Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

1. Kaikkesi annat, että saisit pitää Ellen Whiten ja pitää hänestä mielessäsi ihanteellisen kuvan.

Sanot: ” - Emme siis missään tapauksessa voi syyttää Ellen Whitea siitä, että sapattia alettiin julistaa ja että sitä julistetaan edelleen. - Päinvastoin voimme syyttää Jumalaa, että hän nosti esiin ihmisiä tutkimaan myös sapattiasiaa. Näin he löysivät sapatin pyhäpäiväksi Adventtikirkolle. Heitä voimme kiittää tästä levon lahjasta.”

Lue nyt, mitä kirjoitit. Käsket muita olemaan syyttämättä Elleniä ja syyttämään Jumalaa. Ja vielä syyllistävässä me-muodossa.

Syytän sataprosenttisesti Elleniä väärästä näystä, joka ei ollut Jumalalta. Syytän myös Ellenin ympärillä olevia ihmisiä väärän näyn hyväksymisestä ja väärään oppiin sitoutumisesta sekä siitä, että eivät hyljänneet väärää profeettaa Ellen Whitea. Syytän nolla prosenttia Jumalaa tuosta väärästä näystä ja opista.

Jumala salli jo paatuneen ja Jumalaa vastaan monesti rikkoneen ja enkelinäkyihin hurmaantuneen naisen ottaa pahoilta hengiltä vastaan tuon sapattinäyn. Jumala salli liittää sapattiopin harhautuneen joukon oppeihin.

On suuri ero Jumalan sallimuksen ja tahdon välillä. Jumala ei tehnyt ihmisistä robotteja, vaan antoi heille oman tahdon. Ihmiset sitten valitsevat tehdä joko Jumalan tahdon tai ei. Jos he eivät tee Jumalan tahtoa, on siitä turha syyttää Jumalaa.

Niinpä Ellen Whiten syntiset näyt pahoilta hengiltä ja niistä kyhätyt syntisen väärät opit ovat vain Jumalan sallimusta. Ei Jumala niihin yhdy eikä Jumalaa voi niistä syyttää.
  2. Sanot: "Mitä tuosta... sanon ei kiitos. En usko noihin. Jos jotain taivaassa tapahtui, siis nuo huoneet jne., niin sen varmaan on täytynyt tapahtua silloin kun Jeesus meni sinne ylösnousemuksen jälkeen"

Hyvä

Sanot: "Toisaalta puolustan kyllä henkeen ja vereen annihilationismia riippumatta Ellusta. Kaikki opit ovat kytköksissä toisiinsa ja jos hyväksyisin ikuisen helvetin, niin minun pitäisi sallia saman tien hellenistisen maailmankatsomuksen ihmisviisaus Raamatun yläpuolelle. Siten en voi tehdä."

Varmaan jokaisesta Raamatun opista on kierot väännöksensä olemassa jossain päin maailmaa ja historian eri aikoina. Miksi nyt pidät kiinni Ellenin opista vain jonkun hellenistin pelossa?

Sanot: "Erittäin todennäköistä."

Hyvä, että tunnustat yhteyden. On hyvä, että näkee mistä on tulossa.

Sanot: "Toisaalta sinun ei tarvitse minun puolesta rukoilla tuon asian puolesta, sillä olen ihan oma-aloitteisesti siirtymässä pois kyseiseltä perustalta."

Hyvä. Mutta rukoilen silti. Ellenissä vaikuttivat eksyttävät henget ja niihin kerran kietouduttuaan tarvitaan Jumalan johdatusta ja voimaa, että pääsee irti. Tuo eksyttävä henki on saanut ihmisen näkemään väärät opit oikeina ja valheveljet uskovina, joten mistään pikkuasiasta ei ole kysymys, kun sieltä pois pyrit.

Sanot: " Onneksi kuitenkin nappasin sen opin adventtikirkosta, sillä se on johtanut moneen muuhun asiaan. Niistä tykkäisit varmaan vielä vähemmän kuin annihilationismista"

Vai niin ja mitähän ne ovat. Kun kerran itsekin tiedostat ne vääriksi, niin miksi semmoisiin sekaannut?

