Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

1. Olet ottanut lainauksesi ilmeisesti jostain lyhennelmästä, mutta minulla on koko kirja vuodelta 1981, jossa tuo luku 36 alkaa sivulta 568.

Siinä luvussa Ellen White pelottelee spiritualismin vaaralla: "Pysymällä paavillisessa harhakäsityksessä sielun luontaisesta kuolemattomuudesta ja ihmisen tietoisuudesta kuolemassa ne ovat hyljänneet ainoan suojan spiritualismin petoksia vastaan."

Mitäs pahaa spiritualismissa on? Otan Nykysuomen sanakirjan ja se sanoo: "spiritualismi = käsitys, että välitön yhteys Jumalaan on tärkeämpi kuin kirkkolaitos, Raamattu ja sakramentit."

Ellen jatkaa: "Siten he hylkäävät lain ja sapatin samalla kertaa. Sapattia koskevan uskonpuhdistustyön edistyessä tämä Jumalan lain hylkääminen neljännen käskyn vaatimusten tähden tulee melkein yleismaailmalliseksi. Uskonnollisten johtajien opetukset ovat avanneet oven epäuskolle, spiritualismille ja Jumalan pyhän lain halveksimiselle; ja näillä johtajilla on pelottava vastuu kristillisessä maailmassa vallitsevasta jumalattomuudesta."

Sitten Ellen kertoo myös omasta toiminnastaan, vaikka syyttää siitä toisia: "Yksi saatanan juonista on yhdistäää valheeseen sen verran totuutta, että se herättää luottamusta." (575)

Ja vielä: "Kahden suuren erheen avulla, sielun kuolemattomuuden ja sunnuntain pyhyyden, saatana kietoo ihmiset petoksiinsa. Edellinen laskee spiritualismin perustuksen, ja jälkimmäinen muodostaa Roomaan yhdistävän myötätunnon siteen." (575)

Vielä: "Spiritualismin kautta ilmaantuva ihmeitä tekevä voima tulee vaikuttamaan niitä vastaan, jotka tahtovat totella Jumalaa enemmän kuin ihmisiä. Henget selittävät, että Jumala on lähettänyt heidät vakuuttamaan sunnuntaisapatin hylkääjiä heidän erehdyksestään, sekä väittävät, että maan laki on toteltava Jumalan lakina." (577)

Tuo pelottava hengellisyyden uhka tulee siis Ellenin mukaan, kun uskoo, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja hän elää ikuisesti, että tuonela on olemassa, että helvetissä kärsimykset kestävät ikuisesti ja että sunnuntai on Herran päivä.
  2. Sanot: ” Et oikein taida lukea Raamattua oikein, kun vielä löydät sieltä vanhan ja uuden liiton”

Raamatun oikein lukeminenhan on sinulle Ellen-valon avulla Raamatun lukemista. Ellen-valossa vaan taitaa olla watit vähissä tai siinä on jokin hologrammilasi, joka vääristää valon ja Raamatusta ei saa selvää.

Kun nyt näin ilman Ellen-valoa luen Raamattua löydän sieltä kaksi liittoa:

Vanha liitto:
    - Sentähden ei myöskään ENSIMMÄISTÄ LIITTOA verettä vihitty. Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niinkuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan etä kaiken kansan, sanoen: ”Tämä on SEN LIITON VERI, jonka Jumala on teille säätänyt.” Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.(Heb 9:18-22 )
    - Olihan tosin ENSIMMÄISELLÄKIN LIITOLLA jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö, (Heb 9:1)

Lupaus uudesta liitosta:
    - Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoot Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa; ja he ovat minun kansani.(Jer 31:31- 33) Samaa kerrataan Heb 8:8-10.

Jeesus julistaa uuden liiton veressään:
    - Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on UUSI LIITTO minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. (Luuk 22:20)
    - Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on UUSI LIITTO minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni." (1Kor 11:25)

Uusi liitto on jo voimassa:
    - joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan UUDEN LIITON palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. (2Kor 3:6)
    - Ja sentähden hän on UUDEN LIITON välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ENSIMMÄISEN LIITON aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä; sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä. (Heb 9:15-17)
    - ja UUDEN LIITON välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. (Heb 12:24)

Juutalaisille, jotka eivät hyväksyneet uutta liittoa:
    - Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, VANHAN LIITON kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa. (2 Kor 3:14)

Paavali kertoo kahdesta liitosta:
    - Sanoessaan ”UUDEN” hän on julistanut ENSIMMÄISEN LIITON vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.” (Heb 8:13)
  3. Älä manaa minulle luopumusta.
  4. oikein hyvin.
  5. oikein hyvin.