Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kts777
profiilit
kts777
kts777
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
866
Kommenttia
12083
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
...tukistaa!
Matteus
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
; )
21.07.2007 22:59
Pointti on kuitenkin nuo naulanreijät. Ne eivät sovi mukaan kuvaan, ellei niitä sitten jätetty rekvisiitaksi pelkästään Tuomasta varten...
21.07.2007 22:03
Olen kuullut että tuo yhdistelmä vuotaa myös nippa nappa kuoleman ja elämän välillä kiikkuvasta ruumiista.
21.07.2007 21:29
Raamattu päin vastoin KEHOITTAA olemaan kriittinen:
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Tuntemani helluntailaisetkin myöntävät, että joukossa on selviä teeskenteleviä "pölöttäjiä" sekä itsesuggestioon taipuvaisia epämääräisiä pulisijoita.
20.07.2007 22:21
..tarkoitukseni oli ilmoittaa teille Suuri Ilo...
; )
20.07.2007 20:16
Ja vastaus siihen löytyy galatalaiskirjeestä:
4:1 Mutta minä sanon: niin kauan kuin perillinen on alaikäinen, ei hän missään kohden eroa orjasta, vaikka hän onkin kaiken herra;
4:2 vaan hän on holhoojain ja huoneenhaltijain alainen isän määräämään aikaan asti.
4:3 Samoin mekin; kun olimme alaikäisiä, olimme orjuutetut maailman alkeisvoimien alle.
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
4:5 lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
Eli siis nuo vanhemmat uskonnot olivat välittäjien, holhoojien ja eräänlaisten huoneenhaltijoiden, "tutorien" valvonnassa ja koska nämä enkeliolennot olivat Jumalaa epätäydellisempiä, olivat myös nuo uskonnot ja niiden ohjeet epätäydellisiä ja hieman vääristyneitä.
Vasta Kristuksessa Jumala tuli puhumaan ihmisille suoraan ilman välikäsiä.
Apostolien teot:
7:30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa ENKELI palavan orjantappurapensaan liekissä.
7:35 Tämän Mooseksen, jonka he kielsivät sanoen: 'Kuka sinut on asettanut päämieheksi ja tuomariksi?', hänet Jumala lähetti päämieheksi ja lunastajaksi sen ENKELIN kautta, joka hänelle orjantappurapensaassa oli ilmestynyt.
7:38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli ENKELIN kanssa, joka puhui hänelle Siinain vuorella, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi.
7:53 te, jotka ENKELIEN toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
20.07.2007 18:43
Meditoinnista Paavali puhuu mutta ei sitä ole sivuutettu missään kristinoppisuuntauksessa. Kristillistä syvämietiskelyä on harrastettu aina ja pisimmät perinteet sillä on luostareissa.
Nykyään muotiin tulleet "hiljaisuuden retriitit" jatkavat samaa perinnettä.
20.07.2007 18:32
Richard Wurmbrandt, kristinuskoon kääntynyt juutalainen kertoo kirjassaan "Kristus Juutalaisella Tiellä" erään tarinan juutalaiskristitystä, joka oli väitellyt uskonasioista juutalaisen kauppiaan kanssa. Juutalaiskristitty korosti, että kun eläinuhrit ja temppelipalvelus kerran ovat päättyneet, tulisi juutalaistenkin ottaa niiden tilalle Jeesuksen Golgatalla antama veriuhri. Kun kauppias sanoi rabbien sen sijaan opettavan, että eläinuhrien loputtua riittää, kun luemme säännöllisesti ääneen Mooseksen kirjasta otteita uhritoimitusta koskevista riveistä.
Juutalaiskristitty valitsi sitten tavaroita kauppiaan hyllyiltä, otti niistä laskun vastaan, luki laskun kauppiaalle ääneen ja teki lähtöä. Kun kauppias huomautti maksamisesta, totesi juutalaiskristitty siihen, että "eikö sen laskun ääneen lukeminen sitten riittänytkään".
; )
19.07.2007 21:21
Jeesus tulikin takaisin Pyhän Hengen muodossa ensimmäisenä helluntaina.
Ja mitä Israelin olemassaoloon tulee, se on ainoastaan USA:n varassa...
; )
19.07.2007 21:13
Jeesus asetti tämän kristillisen ehtoollisen evankeliumeissa. Voit lukea sen sieltä. Hän sanoi sen symboliseeraavan Hänen ruumistaan ja vertaan ja kehoitti nauttimaan ehtoollista säännöllisesti Hänen muistokseen.
Kyse on mysteriouskonnolle ominaisesta asiasta, jossa ruuan ja juoman avulla tullaan ikään kuin osalliseksi palvottavan jumalolennon kuolemattomasta olemuksesta. Muinaiskreikkalaisilla Dionysoksen palvojilla oli sama idea nauttiessaan härän lihaa ja viiniä. He tulivat siinä osalliseksi Dionysoksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.