Sanot: "Annihilationismin voi käsittääkseni napata muistakin kirkkokunnista. Monet tunnetut teologit eri kirkkokunnista näkevät annihilationismin raamatullisena eikä vähiten sen takia, että se oikeasti sopii yhteen alkukirkon ylösnousemususkon kanssa ja varhaisimmat kirkkoisätkin näyttävät tykkäävän siitä."

Ei kai sinulla nyt vaan ole taipumusta etsiä uusia elluja vanhan tilalle. Raamatun vastaisuus on Raamatun vastaisuus, vaikka mikä joukko sitä kannattaisi.

Sanot: "juu, tuonela on olemassa"

Hyvä.

Sanot: "Olen asiassa samoilla linjoilla Cullmanin enkä Ellun kanssa. Cullman siis puolustaa samankaltaista näkemystä kuin Ellu, mutta pysyy paljon paremmin Raamatun tekstissä"

Mikset pysy Raamatun tekstissä, vaan jonkun ihmisen, joka on vähän enemmän raamatullinen mielestäsi kuin Ellu? Mikset valitse täydellistä eli Jumalaa ja Hänen sanaansa Raamattua?

Sanot: "Ellun "Tie Kristuksen luo" on paras lukemani "hartauskirja" ja voisin sitä suositella vaikka evankeliointityöhön, mutta kaikista muista hänen kirjoista olen valmis luopumaan."

Älä suosittele mitään Ellun nimellä julkaistuja kirjoja tai kirjoituksen pätkiä. Monen ihmisen eksymisen alkupiste juontuu juuri johonkin väärään kirjaan. Vaikka tuo kirja on suht ok, siinä on Ellun nimi kannessa ja siitä ihminen sitten lähtee lukemaan muitakin Ellun kirjoja "turvallisin mielin" ja tie viettää ikuiseen helvettiin.

Sanot: "Kuolematon sielu on minulle mahdoton ajatus."

Moni Jumalan ajatus on ihmiselle mahdoton, mutta jos annat Jumalan tuoda sinulle uskon, niin kaikki tuo aukeaa. Jumala loi ihmisen kuvakseen ja Jumalahan on iankaikkinen. Ihmisellä on siis alkupiste, koska hän on luotu, mutta loppupistettä ei ole. Kaikki elävät ikuisesti joko helvetissä tai taivaassa.

Kun kerran uskot tuonelan olevan olemassa, niin miksi Jeesus ei olisi saanut puhuta siitä Lasaruksen tapauksessa. Jeesushan on Jumala, Hän näki omin silmin tuon keskustelun tapahtumat. Siitäkö Hän ei olisi voinut kertoa.

Olen tänään yhteydessä yhteen alamaailman järkäleeseen, jota aloin evankelioida. Kuvittele nyt mitä siitäkin tulisi, jos menisin kertomaan hänelle, että "kuule olet syntinen, mutta ei siitä paljoa seuraa, ei Jumala ole niin paha, että sinua siitä sen enempää rankaisisi, haihdut vain olemattomiin pikku tulen puhahduksessa."

Mies kävelisi matkoihinsa ja sanoisi, että mitäs tässä sitten. Kun olen ampunut miestä polveen, olen joutunut lusiin puoleks vuodeks, mutta kun Jumalalta kerran ei ole edes niin paljon rangaistuksia tulossa kuin ihmisiltä, niin eihän tässä sitten mitään, jatkan samaan rataani. Kiitos lohdutuksistasi.

Jos evankeliumi vesitetään rangaistuksen osalta, niin se automaattisesti vesittyy myös kaikilta muilta osiltaan.
  3. Sanot:"Minä en hyväksy tutkivan tuomion oppia"

Se on hyvä. Siis ilmeisesti et hyväksy Ellen Whiten oppia, että synnit on viety taivaaseen ja Jeesus siellä jatkaa sovitusta ja että ihmisten asiat otetaan esille 1844 lähtien ja ihmisen itse tietämättä sillä hetkellä määrätään pääseekö hän taivaaseen vai ei ja että uskovat joutuvat seisomaan ilman Jeesusta välittäjänään lopunajan ahdistuksissa.

