurelta taistelutantereelta, kun hänen viestihistoriaansa ei
      pääse kurkkaamaan? "Hakemaasi käyttäjää ei löydy."

      ¤¤Kiitos Jumalalle
      Sirkka-Iita 8.5.2009 12:58
      Anne-Elina siskosta, jonka Hän lähetti tuomaan rauhaa ja rakkautta uskovien ... on tuulahdus todellista uskoa ja Jumalan rakkautta. Pysy Anne-Elina täällä meidän kanssamme, sillä sinä olet todellinen Jumalan ...¤¤

    • X-hirvas

      pitää uskoa totuuteen ja jättää ihmisopit pois. Silloin vasta olemme vapaat Kristuksessa, eikä kukaan käy puolustamaan sellaista, mitä Jeesus ei opettanut. Meillä pitää olla rakkaus totuuteen ja sen kautta rakkaus toisiimme ja Isään Jumalaan.

      Jaak.3.
      7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
      8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
      9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
      10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
      11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
      12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
      13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
      14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
      15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
      16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
      17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
      18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

      Tuossa on suuri hengellinen viisaus, jota en minä enkä moni muukaan ymmärrä sisällisesti - vielä.

    • Sitähän me kristityt olemme teille koettaneet opettaa että rakkaus saa
      aikaan ihmeitä ilman määrää! Johon laki ei pysty, vain depressiota se luo.

      Ap. t. 3:6
      Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."

      • X_hirvas

        ovat saaneet ihmiset uskomaan valheisiin, ja siksi he ovat hylänneet sanan totuuden, joka pelastaa.
        Paavali kirjoittaa Timoteukselle juuri niistä taruista, joita uskonnolliset järjestöt opettavat.

        1.Tim.1.

        3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
        4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2377
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      177
      1430
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1178
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      96
      1127
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1082
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1045
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      987
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      960
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      901
    Aihe