Edelleen Siperian shamaaneilla on tapana juhlapäivinä asettua haltiaa kuvaavan nuken eteen, ottaa ryyppy ja sanoa: "Yhdessä jumalan kanssa, yhdessä sankarin kanssa!" Näin he ikään kuin yhdistyvät jumalolentoonsa.
Käytännöllisessä mielessä tuo kristillinen ehtoollinen on jokapäiväistä elämää, missä Raamatun lukeminen eli teorian opiskelu on tuota "Sanan leipää" eli Jeesuksen ruumista. Tuon saman teorian soveltaminen käytäntöön eli laupeuden harjoittaminen ja hyvän tekeminen on viinin eli veren nauttimista.
18.07.2007 18:28
Jeesus tuli jo ja vei omansa mennessään. Me jäimme tänne tuskaan ja vaivaan...
17.07.2007 23:22
Madonnakin on loitonnut kristillisyydestä ja kantaa Kabbalanauhaa käsivarressaan. Tuleeko siitäkin pointsit?
17.07.2007 23:17
...mutta Johannes käyttää kerronassaan nykyisistä elokuvistakin niin tuttua takautumatekniikkaa.
17.07.2007 22:57
Minulle tuli mieleen tälläinen raamatunkohta, Sakariaan kirjan 4. luku, jossa lampunjalka ei tosin puhu mutta symboliseeraa sellaisia asioita, jotka varmaankin viestittävät vahvasti jotakin.
Sakarja:
4:1 Ja Herran enkeli, joka puhutteli minua, palasi ja herätti minut, niinkuin joku herätetään unestansa.
4:2 Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä.
4:3 Ja kaksi öljypuuta sen ääressä, toinen öljyastian oikealla, toinen vasemmalla puolella."
4:12 Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?"
4:13 Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra."
4:14 Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä."
14.07.2007 21:13
Minä olen ihan naimaton mies. Ei ole vaimoa koskaan ollutkaan eikä varmasti tule koskaan olemaankaan...
Enkä ole edes teosofi, vaan ihan perinteinen evankelis-luterilainen kristitty. Ihan kirkossakin kävin pari kolme viikkoa sitten...
; )
07.07.2007 22:52
Tässä on hyvä tietopaketti ja linkkejä englanninkielisiin Mustan Raamatun versioihin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Musta_raamattu
Suomenkielisen Mustan Raamatun saattaa löytää tuurilla divarista. Sitä on painettu suomeksi ensimmäisen kerran joskus 20-30 luvuilla. Turkulainen okkultistinatsi Pekka Siitoin painatti lisää 70-luvulla ja tämän ihan uusimman painoksen (tosin lyhennetyn laitoksen) saa kympillä vaikkapa kirjakauppa Aatmasta (Et. Rautatienkatu, Helsinki):
Kirjan nimi: Musta Raamattu
Alaotsikko: Mooseksen 6. ja 7. kirja
Tekijä: Johann Scheibel
Kustantaja: Soma Publications
Sivumäärä: 18
Kieli: Suomi
Painos: 1.p.
Ilmestymisvuosi: 2007
Hinta: 10.00 € UUTUUS
Sidosasu: Nidottu
Sisällön kuvaus:
Aikaisemmin ilmestyneet Mustat Raamatut ovat käännöksiä englanninkielisestä versiosta joka on taas alkujaan käännetty saksasta. Tähänastiset suomennokset ovat sisältäneet vakavia virheitä ja puutteita; lukuisat nimet ovat olleet väärin kirjoitettuja ja kymmeniä niistä on uupunut kokonaan sekä osa sineteistä on painettu väärinpäin. Nämä suomalaiset laitokset ovat perustuneet lähes 100 vuotta sitten tehtyyn suomennokseen jonka tekijä oli käännöstyön tuloksena vääristänyt myös monia lauseita ja niiden merkityksiä.
Tämä kirjanen on tällä hetkellä virheettömin versio mitä suomeksi on saatavissa. Tämä kirjanen sisältää ainoastaan Mooseksen 6. ja 7. kirjat jotka ovat perinteisen Mustan Raamatun perusosa ja ydin.
Mitä tulee Mooseksen miekkaan, niin sen englanninkielinen versio löytyy netistä:
http://www.esotericarchives.com/solomon/sword.htm
05.07.2007 00:00
Kuulostaa suonenvetokohtaukselta.
01.07.2007 18:40
Tietääkseni vapaamuurari voi ihan vapaasti tunnustaa Jeesuksen Messiaakseen, jos haluaa...
01.07.2007 18:37
Ulkoiset kastetoimitukset ovat vain initiaatiomenoja, joilla otetaan jäseneksi johonkin tiettyyn seurakuntaan.
Todellinen "vesikaste" tapahtuu sydämessä, kun ihminen uudestisyntyy Jumalan lapseksi.
25.06.2007 22:16
Jumala ei minulle ole mikään syntikirjanpitäjä.
25.06.2007 18:18
596 / 605