Entä muu pyhäkkö-oppi, eli keskiyön huuto 22.10.1844 + Jeesuksen siirtyminen taivaassa huoneesta toiseen tuolloin + synnit laitetaan Saatanan päälle niiden lopulliseksi sovitukseksi?

Sanot: "Minun mielestä Ellu on yhtälailla profeetta kuin Meller eli väärä profeetta"

Se on hyvä.

Sanot: "En ole halunnut aiemmin sanoa tätä ääneen, koska täällä on muitakin adventisteja. Olisi luullut, että olisit tuon verran älynnyt rivien välistä, mutta kun ei niin ei."

Minulta vaadit suoraan sanomista ja haukuit ties miksi ja minun olisi pitänyt piilotteluistasi adventistien pelossa lukea tuollaista... Ei en pystynyt rivien välistä tuommoista lukemaan. Päinvastoin puolustelit henkeen ja vereen Ellenin oppia, että tuonelaa ei ole sanomalla jopa: "Nähdäkseni sinä siis teet koko evankeliumin tyhjäksi vaatimalla, että kyseessä ei ole vertaus"

Sanot: "Se ei silti tarkoita sitä, että Ellulla ei olisi paljon hyvääkin sanottavaa. Minä pidänkin hänen jutuistaan vain sen, mikä on hyvää ja sopusoinnussa Raamatun kanssa, ja heitän loput pois. "

Sanoit, että Ellen White on väärä profeetta, miksi sinun pitää sitten pitää osa väärän profeetan jutuista? Mikset tottele Jumalaa, joka käskee kivittää väärän profeetan eikä jättää häntä henkiin ja lypsää hänestä jotain oikeita lausahduksia kaiken ylipursuavan pahojen henkien sössötyksen keskeltä? Siinä tietoisesti vastustat Jumalaa. Etkö huomaa sitä!

Tuskin olisit annihilatio-oppia mistään napannut ilman Elleniä, äläpä nyt höpsötä.

Voi hyvänen aika tuota remennystä... alan kohta tykkäämään sinusta niinkuin laintauluista! Minulla taitaa olla jokin soft spot sydämessäni kärttyisille pojille. Mutta vakavasti puhuen alan rukoilla sinun puolestasi, että pääsisit selville vesille tuosta adventtikirkosta, sillä se on Ellenin opeille rakennettu. Vielä kuluneen kesän General Conferensin kokouksessa tuo Ellen-perusta vahvistettiin. Jos olet Ellenin kirkossa, olet Ellenin perustalla. Vai etkö ole kehdannut adventistien pelossa kertoa sitäkään, ettet enää ole siellä?????????
  4. Ilmeisesti Annu42.
  5. Juuri tuolla Pietisti kirjoitti, että saatana ilosta nauraa eksytyksellesi ja nyt naurat sinäkin. Sittenhän teitä on kaksi.

Sanot: "sinä vastustat ainakin sitä ajatusta, että Jeesuksen sanat pitäisi tulkita yhteydessään: kulttuuri, kieli, jne. Jos asia on näin, niin miksi et voi sanoa sitä ääneen? Pelkäätkö, että sinulle naurettaisiin?"

Niin vastustan, kun sillä vesitetään Raamatun selkeä sana. Sanon ääneen: sinä vesität Raamattua väärän profeetan Ellen Whiten näkyjen mukaiseksi. En ole täällä ihmisiä mielistelemässä ja heitä epäjumalikseni tekemässä. Raamattu on minulle Jumalan sanaa enkä suostu sinun vääriin teihisi. Vastustan sinun eksytystäsi ja varoitan muita ihmisiä menemästä eksytyksiisi. Tuliko nyt tarpeeksi suoraan?

Sanot:"oletko allerginen maalaisjärjelle?"

