Hmmm...
Olen nyt jonkin viikon seuraillut näitä keskusteluja täällä palstalla.
vaikuttaa siltä, että hyvin monet eri seurakunnat ovat päättäneet (tai siis niiden yksittäiset "edustajat"), että adventismi on harhaoppi...?
Adventistit ovat jossain vaiheessa sanoneet, että on vaikeita aikoja tiedossa...vainoja ym.
Joku täällä jossain vaiheessa myös totesi, että missäs ne adventistien vainot oikein viipyy???
Mutta näitä keskusteluja seuratessani, ajattelin, että aika vainon alla nuo adventistit tuntuvat jo nyt olevan. Ja entäs kun pakollinen sunnuntailepopäivä astuu voimaan? Kuinkas sitten suu pannaan?
Itse olen sitä mieltä tässä pikkuhiljaa, että adventismi on hyvä, aito ja vilpitön uskonto.
Joilla vielä kovia aikoja ihan todella edessä.
Herran haltuun ja käteen...
vainolta alkaa jo vaikuttaa
13
538
Vastaukset
- ADVENTISTI
SELKEÄSTI TYYLISTÄ PÄÄTELLEN OLET ITSE ADVENTISTI.
- missä mennään?
Itse en ole adventisti. Mutta tunnen hyvin monta adventistia, sekä myös jehovantodistajaa, islaminuskoista, helluntalaista, että myös luterilaisen kirkon edustajia. Työni puolesta (sosiaaliala) pääsen/saan tutustua moniin eri uskontokuntiin. Niiden kulttuurit ja tavat täytyy osata. Ainakin päällisin puolin. Sillä se "syvä"tunteminenhan vie vuosia aikaa.
Mutta en tarkoittanut missään vaiheessa, että juuri tuo adventismi on se oikea. Mutta olen vain hämmästellyt kuinka paljon sitä parjataan, ja näin maalaisjärjellä ihmetellyt ja pohtinut, että jotain siinä täytyy olla erilaista kuin muissa koska se nostattaa niin suurta hälyä?
Tämä oli ensimmäinen kirjoitukseni tänne, ja jäi viimeiseksi. Tyydyn vain jatkossa seuraamaan, jos sitäkään...Uskon asiat pitäisi olla sellaisia, että ne tuovat lämpöä ja rakkautta maailmaan...mutta täällä ne tuovat kylmyyttä, vihaa, aggressiivisuutta.
Jatkan uskonasioista puhumista ystävieni kanssa kaikissa mahdollisissa seurakunnissa joissa heitä on.
Tämä ajelehtija löytänee pian sen oman seurakuntansa mihin liittyä. Löytää oman paikkansa tässä maailmassa. Kaiken tärkeintä on puhdas usko Jeesukseen ja hänen oppiensa seuraaminen. Uskon, että tieni löytyy raamattua seuraamalla, kymmentä käskyä noudattamalla.
Kunhan ne vain osaa tulkita oikein...
Rukoilen, että löydän oikean tien...on se sitten luterilainen, helluntalainen, adventismi tai jokin muu...taivas kotiin haluan päästä.Mutta päätökset teen itse, en tämän palstan pohjalta.
Nyt toivottelen hyvää tätä päivää kaikille.
Sanot: "vainolta alkaa jo vaikuttaa"
Tämä on herätysliikkeitten keskustelupalsta. Olette tulleet tänne tuomaan vierasta evankeliumia, eksyttämään uskovia ihmisiä. Pitäisikö meidän täällä langeta harhaoppiin tai tehdä kompromissia Raamatun kanssa ja langeta porttokirkon uus-ekumeeniseen synkretismiin.
Sanot: "hyvin monet eri seurakunnat ovat päättäneet (tai siis niiden yksittäiset "edustajat"), että adventismi on harhaoppi...?"
Varmasti jokainen valvova kristitty on tietoinen siitä, että se on harhaoppi.
Sanot: "Adventistit ovat jossain vaiheessa sanoneet, että on vaikeita aikoja tiedossa...vainoja ym."
Ihan omasta syystään, jos on.
Sanot: "Ja entäs kun pakollinen sunnuntailepopäivä astuu voimaan? Kuinkas sitten suu pannaan?"
Se on vain Ellenin väärä profetia.
Sanot: "Itse olen sitä mieltä tässä pikkuhiljaa, että adventismi on hyvä, aito ja vilpitön uskonto."
Etköhän ole ollut sitä jo vuosikausia, ainakin kuulostat adventistilta.- rimpinen
Emme me enempää harhaan voida mennäkään. Me oomme jo hyljänneet Lutherin tien viitat ja muutkin terveet opit joten älä välitä anna mennä vain löysin rantein.