Kyllä, sekä ihmisjärjelle, kun se menee Jumalan sanan edelle, että Ellenin pahoilta hengiltä saamille näyille.

Sanot:"Miksi asiayhteys pitäisi unohtaa Raamattua lukiessa?"

Sinähän sen asiayhteyden unohdit ja vielä tahallasi.

Sanot:"Sinä ilmeisesti yrität vain demonisoida minut ja minun mielipiteeni"

Sen teet kyllä ihan itse ilman kenenkään apua.

Sanot: "Pelkästään se, että puhut Ellenistä annihilationismin yhteydessä, osoittaa, että on syytä suhtautua äärimmäisellä ennakkoluulolla sinun tietoihisi asian suhteen. Annihilationismi on huomattavasti vanhempi kuin EGW"

Ellen opetti hetken-helvettiä, etkä voi pestä sitä valkoiseksi sillä, että on ollut muitakin samaan harhaan eksyneitä.

Sanot:"Jeesus tällä kertoo, millaisia nuo fariseukset ja heidän kumppanit ovat ja millainen tulee olemaan heidän kohtalonsa jos he jatkavat nykyistä menoaan."

Niin kertoi, tuonelassa heillä tuli silloin olemaan tuollaiset oltavat. Jeesuksen ristin kuoleman jälkeenhän Aabraham ja hänen osastossaan olevat lähtivät taivaaseen, joten sen jälkeen tuonelassa ikuista helvettiä odottavilla ei ole enää kelle huudella. Myöskään ikuisesta helvetistä ei ole enää mihin huudella.

Sanot:"Eli mitä siinä iniset ja valehtelet?"

Paatumuksessasi ja ihmisviisaudessani olet nyt mahtava omasta mielestäsi.

Täysin relevanttiin kysymykseeni:"Ei kai siinä huudella Aabrahamille, että tuo vettä eikä silloin enää, viimeisen tuomion jälkeen ole maan päällä ketään veljiä, joille pitäisi viedä viestiä" vastaat: "Älä nyt viitsi olla naurettava ja tahallisesti vääristellä asiaa. Adventistithan nimenomaan uskovat, että tämä on vain vertaus eikä tätä tule ymmärtää kirjaimellisesti"

Adventistien ellenistinen uskoko nyt on mittapuuna Raamatulle. Niinpä tietenkin, niinhän se on joka adventistilla.

Sanot:"pistikö Pyhä Henkesi taas sinut valehtelemaan? "

Pyhä Henki kuulkoot tämän sanasi ja toimikoot sen mukaan.

Sanot:"Sinähän se tässä väität, että joku kuollut henkiolento on oikeasti huudellut jonkin minihelvetin liekeistä toiselle henkiolennolle, joka on jossain minitaivaassa, pyytäen tätä lähettämään kamunsa tuomaan hänelle vettä? "

En minä, vaan Jeesus. Eikä mistään minihelvetistä, vaan tuonelasta. Tuonela on oikea olemassa oleva paikka ja se tullaan sen tyhjennyttyä viimeisen tuomion yhteydessä heittämään helvettiin (Ilm 20:13-14). Jos Tuonelaa ei ole, selitäpä sitten miksi Raamattu sanoo, että se tullaan heittämään helvettiin. Vai onko sekin taas vaan vertausta, josta adventistien sana on todistuksena.

Sanot:"Vesihän varmaan tosi paljon auttaa tuossa tilanteessa. Vai onko se jotain yliluonnollista vettä, että se voisi vaikuttaa myös henkiolentoihin"

Voin mennä lähipubiin ja kuulla juuri yhtä tasokasta Raamatun luentaa.

Sanot:"Uskotko sinä sitten myös siihen, että Aabrahamilla on valta herättää väkeä kuolleista? "

En usko, miksi uskoisin?

Sanot:"Ja jos Pyhä Henki ei yhdy siihen, mitä olen sanonut, niin paha henki sitten varmaan yhtyy"

Totta. Olet eksyttäjä.