Emme me enempää harhaisemmaksi voida mennä missä me jo ollaan. Antaa toitenkin elää omaa elämäänsä kun he vaan ei tule sinulle vainoojaksi
Ei podeta vaino harhaa. Vaikka ollaankin harhassa. Emme me noin vain toisia parjaamalla
voida itseämme puhdistaa. Jokainen olkoon omalle jumalalleen kuuliainen. Jätetään nuo vainotut
rauhaan eiks juu koeta nyt rauhottua. - VAINOTTU
rimpinen kirjoitti:
Emme me enempää harhaan voida mennäkään. Me oomme jo hyljänneet Lutherin tien viitat ja muutkin terveet opit joten älä välitä anna mennä vain löysin rantein.
Emme me enempää harhaisemmaksi voida mennä missä me jo ollaan. Antaa toitenkin elää omaa elämäänsä kun he vaan ei tule sinulle vainoojaksi
Ei podeta vaino harhaa. Vaikka ollaankin harhassa. Emme me noin vain toisia parjaamalla
voida itseämme puhdistaa. Jokainen olkoon omalle jumalalleen kuuliainen. Jätetään nuo vainotut
rauhaan eiks juu koeta nyt rauhottua.KETÄHÄN TÄÄLLÄ ON ENITEN VAINOTTU.
ETTEI VAIN OLISIS USKOVA 1:STÄ! - Rimpinen
VAINOTTU kirjoitti:
KETÄHÄN TÄÄLLÄ ON ENITEN VAINOTTU.
ETTEI VAIN OLISIS USKOVA 1:STÄ!kun hän on hyvä parjaajaaja. ja kaikki muut on väärässä paitsi joku viidesläinen lahko on se oikeeksi tekevä voima. Siinä viides läisessä on
kauhia pakanuuden leima eli sinetti - samoin
VAINOTTU kirjoitti:
ETTEI VAIN OLISIS USKOVA 1:STÄ!on helluntaiosastolle tulleet kaikki "hellarien" haukkujat. Ja tänne "lutkujen" haukkujaadventistit.
- Rimpinen
VAINOTTU kirjoitti:
ETTEI VAIN OLISIS USKOVA 1:STÄ!Ootpas sinä hyvän tarinan keksinyt. Vainooja on muka vainottuna,Täähän on hyvin huvittava väitös
- osastolla ollaan!
Rimpinen kirjoitti:
Ootpas sinä hyvän tarinan keksinyt. Vainooja on muka vainottuna,Täähän on hyvin huvittava väitös
Tämähän on herätyskristillisyysotsikon alla käytävää keskustelua.
Adventistit eivät kuulu herätyskristillisyyteen!!!!
Tarkkojen kriteerien mukaan eivät edes kritillisyyteenkään samoin perustein kuin JT:kin. - annu42
osastolla ollaan! kirjoitti:
Tämähän on herätyskristillisyysotsikon alla käytävää keskustelua.
Adventistit eivät kuulu herätyskristillisyyteen!!!!
Tarkkojen kriteerien mukaan eivät edes kritillisyyteenkään samoin perustein kuin JT:kin.on herätysliike, mutta täällä ei vain haluta herätä totuuteen, joten pitänee soittaa suurempaa kelloa.
Olemme luterilaisten kanssa tutkineet oppejamme ja ainakin suuret keskustelijat olivat sitä mieltä, että adventitit ovat aitoja kristittyjä. Tästäkin löytyy luettava dokumentti netistä. Saattaapa vierelläkulkija nähdä joskus paremmin, en väitä vastaan. Kehnoja olemme!
- merim.raimo
"adventismi on hyvä,aito ja vilpitön uskonto"sanot.Uskonnon harjoittaminen ei ketään pelasta,vaikka kuuluisit mihinkä tahansa uskontoon tai lahkoon.Ainoa pelastaja on Jeshua = Jeesus ja kun olet elävässä uskossa niin on hyvä käydä uskovien kokouksissa.
- Lappuliisa
Nyt puhutaan vainoista. Kristikunnan alkuajoilla vainotuista tuli marttyyreita,jolle teloituskuolema oli toinen kaste, "verikaste". Miten pitkälle vaino kulloistakin vainottua ryhmää koskien voi mennä? Odotammeko sitä ja lietsomme epäsopua ja -luuloja toinen toisistamme?
Kuka meistä on vainottu ja kuka vainooja? Kenestä tulee todellinen uskonsa tähden kuolemaan antau tuva marttyyri?Tuskin adventistit todellisesti ovat vainottuja omassa maassamme. Sanan säilä sivaltaa, mutta ei tapa.
Toivottavasti ei ole niin kuin Peter Hallfors kirjoittaa; "kirkolle (voidaan mielestäni lukea eri seurakunnille ja sen yksittäisille jäsenille), jolle vuorenlujat vakaumukset ovat jääneet ovat jääneet oudoksi ja uskoa myydään suu vaahdossa, marttyyrien kristillisyys on yhtä vierasta kuin kaukaistakin." Kiitos sanoistasi.
Itse en ole käynty vainoista keskustelua koskaan.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Siunausta
jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666114Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583053- 312213
- 131827
- 201798
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191783Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131532- 181529
- 501504
- 91463